Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

Повідомлення

Перейти до розділу
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
29 березня 15:09
Закон України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" посилання...
25 травня 09:10
У Комітеті з питань бюджету вітають перші успіхи українського правосуддя з притягнення до відповідальності винних у скоєнні воєнних злочинів докладніше
19 травня 16:55
Програма релокації бізнесу - дієвий інструмент створення надійного економічного тилу, - в цьому переконаний Голова Комітету з питань бюджету Юрій Арістов докладніше
17 травня 16:46
У Комітеті з питань бюджету зазначають про важливість об’єднання зусиль щодо визначення втрат Україні внаслідок збройної агресії країни-окупанта докладніше
13 травня 15:29
У Комітеті з питань бюджету закликають долучатися до відновлення української культурної спадщини докладніше
12 травня 17:11
Комітет з питань бюджету розглянув звіт Рахункової палати за 2021 рік докладніше
12 травня 17:07
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
08 травня 15:40
Шлях до миру у Європі і світі сьогодні веде через Україну, - заявляють члени Комітету з питань бюджету у День пам’яті та примирення докладніше
07 травня 10:11
У Комітеті з питань бюджету вважають, що інвестування у військові облігації - дієвий інструмент підтримки України та збереження накопичень докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

02 грудня 2021, 10:54

Щодо підготовки до другого читання законопроекту про про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (щодо реалізації інфраструктурних проєктів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) (реєстр. № 6298)

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 1 грудня 2021 року розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (щодо реалізації інфраструктурних проєктів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) (реєстр. № 6298).

Проект Закону України про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (щодо реалізації інфраструктурних проєктів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) (реєстр. № 6298), поданий народними депутатами України Шуляк О.О., Арахамією Д.Г., Мотовиловцем А.В. та іншими /далі – законопроект № 6298/, 18 листопада 2021 року Верховною Радою України прийнято за основу з дорученням Комітету доопрацювати законопроект № 6298 з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких поправок і пропозицій наполовину, та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні (згідно з Постановою Верховної Ради України від 18.11.2021 р. № 1903-ІХ).

Законопроектом № 6298 пропонується:

загалом внести зміни до статті 1 та додатків № 1 і № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» /далі – Закон/, згідно з якими збільшити доходи і видатки державного бюджету (разом та за загальним фондом) на 2,5 млрд грн;

збільшити доходи загального фонду щодо: податку на прибуток підприємств (код 11020000) на 975 млн грн; рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (код 13010000) на 19,4 млн грн; рентної плати за спеціальне використання води (код 13020000) на 10,7 млн грн; податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (код 14060000) на 1.494,9 млн грн;

збільшити видатки розвитку загального фонду для: Укравтодору за бюджетною програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» (код 3111020) на 1 млрд грн; Мінфіну (загальнодержавні видатки та кредитування) за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери» (код 3511100) на 1 млрд грн; Мінінфраструктури, передбачивши видатки за новою бюджетною програмою «Формування статутного капіталу акціонерного товариства, що здійснює завдання та функції національного авіаперевізника» (код 3101380) у сумі 500 млн грн.

Верховною Радою України 18 листопада 2021 року також прийнято за основу з дорученням Комітету доопрацювати до другого читання за скороченою процедурою проект Закону України «Про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (щодо надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2)» за реєстр. № 6297 від 08.11.2021 р., поданий народними депутатами України Шуляк О.О., Арахамією Д.Г., Мотовиловцем А.В. та іншими /далі – законопроект № 6297/. У рішенні Комітету від 17.11.2021 р. щодо підготовки законопроекту № 6298 до розгляду у першому читанні відмічено, що законопроектом № 6297 теж вносяться зміни до статті 1 та додатків № 1 та № 3 до Закону (при цьому зміни до додатка № 1 до Закону є подібними до відповідних змін, передбачених у законопроекті № 6298), відтак, законопроекти № 6297 і № 6298 доцільно розглядати взаємоузгоджено для уникнення юридичної колізії і недопущення розбалансування показників державного бюджету на 2021 рік.

Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /не пізніше 25 листопада 2021 року/ до Комітету надійшли пропозиції щодо законопроекту № 6298, згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 724 пропозицій. При цьому більшість пропозицій /87,8% від загальної кількості пропозицій/ подано народними депутатами України Железняком Я.І. (з урахуванням пропозицій у співавторстві з іншими народними депутатами України) /461 пропозиція, або 63,67% від загальної кількості пропозицій/ та Пузійчуком А.В. /175 пропозицій, або 24,17% від загальної кількості пропозицій/. Разом з тим, декілька пропозицій щодо законопроекту № 6298 надійшли пізніше встановлених строків, а тому не включені до відповідної порівняльної таблиці і не розглядалися.

Крім того, згідно з пунктом 4 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» комітет Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону чи іншого акта Верховної Ради України. Керуючись такою законодавчою нормою, народними депутатами України – членами Комітету внесено пропозицію (ініційовану народним депутатом України Шпак Л.О.), яку включено до відповідної порівняльної таблиці, а саме щодо збереження залишків коштів за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі (код 2511240), на рахунках відповідних місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат у 2022 році з урахуваннях їх цільового призначення.

Розкладом засідань Верховної Ради України на 30 листопада – 3 грудня 2021 р. (узгодженим Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп 29.11.2021 р.) передбачено на четвер /2 грудня п.р./ розгляд у другому читанні законопроектів № 6298 і № 6297, при цьому спочатку передбачено розгляд саме законопроекту № 6298.

Зважаючи на зазначене, у Комітеті за участю представників Мінфіну та Рахункової палати в межах відведеного стислого терміну опрацьовано пропозиції до законопроекту № 6298. При цьому потрібно зауважити, що:

багато пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту № 6298, хоча відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою України за основу;

в основному пропозиції подано без фінансово-економічного обґрунтування і відповідних розрахунків, що унеможливило проведення їх належної експертної оцінки;

більшість пропозицій щодо додаткових видатків державного бюджету не містять джерел їх покриття, а відтак призведуть до розбалансування бюджетних показників, що не відповідає вимогам статті 95 Конституції України та нормам Бюджетного кодексу України;

деякі пропозиції не можуть бути враховані у законопроекті № 6298, оскільки стосуються предмету регулювання законопроекту № 6297.

Загалом за підсумками опрацювання пропозицій у Комітеті в остаточній редакції законопроекту № 6298 пропонується врахувати окремі пропозиції, передусім:

збільшити доходи спеціального фонду державного бюджету на 26,9 млрд грн (у т.ч. рентної плати за користування надрами для видобування природного газу на 24,65 млрд грн, ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 2,25 млрд грн) із спрямуванням таких коштів на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, що підлягає урегулюванню згідно із Законом України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (зміни до статей 1, 11, 11-1 і 14 Закону, додатків № 1, № 3 і № 6 до Закону, доповнення Закону статтею 14-1 та доповнення розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії» пунктом 15-1);

збільшити доходи загального фонду державного бюджету на 19.246,3 млн грн, у т.ч. щодо: податку на прибуток підприємств на 3.165 млн грн, рентної плати за користування надрами для видобування природного газу на 7 млрд грн, ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 8.040,1 млн грн, ПДВ з ввезених на митну територію України товарів на 1.071,3 млн грн; при цьому виключити збільшення доходів щодо рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів та води загалом у сумі 30,1 млн грн (зміни до статті 1 Закону та додатка № 1 до Закону);

збільшити видатки загального фонду державного бюджету загалом на 19.246,3 млн грн (з урахуванням перерозподілів видатків за окремими бюджетними програмами) (зміни до статті 1 Закону та додатків № 3 і № 6 до Закону), зокрема:

– збільшити видатки Укравтодору за бюджетною програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» (код 3111020) на 19 млрд грн;

– виключити збільшення субвенції місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери у сумі 1 млрд грн;

– зменшити видатки за бюджетною програмою «Здійснення законодавчої діяльності Верховної Ради України» (код 0111010) на 103,5 млн грн;

– збільшити видатки Міноборони за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни» (код 2101020) на 61,3 млн грн, при цьому збільшити видатки на оплату праці на 1.555,7 млн грн;

– передбачити додаткову дотацію місцевим бюджетам на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів, у сумі 512,2 млн грн;

– збільшити субвенцію місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури на 354,39 млн грн;

– збільшити видатки МВС за бюджетними програмами «Забезпечення виконання завдань та функцій Державної прикордонної служби України» (код 1002030) на 200 млн грн (з них на оплату праці – на 178,6 млн грн), «Забезпечення виконання завдань та функцій Національної гвардії України» (код 1003020) на 272,8 млн грн (з них на оплату праці – на 229,96 млн грн), «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» (код 1006280) на 121,5 млн грн (на оплату праці);

– збільшити видатки за бюджетною програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» (код 2801580) на 165 млн грн;

– передбачити субвенцію місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, у т.ч. на придбання комунальної техніки, у сумі 100 млн грн;

– збільшити видатки за бюджетною програмою «Впровадження та реалізація нового механізму фінансового забезпечення надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у окремих науково-дослідних установах Національної академії медичних наук України» /для Національного інституту хірургії та трансплантології імені О.О. Шалімова/ на 50 млн грн;

передбачити новий інвестиційний проект «Додаткове фінансування проекту «Екстрене реагування на COVID-19 та вакцинація в Україні» за рахунок позики від МБРР у загальному обсязі 150 млн дол. США із залученням такої позики у 2021 р. у сумі 10,9 млн грн за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610), зменшивши на таку суму обсяг залучення позики від МБРР за цією бюджетною програмою в рамках реалізації інвестиційного проекту «Екстрене реагування на COVID-19 та вакцинація в Україні» /відповідно до розпорядження КМУ від 08.11.2021 р. № 1412-р щодо залучення зазначеної позики від МБРР/ (зміни до додатка №8 до Закону);

передбачити положення про збереження залишків коштів за окремими субвенціями з державного бюджету місцевим бюджетам, наданими у 2021 році (а саме за кодами 2311700, 2411030, 2511240, 2761230, 2761490, 2911050, 2911060, 3121120, 3411220, 3511100, 3511210), та за субвенцією, наданою з державного бюджету у 2020 році за кодом 3131310, на рахунках відповідних місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат у 2022 році з урахуванням їх цільового призначення (доповнення розділу «Прикінцеві положення» Закону пунктом 11);

передбачити положення про надання на період дії карантину за рахунок бюджетних призначень на 2021 рік за бюджетною програмою «Оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах МДЦ "Артек" і ДЦ "Молода Гвардія"» (код 2501450) фінансової підтримки таким закладам на забезпечення поточної діяльності у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (доповнення Закону статтею 37);

тимчасово збільшити ставки вивізного мита на товари, зазначені в пункті 1 Закону України «Про вивізне (експортне) мито на відходи та брухт чорних металів», з 58 євро до 180 євро за 1 тонну (зміни до пункту 2 розділу II Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку»);

внести техніко-юридичні пропозиції, зазначені у рішенні Комітету від 17.11.2021 р. щодо підготовки законопроекту № 6298 до розгляду у першому читанні, наприклад:

– у назві законопроекту № 6298 (включаючи назву у додатках) виключити слова і цифри «до додатків № 1 та № 3», «(щодо реалізації інфраструктурних проєктів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери)» і «проєкту» /оскільки назва не повною мірою охоплює зміст законопроекту, а також законопроектом вносяться зміни не лише до додатків № 1 і № 3 до Закону, а й до статті 1 Закону/;

– в абзаці першому і пункті 1 розділу I та додатках № 1 і № 2 до законопроекту № 6298 уточнити текстові положення і бюджетні показники в частині їх приведення у відповідність до чинної редакції Закону (врахувавши норми закону від 04.11.2021 р. № 1858-ІХ щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій в частині збільшення доходів і видатків державного бюджету на 800 млн грн) /для узгодження правових норм та забезпечення збалансованості показників державного бюджету/;

– у додатку № 2 до законопроекту № 6298 уточнити підсумкові показники за кодами 3510000 і 3511000 «Міністерство фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування)» у графах «Всього /загальний фонд/», «Всього /спеціальний фонд/» і «Разом:» в частині виправлення помилки щодо неврахування визначених Законом бюджетних призначень за кодами 3511030 і 3511380 (тобто збільшити відповідно на 4.500 млн грн, 1.433,75 млн грн і 5.933,75 млн грн) /для забезпечення узгодженості і збалансованості бюджетних показників/;

внести необхідні редакційні та техніко-юридичні поправки, включаючи поправки, спрямовані на забезпечення узгодженості положень і показників законопроекту № 6298 з урахуванням врахованих пропозицій.

Загалом Комітетом пропонується врахувати 156 пропозицій (з них 75 – в іншій редакції, 25 – частково) і відхилити 569 пропозицій до законопроекту № 6298.

Слід звернути увагу, що у порівняльній таблиці до законопроекту № 6298 через встановлений формалізований вигляд такої таблиці технічно неможливо у ній відобразити: у графі «Редакція, прийнята в першому читанні» – у повному обсязі зміст додатка № 2 до законопроекту № 6298 /щодо змін до додатка № 3 до Закону/, який має велику кількість граф і показників; у графі «Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції» – остаточну редакцію додатків № 1, № 2, № 3 і № 4 до законопроекту № 6298 /щодо змін до додатків № 1, № 3, № 6 і № 8 до Закону/ за формами, затвердженими Законом.

Крім того, за підсумками розгляду законопроекту № 6298 у другому читанні на основі підтриманих пропозицій щодо змін показників доходів і видатків державного бюджету необхідно в остаточній редакції додатків до законопроекту № 6298 відобразити підсумкові бюджетні показники разом і окремо за загальним та спеціальним фондами (насамперед, за узагальнюючими кодами доходів, узагальнюючими кодами головних розпорядників коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм), що відповідно потребує більш тривалого часу для оформлення остаточної редакції всіх додатків до законопроекту № 6298 /з метою забезпечення збалансованості бюджетних показників і узгодження правових норм, а також для уникнення помилок і неточностей/.

Зважаючи на зазначене, пропонується Верховній Раді України одночасно з прийняттям законопроекту № 6298 у другому читанні та в цілому як закону доручити Комітету разом з Мінфіном забезпечити оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням підтриманих пропозицій.

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України:

1. Проект Закону України про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (щодо реалізації інфраструктурних проєктів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) (реєстр. № 6298) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту законопроекту, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які формалізовані і згруповані таким чином:

1) у додатку № 1 до законопроекту внести такі зміни щодо доходів державного бюджету (з відповідним уточненням підсумкових показників та включенням відповідних рядків):

збільшити доходи загального фонду за кодом 11020000 «Податок на прибуток підприємств» на 3.165.000 тис. грн;

виключити рядки щодо збільшення доходів загального фонду за кодом 13010000 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів» на 19.360,9 тис. грн;

виключити рядки щодо збільшення доходів загального фонду за кодом 13020000 «Рентна плата за спеціальне використання води» на 10.706,2 тис. грн;

передбачити збільшення доходів за кодом 13030800 «Рентна плата за користування надрами для видобування природного газу» на 31.652.518 тис. грн, у тому числі за загальним фондом – на 7.000.000 тис. грн, за спеціальним фондом – на 24.652.518 тис. грн;

збільшити доходи за кодом 14060000 «Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (код 14060000) на 10.291.256,8 тис. грн, у тому числі за загальним фондом – на 8.040.067,1 тис. грн, за спеціальним фондом – на 2.251.189,7 тис. грн;

збільшити доходи загального фонду за кодом 14070000 «Податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів» на 1.871.301,3 тис. грн (включаючи збільшення на 800.000 тис. грн згідно із законом від 04.11.2021 р. № 1858-ІХ /щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій/);

2) у додатку № 2 до законопроекту внести такі зміни щодо видатків загального фонду державного бюджету (з відповідним уточненням підсумкових показників та включенням відповідних рядків):

врахувати у рядку «Всього:» збільшення видатків розвитку загального фонду на 800.000 тис. грн згідно із законом від 04.11.2021 р. № 1858-ІХ /щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій/;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» (код 0111010) на 103.481,2 тис. грн;

передбачити збільшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети "Голос України"» (код 0111090) на 42.186,4 тис. грн, у тому числі видатків споживання – на 3.516,9 тис. грн, видатків розвитку – на 38.669,5 тис. грн;

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів)» (код 0304010) на 139 тис. грн (з них на оплату праці – на 114,6 тис. грн);

передбачити зменшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Реалізація державної політики у сфері внутрішніх справ, забезпечення діяльності органів, установ та закладів Міністерства внутрішніх справ України» (код 1001050) на 35.250 тис. грн;

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення виконання завдань та функцій Державної прикордонної служби України» (код 1002030) на 200.001,1 тис. грн (з них на оплату праці на 178.572,4 тис. грн);

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення виконання завдань та функцій Національної гвардії України» (код 1003020) на 272.830,4 тис. грн (з них на оплату праці на 229.957,1 тис. грн);

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» (код 1006280) на 121.500,5 тис. грн (з них на оплату праці на 121.500,5 тис. грн);

передбачити збільшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства» (код 1201010) на 52.705,5 тис. грн, у тому числі збільшення видатків споживання на 54.505,5 тис. грн (при цьому збільшивши видатки на оплату праці на 55.419,3 тис. грн та зменшивши видатки на комунальні послуги та енергоносії на 5.707,3 тис. грн) та зменшення видатків розвитку на 1.800 тис. грн, а також уточнити найменування кодів 1200000 і 1201000 у зв’язку з перейменуванням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на Міністерство економіки України;

передбачити зменшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Заходи з будівництва прикордонних інспекційних постів та покращення доступу сільськогосподарських МСП до експортних ринків» (код 1209610) на 52.705,5 тис. грн;

передбачити збільшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни» (код 2101020) на 61.294,8 тис. грн, у тому числі збільшення видатків споживання на 160.903,1 тис. грн (при цьому збільшивши видатки на оплату праці на 1.555.662,7 тис. грн) та зменшення видатків розвитку на 99.608,3 тис. грн;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Фонд Президента України з підтримки освіти, науки та спорту» (код 2201070) на 139 тис. грн;

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері розвитку громад та територій» (код 2751010) на 14.401,5 тис. грн (з них на оплату праці – на 11.804,5 тис. грн);

передбачити за загальним фондом видатки розвитку за новою бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, у тому числі на придбання комунальної техніки» (код 2761490) у сумі 100.000 тис. грн для Міністерства розвитку громад та територій України (загальнодержавні видатки та кредитування) /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

передбачити за спеціальним фондом видатки споживання за новою бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, що підлягає урегулюванню згідно із Законом України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (код 2761___) у сумі 26.903.707,7 тис. грн для Міністерства розвитку громад та територій України (загальнодержавні видатки та кредитування) /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

передбачити зменшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України» (код 2761600) на 164.401,5 тис. грн /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

передбачити збільшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» (код 2801580) на 165.000 тис. грн;

передбачити зменшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості» (код 2911060) на 82.000 тис. грн /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

за бюджетною програмою «Формування статутного капіталу акціонерного товариства, що здійснює завдання та функції національного авіаперевізника» (код 3101380) вказати відповідний код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету – 0454;

передбачити за загальним фондом збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою «Розкриття туристичного потенціалу України» (код 3106020) на 35.000 тис. грн та зменшення за цією програмою видатків споживання на 35.000 тис. грн, а також найменування цієї бюджетної програми доповнити словами «(зокрема, шляхом поповнення статутного капіталу державного підприємства, що входить до сфери управління відповідального виконавця бюджетної програми Державного агентства розвитку туризму України)»;

передбачити уточнення найменування бюджетної програми «Проектування та будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту «Дніпропетровськ» (шляхом поповнення статутного капіталу державного підприємства, що входить до сфери управління відповідального виконавця бюджетної програми Укрінфрапроект)» (код 3107030) в частині заміни слова «шляхом» словами «в тому числі шляхом»;

збільшити видатки розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» (код 3111020) на 19.000.000 тис. грн;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Здійснення заходів державної політики з питань молоді та державна підтримка молодіжних та дитячих громадських організацій» (код 3401070) на 18.816,3 тис. грн;

передбачити зменшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивна реабілітація» (код 3401110) на 134.082,4 тис. грн, у тому числі видатків споживання – на 28.400 тис. грн, видатків розвитку – на 105.682,4 тис. грн;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Підготовка і участь національних збірних команд в Паралімпійських і Дефлімпійських іграх» (код 3401120) на 16.658,7 тис. грн;

передбачити зменшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Розвиток фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту» (код 3401220) на 174.998,5 тис. грн, у тому числі видатків споживання – на 39.009,8 тис. грн, видатків розвитку – на 135.988,7 тис. грн;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Фінансова підтримка громадських об'єднань фізкультурно-спортивного спрямування» (код 3401280) на 3.000 тис. грн;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Підготовка і участь національних збірних команд України в міжнародних змаганнях, що проводять Міжнародний, Європейський олімпійські комітети, включаючи Олімпійські ігри, та Всесвітніх іграх» (код 3401320) на 6.832,1 тис. грн;

передбачити збільшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури» (код 3411220) на 354.388 тис. грн /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

уточнити підсумкові показники за кодами 3510000 і 3511000 «Міністерство фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування)» у графах «Всього /загальний фонд/», «Всього /спеціальний фонд/» і «Разом:» в частині виправлення помилки щодо неврахування визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» бюджетних призначень за кодами 3511030 і 3511380 (тобто збільшити відповідно на 4.500.000 тис. грн, 1.433.750 тис. грн і 5.933.750 тис. грн);

передбачити збільшення видатків споживання за бюджетною програмою «Додаткові дотації з державного бюджету місцевим бюджетам» (код 3511060) на 512.219,3 тис. грн в частині передбачення у цій сумі додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» згідно з розподілом такої дотації між місцевими бюджетами, передбаченим у додатку до пропозиції № 617 народного депутата України Клочка А.А./;

виключити рядок щодо збільшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери» (код 3511100) на 1.000.000 тис. грн;

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Надання освіти закладами загальної середньої та позашкільної освіти державної форми власності, методичне забезпечення діяльності закладів освіти» (код 3801050) на 9.636 тис. грн (з них на оплату праці – на 7.902,2 тис. грн);

передбачити уточнення найменування бюджетної програми «Виробництво (створення) та розповсюдження патріотичних серіалів» (код 3801180) в частині заміни слів «патріотичних серіалів» словами «фільмів патріотичного спрямування»;

передбачити зменшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності Українського інституту книги, підтримка книговидавничої справи та популяризація української літератури у світ» (код 3801560) на 9.636 тис. грн;

передбачити збільшення видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Керівництво та управління  у сфері конкурентної політики, контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції» (код 6011010) на 10.000 тис. грн (з них на оплату праці – на 8.196,7 тис. грн);

передбачити збільшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Впровадження та реалізація нового механізму фінансового забезпечення надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у окремих науково-дослідних установах Національної академії медичних наук України» (код 6561160) на 50.000 тис. грн /для Державної установи «Національний інститут хірургії та трансплантології імені О.О. Шалімова» НАМН України/;

передбачити збільшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення функціонування державної системи спеціального зв'язку та захисту інформації» (код 6641010) на 30.137 тис. грн, у тому числі видатків споживання – на 22.222 тис. грн, видатків розвитку – на 7.915 тис. грн;

передбачити збільшення видатків розвитку загального фонду за бюджетною програмою «Розвиток і модернізація державної системи спеціального зв'язку та захисту інформації» (код 6641020) на 51.863 тис. грн;

передбачити в межах загального обсягу видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою «Здійснення виконавчої влади в Одеській області» (код 7851010) збільшення видатків на оплату праці на 4.344,3 тис. грн та зменшення видатків на комунальні послуги та енергоносії на 5.300 тис. грн;

3) доповнити законопроект змінами до додатка № 8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», передбачивши новий інвестиційний проект «Проект «Додаткове фінансування проекту «Екстрене реагування на COVID-19 та вакцинація в Україні» за рахунок позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку у загальному обсязі 150.000 тис. дол. США, із залученням такої позики у 2021 р. у сумі 10.912,5 тис. грн за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610), зменшивши на таку суму (до 49.087,5 тис. грн) обсяг залучення позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку за цією бюджетною програмою в рамках реалізації інвестиційного проекту «Проект «Екстрене реагування на COVID-19 та вакцинація в Україні».

2. Відповідно у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 6298 в цілому як закону доручити Комітету з питань бюджету:

разом з Міністерством фінансів України забезпечити оформлення і візування додатків № 1, № 2, № 3 і № 4 до відповідного закону /щодо змін до додатків № 1, № 3, № 6 і № 8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/ з урахуванням підтриманих Верховною Радою України пропозицій;

разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні правки, пов’язані з ухваленим Верховною Радою України остаточним рішенням щодо зазначеного законопроекту.