Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №69 від 15 грудня 2020 року

 

 

 

16  год. 30 хв.  м. Київ, вул. Грушевського, 5, зала нарад № 1

Головує: Голова Комітету Арістов Ю.Ю.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Лопушанський А.Я., Трухін О.М., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Гончаренко О.О., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Кіссе А.І., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Пуртова А.А., Пушкаренко А.М., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І.

Всього присутніх – 31 народний депутат.

Відсутні:

Члени Комітету: Борт В.П., Пузійчук А.В., Шпак Л.О.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Криволап М.К., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

Запрошені:

Міністр фінансів України Марченко С.М.

 

 

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про Закон України про внесення змін до Бюджетного кодексу України, прийнятий Верховною Радою України 15.12.2020 р. (законопроект за реєстр. № 4100-д) /щодо узгодження окремих положень відповідно до статті 131 Регламенту Верховної Ради України/.

2. Про проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (реєстр. № 4000 від 27.11.2020 р.), підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання /додатковий розгляд/.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію щодо узгодження окремих положень Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», прийнятого Верховною Радою України 15.12.2020 року (законопроект за реєстр. № 4100-д), відповідно до статті 131 Регламенту Верховної Ради України.

Відмітили:

Верховною Радою України 15 грудня 2020 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (законопроект за реєстр. № 4100-д, відповідальним за підготовку до розгляду якого є Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/).

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поінформував народних депутатів України – членів Комітету, що під час розгляду у другому читанні законопроекту за реєстраційним № 4100-д на пленарному засіданні Верховної Ради України було поставлено на голосування та підтримано поправки № 147 та № 419, які попередньо Комітетом не враховувалися, відтак не включалися до тексту законопроекту, що пропонувався для прийняття в цілому як закон.

Внаслідок врахування цих поправок у тексті прийнятого Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» одночасно передбачено постійний та тимчасовий механізми регулювання питання зарахування до відповідних бюджетів місцевого самоврядування 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні пального та 13,44% акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, що зумовить правову колізію при практичному застосуванні таких норм закону. При цьому для реалізації підтриманих змін до статті 64 Бюджетного кодексу з метою узгодження правових норм належить внести відповідні зміни до статті 29 Бюджетного кодексу.

За такої ситуації, зважаючи на підтримку більшістю голосів на пленарному засіданні Верховної Ради України постійного механізму зарахування до бюджетів місцевого самоврядування зазначених надходжень, для врегулювання наведених відносин у тексті прийнятого Закону та  з огляду на вимоги статті 131 Регламенту Верховної Ради України пропонується звернутися до Голови Верховної Ради України внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо усунення таких неточностей, а саме:

1) виключити пункт 43-3 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (у пункті 48 розділу I ухваленого Закону):

2) розділ I прийнятого Закону доповнити новим пунктом стосовно внесення змін до частини третьої статті 29 Бюджетного кодексу України такого змісту:

«пункти 1 і 2 частини третьої статті 29 Бюджетного кодексу України викласти в такій редакції:

«1) акцизний податок з вироблених в Україні пального і транспортних засобів (крім акцизного податку, визначеного пунктом 16-1 частини першої статті 64 та пунктом 6 частини першої статті 66 цього Кодексу);

2) акцизний податок з ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів (крім акцизного податку, визначеного пунктом 16-2 частини першої статті 64 цього Кодексу)»;

3) у прийнятому Законі (зміни до статті 64 Бюджетного кодексу України) слова «бюджетів сіл, селищ та міст» замінити словами «відповідних бюджетів місцевого самоврядування».

(проект листа з пропозиціями щодо узгодження окремих положень прийнятого Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» та порівняльна таблиця до таких положень щодо усунення неузгодженостей роздані народним депутатам України – членам Комітету і додаються).

Міністр фінансів України Марченко С.М., підтримавши пропозицію Голови Комітету Арістова Ю.Ю., водночас відмітив, що оскільки прийнятий Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» системно пов’язаний із законопроектом про Державний бюджет України на 2021 рік за реєстр. № 4000, врахування у змінах до Бюджетного кодексу положення про зарахування до бюджетів місцевого самоврядування 13,44% акцизного податку з пального потребує внесення змін до законопроекту за реєстр. № 4000 (з уточненням відповідних підсумкових показників у статтях та відповідних додатках до нього).

За підсумками обговорення даного питання було поставлено на голосування та підтримано більшістю присутніх на засіданні членів Комітету рішення згідно з розданим проектом листа до Голови Верховної Ради України.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами статті 131 Регламенту Верховної Ради України, звернутися до Голови Верховної Ради України з пропозиціями щодо узгодження окремих положень Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», прийнятого Верховною Радою України 15.12.2020 року (законопроект за реєстр. № 4100-д).

Голосували: «за» – 26, «проти» – 0, «утрималися» – 2, «не голосували» – 3.

 

 

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію про проект Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік (реєстр. № 4000 від 27.11.2020 р.), підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання /додатковий розгляд/.

Відмітили:

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 14 грудня 2020 року розглянув проект Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік (реєстр. № 4000 від 27.11.2020 р.), підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання /далі – доопрацьований законопроект/, та ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України доопрацьований законопроект за результатами розгляду прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету щодо змін до такого законопроекту (погоджених з Міністерством фінансів України), які викладені у листі-висновку Комітету від 14.12.2020 р. № 04-13/3-2020/239829 (292789).

Разом з тим, 15 грудня 2020 року під час розгляду у другому читанні і прийняття в цілому системно пов’язаного законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 4100-д) була підтримана пропозиція щодо зарахування у 2021 році 13,44% акцизного податку з пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування, як виняток з положень пунктів 1 і 2 частини третьої статті 29 Бюджетного кодексу України. Така пропозиція не була врахована у доопрацьованому законопроекті, а відтак призводить до розбалансування показників проекту державного бюджету на 2021 рік. Тому виникла необхідність повернутися до додаткового розгляду окремих положень доопрацьованого законопроекту та пропозицій до нього.

У зв’язку з цим, відразу після прийняття в цілому системно пов’язаного законопроекту № 4100-д Голова Верховної Ради України доручив Комітету терміново провести засідання щодо врегулювання відповідних питань, пов’язаних з проектом державного бюджету на 2021 рік.

Поряд з тим, Міністерством фінансів України терміново направлено Комітету пропозиції щодо уточнення показників доходів і видатків у доопрацьованому законопроекті щодо державного дорожнього фонду (лист Мінфіну від 15.12.2020 р. № 04110-02-2/38849, копія якого роздана народним депутатам України – членам Комітету). Міністр фінансів України Марченко С.М. представив пропозиції Мінфіну до доопрацьованого законопроекту, зокрема, зазначив, що у проекті державного бюджету на 2021 рік пропонується зменшити доходи і видатки спеціального фонду на 8 млрд грн, у т.ч.:

зменшити доходи за кодом 14021900 «Пальне» на 1,5 млрд грн та за кодом 14031900 «Пальне» на 6,5 млрд грн;

зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» на 5,55 млрд грн;

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою «Виконання боргових зобов'язань за запозиченнями, залученими державою або під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування» на 1,2 млрд грн;

зменшити видатки за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах» на 3,2 млрд грн, передбачивши уточнений розподіл зазначеної субвенції у сумі 18,1 млрд грн між місцевими бюджетами;

зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» на 463,2 млн грн.

Зважаючи на зазначене, з врахуванням пропозицій Міністерства фінансів України у Комітеті підготовлено проект листа-висновку Комітету з даного питання (який роздано народним депутатам України – членам Комітету).

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування пропозицію щодо прийняття рішення Комітету згідно з розданим проектом листа-висновку Комітету. Така пропозиція булі підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік (реєстр. № 4000 від 27.11.2020 р.), підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання, за результатами розгляду прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету щодо змін до такого законопроекту (погоджених з Міністерством фінансів України), які викладені у листі-висновку Комітету від 14.12.2020 р. № 04-13/3-2020/239829 (292789), з урахуванням таких уточнень і доповнень:

1) в абзаці шостому пункту 3 пропозицій Комітету /щодо доповнення статті 14 законопроекту новим пунктом/ – після слів «боротьбою з її наслідками» доповнити словами «збільшення заробітної плати працівникам медичних закладів»;

2) у пункті 17 пропозицій Комітету – пункт 7 розділу «Прикінцеві положення» доопрацьованого законопроекту виключити;

3) за пропозицією Міністерства фінансів України внести такі зміни до показників доходів і видатків проекту державного бюджету на 2021 рік (з уточненням відповідних підсумкових показників у статті 1 доопрацьованого законопроекту та додатках № 1, № 3 і № 6 до нього):

– зменшити доходи спеціального фонду загалом на 8.048.947 тис. грн, у т.ч.: за кодом 14021900 «Пальне» на 1.519.123 тис. грн та кодом 14031900 «Пальне» на 6.529.824 тис. грн;

– зменшити видатки спеціального фонду загалом на 8.048.947 тис. грн шляхом:

зменшення видатків розвитку за бюджетною програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» (код 3111020) на 5.558.489,8 тис. грн;

збільшення видатків споживання за бюджетною програмою «Виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими державою або під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування» (код 3111030) на 1.215.202,6 тис. грн;

зменшення видатків за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах» (код 3131090) на 3.242.452,3 тис. грн (у т.ч. видатки споживання – на 583.641,4 тис. грн, видатки розвитку – на 2.658.810,9 тис. грн), передбачивши уточнений розподіл зазначеної субвенції у сумі 18.101.150,9 тис. грн між місцевими бюджетами згідно з додатком до висновку Комітету;

зменшення видатків розвитку за бюджетною програмою «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (код 3101270) на 463.207,5 тис. грн.

Враховуючи наведене, Комітету разом з Міністерством фінансів України та Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України після прийняття доопрацьованого законопроекту при оформленні відповідного закону належить внести уточнення і доповнення, пов’язані з даним рішенням Комітету, та необхідні редакційні і техніко-юридичні поправки.

Додаток до висновку Комітету
від 15 грудня 2020 року

Розподіл обсягу субвенції
на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах


тис. грн


Регіон (область)

Обсяг субвенції
на 2021 рік



Вінницька область

1 030 414,7


Волинська область

602 799,3


Дніпропетровська область

846 927,8


Донецька область

850 873,7


Житомирська область

951 070,8


Закарпатська область

332 213,7


Запорізька область

734 084,5


Івано-Франківська область

427 135,8


Київська область

873 521,9


Кіровоградська область

585 453,5


Луганська область

539 609,2


Львівська область

891 497,9


Миколаївська область

454 113,5


Одеська область

757 267,0


Полтавська область

1 071 477,3


Рівненська область

430 533,7


Сумська область

707 901,4


Тернопільська область

482 201,1


Харківська область

1 004 149,4


Херсонська область

489 353,1


Хмельницька область

697 091,2


Черкаська область

599 291,8


Чернівецька область

279 847,6


Чернігівська область

652 205,9


м.Київ

1 810 115,1


РАЗОМ

18 101 150,9


Голосували: «за» – 23, «проти» – 1, «утрималися» – 2, «не голосували» – 5.

Голова Комітету                                                                 Ю.Ю. Арістов

Секретар Комітету                                                              В.В. Цабаль
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку