Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 31 липня 2025 року (протокол № 221) розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони, за реєстр. № 13573 від 31.07.2025 р., поданий народними депутатами України Стефанчуком Р.О., Корнієнком О.С., Кондратюк О.К., Арахамією Д.Г., Підласою Р.А. та іншими народними депутатами України.

І. Щодо процедури розгляду законопроекту № 13573.

До Комітету надійшов на розгляд проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони, за реєстр. № 13573 від 31.07.2025 /далі – законопроект № 13573/, та Головою Верховної Ради доручено Комітету розглянути його невідкладно (лист від 31.07.2025 № 01/04-2025/177341(1964497)).

Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту № 13573 авторами законодавчої ініціативи у пояснювальній записці до нього зазначено про те, що його розроблено з метою належного фінансового забезпечення невідкладних заходів у сфері безпеки і оборони, спрямованих на протидію широкомасштабній збройній агресії російської федерації проти України.

На час розгляду законопроекту № 13573 у Комітеті його не включено до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Відтак, відповідно до статей 93 і 96 Регламенту Верховної Ради України /далі – Регламент/ необхідно прийняти рішення про включення законопроекту № 13573 до порядку денного поточної сесії Верховної Ради України і таке позитивне рішення буде підставою для розгляду Верховною Радою України законопроекту № 13573 у першому читанні.

II. Щодо основних положень законопроекту № 13573.

1. Загалом законопроектом № 13573 пропонуються зміни до статей 1, 5, 6, 14, 24, 39 Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" /далі – Закон/, доповнення Закону новими статтями 50 - 53 та зміни до додатків № 1, № 2, № 3 і № 4 до Закону.

Відповідно до законопроекту № 13573 загальні показники державного бюджету на 2025 рік змінюються таким чином:

збільшено обсяги

видатків - на 400 450,7 млн грн;

доходів - 147 450,7 млн грн;

фінансування за борговими операціями - на 250 000 млн грн, у тому числі за рахунок збільшення обсягу державних внутрішніх запозичень на 184 884,9 млн грн з одночасним зменшенням обсягу витрат на погашення внутрішніх зобов’язань на 65 115,1 млн грн);

зменшено обсяг надання кредитів з державного бюджету на 3 000 млн гривень.

Тобто, положення законопроекту № 13573 є збалансованими за показниками надходжень та витрат державного бюджету, проте запропонованими змінами збільшено граничний обсяг дефіциту загального фонду державного бюджету на 250 000 млн грн до 1 709,5 млрд грн (загалом граничний обсяг дефіциту державного бюджету за загальним та спеціальним фондами з урахуванням запропонованих змін становитиме 1 890,6 млрд грн). Відповідно змінами до статті 5 Закону збільшено на 184 884,9 млн грн граничний обсяг державного боргу на 31 грудня 2025 року (до 8 395,3 млрд грн).

2. Поряд з тим, законопроектом № 13573 пропонується врегулювати ряд питань, пов’язаних з організацією бюджетного процесу у цьому бюджетному періоді, що стосуються такого:

конкретизувати, що державні гарантії за кредитами (позиками), що залучаються для фінансування програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, за рішенням КМУ можуть надаватися для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов'язань суб'єктів господарювання – резидентів України /зміни до підпункту "в" пункту 1 статті 6 Закону/;

спрямувати кошти, отримані з 1 серпня 2025 року по 31 грудня 2025 року як плата за ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей (як виняток з положення пункту 5-1 частини четвертої статті 30 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/), Міністерству оборони України на здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання /зміни до статті 24 Закону/;

встановити, що розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для доходу застрахованої особи на місяць у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, нарахованих військовослужбовцям, поліцейським та особам рядового і начальницького складу з 1 серпня 2025 року по 31 грудня 2025 року дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом /зміни до статті 39 Закону/.

Крім того, законопроектом пропонується врегулювати питання щодо:

спрямування з 1 серпня 2025 року по 31 грудня 2025 року Міністерству оборони України 60 відсотків частини податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового i начальницького складу /нова стаття 50/;

спрямування залишку коштів, утвореного станом на 1 січня 2025 року, джерелом формування якого були надходження спеціального фонду державного бюджету від частини податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового i начальницького складу та не використані Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України, Міністерству оборони України для здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання /нова стаття 51/;

забезпечення за рахунок державного бюджету покращеним харчуванням (відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України) військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я всіх форм власності та підпорядкування /нова стаття 53/.

3. У законопроекті № 13573 запропоновані зміни до статті 1 Закону та додатків №3, №4 до Закону щодо показників витрат державного бюджету, відповідно до яких загальний обсяг видатків державного бюджету збільшено на 400 450,7 млн грн (у тому числі за загальним фондом - на 390 447,2 млн грн та за спеціальним фондом – на 10 003,5 млн грн).

У законопроекті № 13573 пропонується збільшити обсяг видатків окремим головним розпорядникам коштів державного бюджету сектору національної безпеки і оборони загалом на 412 374,9 млн грн (у тому числі за загальним фондом - на 401 605 млн грн, та за спеціальним фондом – на 10 769,9 млн грн), а саме для:

Міністерства оборони України /далі – Міноборони/ збільшено загалом на 343 433,6 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 310 843,3 млн грн, за спеціальним фондом – на 32 590,4 млн грн, у тому числі за бюджетними програмами: «Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни» (код 2101020) – на 114 483,6 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 114 082,4 млн, грн, за спеціальним фондом – на 401,2 млн грн); «Розвиток, закупівля, модернізація та ремонт озброєння, військової техніки, засобів та обладнання» (код 2101150) – на 194 349 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 193 948,2 млн грн/, за спеціальним фондом – на 400,8 млн грн); «Здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання» (нова бюджетна програма 2101540) –31 772,4 млн грн (за спеціальним фондом), для Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту України за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності Державної спеціальної служби транспорту» (код 2105010) – на 2 828,6 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 2 812,6 млн, за спеціальним фондом – на 15,9 млн грн) /слід зазначити, що законопроектом № 13573 передбачено з 01.08.2025 спрямувати Міноборони для здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання (код 2101540) кошти спеціального фонду державного бюджету у сумі 31 006 млн грн (за рахунок спрямування 60 % частини податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового i начальницького складу (нова стаття 50); перевищення надходжень податку на доходи фізичних осіб; коштів від сплати за ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей (зміни до статті 24 Закону)/;

Міністерства внутрішніх справ України /далі – МВС/ збільшено загалом на 84 243,1 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 84 088 млн грн, за спеціальним фондом – на 155 млн грн), у тому числі: для Адміністрації Державної прикордонної служби України за бюджетною програмою «Забезпечення виконання завдань, функцій та підготовка кадрів Державною прикордонною службою України» (код 1002030) – на 45 913 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 45 854,7 млн грн, за спеціальним фондом – на 58,2 млн грн); для Національної гвардії України за бюджетною програмою «Забезпечення виконання завдань, функцій та підготовка кадрів Національною гвардією України» (код 1003020) – на 24 596,4 млн грн (у тому числі: за загальним фондом - на 24 499,6 млн грн, за спеціальним фондом – на 96,8 млн грн); для Національної поліції України за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності органів, установ та закладів Національної поліції України» (код 1007020) – на 13 733,7 млн грн (за загальним фондом);

Головного управління розвідки Міністерства оборони України /далі – ГУР Міноборони/ за бюджетною програмою «Розвідувальна діяльність у сфері оборони» (код 5961010) на 4 559,9 млн грн (у тому числі за загальним фондом - на 4 539,7 млн грн, за спеціальним фондом – на 20,2 млн грн);

Служби безпеки України /далі – СБУ/ за бюджетною програмою: «Забезпечення заходів у сфері безпеки держави та діяльності органів системи Служби безпеки України» (код 6521010) - на 1 566,1 млн грн (у тому числі за загальним фондом - на 1 564,5 млн грн, за спеціальним фондом – на 1,6 млн грн);

Управління державної охорони України /далі – УДО/ за бюджетною програмою «Державна охорона органів державної влади та посадових осіб» (код 6601020) - на 505 млн грн (за загальним фондом);

Служби зовнішньої розвідки України /далі – СЗР/ за бюджетною програмою «Забезпечення розвідувальної діяльності у сфері безпеки держави, спеціального захисту державних представництв за кордоном та діяльності підрозділів системи Служби зовнішньої розвідки України» (код 6621010) - на 5,6 млн грн (за спеціальним фондом);

Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України /далі – Адміністрація Держспецзв’язку/ за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України» (код 6641010) збільшено за загальним фондом – на 64,5 млн грн; при цьому за бюджетною програмою «Здійснення заходів із забезпечення спеціальною технікою та обладнанням» (код 6641160) зменшено обсяг видатків розвитку спеціального фонду - на 4 089,5 млн грн (нова стаття 50);

Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України /далі – Мінстратегпром/ за бюджетною програмою «Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення» (код 2601030) зменшено на 17 913,4 млн грн (за спеціальним фондом) /за інформацією, наведеною у пояснювальній записці до законопроекту № 13573, за рахунок збільшення надходжень частини податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового i начальницького складу/.

4. Для покриття зазначених додаткових видатків державного бюджету законопроектом № 13573 пропонується:

1) збільшити доходи державного бюджету порівняно із затвердженим річним планом на 147 450,7 млн грн (на 6,3%), у т.ч. за загальним фондом – на 137 447,2 млн грн (на 6,4%), за спеціальним фондом – на 10 003,5 млн грн (на 5,2%), а саме щодо:

податку та збору на доходи фізичних осіб (код 11010000) – на 55 968,2 млн грн (на 13,1%), у т.ч. за загальним фондом – на 45 964,7 млн грн (на 14,3%), за спеціальним фондом – на 10 003,5 млн грн (на 9,6%);

податку на прибуток підприємств (код 11020000) за загальним фондом – на 23 795 млн грн (на 9,6%);

коштів, що перераховуються НБУ відповідно до Закону України "Про Національний банк України" (код 21020000), за загальним фондом – на 20 258,5 млн грн (на 31,7%);

частини чистого прибутку державних підприємств та дивідендів, нарахованих на акції господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність (код 21010000), за загальним фондом – на 15 000 млн грн (на 30,6%);

інших надходжень (код 24060300) – на 13 884,9 млн грн (в 2,4 раза);

акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в частині тютюну та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах (код 14030600) за загальним фондом – на 8 791 млн грн (на 6%);

інших надходжень (код 21080000) за загальним фондом – на 5 613,3 млн грн (на 64,5%);

зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій (код 24140000) за загальним фондом – на 4 139,8 млн грн (на 30,8%);

2) збільшити фінансування загального фонду за борговими операціями на 250 млрд грн, у т.ч.: збільшити внутрішні запозичення (код 401100) на 184 884,9 млн грн (на 31,9% до затвердженого річного плану /579,2 млрд грн/) та зменшити витрати на погашення державного боргу за внутрішніми зобов'язаннями (код 402100) на 65 115,1 млн грн (на 11,6% до затвердженого річного плану /562 млрд грн/).

У зв'язку з цим передбачається збільшити на 250 млрд грн граничний обсяг дефіциту державного бюджету: загалом до 1 890,6 млрд грн (що на 15,2% більше затвердженого річного плану /1 640,6 млрд грн, або 19,4% прогнозного ВВП/) і за загальним фондом до 1 709,5 млрд грн (що на 17,1% більше затвердженого річного плану /1 459,5 млрд грн/); водночас збільшити на 184 884,9 млн грн граничний обсяг державного боргу (до 8 395,3 млрд грн, що на 2,3% більше затвердженого обсягу /8 210,5 млрд грн, або 97% прогнозного ВВП/);

3) зменшити видатки на обслуговування державного боргу (код 3511350) на 11 157,8 млн грн /видатки споживання/ та витрати на виконання державою

гарантійних зобов'язань за позичальників, що отримали кредити під державні гарантії (код 3511600), на 3 000 млн грн /надання кредитів з державного бюджету/ (на 18,5% до бюджетних призначень /16,2 млрд грн/);

4) зменшити видатки за спеціальним фондом державного бюджету окремим головним розпорядникам бюджетних коштів (загалом на 766,4 млн грн), джерелом покриття яких є кошти від сплати за ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей (відповідно до змін до статті 24 Закону, як виняток з положення пункту 51 частини четвертої статті 30 Кодексу, на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання Мінобороні), а саме:

МОН за бюджетною програмою «Загальнодержавні заходи у сфері освіти» (код 2201260) – на 191,6 млн грн;

МОЗ за бюджетною програмою «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» (код 2301400) – на 344,9 млн грн;

Мінмолодьспорт за бюджетними програмами: «Розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивна реабілітація» (код 3401110) – на 7,7 млн грн та «Розвиток фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту» (код 3401220) – на 69 млн грн;

Міністерству культури та стратегічних комунікацій України за бюджетною програмою «Фонд розвитку закладів загальнодержавного значення, в тому числі їх будівництво» (код 3801280) – на 153,3 млн гривень.

5. Набрання чинності відповідного Закону запропоновано з дня, наступного за днем його опублікування.

Варто відмітити, що у державному бюджеті на 2025 рік з урахуванням Указу Президента України від 02.10.2024 № 683 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 жовтня 2024 року «Про пропозиції до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» по статтях, пов’язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України» для сектору національної безпеки і оборони передбачено фінансовий ресурс у обсязі 2 224,8 млрд грн (у тому числі за загальним фондом - 1 953,6 млрд грн та спеціальним фондом – 241,2 млрд грн, та державних гарантій - у сумі 30 млрд грн), і це становить 26,3 % прогнозного ВВП на цей рік та 55,9% загального обсягу затверджених видатків державного бюджету.

Слід нагадати, що відповідно до підпункту 2 пункту 60 розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу встановлено, що з 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, (введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 (зі змінами), затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX), як виняток з положень пунктів 1 і 1-1 частини першої статті 64 та пункту 1 частини першої статті 66 Кодексу, частина податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України та згідно із зазначеними нормами Кодексу належить до доходів загального фонду відповідних місцевих бюджетів, зараховується в повному обсязі до спеціального фонду державного бюджету (на 2025 р. плановий показник передбачено в обсязі 104 175,4 млн грн) та спрямовується у пропорціях за такими напрямами:

45 відсотків - Адміністрації Держспецзв’язку на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання /у показниках державного бюджету на 2025 рік передбачено 46 878,9 млн грн за бюджетною програмою «Здійснення заходів із забезпечення спеціальною технікою та обладнанням» (код 6641160)/;

45 відсотків - Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України на виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення /у показниках державного бюджету на 2025 рік передбачено 46 878,9 млн грн за бюджетною програмою «Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення» (код 2601030)/;

10 відсотків - головним розпорядникам коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, для подальшого автоматичного спрямування військовим частинам Збройних Сил України, інших військових формувань на матеріально-технічне забезпечення пропорційно до фактично сплаченого податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України /у показниках державного бюджету на 2025 рік суб’єктам сектору національної безпеки і оборони передбачено загалом - 10 417,5 млн грн, у тому числі: Міноборони - 8 518 млн грн, МВС - 1 614,6 млн грн, ГУР Міноборони – 210,3 млн грн, СЗР - 58,3 млн грн, СБУ – 16,4 млн гривень/.

Постановою КМУ від 22.12.2023 № 1361 «Деякі питання виконання Державного бюджету України в умовах воєнного стану» встановлено особливості організації та проходження бюджетного процесу (зокрема, у 2025 році) для головних розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, зокрема перерозподіли бюджетних асигнувань за бюджетними програмами, передбачені частинами сьомою та восьмою статті 23 Кодексу, здійснюються Мінфіном за обґрунтованим поданням відповідного головного розпорядника бюджетних коштів шляхом внесення змін до розпису державного бюджету.

З початку 2025 року Урядом було прийнято ряд нормативно-правових актів, спрямованих на зміцнення обороноздатності держави, окремі положення яких, серед іншого, прямо чи опосередковано є такими, що потребують перегляду фінансового забезпечення сектору національної безпеки та оборони, насамперед, варто звернути увагу на положення постанови КМУ від 11.02.2025 № 153 «Про реалізацію експериментального проекту щодо підвищення мотивації до проходження окремими категоріями громадян України військової служби у Збройних Силах, Національній гвардії та Державній прикордонній службі під час воєнного стану» (зі змінами), зокрема, щодо особливостей залучення під час воєнного стану на військову службу за контрактом до Збройних Сил, Національної гвардії та Держприкордонслужби на посади рядового складу громадян України віком від 18 до 25 років та додатково передбачено виплати в розмірі до 2 млн гривень у разі безпосередньої участі у бойових діях в районах ведення воєнних (бойових) дій, постанови КМУ від 11.04.2024 № 455 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 і від 30 серпня 2017 р. № 704» та уточнено грошове забезпечення курсантів закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, постанови КМУ від 25.06.2025 № 763 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 168» щодо підвищення з 1 вересня 2025 року грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України.

З урахуванням змін, запропонованих у законопроекті № 13573, загальний обсяг видатків, затверджених у державному бюджеті на 2025 рік для сектору національної безпеки та оборони, становитиме 2 607,2 млрд грн, у тому числі за загальним фондом – 2 355,2 млрд грн (+401,6 млрд грн, або +20,6% до вже затверджених показників) і перевищуватиме аналогічний показник, затверджений за загальним фондом у державному бюджеті на 2024 рік, на 316 599,4 млн грн, або на 15,5%.

У супровідних матеріалах до законопроекту № 13573 наведено стислі пояснення щодо напрямів збільшення надходжень та збільшення/зменшення витрат загального фонду державного бюджету (у запропонованих обсягах), але не надано належних обґрунтувань і розрахунків щодо змін бюджетних і боргових показників, хоча частиною першою статті 27 Кодексу та частиною третьою статті 91 Регламенту вимагається подання до законопроекту фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), на що також звертає увагу ГНЕУ.

ІІІ. Щодо експертизи положень законопроекту № 13573.

1. Згідно з частинами третьою і четвертою статті 52 Кодексу проект закону про внесення змін до закону про державний бюджет може розглядатися у Верховній Раді України лише у разі наявності експертного висновку Мінфіну про підтримку такого законопроекту (крім поданих КМУ проектів законів, розробником яких є Мінфін), а якщо такий проект закону передбачає зміну граничного обсягу дефіциту державного бюджету, граничного обсягу державного боргу і гарантованого державою боргу та граничного обсягу надання державних гарантій, то він може розглядатися Верховною Радою України лише у разі наявності експертного висновку Мінфіну (крім поданих КМУ проектів законів, розробником яких є Мінфін) та рішення Комітету щодо підтримки такого проекту закону.

Принагідно варто зазначити, що частина перша статті 52 Кодексу щодо переліку обставин, за яких можуть вноситися зміни до закону про державний бюджет, в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів щодо загальної мобілізації не застосовується у разі внесення змін до закону про державний бюджет щодо бюджетних призначень головних розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони /відповідно до підпункту 1 пункту 22 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу/.

2. Міністерство фінансів України відповідно до свого експертного висновку (лист від 31.07.2025 №04110-02-2/21456) до вказаного законопроекту зазначило про його підтримку.

3. За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту № 13573 /лист від 31.07.2025 № 16/03-2025/177343 (1964495)/, зважаючи на ситуацію, що склалась в сфері національної безпеки та оборони, ГНЕУ у цілому не заперечує щодо можливості прийняття пропонованих змін, водночас висловлює міркування щодо окремих положень законопроекту № 13573 та застереження щодо відсутності фінансово-економічних обґрунтувань з відповідними розрахунками до його положень.

4. На час розгляду у Комітеті законопроекту № 13573 не надійшли висновки комітетів Верховної Ради України з питань антикорупційної політики (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань інтеграції України до Європейського Союзу (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції).

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету прийняв рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони, за реєстр. № 13573 від 31.07.2025, поданий народними депутатами України Стефанчуком Р.О., Корнієнком О.С., Кондратюк О.К., Арахамією Д.Г., Підласою Р.А. та іншими народними депутатами України, включити до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, визначити невідкладним і скоротити строки внесення альтернативних законопроектів до початку розгляду зазначеного питання та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу і в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним”

31 липня 2025 10:51
15 липня 2025 10:44
07 липня 2025 16:28
07 липня 2025 15:49
07 липня 2025 14:52
26 травня 2025 13:50
13 травня 2025 18:15
13 травня 2025 12:29
08 травня 2025 12:36
13 січня 2025 14:28