Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №153 від 03.10.2018
09 жовтня 2018, 12:07
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України
з питань бюджету
3 жовтня 2018 року
ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалось 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим.
Прошу Секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.
Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Порядок денний у вас є. Немає інших пропозицій?
ДУБНЕВИЧ Б.В. Є.
ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Богдане Васильовичу.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Шановні колеги, прошу додатково включити до порядку денного питання про погодження переліків об’єктів в рамках експерименту по Львівській, Тернопільській та Полтавській областях.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Ще є пропозиції? Горбунов, будь ласка.
ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.
Шановні колеги, є пропозиція додатково включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2018 рік відповідно до розпорядження уряду від 3 жовтня цього року за № 690-р.
ПАВЕЛКО А.В. Він розданий нашим колегам?
Будь ласка, хто за порядок денний з пропозиціями наших колег, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Переходимо до першого питання. Про погодження Переліків об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VІ Бюджетного кодексу України в Харківській області (згідно з відповідним листом Харківської обласної державної адміністрації).
Доповідає заступник голови Харківської обласної адміністрації Данієлян Вадим Романович. Будь ласка.
ДАНІЄЛЯН В.Р. Шановні депутати, до вашої уваги наданий доопрацьований перелік об’єктів будівництва капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування в Харківській області в рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування на суму 8,3 мільйона гривень, які планується направити на дорогу Р-51 Мерефа-Лозова-Павлоград на ділянці 3-й кілометр 132-й.
Погодження Державного агентства автомобільних доріг є, а також Мінінфраструктури.
Шановні депутати, прошу підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую вам за доповідь.
Будь ласка, від Укравтодору Харченко Олександр Іванович.
ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, перелік, поданий Харківською обласною державною адміністрацією, розглянутий та погоджений. Просимо вас також погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.
Будь ласка, слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений перелік об’єктів розвитку автомобільних доріг в Харківській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Харківської обласної державної адміністрації від 12 вересня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція голосувати. Хто за дану пропозицію і підтримати голову підкомітету, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Харківщино. Вадиме Романовичу, дякуємо вам.
Наступне. У Волинській області (згідно з відповідним листом Волинської обласної державної адміністрації).
Доповідає Антонян Ншан Аршалуйсович. Будь ласка.
АНТОНЯН Н.А. Добрий день, шановні народні депутати, добрий день, шановні присутні. Я, як вже зазначили, заступник начальника Служби автомобільних доріг у Волинській області, прошу підтримати внесені зміни нашою облдержадміністрацією щодо переліку доріг, які будуються за рахунок митного експерименту. Ці зміни виникли у зв’язку з тим, що надходили ще на казначейських рахунках 25,5 мільйона. Крім того, за рахунок економії на автодорозі Н-22 - 26,5 мільйона, через те, що ми основні дорожньо-будівельні роботи вже виконали, ми впевнені в цій економії, просимо перерозподілити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Зрозуміло.
Будь ласка, від Укравтодору Харченко Олександр Іванович.
ХАРЧЕНКО О.І. Шановні народні депутати! Перелік, поданий Волинською адміністрацією, погоджений. Просимо вас також погодитися.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Будь ласка, Дубневич Богдан Васильович. Підкомітет.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений перелік об'єктів розвитку автомобільних доріг у Волинській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Волинської облдержадміністрації від 24 вересня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція перейти до голосування. Хто за пропозицію голови підкомітету Дубневича Богдана Васильовича, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Ми йдемо далі по дорогах.
Наступним пропонується розглянути по Львівській області.
Доповідає тимчасово виконуючий обов'язки директора Департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв'язку Львівської облдержадміністрації Кокотайло Роман Олегович.
Будь ласка.
КОКОТАЙЛО Р.О. Доброго дня, Андрію Васильовичу і народні депутати. На виконання пункту 33 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України" та Порядку спрямування до спеціальних фондів обласних бюджетів 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників митних надходжень просимо погодити уточнений перелік об'єктів, ремонт яких планується на території Львівщини у 2018 році.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую за доповідь. Будь ласка, Романе Олеговичу, дякую.
Від Укравтодору Харченко Олександр Іванович.
ХАРЧЕНКО О.І. Перелік, поданий Львівською обласною державною адміністрацією, розглянуто Укравтодором та погоджено. Просимо також погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.
Будь ласка, від підкомітету Дубневич Богдан Васильович.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується підтримати таке рішення: погодити уточнений перелік об'єктів розвитку автомобільних доріг у Львівській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Львівської облдержадміністрації від 2 жовтня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція переходити до голосування та підтримати озвучену головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем пропозицію.
Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. 2 – утрималися. Рішення прийнято.
КОКОТАЙЛО Р.О. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Наступне – у Полтавській області. Від Полтавської області доповідає Голбан Тимофій Тимофійович.
Будь ласка.
ГОЛБАН Т.Т. Доброго дня, шановні народні депутати. До вашої уваги поданий перелік об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту автомобільних доріг, який здійснюється за рахунок коштів у рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку доріг загального користування на загальну суму 72 мільйони гривень. Перелік погоджено Укравтодором та Мінінфраструктури.
Прохання підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую за доповідь.
Будь ласка, від Укравтодору Харченко Олександр Іванович.
ХАРЧЕНКО О.І. Перелік, поданий Полтавською адміністрацією, Укравтодором розглянуто та погоджено. Просимо погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.
Чи є зауваження у Міністерства фінансів? Немає.
Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету прийняти таке рішення: погодити перелік об'єктів автомобільних доріг у Полтавській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Полтавської облдержадміністрації від 14 вересня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Дякую. Прошу підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція підтримати дане рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ГОЛБАН Т.Т. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Тимофію Тимофійовичу.
Наступне. У Тернопільській області. Доповідає заступник Голови Тернопільської обласної державної адміністрації Валов Олег Володимирович. Будь ласка.
ВАЛОВ О.В. Доброго дня, Андрію Васильовичу, доброго дня, шановні депутати! До вашої уваги поданий перелік автомобільних доріг щодо погодження в рамках митного експерименту на залишок суми, яка є 6,2 мільйона, на дорогу М-12 державного значення. Станом на сьогоднішній день роботи там ведуться, 15,8 мільйона було з митного перевиконання, 5,6 мільйона - з коштів місцевого бюджету.
Прошу погодити даний перелік об'єктів.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олегу Володимировичу.
Для співдоповіді запрошується від Укравтодору Харченко Олександр Іванович.
ХАРЧЕНКО О.І. Перелік, поданий Тернопільською адміністрацією, розглянутий та погоджений. Просимо погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.
Будь ласка, чи є зауваження у Міністерства фінансів? Немає.
Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується ухвалити таке рішення: погодити додатковий перелік об'єктів розвитку автомобільних доріг у Тернопільській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Тернопільської облдержадміністрації від 2 жовтня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція підтримати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ВАЛОВ О.В. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, шановні колеги.
Переходимо до другого питання порядку денного: законопроект про внесення змін до додатку № 3 до Закону "Про Державний бюджет України на 2018 рік", № 8414, внесений народними депутатами Довбенком, Матвієнком та іншими.
Будь ласка, є пропозиція надати слово автору законопроекту Довбенку Михайлу Володимировичу, нашому колезі.
ДОВБЕНКО М.В. Дякую, Андрію Васильовичу.
Внесений законопроект 8414 спрямований на те, щоб ми зняли законодавчу колізію, яка полягає в тому, що в грудні 2016 року парламент прийняв Закон про забезпечення масштабної експансії експорту товарів українського походження, яким передбачено створення Експортно-кредитного агентства. У 2018-му бюджеті ми заклали 200 мільйонів на формування статуту цього Експортно-кредитного агентства. Разом з тим, затрати, які потрібні на створення, на реєстрацію цінних паперів, на відкриття рахунків й інших організаційно-юридичних, не закладені. І тому використати ці кошти, які чітко записані в бюджеті для формування статуту, ми не можемо на інші витрати. Це перша колізія.
І друга колізія. У нас записано в Законі "Про Державний бюджет на 2018 рік", стаття витрат сформульована як "Формування статутного капіталу публічного акціонерного товариства". Разом з тим, ви знаєте, що в кінці минулого року ми прийняли зміни до законодавства, і тепер у нас може бути тільки приватне акціонерне товариство. І тому теж другу зміну, яку ми просимо внести, із Закону "Про Державний бюджет на 2018 рік" зняти слово "публічне".
Таким чином я прошу, враховуючи те, що ми робимо зміни в межах одного використовувача бюджету, це Міністерство економіки, погоджені ці перенесення 112 тисяч 200 гривень із Міністерством економіки, вони дали добро.
Це не буде навантаженням додатковим на бюджет. Ці 112 тисяч 200 чітко розписані на чотири статті, які ми можемо використати. Тому, враховуючи все це, просимо вас підтримати нашу пропозицію схвалити цей законопроект за основу та в цілому.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Шановні колеги, є пропозиція надати слово заступнику Міністра фінансів Верланову Сергію Олексійовичу, будь ласка.
ВЕРЛАНОВ С.О. Доброго дня! Шановні народні депутати, відповідно до пункту 11 статті 23-ї Бюджетного кодексу забороняється без внесення змін до Закону "Про Державний бюджет" збільшення бюджетних призначень за загальними та спеціальними фондами державного бюджету на видатки за бюджетними програмами.
З метою започаткування та прискорення роботи Експортно-кредитного агентства проектом пропонується внести зміни до Додатку № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік", про що була доповідь вище. Крім того, із назви бюджетної програми "Формування статутного капіталу публічного товариства "Експортно-кредитне агентство" пропонується виключити слово "публічного", що відповідатиме діючому законодавству. Таким чином зазначений проект підтримано Міністерством фінансів України, лист від 13.06.2018 за відповідним номером - на адресу Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
Пропозиція підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую вам, Сергію Олексійовичу. Шановні колеги, є пропозиція, має бути. Підтримати? Дякую.
Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.
ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу. Вчора ми на підкомітеті ретельно розглянули даний законопроект і ухвалили таке рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроект № 8414 за результатами розгляду в першому читанні, прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету, пов'язаних з редакційними та техніко-юридичними правками, пов'язаними із належним оформленням законопроекту. І прошу ухвалити таке рішення комітету.
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Дякуємо, Олександру Володимировичу.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Шановні колеги, є пропозиція підтримати Горбунова Олександра Володимировича і наших авторів даного законопроекту - Довбенка, Матвієнка та інших наших колег, Дубневича - за дуже-дуже добру працю.
Шановні колеги, є пропозиція підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію: рекомендувати Верховній Раді законопроект № 8414 прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету, пов'язаних із належним оформленням законопроекту. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, колеги.
Тепер додатково було включено нами питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік, відповідно до розпорядження уряд від 3 жовтня 2018 року за номером 690-р.
Доповідає Стефанишина Ольга Анатоліївна – заступник Міністра охорони здоров'я, будь ласка.
СТЕФАНИШИНА О.А. Доброго дня!
Шановні народні депутати, просимо погодити перерозподіл коштів з трьох програм: 2301280 "Виконання боргових зобов'язань за кредитами залученими ДП "Укрмедпостач", за програмою 2301550 "Реалізація пілотного проекту щодо змін механізму фінансового забезпечення оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів" та з програми 23008010 "Керівництво та управління у сфері державної фінансової гарантії медичного обслуговування населення" та перерозподілити ці кошти за напрямом "Лікування за кордоном", на яку піде 101 мільйон гривень задля забезпечення хворих, які сьогодні знаходяться під Міністерством охорони здоров'я.
Було кілька засідань робочих груп, у тому числі в цьому комітеті, де міністерству була дана задача відшукати ці кошти, і ми максимально зробили все, що змогли. Сьогодні уряд ухвалив відповідне розпорядження № 690-р, і ми відразу звідти принесли його сюди для того, щоб сьогодні у нас уже було погодження, оскільки нам потрібно відправляти якомога скоріше людей за кордон.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую за доповідь, Ольго Анатоліївно.
Будь ласка, від підкомітету Горбунов Олександр Володимирович.
ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.
Насамперед хочу ще раз наголосити, що запропонований перерозподіл видатків державного бюджету насамперед має на меті збільшення видатків за бюджетною програмою щодо лікування громадян України за кордоном, що ми вже обговорювали і надавали доручення Міністерству фінансів щодо вирішення цього питання.
Загалом зазначений перерозподіл видатків передбачений на суму 122,9 мільйона гривень. Водночас Міністерство охорони здоров'я заявило про вишукування коштів на забезпечення заходів щодо лікування громадян України за кордоном і у запропонованому перерозподілу видатків пропонує спрямувати на такі заходи лише 101 мільйон гривень. При цьому ще 21,9 мільйона гривень спрямовуються на збільшення видатків на оплату праці апарату міністерства у сумі 5,5 мільйона гривень та 16,4 мільйона гривень на інші заходи медичних установ, насамперед придбання обладнання.
Пропонується для комітету ухвалити наступне рішення: погодити встановлений розпорядженням уряду від 3 жовтня 2018 року за № 690-р перерозподіл видатків державного бюджету.
Прошу підтримати таке рішення.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.
Чи є заперечення чи зауваження у Рахункової палати? Немає.
Чи є зауваження у Міністерства фінансів?
ВЕРЛАНОВ С.О. Ми сьогодні розглядали це питання на засіданні уряду стосовно перерозподілу на програми 2301170 "Діагностика, лікування захворювань" із впровадженням експериментальних та технологій відповідно на програму 2301110 "Спеціалізована на високоспеціалізована медична допомога", і відповідно на збільшення обсягу видатків на споживання за програмою 2301360 "Лікування громадян України за кордоном" – в цій частині перерозподіл погоджено.
В частині збільшення обсягу видатків споживання за програмою "Керівництво та управління у сфері охорони здоров'я" на суму 5 мільйонів 490 тисяч гривень відповідно були у нас зауваження. Ми не підтримали цей перерозподіл, відповідно розпорядження Кабінету Міністрів прийнято з зауваженнями, тому я б попросив шановних народних депутатів підтримати в частині перерозподілу за спеціалізованими програмами, а в частині збільшення витрат на зарплати керівництву – не підтримувати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Шановні колеги, є пропозиція переходити до обговорення.
Павлов Костянтин.
ПАВЛОВ К.Ю. Уважаемый Андрей Васильевич, уважаемые коллеги, решение действительно уже не то, что перезрело, оно уже скисло давно, особенно в той части, когда необходимо довыделять средства на лечение наших граждан за рубежом, поэтому я абсолютно разделяю в этой части и мнение Министерства экономики и финансов, в части того, что без обсуждения предлагают согласовать вопрос перераспределения и выделения денег на лечение людей, наших украинцев, за рубежом, а в части повышения финансирования на заработную плату руководству Министерства здравоохранения при таком планировании я бы рекомендовал и обратился к депутатам в отношении "доработать".
Спасибо.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Костянтине Юрійовичу.
Будь ласка, колеги.
Будь ласка, Дубіль Валерій.
ДУБІЛЬ В.О. Може, ми об'єднаємо питання? У нас є про результати робочої групи, яку я очолював. Може, одразу і… Як ви вважаєте?
ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка. Нам зараз треба приймати рішення по цьому питанню.
ДУБІЛЬ В.О. Це якраз по цьому питанню.
ПАВЕЛКО А.В. Так ви можете доповісти і по цьому питанню висловити свою думку.
ДУБІЛЬ В.О. На першому засіданні робочої групи ми надали для Міністерства охорони здоров'я ті кошти, які ми знайшли, 242 мільйони. Я нагадаю, що робоча група нами була створена для того, щоб не тільки по тяжкохворих вирішити питання, а взагалі проаналізувати залишок коштів Міністерства охорони здоров'я.
Вони нам на першому засіданні нічого не надали, хоча був лист від голови бюджетного комітету надати все, що у них є.
На другому засіданні Міністерство охорони здоров'я частково погодилося з наданими пропозиціями та знайшло можливість для перерозподілу залишків. 122 мільйона ми їм дали, вони знайшли 101 мільйон, і це якраз те, що вони зараз подають. З них 5 мільйонів на зарплати керівництву, те, що ми зараз говоримо, щоб це не погоджувати в частині цього перерозподілу.
По-перше, Міністерство охорони здоров'я так і не надало робочій групі повного аналізу залишків своїх програм на сьогодні. Ми наполягаємо на наданні цієї інформації. Так, з наявного залишку за 8 місяців по програмі фінансування утримання на служби здоров'я 116 мільйонів гривень, загальний залишок до кінця року 186,4 мільйона. Використано за 8 місяців тільки 7,6. МОЗ погодилося на перерозподіл тільки 75,5 мільйона – не зрозуміло, як можна використати залишок у 110 мільйонів гривень за 4 місяці на утримання всього декілька десятків співробітників.
За офіційною інформацією Міністерства фінансів наявний залишок невикористаних коштів за програмою "Фінансування медичних гарантій" становить біля 900 мільйонів. Це нам надало листа Міністерство фінансів.
Міністерство охорони здоров'я стверджує, що це "подушка безпеки" для покриття можливого дефіциту фінансування на кінець року, але, на наш погляд, це непорівнянні речі, реальна нагальна потреба у фінансуванні тяжкохворих пацієнтів зараз для фінансування можливих потреб. Тому ми продовжимо працювати з Міністерством охорони здоров'я по визначенню реальної потреби фінансування за цими напрямами, робочу групу ми не закривали.
Пропозиція: є інформація, надана Рахунковою палатою, що в середині вересня цього року МОЗ були повернуті 91 мільйон гривень невикористаних коштів авансу 2015 року на закупівлю з міжнародних організацій. 91 мільйон повернуто в загальний бюджет по міжнародних організаціях. Ці кошти були зараховані у загальний фонд бюджету. Вже зараз існує прострочена заборгованість міжнародних організацій у 279 мільйонів за авансами, які були видані їм на закупівлю ліків у 2016 році. Нормативно визначений граничний термін авансування у 18 місяців по цих коштах уже закінчився, поставок за ними не проведено, тому вони повинні бути повернуті до загального фонду бюджету України.
Я пропоную, щоб ми, є Закон 8035, тут є кошти, які повинні бути повернуті, 279 мільйонів, і 91 мільйон, які вже повернуті, це 302 мільйони. Я пропоную, це є джерело фінансування, щоб розглянути ці кошти й направити на лікування тяжкохворих, тому що там не вистачає ще близько 300 мільйонів гривень.
ПАВЕЛКО А.В. По даному питанню ваша пропозиція?
ДУБІЛЬ В.О. По перерозподілу я пропоную погодити цей перерозподіл, але ж за виключенням цих 5 мільйонів на зарплати керівництву.
ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Сергій Іванович Мельник.
МЕЛЬНИК С.І. (Без мікрофону) Я перепрошую, я б просто просив звернути увагу по цьому, що ми вносили зміни до бюджету…
(Загальна дискусія)
МЕЛЬНИК С.І. (Без мікрофону) Нехай вони змінять статут. Не прикладайте сюди статут приватного…
(Загальна дискусія)
ПАВЕЛКО А.В. Сергію Івановичу, будь ласка, давайте по даному питанню. Потім повернемось.
Віктор Кривенко, будь ласка.
КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, наш комітет завжди йшов назустріч всім питанням, які ініціювались МОЗ, Міносвіти, Міноборони. Пам'ятаєте, коли ми в минулому році збиралися 15 липня, в п'ятницю фактично, й погоджували перерозподіл, коли знімали з мамографії – програми, де у нас 7,5 тисяч гине щороку від раку молочної залози, на лікування важкохворих. І зараз знову ми бачимо фактично неадекватну роботу Кабінету Міністрів, Міністерства охорони здоров'я, які ті цифри, які вони нам подали від уряду в бюджеті, це 390 мільйонів на лікування, ми ті цифри й підтримали, і ніхто у нас на комітеті не приходив і не говорив, що щось не врахували. Цих коштів вистачило фактично на 5 місяців.
Я хочу звернутися зараз до нашого секретаріату. Чи можемо ми, ну і взагалі, що це за рішення уряду - в коштах на лікування іще дати 5 мільйонів на зарплати?! Хіба можемо ми погоджувати частково рішення уряду? І питання юридичного нашого рішення. Тобто ми підтримуємо, стовідсотково підтримуємо, що треба кошти на тяжкохворих, але як ми можемо частково погодити? От в цьому питанні є велике запитання. Або ми відхиляємо це рішення і чітко артикулюємо, що і уряд, і МОЗ недопрацювали, щоб потім знову не сказали, що крайній бюджетний комітет, хоча ми завжди йдемо назустріч.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Вікторе.
Будь ласка, Олег Медуниця.
МЕДУНИЦЯ О.В. Друзі, ми не можемо розпорядження уряду погоджувати частково. Ну, 5 мільйонів гривень, ну це, я вас прошу… За чим ми дивимося? Що це вирішить взагалі в тому бюджеті, в якому ми розуміємо, які цифри. Тому я пропоную погодитись із підкомітетом і погодити це розпорядження.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Будь ласка, Пинзеник Віктор Михайлович.
ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, ми погоджуємо не розпорядження. Ну давайте укази Президента погоджувати ще. Уряд має право прийняти таке рішення. Ми погоджуємо розподіл коштів. Депутати висловились проти тих 5 мільйонів, є для цього підстави. Ми даємо добро, це дає підстави в тій частині розпорядження вносити зміни в розпис і виконувати його. А по тій, можливо, треба буде реагувати на 5 мільйонів. Хай дадуть додаткове обґрунтування. (Шум у залі)
(Загальна дискусія)
ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, від МОЗ Ольга Анатоліївна.
СТЕФАНИШИНА О.А. Дякую за можливість короткого коментаря. Я би просто хотіла про зарплати роз'яснити, що це не зарплати керівництву Міністерства охорони здоров'я, це виплати по заборгованості зарплати працівникам, які ми технічно маємо зробити до кінця року, інакше ми просто будемо в судах. Тобто це не якісь премії або додаткові зарплати. Просто це невеличка сума, завдяки якій ми зможемо виплатити нашу заборгованість, оскільки у нас іде трансформація міністерства, звільняються працівники, ми перед ними в боргах.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Добре, Ольго Анатоліївно. Дякую.
Шановні колеги! Є пропозиція… А, в нас є колега з іншого комітету – Заружко Валерія Леонідівна.
Будь ласка.
ЗАРУЖКО В.Л. Доброго дня, шановні колеги. Валерія Заружко, фракція "Радикальної партії Олега Ляшка". Ну, по-перше, я хочу подякувати бюджетному комітету, Рахунковій палаті, Міністерству фінансів і навіть Міністерству охорони здоров'я за те, що сьогодні відбувається це засідання і ми розглядаємо питання, яке є найголовнішим для держави – питання збереження життя людей. Бо для держави життя українців – це найвища цінність. Я хочу сказати, що, безумовно, дуже добре, що знайшли сьогодні 101 мільйон гривень на те, щоб перерахувати все і зробити цей перерозподіл коштів, і деякі люди у черзі отримають можливість лікуватися за кордоном, але загальна потреба є 400 мільйонів гривень.
Я хочу підтримати мого колегу пана Дубіля, щоб зробити перерозподіл коштів ще на 300 мільйонів, для того щоб усі люди, які перебувають у черзі на лікування за кордоном, могли отримати своє законне право на якісне та своєчасне лікування, право, гарантоване державою, до речі.
Щодо джерел фінансування цього є ще пропозиція: згідно з інформацією Національної служби здоров'я за бюджетною програмою МОЗ 2308020 "Надання первинної медичної допомоги для населення" до кінця цього року буде не використано 900 мільйонів гривень, якщо можна, взяти від цих 900 мільйонів гривень 300 і використати їх на цю програму. Це буде дуже доречно. Я думаю, вам віддячать усі українці, які є номінантами цієї програми, а також їх родичі. А також держава продемонструє те, що вона дійсно опікується здоров'ям громадян.
Ще раз дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Валеріє Леонідівно.
Валерій Дубіль.
ДУБІЛЬ В.О. Рахунковій палаті буквально 3 хвилинки дати теж для доповіді.
ПАВЕЛКО А.В. Кажіть.
КУЙБІДА Т.Я. Представники Рахункової палати брали участь у робочій групі. І ми підтверджуємо слова Валерія Олександровича, що 279 мільйонів не використаних ще є за 15-й рік… за 16-й рік і понад 2 з половиною мільярди за 2017 рік. Це кошти по програмі 2301400. За 18-й рік Міністерство охорони здоров'я не використало ще понад 770 мільйонів.
Крім того, станом на 1 жовтня залишок відкритих асигнувань загального фонду за КПКВК 2301400 складає 2 мільярди 968 990 тисяч гривень. Є рекомендація Рахункової палати, щоб Міністерство охорони здоров'я системно проаналізувало цю програму, і чи є можливість до кінця року за 3 місяці освоїти ці кошти, оскільки вже передоплати майже практично немає, і кошти перераховуються не наперед зараз, а після погодження Міністерством охорони здоров'я кошторисів, наданих міжнародними організаціями. Тому шалені суми ще є, і якщо можна…
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Віктор Кривенко. І переходимо до голосування.
КРИВЕНКО В.М. Пане Голово, тут присутній Андреєв Юрій Іванович, це голова Національного руху за трансплантацію, які пікетували…
ПАВЕЛКО А.В. Він в нас вже виступав.
КРИВЕНКО В.М. Вже виступав? Добре.
ПАВЕЛКО А.В. Ми дуже раді його бачити і загалом підтримуємо всі. Пару слів, будь ласка, для колег, Юрію.
АНДРЕЄВ Ю.І. Доброго дня всім, буквально пару слів. Знаєте, ми тут говорили спочатку про дороги, але життя людей це є найвища цінність, і так має бути в нашій державі. Ми просимо погодити ці 100 мільйонів, але вони, я зауважу, не вирішать проблему повністю, ми просимо також додатково знайти ці кошти спільно з Міністерством охорони здоров’я.
Знаєте, вони якимось дивом після тиску, після громадського штурму, після того, як пацієнти пішли на штурм Міністерства охорони здоров’я, вони раптом ці 100 мільйонів знайшли. В них там є кошти. Просимо погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Юрію, ви ж бачите, що бюджетний комітет цілком вас підтримує.
АНДРЕЄВ Ю.І. Ми дякуємо вам за підтримку.
ПАВЕЛКО А.В. З першої зустрічі з вами ми крокуємо до вирішення цієї проблеми. Депутати бюджетного комітету вас повністю підтримують.
Шановні колеги, я думаю, що треба приймати рішення по даному питанню. Валерій Дубіль. І переходимо до голосування.
ДУБІЛЬ В.О. Я на завершення, колеги. Ми зараз погодимо з вами перерозподіл, але ж я прошу, щоб ми з вами прийняли якесь рішення по суті далі. У нас є 302 мільйони коштів, які повертаються в бюджет України, які не використані по закупівлях міжнародними організаціями, 302 мільйони.
ПАВЕЛКО А.В. У нас окреме питання, яке ми розглянемо в "Різному", обов’язково буде підсумкове по вашій робочій групі, яку ви очолюєте. Дякую, Валерію.
Шановні колеги, є пропозиція підтримати голову підкомітету Горбунова Олександра Володимировича та погодити встановлений розпорядженням уряду від 3 жовтня за № 690-р перерозподіл видатків державного бюджету. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, колеги, це дуже важлива річ.
Наступне питання – це в "Різному". Переходимо до питань в "Різному". Будь ласка, шановні колеги, в питанні, яке підняв наш колега Сергій Іванович Мельник, була пара правових зауважень до прийняття нашого рішення. Є пропозиція, а саме, разом з секретаріатом і Мельником, і Довбенком відпрацювати з Міністерством фінансів. Коли в них буде зрозуміле рішення, то в нас буде наступне це вже в парламенті. Коли не буде розуміння, то я пропоную повернутись до даного питання на нашому комітеті і внести ті правові пропозиції, які висловив Сергій Іванович Мельник. Приймається?
Будь ласка, Пинзеник.
ПИНЗЕНИК В.М. Я сприймаю цю пропозицію. Єдине в мене прохання – я прошу виключити мій голос з голосування за це рішення. Я прошу вибачення, що я помилився. Насправді, це гроші в нікуди. У нас є Експортно-імпортний банк, задача якого підтримка і кредитування експорту, і творити ще одне агентство з копійчаними капіталами нічого. Ми не маємо на лікування грошей, проте маємо на інститут, як паралельно існує Експортно-кредитний… імпортний банк.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Секретаріат, будь ласка, пропозицію Віктора Михайловича врахуйте в стенограмі як голос, який проти.
МЕЛЬНИК С.І. Тут, виявляється, була постанова від 07.02.2018 року, де Мінекономіки доручено забезпечити здійснення приватного розміщення першого випуску акцій. Тобто вони нічого не зробили…
ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги! Є пропозиція все ж таки на наступне засідання перенести це питання, вивчити його у підкомітеті разом з секретаріатом, і якщо виникнуть питання, то повернутись до цього питання. Приймається? Приймається. Дякую.
Переходимо до питання "Різне". По питанню про інформування Конституційного Суду України слово надається секретарю комітету Шкварилюку…
ШКВАРИЛЮК В.В. Ні-ні, Ігорю Федоровичу Молотку.
ПАВЕЛКО А.В. А, Ігор Федорович. Будь ласка, голова підкомітету Молоток Ігор Федорович.
ШКВАРИЛЮК В.В. По дорученню від мене.
ПАВЕЛКО А.В. По дорученню.
МОЛОТОК І.Ф. Шановний Андрію Васильовичу, шановні колеги! Суддя-доповідач Конституційного Суду України Гультай Михайло Мирославович звернувся до Комітету з питань бюджету з проханням надати офіційну позицію стосовно окремого положення пункту 26 розділу VI "Прикінцевих та перехідних положень" Бюджетного кодексу, зокрема статті 81 Закону "Про прокуратуру", щодо оплати праці прокурорів, з приводу якого подане конституційне подання 50 народних депутатів України щодо відповідності зазначеного положення Конституції України. Зазначеним положенням Бюджетного кодексу встановлено застосування норми Закону про прокуратуру, в порядку та розмірах, встановлених урядом.
Виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів та бюджетних фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, підкомітетом з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України ретельно опрацьовано звернення, вивчено позицію Міністерства фінансів із зазначеного питання і підготовлено проект листа-відповіді.
Обґрунтовуючи положення Бюджетного кодексу, щодо якого подане конституційне подання, звернуто увагу на необхідність дотримання конституційних вимог щодо збалансованості державного бюджету, збереження макроекономічної стабільності та утримання на безпечному рівні боргових зобов'язань держави, застосування неупередженого розподілу публічних коштів, враховуючи загальносуспільні потреби, не надаючи переваги та пріоритетності між органами державної влади. Таку правову позицію неодноразово зазначав Конституційний Суд України у своїх рішеннях.
За результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету направити судді Конституційного Суду України Гультаю Михайлу Мирославовичу лист-відповідь стосовно окремого положення пункту 26 розділу VI "Прикінцевих та перехідних положень" Бюджетного кодексу України, виклавши у такому листі-відповіді таке обґрунтування. Проект листа-відповіді викладено вам у матеріалах.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Отже, прошу підтримати озвучену головою підкомітету Молотком Ігорем Федоровичем пропозицію щодо направлення листа-відповіді судді Конституційного Суду, проект якого Вам роздано.
Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Щодо стану опрацювання законопроекту про Державний бюджет України на 2019 рік реєстраційний № 9000 у Комітеті з питань бюджету.
По-перше, на минулому тижні та цього понеділка у профільних підкомітетах Комітету за участю Міністерства фінансів, Рахункової палати, головних розпорядників коштів, інших органів влади розглядався законопроект за окремими напрямами і у членів Комітету була можливість більш детально ознайомитися з показниками проекту бюджету.
По-друге, відповідно до статті 156 Регламенту Верховної Ради народні депутати і комітети мали можливість не пізніше 1 жовтня подати свої пропозиції до законопроекту. Тому, належить взяти до уваги, що у Комітеті не повинні розглядатися пропозиції, зареєстровані в Апараті після 1 жовтня, і секретаріат Комітету не має їх вносити до відповідної узагальненої таблиці пропозицій. Немає заперечень?
По-третє, відповідно до регламентних вимог Комітет має опрацювати узагальнену таблицю пропозицій та підготувати відповідні висновки і пропозиції Комітету для їх розгляду Верховною Радою.
Слід нагадати, що відповідно до рішення Комітету від 19 вересня для належної підготовки матеріалів на засідання Комітету створено робочу групу під керівництвом Сергія Івановича Мельника за участі інших заступників голови, голів підкомітетів та членів Комітету, а також керівництва Міністерства фінансів та Рахункової палати.
До Комітету надійшло дуже багато пропозицій і для їх обробки та узагальнення у таблицю необхідно достатньо часу. Тому засідання робочої групи планується розпочати у наступну середу, 10 жовтня зранку. Про час буде повідомлено додатково. Прошу народних депутатів – членів Комітету, Мінфін та Рахункову палату взяти участь у засіданнях цієї робочої групи.
Крім того, зважаючи, що понеділок, 15 жовтня, є вихідним днем, пропонується у вівторок, 16 жовтня, провести підсумкове засідання робочої групи, а у середу, 17 жовтня, розглянути дане питання на засіданні Комітету, щоб того ж дня направити відповідні матеріали на розгляд Верховної Ради. Немає заперечень?...
Для інформування про результати робочої групи щодо визначення джерел фінансового забезпечення здійснення заходів з лікування громадян України за кордоном у 2018 році слово надається керівнику групи, народному депутату Дубілю Валерію Олександровичу.
Валерію Олександровичу, будь-ласка !
ДУБІЛЬ В.О. ….(не чути, без мікрофону)….
ПАВЕЛКО А.В. Так.
ДУБІЛЬ В.О. ….(не чути, без мікрофону)….Колеги, нам потрібно разом прийняти рішення. У нас не вистачає ще тяжкохворим десь близько 300 мільйонів гривень. Те, що нам дає Рахункова палата, у нас повернуті кошти в загальний бюджет 91 мільйон, які були виділені на програму закупівлі з міжнародних організацій ще з 2015 року. Це був аванс – 91 мільйон. І прострочена заборгованість міжнародних організацій – 279 мільйонів за авансом, який було виділено їм на закупівлю ліків у 2016 році, вже термін закупівлі 18 місяців пройшов. Це загалом 302 мільйони. Як один із варіантів, є законопроект мій 8035, який давно пройшов всі комітети, крім бюджетного комітету, там де є виділення додатково з бюджету 300 мільйонів гривень.
Ще одна інформація. Казначейство нам дає, що станом на 01.10.2018 року залишок відкритих асигнувань загального фонду забезпечення медичних заходів окремих державних програм складає 2 мільярди 968 990 гривень – біля трьох мільярдів. Чи використають вони за 3 місяці ці кошти чи не використають? Це питання до них. Тому давайте просто приймемо рішення, як ми знайдемо цих 300 мільйонів ще на тяжкохворих….
ПАВЕЛКО А.В. ….(не чути, без мікрофону)…. пропонується продовжити роботу робочої групи…...
(Шум у залі)
МАТВІЄНКО А.С. Шановний Андрію Васильовичу, секретаріат має визначати організацію [роботи] членів комітету і тих, хто хоче прийти за засідання. І очевидно, що секретаріат мав би визначити місце, кому займати місце на засіданні нашого комітету.
До нас приходять депутати, які міняють, куди хочуть, туди ставлять депутатів, таких самих, які рівні в цьому кабінеті. Я просив би секретаріат не робити подібного. Для людей, які заявляли участь в комітеті, секретаріат хай виділяє відповідне місце, і хай виступають або займають ті місця, які їм виділяють. Інакше це неповага до членів комітету.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Це для організації наступних засідань. Будь ласка, секретаріат, дуже важливі речі.
Шановні колеги, щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим.