Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №122 від 20.04.2022

22 квітня 2022, 12:12

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

 

 

20 квітня 2022 року

 

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Будемо починати, так?

Шановні народні депутати та запрошені, вітаю вас!

На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету у режимі відеоконференції. Отже, сьогоднішнє засідання проводимо в режимі відеоконференції.

Прошу Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету. Нагадую, що відповідно до законодавчих вимог голосування на засіданні Комітету у режимі відеоконференції забезпечується у спосіб підняття рук та висловлення своєї позиції "за", "проти" чи "утримався".

Тепер, шановні колеги, оголошую за списком прізвища члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Арістов – я є.

Крулько Іван Іванович.

Є Крулько у нас? Є. Бачимо. Іване Івановичу, вас не чути. Бачимо, але не чуємо.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. О, дякую. Бачимо.

Гевко Володимир Леонідович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, почули.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Доброго дня всім. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Лопушанський Андрій Ярославович.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Трухін Олександр Миколайович.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Батенко Тарас Іванович. Бачимо, але не чуємо.

 

БАТЕНКО Т.І. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. А, є. Щось зі зв'язком у нас.

Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є.

Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Добрий день. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добрий день.

Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Вітаю. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Вітаю.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Вітаю. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Доброго дня. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Всім доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Заремський Максим Валентинович.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Всем привет. На месте.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит на місці. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кіссе Антон Іванович. Так, ми бачимо, але не чуємо вас, Антоне Івановичу. О, бачимо.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пузійчук Андрій Вікторович.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Доброго дня. Пузійчук присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Добрий день. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добрий день.

Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

Урбанський Анатолій Ігорович.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Доброго дня. Шпак присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Володимире Володимировичу, підтвердіть, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутні більше половини членів комітету. Кворум є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.

Проект порядку денного та відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО і в чат, а також на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.

Прошу голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте членів Комітету за списком та рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін. Немає.

Цабаль – за.

Батенко. Батенко Тарас Іванович.

Борт Віталій Петрович.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Олексій Олексійович!

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.

 

ЛАБА М.М. Лаба – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за. Володя, зареєструй, будь ласка, мене.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрував, так.

 

ЛЮШНЯК М.В. Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова Анна Анатоліївна. Немає.

Пушкаренко. Немає.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин. Немає.

Тістик. Немає.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик є, присутній. Голосування?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Да. За порядок денний.

 

ТІСТИК Р.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський Анатолій Ігорович.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Я ще пройдусь по тих, хто не голосував. Батенко.

 

ГЕРМАН Д. В. Герман – за. Не знаю, чутно було?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, чутно.

24 – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

По першому питанню порядку денного про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом, доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 37 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 16 законопроектів і такими, що впливають на показники бюджету, це 21 законопроект. З них 16 – мають безпосередній вплив на показники бюджету, а 5 – мають опосередкований вплив.

Дякую. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання до доповідача? Переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов Олександрівною пропозиція, а саме: визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 16 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, – 21 законопроект, згідно з наданою вам інформацією.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте членів Комітету за списком та рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за. Чути мене?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, почули.

Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін. Відсутній.

Цабаль – за.

Батенко.

Борт.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський. Відсутній.

Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.

Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Не голосував.

Гончаренко.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова. Відсутня.

Пушкаренко. Відсутній.

Саламаха. Не голосував.

Северин. Відсутній.

Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За – 23. Не голосували – 2. Рішення прийнято.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за. Просто у мене поганий зв'язок.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За – 24. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до розгляду питання про законопроект щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" (реєстр. № 7299), поданий народними депутатами Арістовим, Лабою та іншими.

Як співавтор законопроекту коротко його представлю. Цей законопроект розроблений за ініціативою Уряду і безпосередньо Міністерства фінансів з метою здійснення невідкладних заходів протидії збройній агресії Російської Федерації проти України.

Законопроектом передбачається збільшення на 200 мільярдів гривень видатків загального фонду державного бюджету за програмою "Резервний фонд" за рахунок збільшення на цю суму державних запозичень з відповідним збільшенням граничних обсягів державного боргу та дефіциту державного бюджету.

Отже, законопроект є збалансованим, але у середньостроковій перспективі призведе до значного додаткового навантаження на державний бюджет щодо обслуговування і погашення відповідних боргових зобов'язань.

Водночас, слід звернути увагу, що в умовах воєнного стану відповідно до норм Бюджетного кодексу Урядом у поточному році скорочено видатки і кредитування державного бюджету загалом у сумі 181,3 мільярда гривень із спрямуванням цих коштів до резервного фонду, переважну більшість з яких вже виділено із зазначеного фонду.

Також законопроектом пропонується наблизити з 1 січня наступного року до 1 травня цього року запровадження нового механізму автоматичного зарахування до бюджетів місцевого самоврядування акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів.

Таким чином, реалізація положень законопроекту дозволить накопичити кошти резервного фонду державного бюджету, які в оперативному порядку будуть спрямовуватися на забезпечення потреб сектору оборони і безпеки для відсічі збройної агресії Російської Федерації та вирішення невідкладних питань, спричинених військовими діями проти України. Крім того, буде прискорено зміну порядку справляння акцизного податку з реалізації тютюнових виробів шляхом його сплати виробниками і імпортерами тютюнових виробів та відповідно запровадження нового механізму автоматичного зарахування такого податку до бюджетів місцевого самоврядування.

Головне науково-експертне управління надає окремі зауваження до законопроекту та не вбачає правових перешкод для його прийняття.

Міністерство фінансів підтримує законопроект, при цьому повідомляє, що забезпечить своєчасне подання проекту рішення щодо нового механізму автоматичного зарахування до бюджетів місцевого самоврядування акцизного податку з тютюнових виробів для затвердження Урядом у встановлений законопроектом строк.

Прошу підтримати цей законопроект та рекомендувати Верховній Раді його прийняти за основу і в цілому.

Для висловлення позиції Міністерства фінансів щодо законопроекту слово надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні народні депутати, дійсно це важливий законопроект. На сьогодні у Уряду закінчилися можливості скорочення інших непершочергових видатків. Як було сказано, ми вже скоротили капітальні й інші непершочергові видатки на суму більше 180 мільярдів гривень, які були розподілені зокрема на сектор безпеки й оборони, в підтримку підприємств, які опинилися в зоні бойових дій. І таким чином на сьогодні у нас постало питання щодо збільшення саме резервного фонду за рахунок інших джерел, за рахунок не секвестру, а саме збільшення дефіциту бюджету. Сума, яку ми вбачаємо на сьогодні можливою, це 200 мільярдів гривень. І виходячи з тих заявок, які нам дає Міністерство оборони, МВС, сума буде достатньою для того, щоб здійснити їх першочергові видатки.

Щодо акцизу. Перенесення акцизу також була нашою пропозицією. Ми бачимо, що підприємства можуть відновити свою роботу, і саме сплата акцизу на рівні виробників в поточних умовах дасть можливість збирати більшу суму акцизного податку. Зважаючи на це все, прошу підтримати даний законопроект.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати.

 

ПАЦКАН В.В. Рахункова палата не має зауважень. Ми прекрасно розуміємо, що це зараз вимушений, необхідний крок для того, щоб стабілізувати ситуацію. Все рівно найближчим часом нам необхідно, щоб працювала наша економіка і підприємства, тому що наступний період буде такий же, і ми теж будемо змушені шукати в подальшому доходи для того, щоб позакривати ті видатки, які зараз є першочерговими та необхідними. Ми не заперечуємо. Підтримуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Шановні колеги, чи є питання? Так, прошу, Олено.

 

КОПАНЧУК О.Є. Доброго дня ще раз усім. Я хотіла задати питання першому заступнику Міністра фінансів. Знаємо, що буде підтримка сільськогосподарським виробникам. Хотіла уточнити, чи буде відновлена програма дотації великої рогатої худоби, бо маємо десятки звернень таких. Чи буде на ці звернення відновлена ця програма дотації?

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

На сьогодні Урядом запропонований механізм підтримки аграріїв через нульові кредити – 5.7.9 і за рахунок портфельних гарантій. На сьогодні це єдиний механізм, який ми можемо запропонувати. Все решта, всі програми, які були скорочені, ми зможемо відновлювати після того, як закінчиться військовий стан і ми зможемо бачити, наскільки це реалізуємо з точки зору саме можливостей, фінансових можливостей.

 

КОПАНЧУК О.Є. Дякую. Дякую за відповідь.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль. Можна питання?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, ще питання.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль Володимир. Теж до Міністерства фінансів. Ви сказали, що вже на 180 мільярдів були зменшені видатки. Я просто читаю текст закону, і там згідно тексту закону цього не видно. Тобто ми бачимо, що 1 трильйон 593 мільярди, і ця сума збільшується на цю суму, на ці 200 мільярдів. Тобто виходить, що ми фактично збільшуємо баланс бюджету, тобто і видатки, і доходи на 200. Я просто хочу зрозуміти, де ці 180 в бюджеті відображені. Це перше питання.

А друге питання – це який буде механізм розподілу резервного фонду? Бо всі ми знаємо, що резервний фонд – це один із найгнучкіших інструментів, де фактично там Кабінет Міністрів може на своє судження будь-яким чином розподіляти. Напевно, під час воєнного стану це правильно, оскільки потрібно оперативні рішення приймати. Але з іншого боку також необхідно нам, народним депутатам, розуміти, як ці гроші будуть розподілятися, щоб розуміти, що вони максимально ефективно розподіляються.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Ну попередніх скорочень на більше 180 мільярдів в бюджеті тут не буде видно, тому що згідно Бюджетного кодексу, саме 22 пункту Прикінцевих положень, це може здійснюватися рішенням Кабінету Міністрів. Тобто скорочення були внутрі бюджету, з певних програм було знято, на резервний фонд збільшення і далі на програми головних розпорядників. Видатки резервного фонду розподілятимуться згідно порядку розподілу саме резервного фонду – першочергово безпека і оборона, соціальні видатки, видатки іншого характеру, які будуть необхідні в даний момент часу.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Ще питання, колеги?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є питання, якщо можна.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, Іване Івановичу. Прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене питання до першого заступника Міністра фінансів, воно не стосується безпосередньо цього законопроекту, але питання, яке стосується наступного. Перше. До мене як до голови ТСК надійшло вже кілька звернень від українського бізнесу, який працює на експорт, стосовно того, що не реєструються навіть податкові накладні і відповідно відшкодування ПДВ вони не можуть робити. Я розумію, що зараз така ситуація і коштів, по суті, в бюджеті немає для того, щоб це робити, але це вимиває повністю обігові кошти в підприємців. Чи продумує міністерство якийсь варіант для того, щоб бізнес міг працювати? Інакше він просто закриється, перестане платити податки і заробітні плати відповідним чином теж, звільнить своїх працівників. Тобто це одне питання.

І друге питання. Яка буде ситуація зі статтями видатків, які не стосуються захищених? Чи правильно я розумію, що на час воєнного стану незахищені статті видатків фінансуватися не будуть? Чи є якісь плани, щоб дати можливість працювати бюджетним програмам?

Можна, будь ласка, на ці два питання відповідь? Дякую.

 

УЛЮТІН Д.В. По першому питанню, по відшкодуванню. З метою недопущення фроду і вбросів дійсно була зупинена реєстрація податкових накладних, а далі Податковим кодексом було перенесено строки проведення перевірки, заявлених до відшкодування сум – 90 днів після закінчення військового стану. На сьогодні ми опрацьовуємо з профільним комітетом можливості і варіанти відновлення відшкодування за рахунок саме реєстрації податкових накладних і роботи з ПДВ. Це питання нам також дуже знайоме, воно на контролі. Ми це питання намагаємося вирішити з мінімальною втратою для бюджету і з неможливістю зловживання при відшкодуванні.

Щодо іншого питання, це саме проведення казначейських операцій на період військового стану, у нас є 590-а Постанова, прийнята минулого року, саме казначейського обслуговування в період військового стану, і там чітко регламентовано, які видатки і в якій черговості здійснюються по їх першочерговості і важливості. Незахищені видатки також проводяться в разі наявності фінансового ресурсу, це залежить від їх пріоритетності.

Дякую.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Денисе Валерійовичу, доброго дня! У мене два питання коротких. Миколаїв – це перша лінія війни. Місто Миколаїв звернулося, розуміючи, що ми зараз не можемо їм допомогти сильно, але вони звернулися з таким питанням: чи можна кредитні лінії збільшити європейські на придбання комунальної техніки та інші програми? Чи можна звернутися до вас із збільшення кредитних ліній і продовження їх? І як це швидко можна зробити?

І друге питання. У мене є звернення фермерського господарства також стосовно що перша лінія війни, також їм відмовили в нульових кредитах. Я також вам скину їх звернення і своє, ту конкретну ситуацію. Просив би швидко відповісти, що можна зробити в тій ситуації, розібратися.

Дякую.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

По першому питанню, ви надайте більш детальну інформацію, я подивлюся щодо кредитів Світового банку чи у ЄБРР, у них там кредит.

А по другому питанню, дивіться, це питання більше не до Міністерства фінансів, а безпосередньо до Національного банку, їх кредитних ризиків. Річ у тім, що фермерські господарства, які знаходяться на першій лінії, у них дуже високий кредитний ризик, і банки просто не пропустять його через свою систему і ті документи, нормативні акти Національного банку. Тому поки там ведуться активні бойові дії, вони не зможуть отримати кредит, бо це для банку стовідсотково неповернення кредиту.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще є питання, колеги? Якщо немає, тоді переходимо до прийняття рішення.

Прошу визначитися шляхом голосування щодо прийняття рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали, а саме: рекомендувати Верховній Раді України законопроект 7299 включити до порядку денного сьомої сесії та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу і в цілому як закон з необхідними редакційними та техніко-юридичними правками.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте членів Комітету за списком та рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін. Немає.

Батенко.

Борт. Немає.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Не голосував.

Гончаренко. Не голосував.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.

Забуранна. Не голосувала.

Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський. Відсутній.

Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Так, Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе. Антоне Івановичу!

Лаба.

 

ЛАБА М.М. Лаба – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.

Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова. Відсутня.

Пушкаренко. Відсутній.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин. Відсутній.

Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський Анатолій Ігорович. Анатолію Ігоровичу!

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Цабаль Володимире Володимировичу, а ви як голосували?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Не голосував.

Так, рахуємо. 20 – за. 6 – не голосували. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зафіксували?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Цабаль, ви не голосували? Утримались?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Цабаль не голосував.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Тоді 19, тому що Урбанський теж мовчить.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Давайте перерахуємо. Так, 19. 19 – за. 7 – не голосували. Дякую секретаріату за уточнення. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Рішення прийнято.

Щодо питань порядку денного рішення Комітету прийняті. Дякую всім за участь. Оголошую засідання закритим.