Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №73 від 29 грудня 2020 року

 

 

 

15  год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн 510

(у режимі відеоконференції)

Головує: Голова Комітету Арістов Ю.Ю.

Присутні:

Члени Комітету: Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Лопушанський А.Я., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Гончаренко О.О., Забуранна Л.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кіссе А.І., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Пузійчук А.В., Пуртова А.А., Пушкаренко А.М., Саламаха О.І., Тістик Р.Я.

Всього присутніх – 21 народний депутат*.

*Народні депутати – члени Комітету зареєструвалися в умовах віддаленого приєднання до участі у засіданні.

Відсутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Трухін О.М., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Борт В.П., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Кунаєв А.Ю., Северин С.С., Урбанський А.І., Шпак Л.О.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Больбат О.О., Бурякова Т.С., Войтенко Є.А., Кочубей О.П., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Серік Н.П., Симончук К.В., Стадник М.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

Запрошені:

Улютін Д.В. – перший заступник Міністра фінансів України;

Даниленко С.В. – заступник Міністра освіти і науки України;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту експертизи та аналізу державного бюджету – начальник відділу з питань макроекономіки Рахункової палати.

На початку даного засідання Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поінформував, що відповідно до вимог пункту 4 розділу VIII Закону України «Про комітети Верховної Ради України» на його звернення від 24 грудня 2020 року більше 18 народних депутатів України – членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення 29 грудня п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції.

Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні і затвердження порядку денного, члени Комітету перейшли до розгляду питань порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про погодження надання у 2020 році державних гарантій на портфельній основі банкам-кредиторам (постанова Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1317).

2. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки, в частині субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам (розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1637-р).

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію першого заступника Міністра фінансів України Улютіна Д.В. про погодження надання у 2020 році державних гарантій на портфельній основі банкам-кредиторам (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 р. № 1317).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ надійшло звернення Міністерства фінансів України /далі – Мінфін/ від 24.12.2020 р.  12010-04-2/40231 /копія листа надана народним депутатам України – членам Комітету/ щодо погодження надання державних гарантій на портфельній основі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року № 1317 «Про надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 році» /далі – постанова КМУ № 1317/, включаючи повідомлення Мінфіну щодо реквізитів цієї постанови /лист від 28.12.2020 р. № 12010-04-2/40508/ у додаток до зазначеного звернення.

Основоположні питання щодо надання державних гарантій унормовані статтею 17 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/, якою серед іншого встановлено, що:

державні гарантії можуть надаватися виключно у межах і за напрямами, що визначені законом про державний бюджет, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або міжнародних договорів України для забезпечення виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання - резидентів України;

державні гарантії надаються на умовах платності, строковості, а також забезпечення виконання зобов’язань у спосіб, передбачений законом;

обов’язковою умовою надання державної гарантії є укладення договору між Борговим агентством України (у 2020 р. – Мінфіном /до початку функціонування цього Агентства, заходи щодо утворення якого не вживаються до 01.01.2021 р., згідно з пунктом 3-5 розділу VI Кодексу та  пунктом 3 розділу ІІ закону від 13.04.2020 р. № 553-ІХ/) та суб’єктом господарювання про погашення заборгованості суб’єкта господарювання перед державою за виконання гарантійних зобов’язань;

істотними умовами такого договору мають бути зобов’язання суб’єкта господарювання: внести плату за надання державної гарантії; надати майнове або інше забезпечення виконання зобов’язань за гарантією; відшкодувати витрати державного бюджету, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань; сплатити пеню за прострочення відшкодування зазначених витрат; надати гаранту права на договірне списання банком коштів з рахунків суб’єкта господарювання на користь гаранта.

Статтею 6-1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /далі – Закон/ (Закон доповнено статтею 6-1 згідно з законом від 03.09.2020 р. № 873-ІХ):

у 2020 році державні гарантії в обсязі до 5 млрд грн, як виняток з положень статті 17 Кодексу, можуть надаватися за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом, для забезпечення часткового виконання боргових зобов’язань за портфелем кредитів банків-кредиторів, що надаються суб’єктам господарювання мікропідприємництва, малого та/або середнього підприємництва – резидентам України, у розмірі, що не перевищує 80% загальної суми таких боргових зобов’язань за портфелем кредитів та 80% за кожним окремим кредитом /далі – державні гарантії на портфельній основі/;

порядок відбору банків-кредиторів та умови надання державних гарантій на портфельній основі, а також розмір та вид забезпечення, що надається такими суб’єктами господарювання, встановлюються Кабінетом Міністрів України;

правочин щодо надання державної гарантії на портфельній основі оформлюється шляхом укладення договору між Мінфіном та банком-кредитором і має визначати: обсяг гарантійних зобов’язань та порядок їх виконання; права, обов’язки та відповідальність гаранта і кредитора; умови настання гарантійного випадку; строк здійснення виплат у разі настання гарантійного випадку; розмір та порядок сплати до державного бюджету плати за надання такої гарантії; порядок погашення заборгованості перед державою за виконання гарантійних зобов’язань;

прострочена заборгованість суб’єктів господарювання перед державою та перед банком-кредитором за кредитами, залученими під державну гарантію на портфельній основі, стягується з таких суб’єктів господарювання банком-кредитором у порядку, встановленому законодавством та відповідним правочином щодо надання державної гарантії на портфельній основі, з подальшим перерахуванням пропорційної частки в рахунок погашення заборгованості перед державним бюджетом.

Відповідно до статті 6-1 Закону постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2020 р. № 1151 «Деякі питання надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 році» (із змінами, внесеними постановою КМУ від 21.12.2020 р. № 1283) затверджено Порядок та умови надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 році, який визначає механізм відбору банків-кредиторів, умови надання таких гарантій, розмір та вид забезпечення, що надається відповідними суб’єктами господарювання, порядок виконання гарантом гарантійних зобов’язань, а також порядок урегулювання простроченої заборгованості позичальника за кредитом, за яким гарантом здійснено виплати на вимогу банку-кредитора (копія зазначеної постанови надана народним депутатам України – членам Комітету). Зокрема, передбачено, що:

1) за результатами відбору банків (що до 23.12.2020 р. направили звернення про заінтересовані в отриманні таких гарантій) рішенням Уряду визначається перелік банків-кредиторів та встановлюється для кожного банку-кредитора граничні обсяги державних гарантій на портфельній основі, що не перевищують 50% загальної суми зобов’язань за основним боргом за портфелем кредитів банку-кредитора та 70% за кожним окремим кредитом;

2) строк дії державної гарантії на портфельній основі не може перевищувати 5 років;

3) банками-кредиторами можуть бути банки, які: складають фінансову звітність відповідно до міжнародних стандартів; не віднесені до категорії проблемних та/або неплатоспроможних; не мають простроченої заборгованості перед державним бюджетом і державними цільовими фондами; не мають випадків невиконання (несвоєчасного виконання) своїх зобов’язань перед вкладниками та іншими кредиторами банку; дотримуються вимог, встановлених НБУ щодо формування обов’язкових резервів; мають працюючий гривневий кредитний портфель клієнтів мікро-, малого та/або середнього підприємництва в розмірі не менше ніж 500 млн грн;

4) до портфелю кредитів, який може бути частково забезпечено державними гарантіями, може бути включено кредити, які надаються:

суб’єктам мікро-, малого та середнього підприємництва (визначеним частиною третьою статті 55 Господарського кодексу України), строк ведення господарської діяльності яких з моменту реєстрації перевищує 12 місяців, які не є пов’язаним особами з банком-кредитором, а також які не підпадають під обмеження щодо надання державної підтримки, визначені статтею 13 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» (зокрема, не є банкрутами та/або проти них не порушено справи про банкрутство, не здійснюють виробництво та/або реалізацію зброї, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, обмін валют, не мають заборгованості перед бюджетом, фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування);

на фінансування: інвестиційного проекту; інвестиційних цілей, пов’язаних з провадженням господарської діяльності позичальників; цілей, пов’язаних із здійсненням рефінансування заборгованості суб’єкта підприємництва за іншими кредитами; оборотного капіталу суб’єкта підприємництва, крім овердрафтів (включаючи кредити, за якими надається державна фінансова підтримка у вигляді часткової компенсації відсоткової ставки відповідно до Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам мікропідприємництва та малого підприємництва, затвердженого постановою КМУ від 24.01.2020 р. № 28);

у гривні строком до 10 років у сумі не більше 100 млн грн за ставкою не вище UIRD + 6% річних та з покриттям кредиту основними видами майнового та іншого забезпечення;

на незаборонену законодавством діяльність;

5) АТ «Укрексімбанк» є агентом гаранта, агент: перевіряє звітив банків-кредиторів щодо стану надання, повернення і обслуговування кредитів у рамках портфелів кредитів на відповідність умовам надання державних гарантій на портфельній основі; надає гаранту інформації щодо руху заборгованості за портфелями кредитів, невикористаного залишку граничного обсягу державних гарантій на портфельній основі банками-кредиторами, стану дотримання розміру гарантованих державою боргових зобов’язань за кожним кредитом; контролює неперевищення загальної суми частки портфелів кредитів банків-кредиторів обсягу, визначеного Законом;

6) якщо позичальник не здійснив планового платежу за отриманим кредитом і такий платіж залишається несплаченим протягом 90 днів: банк-кредитор щомісяця надає гаранту вимогу щодо виконання гарантійних зобов’язань, гарант один раз на місяць на підставі вказаних вимог, перевірених агентом, виплачує банкам-кредиторам суми на виконання гарантійних зобов’язань, у такому разі банк-кредитор зобов’язаний застосувати інструменти врегулювання заборгованості за кредитом, частина коштів, отриманих банком-кредитором внаслідок застосування інструментів врегулювання простроченої заборгованості, перераховується до державного бюджету (пропорційно частині кредиту, покритій державною гарантією, але не вище суми, сплаченої на виконання гарантійних зобов’язань, та відповідної пені).

Пунктом 1 постанови КМУ № 1317 визначено відповідно до статті 6-1 Закону, за результатами відбору банків-кредиторів на умовах, визначених Порядком надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 році (затвердженим постановою КМУ від 25.11.2020 р. № 1151):

надати у 2020 році державні гарантії на портфельній основі банкам-кредиторам у межах обсягів, затверджених постановою КМУ № 1317, а саме: АТ «Ощадбанк» – 1000 млн грн, АТ «Укрексімбанк» – 800 млн грн, Акціонерний банк «Південний» – 700 млн грн, АБ «Укргазбанк» – 500 млн грн, АТ «ОТП банк» – 500 млн грн, ПАТ КБ «Приватбанк» – 400 млн грн, АТ «Таскомбанк» – 280 млн грн, ПАТ «Банк Восток» – 250 млн грн, АТ «Піреус банк МКБ» – 150 млн грн, АТ АКБ «Львів» – 105 млн грн, АТ «Банк Альянс» – 100 млн грн, АТ «МІБ» – 100 млн грн, ПАТ «Кредитвест банк» – 95 млн грн;

уповноважити Міністра фінансів підписувати документи щодо надання державних гарантій на портфельній основі.

Пунктом 2 постанови КМУ № 1317 доручено Мінфіну погодити надання таких державних гарантій з Комітетом.
Пунктом 3 постанови КМУ № 1317 затверджено Типову форму договору про надання державної гарантії на портфельній основі /Типова форма не оприлюднена – додається до оригіналу постанови КМУ № 1317/.
Таким чином, постановою КМУ № 1317 передбачено надання у 2020 р. державних гарантій на портфельній основі загалом у межах 4.980 млн грн 13 банкам-кредиторам, у т.ч. 4 банкам з державною часткою (АТ «Ощадбанк», АТ «Укрексімбанк», АБ «Укргазбанк», ПАТ КБ «Приватбанк»), 3 банкам іноземних банківських груп (АТ «ОТП банк», АТ «Піреус банк МКБ», АТ «Кредитвест банк») та 6 банкам з приватним капіталом.
Однак у зверненні Мінфіну не наведено фінансово-економічного обґрунтування і відповідних розрахунків щодо постанови КМУ № 1317, включаючи пояснення щодо розрахунку визначених граничних обсягів державних гарантій за кожним із зазначених банків-кредиторів, соціально-економічних наслідків надання таких гарантій, спроможності виконання зобов’язань відповідними суб’єктами господарювання за кредитами та оцінки ризиків здійснення витрат державного бюджету на виконання гарантійних зобов’язань. 

Внаслідок реалізації постанови КМУ № 1317 щодо надання державних гарантій на портфельній основі на відповідну суму (у межах 4.980 млн грн) збільшиться гарантований державою борг.

Слід звернути увагу, що за ініціативою Кабінету Міністрів України /урядовий законопроект за реєстр. № 3279/ до статей 5 і 6 Закону внесено зміни (згідно із законом від 13.04.2020 р. № 553-ІХ), якими виключено граничний обсяг гарантованого державою боргу на 31.12.2020 р. (згідно з первинною нормою – 318,4 млрд грн) і граничний обсяг надання державних гарантій у 2020 р. (згідно з первинною нормою – 29,3 млрд грн) та передбачено погодження з Комітетом надання державних гарантій за рішенням Кабінету Міністрів України, водночас унормовано (пункт 2 розділу ІІ закону від 13.04.2020 р. № 553-ІХ) тимчасове, до 01.01.2021 р., незастосування окремих норм Кодексу (зокрема, абзацу першого частини першої статті 17, частини першої статті 18 та пункту 2 частини першої статті 40) щодо визначення у законі про державний бюджет граничних обсягів надання державних гарантій та гарантованого державою боргу і щодо обмеження граничного обсягу надання державних гарантій 3% планових доходів загального фонду державного бюджету. Відтак, наразі по суті немає законодавчих обмежень щодо обсягів і напрямів надання державних гарантій у 2020 році.

Згідно із звітними даними за 11 місяців 2020 р. надано державні гарантії загалом у сумі 24,15 млрд грн, у т.ч. 19,27 млрд грн – за внутрішніми зобов'язаннями Укравтодору відповідно до постанов КМУ від 26.02.2020 р. № 142 «Про затвердження Порядку здійснення Державним агентством автомобільних доріг запозичень під державні гарантії» і від 01.04.2020 р. № 254 «Про затвердження Умов залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії»; 4,88 млрд грн (або 149 млн євро) – за зовнішніми зобов’язаннями Укренерго відповідно до розпорядження КМУ від 26.06.2019 р. № 537-р «Про залучення позики від Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації Проекту модернізації мережі електропередачі». Поряд з тим, станом на 21.12.2020 р. прийнято ще 3 рішення Уряду /постанови КМУ від 16.11.2020 р. № 1110, від 18.11.2020 р. № 1124 та від 09.12.2020 р. № 1203/ щодо надання державних гарантій відповідно за зобов’язаннями Державної іпотечної установи (3 млрд грн), Укравтодору (5 млрд грн) і Укренерго (11,3 млрд грн), що погоджено Комітетом, керуючись нормою абзацу першого пункту 1 статті 6 Закону (зміненою законом від 13.04.2020 р. № 553-ІХ). Станом на 30.11.2020 р. гарантований державою борг порівняно з початком року збільшився на 52,26 млрд грн, або на 22,1%, і становив 289,19 млрд грн (факт на 31.12.2019 р. – 236,9 млрд грн).

В обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Гончаренко О.О., Лаба М.М., Люшняк М.В., Лунченко В.В., перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. та заступник директора департаменту – начальник відділу Департаменту експертизи та аналізу державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І.

Зокрема, від Рахункової палати не висловлено зауважень щодо даного питання.

Голова підкомітету з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу Комітету Лунченко В.В. запропонував безпосередньо на засіданні Комітету визначитися щодо погодження передбаченого пунктом 1 постанови КМУ № 1317 надання у 2020 році державних гарантій на портфельній основі банкам-кредиторам у межах обсягів, затверджених цією постановою.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Арістов Ю.Ю. з урахуванням пропозиції голови підкомітету Лунченка В.В. звернувся до народних депутатів України – членів Комітету з проханням шляхом голосування визначитися щодо погодження передбаченого пунктом 1 постанови КМУ № 1317 надання у 2020 році державних гарантій на портфельній основі банкам-кредиторам у межах обсягів, затверджених цією постановою. За результатами голосування ухвалено рішення щодо такого погодження більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

Ухвалили:

За підсумками розгляду даного питання та керуючись вимогами
статті 6-1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», погодити передбачене пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року № 1317 надання у 2020 році державних гарантій на портфельній основі банкам-кредиторам у межах обсягів, затверджених цією постановою.

Голосували: «за» – 19, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 2.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Міністра освіти і науки України Даниленко С.В. про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік, в частині субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 р. № 1637-р).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) надійшло звернення Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) від 29.12.2020 №1/10-4721 (копію листа надано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету (в частині уточнення обсягу коштів для обласного бюджету Чернігівської області) відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 р. № 1637-р «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р № 1570» (далі – розпорядження КМУ № 1637-р).

Комітет забезпечує відповідне погодження, керуючись вимогами Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс), а саме:

– частини восьмої статті 23, згідно з якою перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету за бюджетними програмами (включаючи субвенції), а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів здійснюються за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (із змінами);

частини шостої статті 108, згідно з якою Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом може здійснювати розподіл та перерозподіл обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій.

Незважаючи на такі вимоги законодавства, у розпорядженні КМУ № 1637-р відсутні посилання на зазначені вище положення Кодексу.

Розпорядженням КМУ № 1637-р внесені зміни до пункту 2 та додатка 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1570-р «Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік», згідно з якими здійснено:

зменшення на 1 422,6 тис. грн обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» на придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами (для обласного бюджету Чернігівської області);

збільшення на таку суму обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 2211260 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» (для обласного бюджету Чернігівської області).

Довідково: розпорядженням КМУ № 1570-р «Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік» здійснено:

збільшення обсягу видатків розвитку за програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» на 328.054,7 тис. грн на придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами, згідно з додатком 2 /згідно з яким проведено розподіл додаткового обсягу такої субвенції між обласними бюджетами, з яких обласному бюджету Чернігівської області – 8 259,7 тис. грн/;

зменшення обсягу видатків за 14 бюджетними програмами на загальну суму 328.054,7 млн грн, серед яких зменшення обсягу видатків розвитку за програмою 2211260 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» на 19.209 тис. грн згідно з додатком 2 /у якому зазначено обсяги зменшення такої субвенції за обласними бюджетами, з яких по обласному бюджету Чернігівської області – 1 422,6 тис. грн/.

За наданою до Комітету інформацією МОН такий перерозподіл ініційовано міністерством, виходячи із звернення Чернігівської обласної державної адміністрації щодо необхідності уточнення обсягу коштів для обласного бюджету Чернігівської області за програмою «Спроможна школа для кращих результатів», оскільки Менською об’єднаною територіальною громадою області планується використати такі кошти у повному обсязі до кінця року.

Слід відмітити, що МОН не наведено інших пояснень та обґрунтувань щодо здійсненого перерозподілу, а також аналітичних висновків щодо використання у 2020 році субвенції з державного бюджету на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» по всіх місцевих бюджетах.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Люшняк М.В., Гевко В.Л., а також перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., заступник директора Департаменту – начальник відділу з питань бюджету Департаменту експертизи та аналізу державного бюджету Тесленко О.І., заступник Міністра освіти і науки України Даниленко С.В.,

Перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д. В. і заступник директора Департаменту – начальник відділу з питань бюджету Департаменту експертизи та аналізу державного бюджету Тесленко О.І. не висловили заперечень і зауважень щодо перерозподілу видатків, що розглядається.

Під час обговорення зазначеного питання народні депутати Люшняк М.В. і Гевко В.Л. звернули увагу МОН на необхідність вжиття заходів щодо будівництва нової школи в селі Космирин Золотопотіцької територіальної громади Тернопільської області (у зв’язку з незадовільними умовами навчання дітей), в т.ч. за рахунок бюджетних програм міністерства. При цьому, Голова Комітету Арістов Ю.Ю. наголосив на доцільності здійснення контролю щодо вирішення такого питання особисто Міністром.

Підсумовуючи розгляд питання, Голова Комітету Арістов Ю.Ю. зазначив, що відповідне звернення МОН надійшло до Комітету щойно, відтак у профільному підкомітеті питання не розглядалося, та запропонував шляхом голосування визначитися щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених МОН, в частині субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам відповідно до розпорядження КМУ № 1637-р. За результатами голосування ухвалено рішення щодо такого погодження більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами частини восьмої статті 23 та частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України, погодити здійснення в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки України на 2020 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподілу видатків державного бюджету, в частині субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на загальну суму 1 422,6 тис. гривень згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 р. № 1637-р.

Голосували: «за» – 17, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 4.

Голова Комітету                                                                 Ю.Ю. Арістов

Секретар Комітету                                                              В.В. Цабаль
 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку