Повідомлення

Перейти до розділу
15 вересня 09:36
Проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік за реєстр. №8000 від 14.09.2022 посилання...
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України у 2021 році та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ від 15.07.2021 №1652-IX «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
22 вересня 10:03
У Верховній Раді відбулося представлення законопроекту про Державний бюджет України на 2023 рік докладніше
20 вересня 17:23
Щодо представлення законопроекту про державний бюджет на 2023 рік докладніше
20 вересня 17:19
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
19 вересня 18:28
Щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо використання коштів державного дорожнього фонду (реєстр. № 7669) докладніше
13 вересня 15:04
Юрій Арістов: Вже зовсім скоро побачимо проект бюджету на наступний рік докладніше
06 вересня 09:51
Комітет з питань бюджету інформує про поточний стан виконання державного бюджету за січень-серпень 2022 року докладніше
05 вересня 10:48
Щодо плану роботи Комітету з питань бюджету на восьму сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання докладніше
02 вересня 11:24
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (лютий 2022 року – вересень 2022 року) докладніше
22 вересня 2022, 10:03

У Верховній Раді відбулося представлення законопроекту про Державний бюджет України на 2023 рік

 

Відповідно до статті 154 Регламенту Верховної Ради України 21 вересня 2022 року на пленарному засіданні Верховної Ради відбулося представлення законопроекту про Державний бюджет України на 2023 рік (реєстр. № 8000 від 14.09.2022), поданого Кабінетом Міністрів.

Напередодні, 20 вересня Комітет з питань бюджету заслухав дане питання та за підсумками розгляду надав Верховній Раді інформацію щодо зазначеного законопроекту, зокрема щодо його відповідності нормам Бюджетного кодексу України.

Представляючи у Верховній Раді цей законопроект, Міністр фінансів Сергій Марченко відмітив, зокрема, що:

– проект бюджет готувався в умовах високого ступеня невизначеності, він враховує помірно консервативний сценарій макроекономічного прогнозу та вплив військової ситуації і зовнішніх чинників (на 2023 рік прогнозується зростання реального ВВП на 4,6%, номінально – на рівні 6399 млрд грн);

– доходи державного бюджету розраховані виходячи з чинної системи оподаткування, при цьому доходи загального фонду визначені у сумі 1146,6 млрд грн, що на 64 млрд грн менше планового показника 2022 року, але на 138 млрд грн більше очікуваного показника на цей рік;

– видатки загального фонду плануються в обсязі 2268,5 млрд грн (з урахуванням надання кредитів);

– пріоритет № 1 в проекті бюджету на 2023 рік – це оборонні видатки, які складуть майже половину всіх видатків бюджету наступного року, при цьому загальний ресурс на національну безпеку та оборону становить 1141 млрд грн, або 17,8% ВВП;

– з метою вивільнення ресурсу для сектору безпеки і оборони передбачається продовжити оптимізацію видатків державного бюджету, а саме їх зменшити на 10% додатково до 10-відсоткового скорочення цього року, зокрема, заплановано скорочення на 11,6 млрд грн видатків на утримання органів влади;

– наступний пріоритет – це соціальний захист найменш захищених громадян, на що передбачено 403 млрд грн, з них: фінансове забезпечення виплати пенсій – 233 млрд грн, підтримку малозабезпечених сімей – 73 млрд грн (включаючи надання пільг і житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг – 38 млрд грн), соціальний захист громадян, які потрапили у складні життєві обставини, – 66,6 млрд грн (включаючи надання допомоги ВПО на проживання – 57,6 млрд грн);

– на підтримку ветеранів війни заплановані кошти у сумі 6,8 млрд грн;

– кошти на освіту заплановані у сумі 155 млрд грн, з них видатки на виплату зарплати педагогічним працівникам – 87,5 млрд грн, облаштування бомбосховищ та створення безпечних умов для учнів та вчителів – 1,5 млрд грн, відновлення парку шкільних автобусів – 1 млрд грн;

– на охорону здоров'я в проекті бюджету враховані видатки в сумі 175,7 млрд грн;

– створюється фонд з ліквідації наслідків збройної агресії у сумі понад 19 млрд грн, в резервному фонді акумульовано 17,3 млрд грн, передбачена нова додаткова дотація на компенсацію втрат місцевих бюджетів у зв'язку з військовою агресією РФ – 24 млрд грн

– передбачено 16 млрд Фонду розвитку підприємництва грн з метою подальшої реалізації державних програм "Іпотека", "Фінансовий лізинг", "Доступні кредити 5-7-9", а також підтримки агросектору та підприємств, що вимушені здійснити релокацію;

– дефіцит державного бюджету у 2023 р. передбачається на рівні 20% ВВП, при цьому є сподівання залучити майже 38 млрд дол. США від міжнародних партнерів, зокрема від США, ЄС, МВФ.

Завершуючи презентацію законопроекту, Міністр фінансів наголосив, що цей проект бюджету – не такий, як попередній (немає маневру для традиційного компромісу, перерозподілу видатків, підтримки окремих територій та галузей, точкових проектів), та звернувся до Парламенту з проханням спільно пройти цей бюджетний процес у максимально стислі терміни, адже потрібен час для проведення перемовин з міжнародними партнерами щодо пошуку джерел покриття дефіциту бюджету (йдеться про 38 млрд дол. США).

Доповідаючи від Комітету з питань бюджету щодо законопроекту, Голова Комітету Юрій Арістов зазначив, серед іншого, що:

– незважаючи на воєнний стан, Уряд вчасно подав законопроект, і представлення цього документу відбувається відповідно до встановлених вимог;

– в історії України подібних цьому проекту державного бюджету не було: це – бюджет країни, в якій йде повномасштабна війна, це – бюджет задля перемоги, вперше майже 50% видатків бюджету спрямовується на безпеку та оборону;

– Збройні Сили України демонструють стійкість та здатність перемагати, теж саме потрібно демонструвати на економічному фронті, для чого щонайменше потрібен бюджет, який максимально відповідає нагальним потребам та можливостям;

– у законопроекті максимально збережені видатки на соціальний захист та підтримку (пенсії, субсидії, підтримку ВПО та малозабезпечених), зарплати медичним працівникам та працівникам освіти, стипендії студентам;

– також передбачені видатки на нові потреби – потреби воєнного часу (підтримку ветеранів війни, зокрема, психологічну допомогу і медичну реабілітацію, першочергові роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків збройної агресії).

Наприкінці свого виступу, Голова Комітету з питань бюджету звернув увагу, що:

– після представлення законопроекту фактично розпочинається його підготовка до першого читання;

– народні депутати та комітети мають можливість не пізніше 1 жовтня подати до Комітету з питань бюджету свої пропозиції з дотриманням вимог статті 156 Регламенту Верховної ради України;

– зараз не на часі популістські заяви та політичні баталії: пропозиції народних депутатів мають бути належно обґрунтованими і збалансованими та відповідати теперішнім реаліям;

– дуже важливо, аби державний бюджет на 2023 рік був ухвалений в стислі терміни, бо необхідно домовлятися з міжнародними партнерами про допомогу, щоб вони в своїх бюджетах на наступний рік передбачили фінансову підтримку Україні;

– тому слід забезпечити конструктивну роботу щодо законопроекту та якнайшвидше прийняття головного фінансового документу України на наступний рік.