Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №54 від 16.09.2020

22 вересня 2020, 14:38

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

 з питань бюджету

 

16 вересня 2020 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені!

Володимире Володимировичу, підтвердьте, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутні більше половини від складу комітету. Кворум є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосувань щодо рішень комітету.

 

ТРУХІН О.М. Юрію Юрійовичу, є така пропозиція, якщо є ваша ласка, включити 3004а, котрий був попередньо відсутній у порядку денного засідання комітету, після розгляду на підкомітеті додати до порядку денного.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного… Є питання? Прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Шановний пане голово, шановні колеги, у мене прохання, якщо можна, пункт 5 порядку денного (це № 3960) поставити другим після розгляду законопроектів щодо їхнього впливу. Я просто хотів би там по ньому, у мене є прохання і правка, але, якщо можна, щоб ми його поставили раніше.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Підтримуємо.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного з урахуванням пропозицій народних депутатів.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до розгляду питань. Перше питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України та Бюджетним кодексом України.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 65 законопроектів. З них пропонується визначити: такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 20, та такими, що впливають на показники бюджету, – 45 законопроектів. З них 22 мають безпосередній вплив, а 23 мають опосередкований вплив.

Дякую.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання до доповідача?

Переходимо до прийняття рішення. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання у нас п'яте в порядку денному.

П'яте питання. Урядовий законопроект про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", № 3960.

Доповідає перший заступник Міністра фінансів України Улютін Денис Валерійович.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую. Шановні народні депутати! Законопроект 3960 розроблено Мінфіном з метою врегулювання ситуації на ринку електричної енергії передусім щодо розрахунків із виробниками електричної енергії з альтернативних джерел. За результатом складних переговорів та довготривалих дискусій між урядом України та інвесторами в галузі відновлюваної енергетики 10.06.2020 року підписано Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері відновлювальної енергетики.

Відповідно до Меморандуму до кінця 2020 року потрібно погасити 40 відсотків заборгованості. Станом на 01.08 заборгованість перед виробниками складає близько 22,4 мільярда гривень. Для врегулювання цієї ситуації Мінфіном спільно з Міненерго ведуться перемовини з міжнародними фінансовими організаціями, зокрема щодо можливого залучення фінансування під державну гарантію на поповнення обігового капіталу для підтримки ліквідності ключових державних підприємств енергетичного сектору.

Зазначений законопроект дасть можливість для підтримки ліквідності "Укренерго" залучити кредит під державну гарантію в обсязі до 128 мільйонів євро. Остаточно суму кредиту буде переглянуто під час підготовки самого проекту.

Оскільки це дуже важливо для підтримання енергетичного ринку і недопущення зриву проходження енергетичного періоду, прошу підтримати даний законопроект.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Можна?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, Олексію, прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. Шановні друзі! Я повністю підтримую саму ідею цього законопроекту. В мене є пропозиція. Як ви тільки що почули, мова йде про те, щоб залучати гроші міжнародних фінансових інституцій. Але в мене питання: чому ми не хочемо залучати гроші державних банків українських? Це абсолютно нормально. І я пропоную внести відповідну правку, вона дуже коротка насправді, і я зараз її зачитаю. Додати пункт 1.1 такого змісту: "За рішенням Кабінету Міністрів України для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктів господарювання державного сектору економіки, який здійснює діяльність у сфері виробництва та/або передачі електроенергії в Україні, перед державними банками (тобто додаємо "державними банками") та/або міжнародними фінансовими організаціями для підтримки його ліквідності та стійкості роботи".

Тобто фактично мова йде про те, щоб додати слова "державними банками" поруч з міжнародними фінансовими організаціями. Мені здається, що це абсолютно є слушно. Є лист "Укренерго", який зайшов нам у комітет, № 01/33367, він є в матеріалах, можна подивитися, і вони просять підтримати це. Мені здається, це абсолютно нормально. І дійсно, там ситуація надзвичайно складна сьогодні в енергетиці. І це був би крок до того, щоб цю ситуацію виправити. Тому прохання включити таку поправку і з нею підтримати цей законопроект.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу, прокоментуйте, будь ласка.

 

УЛЮТІН Д.В. Я прошу не підтримувати дану правку. Річ у тому, що залучення кредитів під гарантії саме міжнародних організацій дає нам набагато дешевший ресурс. Наразі кредит від Європейського банку реконструкції і розвитку - вартує відсоткова ставка EURIBOR 6 місяців +1 відсоток річний. Також пільговий період по цьому кредиту 1 рік. Державні банки, на жаль, не можуть надавати такі дешеві кредитні ресурси. Більш того, це залучення кредитів, які можливо направляти на інші досить важливі цілі, яких не підтримує, наприклад, той же самий Європейський банк.

Дякую.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Шановні друзі, дивіться, трішечки дивна позиція Мінфіну, бо, я ще раз кажу, "за рішенням Кабінету Міністрів". Ми просто розширюємо інструментарій. Якщо Кабінет Міністрів домовляється з міжнародними фінансовими організаціями і за дуже хороших умов закриває необхідну потребу, ну немає питань. А якщо ви не домовитесь, що далі? Прийдете до нас з наступним законом: а тепер ще додайте державні банки? Тобто ж мова іде про інструментарій. Ніхто не каже: давайте поставимо державні банки вище чи якось. Ми кажемо: за рішенням Кабінету Міністрів, щоб Кабінет Міністрів визначився. І тоді звичайно, що треба йти в першу чергу до тих, хто дає найкращі умови. Але все одно проблему-то треба закривати. І який сенс в тому, щоб просто самим собі виключити власні державні банки? Ну це якась навіть неповага, мені здається, до себе.

Дякую.

 

(Загальна дискусія)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. А яка проблема?

 

УЛЮТІН Д.В. Ну, якщо це тільки виключно право, о'кей. Добре.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Інструмент, який ви будете вибирати самі.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Це є додаткові можливості, якщо банки будуть мати кращі якісь умови.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Розширює можливості. Буде дешевша ставка, значить, буде і міжнародна.

 

(Загальна дискусія)

 

УЛЮТІН Д.В. Просто гарантії, обсяг гарантій – він обмежений. Наявність такої можливості нам знижує можливості отримувати гарантії від інших…

 

ПАЦКАН В.В. Можна?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так.

 

ПАЦКАН В.В. Шановні колеги, я прошу підтримати цю правку, тому що вона чітко не регламентує і не вказує, що вам треба лише залучати з державних банків. Тобто є "та/або". Якщо є можливість через державні гарантії отримати ці кошти за дешевший кредит, тоді, звичайно, нехай Кабмін приймає рішення залучати за дешевші кошти. А якщо у нас буде розширений інструментарій, у нас буде можливість в подальшому (наприклад, не буде вистачати коштів): на короткий термін добереться з державних банків якась сума коштів, воно навпаки дасть вам плюс. Воно не обмежує і не звужує: виключно через державні гарантії, через іноземні інвестиції, через іноземних партнерів залучати ці кошти. І не розбалансовує даний законопроект.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре-добре.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. У мене ще питання є, якщо можна. Скажіть, будь ласка, а на які цілі будуть використовуватися?.. Є програма, це інвестиційні чи це необоротні кошти? Чи на якусь лінію вести? Тому що потім же й повернення потрібно тих коштів, треба розуміти. І це тільки "Укренерго" чи й другі державні організації енергетичні ("Нафтогаз" чи якась друга організація)?

 

УЛЮТІН Д.В. Виключно "Укренерго".

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. "Укренерго", так? А на які цілі?

 

УЛЮТІН Д.В. … поточна діяльність.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Ясно.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! Ми просто робимо акцент на тому, щоб зрозуміло було, що дійсно збільшується державний борг. Чи потім будемо мати можливість віддавати ці кошти? Але в такій редакції, що "та/або державні банки" – на розсуд народних депутатів. Рахункова палата не заперечує.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Лунченку Валерію Валерійовичу.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Шановні колеги! В доповнення до вищесказаних слів. Питання в тому, чи будемо залучати державні банки чи міжнародні банки - ми вчора на підкомітеті, власне, і прийняли рішення, яким і доповнимо цей законопроект пунктом, що погодження залучення коштів того чи іншого банку іде через погодження нашого бюджетного комітету. Я зараз правильно сформулюю цю поправку, але тут ми будемо, власне, разом із вами визначатися із Кабінетом Міністрів з того чи іншого банку, які пропозиції будуть надані як інструментарій для залучення коштів.

Тож дозвольте, власне, рішенням підкомітету, яке ми вчора прийняли, рекомендувати Верховній Раді України законопроект 3960 за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозиції до пункту 1 законопроекту, наведеної у проекті ухвали, що по суті передбачає погодження рішень Кабінету Міністрів України про надання відповідних державних гарантій з Комітетом з питань бюджету. І тоді треба добавити, власне, і пропозицію, яку колега вніс щодо розширення банків, державних банків.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Два слова.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. Колеги, я хотів би тут сказати одну річ. По великому рахунку, немає значення, де буде братися ресурс. Треба його брати там, де він буде дешевший. Дешевший для країни. І безумовно, що жоден державний банк не дасть дешевший ресурс, ніж нам можуть дати, наприклад, ЄБРР або інші міжнародні інституції. Так було завжди і принаймні на цей період так і буде. Тому ця норма, яку запропонував колега Олексій Гончаренко, в принципі, вона цьому закону не шкодить і не допомагає. Тобто він все одно буде відбуватися по тій дорожній карті, яка вже зараз існує. Очевидно, що це будуть кошти міжнародних інституцій. Але якщо є згода всіх колег по комітету, я не бачу теж проблем для того, щоб це дописати в законопроект, але якщо говорити так, як воно є об'єктивно, то безумовно, що дешевший ресурс буде від міжнародних інституцій.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Лунченком Валерієм Валерійовичем пропозиція прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали з урахуванням пропозиції Олексія Гончаренка.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались?

1 - утримався. Решта - за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, обсягів надання кредитів з державного бюджету, передачі бюджетних призначень, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету, розподілу трансфертів державного бюджету місцевим бюджетам.

Перше. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству у справах ветеранів (розпорядження уряду № 1051-р). Продовження розгляду.

Доповідає заступник Міністра у справах ветеранів Левчук Володимир Олексійович.

 

ЛЕВЧУК В.О. Доброго дня, шановний пане головуючий! Шановні народні депутати! Шановні присутні! Метою розпорядження Кабінету Міністрів України є здійснення перерозподілу видатків за програмою 1501010 "Керівництво та управління у справах ветеранів" шляхом зменшення обсягу видатків споживання на суму 8 мільйонів 264 тисячі гривень та встановлення на зазначену суму видатків розвитку для створення та функціонування інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури Міністерства ветеранів, забезпечення створення автоматизованої системи "Єдиний державний реєстр ветеранів війни", сервісу "Е-ветеран", на виконання статей Закону України "Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту" та Постанови Кабінету Міністрів України № 700 "Про Єдиний державний реєстр ветеранів війни".

Роботи щодо побудови Реєстру, своєчасного введення його в експлуатацію, в тому числі побудови комплексної системи захисту інформації вже розпочато за рахунок наявних кошторисних призначень, але без капітальних видатків, які для Мінветеранів не були затверджені.

Станом на сьогодні є необхідність у забезпеченні побудови інфраструктури з необхідним обладнанням, вартість якого враховує технічне супроводження та підписки безпеки з системою централізованого керування терміном на 3 роки, що дозволить не залучати додаткові кошти, а також забезпечить мінімізацію залучених працівників до моніторингу та управління системою.

Зазначені пропозиції підтримані Міністерством цифрової трансформації.

Реалізація цього розпорядження не потребує додаткових видатків з державного бюджету. Перерозподіл здійснюватиметься в межах видатків, передбачених на забезпечення діяльності Мінветеранів.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Не заперечуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Шановний Юрію Юрійовичу, ми неодноразово звертали увагу на базу даних, яка запроваджується в Міністерстві ветеранів. Хочу зауважити, що єдиної інформаційної бази не існує, що тут використовується додаток до програми технічної, інший комплекс до цієї програми. Що у нас є проблематика з тим, що у нас декілька разів оплачується одній і тій же самій особі пенсії, тобто грошова допомога (вибачте, будь ласка!). І проблематика в тому, що це знову показує неналежне ваше планування на цей рік. Якщо ви говорите про єдину базу, тоді, будь ласка, започатковуйте ту базу єдину, доводьте її, а не користуйтеся іншими технічними комплексами, які працюють разом у вас у міністерстві.

І на наступний рік прошу збалансовано підходити до планування.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Герману Денису Вадимовичу.

 

ГЕРМАН Д.В. Шановні колеги, це питання було додатково відпрацьовано на підкомітеті. Від Мінветеранів були надані додаткові матеріали та обґрунтування. Фактично мова йде про створення цифрової інфраструктури, на якій буде розміщено цей реєстр, тому вважаю, що у нас є рішення Кабінету Міністрів, у нас є відповідний закон, тому прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Германом Денисом Вадимовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням уряду № 1051-р перерозподіл видатків державного бюджету.

Прошу проголосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання. Розподіл між місцевими бюджетами субвенції на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти (розпорядження уряду № 1055-р).

Доповідає заступник Міністра освіти і науки України Даниленко Світлана Василівна.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Шановні народні депутати, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів № 1055-р просимо погодити розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної освіти у 2020 році у сумі 100 мільйонів гривень.

Зазначену суму коштів планується спрямувати на 52 професійні заклади освіти для створення на їх базі 44 нових НПЦ та облаштування 9 існуючих у 22 областях та місті Києві. Відбір здійснювався комісією МОН.

Заявки на включення закладів професійної освіти, на базі яких створюються навчально-практичні центри, подавалися до міністерства обласними, Київською та міськими державними адміністраціями (управління розвитку пріоритетних галузей економіки регіону, країни на умовах співфінансування з місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством).

Просимо погодити.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Ми підтримуємо, тому що ми неодноразово уже наголошували на тому, що перерозподіл з державного бюджету місцевим потім посилює ризики невикористання цих коштів і несвоєчасних виплат. Це майже єдиний випадок, де ми підтримуємо, що ці кошти потрібно перерахувати, і зауважень немає.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

За результатами розгляду на підкомітеті пропонується таке рішення на комітет: погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції на створення навчально-практичних центрів сучасної професійно-технічної освіти у 2020 році відповідно до розпорядження уряду від 26 серпня 2020 року № 1055-р.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до розпорядження уряду № 1055-р.

Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Третє питання. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки (розпорядження уряду 1053-р). Доповідає заступник Міністра освіти і науки Даниленко Світлана Василівна.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Шановні народні депутати, на виконання розпорядження 1053-р Міністерство освіти просить погодити перерозподіл видатків загального фонду державного бюджету в межах загального обсягу, передбаченого міністерству на поточний рік, за програмою 2207010, за якою здійснюється утримання Нацкомісії зі стандартів державної мови, шляхом зменшення обсягу видатків споживання на суму 950 тисяч гривень та встановлення на зазначену суму видатків розвитку з метою придбання комп'ютерної техніки з більш високими технічними характеристиками та відповідним програмним забезпеченням для роботи працівників Нацкомісії. Гарантуємо, що на кінець поточного року заборгованості по видатках споживання не буде.

Просимо погодити дане розпорядження.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. На січень-серпень цього року за програмою 2207010 проведено на 6,3 мільйона гривень, тобто на 71,3 менше плану за звітний період. Це знову показує про неналежне планування. Прошу звернути на це увагу. Тобто ви не використовуєте кошти, а далі приходимо знову в бюджетний комітет – давайте ми зробимо перерозподіл. Це дані з Державної казначейської служби.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Герману Денису Вадимовичу.

 

ГЕРМАН Д.В. Шановні колеги, це питання було відпрацьовано на підкомітеті. Мова тут іде про створення 29 робочих місць, фактично закуповуються ноутбуки, наведена інформація про середню вартість ноутбуків, яка розповсюджена на доступних інтернет-сайтах, тому вважаю, що нам потрібно підтримати створення цих робочих місць для Нацкомісії, яка буде займатися питаннями державної мови держслужбовців.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Германом Денисом Вадимовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням уряду № 1053-р перерозподіл видатків державного бюджету.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте. Перерозподіл обсягів надання кредитів з державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2020 рік для реалізації спільних з міжнародними фінансовими організаціями інвестиційних проектів (розпорядження уряду № 1033-р).

Доповідає перший заступник Міністра фінансів Улютін Денис Валерійович.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Розпорядження про перерозподіл обсягів надання кредитів з державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів, покликане для того, щоб ефективно використати кошти, які ми отримаємо в рамках наших проектів. "Укренерго" реалізує ряд проектів, а саме 5, частина з цих проектів активніше реалізовується, частина трошки "пробуксовує", і ми перекидаємо можливість використання коштів з програм, які використовуються повільніше, на ті програми, які активніше. Зокрема це збільшення річних планових призначень за бюджетною програмою "Реконструкція трансформаторних підстанцій східної частини України", збільшення річних планових призначень за бюджетною програмою "Підвищення надійності постачання електроенергії в Україні", і збільшення річних планових призначень за бюджетною програмою "Будівництво ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС – Київська" за рахунок зменшення двох інших програм.

Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. У місячному розписі державного бюджету за оцими 5?ма бюджетними програмами Міністерству фінансів надано кредитів на реалізацію проектів, бенефіціаром яких є НЕК "Укренерго", яке передбачалося з лютого 2020 року. Однак, паспорти бюджетних програм Міністерством фінансів не затверджені. Точніше, затверджені (вибачте, будь ласка!) 29.05.2020, тобто з порушенням визначеного у частині восьмій статті 20 Бюджетного кодексу 45-денного терміну з набуття чинності Законом України "Про Державний бюджет". За інформацією Міністерства фінансів, отриманої на запит Рахунковою палатою, це спричинено зволіканням із затвердженням фінансового плану НЕК "Укренерго". У нас немає інформації щодо погодження зазначених змін з кредиторами. Тобто відповідно ініціювання цього перерозподілу є наслідком неналежного планування бюджетних програм для реалізації спільних проектів з міжнародними фінансовими організаціями.

Так само просимо звернути увагу. Це реальна ситуація, яка є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Пуртовій Анні Анатоліївні.

 

ПУРТОВА А.А. Шановні колеги, на підкомітеті ми розглянули звернення Міністерства фінансів щодо погодження перерозподілу обсягів надання кредитів з державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2020 рік, відповідно до розпорядження уряду № 1033-р.

За підсумками розгляду даного питання пропонується комітету прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме:

Перше. Погодити визначене розпорядженням Кабінету Міністрів від 19 серпня № 1033-р здійснення перерозподілу обсягів надання кредитів з державного бюджету з дотриманням вимог щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

Друге. Надати рекомендації Кабінету Міністрів, наведені у проекті ухвали, зокрема доручити Мінфіну разом з відповідними головними розпорядниками коштів активізувати роботу щодо виконання планових показників залучення кредитів до спеціального фонду для реалізації інвестиційних проектів та забезпечити своєчасне і ефективне використання таких коштів, а також здійснювати щомісячний моніторинг стану залучення та використання відповідних кредитів, вживати дієвих заходів реагування у разі недостатньої вибірки кредитних ресурсів та незадовільного впровадження інвестиційних проектів.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Пуртовою Анною Анатоліївною пропозиція прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, зокрема:

Перше. Погодити визначене розпорядженням Кабінету Міністрів від 19 серпня № 1033-р здійснення перерозподілу обсягів надання кредитів з державного бюджету з дотриманням вимог щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

Друге. Надати рекомендації Кабінету Міністрів, наведені у проекті ухвали.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались?

2 - утримались. Решта - за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Третє питання. Про погодження виділення Фонду державного майна коштів державного бюджету із фонду COVID-19 для часткового відновлення видатків за бюджетною програмою 6611020 щодо заходів, пов'язаних з проведенням приватизації державного майна, скорочених у зв'язку із створенням зазначеного фонду, постанова уряду № 682.

Доповідає Голова Фонду державного майна Сенниченко Дмитро Володимирович.

Дмитре Володимировичу, будь ласка!

 

СЕННИЧЕНКО Д.В. Мені там краще чи як?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. З місця прошу.

 

СЕННИЧЕНКО Д.В. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні члени комітету та запрошені! Висловлюю вам свою повагу та вдячність за співпрацю. Питання часткового відновлення критично необхідних видатків саме за статтею бюджетної програми 1020 - це заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна. Тобто це не зарплати Фонду держмайна, це не інші капітальні видатки. Це оцінка, охорона, судові збори, виготовлення технічної документації, робота з радниками. Тому що 57 відсотків майна - відсутня взагалі технічна документація.

Довідково. На цю статтю з початку року було забюджетовано 258 мільйонів гривень. Але у березні вилучено 243. Тобто Фонд державного майна, маючи 15 мільйонів гривень на видатки на заходи до приватизації, провів 1400 аукціонів і на сьогоднішній день більше 2 мільярдів гривень надходить до бюджету України і буде більше 3-х за кінцевим, але це інвестиція 15 мільйонів з віддачею 3,5 - 3 мільярди.

Окрім цього, технічно казначейство заблокувало декілька рахунків у деяких відділеннях Фонду держмайна, тому мова йде про повернення 48,4 мільйона гривень із вилучених 243-х із конкретними цільовими призначеннями.

Прошу підтримати. Уряд, Міністерство фінансів прийняли відповідну постанову і підтримали (ще 5 липня), постанова № 682, і 13 серпня цей лист внесений до бюджетного комітету Верховної Ради.

Прошу підтримати, бо рік скоро завершиться і нам треба встигнути підготувати ще наступні об'єкти, які є в плані, і це розраховано пооб'єктно.

Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає. Пропонується підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

На підкомітеті 2 вересня було попередньо розглянуто зазначене питання і доручено фонду надати додаткові матеріали, зокрема за рахунок коштів донорів з проекту міжнародної технічної допомоги проведено аудит готелю "Дніпро". За літній період було організовано 142 приватизаційні аукціони і також розкрито питання взаємодії із Казначейством. Сьогодні ми повторно заслуховували дане питання, і за результатами опрацювання пропонується рекомендувати комітету погодити виділення із фонду COVID-19 Фонду державного майна коштів у сумі 48,4 мільйона гривень для часткового відновлення видатків, пов'язаних з проведенням приватизації державного майна відповідно до пункту 1-го Постанови уряду від 5 серпня № 682, скоротити видатки та збільшити видатки фонду COVID-19 відповідно до пунктів 2, 3 такої постанови.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити встановлене постановою уряду № 682 виділення коштів з фонду COVID-19. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Двоє утримались, решта – за. Рішення прийнято.

 

СЕННИЧЕНКО Д.В. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте питання. Про підготовку до другого читання проекту закону про внесення змін до Закону про Державний бюджет України на 2020 рік (№ 3991). Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Даний законопроект 3 вересня Верховною Радою прийнято за основу з доопрацюванням до другого читання за скороченою процедурою. Відповідно до статті 116 Регламенту в установлені строки до комітету надійшло 548 пропозицій народних депутатів.

На підкомітеті ми розглядали даний законопроект щодо підготовки його до другого читання, і підкомітетом пропонується підтримати наступне рішення: рекомендувати Верховній Раді, по-перше, законопроект 3991 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту, викладеного у розданій порівняльній таблиці, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які згруповані у розданому проекті ухвали. По-друге, доручити комітету разом з Міністерством фінансів за участю Головного юридичного управління у разі прийняття законопроекту 3991 забезпечити оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням рішення Верховної Ради.

Разом з тим хочу поінформувати, що після встановленого строку до комітету надійшло декілька пропозицій до законопроекту, щодо яких пропоную висловитися народним депутатам.

Так, будь ласка, Михайле Михайловичу.

 

ЛАБА М.М. Шановний комітет, присутні! З огляду на звернення, які до мене надійшли, даю пропозицію відносно Закарпатської ОДА. Прошу передбачити окрему субвенцію обласному бюджету Закарпатської області на соціально-економічний розвиток у сумі 10 мільйонів. Також у Додатку 2 до законопроекту передбачити за загальним фондом державного бюджету збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою 2301170 у сумі 90 мільйонів гривень для Міністерства охорони здоров'я та зменшення на таку суму видатків споживання за бюджетною програмою "Обслуговування державного боргу", код 3511350, з відповідними уточненнями підсумкових показників та включенням необхідних рядків.

Також у запропонованій пропозиції законопроекту нової субвенції Міністерства розвитку громад та територій України "Загальнодержавні видатки для бюджету Канівської міської об'єднаної територіальної громади" слова "бюджету Канівської міської об'єднаної територіальної громади" замінити словами "обласному бюджету Черкаської області".

У запропонованому законопроекті нові субвенції Державного агентства автомобільних доріг України "Загальнодержавні видатки для бюджету Канівської міської об'єднаної територіальної громади" слова "бюджету Канівської міської об'єднаної територіальної громади" замінити словами "обласному бюджету Черкаської області".

Дякую.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Також дозвольте озвучити пропозицію, подану народними депутатами Кіссе, Урбанським. Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 89, 116 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" при підготовці до розгляду проекту закону (№ 3991) у другому читанні прошу підтримати та врахувати таку пропозицію:

У додатку 2 до законопроекту врахувати здійснення перерозподілу у межах видатків споживання, зокрема збільшення видатків на оплату праці на 3 мільйони 387 тисяч 900 гривень за рахунок зменшення видатків на комунальні послуги та енергоносії на 4 мільйони 133 тисячі 300 гривень за загальним фондом державного бюджету за бюджетною програмою 7851010 "Здійснення виконавчої влади в Одеській області".

Також прошу при підготовці до розгляду у другому читанні даного законопроекту у Додатку 3 передбачити субвенцію з державного бюджету у сумі 20 мільйонів 850 тисяч гривень для реалізації проекту термомодернізації гімназії 290. Відповідно необхідно включити у Додатку 2 до законопроекту відповідні підсумкові рядки, в яких відобразити зазначені зміни з урахуванням чинної редакції.

І прошу надати слово Івану Івановичу Крульку.

 

ТРУХІН О.М. Я прошу вибачення. Є також пропозиція: правку № 23 викласти в іншій редакції, замінивши цифру 400 на цифру 50.

Дякую.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Добре. Дякую.

Юрію Юрійовичу, озвучені всі пропозиції, які надійшли.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Я хотів прокоментувати. Насправді дуже цікавий закон, в якому є і хороші речі, але є речі, які я особисто і, я впевнений, моя фракція підтримувати не зможе в залі. Хотів просто їх озвучити.

Перша. Це що стосується субсидій. Хоча я підтримую, там всі заходи, які зараз проводяться в напрямку того, щоб ті люди, які дійсно не мають права на одержання субсидій, щоб вони їх не одержували. Але питання наступне до Мінфіну і до Міністерства соціальної політики: чи вистачить нам грошей? Я хочу нагадати, що у нас було 39 мільярдів, з яких 23 вже використано, тобто лишилось 15. Мінус ці 2, які ми забираємо, це 13 мільярдів. В середньому в холодний місяць йшло 7 мільярдів з початку року на субсидії. Тобто 7 мільярдів в місяць. Відповідно нам вистачить грошей, якщо буде така ж сама тепла зима, менше ніж на 2 місяці. Відповідно це питання до Міністерства фінансів: чи не переносимо ми просто цю проблему на грудень і в грудні ми будемо знову переглядати бюджет, щоб повернути ті гроші на субсидії, які ми сьогодні забираємо?

І друга річ, на яку я хочу звернути увагу, що цим законом ми повертаємо гроші на фінансування облдержадміністрацій. Я просто нагадаю, що рівно рік тому ми на третину скоротили фінансування ОДА. Тобто питання, навіщо  було тоді скорочувати, якщо ми зараз повертаємо. Давайте в майбутньому таких помилок не робити.

І третє, що стосується фінансування мостів, доріг, повністю підтримую. І чесно, якщо б цей закон був тільки про це, я б за нього сам голосував. Але питання тут, чи встигнемо ми за місяць-два провести всі тендери і не вийде так, що ми всі мости і дороги будемо будувати в грудні, коли буде мінусова температура і потім всі ті дороги, вибачте за слово, будуть непридатні.

Дякую.

А по субсидіях хочу просто, щоб прокоментувало Міністерство фінансів.

 

УЛЮТІН Д.В. Має вистачити.

 

ВОЛИНЕЦЬ М.Я. Можна? Колеги, можна?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу, так.

 

ВОЛИНЕЦЬ М.Я. Мене звати Михайло Волинець. Колеги, я з енергетичного комітету. Два тижні тому ми з вами всі були свідками, коли розгорталися події в Соснівці на державній шахті "Надія", коли гірники 7 діб просиділи під землею на знак протесту. Спочатку 60 людей було, потім там залишалося більше 20 людей. Ми переконали їх, що необхідно виїхати на поверхню і зачекати змін до законопроекту, який ми зараз розглядаємо, 3991.

Отже, передбачається доповнити таким змістом: доповнити новою бюджетною програмою "Одноразова безповоротна державна фінансова допомога" для погашення заборгованості заробітної плати на шахті "Надія" в розмірі 51 мільйон гривень з поверненням до кінця року цих коштів за рахунок статті "реструктуризація", яка є в бюджеті.

І наступне. Враховуючи те, що зараз на державних шахтах заборгованість складає вже на сьогодні 1 мільярд, до кінця року вона суттєво зросте, пропонується також внести зміни до Закону про державний бюджет України на 2020 рік і збільшити його на 1,4 мільярда коштів.

Дякую. (Шум у залі)

Колеги, я пояснюю, поки ми готували цей законопроект, заборгованість зросла ще на 1 місячний фонд за серпень і вже складає більше 60 мільйонів. Але в даному випадку ми готували тоді законопроект з урахуванням тої заборгованості, яка була зафіксована на той момент.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Щодо 51 мільйона, які за рахунок реструктуризації, можна розглянути, решта – це розбалансування державного бюджету, і незбалансовані поправки не можуть бути підтримані. Щодо 51 мільйона, воно може бути підтримано, так як воно збалансоване, а щодо правки, якщо я не помиляюсь, на 1,4 мільярда, воно розбалансовує бюджет, не може бути підтримано, тому що воно не збалансовано.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Вибачте, а який це номер поправки, якщо можна?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я таблицю не бачив, мені не давали таблицю. Відносно 1,4 мільярда, ми все рівно, колеги, з вами повернемося, чи хтось із вас буде пропонувати такі зміни до законопроекту. Там пропонується виділити ці кошти з резервного фонду Кабміну.

 

(Загальна дискусія)

 

(Шум у залі)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати? Немає?

 

ПАЦКАН В.В. Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Ми за те, щоб була збалансована позиція і для того, щоб максимально виплатити кошти шахтарям, тому що ми кажемо, що дійсно є проблематика. Якщо Міністерство фінансів підтверджує, що ці кошти можна потім частині перекинути, у нас заперечень немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Озвучені пропозиції підкомітетом рекомендується комітету врахувати. Без 1,4. Без 1,4. Подані Лабою, мною, Урбанським і Трухіним прошу врахувати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали з урахуванням озвучених Забуранною, Лабою, Трухіним пропозицій та рекомендувати Верховній Раді:

по-перше, законопроект 3991 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту, викладеного у розданій порівняльній таблиці, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які згруповані у розданому проекті ухвали з урахуванням озвучених пропозицій;

по-друге, доручити комітету разом з Міністерством фінансів за участю Головного юридичного управління в разі прийняття законопроекту 3991 забезпечити оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням рішення Верховної Ради.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались?

1 - утримався. 1 - не голосував. Решта - за. Рішення прийнято.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги! Вибачайте, я якраз коли йшов розгляд законопроекту мав необхідність вийти, там телефонний дзвінок був, я не встиг оголосити поправку, про яку якраз Леся Забуранна оголошувала, Якщо можна, повернутися. До нас надійшов до комітету лист на ім'я голови комітету, який стосується проекту інфраструктурного, який введений в комплекс "Великого будівництва". Мова йде про спортивний об'єкт, на якому в цьому році можуть бути проведені міжнародні змагання. Це біатлонний стадіон. Є відповідний лист, який надійшов до комітету від голови Федерації біатлону Бринзака Володимира Михайловича, і є пропозиція, щоб комітет врахував.

В чому була проблема? Коли переглядався бюджет у зв'язку з COVID-19, тоді з цього об'єкту були кошти забрані з умовою, що коли буде переглядатися бюджет, то вони будуть повернуті на цей об'єкт. Якраз цей момент зараз прийшов, коли ми розглядаємо проект змін до бюджету, і я би просив комітет, щоб ми цю поправку розглянули. Дякую. Лист відповідний є в комітеті зареєстрований.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставлю на голосування повернення до розгляду правки за авторством Івана Крулька.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Цього питання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Цього питання, так? Половиною від складу. Добре. Ставлю на голосування повернутися до розгляду законопроекту 3991. Прошу проголосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Тримайте руки.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. За що ми голосуємо?

 

ЦАБАЛЬ В.В. За повернення. Але, колеги, треба, щоб половину від складу було. Тримайте, хто за.

Так, 15 - за. Рішення не прийнято.

 

КРУЛЬКО І.І. Так чекайте. А у нас скільки зараз? Кворум є?

 

(Загальна дискусія)

 

КРУЛЬКО І.І. Рішення приймається на комітеті більшістю від присутніх. А ми його не переглядаємо. Ми щоб повернутися. Це не є перегляд.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Голосуємо за повернення до розгляду...

 

КРУЛЬКО І.І. Значить, якщо б ми зараз, наприклад, рішення прийняли "за", а потім нам треба прийняти рішення "проти", тоді це є повернення до розгляду. Тоді ми маємо більшістю від складу. Якщо ми голосуємо про те, щоб розглянути додаткову пропозицію до закону і потім проголосувати з цією пропозицією, тоді це голосується більшістю від складу. Почитайте Закон про комітети.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  (Без мікрофону) Ми розглянули ….. питання, а потім розгляд правок.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ми можемо? А?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Без мікрофону) Переглянути можемо як "за", так і "проти", … раз проголосувати …..

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні, ну ви можете ще раз повернення. Просто чи буде у нас…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Без мікрофону) Питання потім буде голосуватися …..

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Да. Да.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. З урахуванням правки, яка була внесена народним депутатом.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ну що?

(Шум у залі)

 

КРУЛЬКО І.І. Ну о'кей, добре.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Важливо, щоб вона була збалансована.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні представники Міністерства фінансів, Денисе Валерійовичу, прокоментуйте, будь ласка.

 

УЛЮТІН Д.В. Ну, правка може бути розглянута за умови її збалансування. Я просто не знаю, вона збалансована, не збалансована. Якщо збалансована, то можна розглядати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тоді ставимо ще раз на голосування за повернення до розгляду законопроекту 3991. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Повернення до розгляду.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Тут вообще 12.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Все, знімаємо питання.

 

(Шум у залі)

 

КРУЛЬКО І.І. Я закони знаю не гірше від вас. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шосте питання: про підготовку до другого читання проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв'язку з завершенням адміністративно-територіальної реформи (№ 3614).

Доповідає голова підкомітету Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні колеги, коротко нагадаю, законопроектом 3614 про внесення змін до Бюджетного кодексу пропонується врегулювати питання побудови взаємовідносин державного та місцевих бюджетів на новій територіальній основі. 15 липня цей законопроект було прийнято в першому читанні. У відведений регламентом термін до нього подано 124 пропозиції народних депутатів та за наслідками розгляду у підкомітеті узагальнено у порівняльній таблиці, що вам роздана, з наведенням відповідних висновків щодо таких пропозицій.

Зверну увагу, що урядом подано законопроекти про державний бюджет на 2021 рік № 4000 та зміни до Бюджетного кодексу за № 4100, у яких відносини між державним бюджетом та місцевими бюджетами пропонується встановити з урахуванням проведених заходів з реформи територіальної організації влади. Тому з прийняттям Верховною Радою законопроекту 3614 у період розгляду проекту Закону про державний бюджет на 2021 рік необхідно буде узгодити відповідні позиції з урядовими законопроектами.

Зважаючи на зазначене, при підготовці до другого читання законопроекту 3614 враховано насамперед пропозиції, що забезпечують узгодження правових норм з чинним законодавством. Тому прошу підтримати запропоновані для врахування пропозиції та таке рішення комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстраційним № 3614 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній комітетом у порівняльній таблиці до законопроекту з урахуванням необхідності внесення техніко-юридичних правок.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Ми опрацювали даний законопроект на підкомітеті і просимо підтримати рішення підкомітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Шановний Юрію Юрійовичу! В запропонованому проекті на друге читання передбачено зокрема вилучити положення, які обмежували надходження доходів до районних бюджетів, надання районним бюджетам трансфертів з державного бюджету, ці зміни пропонувалися в проекті, поданому на перше читання, та створювали ризики зменшення доходів районних бюджетів і забезпечення здійснення видатків насамперед на освіту і охорону здоров'я. Якщо вони зараз збалансовані, тоді ми не заперечуємо щодо підтримки.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Пропонується комітету прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме: рекомендувати Верховній Раді законопроект 3614 прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням підтриманих пропозицій у запропонованій остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту, та внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, хто за? Проти? Утримались? Одноголосно - за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Сьоме питання. Про оголошення конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати.

Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую. Верховною Радою 3 вересня прийнято рішення про звільнення Яременка О.С. з посади члена Рахункової палати у зв'язку з досягненням 65 років, згідно з частиною п'ятою статті 20 Закону "Про Рахункову палату" та частиною другою статті 208-2 Регламенту Верховної Ради України конкурс на зайняття посади члена Рахункової палати оголошується протягом 14 днів з дня дострокового припинення повноважень члена Рахункової палати. Тому комітету належить оголосити конкурс на зайняття посади члена Рахункової палати та надалі здійснити заходи конкурсу, аналогічні як і в попередніх конкурсах. Далі інформація щодо даного питання наведена у розданому проекті рішення. При цьому пропонується встановити строк подання документів для участі в конкурсі з 18 вересня по 1 жовтня, що становить 2 тижні.

Загалом пропонується комітету підтримати рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме:

Перше. Затвердити оголошення про умови та строки проведення конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати.

Друге. Доручити голові профільного підкомітету за участю секретаріату комітету забезпечити 18 вересня оприлюднення цього оголошення у газеті "Голос України" та на сайтах Верховної Ради  і комітету, не пізніше 8 жовтня розміщення інформації про кандидатів на зазначених сайтах, а також організацію та проведення подальших  заходів конкурсу.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались?

Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Додаткове питання: законопроект про внесення змін до Закону про державний бюджет України на 2020 рік щодо реалізації положень статті 11 Закону "Про ринок природного газу" (№ 3004а), внесений народними депутатами Арахамією, Нагорняком та іншими.

Доповідає співавтор – народний депутат Трухін Олександр Миколайович.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

Як зазначалося уже на підкомітеті, дуже системний і важливий законопроект, який унормовує ситуацію, яка склалась на ринку між НАК "Нафтогазом" та напівдержавною компанією "Укрнафтою". Ця ситуація дає можливість погасити взаємні заборгованості, є можливість, щоб до бюджету були погашені заборгованості "Укрнафти". Вважаю цей законопроект дуже слушним, сьогоденним, котрий забезпечить ще й дохідну частину до державного бюджету і допоможе збалансувати, якщо буде не вистачати коштів на цілі і задачі, котрі є сьогодні у парламенту, уряду та всього народу України.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Міністерство фінансів не заперечує проти розгляду даного законопроекту.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику Міністра енергетики Немчинову Максиму Олександровичу.

 

НЕМЧИНОВ М.О. Доброго дня! Ми теж не заперечуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові правління НАК "Нафтогаз України" Коболєву Андрію Володимировичу.

 

КОБОЛЄВ А.В. Просимо підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Зауважень до законопроекту немає, але прошу під стенограму, що Рахункова завершить аудит НАК "Нафтогаз".

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

За результатами розгляду законопроекту пропонується прийняти рішення згідно з розданим проектам ухвали, а саме:

Перше. Рекомендувати Верховній Раді законопроект 3004а включити до порядку денного 4-ї сесії та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу з подальшим доопрацюванням до другого читання за скороченою процедурою.

Друге. Надати рекомендації Кабінету Міністрів, наведені у проекті ухвали, зокрема у тижневий строк:

забезпечити виконання норм статті 11 Закону "Про ринок природного газу" щодо визначення джерел фінансування та порядку визначення відповідної компенсації;

доручити Мінфіну за участю Міненерго, ДПС, Держаудитслужби та інших зацікавлених центральних органів виконавчої влади підготувати та надати комітету узгоджені пропозиції до законопроекту 3004а в частині уточнення його положень та доповнення відповідними змінами до статті 1 та додатків 1 і 3 до Закону про держбюджет на 2020 рік для врахування даних пропозицій при доопрацюванні законопроекту.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні колеги, у зв'язку із посиленням заходів із попередження виникнення та поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) на період дії карантину, я підписав доручення, яке вам роздано. Прошу дотримуватися відповідних вимог.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим.