Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №47 від 02 лютого 2016 року

 

 

 

1200  година  м. Київ, вул. Грушевського, 5 (зала нарад)

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Ванат П.М., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Крулько І.І., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Савченко  О.Ю., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 21 народний депутат.

Відсутні:

Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Кривенко В.М., Левченко Ю.В., Павлов К.Ю., Пресман О.С., Скорик М.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Криволап М.К., Кушнір О.В., Расчислова Л.В., Яковенко С.П.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Гриневич Л.М. – народний депутат України – Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки;

Мушак О.П. – народний депутат України;

Продан О.П. – народний депутат України;

Хобзей П.К. – заступник Міністра освіти і науки України;

Єрмоличев Р.В. – директор Департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери  Міністерства фінансів України.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3831-2 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Гриневич Л.М., Співаковським О.М. та іншими, а також альтернативні законопроекти:

- щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3831 від 27.01.2016), поданий народними депутатами України Куліченком І.І., Мельником С.І.;

- щодо порядку фінансування професійно-технічних навчальних закладів (реєстр. № 3831-1 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Бондарем В.В., Гєллєром Є.Б. та іншими;

- щодо фінансування професійно-технічних та інших навчальних закладів з обласного бюджету (реєстр. № 3831-3 від 29.01.2016) поданий народним депутатом України Яценком А.В.

- щодо фінансування професійно-технічної освіти з державного бюджету (реєстр. № 3831-4 від 01.02.2016), поданий народним депутатом України Міщенком С.Г.

2. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджету України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-3 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Гриневич Л.М., Галасюком В.В. та іншими, а також альтернативні законопроекти:

- щодо фінансування професійно-технічних та інших навчальних закладів з державного бюджету (реєстр. № 3830 від 27.01.2016), поданий народним депутатом України Міщенком С.Г.;

- щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-1 від 27.01.2016), поданий народними депутатами України Куліченком І.І., Мельником С.І.;

- щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-2 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Бондарем В.В., Гєллєром Є.Б. та іншими;

- щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-4 від 29.01.2016), поданий народним депутатом України Яценком А.В.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти» (реєстр. № 3831-2 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Гриневич Л.М., Співаковським О.В. та іншими, а також альтернативні законопроекти за реєстр. № 3831 від 27.01.2016, поданий народними депутатами України Куліченком І.І. та Мельником С.І., за реєстр. № 3831-1 від 29.01.2016, поданий народними депутатами України Бондарем В.В, Гєллєром Є.Б. та іншими, за реєстр. №3831-3 від 29.01.2016, поданий народним депутатом України Яценком А.В., та за реєстр. № 3831-4 від 01.02.2016, поданий народним депутатом України Міщенком С.Г.

Відмітили:

Проектом Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти» (реєстр. № 3831-2) пропонується у Бюджетному кодексі України (далі – Кодекс) визначити, зокрема, що:

видатки на професійно-технічну освіту здійснюються з бюджетів міст обласного значення – обласних центрів (на оплату послуг з підготовки кваліфікованих робітників на умовах державного та/або регіонального замовлення у професійно-технічних та інших навчальних закладах державної та/або комунальної власності, які розташовані на території міст обласного значення – обласних центрів) /зміни до статті 89 Кодексу/;

оплата поточних видатків професійно-технічних навчальних закладів в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється за рахунок освітньої субвенції /зміни до статті 103-2 Кодексу/;

у державному бюджеті передбачається субвенція на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах для бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, міських (міст обласного значення-обласних центрів, міст Києва та Севастополя) бюджетів на оплату поточних видатків /зміни до статті 97 Кодексу, поновлена стаття 103-3 Кодексу/, перерахування якої з державного бюджету місцевим бюджетам здійснюватиметься двічі на місяць, як це передбачено для освітньої та медичної субвенцій, а особливості розподілу та перерозподілу її обсягів можуть визначатися законом про державний бюджет /зміни до статті 108 Кодексу/.

Слід звернути увагу, що у законопроекті відсутнє положення щодо  застосування формули та параметрів розподілу субвенції на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах між відповідними бюджетами, хоча в абзаці шостому пункту 6 розділу I законопроекту /абзац другий частини другої поновленої статті 103-3 Кодексу/ передбачається у складі зазначеної субвенції резерв коштів, обсяг якого не може перевищувати 1 відсотка загального обсягу субвенції, для здійснення видатків, що не могли бути враховані при застосуванні формули.

Поряд з тим, згідно із пояснювальною запискою до законопроекту така субвенція запроваджується тимчасово.

Реалізація положень законопроекту потребуватиме вишукання додаткового ресурсу для надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах. Довідково: за звітною інформацією Казначейства України у 2015 році з державного бюджету місцевим бюджетам надано субвенцію на підготовку робітничих кадрів у сумі 5,5 млрд гривень.

Проте, до законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), що не відповідає вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частині третій статті 91 Регламенту Верховної Ради України.

Разом з тим, авторами законопроекту за реєстр. № 3831-2 подано на розгляд Верховної Ради України системно пов’язаний з ним законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. №3830-3 від 29.01.2016 р.), яким пропонується врегулювати у 2016 році питання фінансового забезпечення професійно-технічної освіти з урахуванням змін до Кодексу, запропонованих у законопроекті за реєстр. № 3831-2. Тому зазначені законопроекти необхідно розглядати взаємоузгоджено.

Головне науково-експертне управління (далі – ГНЕУ) у своєму висновку до законопроекту (лист від 02.02.2016 р. №16/3-127/3831-2(23001)) зазначає, що не заперечує можливості прийняття пропозицій проекту, водночас, вважає за доцільне для прийняття виваженого рішення щодо пропозицій проекту отримати експертний висновок Уряду з огляду на вимоги статті 116 Конституції України, згідно з якою Кабінет Міністрів України забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, а також вимог частини другої статті 27 Кодексу.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету висновок Міністерства фінансів України щодо законопроекту за реєстр. № 3831-2 не надійшов. Водночас, за повідомленням директора департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Єрмоличева Р.В. Урядом планується вирішити питання забезпечення додатковим фінансовим ресурсом функціонування професійно-технічної освіти шляхом прийняття відповідного рішення Кабінету Міністрів України без внесення на даний час законодавчих змін.

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти (лист від 01.02.2016 № 04-23/8-180(22421)) просить Комітет Верховної Ради України з питань бюджету підтримати законопроекти за реєстр. №3831-2 та №3830-3 на пленарному засіданні Верховної Ради України для прийняття їх за основу і в цілому.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) щодо законопроекту за реєстр. № 3831-2 не надійшли.

Альтернативними законопроектами за реєстр. № 3831, № 3831-1, № 3831-3 та № 3831-4 пропонується унормувати в інший спосіб питання фінансового забезпечення функціонування закладів професійно-технічної освіти, зокрема, передбачивши, що видатки на професійно-технічну освіту здійснюються:

з бюджетів міст обласного значення у разі передачі закладів у комунальну власність за зверненням міської ради та передачі коштів з обласного бюджету на здійснення таких видатків /законопроект за реєстр. № 3831/;

з державного та обласних бюджетів, при цьому видатки на професійно-технічну освіту враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів у державному бюджеті /законопроект за реєстр. № 3831-3/;

з обласних бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим та бюджетів міст Києва і Севастополя за рахунок субвенцій з державного бюджету /законопроекти за реєстр. № 3831-4 і № 3831-1/.

Реалізація положень зазначених законопроектів у разі прийняття відповідних законів впливатиме на показники бюджетів. Разом з тим, до законопроектів не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), що не відповідає вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частині третій статті 91 Регламенту Верховної Ради України.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету висновки ГНЕУ, Міністерства фінансів України та комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) щодо альтернативних законопроектів за реєстр. № 3831, № 3831-1, № 3831-3 та № 3831-4 не надійшли.

У разі прийняття законопроекту за реєстр. № 3831-2 альтернативні законопроекти за реєстр. № 3831, № 3831-1, № 3831-3 та № 3831-4 втратять свою актуальність.

Законопроект за реєстр. № 3831-2 представила народний депутат України Гриневич Л.М. та запропонувала Комітету підтримати відповідну законодавчу пропозицію, враховуючи критичну ситуацію, що склалася в регіонах внаслідок недостатнього бюджетного забезпечення закладів професійно-технічної освіти.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України-члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Амельченко В.В., Рудик С.Я., Гордєєв А.А., Крулько І.І, Деркач А.Л., Мельник С.І., Куліченко І.І., народний депутат України Гриневич Л.М., заступник Міністра освіти і науки України Хобзей П.К., директор департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Єрмоличев Р.В.

В ході обговорення народними депутати України – членами Комітету з питань бюджету Рудиком С.Я., Гордєєвим А.А., Крульком І.І., Деркачем А.Л., Мельником С.І., та Куліченком І.І. висловлено підтримку такої законодавчої ініціативи, викладеної у законопроекті за реєстр. № 3831-2.

Зважаючи на зазначене, Голова Комітету поставив на голосування пропозицію рекомендувати прийняти законопроект за реєстр. № 3831-2 за основу та в цілому як закон.

Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

Ухвалили:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3831-2 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Л.М. Гриневич, О.В. Співаковським та іншими, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон.

Голосували: «за» - 20, «проти» - 0, «утрималися» - 1.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-3 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Гриневич Л.М., Марченком О.О. та іншими, а також альтернативні законопроекти за реєстр. № 3830 від 27.01.2016, поданий народним депутатом України Міщенком С.Г., за реєстр. № 3830-1 від 27.01.2016, поданий народними депутатами України Куліченком І.І., Мельником С.І., за реєстр. № 3830-2 від 29.01.2016, поданий народними депутатами України Бондарем В.В., Гєллєром Є.Б. та іншими, за реєстр. № 3830-4 від 29.01.2016, поданий народним депутатом України Яценком А.В.

Відмітили:

Законопроектом за реєстр. № 3830-3 передбачається внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі – Закон), зокрема до статті 27 Закону, визначивши, що видатки на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних закладах та інших навчальних закладах, розташованих у містах обласного значення – обласних центрах /у чинній редакції – у містах обласного значення/, плануються з 2016 року у відповідних бюджетах міст обласного значення – обласних центрів /у чинній редакції – бюджетах міст обласного значення/, а на інших територіях – у відповідних обласних бюджетах та бюджеті міста Києва.

Поряд з тим, законопроектом шляхом внесення змін до додатків № 3, № 6 та № 7 до Закону передбачається:

збільшити обсяг освітньої субвенції для обласних бюджетів, бюджету м. Києва та бюджетів міст обласного значення – обласних центрів за рахунок розподілу частини резерву освітньої субвенції обсягом 877,9 млн грн /згідно з частиною третьою статті 103-2 Бюджетного кодексу України та статтею 22 Закону резерв передбачено для здійснення видатків, що не могли бути враховані при застосуванні формули/;

надати субвенцію з державного бюджету обласним бюджетам, бюджету м. Києва та бюджетам міст обласного значення – обласним центрам на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах у обсязі 997,9 млн грн, передбачивши у складі загальнодержавних витрат Міністерства освіти і науки України, за рахунок відповідного зменшення стабілізаційної дотації, передбаченої у складі загальнодержавних витрат Міністерства фінансів України /на 2016 рік затверджена у обсязі 2000 млн грн без розподілу між місцевими бюджетами/.

Загалом така законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів та не впливає на загальні показники видатків державного бюджету, оскільки пропонується здійснити перерозподіл міжбюджетних трансфертів в межах загального обсягу видатків загального фонду державного бюджету.

Однак, до законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), що не відповідає вимогам частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України. На зазначене також звертає увагу Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, зауважуючи при цьому, що пояснювальна записка до законопроекту не містить відповідних обґрунтувань щодо доцільності збільшення видатків Міністерству освіти і науки України на визначені проектом цілі саме у зазначеній сумі та інформації щодо можливості зменшення видатків Міністерству фінансів України на визначену у проекті суму.

Довідково: за інформацією Казначейства України у 2015 році з державного бюджету місцевим бюджетам надано субвенцію на підготовку робітничих кадрів у сумі 5,5 млрд гривень.

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, запровадження субвенції на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах є тимчасовим.

Крім того, законопроектом пропонується доповнити статтю 27 Закону положенням, згідно з яким майно (об’єкти, споруди, основні фонди), що вивільнені, використовуються лише для потреб сфери освіти, а кошти, одержані від використання вивільнених приміщень навчальних закладів, за умови їх оренди, використовуються для розвитку освіти.

У зв’язку з цим слід звернути увагу, що відповідно до вимог частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України плата за оренду майна бюджетних установ є складовою власних надходжень бюджетних установ, які отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету. Надходження від плати за оренду бюджетних установ використовуються на утримання, облаштування, ремонт та придбання майна бюджетних установ, а також на організацію основної діяльності бюджетних установ.

Необхідно зазначити, що законопроект за реєстр. № 3830-3 системно пов’язаний із законопроектом «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти» (реєстр. № 3831-2 від 29.01.2016), поданим народними депутатами України Гриневич Л.М., Співаковським О.В. та іншими, яким, зокрема, пропонується унормувати надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на підтримку підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах та здійснення видатків на професійно-технічну освіту з бюджетів міст обласного значення – обласних центрів (чинною редакцією передбачено здійснення таких видатків з бюджетів міст обласного значення). Відтак, такі законопроекти необхідно розглядати взаємоузгоджено.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (від 02.02.2016 № 16/3-128/3830-3(23134)) звертає увагу, що згідно з вимогами частини другої статті 8 Бюджетного кодексу України повноваження щодо затвердження бюджетної класифікації, а також змін до неї закріплено за Міністерством фінансів України, та водночас вважає, що для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту слід отримати експертний висновок Уряду, оскільки за змістом відповідних положень пункту 6 статті 116 Конституції України та статті 42 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України забезпечує виконання затвердженого Державного бюджету України.

Згідно з частиною третьою статті 52 Бюджетного кодексу України проект закону про внесення змін до закону про Державний бюджет України може розглядатися у Верховній Раді України лише у разі наявності експертного висновку Міністерства фінансів України.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету експертний висновок Міністерства фінансів України до законопроекту за реєстр. № 3830-3 не надійшов.

Однак, за повідомленням директора департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Єрмоличева Р.В. Урядом планується вирішити питання забезпечення додатковим фінансовим ресурсом функціонування професійно-технічної освіти шляхом прийняття відповідного рішення Кабінету Міністрів України без внесення на даний час законодавчих змін.

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти (лист від 01.02.2016 № 04-23/8-180(2242)) просить Комітет Верховної Ради України з питань бюджету підтримати законопроекти за реєстр. № 3830-3 та реєстр. № 3831-2 на пленарному засіданні Верховної Ради України для прийняття їх за основу і в цілому.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) до законопроекту за реєстр. № 3830-3 не надійшли.

Альтернативними законопроектами пропонується внести зміни до статті 27 Закону (без перегляду бюджетних показників, у т. ч. щодо міжбюджетних трансфертів), встановивши, що видатки на професійно-технічні навчальні заклади у 2016 році здійснюються:

з обласних бюджетів та бюджету м. Києва за рахунок субвенції з державного бюджету (законопроекти за реєстр. № 3830 і реєстр. № 3830-4);

з обласних бюджетів, бюджету м. Києва, а також бюджетів міст обласного значення за рахунок надання відповідних коштів з обласних бюджетів бюджетам міст обласного значення у разі передачі у комунальну власність зазначених закладів (законопроект за реєстр. № 3830-1).

Законопроектом за реєстр. № 3830-2 пропонується виключити статтю 27 Закону.

На час розгляду у Комітеті з питань бюджету експертні висновки Головного науково-експертного управління, Міністерства фінансів України, комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроектів) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроектів міжнародно - правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) до законопроектів за реєстр. № 3830, № 3830-1, № 3830-2 і № 3830-4 не надійшли.

У разі підтримки Верховною Радою України законопроекту за реєстр. № 3830-3 альтернативні законопроекти за реєстр. № 3830, № 3830-1, № 3830-2 і  № 3830-4 втратять свою актуальність.

Законопроект за реєстр. № 3830-3 представила народний депутат України Гриневич Л.М. та запропонувала Комітету підтримати відповідну законодавчу пропозицію, враховуючи критичну ситуацію, що склалася в регіонах внаслідок недостатнього бюджетного забезпечення закладів професійно-технічної освіти.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України-члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В. та Гордєєв А.А., народний депутат України Гриневич Л.М., директор департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Єрмоличев Р.В.

За наслідками обговорення Голова Комітету поставив на голосування пропозицію рекомендувати прийняти законопроекту за реєстр. № 3830-3 за основу та в цілому як закон.

Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

Ухвалили:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-3 від 29.01.2016), поданий народними депутатами України Гриневич Л.М., Марченком О.О. та іншими, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон.

Голосували: «за» - 20, «проти» - 0, «утрималися» - 1.

По завершенні засідання народним депутатом України – членом Комітету з питань бюджету Медуницею О.В. та народним депутатом України Мушаком О.П. було запропоновано проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти» за реєстр. № 3830-3 доповнити положенням щодо скасування обмежень з виплати заробітної плати народним депутатам України, встановлених статтею 32 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (статтею 32 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (яку включено згідно із Законом від 31.07.2014 № 1622-VII) установлено, що членам Кабінету Міністрів України, керівникам центральних органів виконавчої влади та інших державних органів (крім органів, підрозділи яких беруть участь у проведенні антитерористичної операції), народним депутатам України до завершення антитерористичної операції місячна заробітна плата нараховується лише в розмірі посадового окладу).

У дискусії щодо зазначено взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Медуниця О.В., Пинзеник В.М., Деркач А.Л., Маркевич Я.В. і народний депутат України Мушак О.П.

Зокрема, народним депутатом України Пинзеником В.М. висловлено позицію щодо недоречності запропонованого способу врегулювання порушеного питання, зважаючи на те, що закон про державний бюджет є специфічним та визначає бюджетні відносини протягом одного року.

Голова Комітету Павелко А.В. звернув увагу на відсутність кворуму для прийняття рішення щодо такої пропозиції і запропонував додатково опрацювати порушене питання, надавши юридично правильне його формулювання, та розглянути окремо.

Голова Комітету                                                        А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                     В.В. Шкварилюк

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку