Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №104 від 7, 12 липня 2017 року

 

 

 

 

07.07.2917 р., 16-00 година  м. Сєвєродонецьк Луганської області,

Просп.Центральний, 59 (зала заідань)

12.07.2017 р., 12-00  година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Білоцерковець Д.О., Горбунов О.В., Дубіль В.О., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 21 народний депутат.

Відсутні:

Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Деркач А.Л., Медуниця О.В., Микитась М.В., Молоток І.Ф., Пресман О.С., Унгурян П.Я., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Качан Т.В., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Діденко Л.С.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Шахов С.В.

 

Народний депутат України

 

Керівники та посадовці центральних органів виконавчої влади,

громадських організацій

Тука Г.Б.

заступник Міністра з питань тимчасово-окупованих територій та внутрішньо-переміщених осіб

Галущак А.Е.

заступник Міністра з питань тимчасово-окупованих територій та внутрішньо-переміщених осіб

Кава О.С.

радник в.о. Голови Укравтодору

Керівники та посадовці місцевих органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування області

Клименко Ю.Ю.

заступник голови, виконуючий обов’язки голови обласної державної адміністрації – керівника обласної військово-цивільної адміністрації

Данієлян В.Р.

заступник голови облдержадміністрації

Балковий Ю.І.

радник голови облдержадміністрації

Скаженик А.В.

заступник директора Департаменту регіонального розвитку, промисловості, інфраструктури та енергозбереження облдержадміністрації

Арапов А.О.

начальник Служби автомобільних доріг в Луганській області

Шкорубський В.Я.

директор Департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації

Анікієва Т.В.

заступник директора, в.о. директора Департаменту фінансів облдержадміністрації

Казаков В.В.

 

Сєвєродонецький міський голова

Сергієнко В.В.

голова Новоайдарської райдержадміністрації

 

Грачов А.С.

голова Біловодської райдержадміністрації

 

Іванюченко С.І.

 

голова Білокуракинської райдержадміністрації

 

Чехута Н.В.

 

голова Кремінської райдержадміністрації

Трубіцин С.М.

 

перший заступник голови,
в.о. голови Марківської райдержадміністрації

Король А.С.

 

голова Міловської райдержадміністрації

Шакун С.В.

 

голова Попаснянської райдержадміністрації – керівник районної військово-цивільної адміністрації

Мухтаров Д.Х.

 

голова Сватівської райдержадміністрації

Золкін Ю.О.

 

голова Станично-Луганської райдержадміністрації

Гаркавий А.І.

 

голова Старобільської райдержадміністрації

Іванов О.М.

 

голова Троїцької райдержадміністрації

Хортів С.І.

 

Рубіжанський міський голова

Шилін С.І.

Лисичанський міський голова

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Бюджетне забезпечення основних напрямів діяльності місцевих органів влади Луганської області та розвитку регіону в умовах реформування міжбюджетних відносин.

2. Проблеми та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Луганської області.

3. Першочергові завдання з відновлення системи надання високоспеціалізованої медичної допомоги населенню Луганської області.

4. Про Перелік об'єктів і заходів, що фінансуються за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Луганської області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

 

 

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко Андрій Васильович, який, серед іншого, поінформував присутніх, що:

– Комітет, вивчаючи практику впровадження бюджетної реформи та дієвість здійснюваних заходів щодо розвитку територій у рамках децентралізації влади, провів 18 таких виїзних засідань;

– за наслідками вивчених проблем, члени Комітету виступили з рядом законодавчих ініціатив щодо сприяння соціально-економічному розвитку регіонів, покращення фінансового забезпечення дорожнього господарства, реалізації державних інвестиційних проектів, завдяки яким має підвищуватися інвестиційна привабливість регіонів.

Відмітивши позитивні тенденції реформи міжбюджетних відносин, зауважив, що якісний результат бюджетної реформи залежить від ефективності реформ в інших сферах суспільного життя, від форм і механізмів децентралізації владних повноважень та відповідального виконання органами влади всіх рівнів своїх функцій, оскільки у даний час на проблеми децентралізації додатково накладаються виклики, пов’язані із збереженням територіальної цілісності країни, із чітким визначенням її проєвропейського курсу, стрімким процесом формування громадянського суспільства. Невипадково нинішнє засідання Комітету відбувається на Луганщині – у регіоні, який завжди визначався високим рівнем індустріального розвитку і мав важливе значення в економіці країни.

Загалом висловив сподівання на продуктивну роботу для пошуку шляхів вирішення нагальних проблемних питань області, сприяння підтриманню її економічного відновлення з метою покращення умов життя та посилення здатності постраждалого населення області до працевлаштування і життєстійкості.

Клименко Юрій Юрійович, який насамперед, звернув увагу на активну позицію Комітету з питань бюджету з пошуку можливостей для врегулювання важливих питань із забезпечення життєдіяльності області, що сьогодні потерпає від збройного конфлікту, та зосередився на актуальних питаннях розвтку регіону.

Серед іншого було виокремлено ряд заходів з відновлення інфраструктури області, зокрема, об’єктів охорони здоров’я (таких як обласна клінічна лікарня), об’єктів освіти, а також фізичної культури і спорту, оскільки майже всі спортивні споруди залишилися на тимчасово непідконтрольній території, що викликає труднощі у підготовці спортсменів, які мають високі спортивні досягнення і принесли спортивні нагороди.

Окресливши пріоритети розвитку регіону, заступник голови облдержадміністрації зупинився на окремих проблемних питаннях, зокрема, зазначивши про необхідність:

– збереження та зміцнення кадрового потенціалу бюджетних установ, що розташовані на лінії зіткнення, насамперед, шляхом державної підтримки у вирішенні питання забезпечення відповідного рівня оплати праці працівників таких установ та закладів, а саме підвищення їх посадових окладів у 2 рази. Таку позицію також було висловлено працівниками Новотошківкської селищної військово-цивільної адміністрації під час відвідання учасниками засідання населеного пункту;

– вирішення питання компенсації майнової шкоди громадянам, які постраждали в ході бойових дій під час проведення антитерористичної операції (тільки в Луганській області зруйновано та пошкоджено біля 7 тисяч житлових будинків усіх форм власності, мешканці яких потребують відповідної компенсації втраченого майна). У 2016 році облдержадміністрацією з обласного бюджету було виділено 29 млн грн мешканцям багатоповерхового будинку № 17 м. Лисичанська, який був зруйнований у 2014 році і 90 громадян залишилися без житла, які протягом 2 років були вимушені проживати в гаражах та підвалах.

На завершення підкреслив, що всі керівники місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврдядування вбачають у такій зустрічі продовження плідної та конструктивної співпраці з народними депутатами України і центральними органами виконавчої влади з розв’язання життєво важливих питань області.

Шахов Сергій Володимирович, який зазначив, що проведення такого заходу в області відбувається вперше за 25 років незалежності України, та підкреслив, що засідання Комітету не є політичною подією, а спрямоване на врегулювання найгостріших проблем регіону, серед яких викремив такі:

– втрата місцевими бюджетами доходів внаслідок економічної блокади;

– стан дорожнього покриття на території регіону, що є незадовільнм і ускладнюється перевезенням великих понаднормових вантажів (таких як вугілля та зерно) і необхідність організації залізничного сполучення, з’єднавши Сватове або з Лантратівкою, або з Білокуракіно;

– поліпшення екологічної ситуації в регіоні, забезпечення постачання населення питною водою;

– питання внутрішньо переміщених осіб: забезпечення їх житлом, роботою, доступом до соціальної інфраструктури, наданням компенсацій за втрачене майно.

Водночас висловив вдячність за можливість проведення виваженої розмови про шляхи відновлення та реалізації пріоритетів розвитку області безпосередньо на Луганщині, що є на  сьогодні особливим регіоном держави.

Після виступів із вступним словом Голова Комітету Павелко А.В. вніс пропозицію заслухати доповіді з усіх питань порядку денного і затим провести загальне обговорення порушених питань, яку підтримали всі присутні члени Комітету.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію радника голови Луганської обласної державної адміністрації Балкового Ю.І. про бюджетне забезпечення основних напрямів діяльності місцевих органів влади Луганської області та розвитку регіону в умовах реформування міжбюджетних відносин.

Відмітили:

Формування і виконання місцевих бюджетів Луганської області здійснюється з урахуванням особливостей, визначених статтею 67-2, пунктами 24 і 24-1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, окремими нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. За інформацією керівників обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за перше півріччя 2017 року до загального фонду місцевих бюджетів області надійшло 1.220,4 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів або 110% до надходжень за відповідний період 2016 року (в середньому по місцевих бюджетах України такий показник становить 132,8%).

Причиною сповільненого темпу росту надходжень до місцевих бюджетів області, зокрема, визначено тимчасове припинення переміщення вантажів через лінію зіткнення (так звана «економічна блокада окупованих територій») та надання державою пільг зі сплати податків і зборів суб’єктам господарювання, які розташовані в зоні проведення антитерористичної операції. За прогнозом Департаменту фінансів облдержадміністрації до кінця поточного року матимуть місце втрати доходів обласного бюджету в обсязі 703,8 млн грн та місцевих бюджетів населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, що негативно позначиться на фінансовому забезпеченні виконання місцевими органами влади покладених на них повноважень.

По-перше, зазначено, що найбільш негативного впливу від  економічної блокади зазнав обласний бюджет, у структурі доходів якого надходження податків і зборів з тимчасово непідконтрольної території займали значну частку (скоротилася з майже 40% у 2016 році до 23% – у 2017 році). У порівнянні з відповідним періодом 2016 року недоотримано 52,2 млн грн і очікується, що втрати надходжень до кінця 2017 року становитимуть 203,8 млн грн (36,4% доходів загального фонду).

Крім того, за таких умов зменшується обсяг зарахування залишків місцевих бюджетів непідконтрольних територій, що обліковуються станом на кожну звітну дату на рахунках в органах Казначейства та відповідно до підпункту 4 пункту 24 розділу VI Бюджетного кодексу України зараховуються до спеціального фонду обласних бюджетів Луганської та Донецької областей. Якщо станом на 01.01.2016 у Луганській області на рахунках Казначейства обліковувалося понад 1,0 млрд грн таких залишків, то за січень-травень поточного року до обласного бюджету зараховано всього 154,5 млн грн. За попередніми розрахунками, у 2017 році буде недоотримано 500,0 млн грн залишків.

По-друге, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» суб’єкти господарювання, розташовані в населених пунктах на лінії зіткнення, звільняються від оподаткування та сплати місцевих податків і зборів, а також плати за землю на період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому буде завершено проведення антитерористичної операції.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р до переліку населених пунктів, які знаходяться на лінії зіткнення, включено 20 таких пунктів з Луганської області.

За даними облдержадміністрації за період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня 2016 року до місцевих бюджетів вищезазначених територій надійшло 6.682,1 тис. грн, які підлягають поверненню відповідно підпункту 38.8 пункту 38 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, оскільки земельні ділянки, що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення та перебувають у власності або користуванні платників єдиного податку четвертої групи, не є об’єктом оподаткування єдиним податком.

Відповідно підпунктів 38.6-38.8 пункту 38 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, земельні ділянки, що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення та перебувають у власності або користуванні платників, не нараховується та не сплачується за період проведення антитерористичної операції:

– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,

– земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності,

– єдиний податок четвертої групи.

За розрахунками Державної фіскальної служби у Луганській області до місцевих бюджетів населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, у 2017 році очікувалось отримати таких доходів 30.092,8 тис. грн та відповідно загальний обсяг втрат доходів (з урахуванням отриманих коштів у
2014-2016 роках) прогнозується у сумі 36.774,9 тис. грн (6.682,1+30.092,8=36.774,9). Загалом обсяг втрат доходів внаслідок наданих державою пільг становить у цілому по зазначених місцевих бюджетах 85,0% затверджених на 2017 рік показників, а по 11-ти бюджетах із 20-ти взагалі перевищує запланований на поточний рік обсяг надходжень від 23,9% (с. Ніжня Вільхова Станично-Луганського району) до 2,6 рази (с.Красна Талівка Станично-Луганського району).

Поряд з тим було зауважено, що розрахунок обсягів трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам області значною мірою залежить від врахування чисельності внутрішньо переміщених осіб (292,8 тис. осіб, облікованих на території області станом на 01.01.2017), оскільки внаслідок неврахування відповідних показників, завищується середній рівень надходжень на 1 жителя, який застосовується при горизонтальному вирівнюванні, та, відповідно, зменшується прогнозний обсяг базової дотації та медичної субвенції. За розрахунком області обсяг медичної субвенції для регіону на поточний рік належало збільшити на суму понад 380 млн гривень.

З поміж інших було виокремлено питання здійснення у повному обсязі розрахунків за надання пільг і субсидій населенню на оплату енергоносіїв, житлово-комунальних послуг та придбання твердого, рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, що забезпечується за рахунок субвенцій з державного бюджету. За проведеним в області аналізом пільги та житлові субсидії населенню до кінця 2017 року будуть нараховані у сумі понад 2,5 млрд грн (з урахуванням кредиторської заборгованості, що утворилася на 01.01.2017 року), що потребуватиме додаткових коштів навіть з огляду на запропоновані зміни обсягів субвенції.

Обласна державна адміністрація, обласна військово-цивільна адміністрація висловила занепокоєння рівнем фінансового забезпечення оплати праці працівників бюджетних установ області, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, зокрема тих, що розташовані у безпосередній близькості до лінії зіткнення. Тому для збереження кадрового потенціалу та забезпечення додаткових соціальних гарантій працівникам таких закладів було запропоновано внести зміни до чинних нормативно-правових документів, що регулюють умови оплати праці працівників установ, закладів та організацій галузей бюджетної сфери, місцевих адміністрацій та органів місцевого самоврядування, в частині збільшення першого тарифного розряду (розмірів посадових окладів) для зазначених працівників Донецької та Луганської областей, на територіях яких органи державної влади здійснюють свої повноваження, в 2 рази.

З огляду на зазначене можливими шляхами врегулювання проблемних питань місцевих бюджетів області у 2017 році та при формуванні показників міжбюджетних трансфертів на 2018 рік облдержадміністрацією вбачається:

1) врахування внутрішньо переміщених осіб при розрахунку базової, реверсної дотацій та медичної субвенції;

2) надання додаткової дотації обласному бюджету для фінансування проектів розвитку та відновлення зруйнованої в ході проведення антитерористичної операції інфраструктури;

3) надання додаткової дотації місцевим бюджетам територій, що знаходяться на лінії зіткнення, на компенсацію втрат доходів внаслідок наданих державою податкових пільг;

4) здійснення розподілу резерву та нерозподілених видатків медичної субвенції відповідно дло статті 20 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» та збільшення її обсягу для місцевих бюджетів Луганської області;

5) збільшення обсягів субвенцій з державного бюджету обласному бюджету для проведення розрахунків за надання пільг і субсидій населенню на оплату енергоносіїв, житлово-комунальних послуг та придбання твердого, рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Загалом інформація із зазначеного питання наведена у розданих матеріалах.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника голови Луганської обласної державної адміністрації Данієляна В.Р. про проблеми та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Луганської області.

Відмітили:

На даний час на території Луганської області налічується 3616,1 км автомобільних доріг загального користування, з яких 1177,1 км доріг державного значення і 2 439 км – місцевого значення.

Найбільш критичних руйнувань дороги зазнали в ході антитерористичної операції у 2014-2015 роках, коли внаслідок прямих бойових дій були зруйновані 7 мостових споруд, пересування великовагової і гусеничної військової техніки було пошкоджене не тільки покриття проїзної частини, а й конструкція дорожнього одягу. Дороги зазнали таких руйнувань, що вже не підлягають поверхневому ремонту. Такі глибокі пошкодження вимагають проведення набагато складніших і, відповідно, дорожчих видів відновлювальних робіт.

За висновками експертів на проведення складних та високовартісних відновлювальних робіт для приведення доріг на підконтрольній території області у належний стан необхідно 3,2 млрд грн, з них у 2017 році – 310 млн грн.

На утримання автомобільних доріг загального користування на 2017 рік з державного бюджету виділено 122,842 млн грн. На сьогодні для безпечного проїзду автодорогами загального користування ДП «Луганський облавтодор» ліквідовано ямковість на площі 203,8 тис кв. м: на дорогах державного значення – 188,8 тис кв. м, місцевого значення – 15,1 тис кв. м, ліквідовано тріщин – 21,7 тис м.п. Роботи з ліквідації ямковості планується виконати до кінця липня 2017 року.

В області впроваджено Регіональну цільову програму дорожнього будівництва у Луганській області на 2016-2019 роки. До комплексу її першочергових заходів під назвою «Кільце життя» увійшло проведення капітального ремонту 6 штучних споруд з числа тих, що були зруйновані в ході АТО, і поточного середнього ремонту  автомобільних доріг, що з’єднують регіон з сусідніми областями України та районні центри області між собою. Вартість цього проекту становить 530 млн грн. На його реалізацію з обласного бюджету виділено 265,15 млн грн, з яких 260,6 млн грн – за рахунок коштів населених пунктів Луганської області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень. З державного бюджету на цей проект область отримала у 2016 році 63,2 млн грн, на 2017 рік – 46,78 млн грн, а також 38,9 млн грн, залучених у попередні роки Укравтодором під державні гарантії.

У 2017 році, отримавши серед іншого можливості надходження коштів від реалізації експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування, на поточний середній ремонт доріг додатково спрямовано 32,6 млн грн коштів, проте внаслідок введення економічної блокади у березні 2017 року знизилися обсяги надходження платежів по Луганській митниці, що створює ризики невиконання плану надходжень і скорочення додаткових відрахувань на розвиток доріг області в рамках експерименту. Прогнозна сума недоотриманих коштів до кінця поточного року становить 220 млн грн.

В цілому на 2017 рік заплановано проведення поточного середнього ремонту на 12 ділянках автомобільних доріг загального користування загальною довжиною 90 км, що дозволить відновити рух на 1200 км доріг Луганщини, у тому числі дороги державного значення Р-07 Чугуїв – Мілове вартістю 78,2 млн грн. За звітний період 2017 року роботи виконано на 90%.

Крім того, проводиться капітальний ремонт мосту через р. Сіверський Донець на автомобільній дорозі Т-13-02 КПП Танюшівка - Старобільськ - Артемівськ км 130+818 в районі м. Рубіжного (вартість робіт 17 млн грн), який був зруйнований у 2014 році (виконання робіт –40%).

Передбачається залучення у поточному році коштів державного фонду регіонального розвитку на дороги комунальної власності (7 проектів) у обсязі 61,3 млн грн, капітальний ремонт заплавних мостів – у обсязі 47 млн грн.

Щодо залучення інших джерел фінансування, то в рамках Програми відновлення та відбудови миру за кошти ПРООН передбачається виконання робіт з капітального ремонту мосту через р. Айдар на автодорозі Р-07 Чугуїв – Мілове у м. Старобільську та мосту-шляхопроводу на автодорозі 
Р-66 КПП «Демине-Олександрівка» – Сватове – Лисичанськ – Луганськ у м. Сєверодонецьку. Обсяги залучених на ці роботи коштів становлять 460 тис. дол. США. Також на умовах співфінансування за рахунок залучених коштів Євросоюзу (1430,038 тис. євро) і бюджету Сєвєродонецької міської ради (99,906 тис. євро) здійснено роботи і введено у експлуатацію міст через основне русло р. Сіверський Донець. Загальна вартість робіт становила 40 млн грн.

До проблемних у сфері дорожнього господарства області віднсено питання забезпечення сталого енергопостачання та енергетичної безпеки, яке постало перед областю у поточному році.

Єдиним постачальником електроенергії в області є Луганська ТЕС ТОВ ДТЕК «Східенерго», що розташована у м. Щастя в безпосередній близькості до лінії розмежування сторін. Через запровадження так званої економічної блокади припинилося постачання вугілля на Луганську ТЕС, що до цього здійснювалося залізницею з непідконтрольної території, тому для забезпечення її паливом було прийняте рішення про постачання вугілля з території України. Водночас залізнична гілка «Кіндрашівська-Нова – Старобільськ – Лантратівка», до якої мають вихід колії ТЕС, не має стикування з залізницями України.

Використання автомобільного транспорту та дорожньої інфраструктури для підвезення вугілля висуває підвищені вимоги до стану доріг за маршрутом перевезення, адже кількість добового споживання палива ТЕС становить 3,5 – 4 тис. тонн. За умови дотримання вагових обмежень, передбачених Правилами дорожнього руху, для перевезення такої кількості вантажу необхідно близько 160 рейсів.

На даний час вугілля постачається залізницею до станції Рубіжне, де перевантажується на автомобільний транспорт і доставляється до місця призначення. Весь маршрут пролягає автомобільним дорогами державного значення, довжина маршруту від залізничної станції Рубіжне через м. Сєвєродонецьк, смт Новоайдар, м. Щастя становить 83 км.

Не дивлячись на проведений у 2017 році поточний аварійний ремонт покриття автомобільних доріг на ділянці маршруту від м. Сєвєродонецька до Луганської ТЕС (відновлено 19 тис. м2 дорожнього покриття), на окремих ділянках виконання ямкового ремонту недостатньо, необхідно посилити конструктив шарів основи та відновити верхні шари асфальтобетону поточним середнім ремонтом, щоб запобігти локальних руйнувань дорожнього одягу. Найбільш коритичний стан на ділянках:

автомобільна дорога Н-21 Старобільськ – Луганськ – Красний Луч –Макіївка – Донецьк, км 63+000 – км 68+000; протяжність ділянки 5 км; орієнтовна вартість виконання ремонту 37 500,00 тис. грн;

автомобільна дорога Т-13-06 Сєвєродонецьк – Новоайдар, км 11+000 – км 16+000; протяжність ділянки 5 км; орієнтовна вартість виконання ремонту 22 500,00 тис. грн.

Загальна вартість ремонтних робіт складає 60 000,00 тис. грн.

Комплексне вирішення питання безперебійної поставки вугілля на Луганську ТЕС передбачає встановлення понтонного мосту через р. Брова, після чого має бути розглянуте питання демонтажу автодорожного мосту через р. Брова між містами Рубіжне і Сєвєродонецьк і будівництва нового мосту, що відповідатиме сучасним вимогам. За попередніми розрахунками вартість будівництва нового мосту становить 50 млн грн.

Загалом однією з причин незадовільного стану догіг в області на думку облдержадміністрації є недостатнє фінансове забезпечення дорожньої галузі.

Стратегічним завданням у сфері розвитку транспортної інфраструктури області, що також потребує державної підтримки, було названо будівництво залізничної гілки «Сватове – Білокуракине», яка має з’єднати залізничну гілку «Кіндрашівська-Нова – Старобільськ – Лантратівка» з українською залізницею, що дозволить забезпечити безперебійне постачання палива для Луганської ТЕС, функціонування сільськогосподарських та промислових підприємств, відновити залізничне сполучення з районами на півночі області, зокрема, Старобільським Білокуракинським, Новоайдарським, Троїцьким, Марківським. Протяжність гілки Сватове – Білокуракине становитиме 55-70 км. Вартість колійних робіт оцінюється в обсязі майже 2 млрд грн, термін будівництва – 4 - 5 років.

Відповідна інформація роздана членам Комітету.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту охорони здоров’я Луганської обласної державної адміністрації Шкорубського В.Я. про першочергові завдання з відновлення системи надання високоспеціалізованої медичної допомоги населенню Луганської області.

Відмітили:

Система охорони здоров’я Луганської області представлена: 30 лікарняними закладами, 7 диспансерами, 16 центрами первинної медико-санітарної допомоги, 3 станціями екстреної медичної допомоги, 1 обласним центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, 1 обласним дитячим протитуберкульозним санаторієм, обласним будинком дитини № 2, обласним бюро судово-медичної експертизи, обласним центром медико-соціальної експертизи.

Зважаючи на суттєве скорочення кількості обласних лікувальних закладів порівняно з початком 2014 року та з огляду на погіршення умов проживання населення області внаслідок бойових дій та, відповідно, зростання захворюваності, система організації надання медичної допомоги населенню, надання своєчасної та якісної третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги потребує відновлення та державної підтримки.

В області функціонує 26 обласних закладів охорони здоров’я, які мають змогу надавати стаціонарну медичну допомогу окремим категоріям хворих (з 97 – на початок 2014 року). Роботу частини обласних закладів охорони здоров’я відновлено повністю: бюро судово-медичної експертизи, наркологічний диспансер, інших – частково: дитяча клінічна лікарня, протитуберкульозний диспансер потребує відновлення роботи, власної матеріальної бази, медичного обладнання та створення належних умов для організації надання високоспеціалізованої медичної допомоги мешканцям області клінічною лікарнею, онкологічним та кардіологічним диспансерами.

Відсутність належних умов для надання високоспеціалізованої медичної допомоги мешканцям області за місцем проживання змушує громадян звертатися до медичних закладів в інших регіонах. Зазначене стосується, в першу чергу, серцево-судинних та судинно–мозкових захворювань, хвороб органів травлення, дихання, цукрового діабету, іншої ендокринної патології.

Для забезпечення доступності високоспеціалізованої медичної допомоги на сучасному рівні необхідно здійснити ряд заходів, зокрема відновити:

– майже з нульової відмітки функціонування обласної клінічної лікарні, на будівництво якої належить вишукати 711,0 млн грн. З метою відновлення її роботи вже завершено роботи по оформленню прав власності по відведенню земельної ділянки під будівництво лікарні на 360 ліжок, у т. ч. 60 ліжок перинатального центру та консультативно-діагностичної поліклініки на 240 відвідувань на зміну;

парк автомобілів швидкої медичної допомоги для функціонування системи екстреної медичної допомоги та медицини катастроф області і парку санітарних автомобілів з ношами в містах та районах області, що потребуватиме 44,8 млн грн. Необхідно придбати 36 автомобілів швидкої медичної допомоги класу «В» та 4 одиниці класу «С», а також 30 одиниць санітарних автомобілів з ношами;

– службу екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що є однією з найбільш вагомих складових частин системи охорони здоров’я області в забезпеченні екстреною медичною допомогою військовослужбовців і цивільних осіб на догоспітальному етапі, у тому числі  єдину оперативно - диспетчерську службу, оснащену сучасними технологіями і засобами зв’язку, геолокації та геопозиціювання рухомих об’єктів системи - бригад екстенної медичної допомоги та медицини катастроф. Відновлення центральної оперативної диспетчерської служби й оснащення автомобілів швидкої медичної допомоги необхідним телекомунікаційним обладнанням оцінюється у 74,46 млн грн.

Відповідна інформація роздана членам Комітету.

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника голови, виконуючого обов’язки голови Луганської обласної державної адміністрації – керівника обласної військово-цивільної адміністрації Клименка Ю.Ю. про Перелік об’єктів і заходів, що фінансуються за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Луганської області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Відмітили:

Відповідно до підпункту 4 пункту 24 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу, зокрема, передбачається:

переліки об’єктів і заходів, що будуть здійснюватися за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, що обліковуються на рахунках в органах Казначейства України та зараховуються до спеціального фонду відповідних обласних бюджетів, затверджуються відповідними обласними державними адміністраціями, обласними військово-цивільними адміністраціями за погодженням із Комітетом з питань бюджету.

Згідно з розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 06.07.2017 р. № 446 внесено зміни до:

– затвердженого розпорядженням голови Луганської ОДА від 11.07.2016 р. № 402 (із змінами) Переліку об’єктів і заходів, що будуть здійснюватися за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, що обліковуються станом на 01.01.2016 на рахунках в органах Казначейства України (зокрема, уточнено назви окремих об’єктів (заходів);

– затвердженого розпорядженням голови Луганської ОДА від 05.05.2017 р. № 270 (шляхом внесення змін до розпорядження голови Луганської ОДА від 11.07.2016 р. № 402 (із змінами)) Переліку об’єктів і заходів, що будуть здійснюватися за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Луганської області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, що починаючи з 01.01.2017 обліковуються станом на кожну звітну дату на рахунках в органах Казначейства України і зараховуються до спеціального фонду обласного бюджету Луганської області (додатково розподілено за об’єктами та заходами 38 167,6 тис. грн, які надійшли до спеціального фонду обласного бюджету у 2017 році).

При цьому згідно із преамбулою розпорядження № 446 Переліки об’єктів і заходів затверджено з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» (із змінами).

Внесення змін до переліків об’єктів і заходів обумовлене необхідністю:

– приведення у відповідність до розробленої проектно-кошторисної документації найменувань об’єктів і заходів, які затверджені розпорядженням № 402 (зі змінами) та здійснення перерозподілу коштів між об’єктами, що входять до першочергових заходів регіональних програм соціально-економічного розвитку;

– здійснення розподілу за об’єктами та заходами залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Луганської області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, які зараховані Головним управлінням Державної  казначейської служби України в Луганській області до спеціального фонду обласного бюджету станом на 08.06.2017 р. у сумі 154 543,4 тис. гривень.

Голова Комітету Павелко А.В. за наслідками заслуховування питання вніс пропозицію, виходячи з вимог Бюджетного кодексу, перенести ухвалення рішення щодо погодження змін до відповідних переліків об’єктів і заходів на наступне засідання Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. В обговоренні взяли участь:

Тука Г.Б., який відмітив: непростий стан господарства на Луганщині, негативний вплив економічної блокади на забезпечення ресурсної бази місцевих бюджетів, необхідність здійснення заходів із енергоефективності, надання права військово-цивільним адміністраціям розпоряджатися землею та водними об’єктами (що потребує внесення змін до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»), важливість вирішення питання забезпечення розрахунків за добування і транспортування питної води на тимчасово непідконтрольній території. Окремо поінформував про спільну роботу з Міністерством освіти і науки, що триває, з приводу збільшення заробітної плати працівникам дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів населених пунків, розташованих на лінії розмежування;

Галущак А.Е., який приділив особливу увагу питанню відновлення інфраструктури Луганської області, оскільки з одного боку це можливість і здатність людей пересуватися і отримувати ті послуги, які необхідні, з іншого – це основа функціонування бізнесу та економіки регіону, а також є важливим чинником для забезпечення обороноздатності. Одним з джерел належного фінансового забезпечення будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг має стати з 1 січня 2018 року дорожній фонд, а також уточнення порядку проведення експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування, виходячи з результатів його реалізації у Луганській і Донецькій областях. Щодо іншої серйозної інфраструктурної проблеми (забезпечення області електричною енергією) відмічено, що оптимальним вирішенням проблеми поставок на ТЕС антроцитової групи вугілля (споживання становить майже 1 млн тонн) може стати будівництво залізничної гілки і відмова від транспортування вугілля залізницею до станції Рубіжне, а потім автомобільним транспотом. Вартість такого проекту оцінюється Укрзалізницею в межах від 1,1 до 2,2 млрд грн і на даний час Уряд працює над визначенням замовника будівництва. Будівництво залізничної гілки спрямоване не тільки на покращення соціальної складової розвитку регіону, а й стане економічно вигідним проектом і необхідним логістичним забезпеченням для оборони;

Кава О.С., який, зокрема, поінформував про ресурсне забезпечення автомобільних доріг області з позиції Укравтодору: на 2017 рік передбачено видатки на поточний ремонт та експлуатаційне утримання доріг у обсязі 240 млн грн, з яких 169 млн грн – за рахунок коштів державного бюджету. Кошти спрямовуватимуться як на дороги в межах області, так і на дороги, які з’єднуть регіон з іншими областями (на даний час основне навантаження з міжрегіональних перевезень припадає на дорогу Р-07 Чугуїв – Мілове). Також буде фінансуватися дорога Н-21 і реконструкція мостів. За січень-червень 2017 р. виконано робіт на 85 млн грн, зокрема, на мосту через р. Сіверський Донець на 130 км траси Т1305 і частину робіт на дорозі Чугуїв – Мілове.

В обговоренні також взяли участь народні депутати України Матвієнко А.С., Крулько І.І., Рудик С.Я., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., які підтримуючи прагнення керівництва області та схвалюючи заходи з врегулювання першочергових питань відновлення регіону, проблем внутрішньо переміщених осіб, що вживаються ним, у своїх виступах звертали увагу, насамперед, на необхідність використання всіх можливостей для раціонального і повного освоєння бюджетних коштів, реалістичної оцінки вартості об’єктів і заходів, активного залучення інвесторів і додаткових ресурсів для будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів соціальної інфраструктури, дорожнього, житлово-комунального господарства, альтернативних джерел енергопостачання, а також пошуку шляхів наповнення місцевих бюджетів області.

Крім того, народним депутатом України С.В. Шаховим було порушено питання щодо державної підтримки окремих заходів із соціально-економічного розвитку області (звернення народного депутата України роздано).

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував проголосувати за направлення до Кабінету Міністрів України пропозицій і рекомендацій з врегулювання порушених Луганською обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією та народними депутатами України проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями.

Така пропозиція була підтримана членами Комітету одноголосно.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути можливості врегулювання порушених Луганською обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією та народними депутатами України проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями. /Лист до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - одноголосно.

Голова Комітету                                                         А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                     В.В. Шкварилюк
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку