Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 15 червня 2016 року розглянув проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (реєстр. №4723 від 26.05.2016), поданий Кабінетом Міністрів України.

Прийняття законопроекту, як зазначено у пояснювальній записці до нього, дозволить вирішити питання забезпечення функціонування Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.

Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №299 «Питання діяльності Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб» було утворено Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, реорганізувавши шляхом злиття Державне агентство з питань відновлення Донбасу і Державну службу з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Цією постановою Уряду внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 №85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів», якими визначено граничну чисельність працівників Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України в кількості 105 осіб /що сумарно дорівнює граничній чисельності працівників, що була затверджена Державному агентству з питань відновлення Донбасу (70 осіб) і Державній службі з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя (30 осіб апарату і 5 осіб територіальних органів)/.

Крім того, постановою Уряду від 20.04.2016 №299 доручено Міністерству з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб у місячний строк подати Кабінету Міністрів України проект Положення про зазначене Міністерство /на час розгляду законопроекту у офіційних джерелах відсутня інформація щодо затвердження Положення про Міністерство/.

Законопроектом шляхом внесення змін до додатка  № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» /далі – Закон/ пропонується визначити бюджетні призначення за загальним фондом державного бюджету Міністерству з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, як головному розпоряднику коштів державного бюджету,  у сумі 10 196,4 тис. грн (видатки споживання, з них оплата праці –7 423,2 тис. грн, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 380 тис. грн).

Поряд з цим, як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, враховуючи норми статті 116 Конституції України /визначає, що Кабінет Міністрів України утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади/ та на виконання пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №299 /доручено Мінфіну підготувати та подати Уряду пропозиції щодо внесення змін до Закону, передбачивши видатки, необхідні для утримання Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб/ Мінфіном підготовлено законопроект, який, зокрема,  передбачає:

 у додатку № 3 до Закону виключити бюджетні призначення відповідальним виконавцям бюджетних програм: Державній службі з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя (код 0412000) за бюджетною програмою «Керівництво та управління з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» (код 0412010) з обсягом видатків за загальним фондом в розмірі 3 024,8 тис. грн (видатки споживання, з них оплата праці - 2 254,7 тис. грн) та Державному агентству з питань відновлення Донбасу (код 2756000) за бюджетною програмою  «Керівництво та управління у сфері відновлення Донбасу» (код 2756010) з обсягом видатків за загальним фондом в обсязі  7 171,6 тис. грн (видатки споживання, з них оплата праці – 5 168,5 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – 530 тис. грн).

Довідково: за підсумками січня-квітня поточного року за даними звітності Казначейства за загальним фондом державного бюджету за бюджетною програмою «Керівництво та управління з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» (код 0412010) видатки здійснено у обсязі 468,9 тис. грн, що становить 15,5% річного плану та 52,8% плану на звітний період, а за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері відновлення Донбасу» (код 2756010) - у обсязі 1 121,1 тис. грн, що становить 15,6% та 51,7% відповідно.

Загалом, законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів та не впливає на загальні показники видатків державного бюджету, оскільки пропонується здійснити передачу бюджетних призначень загального фонду державного бюджету в межах коштів, передбачених на функціонування органів виконавчої влади, а саме від Державного агентства з питань відновлення Донбасу і Державної служби з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, які реорганізовуються, до новоствореного Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.

Одночасно, слід зазначити, що відповідно до частини десятої статті 51 Бюджетного кодексу України у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв'язку з утворенням таких нових державних органів. Поряд з цим, частиною шостою статті 23 цього Кодексу надано повноваження Кабінету Міністрів України на прийняття рішення з передачі бюджетних призначень у разі, якщо після прийняття закону про державний бюджет повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого головного розпорядника бюджетних коштів, при цьому дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій чи послуг іншим головним розпорядником бюджетних коштів, якому це доручено.

Разом з тим, слід наголосити, що виходячи з вимог нормотворчої техніки стосовно оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет, законопроект містить помилки та неточності, і тому потребує внесення редакційних та техніко-юридичних уточнень, а саме:

- назву законопроекту у його тексті та додатку до нього викладено не однаково, у зв’язку з чим, необхідно у додатку до законопроекту назву законопроекту викласти відповідно до назви, викладеної у тексті законопроекту.

Додатково потрібно звернути увагу на те, що з часу реєстрації зазначеного законопроекту внесено зміни до державного бюджету на 2016 рік законами України від 17.05.2016 № 1360-VІІІ «Про внесення змін до додатків № 3 та № 6 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" щодо збільшення видатків на проведення зовнішнього незалежного оцінювання» та від 19.05.2016 № 1384-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», якими передбачено зміни загального обсягу видатків державного бюджету та, зокрема, видатків  головних розпорядників коштів державного бюджету, відповідальних виконавців бюджетних програм та за бюджетними програмами, бюджетні призначення яких у законопроекті пропонується змінити. Внаслідок прийнятих змін до державного бюджету на 2016 рік та відповідно до законодавчої пропозиції потребуватимуть коригування у додатку до законопроекту: узагальнюючі показники видатків державного бюджету у рядку «Всього» та у рядках за кодами 0410000, 2750000, а також показники видатків по Міністерству з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб щодо збільшення відповідно до бюджетних призначень Державного агентства з питань відновлення Донбасу і Державної служби з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, визначених в законі від 19.05.2016 № 1384-VIII у збільшених обсягах у зв’язку із переглядом державних соціальних стандартів /збільшено видатки відповідно на 19 тис. грн (з них оплата праці – на 15,6 тис. грн) та 8,3 тис. грн (з них оплата праці – на 6,8 тис. грн)/. Таким чином, бюджетні призначення Міністерству з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб за загальним фондом (у рядках за кодами 1600000, 1601000, 1601010) становитимуть 10 223,7 тис. грн (видатки споживання, з них оплата праці – 7 445,6 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – 380 тис. грн).

Крім того, Верховною Радою України можливий розгляд інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», якими також змінюватимуться бюджетні показники. Таким чином, у разі підтримки зазначеного законопроекту, потребуватимуть уточнення показники державного бюджету у додатку до законопроекту з урахуванням змін, внесених до державного бюджету на 2016 рік законами № 1360-VІІІ і № 1384-VIII, та інших законопроектів, розглянутих та прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту,  погоджуючись у цілому з наведеними у пояснювальній записці до законопроекту аргументами на користь прийняття законодавчої пропозиції, вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

Оскільки розробником законопроекту за реєстр. № 4723 в Уряді є Міністерство фінансів України, відповідно до частини третьої статті 52 Бюджетного кодексу України для розгляду такого законопроекту у Верховній Раді України не вимагається експертний висновок Мінфіну.

На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України урядовий проект закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (реєстр. №4723) за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон із пропозиціями Комітету, що викладені у листі-висновку Комітету.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29