Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 17 вересня 2024 року (протокол № 201) додатково розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони (реєстр. 11417), відмітивши таке.

Комітет за підсумками розгляду на своєму засіданні 13 вересня 2024 року (протокол № 199) питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони за реєстр. № 11417 /далі – законопроект № 11417/ ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект № 11417 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками. При цьому з 640 пропозицій у порівняльній таблиці до законопроекту № 11417 Комітетом запропоновано врахувати  7 пропозицій (з них частково - 1, в іншій редакції - 2) і відхилити 633 пропозиції. Відтак Комітет направив на розгляд Верховної Ради України відповідний висновок /лист від 13.09.2024 № 04-13/3-2024/200272 (1660961)/ і порівняльну таблицю до законопроекту № 11417 (включаючи додатки до законопроекту) /від 14.09.2024 № 04-13/3-2024/200284 (1660988)/.

Після розгляду 13 вересня п.р. Комітетом даного питання народний депутат України Крулько І.І. звернувся до Комітету /лист від 16.09.2024 № 173д9/5-2024/201356 (1662743)/ з проханням врахувати додаткову пропозицію до законопроекту № 11417. Зокрема, пропонується у законопроекті № 11417 у додатку № 3 /щодо змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»/ передбачити за загальний фондом збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою 6591060 «Наукова і науково-технічна діяльність у сфері агропромислового комплексу» на 5 000 тис. грн (для Національної наукової сільськогосподарської бібліотеки Національної академії аграрних наук України) та зменшити видатки споживання за бюджетною програмою 3511130 «Внески до міжнародних організацій» на 5 000 тис. грн (із внесенням відповідних змін до підсумкових та узагальнюючих показників). Водночас, народний депутат України Крулько І. І. пропонує відхилити попередньо враховану у іншій редакції пропозицію за авторством народних депутатів України Тимошенко Ю. В. та Крулька І. І. за №626 /щодо передбачення збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою 6541030 «Наукова і науково-технічна діяльність наукових установ Національної академії наук України» на 5 000 тис. грн та зменшити видатки споживання за бюджетною програмою 3511130 «Внески до міжнародних організацій» на 5 000 тис. гривень/.

Згідно з вимогами частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України зазначена додаткова пропозиція не може бути включена до порівняльної таблиці до законопроекту № 11417, оскільки надійшла після встановленого кінцевого терміну подання пропозицій /тобто, після 10.09.2024/. При цьому така додаткова пропозиція безпосередньо не стосується предмету правового регулювання законопроекту № 11417, а відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту, який прийнятий Верховною Радою України за основу.

Разом з тим, згідно з пунктом 4 частини першої статті 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" комітет Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону чи іншого акта Верховної Ради України. Керуючись цією нормою, додатково внесену пропозицію розглянуто за участі Міністерства фінансів України та Рахункової палати та за результатами голосування Комітетом її включено до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 11417 за авторством народних депутатів України – членів Комітету (які підтримали зазначену пропозицію), розмістивши останньою за № 641 (щоб не змінювати нумерацію інших пропозицій), і враховано, при цьому відхилено пропозицію за № 626, з відповідним внесенням змін до додатка №3 /щодо змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»/.

Таким чином, з 641 пропозиції в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 11417 Комітетом пропонується врахувати 7 пропозицій і відхилити 634 пропозиції.

За підсумками додаткового розгляду даного питання Комітет ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони (реєстр. № 11417) прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним”

29 жовтня 2024 09:45
25 жовтня 2024 13:47
19 вересня 2024 17:37
17 вересня 2024 16:43
16 вересня 2024 14:04
13 вересня 2024 20:11
02 вересня 2024 17:36
27 серпня 2024 09:17
24 липня 2024 16:56
18 липня 2024 14:51