Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №34 від 10 жовтня 2015 року

 

 

 

1200  година  м. Дніпропетровськ, вул. Кірова, 1

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Ванат П.М., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Павлов К.Ю., Рудик С.Я., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх16 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Деркач А.Л., Левченко Ю.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Савченко О.Ю., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Фещук С.Л., Криволап М.К., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Курячий М.П. – народний депутат України;

Насіров Р.М. – Голова Державної фіскальної служби України;

Цепєлєв С.Ю. – директор Департаменту розвитку доріг Державного агентства автомобільних доріг України;


від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

Резніченко В.М. – голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Кужман О.М. – перший заступник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Пруцаков В.В. – заступник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Пригунов Г.О. – заступник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Молоков С.В. – позаштатний радник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Будяк Н.Ю. – директор департаменту охорони здоров’я Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Коломоєць А.В. – директор департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Крупська В.В. – директор департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Кушвід О.А. – начальник управління капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Першина Н.Г. – начальник управління культури, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Полторацький О.В. – директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Псарьов О.С. – виконуючий обов’язки директора департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Пшеничников О.П. – директор департаменту фізичної культури і спорту, сім’ї та молоді Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Стрілець Р.О. – директор департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Шебеко Т.І. – директор департаменту фінансів Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Андрухів В.М. – начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровської області;

Лукін О.О. – перший заступник начальника Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області;

Стельнякович С.Я. – начальник Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області;

Фліссак І.Я. – начальник Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області;

Булавка Г.І. – виконуюча обов’язки Дніпропетровського міського голови;

Бланк С.В. – виконуючий обов’язки директора фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради;

Грицай В.В. – виконуючий обов’язки заступника Дніпропетровського міського голови – директор департаменту комунального господарства та капітального будівництва;

Говор А.Л. – виконуюча обов’язки Жовтоводського міського голови;

Ланкчковський С.В. – голова Широківської районної державної адміністрації;

Літвінов С.П. – голова Васильківської районної державної адміністрації;

Максимчук С.Є. – голова Павлоградської районної державної адміністрації.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Фінансове забезпечення завдань і функцій, що здійснюються органами виконавчої влади та місцевого самоврядування Дніпропетровщини в умовах децентралізації міжбюджетних відносин:

1) про стан виконання місцевих бюджетів Дніпропетровської області за 9 місяців 2015 року в умовах бюджетної децентралізації та питання формування проектів місцевих бюджетів області на 2016 рік;

2) про пріоритетні інвестиційні проекти Дніпропетровської області, реалізація яких потребує залучення коштів державного бюджету, зокрема, будівництво першої черги метрополітену у м. Дніпропетровську, будівництво дороги Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки-Решетилівка, будівництво автомобільної дороги на ділянці від вул. Кайдацький шлях до автомобільної дороги Київ – Луганськ – Ізварине.

2. Про напрями розвитку міста Дніпропетровська.

3. Різне (внесено додатково за ініціативою народного депутата України Матвієнка А.С.).

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Резніченко Валентин Михайлович (голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації), який, зокрема, відмітив, що на Дніпропетровщині, яка є лідером серед областей України, відчутні перші позитивні кроки бюджетної децентралізації (у 2014 році ресурс місцевих бюджетів становив 13,5 млрд грн, у 2015 році з урахуванням переданих субвенцій освітньої та медичної – вже 17,6 млрд грн). Зазначивши, що 2015 рік – це тільки початок реформ, звернув увагу на ряд питань, що належить вирішувати тільки на центральному рівні. Серед них, стимулювання до нарощування доходів, будівництво автомобільних доріг загальнодержавного значення та доріг, які на сьогоднішній день знищені внаслідок руху військової техніки. Тому покладаються сподівання на підтримку народних депутатів України у вирішенні актуальних для розвитку регіону питань.

Павелко Андрій Васильович (голова Комітету з питань бюджету), який, серед іншого, звернув увагу, що Комітет, розуміючи важливість здійснюваних бюджетних перетворень, започаткував практику вивчення їх дієвості. Члени Комітету мали нагоду відвідати Івано-Франківщину, Львівщину, Чернігівщину, Черкащину, Одещину та Запорізьку область. На нинішньому засіданні заплановано обговорити бюджетні проблеми і перспективи розвитку Дніпропетровського регіону – регіону, який у всі часи був серед перших у здійсненні реформ. Внесок регіону у валовий внутрішній продукт держави становить більше 10 відсотків, область залишається першою у формуванні інвестиційної складової держави. Бюджетна децентралізація також сприяє успіху регіональної економічної стратегії і, як наслідок, підвищенню якості життя в регіоні. На сьогодні впровадження міжбюджетної реформи дало можливість отримати Дніпропетровській області додатковий ресурс обсягом майже 4,4 мільярди гривень.

Відтак, за наявності кворуму для прийняття рішень засідання вбачається продуктивним та результативним.

Насіров Роман Михайлович (Голова Державної фіскальної служби України), зокрема, зазначив, що наразі йде процес підготовки податкової реформи, яка безпосередньо пов’язана з бюджетним процесом. В світлі цього дуже актуальні питання децентралізації, які реалізуються на практиці у цьому році. Дніпропетровська область загалом та місто Дніпропетровськ зокрема визнані фіскальною службою, як один з основних регіонів, де вагомими є податковий і митний напрями, оскільки у регіоні збирається значна частка доходів зведеного бюджету. Дніпропетровськ у цьому процесі вже цьогоріч був одним з рекордсменів: один приклад – якщо у минулому році в місяць тут збиралось 150-160 мільйонів гривень ПДВ, то в цьому році, особливо в останні місяці, ця цифра у 2 рази більша, що є одним з кращих показників вУкраїні. Тому регіон і надалі має показувати найкращі результати.

Куліченко Іван Іванович (голова підкомітету з питань місцевих бюджетів Комітету з питань бюджету) відмітив професійну діяльність працівників фінансової системи області, які забезпечують належне впровадження реформи. Водночас звернув увагу, що Дніпропетровщина – єдина область, яка межує з сімома областями, а це означає, що звідси формуються транспортні потоки, в Дніпропетровську їх 5. Тому розмова на таку тему буде особливою.

Курячий Максим Павлович (народний депутат України), який зазначив, що в нових умовах фінансової децентралізації, реформи місцевого самоврядування міський бюджет буде спроможним нарешті розв’язати численні проблеми громади: відремонтувати будинки, полагодити ліфти, обновити рухомий склад громадського транспорту, капітально відремонтувати дороги, тощо і багато іншого, а такі засідання демонструють нові принципи роботи парламентських комітетів: мобільності, відкритості, готовності до прямого та професійного діалогу з безпосередніми учасниками процесу на місцях.

1. Фінансове забезпечення завдань і функцій, що здійснюються органами виконавчої влади та місцевого самоврядування Дніпропетровщини в умовах децентралізації міжбюджетних відносин.

1.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів Дніпропетровської обласної державної адміністрації Шебеко Т.І. про стан виконання місцевих бюджетів Дніпропетровської області за 9 місяців 2015 року в умовах бюджетної децентралізації та питання формування проектів місцевих бюджетів області на 2016 рік.

Відмітили:

Місцеві бюджети області на 2015 рік були сформовані в умовах надання бюджетної самостійності місцевим органам влади з одночасним розширенням джерел формування місцевих бюджетів.

З урахуванням додатково введених доходів та передачі з державного бюджету медичної і освітньої субвенцій ресурс місцевих бюджетів області збільшився в середньому на 30 %, а по шахтарських містах Тернівка, Першотравенськ – на близько 50 %. Таке підтверджують результати виконання бюджету за 9 місяців п.р. – до місцевих бюджетів області надійшло понад 8,8 млрд грн, (12,4 відс. обсягу надходжень в бюджеті України). Порівняно з відповідним періодом минулого року зростання складає 26 відс. (1,8 млрд грн у співставних умовах). До кінця року цю позитивну тенденцію буде збережено.

Додатковий ресурс дозволив місцевим органам влади більш ніж в 5 разів порівняно з минулим роком спрямувати коштів на розвиток установ соціально-культурної сфери, в 1,5 рази – на житлово-комунальне господарство та природоохоронні заходи, у 4 рази – на ремонт доріг.

Однак, є питання, вирішення яких є вкрай необхідними для області і можливе за підтримки центральних органів влади.

Щодо дохідної частини.

Впроваджений з 2015 року механізм горизонтального вирівнювання податкової спроможності місцевих бюджетів не заохочує достатнім чином території, які забезпечують нарощування своїх доходів. «Реверсна дотація» по своїй суті залишається тим же вилученням до державного бюджету, яке було в минулі роки. Адже, чим більше громада заробила у попередні роки, тим  більше коштів вона повинна передати в держбюджет.

Так, очікувані надходження до обласного бюджету за 2015 рік податку на прибуток складатимуть 790,3 млн грн, з яких до державного бюджету необхідно перерахувати реверсної дотації 230,3 млн грн – майже третину. Цей обсяг визначено шляхом застосування у формульному розрахунку показників надходжень цього податку на 1 жителя, які по області перевищують аналогічний показник по Україні більш ніж в 3 рази (215,6 грн проти 68,8 грн).

Така ж ситуація по бюджетах міст і районів, з яких реверсна дотація передається до держбюджету за рахунок податку на доходи фізичних осіб (Павлоградський район, міста Дніпропетровськ, Вільногірськ) і складає від 15 до 20 % надходжень цього року.

У зв’язку з цим пропонується у випадку значного росту доходів територій при визначенні обсягів реверсної дотації застосовувати стимулюючий підхід.

Щодо видаткової частини.

Перше, у поточному році затверджені обсяги медичної та освітньої субвенцій не забезпечували в повному обсязі потребу у видатках на утримання установ, в тому числі на заробітну плату. По окремих містах і районах питома вага заробітної плати складає понад 90 відсотків затвердженого Законом обсягу медичної субвенції (Дніпропетровськ, Дніпродзержинськ, Кривий Ріг, Нікополь, Орджонікідзе, Павлоград, Павлоградський район).

Для забезпечення належного функціонування установ освіти та охорони здоров’я місцеві органи влади спрямовували додатковий ресурс в обсязі майже 20 відсотків затвердженого обсягу субвенцій з державного бюджету.

Особливо складною виявилася ситуація в містах, з бюджетів яких в поточному році утримуються медико-санітарні частини, які в минулі роки фінансувалися за рахунок держбюджету. Яскравий приклад по області – це місто Жовті Води, де спеціалізована медико-санітарна частина – єдиний заклад охорони здоров’я.

Разом з тим, у проекті державного бюджету на 2016 рік знову передбачена сума практично на рівні затвердженої у цьому році (без урахування додатково виділеного ресурсу).

Друге, починаючи з 2012 року видатки області на галузь «Охорона здоров’я» щороку включали цільові кошти для врахування екологічних особливостей регіонів (екологічний коефіцієнт понад 130 млн грн).

Враховуючи несприятливу екологічну ситуацію в області – за багатьма показниками забруднення повітря перевищує встановлені нормативи, що значною мірою відбивається на рівні захворюваності населення, тому пропонується поновити екологічний коефіцієнт при розрахунку обсягу видатків по галузі «Охорона здоров’я», що є вкрай необхідним для області і має відіграти важливу роль у покращенні рівня надання медичних послуг.

Третє, щороку Міністерству охорони здоров’я передбачаються кошти для централізованої закупівлі лікарських засобів для областей. У минулому році області було виділено майже 190 млн грн, з яких станом на 10 жовтня цього року отримано трохи більше 90 відсотків (177,6 млн грн).

В 2015 році затверджені обсяги були збільшені в 1,8 рази (склали 346,2 млн грн). Але на теперішній час ще не відбулося жодної поставки лікарських засобів.

Для своєчасного забезпечення хворих необхідними медикаментами пропонується ресурс, який передбачений для централізованої закупівлі лікарських засобів в проекті бюджету на 2016 рік, передати областям.

Четверте, відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в області створено 15 об’єднаних громад, до складу яких увійшли 43 міські (міст районного значення), сільські та селищні ради.

Враховуючи, що розпочато процес формування проектів місцевих бюджетів на 2016 рік, актуальним є питання в частині розмежування видатків, оскільки Паспорт територіальної громади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України, передбачає, що за рахунок бюджету громади будуть утримуватися ФАПи, амбулаторії, які є структурними підрозділами центрів первинної медичної допомоги, що згідно з чинним законодавством утримуються за рахунок районного бюджету. Такі центри первинної медичної допомоги створені і працюють в області з початку 2012 року. І вони підтвердили доцільність їх існування.

Таке ж саме стосується станцій швидкої медичної допомоги, які утримуються за рахунок обласного бюджету, але вони також включені до Паспорту громади (і практика виправдовує такий підхід).

З метою збереження вже створеної мережі медичних закладів, яка довела свою доцільність, пропонується переглянути перелік закладів, які включено до паспорту об’єднаних територіальних громад.

П’яте, залишається неврегульованим питання майнових прав професійно-технічних навчальних закладів, які перебувають в державній власності і фінансуються за рахунок субвенції  на підготовку робітничих кадрів (57).

Шосте, поряд з тим в області сьогодні залишається непогашеною заборгованість державного бюджету за 2011– 2013 роки з реалізації інвестиційних проектів.

Загалом усі питання, які обговорюються, викладено у листах, що роздані всім народним депутатам.

В обговорені питання взяли участь: Говор А.Л. – в.о. голови Жовтоводського міського голови, Максимчук С.Є. – голова Павлоградської районної державної адміністрації, Ланчковський С.В. – голова Широківської районної державної адміністрації, Насіров Р.М. – голова Державної фіскальної служби України, а також народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Кривенко В.М., Куліченко І.І., Матвієнко А.С., Унгурян П.Я., Павлов К.Ю., Крулько І.І., Ванат П.М.


Після висвітлення першого питання Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. вніс пропозицію заслухати всі питання порядку денного, затим перейти до комплексного їх обговорення.

1.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації Коломійця А.В. та начальника Служби автомобільних доріг в Дніпропетровській області Стельняковича С.Я. про пріоритетні інвестиційні проекти Дніпропетровської області, реалізація яких потребує залучення коштів державного бюджету, зокрема, будівництво першої черги метрополітену у м. Дніпропетровську, будівництво дороги Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, будівництво автомобільної дороги на ділянці від вул. Кайдацький шлях до автомобільної дороги Київ – Луганськ – Ізварине.

Відмітили:

У поточному році на реалізацію інвестиційних заходів спрямовано понад півтора мільярда гривень, практично 90 відсотків цих видатків – кошти обласного та місцевих бюджетів. Всі роботи розпочато в першому кварталі і більшість об’єктів будуть введені вже в цьому місяці.

Разом з тим, по ряду проектів роботи розпочаті із запізненням, що пов’язано із затримками в організації таких заходів з боку головних розпорядників коштів державного бюджету, а також ускладнено процедури погодження та затвердження відповідних переліків. Розпорядження Кабінету Міністрів України про затвердження об’єктів, що фінансуються з державного фонду регіонального розвитку, оприлюднено тільки у вересні. Відповідно це достатньо ускладнює дотримання графіку виконання робіт, які в більшості випадків напряму залежать від погодних умов.

Друге питання – це погашення кредиторської заборгованості. Вся заборгованість перевірена та підтверджена фінансовою інспекцією, але з 2013 року джерела її погашення досі не визначені. Здійснити її перереєстрацію на місцевий бюджет не дозволяє чинне законодавство. Відтак, протягом року кредитори неодноразово блокували рахунки департаменту.

Окремим є питання ремонту комунальних доріг. В цьому році область взяла на себе найбільший план з ремонту комунальних доріг, а саме більше двох мільйонів квадратних метрів. Пріоритет надано дорогам, на яких знаходяться об’єкти соціальної сфери, пролягають маршрути громадського транспорту та ті, що єднають дороги державного значення.

Одним з найважливіших інфраструктурних проектів для обласного центру залишається будівництво комунальної автодороги від вулиці Кайдацький шлях до автодороги Київ-Луганськ-Ізварине. Замовником з реалізації зазначеного проекту є Дніпропетровська міська рада. Обсяг виконаних робіт по цьому об’єкту 317 мільйонів гривень, з яких 127 – кредиторська заборгованість державного бюджету.

Враховуючи географічне розташування, економічне та промислове значення Дніпропетровської області, з точки зору розвитку автомобільних доріг загального користування та доведення їх до належного технічного стану, з урахуванням інтенсивності руху, варто сконцентрувати увагу на розвиток таких автомобільних маршрутів як Знаменка – Луганськ – Ізварине, Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Дніпропетровськ –Миколаїв, друга черга в обхід міста Дніпропетровська та інші.

Окремої уваги потребує питання розвитку автомобільної дороги Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, яка є стратегічним маршрутом з виходом на автомобільну дорогу Київ-Харків-Довжанський. По інтенсивності руху це більше 10 тисяч автомобілів на добу, вона потребує параметрів першої технічної категорії. Будується в обхід основних пунктів: Лобойківка, Петриківка, Могильов, Китайгород, Царичанка, Ляшківка.

Нагальною потребою сьогоднішнього дня є також відновлення доріг загального користування, які зруйновані передислокацією важкої військової техніки в зону АТО, а також її в зворотному напрямку. Дороги зруйновано по трьох районах: у Васильківському районі – 14 кілометрів, у Межівському46 кілометрів, у Покровському – 29 кілометрів. Всього зруйновано 89 кілометрів доріг. Потреба в коштах для відновлення становить близько 150 мільйонів гривень.

Всі питання викладені у відповідних зверненнях до Комітету.

В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Матвієнко А.С., Дубневич Б.В., Куліченко І.І.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію народного депутата України Курячого М.П. про напрями розвитку міста Дніпропетровська.

Відмітили:

Бюджетна децентралізація дала можливість місцевому самоврядуванню дивитися вперед, але є проблеми, які необхідно терміново розв’язати аби дати городянам Дніпропетровська відчуття впевненості, відчуття перспективи, відчуття турботи та захисту з боку місцевої влади.

Насамперед, це проблеми, пов’язані з високими тарифами на послуги житлово-комунального господарства, опалення в першу чергу. Потужним джерелом економії коштів громадян та паливних ресурсів є масштабна реалізація програми енергозбереження, на впровадження якої місту Дніпропетровську необхідно 400 мільйонів гривень.

Друга проблема – оновлення рухомого складу електротранспорту міста. Враховуючи потужності заводу «Південмаш», доцільно розглянути можливість виробництва на заводі електротранспорту для міста, що сприятиме організації додаткових робочих місць та збільшенню надходжень до бюджетів, та потребує 450 мільйонів гривень.

На особливу увагу заслуговує питання забезпечення необхідним фінансовим ресурсом медичних закладів міста Дніпропетровська та Дніпропетровської області для лікування та реабілітації постраждалих під час проведення АТО. На сьогодні значну частину фінансових витрат на лікування та протезування поранених бійців взяв на себе міський та обласний бюджети.

Окремим є питання завершення будівництва першої черги метрополітену у місті Дніпропетровську, якпий реалізується за рахунок кредитних ресурсів від Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку, та необхідності вишукання додаткового ресурсу на сплату податку на додану вартість. Як механізм його вирішення необхідно розглянути доцільність внесення до податкового законодавства спеціальної норми про звільнення від податку на додану вартість всіх операції, що пов’язані з освоєнням даного проекту.

Відповідне звернення із зазначеними проблемами надіслане до Комітету.

Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. вніс пропозицію перейти до загального обговорення заслуханих питань.

В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Куліченко І.І., Кривенко В.М., Матвієнко А.С., Гордєєв А.А., зокрема:

Куліченко І.І., назвав основні проблеми міста Дніпропетровська, що потребують першочергового вирішення: перше – метрополітен, передбачити кошти з державного бюджету для забезпечення сплати податку на додану вартість у сумі 314 млн гривень; друге – з’їзди з Кайдацького мосту, погасити кредиторську заборгованість державного бюджету, яка рахується з 2012 року, у сумі 127 млн грн, третє – з’їзди на Південний міст включити в перелік автомобільних доріг, що формує Укравтодор в рамках реалізації відповідної бюджетної програми.

Поряд з тим, Куліченко І.І. запропонував звернутися до Уряду з проханням поінформувати Комітет з питань бюджету щодо виконання Урядом окремих положень законодавства, які стосуються затвердження державних соціальних стандартів і нормативів, що мають безпосередній вплив на формування місцевих бюджетів, та внесення пропозицій щодо можливого перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного. А також на одному із засідань Комітету заслухати Міністерство фінансів України та відповідні центральні органи виконавчої влади.

Кривенко В.М. закликав керівництво Дніпропетровської області спільно з народними депутатами України вживати заходів щодо реалізації проектів, спрямованих на розвиток області, та звернув увагу на необхідність активно долучатися до реалізації заходів з виконання бюджетних програм державного бюджету (таких як, придбання цифрових мамографів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва, закупівлі обладнання для військових кафедр, житла сім’ям загиблих і інвалідам, які були в АТО, державного фонду регіонального розвитку, субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій).

Окремо привернув увагу до екологічних проблем області, зазначивши, зокрема, про недопустимість будівництва у с. Шульгівці Петриківського району звіроферми, де планується розводити десятки тисяч голів норок, оскільки її виробнича діяльність пов’язана з екологічно небезпечним процесами для регіону (будівництво ведеться поблизу житлових будинків, без належно оформлених документів).

Матвієнко А.С. відмітив незадовільну роботу Міністерства охорони здоров’я України щодо здійснення централізованих заходів із закупівлі  лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), виробів медичного призначення і медичного обладнання та їх постачання до адміністративно-територіальних одиниць. Поряд з тим, звернув увагу на необхідність врегулювання окремих процедур фінансового забезпечення новоутровених об’єднаних територіальних громад у 2015 та 2016 роках. Зважаючи на значимість порушених питань, запропонував розглянути їх окремо на засіданні Комітету з питань бюджету.

Гордєєв А.А. зазначив про вагомість для всіх регіонів виконання програми енергоефективності та підтримав пропозиції щодо виробництва вітчизняних тролейбусів для оновлення рухомого складу міст, що принесе соціальні переваги у вигляді робочих місць і відповідно податків.

Підсумовуючи, Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. поставив на голосування найважливіші питання про підтримку пропозицій, що були озвучені та надані у відповідних зверненнях до Комітету.

Водночас, Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. поінформував народних депутатів, що 9 жовтня 2015 року народними депутатами – членами Комітету було проведено ряд зустрічей у місті Запоріжжі, де також заслуховувалось питання дієвості реформи міжбюджетних відносин і акцентовано увагу на розв’язанні першочергових питань соціально-економічного розвитку області. При цьому відмітив, що у наданих матеріалах є відповідні звернення Запорізької облдержадміністрації з ключовими пропозиціями, про що неодноразово згадувалось на сьогоднішньому засіданні, та поставив на голосування питання про підтримку таких пропозицій.

Такі пропозиції були підтримані одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

1. За результатами обговорення та на основі пропозицій, сформованих народними депутатами України і Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, рекомендувати Кабінету Міністрів України:

– при доопрацюванні проекту Державного бюджету України на 2016 рік вишукати можливості для:

передбачення субвенції з державного бюджету міському бюджету м. Дніпропетровська на співфінансування проекту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську» (для забезпечення сплати податку на додану вартість) у сумі 314 млн гривень;

надання коштів на виконання ремонтних робіт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-52 Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка у сумі 380 млн гривень;

погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи на об’єкті «Автомобільна дорога на ділянці від вул.Кайдацький шлях до автомобільної дороги Київ–Луганськ–Ізварине, м. Дніпропетровськ – будівництво» у сумі 127 млн гривень;

– розглянути можливості врегулювання у 2015 – 2016 роках проблемних питань, порушених народними депутатами України і Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, щодо вдосконалення бюджетного законодавства та бюджетного забезпечення повноважень у сфері освіти, охорони здоров’я, екологічної безпеки, транспорту та дорожнього господарства (що додаються).

2. За результатами обговорення та на основі пропозицій, сформованих народними депутатами України і Запорізькою обласною державною адміністрацією рекомендувати Кабінету Міністрів України:

– при доопрацюванні проекту державного бюджету України на 2016 рік вишукати можливість для надання коштів на продовження будівництва автотранспортної магістралі через річку Дніпро в місті Запоріжжя у сумі 201 млн грн;

– розглянути можливості врегулювання у 2015 – 2016 роках проблемних питань, порушених Запорізькою обласною державною адміністрацією щодо вдосконалення бюджетного законодавства та бюджетного забезпечення повноважень у сфері освіти, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту, екологічної безпеки, транспорту та дорожнього господарства (що додаються).

3. Ці рішення з відповідними зверненнями надіслати до Прем’єр-міністра України.

4. Надіслати звернення до Кабінету Міністрів України з проханням терміново надати Комітету з питань бюджету вичерпну інформацію та належні матеріали щодо виконання положень законодавства, які стосуються затвердження державних соціальних стандартів і нормативів, що мають безпосередній вплив на формування місцевих бюджетів, та внесення пропозицій щодо можливого перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного, а також обґрунтувати офіційну позицію Уряду з їх подальшої реалізації.

Голосували: «за» - одноголосно.

3. Різне.

3.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію народного депутата України Матвієнка А.С. щодо проблем із використанням коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2015 рік Міністерству охорони здоров’я України на будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит».

Відмітили:

Беручи до уваги, що станом на сьогоднішній день не проведено тендер на виконання робіт із будівництва сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит», і, як наслідок, до кінця бюджетного періоду кошти, передбачені у державному бюджеті на будівництво цієї лікарні, можуть бути не використані, пропонується заслухати Міністерство охорони здоров’я України як головного розпорядника коштів за бюджетною програмою 2301810 «Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» на черговому засіданні Комітету з питань бюджету.

В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Гордєєв А.А., Матвієнко А.С., Амельченко В.В., Кривенко В.М.

Водночас, Кривенко В.М. висловився за доцільність отримання для розгляду питання висновків Державної фінансової інспекції України та Генеральної прокуратури України з питань контролю за ефективним використанням коштів за відповідною бюджетною програмою.

Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію, озвучену народними депутатами України Матвієнком А.С. та Кривенком В.М.

Народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету одноголосно підтримали таку пропозицію.

УХВАЛИЛИ:

З метою системної підготовки питання до розгляду на засіданні Комітету з питань бюджету надіслати звернення до:

Міністерства охорони здоров’я України – терміново надати Комітету з питань бюджету інформацію щодо використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2015 рік для Міністерства охорони здоров’я на будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит»;

Генеральної прокуратури України – поінформувати Комітет з питань бюджету з приводу здійснення заходів щодо перевірки використання коштів державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я України у 2015 році за бюджетною програмою 2301810 «Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит»;

Державної фінансової інспекції України – поінформувати з приводу здійснення заходів фінансового контролю за використанням коштів державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я України у 2015 році за бюджетною програмою 2301810 «Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит».

Голосували: «за» - одноголосно.

3.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію народного депутата України Амельченка В.В. про функціонування у поточному році Національного центру аерокосмічної освіти молоді імені Макарова, що знаходиться у місті Дніпропетровську.

Відмітили:

Національний центр аерокосмічної освіти молоді імені Макарова, що є власністю Державного космічного агентства України, зважаючи на вимоги Бюджетного кодексу України, Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» передано на утримання з обласного бюджету Дніпропетровської області.

На сьогодні важливою є думка керівництва області з приводу доцільності утримання цього центру областю, в іншому випадку, чи порушувати питання про повернення його на утримання з державного бюджету.

В обговоренні взяли участь:

голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації Резніченко В.М., який звернув увагу, що питання фінансового забезпечення функціонування центру у повному обсязі буде залежати від позиції власника щодо унормування ряду питань, насамперед, пов’язаних з передачею цього центру у власність громади;

народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Амельченко В.В., Кривенко В.М.

У підсумку народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету визначились, що тема функціонування всієї космічної галузі, включаючи питання утримання Національного центру аерокосмічної освіти молоді імені Макарова, може бути предметом окремого обговорення.

Голова Комітету                                                                  А.ВПавелко

Секретар Комітету                                                              В.В. Шкварилюк

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку