Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 4 липня 2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування позашкільних навчальних закладів та загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів), поданий народним депутатом України К.Самойлик, реєстр. № 9766 від 31.01.2012 року.

Законопроектом пропонується змінити механізм фінансового забезпечення позашкільної освіти та спеціалізованих загальноосвітніх шкіл-інтернатів шляхом включення до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, видатків на утримання спеціалізованих навчальних закладів (ліцеїв-інтернатів, гімназій-інтернатів, колегіумів-інтернатів) та позашкільних навчальних закладів.

При цьому, пропонується видатки на утримання спеціалізованих навчальних закладів включити до переліку таких видатків, що здійснюються як з бюджетів міст обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення та районних бюджетів, так і з бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, шляхом внесення змін до статей 89, 90 Бюджетного кодексу України.

Оскільки, Законом України від 6.07.2010 р. №2442 «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» внесено зміни до статті 9 Закону України «Про загальну середню освіту» щодо розширення переліку типів загальноосвітніх навчальних закладів такими, як гімназія-інтернат, ліцей-інтернат, колегіум-інтернат, це дозволяє однозначно тлумачити їх функціональне призначення.

Поряд з тим, запропоновані у законопроекті зміни до підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 90 Бюджетного кодексу України не вирішують задекларовану автором законопроекту мету, оскільки у цьому підпункті визначений перелік загальноосвітніх закладів для дітей, які потребують соціальної допомоги.

Законопроектом також пропонується внести зміни до статей 88, 89 та 90 Бюджетного кодексу України щодо включення видатків на утримання позашкільних навчальних закладів до переліку видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.

Віднесення видатків на позашкільну освіту для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, за оцінкою Міністерства фінансів України потребуватиме додаткових бюджетних коштів у сумі 1 млрд.грн. Поряд з тим, Мінфін зазначає, що значна частина видатків на заклади, що відносяться до позашкільної освіти (видатки на утримання та навчально-тренувальну роботу дитячо-юнацьких спортивних шкіл всіх типів, шкіл естетичного виховання), вже віднесена до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.

Таким чином, законопроект має безпосередній вплив на показники бюджету (призведе до збільшення видатків державного бюджету). Однак, всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України автором законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції для досягнення збалансованості бюджету.

Крім того, у законопроекті не визначено критерії розмежування видатків на утримання зазначених закладів між видами бюджетів, що призведе до порушення визначеного Бюджетним кодексом України порядку їх фінансового забезпечення.

За результатами розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування позашкільних навчальних закладів та загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів) (реєстр. № 9766), поданий народним депутатом України К.Самойлик, відхилити.

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29