Виїзне засідання Комітету у місті Києві

26 грудня 2016, 17:34

Виїзне засідання Комітету у місті Києві

Продовжуючи практику вивчення дієвості реформи міжбюджетних відносин, Комітет з питань бюджету 23 грудня 2016 року провів виїзне засідання у місті Києві.

 

15676235_1110461792386461_2512852100017436088_o

 

15590868_1195335540552092_3757267417957769940_o

 

В рамках розгляду питань порядку денного були заслухано та обговорено такі питання:

1) стан, проблеми та перспективи бюджету міста Києва в умовах бюджетної децентралізації;

2) соціально-економічний розвиток міста Києва в умовах децентралізації;

3) перспективи розвитку транспортної інфраструктури міста Києва.

 

15723408_1195335537218759_6633547381424007956_o

 

Серед іншого було відмічено, що Київ є абсолютним лідером держави щодо основних економічних індикаторів. Його питома вага у виробництві ВРП за 2014 рік становила 22,5%, що у розрахунку на одного мешканця дорівнювало 124,2 тис. грн (в Україні в цілому цей показник в 3,4 раза менший і становить 36,9 тис. грн). ВРП у фактичних цінах за 2014 рік – 357,4 млрд грн.

 

15626155_1110461595719814_7997161162443994945_o

 

15590982_1110461652386475_3154338017900771807_o

 

Завдяки поступовій стабілізації економічної ситуації у м. Києві у виробничому секторі на фоні відновлення економічної активності промислових підприємств (нарощення обсягів виробництва та збільшення асортименту промислових товарів), підвищення доходів населення, зайнятості та проведення комплексних заходів підтримки малозахищених верств населення, підтримки інфраструктури та впровадження заходів з енергозбереження у січні-жовтні 2016 року порівняно із січнем-жовтнем 2015 року спостерігалося зростання:

індексу промислового виробництва на 6,2% (в Україні – на 1,9%);

прямих інвестицій (акціонерного капіталу), вкладених іноземними інвесторами в економіку м. Києва наростаючим підсумком з початку інвестування - 24,6 млрд дол. США та на 11,7% більше порівняно з початком року (в Україні – на 6,2%) (54,5% загальнодержавного обсягу) (станом на 01.10.2016);

обсягу обороту роздрібної торгівлі на 3,7%, що становив понад 147 млрд грн (15,8% загальнодержавного обсягу);

обсягу виконаних будівельних робіт на 23% порівняно з відповідним періодом 2015 року до 12,3 млрд грн (в Україні – на 13,7%);

середньомісячної заробітної плати до рівня 8 311 грн, що в реальному вимірі становить 128% до рівня відповідного періоду минулого року (в Україні – 5034 грн);

зменшення рівня безробіття (за методологією МОП) у І півріччі 2016 року до 6,3% (в України – 9,4%);

створення нових робочих місць 38 355 од.

 

15626433_1110461445719829_649992049711684166_o

 

Водночас, зміна бюджетного законодавства наприкінці 2014 року в напрямку децентралізації видаткових повноважень та збільшення ресурсної частини місцевих бюджетів дала позитивні результати, що підтверджується, зокрема, такими показниками бюджету міста Києва. Починаючи з 2015 року дохідна частина бюджету міста Києва має тенденції до постійного зростання: у 2015 році доходи збільшились на 33%, у 2016 – на 11,7% на 2017 – заплановано також збільшення дохідної частини. При цьому власна ресурсна база загального фонду бюджету міста Києва у 2016 році збільшилась майже у 3,5 рази у порівнянні з 2014 роком, що дає можливість спрямовувати додаткові кошти на розвиток інфраструктури міста.

 

15591156_1110461659053141_4768697254228525753_o

 

Поряд з тим, було представлено окремі ініціативи із стратегії розвитку міста до 2025 року, поставлені проблемні питання, вирішення яких має відбуватися першочергово, зокрема, будівництво сміттєпереробних заводів, а також за державної підтримки (за об’єктами державної власності).

 

15723469_1110461725719801_8081961154383253481_o

 

15622494_1174546712613667_9101244098704777949_n

 

Крім того, обговорено можливості фінансового забезпечення пріоритетних проектів розвитку транспортної інфраструктури міста, серед яких, зокрема, будівництво Подільського мостового переходу через р.Дніпро, будівництво та реконструкція стратегічних розв’язок, доріг, магістралей, розвиток метрополітену, трамвайної мережі та наземного громадського транспорту.