Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

Повідомлення

Перейти до розділу
18 квітня 16:34
Розклад засідань Комітету Верховної Ради України з питань бюджету на травень-липень 2018 року посилання...
02 квітня 09:35
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" посилання...
17 липня 15:14
Комітет з питань бюджету на Херсонщині докладніше
17 липня 11:45
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період восьмої сесії Верховної Ради України восьмого скликання (лютий – липень 2018 року) докладніше
13 липня 10:27
Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді України затвердити граничну чисельність апарату Рахункової палати докладніше
11 липня 16:30
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
05 липня 15:46
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 8496) докладніше
05 липня 14:52
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо належного фінансового забезпечення державного сектору вугільної галузі (реєстр. №8362) докладніше
21 червня 10:55
Про Висновок Рахункової палати про стан виконання закону про Державний бюджет України на 2018 рік у першому кварталі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році докладніше
20 червня 17:55
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

05 липня 2018, 15:46

Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 8496)

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 4 липня 2018 року розглянув проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 8496 від 18.06.2018 р.), поданий народним депутатом України Князевичем Р.П.

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, метою проекту є забезпечення захисту інформаційних ресурсів Центральної виборчої комісії в умовах постійних кібератак на інформаційні системи в Україні.

Для реалізації поставленої мети законопроект за реєстр. № 8496 містить пропозиції щодо внесення змін до  додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2018 рік», а саме:

збільшити за загальним фондом державного бюджету на 2018 рік обсяг бюджетних призначень для Комісії за бюджетними програмами:

6731010 «Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів» у сумі 36 810 тис. гривень /видатки споживання – 12 270 тис. гривень, з них оплата праці  – 8 418 тис. гривень, видатки розвитку – 24 540  тис. гривень/;

6731050 «Функціонування Державного реєстру виборців» у сумі 12 850 тис. гривень /видатки розвитку/;

 шляхом зменшення обсягу видатків споживання за бюджетною програмою 6741020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» /загальнодержавні видатки та кредитування Комісії/ у сумі 49 660 тис. гривень.

Отже, законопроект не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів, оскільки пропонується здійснити в межах загального обсягу видатків загального фонду державного бюджету (включаючи загальнодержавні видатки та кредитування), передбаченого Комісії у Законі України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», перерозподіл видатків державного бюджету між бюджетними програмами, закріпленими за Комісією. Таким чином,  законопроект підготовлено збалансовано щодо показників видатків державного бюджету.

Щодо видатків державного бюджету, які пропонується змінити необхідно зазначити наступне:

1)                за рахунок додаткових видатків державного бюджету відповідно до наданих автором пояснень передбачається:

- встановлення сучасного мережевого обладнання захисту інформації (на загальну суму 18 780 тис. гривень), оновлення системи збереження даних (на суму 5 760 тис. гривень), модифікація комплексних систем захисту інформації та проведення їх державної експертизи (на суму 2 000 тис. гривень) /в межах коштів, передбачених додатково за бюджетною програмою 6731010/;

- створення в Секретаріаті Комісії окремого підрозділу із кібербезпеки інформаційних ресурсів, для укомплектування якого необхідні додаткові кошти на оплату праці (обсягом 10 270 тис. гривень з нарахуваннями на оплату праці) /в межах коштів, передбачених додатково за бюджетною програмою 6731010/;

- оновлення потужностей друкованих пристроїв для забезпечення виготовлення списків виборців та іменних запрошень на вибори (на суму 8190 тис. гривень); запровадження сучасних програмних та апаратних засобів захисту інформації (на суму 4 660 тис. гривень.) /в межах коштів, передбачених додатково за бюджетною програмою 6731050/.

2) Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» бюджетні призначення за бюджетною програмою 6741020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передбачена у сумі 309190 тис гривень. Розподіл зазначеної субвенції між місцевими бюджетами, виходячи з вимог частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України та частини четвертої статті 69 Закону України «Про місцеві вибори», здійснюється Комісією за погодженням із Мінфіном України на підставі прийнятих Верховною Радою України постанов про призначення позачергових місцевих виборів, а також прийнятих у встановленому порядку рішень про призначення перших місцевих виборів.

Згідно з інформацією, наведеною у пояснювальній записці до законопроекту, у зв'язку із внесенням змін до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення, відповідно до яких у разі приєднання сільських, селищних рад до міської об'єднаної територіальної громади повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналися до міської об'єднаної територіальної громади. У такому випадку перші вибори депутатів та голів не проводяться. За даними обласних державних адміністрацій такі вибори планувалось провести протягом 2018 року у 48 об'єднаних територіальних громадах. З урахуванням зазначеного, за розрахунками Комісії сума невикористаних коштів за бюджетною програмою 6741020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» у 2018 році у зв'язку з непроведенням таких виборів орієнтовно становитиме 75 770,0 тис.гривень.

Поряд з цим, слід зазначити, що у пояснювальній записці до законопроекту наведено лише інформацію щодо напрямів збільшення видатків державного бюджету у запропонованих обсягах, проте не надано детальних розрахунків відповідних змін та пояснень до них, хоча частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України вимагається подання до законопроекту фінансово-економічного обґрунтування (включаючи детальні розрахунки).

Довідково: згідно зі звітом Казначейства про виконання державного бюджету за підсумками січня-травня поточного року проведено видатки за загальним фондом державного бюджету за бюджетними програмами:

6731010 «Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів» - в обсязі 39 176,7 тис. грн, що становить 81,8 % плану на звітний період та 34,5 % плану на рік (затверджений у обсязі 113 583,9 тис. грн.);

6731050 «Функціонування Державного реєстру виборців» - в обсязі 4 649,7 тис. грн, що становить 84,1 % плану на звітний період та 14,8 % плану на рік (затверджений у обсязі 31 426,2 тис. грн.);

 6741020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» - в обсязі 14 068,1 тис. грн, що становить 100 % плану на звітний період та 4,5 % плану на рік (затверджений у обсязі 309 190 тис. грн.).

Крім того, слід відмітити, що при підготовці законопроекту не дотримано вимог законотворчої техніки стосовно оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет та бюджетної методології, встановленої бюджетним законодавством.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку до законопроекту зазначає, що, оскільки згідно з вимогами ст. 116 Конституції України виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України забезпечує Кабінет Міністрів України, то рішення щодо внесеного законопроекту має прийматися з урахуванням відповідного висновку Уряду, зокрема, щодо реальної можливості спрямування на визначені поданим законопроектом цілі саме запропонованого обсягу бюджетних коштів за рахунок відповідної субвенції.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроекту за реєстр. № 8496 зазначає, що реалізація законопроекту не впливає на дохідну та видаткову частини державного та місцевих бюджетів, та загалом вважає, що законопроект може бути прийнятий у термін, визначений головним розробником.

На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, з питань європейської інтеграції не надійшли.

За наслідками розгляду проекту Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік”, за реєстр. № 8496 від 18.06.2018 р., поданого народним депутатом України Князевичем Р.П., Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету щодо редакційних та техніко-юридичних уточнень, пов’язаних із оформленням законопроекту відповідно до правил законотворчої техніки.