Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатка №3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" за реєстр. №5149
27 жовтня 2014, 15:34
У Комітеті з питань бюджету на засіданні 14 жовтня розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (реєстр. №5149 від 09.10.2014 р.).
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, Законом України від 31.07.2014 № 1622-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» було скорочено значний обсяг видатків на утримання контролюючих центральних органів виконавчої влади, у тому числі і Державної фінансової інспекції.
Водночас, Законом України «Про вибори народних депутатів України» встановлені положення щодо здійснення контролю за правильним та цільовим використанням коштів державного бюджету, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України /частина десята статті 46 Закону/.
Для реалізації зазначеного законопроектом пропонується Державній фінансовій інспекції України /відповідальний виконавець бюджетних програм у складі Міністерства фінансів України/ за загальним фондом державного бюджету збільшити бюджетні призначення за бюджетною програмою 3505010 «Керівництво та управління у сфері контролю за витрачанням бюджетних коштів» на 55 213 тис. грн. за рахунок відповідного зменшення обсягу загальнодержавних витрат (видатки розвитку) за бюджетною програмою 3511090 «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України», головним розпорядником коштів якої є Міністерство фінансів України.
Відповідні зміни запропоновано до додатка № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2014 рік» до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».
Такі зміни дозволять оперативно вирішити питання проведення Державною фінансовою інспекцією перевірок, пов'язаних з витрачанням бюджетних коштів, зокрема, на підготовку та проведення позачергових виборів народних депутатів України, призначених на 26 жовтня 2014 року, про що відмічено у пояснювальній записці до законопроекту.
Законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів, оскільки пропонується здійснити в межах загального обсягу бюджетних призначень загального фонду державного бюджету перерозподіл видатків між бюджетними програмами Міністерства фінансів України. Отже, законопроект збалансований за показниками видатків державного бюджету.
Слід зауважити, що згідно із вимогами частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту, що має вплив на показники бюджету належить надати фінансово-економічні обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), проте конкретних пояснень та розрахунків щодо збільшення видатків державного бюджету у запропонованому обсязі не надано, про що також зазначає Головне науково-експертне управлінням Апарату Верховної Ради України.
Необхідно звернути увагу, що статтею 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (із змінами) встановлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки.
Згідно із вимогами пункту 66 Прикінцевих положень зазначеного Закону керівникам центральних органів виконавчої влади, які здійснюють контроль та нагляд у відповідних галузях і сферах, та центральних органів виконавчої влади, виконання функцій яких можуть здійснювати відповідні міністерства, з метою забезпечення скорочення видатків, передбаченого цим Законом, доручено здійснити заходи щодо оптимізації штатної чисельності працівників, надання працівникам відпусток без збереження заробітної плати, встановлення для працівників режиму роботи на умовах неповного робочого часу, зменшення або скасування стимулюючих виплат, підвищень посадових окладів, зменшення надбавок і доплат, які встановлені у граничних розмірах, переглянути укладені договори на придбання товарів, робіт, послуг.
Слід зазначити, що у поданому законопроекті не дотримано вимоги нормопроектувальної техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету, а саме, назва законопроекту у додатку до нього не відповідає його назві у тексті, у зв’язку з чим потребуватиме відповідного уточнення.
Головним науково-експертним управлінням зазначено, що законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень.
За наслідками розгляду законопроекту Комітет ухвалив рішення:
рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 5149 від 09.10.2014 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету до цього законопроекту.