Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 18.05.2016 року (протокол № 58) розглянув проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо завершення будівництва Чернівецького обласного перинатального центру), поданий народним депутатом України Бурбаком М.Ю., за реєстр.№3756 від 06.01.2016 року.

Основною метою законопроекту, як зазначається у пояснювальній записці до нього, є завершення реконструкції будівлі Чернівецького перинатального центру, діяльність якого дозволить зменшити дитячу смертність та сприяти підвищенню здоров’я матерів.

Для реалізації такої мети у законопроекті шляхом внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі-Закон) пропонується збільшити на 130 млн грн. загальнодержавні витрати (видатки розвитку) Міністерства фінансів України, передбачивши субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Чернівецької області на реконструкцію будівель обласного перинатального центру, структурного підрозділу Чернівецької обласної клінічної лікарні в м. Чернівці, за новою бюджетною програмою (код 3511690).

Водночас, законопроект не містить пропозицій щодо джерел здійснення таких видатків (збільшення надходжень або скорочення інших витрат) для збалансування показників державного бюджету, що суперечить визначеному у статті 7 Бюджетного кодексу України принципу збалансованості бюджетної системи. Тому, законопроект є незбалансованим.

Поряд з тим, законопроект не відповідає вимогам нормотворчої техніки в частині оформлення законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет, зокрема:

               запровадження нової субвенції потребує внесення змін до додатка №7 «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2016 рік» до Закону. Проект таких пропозицій не містить;

               невірний виклад додатка до законопроекту, включаючи назву та назву законопроекту у ньому (при цьому, приведено показники за бюджетними програмами, щодо яких законопроектом не запропоновано зміни, а відтак зазначені рядки потребують виключення, залишивши рядки з кодами 3510000 та 3511000, 3511690 і рядок «Всього»);

              відсутні зміни щодо збільшення надходжень державного бюджету (доходів чи фінансування бюджету) чи скорочення витрат державного бюджету і відповідних змін до текстових статей Закону в частині загальних показників державного бюджету та додатків до Закону (залежно від обраного джерела покриття додаткових витрат державного бюджету).

Належить зауважити, що у додатку до законопроекту потребують уточнення показники видатків державного бюджету у рядку «Всього» (з відображенням показників у всіх колонках), за кодами 3510000 та 3511000 у зв’язку з прийняттям Верховною Радою закону про внесення змін до Державного бюджету України щодо збільшення видатків на проведення зовнішнього незалежного оцінювання від 17 травня 2016 року, а також у разі прийняття позитивного рішення за наслідками повторного розгляду Верховною Радою України з пропозиціями Президента України законопроектів про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти (реєстр. № 3830-3 від 29.01.2016), щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг (реєстр. № 4024 від 04.02.2016).

Таким чином, для забезпечення збалансованості показників бюджету, потребуватимуть уточнення показники державного бюджету у додатках до законопроекту з урахуванням законопроектів, розглянутих та прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

Крім того, в порушення вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки для оцінки зазначеного обсягу). Натомість, у пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що збільшення бюджетних призначень пропонується здійснити за рахунок економії за іншими бюджетними програмами.

Слід звернути увагу, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 52 та статті 53 Бюджетного кодексу України внесення змін до закону про Державний бюджет України на відповідний рік розглядається по факту перевиконання надходжень державного бюджету, що визначається на підставі офіційних висновків Рахункової палати та Міністерства фінансів України щодо виконання Державного бюджету України за підсумками трьох кварталів у разі перевищення показників надходжень державного бюджету, врахованих у розписі державного бюджету на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків. Такі висновки подаються Верховній Раді України до 15 жовтня поточного року.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку, звертаючи увагу на незбалансованість законопроекту, вважає, що для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту необхідно отримати відповідний експертний висновок Уряду щодо можливості здійснення передбачених у проекті видатків, у тому числі за рахунок отримання планової економії.

Міністерство фінансів України не підтримує прийняття законопроекту, мотивуючи відсутністю у ньому джерел покриття вказаних видатків та невідповідністю вимогам Бюджетного кодексу України.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції у своєму висновку зазначає, що зазначений законопроект не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства ЄС, або регулюється національним законодавством країн-членів ЄС, а отже не потребує експертного висновку Комітету з питань європейської інтеграції.

Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я  пропонує законопроект за результатами розгляду направити автору законодавчої ініціативи на доопрацювання.

За наслідками розгляду Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо завершення будівництва Чернівецького обласного перинатального центру), за реєстр. № 3756, поданий народним депутатом України Бурбаком М.Ю., за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29