Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо фінансування сфери фізичної культури і спорту) (реєстр. № 2223а)
13 листопада 2015, 12:00
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 12 листопада 2015 року розглянув проект Закону України про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо фінансування сфери фізичної культури і спорту) (реєстр. № 2223а від 02.07.2015), поданий народними депутатами України Палатним А.Л. і Силантьєвим Д.О.
У законопроекті шляхом внесення змін до підпунктів «а» та «б» пункту 6 частини першої статті 90 Бюджетного кодексу України пропонується доповнити перелік видатків, що здійснюються з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів на фізичну культуру і спорт та забезпечують реалізацію:
програм з розвитку фізичної культури і спорту, видатками на утримання та навчально-тренувальну роботу шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, центрів фізичного здоров’я населення республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення, штатних спортивних команд резервного спорту, а також на підготовку збірних команд регіону до участі у спортивних змаганнях державного рівня та на фінансову підтримку спортивних споруд республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення;
програм з розвитку фізичної культури, спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів, видатками на підготовку збірних команд регіону до участі у спортивних змаганнях державного рівня.
При цьому, у пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що реалізація положень законопроекту не потребує додаткових видатків з державного бюджету.
Однак, з огляду на запроваджені починаючи з 1 січня 2015 року нові підходи до формування місцевих бюджетів, нову трансфертну політику у взаємовідносинах місцевих бюджетів з державним бюджетом та інші заходи з бюджетної децентралізації, видатки на фізичну культуру і спорт, перелік яких наведено у статті 90 Бюджетного кодексу, здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів (а саме, бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів).
Тому, відповідно до вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту необхідно було надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції для досягнення збалансованості бюджетів.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту належить отримати відповідний експертний висновок Уряду, оскільки згідно з пунктом 3 статті 116 Конституції України проведення фінансової політики забезпечує Кабінет Міністрів України.
Міністерство фінансів України вважає прийняття законопроекту доцільним. При цьому, зазначає, що реалізація положень законопроекту не потребуватиме виділення коштів з державного та місцевих бюджетів, оскільки щорічно у складі видатків відповідних місцевих бюджетів в рамках реалізації програми з розвитку фізичної культури і спорту передбачаються кошти на функціонування закладів фізичної культури і спорту та проведення спортивних заходів.
Однак, Мінфіном не зазначено обсяги коштів, які «щорічно передбачаються» у місцевих бюджетах на фінансове забезпечення запропонованих у змінах закладів і заходів, та не проведено оцінку реальних обсягів таких витрат.
Законопроект потребує внесення техніко-юридичних та редакційних поправок з огляду на вимоги нормопроектуальної техніки щодо оформлення законопроектів.
Комітет Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму рекомендує Верховної Ради України за результатами розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу.
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції у своєму висновку до законопроекту відмічає , що законопроект за реєстр. №2223а не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства ЄС, або регулюється національним законодавством країн-членів ЄС.