Щодо розгляду питання про доопрацювання з наступним поданням на повторне друге читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні, (реєстр.№ 3240 (доопрацьований))
22 червня 2017, 11:32
Щодо розгляду питання про доопрацювання з наступним поданням на повторне друге читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні, (реєстр.№ 3240 (доопрацьований))
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на засіданні від 21 червня 2016 року (протокол № 102) розглянув питання необхідності доопрацювання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні, (реєстр.№ 3240 (доопрацьований)).
Даний законопроект 29 березня 2016 року розглянуто Верховною Радою України у першому читанні та прийнято за основу із дорученням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні /Постанова Верховної Ради України від 29.03.2016 № 1047-VІІІ/.
Такий законопроект Комітетом з питань бюджету у другому читанні було розглянуто 5 жовтня 2016 року та рекомендовано Верховній Раді України проект закону за реєстр. № 3240 (доопрацьований) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту.
Підготовка Комітетом законопроекту за реєстр. № 3240 (доопрацьований) до другого читання здійснювалась відповідно до системно пов’язаного з ним законопроекту за реєстр. № 3081-д «Про державну підтримку кінематографії в України», який було прийнято Верховною Радою України як закон 22 вересня 2016 року. Проте відповідний закон повернуто Президентом України із пропозиціями до нього для доопрацювання з метою приведення його положень у відповідність із вимогами Конституції України, Бюджетного кодексу України, узгодження з нормами інших законодавчих актів. Зокрема, було зазначено, що запропонований підхід до визначення джерел підтримки кінематографії не узгоджується з вимогами статті 95 Конституції України, згідно з якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, їх розмір та цільове спрямування, і нормами статті 4 Бюджетного кодексу України, за якими виключно законом про Державний бюджет України визначаються надходження та витрати Державного бюджету України.
Із врахуванням пропозицій Президента України закон було прийнято Верховною Радою України 23 березня 2017 року і повернуто з підписом Президента України 21 квітня цього року.
Відтак, редакція законопроекту за реєстр. № 3240 (доопрацьований), запропонована Комітетом з питань бюджету за наслідками його розгляду 5 жовтня 2016 року, потребує доопрацювання та узгодження із чинною редакцією Закону України від 23.03.2017 №1977-VIII «Про державну підтримку кінематографії в України», зокрема, необхідно:
виключити положення щодо Державного фонду підтримки кінематографії України, створення і функціонування якого не передбачено базовим законом;
врегулювати питання щодо зарахування до державного бюджету платежів, передбачених базовим законом, а саме коштів, сплачених суб’єктами кінематографії за розгляд заяв на отримання державних субсидій на виробництво (створення) фільму (ігрового, анімаційного тощо), телевізійного фільму, телевізійного серіалу, для повернення частини кваліфікованих витрат, здійснених суб’єктом кінематографії при виробництві (створенні) фільму, а також 50 відсотків прибутків, отриманих від прокату та/або передачі прав на використання фільму, що сплачуватимуться протягом усього строку дії авторського права на фільм суб’єктом кінематографії, який отримав державну субсидію на створення фільму і на користь якого передано (відчужено) майнові права інтелектуальної власності на такий фільм, або особою, яка набула майнових прав на такий фільм (але не більше 50 відсотків отриманої суми державної підтримки);
уточнити виклад відповідного напряму спрямування видатків державного бюджету з метою збереження загального їх функціонального спрямування, а саме на державні програми підтримки кінематографії.
З огляду на вищевикладене та керуючись статтею 123 Регламенту Верховної Ради України, Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (за реєстр. № 3240 (доопрацьований)), за наслідками розгляду у другому читанні повернути Комітету Верховної Ради України з питань бюджету на доопрацювання з наступним поданням на повторне друге читання.