Про внесення змін до Бюджетного кодексу України

у зв‘язку з створенням органів доходів і зборів

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 18 квітня 2013 року розглянув проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв‘язку з створенням органів доходів і зборів, поданий народними депутатами України Хомутинником В.Ю. та Клюєвим С.П. (реєстр. № 2800 від 15.04.2013).

Законопроект розроблено з метою узгодження положень Бюджетного кодексу України із змінами у системі центральних органів виконавчої влади, пов’язаними з утворенням Міністерства доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної митної служби України та Державної податкової служби України, на яке також покладено функцію з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (згідно з указами Президента України від 24.12.2012 № 726 «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» та від 18.03.2013 № 141 «Про Міністерство доходів і зборів України»).

Законопроектом пропонується внести до Бюджетного кодексу України зміни, зокрема, щодо:

відкриття у Казначействі України небюджетних рахунків органів доходів і зборів виключно для зарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування /зміни до частини дев’ятої статті 13/;

виключення повноважень Мінфіну у частині погодження рішень Державної податкової служби про розстрочення або відстрочення грошових зобов'язань платників податків чи податкового боргу на строк, що виходить за межі одного бюджетного періоду, стосовно загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) /зміни до частини першої статті 45/;

заміни слів «орган державної податкової служби», «податковий орган», «митний орган» у відповідних відмінках та множині словами «орган доходів і зборів» у відповідних відмінках та множині /зміни у тексті/.

З огляду на предмет регулювання Бюджетного кодексу України та зауваження ГНЕУ потребує додаткового вивчення запропоноване законопроектом положення про відкриття небюджетних рахунків для зарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, оскільки такий платіж не зараховується до бюджету і є джерелом надходжень до фондів загальнообов’язкового соціального і пенсійного страхування.

Належить зазначити, що авторами даного законопроекту також подано законопроекти про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. № 2833), про внесення змін до Митного кодексу України у зв’язку із проведенням адміністративної реформи (реєстр. № 2834) та про внесення змін до внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. № 2835), які системно пов’язані з даним законопроектом, на що також звертає увагу ГНЕУ.

Це підтверджується, насамперед, положенням законопроекту про набрання чинності відповідного закону з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з створенням органів доходів і зборів». При цьому, на думку ГНЕУ, зазначене не повною мірою відповідає вимогам законодавчої техніки.

Разом з тим, назва законопроекту щодо змін до Податкового кодексу України («у зв’язку з проведенням адміністративної реформи») за реєстр. № 2833 не відповідає назві вказаного закону щодо змін до Податкового кодексу України («у зв’язку з створенням органів доходів і зборів») у пункті 1 Прикінцевих та перехідних положеннях законопроекту за реєстр. № 2800.

Крім того, у законопроекті за реєстр. № 2800 вжито назву платежу «плата за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або не у робочий час, встановлений для таких органів», а у законопроекті за реєстр. № 2834 цей платіж зазначено як «плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митниць або поза робочим часом, установленим для них».

Тому з метою узгодження правових норм доцільно було б розглядати та приймати законопроекти за реєстр. № 2800, № 2833, № 2834 і № 2835 взаємоузгоджено.

Загалом Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту вважає, що для прийняття виваженого рішення щодо зазначеної законодавчої ініціативи слід отримати відповідний експертний висновок Уряду.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроекту зазначає, що підтримує прийняття законопроекту, а реалізація його положень не впливатиме на доходи бюджету.

Враховуючи наведене, Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку з створенням органів доходів і зборів, поданий народними депутатами України Хомутинником В.Ю. та Клюєвим С.П. (реєстр. № 2800 від 15.04.2013), за результатами розгляду прийняти за основу і в цілому як закон.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29