Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 5 вересня п.р. розглянув проект Закону України «Про внесення зміни до статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 2476а від 03.07.2013 р.).

Законопроектом пропонується доповнити статтю 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» пунктом 4, згідно з яким передбачена можливість надання державних гарантій за зобов’язаннями НАК «Нафтогаз України» в межах визначеного статтею 6 цього Закону граничного обсягу державних гарантій (до 50 млрд грн) із звільненням від зобов’язання надавати майнове або інше забезпечення виконання зобов’язань за державними гарантіями та вносити плату за надання державних гарантій.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що НАК «Нафтогаз України» було укладено низку кредитних договорів для забезпечення своєчасних та у повному обсязі розрахунків з ВАТ «Газпром» за імпортований в Україну природний газ. Зокрема, 2 липня 2012 року НАК «Нафтогаз України» укладено Угоду про надання строкової кредитної лінії на суму до 2 млрд дол. США з ВАТ «Газпромбанк» (Російська Федерація) із строком погашення основної суми заборгованості 24 червня 2013 року. Крім того, НАК «Нафтогаз України» раніше було укладено кредитні договори з АТ «Ощадбанк» на загальну суму 20.117,32 млн грн, умовами яких передбачено погашення частини основного боргу у 2013 році: 26 червня, 30 вересня та 30 грудня  по 1,6 млрд грн у кожну з вказаних дат.

Дефіцит обігових коштів НАК «Нафтогаз України» спричинений, у тому числі, державним регулюванням цін на природний газ та тарифів на теплову енергію для населення та незадовільним станом розрахунків споживачів (у першу чергу підприємств комунальної теплоенергетики) за отриманий природний газ.

Зважаючи на це, з метою збалансування грошових потоків Компанії, виникла необхідність забезпечення державними гарантіями зобов’язань НАК «Нафтогаз України» для продовження термінів користування кредитними коштами ВАТ «Газпромбанк» і вітчизняних банківських установ та залучення додаткових коштів шляхом випуску і розміщення власних іменних відсоткових облігацій.

У пояснювальній записці до законопроекту також вказано, що законопроект погоджено з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Фондом державного майна України та Міністерством юстиції України.

За інформацією Міністерства фінансів України за січень-липень поточного року державні гарантії не надавалися.

Належить зазначити, що згідно з пунктом 5 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 618-р «Деякі питання діяльності НАК «Нафтогаз України» у 2013 році» доручено Міністерству фінансів під час підготовки пропозицій щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» передбачити додатково видатки на покриття касового дефіциту НАК «Нафтогаз України» в сумі 10.668.088 тис грн, в тому числі: на компенсацію у 2013 році різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб’єктам господарювання для виробництва теплової енергії, яка споживається населенням, – у сумі 1.778.312 тис грн та для погашення заборгованості за 2012 рік з компенсації різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб’єктам господарювання для виробництва теплової енергії, яка споживається населенням, – у сумі 8.889.776 тис гривень.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку зазначає, що підтримує законопроект, та звертає увагу, що реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат державного бюджету, а збільшення кредитного навантаження на ПАТ «НАК «Нафтогаз України» потребує збільшення витрат компанії на погашення і обслуговування кредитів (позик) у майбутньому.

Міністерство енергетики та вугільної промисловості України та Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» звертаються з проханням розглянути і підтримати зазначений законопроект та рекомендувати його для розгляду на пленарному засіданні як такий, що потребує першочергового розгляду.

Водночас належить зауважити, що Законом України від 04.07.2013 № 396-VII статтю 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» вже доповнено пунктом 4. Тому для забезпечення узгодженості законодавчих норм у законопроекті за реєстр. № 2476а необхідно уточнити нумерацію нового пункту щодо відповідного напряму надання державних гарантій, на що також звертає увагу Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України.

Загалом за висновком ГНЕУ від 02.09.2013 № 16/3-1124/2476а за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет ухвалив рішення:

рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», внесений Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 2476а від 03.07.2012 р), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням уточнення нумерації нового пункту («5» замість «4»).

У разі прийняття даного законопроекту Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону належить внести до його тексту необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29