Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №68 від 20 вересня 2016 року

 

 

 

1830  година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Ванат П.М., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 20 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Левченко Ю.В., Матвієнко А.С., Пресман О.С., Савченко О.Ю., Унгурян П.Я., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Коломієць Ю.П., Корольковська М.М., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Кушнір О.В., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Новацька О.В., Сторожук О.В., Яковенко С.П.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Кишкар П.М. – народний депутат України;

Від Кабінету Міністрів України

Кубів С.І. – Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економічного розвитку і торгівлі України;

Пасічник В.А. – завідувач відділом бюджетно-податкової політики Секретаріату;

Від Міністерства фінансів України

Данилюк О.О.  Міністр;

Маркарова О.С. – Перший заступник Міністра;

Марченко С.М. – заступник Міністра;

Капінус С.М. – заступник Міністра – керівник апарату;

Буца Ю.Б. – заступник Міністра з питань європейської інтеграції;

Лозицький В.П. – директор Департаменту державного бюджету;

Улютін Д.В. – керівник патронатної служби Міністра;

Від Рахункової палати

Яременко О.С. – заступник Голови;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту з питань бюджетної політики;

Старченко О.М. – головний спеціаліст відділу зв’язків з органами державної влади громадськістю Управління інформаційної політики;

Від Асоціації міст України

Слобожан О.В. – директор Центру аналізу та розробки законодавства – перший заступник виконавчого директор Асоціації міст України;

Онищук І.І. – аналітик Асоціації міст України.

 

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Представлення проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (реєстр. № 5000 від 15.09.2016).

СЛУХАЛИ:

Доповідь Міністра фінансів України О.О. Данилюка щодо представлення проекту Закону України про Державний бюджет України на 2017 рік (реєстр. № 5000 від 15.09.2016 р.).

Відмітили:

Відповідно до статей 96 і 116 Конституції України, статті 37 Бюджетного кодексу України та статті 153 Регламенту Верховної Ради України Кабінет Міністрів України розробляє і не пізніше 15 вересня кожного року подає до Верховної Ради проект закону про Державний бюджет України на наступний рік.

Кабінетом Міністрів України своєчасно подано законопроект про Державний бюджет України на 2017 рік (реєстр. № 5000) та згідно з Регламентом Верховної Ради України такий законопроект має розглядатися у Верховній Раді за спеціальною процедурою.

Враховуючи строки та вимоги до спеціальних процедур розгляду і прийняття законопроекту про державний бюджет, що встановлено главою 27 «Затвердження Державного бюджету України і контроль за його виконанням» Регламенту Верховної Ради України, а також беручи до уваги календарний план проведення п’ятої сесії Верховної Ради восьмого скликання (затверджений постановою ВРУ від 07.07.2016 р. № 1447-VIII), у Комітеті підготовлено Орієнтовний графік розгляду такого законопроекту і направлено на розповсюдження у Верховній Раді /копію листа Комітету від 15.09.2016 р. № 04-13/3-2168 (217279) роздано народним депутатам – членам Комітету/.

Відповідно до зазначеного графіка та розкладу засідань Верховної Ради на поточний тиждень 21 вересня п.р. на пленарному засіданні Верховної Ради має відбутися представлення законопроекту про державний бюджет на 2017 рік. Відповідно до статті 154 Регламенту Верховної Ради України за підсумками представлення такого законопроекту не передбачено прийняття рішення, крім випадку відхилення законопроекту у разі невідповідності вимогам Бюджетного кодексу України.

Тому на засіданні Комітету з питань бюджету /який є головним з опрацювання даного законопроекту/ попередньо заслухано презентацію такого документу та на найбільш актуальні питання отримано відповіді безпосередньо від першого віце-прем’єр-міністра Кубіва С.І. і Міністра фінансів Данилюка О.О.

У доповіді Міністра фінансів відмічалося, зокрема, таке.

Працюючи над розробкою проекту державного бюджету на 2017 рік, враховано недоліки планування та реалізації бюджету цього року. Тому цей проект сформований на таких принципах: реалістичність, перспективність, пріоритизація та прозорість, а саме:

- проект державного бюджету реалістичний як по доходах, так і по видатках, а також побудований на чинній законодавчій базі, крім тих законодавчих змін, які були подані разом із проектом бюджету;

- враховані плани розвитку економіки на середньостроковий період та плани з реформування ключових пріоритетних сфер;

- чітко визначені 10 сфер, які отримають пріоритетну увагу та фінансове забезпечення: обороноздатність, дипломатія, соціальні стандарти, освіта, охорона здоров'я, АПК, дорожня інфраструктура, енергоефективність, культура, децентралізація;

- відкритість була як під час розробки проекту державного бюджету, так і пропонується під час його розгляду в Парламенті, для цього Уряд вніс бюджет до Верховної Ради своєчасно і готовий до співпраці з Верховною Радою, якісного діалогу з народними депутатами.

Видатки і надання кредитів в проекті державного бюджету визначені на рівні близько 790 млрд грн. Для ефективного використання проект державного бюджету чітко структурований та орієнтований на фінансове забезпечення першочергових пріоритетів.

Витрати державного бюджету на оборону збільшуються на 14,5 млрд грн і передбачено фінансове забезпечення сектору безпеки та оборони на рівні 5% ВВП.

Видатки державного бюджету на захист державних інтересів за кордоном (зокрема, фінансове забезпечення дипломатичних представництв з урахуванням необхідності створення повноцінних торговельних представництв) збільшуються на 33% (до 4 млрд грн).

Державну підтримку соціально незахищених громадян у проекті бюджету збільшено на 23%. Для надання допомоги найуразливішим верстам населення в оплаті на послуги ЖКГ загальний обсяг пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг визначений в сумі 51 млрд грн, що на 10,4 млрд грн більше, ніж у 2016 році.

Прожитковий мінімум пропонується збільшити підвищеними темпами на 10% до кінця 2017 року (що на 2% більше, ніж прогноз рівня інфляції).

Наступного року пропонується розмір зарплати вчителя збільшити в середньому на 33,5%.  В освітній субвенції враховані видатки на здобуття повної загальної середньої освіти у професійно-технічних навчальних закладах (на це передбачено 1,6 млрд грн). Також враховано зміни підходів до виплати академічних та соціальних стипендій: академічні стипендії виплачуватимуться за рейтингом успішності, а соціальні – за рівнем доходів сім'ї.

Загальні видатки на охорону здоров'я наступного року збільшуються на 8,2 млрд грн. Основними компонентами є: збільшення видатків на централізовану закупівлю ліків до 5,9 млрд грн (що є достатнім для покриття потреби в ліках для тяжкохворих), збільшення зарплати медпрацівників.

У 2017 році передбачено спрямувати 5,5 млрд грн на підтримку сільгосптоваровиробників.

Фінансове забезпечення дорожньої інфраструктури буде здійснюватися через дорожній фонд (14,2 млрд грн) та планується залучити додатково 27,2 млрд грн (1 млрд дол. США) від міжнародних фінансових організацій.

Аналогічний принцип діятиме також при створенні Фонду енергоефективності, де за рахунок державного бюджету передбачається 800 млн грн, а від міжнародних партнерів планується в наступному році залучити до 3 млрд грн (100 млн євро).

Наступного року видатки на культуру збільшуються на 1 млрд грн, зокрема, передбачено на підготовку та проведення в Україні пісенного конкурсу "Євробачення" – 455 млн грн, а на створення та розповсюдження національних фільмів - 500 млн грн.

Процес децентралізації в 2017 році продовжиться. Передбачається зростання доходів місцевих бюджетів на 25 млрд грн або на 16%. Для недопущення ситуації поточного року щодо недостатності фінансових ресурсів районним та обласним бюджетам на видатки з утримання закладів освіти та охорони здоров'я у проекті державного бюджету пропонується додаткова дотація в сумі 14,9 млрд грн.

В обговоренні представленої доповіді брали участь народні депутати – члени Комітету Павелко А.В., Кривенко В.М., Дубневич Б.В., Крулько І.І., Деркач А.Л., Куліченко І.І., Амельченко В.В., Рудик С.Я., Павлов К.Ю., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Шевченко О.Л., народний депутат Кишкар П.М., перший віце-прем’єр-міністр Кубів С.І. і Міністр фінансів Данилюк О.О.

Зокрема, у процесі обговорення уразливими виявилися питання запропонованих у законопроекті показників міжбюджетних відносин, насамперед, щодо:

недостатнього забезпечення ресурсами передачі нових видаткових повноважень на місцевий рівень, включаючи застосовування інших підходів до фінансового забезпечення закладів освіти та охорони здоров’я;

безпідставної передачі на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів окремих визначених законодавством пільг громадянам та компенсації за пільговий проїзд.

Також дискусійними були питання щодо адекватності обсягу надання у 2017 році прямої бюджетної підтримки АПК у зв’язку із завершенням спеціального режиму оподаткування ПДВ для аграріїв.

Активно обговорювалися питання щодо важливості державної підтримки промисловості, а також створення дорожнього фонду з одночасним посиленням контролю за ефективністю використання відповідних бюджетних коштів.

На завершення обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував доповідь щодо представлення законопроекту про державний бюджет на 2017 рік взяти до відома та надалі додатково запитувати усі необхідні матеріали для його детального опрацювання.

Водночас, Голова Комітету звернув увагу народних депутатів, що після представлення такого документу у Парламенті розпочинається його опрацювання народними депутатами та комітетами Верховної Ради, які можуть подати до 1 жовтня п.р. до Комітету з питань бюджету пропозиції щодо зазначеного законопроекту.

Крім того, у Комітеті підготовлено та узгоджено з головами підкомітетів графік розгляду на наступному тижні у підкомітетах Комітету даного законопроекту за відповідними напрямами /такий графік роздано народним депутатам – членам Комітету/. Голова Комітету рекомендував головам підкомітетів забезпечити проведення засідань своїх підкомітетів згідно з таким графіком та звернувся до представників Уряду з проханням делегувати на такі засідання відповідних уповноважених осіб.

За наслідками розгляду питання визначено:

1) доповідь Міністра фінансів Данилюка О.О. щодо представлення проекту Закону України про Державний бюджет України на 2017 рік (реєстр. № 5000 від 15.09.2016 р.) взяти до відома;

2) рекомендувати головам підкомітетів Комітету забезпечити проведення засідань своїх підкомітетів згідно з графіком розгляду у підкомітетах даного законопроекту за відповідними напрямами.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                              В.В. Шкварилюк

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку