Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №1 від 02.09.2019

05 вересня 2019, 13:50

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

2 вересня 2019 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, панове! Сьогодні ми зібралися на наше перше засідання. Насамперед хочу привітати колег з обранням народними депутатами України та членами Комітету з питань бюджету. Давайте побажаємо нам плідної, конструктивної роботи, взаєморозуміння та поваги. (Оплески)

Шановні колеги, інформую вас, що відкриття сесії Верховної Ради відбудеться 3 вересня. Проте, до мене відповідно до статті 43 Закону про комітети Верховної Ради звернулися більше ніж 20 народних депутатів членів нашого комітету з приводу проведення засідання комітету. У зв'язку з цим пропоную розпочати роботу.

Зареєструвалося 26 членів комітету. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Нам треба розглянути ряд організаційних питань та окремі бюджетні питання, що належать до компетенції комітету. Проект порядку денного у вас є на столі. Подивіться, будь ласка.

Якщо пропозицій до порядку денного немає, переходимо до розгляду питань.

Прошу секретаря комітету Цибаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок голосів щодо рішень комітету.

Перше питання. Щодо переліку підкомітетів Комітету з питань бюджету, їх предметів відання та розподілу обов'язків між першим заступником, заступниками голови комітету.

З приводу цього питання хочу зазначити, що питання підготовлено на виконання Закону "Про комітети Верховної Ради України", керуючись положеннями Бюджетного кодексу щодо повноважень Комітету з питань бюджету та на основі ухвалених 29 серпня постанов щодо предметів відання і складу комітетів Верховної Ради дев'ятого скликання, а також досвіду роботи комітету у попередніх скликаннях.

Відповідно для забезпечення належної організації діяльності комітету пропонується ухвалити рішення, проект якого роздано.

Перше. Утворити 8 підкомітетів: підкомітет з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України; підкомітет з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу; підкомітет з питань видатків державного бюджету; підкомітет з питань державних інвестиційних  проектів; підкомітет з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку; підкомітет з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати; підкомітет з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству; підкомітет з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі.

Друге. Визначити предмети відання підкомітетів, затвердити розподіл обов'язків між заступниками голови комітету шляхом координації діяльності підкомітетів.

Третє. Обрати голів підкомітетів: Кузбита Юрія Михайловича – підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України, Лунченка Валерія Валерійовича – підкомітету з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу, Забуранну Лесю Валентинівну – підкомітету з питань видатків державного бюджету, Пуртову Анну Анатоліївну – підкомітету з питань державних інвестиційних проектів, Саламаху Ореста Ігоровича – підкомітету з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку, Молотка Ігоря Федоровича – підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати, Шпак Любов Олександрівну – підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству, Германа Дениса Вадимовича – підкомітету з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі.

Четверте. Членам комітету визначитися щодо входження до складу підкомітетів і не пізніше 6 вересня подати до секретаріату комітету відповідні заяви.

Прошу підтримати таке рішення. Чи є зауваження?

 

ТРУХІН О.М. Пропоную поставити на голосування.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Маленьке уточнення. Затвердимо порядок денний. Вибачте.

Порядок денний засідання Комітету з питань бюджету 2 вересня 2019 року.

Перше. Про перелік підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев'ятого скликання, їх предмети відання та розподіл обов'язків між першим заступником та заступниками голови Комітету з питань бюджету. Доповідач - Арістов.

Друге. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України. (Про законопроекти щодо змін до Конституції України за реєстр. № 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1027 і 1028 від 29.08.2019 року, подані Президентом України). Доповідач – Трухін.

Прошу проголосувати за порядок денний.

 

ЦИБАЛЬ В.В. Хто за, підніміть руки, будь ласка. Проти? Утрималися? Одноголосно.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Рішення прийнято.

Тепер прошу проголосувати за пункт перший.

 

ЦИБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно. По першому пункту рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Друге питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України. Доповідає заступник голови комітету Трухін Олександр Миколайович.

Прошу, Олександре Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

Шановний голово, шановні колеги! Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України та статей 27, 109 Бюджетного кодексу Комітет з питань бюджету уповноважений розглядати кожен зареєстрований у Верховній Раді законопроект у частині його впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини. Слід відмітити, що зазначена законодавством процедура передбачає направлення законопроекту до Кабінету Міністрів для проведення Міністерством фінансів за участі зацікавлених міністерств відповідної експертної оцінки та у двотижневий термін передати належні висновки до комітету, що є підставою для опрацювання законопроекту комітетом.

Для розгляду сьогодні запропоновані законопроекти про внесення змін до Конституції України за номерами 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1027 та 1028, що подані Президентом України та визнані ним невідкладними. За зверненням комітету Міністерство фінансів терміново надало відповідь з висновками до зазначених законопроектів, згідно з якими реалізація законопроектів не впливає на дохідну та видаткову частину бюджетів. При цьому законопроект за номером 1017 матиме вплив на показники бюджету у майбутніх періодах (призведе до зменшення видатків на функціонування Верховної Ради після зменшення її конституційного складу).

Пропонується ухвалити таке рішення комітету: проекти законів за номерами 1013, 1014, 1015, 1016, 1027 та 1028 є такими, що не мають впливу на показники бюджету. Реалізація положень законопроекту за номером 1017 призведе у майбутніх періодах до зменшення видатків державного бюджету на функціонування Верховної Ради після зменшення її конституційного складу. У разі прийняття відповідних законів вони можуть набрати чинності у термін, визначений автором законопроектів.

Проект рішення у роздаткових матеріалах. Прошу проголосувати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження чи пропозиції?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є зауваження.

Шановні колеги, ми розглядаємо в даному випадку законопроекти стосовно їх впливу на показники бюджету, і це зміни до Конституції, в них немає впливу на показники бюджету, тому формально я за це питання голосувати буду в контексті компетенції комітету.

Але що стосується самих змін до Конституції, те, що я зміг ознайомитися, не всі зміни до Конституції ведуть до того, що державна влада в Україні буде дійсно посилюватися. Деякі зміни до Конституції є, на мою думку, дискутивними. І очевидно, що парламент буде визначатися з цього питання. Я хотів, для протоколу, сказати, що це не є компетенцією нашого комітету, але з точки зору змісту, скажімо, те, яким чином буде народ реалізувати право законодавчої ініціативи, отут у мене є якраз питання, які потрібно обговорити для того, щоб потім парламент не був завалений ще більше законопроектною роботою, яка тільки ускладнить роботу Верховної Ради. Я вважаю, що це питання ми обговоримо в стінах Верховної Ради. А що стосується наших повноважень як бюджетного комітету, то тут у мене питань немає. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ПАЦКАН В.В. Шановні колеги! Голова Рахункової палати Валерій Пацкан. Доброго дня всім.

Бачу ряд законопроектів. Ініціатива Президента. Підтримується. Це дуже добре, що жоден з цих законопроектів не має впливу на бюджет нашої країни.

Але я потім хотів би, щоб в розрізі кожного законопроекту ми попрацювали, зробили аналіз кожного законопроекту, коли вони будуть вже безпосередньо на розгляді. Після того, як буде працювати головний комітет. Тому що тут є реально багато питань, які стосуються саме бюджетного комітету, його діяльності, в тому числі і Міністерства фінансів, Рахункової палати і всіх інших органів.

Підтримується. Але потім доопрацювання. Пане голово, хотів би, щоб ми з вами детально проговорили по кожному законопроекту.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре.

Слухаю.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. Олексій Гончаренко, округ № 137.

Шановні колеги, те ж саме, я хотів би для протоколу. Звичайно, щодо предмету відання нашого комітету по цих законопроектах немає питань, бо це пов'язано не з бюджетом, але з точки зори політичної я хотів би відзначити, що декілька з цих законопроектів є абсолютно небезпечними, на мою думку. Наприклад, введення імперативного мандату, є дві країни в світі, це Китайська Народна Республіка, та Північна Корея, де є імперативний мандат, то я не думаю, що це має бути наш дороговказ.

Історія з 300 депутатами - це абсолютний популізм, на мою думку. Чому 300? Чому не інша кількість? І незрозуміле абсолютно обґрунтування ні цієї кількості, нічого іншого.

Тому, звичайно, щодо предмету відання нашого комітету, тут не може бути заперечень. Але з точки зору політичної як народний депутат я хотів би, щоб в протоколі було відображено, що я вважаю, що подання таким поспіхом, розгляд, а тим більше прийняття таких рішень є абсолютно не правильним і веде Україну не в той бік.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Доброго дня, шановні колеги. Ігор Молоток, Сумщина.

Маю невеличкий досвід, третій раз, бути в бюджетному комітеті. І хотілося б, щоб деякі традиції зберігалися в цьому комітеті, а саме: ми приймали рішення без політики. Хоча були в різних політичних партіях і в різних політичних середовищах, але бюджет – це трохи інше направлення. Ми можемо висказуватися, але повинні бути згуртованими в рішеннях задля бюджетного комітету.

Дякую.

 

ТРУХІН О.М. Велике прохання до колег. Я підтримую свого колегу Молотка щодо фаховості нашого комітету, він є повністю фаховим, він є не заполітизованим. Нам треба працювати. Є невідкладні завдання Президента розглянути - ми розглянули. І то є не компетенція доопрацювання нашого підкомітету. Тобто є суто формальні питання.

І давайте, якщо в нас будуть якісь питання до обговорення, ми їх будемо доопрацьовувати на підкомітетах, а тут будемо голосувати. Тому пропоную поставити на голосування.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Пропонується комітету підтримати рішення, запропоноване заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем. Голосуємо.

 

ЦИБАЛЬ В.В. За? Проти? Утрималися?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Рішення прийнято.

 

ЦИБАЛЬ В.В. Утрималися? Двоє. Значить, 24 – за, 2 – утрималися. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті.

Дякую всім за участь.

Про дату, місце проведення та проект порядку денного наступного засідання вас буде повідомлено додатково. Орієнтир – на середу.