Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №43 від 24 грудня 2015 року

 

 

 

1200  година  м. Київ, вул. Грушевського, 5, кімн. 4

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В., Шуфрич Н.І.

Всього присутніх – 22 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Ванат П.М., Гєллєр Є.Б., Левченко Ю.В., Пресман О.С., Савченко О.Ю., Скорик М.Л.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Кочергіна Н.В., Криволап М.К., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Расчислова Л.В., Яковенко С.П.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Вінник І.Ю. – народний депутат України, секретар Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони;

Герасимов А.В. – народний депутат України, голова підкомітету з питань оборонно-промислового комплексу та військово-технічного співробітництва Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони;

Козир Б.Ю. – народний депутат України, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту;

Уманський І.І. – перший заступник Міністра фінансів України;

Малашкін М.А. – заступник Міністра Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – керівник апарату;

Соколовська Ю.С. – директор Департаменту фінансування охорони здоров’я та соціальних програм Міністерства фінансів України;

Наврата А.І. – начальник управління фінансів промисловості Міністерства фінансів України.

Перелома С.В. – перший заступник Голови правління Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»;

Колбушкін Ю.П. – директор Департаменту податкового планування і регуляторної політики Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»;

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України (реєстр. № 3689 від 22.12.2015), поданий Кабінетом Міністрів України.

2. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо перерозподілу окремих видатків) (реєстр. № 3657 від 17.12.2015), поданий народними депутатами України Фріз І.В., Герасимовим А.В.

3. Про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 3629 від 11.12.2015), поданий Кабінетом Міністрів України /щодо додаткових пропозицій народних депутатів України/.

4. Про погодження зміни до розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку (розпорядження Кабінету Міністрів України, прийняте на засіданні Кабінету Міністрів України 23.12.2015 і надане листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.12.2015 №7/19-15005) /включено до порядку денного додатково/.

5. Зміни щодо розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, у 2015 році (постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2015 № 1046) /включено до порядку денного додатково/.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію першого заступника Міністра фінансів України Уманського І.І. про проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України (реєстр. № 3689 від 22.12.2015), поданий Кабінетом Міністрів України.

Відмітили:

Законопроект розроблено з метою забезпечення своєчасної виплати пенсій у січні 2016 року та для зарахування пенсійних виплат на рахунки пенсіонерів в банках та частково через поштові відділення за датами виплати у першій половині січня 2016 року, зважаючи на те, що залишок коштів Пенсійного фонду на кінець 2015 року буде зменшено у зв’язку із необхідністю повернення наданих Фонду впродовж року позик та внаслідок зменшення з наступного року ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Для реалізації зазначеного законодавча пропозиція передбачає здійснення передачі бюджетних призначень за загальним фондом державного бюджету між головними розпорядниками коштів державного бюджету шляхом збільшення бюджетних призначень за бюджетною програмою Пенсійного фонду України «Покриття дефіциту коштів Пенсійного фонду України для виплати пенсій» (код 2506050) /головний розпорядник коштів державного бюджету – Міністерство соціальної політики України/ на 14 млрд грн (видатки споживання) та зменшення обсягу загальнодержавних витрат за бюджетними програмами Міністерства фінансів України: «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» (код 3511150) – на 6 млрд грн (видатки споживання), «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу» (код 3511340) – на 1 млрд грн (видатки споживання) і «Обслуговування державного боргу» (код 3511350) – на 7 млрд грн (видатки споживання). Відповідні зміни передбачені у додатку № 1 до законопроекту шляхом внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2015 рік».

Довідково: за підсумками січня-листопада поточного року за даними звітності Казначейства про виконання державного бюджету видатки:

за бюджетною програмою 3511150 фактично проведено у сумі 11,4 млрд грн, що становить 47,2 % плану на звітний період (план на рік з урахуванням змін – 24 млрд грн, згідно із розпорядженням Уряду від 18.11.2015 № 1191-р здійснено перерозподіл обсягів субвенцій на здійснення державних програм соціального захисту населення та зменшено обсяг такої субвенції на 376 млн грн.). За оперативною інформацією Казначейства станом на 23 грудня 2015 року з державного бюджету місцевим бюджетам перераховано субвенцію на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот у сумі майже 17 млрд грн (70,% плану на рік з урахуванням внесених змін, який становить 24,0 млрд грн.). Водночас, за інформацією НАК «Нафтогаз України», наданою у робочому порядку, у грудні 2015 року планується провести розрахунки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2015 № 20 «Про затвердження Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій» у сумі близько 5 млрд гривень;

за бюджетною програмою 3511340 фактично проведено у сумі 38 млрд грн, що становить 88,6 % плану на звітний період (план на рік з урахуванням змін – 42,9 млрд грн.). За оперативною інформацією Казначейства станом на 22 грудня 2015 року з державного бюджету місцевим бюджетам перераховано субвенцію на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу у сумі майже 41,9 млрд грн (97,7 % плану на рік з урахуванням внесених змін, який становить 42,9 млрд грн.);

за бюджетною програмою 3511350 фактично проведено у сумі 77 млрд грн, що становить 83,1 % плану на звітний період (план на рік з урахуванням змін – 92,7 млрд грн.).

Водночас, за даними Звіту про виконання бюджету Пенсійного фонду на 1 жовтня 2015 року обсяг позички, наданої протягом 9 місяців п. р. для забезпечення своєчасної виплати пенсії, становить 3,9 млрд. гривень.

Крім того, у додатку № 2 до законопроекту передбачені зміни до додатка № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2015 рік» щодо уточнення розподілу між місцевими бюджетами обсягу субвенцій з державного бюджету за загальним фондом на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот. При цьому, слід зазначити, що передбачається зменшення обсягів вказаних субвенцій для всіх обласних бюджетів та бюджету міста Києва (інформація щодо використання коштів за зазначеною субвенцією роздана народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Поряд із цим звернуто увагу, що визначені у додатку № 2 до законопроекту обсяги субвенцій з державного бюджету для окремих місцевих бюджетів нижче обсягів, фактично перерахованих відповідним бюджетам  Казначейством станом на 22-23 грудня 2015 року. Зокрема, це стосується: Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Рівненської, Сумської, Хмельницької, Чернівецької, Чернігівської областей за субвенцією на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, а також Волинської, Закарпатської, Луганської, Рівненської, Тернопільської областей – за субвенцією на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу.

Зазначене потребує відповідного врегулювання, зокрема, може бути унормовано окремим рішенням Уряду, керуючись частиною шостою статті 102 Бюджетного кодексу України.

З урахуванням законодавчої пропозиції видатки державного бюджету на покриття дефіциту Пенсійного фонду у 2015 році становитимуть 31,8 млрд грн, хоча за підсумками року обсяг дефіциту Фонду фактично може бути меншим, тобто додаткові кошти будуть спрямовані на збільшення залишку коштів на початок наступного року бюджету Пенсійного фонду.

Поряд з цим слід зазначити, що у зв’язку із зниженням ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у проекті закону про Державний бюджет України на 2016 рік, поданому Урядом  11 грудня 2015 року (реєстр. № 3000 (доопрацьований)), видатки державного бюджету для Пенсійного фонду доведено до 172,3 млрд грн, що більше проти планових показників на 2015 рік на 91,5 млрд грн або у більш ніж в 2 рази.

Необхідно відмітити, що в порушення вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України в матеріалах до законопроекту не надано належного фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) щодо встановлення/зменшення видатків державного бюджету у запропонованих обсягах та за визначеними напрямами, а також стосовно соціально-економічних наслідків впровадження запропонованих змін до бюджетних показників.

Слід зауважити, що законопроект підготовлено з недотриманням правил підготовки законопроектів щодо внесення змін до закону про Державний бюджет України, він містить помилки і неточності, а саме:

- назва законопроекту у його тексті та додатках № 1 і № 2 до нього не відповідає суті запропонованих змін /необхідно викласти у такій редакції: «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України»/.

Загалом така законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів та не впливає на загальні показники видатків державного бюджету, оскільки пропонується здійснити в межах загального обсягу видатків за загальним фондом державного бюджету передачу бюджетних призначень між Міністерством фінансів України (загальнодержавні витрати) та Міністерством соціальної політики України і бюджетними програмами, закріпленими за головними розпорядниками коштів державного бюджету.

В той же час, необхідно відмітити, що у Верховній Раді України зареєстровано законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо перерозподілу окремих видатків) (реєстр. № 3657 від 17.12.2015), поданий народними депутатами України Фріз І.В. та Герасимовим А.В., яким пропонується встановити Міністерству економічного розвитку і торгівлі бюджетні призначення у обсязі 10 млрд грн на збільшення статутного капіталу Державного концерну «Укроборонпром» за рахунок зменшення на 4 млрд грн обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот та на 6 млрд грн видатків для обслуговування державного боргу.

Слід зазначити, що реалізація законодавчої пропозиції за реєстр. № 3689 (у разі прийняття такого законопроекту) має ризики у разі підтримки Верховною Радою України законопроекту за реєстр. № 3657, зважаючи на те, що джерела компенсації запропонованих додаткових видатків державного бюджету у цих законопроектах співпадають. Крім того, підтримка обох законопроектів: за реєстр. № 3689 та реєстр. № 3657 унеможливить виконання у повному обсязі до кінця року зобов’язань держави щодо надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот та стосовно виплати допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також проведення платежів з обслуговування державного боргу.

Крім того, належить звернути увагу, що Верховною Радою України можливий розгляд інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», якими також змінюватимуться бюджетні показники щодо видатків державного бюджету. Таким чином, потребуватимуть уточнення показники видатків державного бюджету у тексті та додатках до законопроекту з урахуванням законопроектів, розглянутих та прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

Згідно із висновком Міністерства фінансів України (лист від 22.12.2015 № 31-09030-32-2/38809) законопроект підтримується. Водночас відмічено, що при обрахунку загального обсягу економії коштів по субвенціях в розрізі кожного обласного бюджету та бюджету м. Києва було застосовано дані Казначейства станом на 21 грудня 2016 року. При цьому, оскільки Казначейством продовжується здійснення перерахування субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам відповідно до діючих механізмів, це може вплинути на суму вільних залишків по деяких регіонах. Тому, для забезпечення виконання положень законопроекту, у разі необхідності, буде здійснено перерозподіл залишків між обласними бюджетами та бюджетом м. Києва по вказаним субвенціям в межах загальних їх обсягів відповідно до частини шостої статті 102 Бюджетного кодексу України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (експертний висновок від 23.12.2015 №16/3-1861/3689(321402) зазначає, що в цілому не заперечує можливості прийняття внесеного законопроекту та водночас вважає за необхідне надати належне фінансово-економічне обґрунтування, відмічає про необхідність внесення відповідних змін до назви законопроекту та додатків до нього, а також зауважує про відсутність у поданих матеріалах інформації щодо реального стану фінансування відповідних бюджетних програм.

На час розгляду законопроекту висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції  (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) до Комітету з питань бюджету не надійшли.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., Пинзеник В.М., Дубневич Б.В., Унгурян П.Я., Деркач А.Л., Кривенко В.М., Крулько І.І., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Куліченко І.І., Гордєєв А.А., Шевченко О.Л., Молоток І.Ф., народні депутати України Герасимов А.В., Вінник І.Ю., а також перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.

Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Горбунов О.В. запропонував, зважаючи на те, що законопроект за реєстр. № 3689 має такі ж самі джерела покриття, що і законопроект за реєстр. № 3657, визначитися щодо підтримки законопроекту за реєстр. № 3689 безпосередньо на засіданні Комітету.

Водночас, першим заступником Міністра фінансів України Уманським І.І. було висловлено пропозицію щодо прийняття законопроекту за реєстр. № 3689. Про підтримку прозиції висловились народні депутати – члени Комітету Пинзеник В.М. та Крулько І.І.

Голова Комітету Павелко А.В. вніс пропозицію рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 3689 прийняти за основу та в цілому як закон з пропозиціями Комітету (відповідно до зауважень щодо оформлення законопроекту, викладених у проекті рішення до цього проекту закону).

Така пропозиція Голови Комітету була підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України (реєстр. № 3689 від 22.12.2015), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій:

назву законопроекту у його тексті та додатках № 1 і № 2 до нього викласти у такій редакції: «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України»;

у додатках до законопроекту бюджетні показники щодо видатків державного бюджету належить визначити з урахуванням законопроектів, розглянутих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

У разі прийняття даного законопроекту Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні закону належить внести до тексту та додатків до нього необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

Голосували: «за» - одноголосно.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо перерозподілу окремих видатків) (реєстр. № 3657 від 17.12.2015), поданий народними депутатами України Фріз І.В., Герасимовим А.В.

Відмітили:

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, його розроблено з метою належного забезпечення озброєнням та військовою технікою Збройних Сил України та інших військових формувань, відновлення виробничого потенціалу і поліпшення фінансового стану підприємств оборонно-промислового комплексу – учасників Державного концерну «Укроборонпром».

Для реалізації зазначеного законодавча пропозиція передбачає здійснення передачі бюджетних призначень за загальним фондом державного бюджету між головними розпорядниками коштів державного бюджету шляхом встановлення Міністерству економічного розвитку і торгівлі України бюджетних призначень у обсязі 10 млрд грн (видатки розвитку) за новою бюджетною програмою «Збільшення статутного капіталу Державного концерну «Укроборонпром» (код 1201430) та зменшення обсягу загальнодержавних витрат за бюджетними програмами Міністерства фінансів України: «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» (код 3511150) – на 4 млрд грн (видатки споживання) і бюджетною програмою «Обслуговування державного боргу» (код 3511350) – на 6 млрд грн (видатки споживання). Відповідні зміни передбачені у додатку № 1 до законопроекту шляхом внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2015 рік».

Довідково: за підсумками січня-листопада поточного року за даними звітності Казначейства про виконання державного бюджету видатки за бюджетною програмою 3511350 фактично проведено у сумі 77,0 млрд грн, що становить 83,1 % плану на звітний період (план на рік – 92,7 млрд гривень).

За оперативною інформацією Казначейства станом на 23 грудня 2015 року з державного бюджету місцевим бюджетам перераховано субвенцію на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот у сумі майже 17 млрд грн (70,7 % плану на рік з урахуванням внесених змін, який становить 24,0 млрд грн (згідно із розпорядженням Уряду від 18.11.2015 № 1191-р здійснено перерозподіл обсягів субвенцій на здійснення державних програм соціального захисту населення та зменшено обсяг такої субвенції на 376 млн грн)). Водночас, за інформацією НАК «Нафтогаз України», наданою у робочому порядку, у грудні 2015 року планується провести розрахунки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2015 № 20 «Про затвердження Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій» у сумі близько 5 млрд гривень.

Крім того, у додатку № 2 до законопроекту передбачені зміни до додатка № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2015 рік» щодо уточнення розподілу між місцевими бюджетами обсягу субвенції з державного бюджету за загальним фондом на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечисто. При цьому, слід зазначити, що передбачається зменшення обсягів такої субвенції для бюджетів обласних бюджетів (за виключенням бюджетів Вінницької, Волинської, Тернопільської та Чернівецької областей) та бюджету міста Києва.

Поряд із цим, слід звернути увагу, що визначені у додатку № 2 до законопроекту обсяги субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот для обласних бюджетів Житомирської, Івано-Франківської Кіровоградської, Сумської, Хмельницької, Чернігівської областей нижче обсягів, фактично перерахованих відповідним бюджетам Казначейством станом на 23 грудня 2015 року.

Зазначене потребує відповідного врегулювання, зокрема, може бути унормовано окремим рішенням Уряду, керуючись частиною шостою статті 102 Бюджетного кодексу України.

Слід зазначити, що в порушення вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України в матеріалах до законопроекту не надано належного фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) щодо встановлення/зменшення видатків державного бюджету у запропонованих обсягах та за визначеними напрямами, а також стосовно соціально-економічних наслідків впровадження запропонованих змін до бюджетних показників, про що також наголошено у експертному висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України. Крім того, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України зауважило, що належного обґрунтування, з наданням необхідних розрахунків, потребує пропозиція законопроекту щодо зменшення видатків за бюджетними програмами «субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» (код 3511150) – на 4 млрд грн та «обслуговування державного боргу (код 3511350) – на 6 млрд грн у зв’язку з прогнозованою економією коштів загального фонду держбюджету, враховуючи, що пояснювальна записка до законопроекту не містить жодної інформації щодо реального стану фінансування зазначених бюджетних програм та можливості зменшення саме на 10 млрд грн обсягу їх фінансування, зважаючи, зокрема, на їх значущість та закінчення поточного бюджетного року.

Положеннями абзацу другого пункту 3 законопроекту Кабінету Міністрів України доручається забезпечити розміщення та облік Державним концерном «Укроборонпром» коштів державного бюджету, за рахунок яких збільшується статутний капітал цього Концерну, на окремому спеціальному рахунку. Щодо цього, слід зазначити, що відповідно частини першою статті 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, що, зокрема, передбачає розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства. При цьому, органи Казначейства України відкривають бюджетним установам рахунки у встановленому законодавством порядку.

Крім того, положеннями абзацу третього пункту 3 законопроекту Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом доручається затвердити порядок використання коштів, передбачених для збільшення статутного капіталу Державного концерну «Укроборонпром», проте відповідні повноваження Кабінету Міністрів України щодо затвердження порядків використання бюджетних коштів вже передбачено частиною сьомою статті 20 Бюджетного кодексу України, а із урахуванням вимог частини першої статті 3 цього Кодексу щодо закінчення бюджетного періоду 31 грудня відповідного календарного року, затвердження такого порядку у місячний термін унеможливить проведення видатків державного бюджету, передбачених цим законопроектом, до кінця поточного року.

Зважаючи на вищезазначене, положення пункту третього законопроекту врегульовано чинними нормами Бюджетного кодексу України і не потребують додаткового правового регулювання, у зв’язку з чим, пункт 3 законопроекту доцільно виключити.

Загалом така законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів та не впливає на загальні показники видатків державного бюджету, оскільки пропонується здійснити в межах загального обсягу видатків за загальним фондом державного бюджету передачу бюджетних призначень між Міністерством фінансів України та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та бюджетними програмами, закріпленими за цими Міністерствами.

Поряд з тим, необхідно відмітити, що у Верховній Раді України Кабінетом Міністрів України зареєстровано проект Закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо видатків Пенсійного фонду України (реєстр. № 3689 від 22.12.2015), відповідно до положень якого пропонується збільшити бюджетні призначення Пенсійного фонду України на 14 млрд грн, зокрема, за рахунок зменшення на 6 млрд грн обсягу субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» і на 7 млрд. гривень видатків на обслуговування державного боргу.

Слід зазначити, що реалізація законодавчої пропозиції за реєстр. № 3657 (у разі його прийняття) має ризики щодо практичної реалізації та дотримання збалансованості і узгодження бюджетних показників у разі підтримки Верховною Радою законопроекту за реєстр. № 3689, зважаючи на те, що джерела компенсації запропонованих додаткових видатків державного бюджету у цих законопроектах співпадають. Крім того, підтримка обох законопроектів: за реєстр. № 3689 та реєстр. № 3657 унеможливить виконання у повному обсязі до кінця року зобов’язань держави щодо надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот та проведення платежів з обслуговування державного боргу.

Водночас, слід зазначити, що законопроект підготовлено з недотриманням правил підготовки законопроектів щодо внесення змін до закону про Державний бюджет України, він містить помилки і неточності, а саме:

- назва законопроекту у його тексті та додатках № 1 і № 2 до нього не відповідають суті запропонованих змін /необхідно викласти у такій редакції: «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»/;

- пункт третій законопроекту належить виключити /враховуючи вимоги статей 20 та 43 Бюджетного кодексу України/;

- у додатку №1 до законопроекту /щодо внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2015 рік»/ у рядку «Всього» підсумкові показники видатків державного бюджету визначено без врахування законодавчої пропозиції (зокрема, не відображено зменшення видатків споживання на 10 млрд грн і відповідно збільшення на таку ж суму видатків розвитку) та змін, внесених Законом України від 24.11.2015 № 807-VIII «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (зокрема, не відображено затверджених змін за показниками «видатки споживання», «оплата праці» і «видатки розвитку»).

Крім того, належить звернути увагу, що Верховною Радою України можливий розгляд інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», якими також змінюватимуться бюджетні показники щодо видатків державного бюджету. Таким чином, потребуватимуть уточнення показники видатків державного бюджету у додатках до законопроекту з урахуванням законопроектів, розглянутих та прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

У разі прийняття даного законопроекту Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні закону належить внести до тексту і додатків до нього необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку зазначає, що рішення щодо внесеного законопроекту має прийматися з урахуванням відповідного висновку Уряду, зокрема, щодо наявності економії бюджетних коштів за визначеними у проекті бюджетними програмами, реальної можливості та доцільності здійснення фінансування нової бюджетної програми у передбаченому проектом обсязі.

На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновок Міністерства фінансів України щодо нього не надійшов. Водночас, першим заступником Міністра фінансів України Уманським І.І. безпосередньо на засіданні Комітету з питань бюджету було висловлено позицію щодо непідтримки даного законопроекту.

На час розгляду законопроекту висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) до Комітету з питань бюджету не надійшли.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., Пинзеник В.М., Дубневич Б.В., Унгурян П.Я., Деркач А.Л., Кривенко В.М., Крулько І.І., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Куліченко І.І., Гордєєв А.А., Шевченко О.Л., Молоток І.Ф., народні депутати України Герасимов А.В., Вінник І.Ю., а також перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.

У ході обговорення народні депутати – члени Комітету з питань бюджету, зважаючи на підтримку законопроекту за реєстр. № 3689, визначилися підтримати таке рішення Комітету: рекомендувати Кабінету Міністрів України передбачити видатки щодо забезпечення озброєнням та військовою технікою Збройних Сил України та інших військових формувань у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік».

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування таку пропозицію, яка була підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

Зважаючи на підтримку Комітетом з питань бюджету законопроекту за реєстр. № 3689, рекомендовано Кабінету Міністрів України передбачити видатки щодо забезпечення озброєнням та військовою технікою Збройних Сил України та інших військових формувань у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік».

Голосували: «за» - одноголосно.

3. Слухали:

Інформацію щодо проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 3629 від 11.12.2015 р.), поданого Кабінетом Міністрів України /щодо додаткових пропозицій народних депутатів України/.

Відмітили:

Виходячи із розгляду 23 грудня 2015 року Комітетом з питань бюджету проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 3629 від 11.12.2015), поданого Кабінетом Міністрів України, за пропозицією народних депутатів України – членів Комітету Дубневича Б.В. та Матвієнка А.С. Комітет з питань бюджету додатково розглянув питання про доповнення цього законопроекту окремими положеннями.

Насамперед, народним депутатом України – членом Комітету Дубневичем Б.В. запропоновано уточнити норму пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України щодо проведення запровадженого з 01.09.2015 р. експерименту з фінансового забезпечення заходів щодо ремонту і реконструкції окремих доріг загального користування державного значення за рахунок перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів (така пропозиція була роздана народним депутатам – членам Комітету), передбачивши:

розширення напрямів використання відповідних коштів на розвиток доріг загального користування державного значення у відповідних областях;

врахування відповідних надходжень за три останні бюджетні періоди у методиці розрахунку щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів у територіальному розрізі з урахуванням;

погодження щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;

затвердження переліку об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів згідно з експериментом, відповідною обласною державною адміністрацією за погодженням з Державним агентством автомобільних доріг України.

Слід зазначити, така пропозиція певним чином врегульовує питання, порушене законопроектом про внесення зміни до пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (щодо будівництва, реконструкції, ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування та розбудови пунктів пропуску через Державний кордон України для автомобільного сполучення) за реєстр. № 3351. Отже, у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 3629 законопроект за реєстр. № 3351 втратить свою актуальність.

Разом з цим, народним депутатом України – членом Комітету Дубневичем Б.В. додатково було озвучено пропозицію поширити вищевказаний експеримент на місто Київ та Закарпатську область.

В обговоренні відповідної пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Матвієнко А.С., Молоток І.Ф., Амельченко В.В., Шевченко О.Л., Гордєєв А.А., Іщейкін К.Є., Деркач А.Л., Унгурян П.Я., а також перший заступник Міністра фінансів Уманський І.І.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію народного депутата України Дубневича Б.В. щодо вказаного експерименту, з урахуванням поширення такого експерименту на місто Київ. Така пропозиція була підтримана більшістю з присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

Поряд з тим, народним депутатом України – членом Комітету Матвієнком А.С. запропоновано з голосу доповнити розділ VI Бюджетного кодексу України новим пунктом такого змісту: Кабінету Міністрів України до 15 лютого 2016 року внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції змін до Бюджетного кодексу України щодо перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного, з наступним спрямуванням відповідних надходжень на розвиток автомобільних доріг, передбачивши набрання чинності такими змінами з другого кварталу 2016 року.

В обговоренні відповідної пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Матвієнко А.С., Крулько І.І., Кривенко В.М., Медуниця О.В., Ургурян П.Я., а також перший заступник Міністра фінансів Уманський І.І.

За наслідками обговорення Комітет з питань бюджету визначився передбачити озвучену Матвієнком А.С. пропозицію у Прикінцевих положеннях проекту закону про державний бюджет на 2016 рік.

Також народний депутат України – член Комітету Горбунов О.В. запропонував доповнити законопроект положенням щодо надання дозволу Мінфіну здійснювати у першому кварталі 2016 року державні запозичення у межах загального обсягу витрат на обслуговування та погашення державного боргу у відповідному періоді (включивши таке положення до розділу VI Бюджетного кодексу України).

В обговоренні відповідної пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Матвієнко А.С. та перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію, озвучену Горбуновим О.В. Така пропозиція була підтримана усіма присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

Крім того, народний депутат України Козир Б.Ю. підняв питання про врахування у законопроекті його пропозиції щодо зарахування до спеціального фонду державного бюджету 90 % портового (адміністративного) збору з відповідним цільовим спрямуванням таких коштів (така пропозиція була роздана народним депутатам – членам Комітету).

В обговоренні відповідної пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Деркач А.Л., Амельченко В.В., Матвієнко А.С., Гордєєв А.А., народний депутат України Козир Б.Ю., а також перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.

Зокрема, було звернуто увагу, що врахування такої пропозиції призведе до розбалансування показників загального фонду проекту державного бюджету на 2016 рік.

За наслідками обговорення було вирішено додатково вивчити зазначене питання та у разі необхідності врегулювати його при розгляді відповідного законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо портового (адміністративного) збору) за реєстр. № 3532.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію рекомендувати Верховній Раді України підтримати законопроект за реєстр. № 3629 за основу та в цілому як закон з пропозиціями Комітету з питань бюджету (згідно з рішенням Комітету від 23.12.2015 р.), а також з додатковими пропозиціями, підтриманими Комітетом на цьому засіданні. Така пропозиція була підтримана більшістю з присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

Ухвалили:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 3629 від 11.12.2015 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з пропозиціями Комітету з питань бюджету (наведеними у листі від 23.12.2015 р. № 04-13/3-3688(322170), а також з такими додатковими пропозиціями Комітету з питань бюджету:

1) пункт 26 розділу І доповнити новим підпунктом /щодо змін до п.33 розділу VI Кодексу/ такого змісту:

«__) пункт 33 викласти в такій редакції:

«33. Установити, що з 1 вересня 2015 року до 1 січня 2017 року запроваджується експеримент з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення у Волинській, Львівській, Одеській і Чернівецькій областях та місті Києві.

Перелік об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація зазначених заходів згідно з експериментом, затверджується відповідною обласною Київською міською державною адміністрацією за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.

На період проведення експерименту для реалізації зазначених заходів до спеціальних фондів відповідних обласних бюджетів, як виняток з положень частини другої статті 29, статті 69-1, частини другої статті 85, статей 87 і 91 цього Кодексу, спрямовуються 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів (мито, акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів (продукції)), що справляються під час митного оформлення товарів на територіях відповідно Одеської, Волинської, Львівської та Чернівецької областей та міста Києва, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Кабінету Міністрів України:

затвердити методику розрахунку щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів у територіальному розрізі з урахуванням відповідних надходжень за три останні бюджетні періоди та інших факторів, що впливають на обсяги таких платежів;

погодити щомісячні індикативні показники надходжень митних платежів з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;

щомісячно інформувати Верховну Раду України, Президента України та Рахункову палату про реалізацію експерименту (з наведенням відповідних щомісячних індикативних показників, фактичних надходжень та обсягів спрямування бюджетних коштів до спеціальних фондів обласних бюджетів та бюджету міста Києва, а також інформації про використання таких бюджетних коштів)»;

2) пункт 26 розділу І /щодо змін до розділу VI Кодексу/ доповнити новим підпунктом такого змісту:

«__) доповнити розділ пунктом 15-1 такого змісту:

«15-1. Дозволити Міністерству фінансів України, як виняток з положень статті 41 цього Кодексу, здійснювати у першому кварталі 2016 року державні запозичення у межах загального обсягу витрат на обслуговування та погашення державного боргу у відповідному періоді».

Відповідно Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону (у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 3629) належить внести до нього необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з рішенням Комітету.

Голосували: «за» - 21, «проти» - 1, «утрималися» - 0.

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію про погодження змін до розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку відповідно до додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2015 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, у тому числі тих, що фінансуються з метою погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Державної казначейської служби станом на 1 січня 2015 року», прийнятого на засіданні Уряду 23.12.2015 і наданого листом Мінрегіону від 23.12.2015 №7/19-15005.

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету надійшло звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.12.2015 №7/19-15005 щодо погодження змін до розподілу на 2015 рік коштів державного фонду регіонального розвитку (далі – Фонд) за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України, прийнятим на засіданні Уряду 23.12.2015.

Відповідно до частини п’ятої статті 24-1 Бюджетного кодексу України розподіл коштів Фонду за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (із змінами, внесеними Законом України від 17.07.2015 №648-VIII) встановлено обсяг Фонду у сумі 2900,8 млн грн.

Зважаючи на вимоги статті 24-1 Бюджетного кодексу України розподіл коштів Фонду за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку на 2015 рік (у тому числі тими, що фінансуються з метою погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Державної казначейської служби станом на 1 січня 2015 року) у сумі 2 889,7 млн грн здійснено Кабінетом Міністрів України згідно з розпорядженням від 17.07.2015 р. № 766-р (із змінами, внесеними розпорядженнями Уряду від 30.07.2015 р. № 824-р, від 08.09.2015 р. № 927-р, від 23.09.2015 р. № 1015-р, від 21.10.2015 р. № 1148-р та від 04.11.2015 р. № 1215-р, від 04.12.2015 № 1270-р), що відповідно було погоджено Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Внаслідок зазначених рішень Уряду порівняно із встановленим у Законі обсягом нерозподілений залишок коштів Фонду (станом на 07.12.2015 року) складав 12,9 млн грн у таких областях: Дніпропетровській, Житомирській, Запорізькій, Луганській, Харківській та Чернівецькій.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.12.2015 р. внесено зміни щодо розподілу коштів Фонду, включаючи розподіл частини їх залишку, між адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку у Вінницькій, Дніпропетровській, Житомирській, Львівській, Рівненській, Хмельницькій та Чернігівській областях загалом у сумі 41 545,9 тис. гривень.

При цьому, за інформацією Мінрегіону, такі зміни, що було подано відповідними облдержадміністраціями, розглянуто Міжвідомчою комісією з оцінки відповідності програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, яка відбулася 18.12.2015 року.

Відтак, нерозподілений залишок коштів Фонду станом на 23.12.2015 р. становить 11,1 млн грн (у Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Харківській та Чернівецькій областях).

Інформація щодо розподілу коштів Фонду у 2015 році надана народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Дубневич Б.В., Медуниця О.В.

У ході обговорення народними депутатами – членами Комітету було внесено пропозицію погодити зміни щодо розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку відповідно до додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України, прийнятого на засіданні Уряду 23.12.2015, згідно з листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.12.2015 № 7/19-15005.

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування таку пропозицію, яка була підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини п’ятої статті 24-1 Бюджетного кодексу України:

погодити зміни щодо розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку на 2015 рік відповідно до додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2015 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, у тому числі тих, що фінансуються з метою погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Державної казначейської служби станом на 1 січня 2015 року» прийнятого на засіданні Уряду 23.12.2015, згідно з листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.12.2015 № 7/19-15005.

Голосували: «за» - одноголосно.

5. СЛУХАЛИ:

Інформацію про погодження змін щодо розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, у 2015 році (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2015 № 1046) (далі – субвенція).

Відмітили:

Зазначене питання було заслухано 23 грудня 2015 року (протокол № 42), проте прийняття рішення було відкладено на наступне засідання Комітету.

Народний депутат України Молоток І.Ф. поінформував членів Комітету про наслідки вивчення робочою групою, що було визначено на попередньому засіданні Комітету 23 грудня 2015 року, окремих питань з проведення у 2015 році розрахунків з різниці в тарифах, відмітивши, що заборгованість з різниці в тарифах у 2015 році становить 8,9 млрд грн і найбільш проблемним є погашення заборгованості по водоканалах. При цьому, на 2015 рік передбачена субвенція на погашення такої заборгованості у сумі 5,6 млрд грн. Отже, значна частина заборгованості залишається непогашеною, що потребуватиме врегулювання у наступному бюджетному періоді. Тому, на його думку, доцільно передбачити відповідну субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам у 2016 році.

Заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – керівник апарату Малашкін М.А. зазначив, що запропоновані зміни у розподілі субвенції викликані тим, що окремі області не мають можливості освоїти встановлені їм на 2015 рік суми субвенції у повному обсязі. Перерозподіл обсягів субвенції між регіонами здійснено пропорційно до існуючої заборгованості з різниці в тарифах.

Перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І. підкреслив, що на даний час будь-яке уточнення Порядку та умов надання субвенції (затверджено постановою Кабінету Міністрів України 04.06.2015 № 375), враховуючи обмеженість у часі щодо здійснення видатків бюджету (бюджетний період завершується 31 грудня), може мати наслідком непроведення розрахунків відповідно до прийнятих Урядом рішень у 2015 році.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Молоток І.Ф., Гордєєв А.А., Деркач А.Л., Мельник С.І. Унгурян П.Я., а також перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І., заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – керівник апарату Малашкін М.А. та перший заступник Голови правління Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» Перелома С.В.

Водночас, зважаючи на завершення бюджетного періоду 2015 року, народний депутат України Молоток І.Ф. вніс пропозицію погодити зміни щодо розподілу між місцевими бюджетами обсягу субвенції згідно з додатком 1 до Порядку та умов надання у 2015 році субвенції в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2015 р. № 1046.

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування таку пропозицію, яка була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

Поряд з тим, народним депутатом України Молотком І.Ф. було наголошено на необхідності створення комісії (робочої групи) для опрацювання у 2016 році змін до Порядку та умов надання субвенції з метою визначення дієвого механізму проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах з різними підприємствами – постачальниками теплової енергії та надавачами послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води (у разі встановлення у Законі України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» відповідної субвенції). Така ініціатива щодо створення за необхідності відповідної комісії (робочої групи) на чолі з народним депутатом України Молотком І.Ф. була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України:

погодити зміни щодо розподілу між місцевими бюджетами обсягу субвенції окремо із загального та спеціального фондів державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, згідно з додатком 1 до Порядку та умов надання у 2015 році субвенції в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2015 р. № 1046.

Голосували: «за» - 21, «проти» - 0, «утрималися» - 1.

 

Голова Комітету                                                А.В. Павелко

Секретар Комітету                                             В.В. Шкварилюк

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку