Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 4 липня 2012 року розглянув проект Закону України про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 10683 від 02.07.2012 р.).

Згідно з пояснювальною запискою законопроект розроблено з метою реалізації Меморандуму про взаєморозуміння щодо співробітництва в галузі пріоритетних проектів у сільському господарстві (а саме: закупки китайських засобів захисту рослин, насіння для сільськогосподарських культур, сільськогосподарського знаряддя та іншої сільгосппродукції в Україну або продажу українських злакових культур до Китаю, будівництва заводу засобів захисту рослин, переробки органіко-мінеральних добрив та інших будівельних проектів в Україні, культивації землі, висадки та ін.).

Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» новою статтею 17-1, згідно з якою передбачено надати право Кабінету Міністрів України здійснити додаткові державні запозичення до спеціального фонду державного бюджету на суму до 24,3 млрд грн з відповідним коригуванням граничних обсягів дефіциту державного бюджету та державного боргу, переліку кредитів (позик), що залучаються державою до спеціального фонду, та відповідних показників фінансування, видатків і кредитування спеціального фонду державного бюджету, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Слід відмітити, що 19 червня п.р. Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» щодо випуску облігацій внутрішньої державної позики» (проект якого подано Урядом), яким Закон вже доповнено новою статтею 17-1. Тому, вищезазначений законопроект за реєстр. № 10683 потребуватиме внесення техніко-юридичних уточнень щодо номеру нової статті.

За висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України законопроект потребує доопрацювання.

Зокрема, на думку Управління, коригування запропонованих у законопроекті показників та запровадження у разі необхідності нових бюджетних програм виходить за межі повноважень Кабінету Міністрів України, визначених Конституцією України та Бюджетним кодексом України. ГНЕУ вважає, що у законопроекті мають бути пропозиції щодо внесення відповідних змін до статей 1 і 5 та додатків №№ 2, 3 і 4 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», що випливає з вимог Конституції України та статті 23 Бюджетного кодексу України.

Поряд з тим, ГНЕУ звертає увагу, що подані до законопроекту документи не містять докладних обґрунтувань щодо доцільності здійснення відповідних запозичень у запропонованому обсязі, хоча відповідно до частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до проекту слід надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 10683), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон, замінивши при цьому номер нової статті 17-1 на 16-1.

Верховною Радою України 4 липня 2012 року розглянуто зазначений законопроект (реєстр. № 10683) і прийнято його за основу та в цілому як закон.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29