Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

Повідомлення

Перейти до розділу
15 вересня 09:36
Проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік за реєстр. №8000 від 14.09.2022 посилання...
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України у 2021 році та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ від 15.07.2021 №1652-IX «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
02 грудня 18:28
Українську націю не зламати російським енергетичним тероризмом – стверджують у Комітеті з питань бюджету докладніше
02 грудня 09:00
Оголошення про умови та строки проведення повторного конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати докладніше
01 грудня 17:35
Комітет з питань бюджету направив Верховній Раді України рішення про результати проведених заходів конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати разом з висновками щодо кожного кандидата докладніше
28 листопада 12:44
У Комітеті з питань бюджету вітають прийняття рішень про визнання росії державою-спонсором тероризму докладніше
21 листопада 14:11
Комітет з питань бюджету інформує про видатки державного бюджету на національну безпеку та оборону за десять місяців поточного року докладніше
16 листопада 17:03
Щодо розгляду заяви Голови Рахункової палати Пацкана В.В. про звільнення з посади докладніше
16 листопада 16:30
Президентом України підписано Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (прийнятий 19 жовтня 2022 року) докладніше
10 листопада 17:04
У державному бюджеті на 2023 рік передбачено достатньо коштів для проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

30 вересня 2022, 15:37

Щодо оформлення Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (проект якого за реєстр. № 7669), прийнятого Верховною Радою України 21 вересня 2022 рок

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 30 вересня 2022 року (протокол № 140) розглянув питання щодо оформлення Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (проект якого за реєстр. № 7669), прийнятого Верховною Радою України 21 вересня 2022 року, відмітивши таке.

Верховною Радою України 21 вересня 2022 року розглянуто у другому читанні проект Закону України про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо використання коштів державного дорожнього фонду (реєстр. № 7669) /далі –законопроект № 7669/, підготовку до другого читання якого здійснив Комітет. За результатами такого розгляду законопроект № 7669 було прийнято у другому читанні і в цілому як закон з урахуванням пропозицій № 1198 і № 1199 (які враховано Комітетом) та пропозицій № 47 і № 566 (які відхилено Комітетом, але враховано Верховною Радою шляхом окремого голосування) у порівняльній таблиці до законопроекту № 7669.

Однак внаслідок врахування пропозицій № 47 і № 1199 у порівняльній таблиці до законопроекту № 7669, якими передбачено викласти статтю 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» /далі – Закон/ в різних редакціях, виникла неузгодженість щодо викладу остаточної редакції цієї статті в тексті прийнятого 21.09.2022 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».

Зокрема, згідно з пропозицією № 1199 статтю 38 Закону потрібно викласти в такій редакції: «Стаття 38. Установити, що у 2022році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, до 50 відсотків коштів державного дорожнього фонду спрямовуються на будівництво та реконструкцію міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами Європейського Союзу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».

Натомість згідно з пропозицією № 47 статтю 38 Закону слід викласти в такій редакції: «Стаття 38. Установити, що у 2022 році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, кошти державного дорожнього фонду спрямовуються першочергово на забезпечення потреб сектору оборони».

Отже, неузгодженість зазначених редакцій полягає у напрямах спрямування коштів державного дорожнього фонду («будівництво та реконструкцію міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами Європейського Союзу» чи «забезпечення потреб сектору оборони»), обсягах спрямування коштів («до 50 відсотків коштів спрямовуються» чи «кошти спрямовуються»), а також щодо першочерговості спрямування коштів (без слова «першочергово» чи з цим словом) та порядку спрямування коштів («у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України» чи без такого порядку). Відтак, технічне об’єднання зазначених двох редакцій є неможливим.

Відповідно до частини третьої статті 128 Регламенту Верховної Ради України /далі – Регламент/ після прийняття закону в цілому внесення до його тексту будь-яких змін (за винятком виправлення граматичних чи технічних помилок) допускається лише за пропозицією Голови Верховної Ради України в порядку, визначеному статтею 131 Регламенту. Статтею 131 Регламенту визначено порядок усунення неузгодженостей та неточненостей у прийнятому законі.

Зважаючи на вищевикладене, за підсумками розгляду даного питання Комітет ухвалив таке рішення:

направити звернення до Голови Верховної Ради України Стефанчука Р.О. щодо застосування ним норм статті 131 Регламенту Верховної Ради України для внесення на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо уточнення редакції статті 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» в тексті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (прийнятого 21 вересня 2022 року і підготовленого для підпису Головою Верховної Ради України), виклавши цю статтю в редакції, що пропонувалася Комітетом на друге читання як остаточна, а саме: «Стаття 38. Установити, що у 2022 році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, до 50 відсотків коштів державного дорожнього фонду спрямовуються на будівництво та реконструкцію міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами Європейського Союзу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».