Комітет Верховної Ради України з питань бюджету
Протокол засідання №109 від 20 липня 2017 року
1640 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510
Головує: Голова Комітету Павелко А.В.
Присутні:
Члени Комітету: Амельченко В.В., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мепарішвілі Х.Н., Микитась М.В., Молоток І.Ф., Рудик С.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.
Всього присутніх – 16 народних депутатів.
Відсутні:
Члени Комітету: Білоцерковець Д.О., Гєллєр Є.Б., Дубіль В.О., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Мельник С.І., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шуфрич Н.І.
Присутні:
Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Криволап М.К., Расчислова Л.В., Клочкова Т.В.
Запрошені:
Кузькін Є.Ю. – директор Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України. |
|
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Про погодження розподілу між місцевими бюджетами у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 № 484-р).
2. Про продовження роботи Комітету з питань бюджету після закінчення шостої сесії Верховної Ради України.
1. СЛУХАЛИ:
Інформацію директора Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України Кузькіна Є.Ю. про погодження розподілу між місцевими бюджетами у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 № 484-р).
Відмітили:
До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету
надійшло звернення Міністерства фінансів України від 19.07.2017 № 05220-02-2/19331
про погодження розподілу між місцевими бюджетами у 2017 році субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо
соціально-економічного розвитку окремих територій (далі – субвенція) відповідно до розпорядження Кабінету
Міністрів України від 19.07.2017 р. № 484-р
(далі – розпорядження Уряду).
Питання погодження Комітетом з питань бюджету розподілу та перерозподілу обсягів міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами в межах їх загального обсягу унормовано у частині шостій статті 108 Бюджетного кодексу України, згідно з якою Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету може здійснювати розподіл та перерозподіл обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій.
Порядок та умови надання субвенції затверджено постановою Уряду від 06.02.2012 № 106 (із змінами) «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій», згідно з якими визначено, що:
– субвенція спрямовується серед іншого на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів інфраструктури комунальної власності, а однією з основних умов її надання є спрямування субвенції на створення, приріст або оновлення основних фондів комунальної власності;
– переліки об’єктів та заходів за рішенням Кабінету Міністрів України затверджуються Кабінетом Міністрів України або місцевими держадміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»
(далі – Закон) у складі загальнодержавних витрат Мінфіну України затверджено
видатки за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим
бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих
територій» у сумі 4 000 000 тис. грн, у т. ч. за
загальним фондом – 1 500 000 тис. грн, за спеціальним
фондом – 2 500 000 тис. грн.
При цьому у статті 28 Закону передбачено, що:
– розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій між місцевими бюджетами здійснюється Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
– Мінфін України для підготовки пропозицій щодо розподілу такої субвенції (включаючи пропозиції щодо об’єктів і заходів, що можуть забезпечуватися за рахунок цієї субвенції) утворює комісію, до складу якої входять члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету за рішенням цього комітету (чисельністю не менше 50 відсотків складу такої комісії). Відповідна комісія утворена згідно з наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2017 № 555.
Відтак, згідно з пунктом 1 розпорядження Уряду затверджено розподіл субвенції за спеціальним фондом у обсязі 199 029,704 тис. грн, а саме:
– між місцевими бюджетами Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей та міста Києва за об’єктами і заходами згідно з додатком 1 (у обсязі 172 814,704 тис. грн);
– між місцевими бюджетами Закарпатської, Iвано-Франкiвської, Київської, Рівненської, Сумської, Херсонської областей згідно з додатком 2 (у обсязі 26 215,0 тис. грн).
Крім того, встановлено, що переліки об’єктів і заходів, які фінансуються у 2017 році за рахунок субвенції (спеціальний фонд) згідно з додатком 2, формуються та затверджуються відповідними місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування.
При цьому належить звернути увагу, що матеріали, надані Мінфіном України, не містять обґрунтувань та пояснень щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами та за об’єктами і заходами.
За інформацією Казначейства у січні-червні поточного року місцевим бюджетам надано 528 514,8 тис. грн субвенції (35,3% обсягу, передбаченого Законом на рік за загальним фондом державного бюджету).
Таким чином, з урахуванням прийнятих Урядом розпоряджень від 08.02.2017 р. № 70-р, від 11.05.2017 № 310-р, від 04.07.2017 № 457-р, від 12.07.2017 № 463-р та від 19.07.2017 № 484-р нерозподілений залишок субвенції порівняно із затвердженим на 2017 рік обсягом становить 665 483,148 тис. грн, у тому числі за загальним фондом державного бюджету – 271 647,049 тис. грн, за спеціальним фондом – 393 836,099 тис. гривень.
Водночас слід звернути увагу, що виходячи з вимог статті 13 Бюджетного кодексу України, згідно з пунктом 17 статті 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» джерелом здійснення видатків за субвенцією із спеціального фонду державного бюджету визначено конфісковані кошти та кошти, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення (за винятком конфіскованих облігацій внутрішньої державної позики), порядок розподілу яких відповідно до вимог пункту 10 статті 11 цього Закону затверджено постановою Уряду від 19 квітня 2017 р. № 272 «Про затвердження Порядку розподілу у 2017 році конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення».
Згідно з цим Порядком кошти, які надходять до спеціального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 50080100 «Конфісковані кошти та кошти, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення» з урахуванням залишку коштів, який склався на початок бюджетного періоду за зазначеним кодом класифікації доходів бюджету, щотижня розподіляються Казначейством пропорційно між бюджетними програмами, зокрема, за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» (КПКВК 3511210) Мінфіну належить 21,590811% таких коштів.
Довідково: Згідно із звітом Казначейства про виконання державного бюджету за січень-червень 2017 року до спеціального фонду державного бюджету надійшло 29 667 251,9 тис. грн. конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення.
При цьому, належить наголосити, що відповідно до вимог Бюджетного кодексу України в частині використання коштів спеціального фонду бюджету визначено таке:
– платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету /частина восьма статті 13/;
– витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина четверта статті 23/;
– розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина друга статті 48/;
– на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення /частина друга статті 57/;
– виходячи з вимог частини другої статті 57 та частини дев’ятої статті 78, на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.
В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., а також директор Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України Кузькін Є.Ю.
Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Горбунов О.В. вніс пропозицію погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій відповідно до розпорядження Уряду № 484-р з урахуванням дотримання вимог Бюджетного кодексу України в частині використання коштів спеціального фонду та за умови належного оформлення Кабінетом Міністрів України відповідного рішення.
Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування внесену головою підкомітету Горбуновим О.В. пропозицію. Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.
УХВАЛИЛИ:
За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України і частини першої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»:
погодити розподіл між місцевими бюджетами у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій за спеціальним фондом державного бюджету, здійснений згідно з пунктом 1 і додатками 1 та 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 № 484-р «Деякі питання розподілу у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» (з урахуванням дотримання вимог частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23, частини другої статті 48, частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України) за умови належного оформлення Кабінетом Міністрів України відповідного рішення.
Голосували: «за» - 15, «проти» - 0, «утримався» - 1.
2. СЛУХАЛИ:
Інформацію секретаря Комітету з питань бюджету Шкварилюка В.В. про продовження роботи Комітету з питань бюджету після закінчення шостої сесії Верховної Ради України.
Відмітили:
Відповідно до частини четвертої статті 10 Регламенту Верховної Ради України комітет за власною ініціативною може продовжити роботу після закінчення чергової сесії, якщо за це проголосувало більше половини членів комітету. Про прийняте рішення комітет інформує Голову Верховної Ради України.
Шоста сесія Верховної Ради України восьмого скликання закінчила свою роботу, але може виникнути необхідність провести засідання Комітету з питань бюджету (далі – Комітет) до початку сьомої сесії Верховної Ради. Відтак, прийняття такого рішення Комітетом з огляду на безперервність бюджетного процесу обумовлено визначеними законодавством бюджетними повноваженнями Комітету, зокрема, в частині виконання державного бюджету щодо погодження перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету між бюджетними програмами головного розпорядника бюджетних коштів, перерозподілу видатків державного бюджету на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями, розподілу та перерозподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, переліку об’єктів для реалізації заходів в рамках експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування тощо.
Секретар Комітету Шкварилюк В.В. вніс пропозицію прийняти рішення про можливість продовження роботи Комітету в міжсесійний період і направити інформацію Голові Верховної Ради України для відповідного реагування.
Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування внесену секретарем Комітету Шкварилюком В.В. пропозицію. Така пропозиція була підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.
УХВАЛИЛИ:
Керуючись вимогами частини четвертої статті 10 Регламенту Верховної Ради України, продовжити роботу Комітету Верховної Ради України з питань бюджету до початку сьомої сесії Верховної Ради України.
Про прийняте рішення поінформувати Голову Верховної Ради України.
Голосували: «за» - одноголосно.
У ході засідання Комітету народний депутат України Деркач А.Л. звернув увагу Міністерства фінансів України щодо необхідності посилення контролю за використанням бюджетних коштів, запропонувавши провести фінансовий аудит здійснення Міністерством охорони здоров’я України державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі (через міжнародні організації) та фінансово-господарської діяльності Національного антикорупційного бюро України.
Голова Комітету А.В. Павелко
Секретар Комітету В.В. Шкварилюк