Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №167 від 27.02.2019

05 березня 2019, 17:22

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

27 лютого 2019 року

 

 

ПАВЕЛКО А.В. Так, шановні колеги, вітаю всіх. Шановні колеги! Зареєструвалось 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Шановні колеги! На початку нашого засідання хочу поінформувати вас, що на 12-13 квітня планується виїзне засідання комітету до Дніпропетровської області. Запрошую всіх взяти участь у такому засіданні.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Іване Івановичу, будь ласка.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Пропозиція. Сьогодні відбулося засідання Уряду. Є прохання включити два питання - про погодження перерозподілу деяких видатків Міністерства освіти і науки та розподіл між місцевими бюджетами у 2019 році субвенцій на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року № 129), а також про погодження розподілу між місцевими бюджетами субвенції на забезпечення якісної сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" (відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року № 130).

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги! Є пропозиція додати ці питання до нашого порядку денного. Хто за, прошу голосувати.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Хто за?

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, шановні колеги. Порядок денний затверджено.

Так, у зв'язку з відсутністю доповідача - голови підкомітету Левченка - по першому питанню доповідає секретар комітету Шкварилюк Володимир Васильович.

Будь ласка.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Шановні колеги! На ваш розгляд пропоную опрацьованих 64 законопроекти, з них 16 такі, що не мають впливу на показники бюджету, і 48 такі, що мають вплив на показники бюджету.

Якщо є зауваження до даних законопроектів, прошу висловлюватися, якщо немає, прошу підтримати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, є питання? Немає?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Є пропозиція голосувати. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Переходимо до другого питання порядку денного. Про погодження переліків об'єктів будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету.

Перше - у Харківській області. Згідно з листом Харківської обласної державної адміністрації. Доповідає директор державного підприємства "Дороги Харківщини" Турченко Ігор Вікторович. Будь ласка, коротко.

 

ТУРЧЕНКО І.В. Доброго дня, шановні депутати. Вам наданий перелік об'єктів будівництва, реконструкції та поточного ремонту автомобільних доріг місцевого значення. Даний перелік погоджений з депутатами районних рад, обласних рад, бюджетним комітетом та профільним підкомітетом бюджетного комітету Верховної Ради.

Прошу погодити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ігорю Вікторовичу.

Слово надається директору департаменту розвитку доріг Держагентства автомобільних доріг Цепелєву Сергію Юрійовичу.

Сергію Юрійовичу, будь ласка. Мікрофон включіть.

 

ЦЕПЕЛЄВ С.Ю. Перелік субвенцій по Харківській області був відпрацьований "Укравтодором", і зауважень до нього немає в "Укравтодору". Ми підтримуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергію Юрійовичу. 

Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Харківській області, що здійснюється за рахунок відповідної субвенції, поданий листом Харківської облдержадміністрації від 12 лютого 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

Дякую. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо, Богдан Васильович.

Є пропозиція підтримати нашого голову підкомітету Дубневича Богдана Васильовича та погодити запропоноване головою підкомітету рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Наступне: у Дніпропетровській області, згідно з листом Дніпропетровської обласної державної адміністрації. Доповідає директор департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Коломоєць Андрій Вікторович. Будь ласка.

 

КОЛОМОЄЦЬ А.В. На цей рік 690 мільйонів гривень. Пропонуємо здійснити розподіл за трьома напрямками: це, по-перше, 442 мільйони (64%) - капітальний ремонт, друге – експлуатаційне утримання і 20%, як передбачено порядком, це комунальні дороги. Всі вимоги витримані. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрію Вікторовичу.

Слово надається директору департаменту розвитку доріг Держагентства автомобільних доріг Цепелєву Сергію Юрійовичу. Будь ласка.

 

ЦЕПЕЛЄВ С.Ю. Дякую.

"Укравтодором" був відпрацьований зазначений перелік, всі показники відповідають порядку використання, зауважень немає. Ми підтримуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергію Юрійовичу.

Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Ні, немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Дніпропетровській області, що здійснюється за рахунок відповідної субвенції, поданий листом Дніпропетровської облдержадміністрації від 18 лютого 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

Є пропозиція затвердити, голосувати та прийняти рішення - підтримати запропоноване рішення нашим головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Є пропозиція підтримати нашого голову підкомітету Дубневича Богдана Васильовича та погодити запропоноване головою підкомітету рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, шановні колеги.

Наступне: у Полтавській області, згідно з листом Полтавської обласної державної адміністрації. Доповідає директор державного підприємства "Агентство місцевих доріг Полтавської області" Басан Олексій Ігорович. Будь ласка.

 

БАСАН О.І. Шановні депутати, прошу розглянути та погодити наданий вам перелік об'єктів будівництва, реконструкції та капітального та поточного (середнього) ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення Полтавської області. Згідно державної субвенції обсяг субвенції становить 802,9 мільйонів гривень. Перелік погоджений "Укравтодором" та погоджений на підкомітеті. Прошу розглянути.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олексію Ігоровичу.

Будь ласка, від "Укравтодору" Цепелєв Сергій Юрійович.

 

ЦЕПЕЛЄВ С.Ю. Дякую. 

"Укравтодор" відпрацював зазначений перелік, вимоги всі витримані, зауважень до нього немає. Ми просимо підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергію Юрійовичу.

Будь ласка, чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Полтавській області, що здійснюється за рахунок відповідної субвенції, поданого листом Полтавської облдержадміністрації від 18 лютого 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

Є пропозиція підтримати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, колеги.

Наступне, третє питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики (розпорядження Уряду № 84-р). Доповідає Державний секретар Міністерства соціальної політики Іванкевич Віктор Вікторович. Будь ласка.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Доброго дня, шановні народні депутати! Урядом затверджено перерозподіл видатків для виконання фінансових зобов'язань, що виникли, на користь стягувачів за виконавчими документами, виданими національними судами України на підставі судових рішень, які набрали законної сили, за рахунок зменшення їх обсягу за програмою "Керівництво та управління у сфері соціальної політики" на суму 50 тисяч гривень. Прийняття цього рішення дозволить зменшити негативні наслідки блокування рахунків, нарахування штрафних санкцій. Прошу підтримати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Вікторе Вікторовичу.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Немає. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Шановні колеги, враховуючи прийняте урядом розпорядження від 20 лютого за номером 84-р, пропонується погодити встановлений в цьому розпорядженні перерозподіл видатків державного бюджету.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.

З великою повагою слово надається Голові Рахункової палати Валерію Васильовичу Пацкану.

 

ПАЦКАН В.В. Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Відкриття нової бюджетної програми всередині року теоретично і практично неможливо. Це суперечить пункту 10 статті 23 Бюджетного кодексу України. Звичайно, ви на власний розсуд можете прийняти це. Але тут відкривається нова бюджетна програма, через яку потім будуть розширятися межі, цієї програми. Як Рахункова палата ми проти цього. І просимо це зафіксувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Валерію Васильовичу.

Будь ласка, Василь Васильович, запитання.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Вікторе Вікторовичу, щось ви швиденько з трибуни втекли.

Користуючись нагодою, прокоментуйте, будь ласка, таку інформацію в засобах масової інформації щодо заборгованості Пенсійного фонду перед Державним казначейством України. Наскільки ця інформація відповідає дійсності? І скажіть суму, будь ласка.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Я не готовий зараз коментувати, бо я не бачив цього в засобах масової інформації. Але на сьогоднішній день бюджет Пенсійного фонду є дотаційним за рахунок коштів державного бюджету на понад 100 мільярдів гривень. Точну суму я не назву, бо не готувався.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Ще питання, колеги?

Сергій Іванович Мельник, будь ласка.

 

МЕЛЬНИК С.І. Шановні колеги, в мене більше питання до Мінфіну. Тому що, знаєте, ми останніми роками зробили таку практику, коли є програні суди по декількох програмах, щоб не виконувати рішення судів, ми відкриваємо окрему програму, "цикнули" 50 тисяч, і якесь одне рішення виконали, бо воно щось там вкрай. Насправді мало би бути навпаки, рішення програні до відповідних програм (десь програми чорнобильців, десь програми житла), з відповідної програми має виконуватися відповідне програне рішення, і тоді, ну, ви бачите, по яких програмах. Знаєте, мені здається, що це неправильна практика для того, щоб не виконувати рішення. Я розумію, щоб не блокували рахунки, але мені здається, що треба тоді якимось чином, або якась хронологія має бути, або тоді хоча б рішення, які вступили в законну силу. От сьогодні вони кажуть, що рішень вступило в законну силу 470 тисяч, а ми даємо 50. А решта 470 тисяч, які вступили в законну силу, що робити? Чекати, поки ми черговий раз перерозподілимо?

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Вікторе Вікторовичу.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Я хочу також прокоментувати, що мова тут іде не тільки про ті програми, які на сьогоднішній день присутні в Державному бюджеті. Наприклад, чорнобильська програма по закупівлі житла була передана нашому міністерству понад 5 років тому, і фактично через 2 місяці була ліквідована ця строчка в Державному бюджеті.

На сьогоднішній день ця програма протягом 5 років в Державному бюджеті відсутня, а суди національні ідуть, і не завжди наше міністерство має можливість виграти.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я не почув доповіді, але Голова Рахункової палати відзначив. Мені здається, те, що озвучив Голова Рахункової палати, бо воно не звучало в доповіді, достатньо, щоб ми взагалі не мали права розглядати цього питання. Бо якщо норма суперечить Бюджетному кодексу, то що, ми перші порушуємо Бюджетний кодекс? Бюджетний комітет, який за це відповідає?! Це перша обставина, яку я хочу відзначити.

А крім того, у нас же є програма виконання судових рішень зараз. Нагадати міністерству де вона висить? Чи у нас кожен буде департамент міністерства мати свою програму виконання судових рішень? У нас мін'юстівська програма є виконання судових рішень.

Моя пропозиція: відхилити пропозицію уряду.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Дозвольте я прокоментую. Стаття 23 Бюджетного кодексу якраз передбачає прийняття таких рішень.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Я підтримую Віктора Михайловича. У нас офіційна особа – Голова Рахункової палати - інформує про пряме порушення. Раз.

Два. Тут ще є, мені здається, і треба антикорупційну експертизу цього рішення. Тому що хтось, як каже Сергій Іванович, потім буде вибирати, яке рішення проплачувати, а яке не проплачувати, тому що програних судів і сума заборгованості більша, і потім якийсь чиновник буде вирішувати, як ми це бачили по банкам проблемним.

Тому пропозиція: відхилити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Василю Васильовичу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Скажіть, будь ласка, а яка загальна сума заборгованості, яку заборгували ми фізичним особам?

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. У нас є Постанова Кабінету Міністрів № 18, яка дає нам змогу відкривати окремі рахунки. А це щорічна практика така склалася.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я вибачаюся, 480 всього тисяч? Всього-на-всього?

 

ПАЦКАН В.В. Видатки на суму 50 тисяч. Відкриття нової програми, я от зачитую вам, суперечить пункту 10 статті 23 Бюджетного кодексу України. Це тільки що піднімав Сергій Іванович. Судові рішення. Зараз по одному з напрямків судових рішень на 50 тисяч, потім знову будемо відкривати ще на 50, потім ще на 250.

По-перше, Віктор Михайлович правду сказав і Сергій Іванович, що є ж Реєстр судових рішень в Мін'юсті – це по-перше.

По-друге, шановні колеги, тоді під час планування Міністерство соціальної політики нехай робить моніторинг тих справ або у якийсь інший спосіб це робить. Ну не можна так, що бюджетний комітет буде порушувати сам Бюджетний кодекс!

 

ПАВЕЛКО А.В. Сергій Іванович, будь ласка.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Дозвольте? В минулому році в кінці року аналогічне рішення було підтримано вашим комітетом, і ми вам дуже вдячні, бо ми завдяки цьому рішенню маємо сьогодні прецедент по роз'ясненню Верховного Суду щодо виконання судового рішення, що мають бути сплачені, крім видатків, які передбачені особі, яка виграла суд, так само мають бути сплачені внески в бюджет.

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор Вікторович, вам уже давали виступити. Стоп! Стоп! Стоп! Вам никто не давал слова.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Вибачте, будь ласка.

 

ПАВЕЛКО А.В. Вас остановить невозможно.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я все-таки хочу повернутись до того, що на сьогоднішній день по інформації у нас десь програних судів біля 2 мільярдів. Ну ми розуміємо проблематику, особливо зараз там по Пенсійному фонду. Дійсно, ми ж зробили окрему там позицію, щоб хоча би, умовно кажучи, щоб там питання рухалось, да? Щоб хоч якусь частину ми могли.

Зараз, якщо кожний головний розпорядник почне відкривати там на 50, на 10 – для мене це незрозуміла позиція. Ну вивели, я скажу, десь таке незрозуміле рішення в окрему позицію, бо блокуються рахунки і головний розпорядник не може якби здійснювати якісь… Бо раніше що? Рахунок блокується – з відповідної програми списується. І щоб не лишилось коштів на відповідній програмі, ну придумали такий велосипед. Ну якщо ми придумали вже якусь таку, якось воно має вже так бути. Ну вже ми так, знаєте, скоро дійдемо, що вже якоїсь ні методології, ні якоїсь філософії, ну просто вже якась анархія.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, я думаю, що було дві пропозиції, ми їх поставимо по мірі розгляду. Так?

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре.

 

МЕЛЬНИК С.І. Дивіться, відповідачем хто є: персонально міністерство чи Кабінет Міністрів?

 

ПАВЕЛКО А.В. Міністерство.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Міністерство. І у нас сьогодні заблоковані виплати пільг житлових субсидій, програма, і оздоровлення та відпочинок дітей в "Артеку" і в "Молодій гвардії". І ще три програми заблоковано.

 

ПАВЕЛКО А.В. Виктор Викторович, я думаю, что Анатолий Сергеевич сказав хорошую, правильную, мудрую вещь. Я думаю, что мы сегодня вам, потому что сегодня настроение вам "відхилити". И комитет на это настроен. Я думаю, чтобы вы подготовились и поработали в подкомитете, я думаю, чтобы подготовили нам все ответы на заданные сегодня вопросы нашими коллегами. И на следующем комитете мы еще раз вас поставим в "порядок денний" и вы уже сможете ответить на все заданные вопросы.

Віктор Кривенко, будь ласка.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановне товариство, я не до кінця в цій ситуації розібрався, але все одно вже є виконавчий припис, все одно виконавчий збір уже буде стягнутий, ці суми. Нехай списують з цих програм, і потім ми на них здійснимо перерозподіл – раз. А два: ми все одно звідкілясь перекидаємо на цю програму. Тобто навіщо ви взагалі Уряд, нас всіх скаламучуєте? Списали ці 478 тисяч з програми, там, субсидій чи з якоїсь програми згідно рішення суду, і ми потім поповнили цю програму… (Шум у залі)

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги! Хто за те, щоб перенести це питання на наступний комітет? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Рішення прийнято одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Вікторе Вікторовичу, підготуйтеся.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один утримався.

 

ПАВЕЛКО А.В. Один утримався, так.

Наступне. В цьому ж блоці було додатково два питання: про погодження перерозподілу деяких видатків Міністерству освіти і науки та розподіл між місцевими бюджетами в 2019 році субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року № 129. Доповідає заступник Міністра освіти і науки Даниленко Світлана Василівна. Будь ласка.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Просимо погодити розподіл та перерозподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.

У державному бюджеті в цьому році на ці субвенції передбачено коштів 504,5 мільйона гривень. 353,3 мільйона вже розподілені між місцевими бюджетами, а з цієї суми 74 мільйони пропонується із видатків споживання перерозподілити на видатки розвитку.

Також цією постановою затверджується розподіл іншої частини субвенції в розмірі 151,1 мільйона, це на проведення корекційних розвиткових занять і оплату на проведення занять, потім – на придбання спеціалізованих засобів і оснащення кабінетів інклюзивних. 50 мільйонів перерозподіляються на бюджетну програму 2201170 для закупівлі комплектів методик і забезпечення функціонування і технічне адміністрування системи автоматизованої роботи інклюзивних ресурсних центрів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перерозподіл видатків загального фонду державного бюджету, передбачених Міносвіти на 2019 рік, та розподіл між місцевими бюджетами субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, здійснені відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року № 129. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, є пропозиція підтримати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Наступне. Про погодження розподілу в 2019 році субвенції на забезпечення якісної сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року за номером 130. Будь ласка, доповідає заступник Міністра освіти.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Просимо погодити розподіл обсягу субвенції на "Нову українську школу" в обсязі 1 мільярд 215 мільйонів. 950 мільйонів піде на закупівлю дидактичних матеріалів, музичних інструментів, сучасних меблів, комп'ютерного обладнання, мультимедійного комплекту для початкових класів. Закупівля буде проводитися на принципах співфінансування. 265 мільйонів буде витрачено на підготовку підвищення кваліфікації педагогів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати? Дякую.

Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Пропонується підтримати таке рішення. Погодити розподіл з місцевими бюджетами субвенцій на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" (відповідно до постанови Уряду від 27 лютого 2019 року № 130).

Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Іване Івановичу.

Сергію Івановичу, будь ласка.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хотів уточнити алгоритм розподілу. Матеріали, меблі - пропорційно до кількості дітей, так?

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Буде так у нас. 332,5 мільйона - це буде на закупівлю музичних інструментів, комп'ютерів, обладнання. Буде по принципу пропорційності початкових шкіл. По початкових школах. 380 - це піде…

 

МЕЛЬНИК С.І. По кількості шкіл чи кількості класів?

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Початкових шкіл. Здійснення пропорційно початкових шкіл. Не класів, а шкіл початкових.

 

МЕЛЬНИК С.І. Ну є школа 300 дітей, а є школа 1000 дітей.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Початкова.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. По класах буде розподілено, сучасні меблі будуть розподілені по класах.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Початкові школи. Не середні, а початкові.

 

(Загальна дискусія)

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Ну от музичні інструменти навіщо на класи?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. А меблі - по класах.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Закупівля меблів буде йти на класи на початкові. І закупівля дидактичних матеріалів - на кількість класів у початкових школах.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.

Богдане Васильовичу, будь ласка.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Світлано Василівно, вибачте, питання по суті. Музичні інструменти на музичні школи в тому числі?

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Ні. Це тільки для шкіл загальноосвітніх.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую. Вибачте.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.

Будь ласка, колеги, пропонується підтримати озвучену Іваном Івановичем Куліченком пропозицію. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.

Переходимо до четвертого питання порядку денного. Щодо звіту про хід і результати виконання програми діяльності Кабінету Міністрів у 2018 році.

Шановні колеги! На виконання статті 228 Регламенту Верховної Ради Уряд 13 лютого подав на розгляд Парламенту звіт про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів у 2018 році.

Голова Верховної Ради доручив профільному Комітету з питань економічної політики та іншим комітетам розглянути дане питання.

Для представлення зазначеного звіту запрошено Міністра фінансів, який в Уряді відповідає за взаємодію Кабінету Міністрів з Бюджетним комітетом.

Перед початком розгляду звіту та наданням можливості доповідачу відповісти на запитання слід відмітити, що виходячи з предметів відання Комітету з питань бюджету, звіт Уряду має аналізуватися Комітетом, насамперед, в контексті реалізації бюджетної політики та забезпечення бюджетного процесу.

З цього приводу варто звернути увагу, що продовжуючи позитивну практику дотримання регламентних строків, проект державного бюджету на 2019 рік був своєчасно поданий Кабінетом Міністрів до Верховної Ради та з урахуванням Бюджетних висновків доопрацьований до другого читання, що у свою чергу сприяло схваленню Верховною Радою відповідного закону у встановлені Регламентом строки до 1 грудня, а саме - 23 листопада. За часи незалежності України це є рекордним строком своєчасного прийняття такого документу.

Окремо варто відмітити, що у грудні минулого року Верховна Рада прийняла ініційовані Урядом зміни до Бюджетного кодексу щодо запровадження середньострокового бюджетного планування. Наразі Уряд має вжити необхідні заходи для належної практичної реалізації таких новацій. Бюджетна декларація на 2020-2022 роки буде найближчим іспитом для Уряду і Міністерства фінансів на спроможність, якість і реалістичність середньострокового планування.

Щодо оцінки виконання Державного бюджету за 2018 рік слід зауважити, що Регламентом визначено окрему процедуру розгляду річного звіту про виконання закону про державний бюджет. Уряд повинен не пізніше 1 квітня подати такий звіт і тоді Комітет з урахуванням висновків Рахункової палати матиме можливість ґрунтовно його опрацювати та надати свої пропозиції. Тому на даний час передчасно робити остаточні висновки щодо виконання Державного бюджету за минулий рік.

Для доповіді надається слово заступнику Міністра фінансів Гелетію Юрію Ігоровичу, який на даний час виконує обов'язки Міністра.

Будь ласка, Юрію Ігоровичу.

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, шановні присутні, дозвольте представити вам звіт про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2018 році.

Пріоритетом діяльності Уряду є забезпечення публічності, відкритості та прозорості у своїй діяльності. Основні пріоритети Уряду є публічними та визначені у Середньостроковому плані дій Уряду до 2020 року і конкретні завдання та заходи, необхідні для їх досягнення, встановлюються у річних планах дій Уряду. Звітування Уряду щодо своєї діяльності є також публічним та відкритим. Уряд із дотриманням всіх регламентних вимог та термінів схвалив та направив на розгляд Верховної Ради України звіт про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2018 році. Відповідно до Середньострокового плану дій уряду ключовими пріоритетами є: економічне зростання, ефективне врядування, розвиток людського капіталу, верховенство права і боротьба з корупцією, а також безпека і оборона.

Міністерство фінансів України є безпосередньо відповідальним за реалізацію кроків Плану дій Уряду за пріоритетами економічного зростання та ефективного урядування, а також забезпечення фінансової підтримки реформ у всіх сферах.

Дозвольте деталізувати щодо економічного зростання. Макрофінансова стабільність, яка забезпечується протягом останніх років зусиллями Уряду та Національного банку створюємо умови для зростання економіки, яка триває протягом 12 кварталів підряд. Зростання реального ВВП у 2018 році оцінюється щонайменше у 3,2 відсотка. Основними драйверами розвитку економіки є зростання одночасно як інвестиційного, так і споживчого попиту, зростання реальної заробітної плати становило 12,5 відсотка у середньому за рік. У 2018 році вперше за 5 років інфляцію вдалося знизити до однозначного показника у 9,8 відсотка у вимірі грудень до грудня, чому сприяло проведення політики фіскальної консолідації. Міжнародні резерви сягнули рівня 5-річного максимуму та становили 20,8 мільярда доларів США на кінець року, що покриває 3,5 місяці майбутнього імпорту. Забезпечено відносну курсову стабільність за підсумками 2018 року, середній курс становив 27,2 гривні за долар США, проте 29,3 гривні за долар США враховано при розрахунках бюджету, що негативно позначилося на надходженнях від оподаткування зовнішньоекономічної діяльності, але сприяло формуванню позитивних споживчих та інвестиційних очікувань, і підвищенню сприяли економічної активності.

Уряд послідовно реалізовував політику фіскальної консолідації. У 2018 році, за попередніми оцінками, дефіцит державного бюджету становив близько 1,7% очікуваного ВВП при визначеному законом максимальному обсязі 2,4% ВВП.

Низький рівень дефіциту бюджету та стійке економічне зростання дають змогу зменшувати рівень державного боргу як частки до ВВП навіть з випередженням цільових показників.

Прийнята середньострокова стратегія державного боргу спрямована на нарощення частки державного боргу в національній валюті, в тому числі шляхом залучення іноземних інвесторів до інвестування облігацій у національній валюті, а також  подовження середнього строку до погашення державних цінних паперів.

Слід відзначити відновлення співпраці з Міжнародним валютним фондом за новою програмою stand-by тривалістю 14 місяців із загальною сумою фінансування 3,9 мільярдів доларів США. Вже наприкінці 2018 року Україна отримала транш від МВФ у розмірі 1,38 мільярда доларів США. Продовження співпраці з МВФ для нас є ключовим пріоритетом. Власне, продовження співпраці з МВФ дало нам змогу отримати гарантію на підтримку державної політики в сфері економічного зростання та фіскальних стійких послуг від Міжнародного банку реконструкції та розвитку на підтримку програми стратегічних та інституційних реформ у розмірі 750 мільйонів доларів США.

У 2018 році також було започатковано програму макрофінансової допомоги Європейського Союзу для України в розмірі 1 мільярд євро, перший транш якої в розмірі 500 мільйонів євро вже надійшов. Для нас пріоритетом є отримання другого траншу протягом наступного місяця.

Іншим важливим напрямком реформи, спрямованої на створення умов для розвитку економіки, є розбудова справедливої та рівної податкової системи та сприятливого для ведення бізнесу системи податкового адміністрування. У 2018 році здійснювались заходи, спрямовані на підвищення ефективності, стабільності та прогнозованості податкової системи.

Було розроблено законопроект щодо контролю за трансфертним ціноутворенням, спрямований на практичну реалізацію Плану дій BEPS - це саме кроків 8, 9, 10 і 13, а також проведено широке обговорення концептуальних питань законопроекту, який стосується імплементації BEPS в Україні.

Підписано багатосторонню конвенцію щодо виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування, так званий (нерозбірливо).

В рамках реформи податкового та митного контролю Кабміном було прийнято важливе рішення щодо розділення ДФС на податкову та митну службу, активна фаза організаційної трансформації запланована на першу половину 2019 року.

Розроблено концепцію електронних перевірок, активне запровадження заплановано з 2019 року, бо, власне, бізнес активно підтримує прагнення уряду щодо поширення практики електронної взаємодії, вже у 2018 році 75 відсотків податкових декларацій було подано в електронній формі.

З метою підвищення ефективності митного оформлення був запроваджений принцип "єдиного вікна", реалізується проект щодо єдиного казначейського рахунку для сплати митних платежів.

Уряд і профільний комітет Верховної Ради України ведуть активну роботу над законопроектом для запровадження авторизованого економічного оператора. В найближчому часі ми сподіваємось на прийняття цього закону.

Кабміном підтримано законопроект про режим спільного транзиту, який дасть змогу зменшити кількість митних формальностей, необхідних для контролю за транзитним переміщенням. Також розроблено законопроекти щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

В центрі уваги Уряду також знаходиться реформа державних банків. В минулому році було оновлено засади стратегічного реформування державного банківського сектору, схвалено принципи роботи банків державного сектору з непрацюючими кредитами, а також прийняті зміни в законодавстві, відповідно до яких у першому кварталі 2019 року будуть запроваджені зміни корпоративного управління в державних банках. За попередніми результатами 2018 року державні банки згенерували 13,5 мільярдів гривень чистого прибутку.

Щодо пріоритету ефективного урядування. В рамках створення нової територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування було забезпечено державну фінансову підтримку в розмірі 1,9 мільярдів гривень на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад, кількість яких станом на початок січня 2019 року складає 876 одиниць.

Досягнуто збільшення місцевих бюджетів з 665 об'єднаних територіальних громад, які перейшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. За підсумками 2018 року до місцевих бюджетів України надійшло 234,1 мільярдів гривень, що на 21,9% більше від надходжень отриманих в 2017 році.

Впроваджуючи ряд важливих реформ, які дозволять наблизити систему управління державними фінансами України до найкращих світових практик та стандартів ЄС, наприкінці 2018 року були прийняті комплексні зміни до Бюджетного кодексу України, які забезпечили перехід від однорічного до середньострокового бюджетного планування, встановлення фіскальних правил, запровадження огляду витрат, удосконалення системи моніторингу та управління фіскальними ризиками.

Окремо хотів би подякувати членам Бюджетного комітету за плідну та конструктивну роботу над цим законопроектом. Без перебільшення, це спільна перемога Уряду та парламенту, яка матиме позитивні довгострокові ефекти для підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Підсумовуючи, зазначу, що Міністерство фінансів України брало активну участь в реалізації програми діяльності уряду, результатом якої стало як удосконалення системи управління державними фінансами в напрямі найкращих практик та стандартів ЄС, так і забезпечення умов для економічного зростання та поступового підвищення добробуту громадян.

Що стосується безпосередньо бюджету, то бюджет 2018 року було виконано з меншим за визначеним законом рівнем дефіциту, забезпечено суттєве зниження рівня боргу як частки ВВП. Незважаючи на складні умови на зовнішніх ринках капіталу та виплати за борговими зобов'язаннями, зазначені виплати здійснювалися всі вчасно. Навіть була забезпечена економія видатків на обслуговування боргу.

Враховуючи поступ реформ та досягнені результати в стабілізації та розвитку економіки та рівня життя населення, прошу розглянути та схвалити звіт про хід і результати виконання програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2018 році.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую за такий дуже важливий виступ.

Шановні колеги, є пропозиція перейти до обговорення. Які є запитання до доповідача?

Будь ласка, Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Дякую.

Товариство, перше, це знову звіт Уряду Гройсмана, а не Уряду України. Скільки разів ми зверталися і колеги депутати, щоб ми все-таки називали Уряд України Урядом України.

Друге. Я погортав цю презентацію, подивився її. І коли я там бачу, як ми хвалимося реформою ДФС, то я згадую, як у нас далі виїжджає контрабандою ліс-кругляк. Коли ми хвалимося енергоефективністю, то я пам'ятаю, як 1,6 мільярда гривень, які ми з вами, колеги, заклали на фонд енергоефективності, пролежали і фонд не був створений. Цілий рік не був створений фонд енергоефективності! 1 мільярд 600 мільйонів з нашого боку і така ж сама сума з боку європейських наших партнерів, вона не використовувалась. Тобто ми втратили рік і фактично 3,2 мільярда гривень не пішли на енергозбереження і на зменшення фінансування.

Відродження дорожньої інфраструктури. Ми далі будуємо дороги, але нема взагалі вагового контролю. І це теж питання до Уряду, тому що дороги розбиваються, які вчора були тільки відремонтовані. І так фактично по кожному розвитку.

Розвиток АПК. Який розвиток АПК? Субсидії знову дали, дали всі субсидії одній організації, і ніякої підтримки немає на селі.

Тому, товариство, я вважаю, що ми не маємо права схвалювати якимось там позитивним відгуком чи яким. Його треба відхилити і визнати їх роботу незадовільною. І, нарешті, щоб Прем'єр-міністр хоча б раз прозвітував за три роки свого прем'єрства у Верховній Раді.

Ні, у Верховній Раді, він ігнорує законопроекти.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Амельченко Василь Васильович.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Декілька питань, шановні колеги. У мене виникло питання по енергетичній незалежності. Скажіть, будь ласка, от на цьому слайді ми бачимо, що ми збільшили на 21 мільярд загальний видобуток газу. Мова йде про українське видобування? Мова йде про 2,5% всього-на-всього? Так? Ну це українське газовидобування?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Українське газовидобування.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Український газ.

 

(Загальна дискусія)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я просто підтверджую слова Віктора Миколайовича Кривенка, щоб ми не переходили тут в професійну дискусію, я реально пропоную цей документ взяти до відома і більше, скажімо, ніяких оціночних суджень не робити.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  (Репліка без мікрофону)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. А сесійна зала, скажімо, я думаю, що прийме теж відповідне рішення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Сергій Іванович Мельник, будь ласка.

 

МЕЛЬНИК С.І. У мене два питання. Перше: це все-таки хотілось би почути, що завадило міністерству провести запозичення, скажімо, в першому кварталі. Ми ж знали, що і рік важкий, і цей рік виборчий. І друге питання: так все-таки, де гроші з програми газовидобування? Що ми далі робимо? І тариф підняли, і гроші дали, і газу нема.

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Рішення, які прийняті були минулого березня, і не вийшли ми на зовнішній ринок, це було зумовлено кон'юнктурою на зовнішньому ринку на той час. Хоча, аналізуючи вже з плином часу, кон'юнктура була краща тоді, ніж протягом наступних місяців 2018 року. І, власне, невихід наш в лютому-березні минулого року значною мірою ускладнив нашу ситуацію по реалізації нашої боргової стратегії. І ми були змушені активно діяти на внутрішньому ринку і в серпні виходити на зовнішній ринок та залучати так званий бридж-кредит.

Щодо другого питання, по газу. Ну, для Уряду, безумовно, пріоритетом є забезпечення енергетичної незалежності. В цьому контексті важливим є забезпечення ефективної діяльності "Укргазвидобування", і ви знаєте, що це є пріоритетом для керівництва Уряду і відповідні заходи вживаються з цією метою.

 

МЕЛЬНИК С.І. Дивіться, хотів би уточнити. У нас на комітеті була пропозиція, щоб визначити це як цільову надбавку, щоб ми чітко бачили, які кошти, скільки з них пішло, що ми зробили. На сьогоднішній день так: ми і коштів не бачимо… Тобто вони що, повернуться нам у вигляді дивідендів чи як? Чи вони осіли, чи вони розписані, чи вони в залишках? Плюс кошти цього року. Тобто, щоб ми розуміли, що далі?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Кошти, ви маєте на увазі, "Нафтогазу"? Ну "Нафтогаз", у вигляді дивідендів ці кошти повинні повернутися до нас в бюджет.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Ще, колеги?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Вибачте, будь ласка, шановні колеги. Є одне питання, яке, можливо, стосується багатьох із нас. Ми з Андрієм Васильовичем на початку нашої каденції зустрілися з представниками Європейського банку реконструкції і розвитку. Юрію Івановичу, скажіть, будь ласка, "Автодору" вина в тому, що їх ініціативу щодо допомоги Україні створити інфраструктуру дорожню Київ-Кіпті, вже 3 роки кошти лежать, хто винен у тому, що вони не використовуються? Вже Чернігівська обласна держадміністрація до Кіптів довела дорогу, а 100 кілометрів, які сьогодні держава разом з партнерами міжнародними має зробити, ми цього не робимо. В чому причина?

 

ГЕЛЕТІЙ Ю.І. Ми бачимо суттєвий рівень, скажемо, суттєвий негатив щодо вибірки коштів міжнародних фінансових організацій, і це стосується не тільки ЄБРР, а також Європейського інвестиційного банку, Світового банку. В даному випадку це пов'язано як з негативним певним відношенням до співпраці з МФО як з боку "Укравтодору", але також існує і проблема по лінії ЄБРР, забюрократизовані процедури не дають змогу прискорити вибірку коштів.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так на Глеваху ж ми робимо, скажемо, напрямок на Обухів робиться, а той - ні.

 

ПАВЕЛКО А.В. Юрію Ігоровичу, ми вам дякуємо від Комітету за дуже ґрунтовну доповідь.

І переходимо до прийняття рішення. Пропонується Комітету заслухану інформацію щодо звіту про виконання програми діяльності уряду в 2018 році взяти до відома. Хто за, прошу голосувати. Хто проти?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один (шум у залі).

 

ПАВЕЛКО А.В. Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Утримався - нуль. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Друга пропозиція не буде заслухана.

 

(Шум у залі)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я ж до відома запропонував.

 

ПАВЕЛКО А.В. Крім того, за наявності пропозицій щодо звіту пропонується членам комітету подати їх письмово до секретаріату (не пізніше п'ятниці 1 березня) для подальшого направлення до Кабінету Міністрів та Комітету з питань економічної політики.

П'яте. Переходимо до питання "Різне".

Шановні колеги! Мені приємно вас поінформувати, що проведено аналіз роботи всіх комітетів Верховної Ради впродовж 1-9 сесій на основі наданої Головним організаційним управлінням Апарату інформації, яку вам роздано. Зокрема за основними показниками Комітет з питань бюджету є першим  по кількості проведених засідань - 164, дякую вам, у тому числі виїзних - 31, та розглянутих на засіданнях комітету питань 7018.

Комітет є серед лідерів щодо поданих відповідно до вимог Регламенту висновків на законопроекти - 5775.

Отже, дякую всім за плідну роботу та надаю слово першому заступнику голови Амельченку Василю Васильовичу.

Будь ласка.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Виходячи з того, що доповів Андрій Васильович і з огляду на проведену Комітетом значну роботу із забезпечення прийняття законів про державний бюджет на останні п'ять років та змін до них, низки законів щодо змін Бюджетного кодексу, спрямованих на здійснення реформи з децентралізації влади, оптимізації видатків бюджету та удосконалення бюджетних процедур, запровадження середньострокового бюджетного планування, нової редакції Закону "Про Рахункову палату", щорічного опрацювання і підготовки питань щодо звітів уряду про виконання законів про державний бюджет, Основних напрямків  бюджетної політики, а також здійснення контрольних заходів у процесі виконання бюджету, пропонується звернутися від імені комітету до Голови Верховної Ради про порушення клопотання щодо нагородження народних депутатів членів комітету державними нагородами, а також ми з вами в цьому процесі спираємося на роботу нашого секретаріату, і порушити клопотання перед Керівником Апарату Верховної Ради про відзначення окремих працівників секретаріату.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, з огляду на зазначене та беручи до уваги активність нашого комітету, вважаю за доцільне підтримати запропоноване, доручивши першому заступнику голови Комітету Амельченку Василю Васильовичу узагальнити відповідні пропозиції, погодити їх з головою Комітету та направити їх за належністю Голові Верховної Ради України та Першому заступнику Керівника Апарату Верховної Ради України.

Немає заперечень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

І останнє, дуже важливе питання. Шановні колеги, я хотів би вас всіх на одну хвилинку дуже уважно почути: у нас є зараз дуже шановна людина – Максим Петрович Ванат – син нашого колеги Петра Михайловича, наш друг, приїхав до нас із Запоріжжя. Я хотів би надати йому слово, і тим самим ще раз надати шану нашому колезі.

Будь ласка, Максиме Петровичу.

 

ВАНАТ М.П. Здравствуйте. Очень приятно вас видеть.

Два года назад, к сожалению, из жизни ушел ваш коллега, мой отец, который проработал вместе с вами, который всей душой болел за те дела, которые делались на благо Украины. Вы прекрасно помните визит в Запорожье, когда была выездная комиссия, и этот вопрос был посвящен строительству мостов.

Два года Петра Михайловича уже с нами нет. И за это время мы собрали его дневники, его записи и создали книгу о нем. Эта книга получилась очень интересной с той точки зрения, что это судьба человека, которая очень тесно непосредственно связана с судьбой Украины, начиная с детских лет, когда он был еще ребенком депортирован с территории Ярославского района Краковского воеводства, где были украинские села, был депортирован на Западную Украину, и где он потерял родителей. И это именно вот тот момент, когда в современных границах была создана Украинская советская республика, те границы, в которых сейчас наша страна живет.

И этот мальчик тогда, потеряв родителей, пробивался, сбегал из дому от своих приемных родителей для того, чтобы дальше учиться. И вот такая судьба: он всегда был в гуще событий, всегда был востребован обществом, всегда жил заботясь в первую очередь не о себе, а о том обществе, где он находился. В итоге его судьба закончилась во времена очередной революции, во времена прихода совершенно качественно новой власти и новых людей, которые действительно мечтают о новой сильной стране и те, кто воплощает это в реальность.

К сожалению, его жизненный путь прервался, но дело его живет. И я хочу вам представить книгу об этом необычном человеке и о судьбе страны, которая прослеживается в его судьбе.

Спасибо. (Оплески)

 

ПАВЕЛКО А.В. Уважаемые коллеги, я думаю, что мы поддержим. Я думаю, что мы Максима поддержим тем, что мы все вместе, во-первых, подпишем одну книгу на память Максиму, чтобы от всего Комитета.

Но я думаю, что все вместе почтим память минутой молчания нашего коллегу.

(Хвилина мовчання)

Дякую.

Светлая память Петру Михайловичу.

Шановні колеги, щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошується засідання комітету закритим. Дякую всім за участь і бажаю успіхів.