І. До Комітету надійшов на розгляд законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо додаткових заходів з фінансового оздоровлення державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова») за реєстр. № 3697 /далі – законопроект/.
Згідно з пояснювальною запискою законопроект розроблено з метою створення передумов для подолання найбільш гострих проблем державного підприємства «Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова» /далі – Південмаш/ шляхом фінансової стабілізації, створення умов для збереження та нарощування експортного потенціалу Південмашу та космічної галузі в цілому, збільшення обсягів виробництва та експорту продукції з середнім та високим рівнем переробки та доданої вартості, збереження існуючих і створення нових робочих місць, збільшення рентабельності активів Південмашу.
Законопроектом пропонується:
1) внести зміни до статті 1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /далі – Закон/ та відповідно додатків № 1 і № 3 до Закону, якими передбачається збільшити за загальним фондом державного бюджету на 2.318.228 тис. грн:
доходи, в т.ч. за такими видами: податок на прибуток підприємств (код 11020000) – на 6.416,2 тис. грн; частина чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету, та дивіденди (доходи), нараховані на акції (частки) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність (код 21010000), – на 335.647,7 тис. грн; інші надходження (код 21080000) – на 1.976.164,1 тис. грн;
бюджетні призначення Державного космічного агентства України /далі – ДКА/, передбачивши видатки розвитку за новою бюджетною програмою «Поповнення статутного капіталу державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова» на погашення заборгованості з виплати зарплати, єдиного соціального внеску, окремих податків та перед державою за витратами бюджету» (код 6381240);
2) внести зміни до абзацу другого статті 1 Закону України від 19.05.2011 р. № 3396-VI «Про фінансове оздоровлення державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова» /далі – Закон № 3396-VI/, згідно з якими передбачається уточнити умови реструктуризації заборгованості Південмашу перед державою за кредитом, залученим 2 лютого 2004 року в компанії «Colvis Finance Limited» (Великобританія) під державну гарантію /далі – кредит під державну гарантію/, а саме Південмаш має погашати несплачену станом на 01.01.2021 р. суму заборгованості перед державою щокварталу рівними частинами протягом 10 років, починаючи з 2025 р.;
3) встановити, що:
підлягають списанню не сплачені на день набрання чинності відповідним законом (даною законодавчою ініціативою) суми заборгованості Південмашу (у т.ч. встановлені судовими рішеннями та реструктуризовані) з:
– накладених (нарахованих) на суму заборгованості з відрахування частини чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету за результатами фінансово-господарської діяльності починаючи з 01.01.2019 р., сум штрафів та пені, а також суми штрафів та пені, які підлягають (підлягатимуть) накладенню (нарахуванню) на суму такої заборгованості;
– штрафних санкцій та пені, нарахованих Південмашу на день прийняття відповідного закону (даної законодавчої ініціативи) в зв’язку з несплатою ним частини заборгованості перед державою за кредитом під державну гарантію;
органи податкової служби, Міністерство фінансів України /далі – Мінфін/: визначають суму заборгованості, яка підлягає списанню, за даними обліку таких платежів; проводять протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності відповідним законом (даною законодавчою ініціативою) з Південмашом звіряння сум несплаченої заборгованості, результати якого оформлюються актом;
списання сум заборгованості здійснюється протягом місяця з дня набрання чинності відповідним законом (даною законодавчою ініціативою) за рішеннями органів податкової служби або Мінфіну, про що Південмашу надсилається повідомлення, в якому зазначається сума списаної заборгованості.
ІІ. Щодо процедури розгляду законопроекту та опрацювання експертних висновків до нього, отриманих Комітетом відповідно до статті 103 Регламенту Верховної Ради України.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України /далі – ГНЕУ/ у своєму висновку до законопроекту, у цілому поділяючи стурбованість суб’єктів права законодавчої ініціативи щодо необхідності підтримки належного функціонування Південмашу, надає окремі зауваження до законопроекту та зазначає, що відповідно до положень статті 116 Конституції України розробку, забезпечення виконання затвердженого Верховною Радою України державного бюджету віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, а також, враховуючи те, що Кабінет Міністрів України здійснює проведення фінансової, податкової політики, забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності, здійснює відповідно до закону управління об’єктами державної власності, логічним було б отримати відповідний експертний висновок Уряду щодо можливостей та наслідків реалізації пропозицій законопроекту.
Згідно з частиною третьою статті 52 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/ проект закону про внесення змін до закону про державний бюджет може розглядатися у Верховній Раді України лише у разі наявності експертного висновку Мінфіну.
Принагідно варто зазначити, що серед переліку умов внесення змін до закону про державний бюджет (визначених частиною першою статті 52 Кодексу) збільшення надходжень державного бюджету можливе у разі перевиконання за підсумками 3 кварталів надходжень державного бюджету, врахованих у розписі державного бюджету на відповідний період, більше ніж на 15%, або у разі відхилення (йдеться про поліпшення) оцінки прогнозних макроекономічних показників від прогнозу, врахованого під час затвердження державного бюджету. Однак така норма Кодексу тимчасово, до 01.01.2021 р., не застосовується /відповідно до пункту 2 розділу ІІ Закону України від 13.04.2020 р. № 553-ІХ/.
Мінфін у своєму висновку до законопроекту висловлює зауваження та не підтримує його (у т.ч. за відсутності реальних джерел надходжень державного бюджету для покриття запропонованих додаткових видатків).
Разом з тим, до цього висновку Мінфіну додано лист ДКА з експертним висновком до законопроекту, в якому ДКА зазначає про підтримку законопроекту.
На час розгляду законопроекту до Комітету не надійшли висновки комітетів Верховної Ради України з питань антикорупційної політики (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань інтеграції України з Європейським Союзом (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції), а також висновок Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
ІІІ. У Комітеті в рамках відведеного часу попередньо опрацьовано законопроект, проаналізовано висновки до нього та звернуто увагу на таке.
1. За інформацією Мінфіну Південмашом у 2004 р. залучено кредит під державну гарантію у сумі 107,5 млн дол. США строком на 5 років у якості обігового капіталу в межах програми «Морський старт» для фінансування виробництва ракет «Зеніт» та їх постачання компанії «Sea Launch». У зв’язку з виконанням державою у 2009 р. гарантійних зобов’язань у Південмаша утворилася заборгованість перед державним бюджетом у сумі 134,4 млн дол. США (з урахуванням відсотків, плати за надання гарантії та інших платежів).
Законом № 3396-VI зазначену заборгованість Південмаша в 2011 р. реструктуризовано на таких умовах: Південмаш погашає заборгованість перед державою щокварталу рівними частинами протягом 10 років починаючи з 2016 р.; на суму заборгованості не нараховуються відсотки; відсотки, нараховані на суму заборгованості на день прийняття Закону № 3396-VI, сплачуються в порядку, передбаченому для сплати заборгованості; нараховані штрафні санкції списуються. Водночас Законом № 3396-VI доповнено розділ VI Кодексу пунктом 3-1, згідно з яким в разі розстрочення сплати заборгованості Південмашу перед державою за кредитом під державну гарантію не застосовуються положення частини тринадцятої статті 17 Кодексу (зокрема, щодо заборони реструктуризації заборгованості суб’єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими під державні гарантії, крім розстрочення її сплати під час санації такого суб’єкта господарювання за участю інвестора, який бере на себе солідарні зобов’язання щодо погашення такої заборгованості, на строк не більше трьох років на підставі договору, укладеного між таким суб’єктом господарювання, інвестором та податковим органом).
Крім того, змінами до Закону № 3396-VI, внесеними Законом України від 23.03.2017 р. № 1987-VIII, уточнено умови зазначеної реструктуризації: Південмаш погашає заборгованість перед державою щокварталу рівними частинами протягом 10 років, починаючи з 2020 р., відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України плану розвитку Південмашу, погодженого з Комітетом Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва.
Однак, на даний час Урядом не затверджено такого плану розвитку Південмашу, відповідно фактично зазначена реструктуризація не проводиться і заборгованість перед державою не погашається. До речі, Постановою КМУ від 10.04.2009 р. № 491 затверджено Державну програму розвитку державних підприємств "Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова" і "Конструкторське бюро "Південне" імені М.К. Янгеля", однак вже завершився передбачений строк виконання цієї Програми (до 2013 р.).
Отже, законопроектом знову пропонується змінити умови зазначеної реструктуризації і відтермінувати початок погашення Південмашом заборгованості перед державою ще на 5 років /з 2025 р./, але без обов’язку затвердження Урядом плану розвитку Південмашу.
Виходячи з наведеного, у разі прийняття законопроекту відповідна ситуація щодо проблематичності погашення Південмашом заборгованості перед державою може повторитися у 2025 р., якщо не буде вжито необхідні організаційно-господарські та економічні заходи щодо технологічного оновлення Південмашу, забезпечення його розвитку та фінансової спроможності. Мінфін також зауважує, що у матеріалах до законопроекту немає фінансово-економічних обґрунтувань, які підтвердять забезпечення сталої роботи Південмашу надалі внаслідок реалізації законопроекту (яким натомість виключається необхідність затвердження плану розвитку Південмашу).
Тому доцільно зберегти законодавчу вимогу про затвердження Урядом плану розвитку Південмашу, а також передбачити звітування щодо виконання цього плану.
2. Щодо запропонованих законопроектом видатків державного бюджету на поповнення статутного капіталу Південмашу на погашення заборгованості з виплати зарплати, єдиного соціального внеску, окремих податків та перед державою за витратами бюджету варто зазначити таке:
видаткові повноваження державного бюджету, визначені статтею 87 Кодексу відповідно до конституційних положень статті 95 Конституції України, безпосередньо не передбачають виплати заробітної плати працівникам державних підприємств (з бюджету виплачується заробітна плата лише працівникам бюджетних установ);
статтею 74 Господарського кодексу України визначено, що державне комерційне підприємство є суб’єктом підприємницької діяльності, несе відповідальність за наслідки своєї діяльності усім належним йому на праві господарського відання майном, при чому держава та орган, до сфери управління якого входить таке підприємство, не несуть відповідальності за його зобов’язаннями, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами;
погашення за рахунок коштів державного бюджету будь-якого виду заборгованості окремого суб’єкта господарювання може вважатися антиконкурентними діями органів влади, якими відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та статті 31 Господарського кодексу України визнаються дії, що передбачають надання окремим суб’єктам господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно інших суб’єктів господарювання;
згідно з статтею 4 Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» поповнення статутного капіталу суб’єктів господарювання є формою державної допомоги, надання якої за рахунок бюджетних коштів має здійснюватися з дотриманням норм цього Закону щодо допустимості такої допомоги для конкуренції. Враховуючи зазначене та частину четверту статті 35 Кодексу, державна допомога суб’єктам господарювання за рахунок коштів державного бюджету може бути надана лише після отримання відповідного рішення Уповноваженого органу (Антимонопольного комітету України), однак у супровідних матеріалах до законопроекту не зазначено про виконання вищевказаних вимог, на що також звертає увагу Мінфін.
3. У пояснювальній записці до законопроекту вказано напрями використання бюджетних коштів, які пропонується спрямувати на поповнення статутного капіталу Південмашу (2.318,2 млн грн), а саме на погашення: заборгованості з виплати заробітної плати та супутніх платежів (210 млн грн); податкового боргу зі сплати єдиного соціального внеску (90 млн грн); податкового боргу з відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) за підсумками 2019 р. (35,6 млн грн); боргу зі сплати авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів, нарахованого за результатами за 2019 рік (6,4 млн грн); заборгованості перед державою за кредитом під державну гарантію (1.976,2 млн грн). При цьому відмічено, що усі виділені кошти (за виключення заборгованості з виплати заробітної плати без урахування податку на доходи фізичних осіб) повернуться до державного бюджету у вигляді сплачених податків, відшкодування понесених за рахунок бюджету в минулі роки витрат та до державних цільових фондів у вигляді єдиного соціального внеску.
З цього приводу слід зауважити передусім таке:
1) пропозиція про спрямування бюджетних коштів на погашення заборгованості перед державою за кредитом під державну гарантію (1.976,2 млн грн) не узгоджується з іншою пропозицією законопроекту про внесення змін до Закону № 3396-VI щодо відтермінування погашення зазначеної заборгованості (починаючи з 2025 р.) і в тексті законопроекту не передбачено зобов’язання Південмашу погасити її частину протягом 2020 р., на що також звертає увагу Мінфін;
2) виникає питання щодо правильності визначення вказаної суми заборгованості (у т.ч. її еквіваленту в іноземній валюті та прогнозного валютного курсу), зважаючи що за звітними даними на 01.04.2020 р. сума простроченої заборгованості Південмашу перед державою становила 57.132,7 тис. дол. США, за даними Мінфіну на 01.06.2020 р. – 60.493,46 тис. дол. США, а розрахункова сума заборгованості, що мала бути сплачена Південмашом протягом 2016-2020 рр. і яку Південмаш планує погашати згідно із законопроектом починаючи з 2025 р., за оцінкою Мінфіну становить 67.214,96 тис дол. США;
3) згідно з бюджетною класифікацією погашення такої заборгованості має відображатися у показниках повернення кредитів до загального фонду державного бюджету за кодом 3511630 «Повернення позик, наданих для фінансування проектів розвитку за рахунок коштів, залучених державою», а відтак у законопроекті некоректно відображено погашення такої заборгованості у доходах державного бюджету за кодом 21080000 «Інші надходження» (шляхом збільшення відповідного показника на 1.976,2 млн грн), на що також звертає увагу Мінфін;
4) за інформацією Мінфіну у державному бюджеті на 2020 рік за кодом 3511630 вже враховано повернення Південмашом коштів у п.р. на суму 369,68 млн грн (13.443 тис. дол. США), а тому реалізація законопроекту щодо відтермінування погашення відповідної заборгованості призведе до втрат державного бюджету у цьому році;
5) пропозиція про спрямування бюджетних коштів на погашення податкового боргу Південмашу з відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) за підсумками 2019 р. (35,6 млн грн) не кореспондується з іншою пропозицією законопроекту щодо збільшення доходів державного бюджету за таким платежем (код 21010000) на 335,6 млн грн. При цьому Мінфін зауважує, що надходження від Південмашу вказаних 35,6 млн грн до загального фонду державного бюджету вже враховано на 2020 рік у додатку № 1 до Закону за кодом 21010000, у зв’язку з чим потребує виключення із законопроекту запропоноване збільшення доходів за цим кодом на 335,6 млн грн;
6) виникає питання щодо економічної обґрунтованості передбаченого законопроектом збільшення статутного капіталу Південмашу в 2,4 рази (статутний капітал Південмашу становить 1.658.962,9 тис. грн /згідно з статутом Південмашу, затвердженим наказом ДКА від 20.07.2017 р. № 104/).
За оперативною інформацією Казначейства за І півріччя 2020 р. доходи загального фонду державного бюджету виконано загалом на рівні 92,2% від плану на звітний період (недоотримано 38,4 млрд грн), тобто існує ризик щодо виконання плану за доходами державного бюджету у поточному бюджетному періоді. Відтак, на думку Мінфіна, запропоноване законопроектом збільшення доходів загального фонду державного бюджету на 2.318,2 млн грн є необґрунтованим та може призвести до недофінансування загальнодержавних соціальних програм, які згідно із статтею 87 Кодексу здійснюються виключно за рахунок державного бюджету.
Отже, передбачені у законопроекті показники державного бюджету лише формально можуть вважатися збалансованими.
Мінфін вважає, що реалізація законопроекту не забезпечена фінансовими ресурсами державного бюджету у 2020 році.
Загалом до законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) щодо встановлення додаткових видатків і доходів державного бюджету у запропонованих обсягах та за визначеними напрямами, що не відповідає вимогам частини першої статті 27 Кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України. Зазначене також відмічено у висновках ГНЕУ і Мінфіна. При цьому ГНЕУ зауважує, що більшої деталізації також потребує інформація щодо фінансового стану Південмашу, утворення заборгованості з виплати зарплати.
Довідково варто відмітити, що:
у 2016 і 2017 роках за загальним фондом державного бюджету передбачалися видатки ДКА на фінансову підтримку Південмашу, які проведені у повному обсязі, а саме у 2016 р. – на погашення заборгованості за спожиту електричну енергію у сумі 400 млн грн, а у 2017 р. – на погашення заборгованості із виплати заробітної плати у сумі 50 млн грн;
згідно із звітністю Південмашу, розміщеною на його офіційному сайті, за 2019 рік прибуток становив 118,8 млн грн, а за І кв. 2020 р. був збиток у сумі 754,2 млн грн;
за інформацією, розміщеною на офіційному сайті Південмашу 09.07.2020 р., ДКА, Південмаш і південнокорейська компанія Caris підписали Меморандум про співпрацю щодо виробництва 5000 електробусів і 7800 зарядних станцій, угода передбачає підписання договорів на суму 23 млрд грн з термінами виробництва до 2023 р., співпраця c Caris дозволить не тільки фінансово оздоровити Південмаш, а й зберегти науково-технічний потенціал, відродити громадянське велике машинобудування.
4. Законопроект потребує внесення техніко-юридичних і редакційних уточнень для приведення до вимог нормопроектувальної техніки (у т.ч. щодо оформлення законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет), узгодження з вимогами бюджетного та іншого законодавства, зокрема:
1) необхідно уточнити у законопроекті показники доходів і видатків державного бюджету з урахуванням прийнятих Верховною Радою України законів від 3 і 13 липня 2020 року про внесення змін до Закону (законопроекти за реєстр. № 3776, №3664 і № 3712), а також інших законопроектів щодо змін до Закону у разі їх прийняття до розгляду даного законопроекту, що спрямовано на забезпечення збалансованості державного бюджету та узгодженості правових норм;
2) для забезпечення цільового використання бюджетних коштів вбачається слушним у додатку № 2 до законопроекту найменування бюджетної програми за кодом 6381240 викласти в такій редакції: «Фінансова підтримка державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова» на погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам, сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, окремих податків і зборів (платежів)» /з урахуванням виключення витрат на погашення заборгованості Південмашу за кредитом під державну гарантію у зв’язку з передбаченою законопроектом реструктуризацією цієї заборгованості/;
3) положення абзаців четвертого-сьомого пункту 4 розділу ІІ законопроекту щодо процедури списання заборгованості Південмашу доцільно унормувати у підзаконних нормативно-правових актах. При цьому ГНЕУ зауважує, що останній абзац цього пункту редакційно не узгоджується з абзацом першим цього пункту, а назва «органи податкової служби» у чинному законодавстві не застосовується;
4) у пункті 4 розділу ІІ законопроекту для забезпечення однозначності тлумачення положення і правильності застосування термінології у відповідному контексті належить замінити: в абзаці другому слова «відрахування частини чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями» словами «частини чистого прибутку (доходу)», а в абзаці третьому слова «прийняття цього Закону» словами «набрання чинності цим Законом»;
5) потребує коригування послідовність розміщення пунктів у розділі ІІ законопроекту (наприклад, пункт 2 щодо доручень Кабінету Міністрів України слід передбачити останнім).
Крім того, передбачення у розділі ІІ законопроекту змін до Закону № 3396-VI не узгоджується з частиною другою статті 160 Регламенту Верховної Ради України (згідно з якою внесення змін до закону про державний бюджет, які безпосередньо передбачають внесення змін до інших законодавчих актів, не допускається, у такому разі спочатку вносяться зміни до відповідного закону і лише після того розглядаються пропозиції про зміни до закону про державний бюджет відповідно до положень Кодексу та цього Регламенту).
За наслідками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо додаткових заходів з фінансового оздоровлення державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова») (реєстр. № 3697 від 19.06.2020 р.), поданий народними депутатами України Кисилевським Д.Д., Наталухою Д.А. та іншими, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій:
1) передбачити у законопроекті такі зміни показників доходів і видатків загального фонду державного бюджету (з уточненням відповідних підсумкових показників у пункті 1 розділу І та додатках № 1 і № 2 до законопроекту):
а) виключити збільшення доходів за кодом 21080000 «Інші надходження» у сумі 1.976.164,1 тис. грн та відповідно визначити видатки розвитку за новою бюджетною програмою (код 6381240) у сумі 342.063,9 тис. грн, виклавши найменування цієї програми у такій редакції: «Фінансова підтримка державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова» на погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам, сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, окремих податків і зборів (платежів)»; у зв’язку з цим у законопроекті зменшити відповідні підсумкові показники на 1.976.164,1 тис. грн;
б) уточнити бюджетні показники у пункті 1 розділу І та додатках № 1 і № 2 до законопроекту з урахуванням прийнятих Верховною Радою України законів від 3 і 13 липня 2020 року про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (законопроекти за реєстр. № 3776, №3664 і № 3712), а також інших законопроектів щодо змін до цього Закону у разі їх прийняття до розгляду даного законопроекту;
2) у пункті 2 розділу ІІ законопроекту:
а) в абзаці першому слова «протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом» замінити словами «у місячний строк з дня опублікування цього Закону»;
б) доповнити новим абзацом такого змісту:
«забезпечити унормування порядку списання заборгованості державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова», передбаченого пунктом __ цього розділу»;
в) розмістити цей пункт після пункту 4 (з уточненням нумерації відповідних пунктів);
3) в абзаці четвертому пункту 3 розділу ІІ законопроекту слова «відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України плану розвитку підприємства» виключити;
4) у пункті 4 розділу ІІ законопроекту:
в абзаці другому слова «відрахування частини чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями» замінити словами «частини чистого прибутку (доходу)»;
в абзаці третьому слова «прийняття цього Закону» замінити словами «набрання чинності цим Законом»;
абзаци четвертий-сьомий виключити;
5) розділ ІІ законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:
«__. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону затвердити план розвитку державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова», визначений статтею 1 Закону України «Про фінансове оздоровлення державного підприємства «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова», а також впродовж п’яти років забезпечити щорічне (до 1 лютого) інформування Верховної Ради України про виконання цього плану»;
6) внести редакційні та техніко-юридичні уточнення для приведення до вимог нормопроектувальної техніки.
Відповідно у разі прийняття даного законопроекту Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону належить внести до нього необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.