Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №85 від 14.04.2021

21 квітня 2021, 10:19

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

14 квітня 2021 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені!

Володимире Володимировичу, підтвердьте, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кворум є. Присутні більше половини від складу комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є.

Чи є пропозиції до проекту порядку денного?

 

ЗАБУРАННА Л.В. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні колеги! Прохання питання третє, пункти другий і третій виключити сьогодні з розгляду. Це стосовно перерозподілу коштів для Державної служби спецзв'язку та захисту інформації та для Міністерства освіти і науки.

А замість цього включити до порядку денного питання про погодження постанови Уряду про перерозподіл видатків державного бюджету по Міністерству охорони здоров'я за номером 338.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного з урахуванням пропозиції Лесі Валентинівни. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, хто за? Проти? Утрималися? 2 – не голосували. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Переходимо до розгляду питань.

Перше питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 50 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 19 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, - 31 законопроект, з них 24 мають безпосередній вплив, 7 – опосередкований вплив.

Дякую. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Переходимо до прийняття рішення. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Всі – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утрималися? Всі – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання. Про погодження спрямування коштів, отриманих до спеціального фонду державного бюджету за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статті 12 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік": перше, Міністерству соціальної політики для виплати допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню COVID-19 (постанова Уряду № 328).

Доповідає заступник Міністра соціальної політики Музиченко Віталій Володимирович.

 

МУЗИЧЕНКО В.В. Дякую.

Доброго дня, Юрію Юрійовичу. Доброго дня, шановні члени комітету. Міністерство соціальної політики просить погодити спрямування коштів, отриманих до спеціального фонду державного бюджету, для надання у 2021 році допомоги застрахованим особам у розмірі 8 тисяч гривень за заявами, поданими найманими працівниками та фізичними особами-підприємцями, відповідно до Закону України про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Закон від 30 березня поточного року № 1358.

Відповідна потреба порахована з урахуванням кількості регіонів, в яких введено на момент прийняття рішення Кабінетом Міністрів щодо "червоної" зони карантинних обмежень, тобто посилені карантинні обмеження, а також прогнозної кількості застрахованих осіб в цьому регіоні. А також взято до уваги наявність залишку коштів відповідно у спеціальному фонді державного бюджету. Прохання погодити.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Я хочу сказати, що ми в своїх висновках зазначали про неналежну підготовку рішень про виділення коштів з фонду COVID-19. І по деяких бюджетних програмах кошти COVID виділялися в обсягах більших від потреби, а згодом перерозподілялися урядом на інші бюджетні програми.

Наразі відповідно до звіту казначейства 2020 року видатки спеціального фонду за бюджетною програмою … (без мікрофону) були на 2 мільярди, або на 44% менше плану. Тому необхідно покращити планування і більш ґрунтовно готувати пропозиції щодо перерозподілу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання, керуючись положенням пункту 24 статті 14 Закону "Про Державний бюджет України на 2021 рік", пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 7 квітня за номером 328 спрямування Мінсоцполітики за спеціальним фондом державного бюджету коштів у розмірі 1,4 мільярди гривень для виплати допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених  з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 7 квітня за номером 328 спрямування Міністерству соціальної політики за спеціальним фондом державного бюджету коштів у розмірі 1,4 мільярди гривень для виплати допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню COVID-19. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге, Національній академії медичних наук для надання стаціонарної допомоги пацієнтам, хворим на COVID-19, окремими науково-дослідними установами Національної академії медичних наук (постанова Уряду № 330).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров'я Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати України! Міністерство охорони здоров’я просить погодити постанову Кабінету Міністрів №330 щодо виділення коштів в 2021 році для забезпечення заходів з подолання COVID-19, прийнятої на засіданні Кабінету Міністрів України 31 березня.

На сьогодні в місті Києві склалася важка ситуація із забезпеченням ліжками в закладах охорони здоров’я міста для госпіталізації пацієнтів. Виділення коштів Національній академії медичних наук за рахунок COVID-фонду у залишку на 1 січня 2021 року дозволить перепрофілювати близько 500 ліжко-місць під надання стаціонарної медичної допомоги на базі клінік окремих науково-дослідних установ Академії медичних наук та уникнути колапсу медичної системи міста Києва.

Зважаючи на викладене, з метою покращення якості надання медичної допомоги просимо підтримати та погодити спрямування Національній академії медичних наук видатків у розмірі 55,4 мільйони гривень для підготовки закладів для прийняття пацієнтів COVID-19.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Єдине, що ми не бачимо розкладу в розрізі установ. Якщо воно є...

 

ШАТАЛОВА С.М. Є. Вони надали.

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Є? Добре. Тоді немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги! Шановний Юрію Юрійовичу! Я був присутній на підкомітеті, який вела Леся Валентинівна. І буквально годину тому у нас була інша інформація стосовно розподілу ліжок. Фактично через годину вона з’явилася нова.

Нас всіх хвилює ситуація з пандемією не тільки в Києві, але й у всій нашій державі. Я підтримую і наші колеги будуть підтримувати виділення коштів на фактично розташування хворих на COVID. Але хотілося б створити робочу групу, яка буде слідкувати за виділенням належним чином тих чи інших грошей по тих чи інших установах. Бо, повторюю, буквально за годину з’явилася така ситуація: було написано 10 ліжок, тут вже стало 60 і фактично стало 410. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ТРУХІН О.М. Підтримую, що дійсно дуже важливий перерозподіл. І підтримую свого колегу Молотка Ігоря Федоровича. Вважаю, що потрібний додатковий розгляд і потім додатковий контроль в цьому питанні. І оскільки Ігор Федорович дійсно дуже глибоко в матеріалі, якщо можна було б створити робочу групу і делегувати від нашого комітету, наприклад, якусь групу депутатів, Ігор Федорович, я думаю, дуже плідно би справився з цією задачею. Це як моя пропозиція.

 

МОЛОТОК І.Ф. Дякую.

Ще хотів би додати, щоб і представників МОЗу і Рахункової палати долучили до цієї робочої групи.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Шановні колеги, на нашому засіданні присутній віце-президент Національної академії медичних наук Коваленко Володимир Миколайович.

Володимире Миколайовичу, чи бажаєте щось доповнити з даного питання?

 

КОВАЛЕНКО В.М. Шановні колеги, народні депутати, присутні! Ми дякуємо за цю підтримку. І ми будемо використовувати ефективно ці кошти, тим більше, ця робота вже почалася з 1 квітня – щодо надання медичної допомоги жителям міста Києва. На сьогоднішній день уже в стаціонарах Національної академії наук знаходиться 280 хворих. І той резерв, який ще у нас є, це 130 ліжок, він, безумовно, буде використаний для того, щоб вийти з цієї кризової ситуації. При необхідності ще може бути розширений цей ліжковий фонд. І те, про що йшлося, 10, 20, 30 ліжок, це додатковий резерв до цих 410 ліжок, які будуть додані у разі необхідності. База ця підготовлена.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую, Володимире Миколайовичу.

Чи є запитання щодо цього питання, колеги?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

КОВАЛЕНКО В.М. Дякую вам.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Так, дійсно, у нас сьогодні була доволі гаряча дискусія. Я підтримую пропозицію щодо створення безпосередньо робочої групи, яка буде разом з міністерством досліджувати ефективність використання даних коштів. Я також охоче долучуся до неї. І ми погодили це на підкомітеті, що відповідно ми будемо моніторити, як відбувається процес забезпечення в даному випадку киян необхідною допомогою.

В той же час, враховуючи важливість даної ситуації, за результатами опрацювання даного питання, керуючись положеннями пункту 24 статті 14 Закону "Про Державний бюджет України на 2021 рік", пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 31 березня за номером 330 спрямування коштів Національній академії медичних наук за спеціальним фондом державного бюджету за новою бюджетною програмою у розмірі 55,4 мільйони гривень для надання стаціонарної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, окремими установами академії за рахунок залишку коштів, який утворився станом на 1 січня 2021 року. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 31 березня за номером 330 спрямування коштів Національній академії медичних наук за спеціальним фондом державного бюджету за новою бюджетною програмою у розмірі 55,4 мільйони гривень для надання стаціонарної допомоги пацієнтам, хворим на COVID-19, окремими установами Академії за рахунок залишку коштів, який утворився станом на 1 січня 2021 року, також з урахуванням пропозицій народних депутатів Трухіна і Молотка щодо утворення робочої групи по контролю за цим розподілом. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Всі – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передачі бюджетних призначень, розподілу коштів, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету, розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам:

перше, передача деяких бюджетних призначень, передбачених Господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України у 2021 році на підтримку реалізації комплексної реформи державного управління (розпорядження Уряду № 289-р).

Доповідає заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України Дехтяренко Сергій Стахович.

 

ДЕХТЯРЕНКО С.С. Доброго дня, шановні члени комітету. У зв’язку з відновленням конкурсів на категорію "А" відповідно до вимог Закону "Про державну службу" для забезпечення фінансування двох членів Комісії вищого корпусу, а саме - представника громадськості та представника закладів вищої освіти, Урядом прийнято розпорядження 289 щодо передачі Агентству державної служби 1,9 мільйони гривень за рахунок залишку програми "Підтримка реалізації комплексної реформи державного управління". Просимо підтримати. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Без застережень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити передачу бюджетних призначень, встановленурозпорядженням Уряду № 289-р. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити передачу бюджетних призначень, встановлену розпорядженням Уряду № 289-р. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге, розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою щодо будівництва житла... Це знято.

Третє. Теж знято.

Четверте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я, та розподіл між місцевими бюджетами збільшеного обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я у 2021 році (постанова Уряду № 333).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Міністерство охорони здоров’я України з метою забезпечення якості надання медичної допомоги, зменшення термінів госпіталізації та летальності в реанімаціях і в закладах охорони здоров’я потребує додаткового перерозподілу коштів для забезпечення кисневої підтримки для пацієнтів з низькою сатурацією, з пошкодженими легенями протягом тривалого періоду, які знаходяться в закладах охорони здоров’я. Постановою пропонується спрямування коштів у розмірі 693 мільйони 693 тисячі гривень для закупівлі кисневих концентраторів як обмінного фонду в якості субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Надання такої субвенції планується здійснити за рахунок перерозподілу видатків розвитку у сумі 693 мільйони гривень, передбачених Міністерству охорони здоров’я всередині самого міністерства на 2021 рік за програмою "Розвиток системи екстреної медичної допомоги, модернізація, оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я". Розподіл коштів субвенції проведено пропорційно чисельності населення. МОЗ повністю врахував позицію Міністерства фінансів щодо зміни джерела фінансування таких видатків із коштів спеціального фонду державного бюджету за рахунок залишку, який був утворений за програмою 1380.

Враховуючи важливість і актуальність зазначеного питання, я прошу підтримати цей перерозподіл та розподіл коштів.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми в цілому не заперечували щодо погодження цього проекту, але звертали увагу на необхідності глибшого вивчення питання щодо централізованого забезпечення лікарень централізованою подачею кисню, і вивільнені концентратори потім передавати на первинну лаку для лікування хворих.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Рахункова палата підтримує позицію Міністерства фінансів. І все ж таки вважаємо за необхідне при розрахунках враховувати залишки всього обладнання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу, прокоментуйте.

 

ШАТАЛОВА С.М. Справа в тому, що зазначені кисневі концентратори пропонуються для первинної ланки, для сімейних лікарів в якості обмінного фонду. Після того, як пацієнти виписуються з лікарень, вони бувають з низькою сатурацією або з нестабільною сатурацією і вони потребують протягом тривалого часу відновлення лікування вдома і кисневої підтримки вдома. Для того, щоб не завантажувати заклади охорони здоров’я пацієнтами, звільнити ліжка для людей в критичній ситуації, які потребують реанімаційних заходів, і передбачена субвенція місцевим бюджетам, щоб на первинну ланку забезпечити кисневі концентратори, в тому числі для лікування пацієнтів вдома. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ГЕВКО В.Л. Шановні колеги, я думаю, ні в кого не виникає сумнівів щодо важливості зараз закупівлі і кисневих концентраторів, і ще більш важливішим, мені здається, є встановлення кисневих станцій в наших лікарнях, тому що ми зараз бачимо, які у нас виникають труднощі з киснем, як тільки виникають якісь проблеми на заводах, які виробляють цей кисень. В нас є багато випадків, коли лікарні на день-два залишаються зовсім без кисню і люди можуть просто помирати.

Але, крім розуміння важливості закупівлі цих кисневих концентраторів, і ми це проговорювали на підкомітеті, у нас є зауваження і до того, звідки ми беремо ці гроші. Якщо ми розглядаємо можливість вилучення цієї суми з програми розвитку екстреної медичної допомоги, ми повинні розуміти, що, купуючи ці кисневі концентратори, ми забираємо можливість нашим громадам отримувати "швидкі допомоги", які зараз, в період пандемії, є також надзвичайно важливі, так само, я рахую, як і ці самі кисневі концентратори. Тобто нам потрібно більш чітко розуміти, що саме ми не зможемо купити, погодивши цей перерозподіл. Якщо йде мова про те, що ми скоротимо можливість закупити "швидкі допомоги", це буде не до кінця також правильно. Якщо в цій програмі є можливість збалансувати, і ми би хотіли, щоб Міністерство охорони здоров’я прокоментувало цю суму по закупівлі іншого медичного обладнання, яке було передбачено цією програмою на оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, це було би більш правильним. Ми розуміємо, що в цій програмі є і закупівля  "швидких", і закупівля іншого медичного обладнання. Тобто нам необхідно більш чітко розуміти, що саме ми не купимо. Якщо йде мова тільки про "швидкі допомоги", це не зовсім правильно.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Світлано Миколаївно, прокоментуйте.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

Справа в тому, що Міністерство охорони здоров’я розробляло цю постанову. Джерело: за рахунок коштів фонду боротьби з COVID, який утворився на 1 січня 2021 року. За рекомендацією Міністерства фінансів нами було змінено джерело, бо була у Мінфіна позиція, що в цьому фонді вже завершилися кошти і нам необхідно пошукати ці ресурси, виставивши пріоритетність, що для Міністерства охорони здоров’я в даний час є пріоритетним. У нас є єдина розвиткова програма, це розвиток екстреної медичної допомоги і закупівля обладнання. Було досягнуто домовленості на засіданні Уряду, прокоментував це і Прем’єр-міністр, і Міністр фінансів, що ці видатки будуть відновлені впродовж кількох місяців під час підготовки проекту Закону "Про внесення змін до Державного бюджету 2021 року". І ці видатки будуть повернуті Міністерству охорони здоров’я. На що ми дуже-дуже сподіваємося і на підтримку народних депутатів в тому числі, як взагалі в цілому галузі медицини.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Насправді сьогодні, окрім того питання, яке розглядалося на підкомітеті Ореста Ігоровича, також піднімалося ряд питань і серед народних депутатів щодо того, що ми перенаправляємо певні кошти з однієї програми на інші. Це викликало доволі багато дискусій з цього приводу.

І я абсолютно розділяю думку Володимира Леонідовича, що ми маємо підходити в певній мірі соціально справедливо до всього.

Ми провели дискусію з Міністерством фінансів і дійшли до висновку, що і по даному питанню, і по виділенню коштів на закупівлю ПЛР-тестів, і по виділенню коштів на закупівлю вакцини ми відповідно відпрацюємо механізм з Міністерством фінансів, з Міністерством охорони здоров’я щодо того, щоб Міністерство охорони здоров’я на всі заходи, які пов’язані з пандемією коронавірусу, отримало належне матеріальне забезпечення і в той же час жодна із соціально важливих програм, такі як закупівля "швидких допомог", закупівля спеціального обладнання, не постраждали.

Тому ми з колегами прийшли до висновку, що ми будемо долучені до даного процесу, в тому числі, за потреби, в рамках законодавчої ініціативи.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре.

Ще є питання? Прошу.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Доброго дня, колеги. Микола Задорожній, 162 округ, Сумщина.

Я хотів би звернутися до Міністерства охорони здоров’я. Нещодавно я надсилав звернення стосовно потреби Сумської області в забезпеченні не кисневими концентраторами, а кисневим обладнанням. Загальна потреба на сьогоднішній день складає 11,9 мільйонів гривень. Ці кошти забезпечать в повному обсязі всі опорні лікарні Сумської області централізованою подачею кисню. Тому я хотів би, користуючись нагодою, ще раз нагадати Міністерству охорони здоров’я про невідкладну потребу. І все-таки пошукати фінансування, надати цю субвенцію Сумській області, щоб забезпечити киснем централізованим лікарні.

І зауваження у мене є стосовно кисневих концентраторів. Я так розумію, це буде централізована закупівля Міністерством охорони здоров’я?

 

ШАТАЛОВА С.М. Субвенція.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Субвенція на місця, так?

У мене просто питання розрахункової ціни. Я нещодавно купував кисневі концентратори з такими характеристиками, ціна зараз на ринку 29 тисяч. Хотів би, щоб це було враховано і рекомендації були враховані. Це майже чверть суми можна зекономити або на чверть більше надати кисневих концентраторів нашим лікарям.

Дякую.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дуже дякую за запитання.

Щодо централізованої додаткової закупівлі. Я нагадую, що в минулому році виділено було півтора мільярди гривень для забезпечення кисневих станцій. І, напевно, те, про що ви говорите, це додаткові лікарні, які вводилися в нову хвилю COVID-19. Ми зараз відпрацьовуємо не тільки по Сумській області, а по всім регіонам України. Орієнтовно попередня цифра – 1,2 мільярди гривень. Ми її ще далі верифікуємо і коли буде остаточно підведено риску, надамо всі ці пропозиції Кабінету Міністрів України.

А що стосується розподілу кисневих концентраторів. Ми не вказували суму і не вказували ціну. На сьогоднішній день в різних регіонах України складається різна епідемічна ситуація. Розрахований розподіл відповідно до даних Національної служби здоров’я пропорційно кількості пацієнтів, кількості населення, і всі розрахунки передбачено, для кожної області  ця сума розподілена пропорційно чисельності населення і кількості пацієнтів.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Якщо можна, я додам. Потреба Сумської області, яку я озвучив, близько 12 мільйонів, це придбання так званих кріобалонів і це розширення існуючих потужностей, якщо не помиляюся, від 30 до 60% ліжкового фонду, який буде забезпечений киснем. Проблема нагальна. Місць навіть в невеликих лікарнях, якщо взяти саме Охтирку, яку я представляю, де розширили майже вдвічі кількість місць, вони зараз всі зайняті, але кисню все одно не вистачає. Прошу прискорити це питання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ШПАК Л.О. Моє питання. Світлано Миколаївно, все ж таки ви як фахівець знаєте більше, ніж ми, тобто ви є медиком і це ваше спрямування. Я все ж таки хотіла наголосити і на своєму регіоні. В Черкасах на сьогоднішній день гостро стоїть питання, і теж врахувати всі проблеми і звернути увагу.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перерозподіл видатків Міністерства охорони здоров’я на 2021 рік та розподіл збільшеного обсягу субвенції між місцевими бюджетами згідно з постановою Уряду від 31 березня 2021 року № 333.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція погодити перерозподіл видатків Міністерства охорони здоров’я на 2021 рік та розподіл збільшеного обсягу субвенції між місцевими бюджетами згідно з постановою Уряду від 31 березня 2021 року № 333. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за, колеги? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

П’яте питання, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я (розпорядження Уряду № 295-р).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Міністерство охорони здоров’я просить погодити перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2021 рік, відповідно до розпорядження 295-р на програму 1040 "Громадське здоров’я та заходи боротьби з епідеміями" на суму 199 мільйонів 438,7 тисяч гривень за рахунок зменшення обсягу видатків розвитку за програмою "Розвиток системи екстреної медичної допомоги, модернізація та оновлення матеріально-технічної бази". Вказані видатки планується спрямувати на придбання засобів, розхідних матеріалів для проведення лабораторних досліджень методом полімеразної ланцюгової реакції лабораторними підрозділами Міністерства охорони здоров’я.

У зв’язку з істотним погіршенням епідемічної ситуації та посиленням тестування населення на COVID-19, близько 60 тисяч тестів робиться щоденно, постала додаткова потреба у закупівлі і в перерозподілі таких видатків за програмою "Громадське здоров’я та заходи боротьби з епідеміями".

Зважаючи на викладене, здійснення перерозподілу забезпечить безперервний процес тестувань лабораторних досліджень біологічного матеріалу на COVID-19 без допущення черг, накопичення залишків неопрацьованих зразків і сприятиме уникненню ситуації із затримкою у проведенні досліджень чи встановлення діагнозу хворим на COVID-19.

Просимо підтримати та погодити перерозподіл, передбачений розпорядженням 295-р.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 31 березня за номером 295-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду від 31 березня за номером 295-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шосте питання, розподіл коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку (розпорядження Уряду № 297-р).

Доповідає заступник Міністра розвитку громад та територій Лукеря Іван Михайлович.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Розпорядженням Уряду № 297-р від 12.04.2021 року було затверджено проекти, які відповідають умовам та напрямам фінансування, визначеним у постанові Кабінету Міністрів України № 196. До розпорядження включено 294 проекти. Обсяг фінансування – 4,3 мільярди гривень, з них 11 – це кредиторська заборгованість по трьох областях. Проекти було схвалено міжвідомчою комісією 18 лютого та 4 березня 2021 року. Нерозподілений залишок на сьогодні складає 160 мільйонів гривень.

Відповідно до частини п’ятої статті 24-1 Бюджетного кодексу прошу погодити розподіл коштів ДФРР у 2021 році за адмінтеродиницями та інвестиційними програмами, проектами регіонального розвитку згідно з додатком до розпорядження № 297-р. Прошу погодити.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Без застережень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Питання до доповідача? Прошу.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Ви згадали про те, що є нерозподілені пошти на 12 квітня 160 мільйонів. Ми бачимо в розрізі областей, зокрема тут 9 областей. Яким чином ви будете їх розподіляти? Це буде додаткова подача проектів чи як буде?

 

ЛУКЕРЯ І.М. Дуже дякую, пані Лесю, за запитання.

Це нерозподілений залишок там, де рішенням комісії було прийнято рішення про доопрацювання окремих проектів. І протокольно ми зафіксували, що як тільки буде подана проектна документація актуальна, ці проекти будуть включені в розпорядження без проведення комісії.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще питання є? Немає.

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити розподіл коштів державного фонду регіонального розвитку відповідно до розпорядження Уряду № 297-р. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція погодити розподіл коштів державного фонду регіонального розвитку відповідно до розпорядження Уряду № 297-р. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – проти. Решта – за. Рішення прийнято.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Щиро дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Додатково включене питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я (постанова Уряду № 338).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Міністерство охорони здоров’я звертається з проханням погодити перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2021 рік, та внесення змін до порядку реалізації програми державних гарантій. Постанова розроблена Міністерством охорони здоров’я на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 квітня щодо національного плану вакцинопрофілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до кінця 2021 року, введеного в дію Указом Президента України від 3 квітня та дорученням Прем’єр-міністра від 2 квітня, з метою забезпечення вакциною проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, для проведення вакцинації населення. Реалізація постанови дозволить охопити щепленнями більшість дорослого населення України для формування колективного імунітету.

І звертаємо увагу, що зменшення видатків за бюджетною програмою "Реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення" на суму 6,5 мільярдів гривень пропонується як тимчасовий захід, враховуючи нагальність питання вакцинації. А також постановою Уряду передбачено в тримісячний термін Міністерству фінансів поновлення видатків за програмою медичних гарантій.

Дякую за увагу. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Щодо необхідності забезпечення вакцинами, звичайно, у нас немає заперечень, але є деякі, можливо, уточнення. Хочу уточнити, що ми хотіли від Міністерства охорони здоров’я графік проплат, які саме вакцини і на яку суму коштів необхідно у відповідний період року. Оскільки міністерство каже, що зараз треба 6,5 мільярдів, хоча на сьогодні, я не знаю, чи проплачені ті півтора мільярди, які є вже передбачені в бюджеті.

Плюс до того, що Міністерство охорони здоров’я рахує кількість вакцин, виходячи з даних державної статистичної звітності станом на 1.01.2021 року, виходячи з кількості населення – майже 42 мільйони населення, і це 70% дорослого населення.

По-друге, 6,5 мільярдів, які пропонується з бюджету виділити, не враховані видатки, які нам потенційно готові дати міжнародні партнери, а це 50 мільйонів євро Європейського інвестиційного банку, які вже підтверджені, і 30 мільйонів доларів – Світовий банк. Тому позиція Мінфіна була така: широке залучення коштів, в тому числі міжнародних партнерів, які готові розширювати цю програму, а не лише залучати кошти державного бюджету.

Дякую.

 

ШАТАЛОВА С.М. Коментар, з вашого дозволу, Юрію Юрійовичу.

 

АРІСТОЮ Ю.Ю. Так, прошу.

 

ШАТАЛОВА С.М. По першому зауваженню Мінфіну, що стосується додаткового залучення коштів від міжнародних партнерів. Всі ці угоди потребують щонайменше ратифікації у Верховній Раді України. І по-друге, вони потребують внесення змін до Закону про державний бюджет, додатку восьмого "Запозичення", де є чіткий перелік всіх відповідних програм.

Угода з Міжнародним банком реконструкції і розвитку  досі не укладена. У нас навіть не призначена дата переговорів. Коли ми отримаємо ці кошти, це, зрозуміло, є процес і ми в цьому процесі. Але на сьогоднішній день, якби не було такої нагальної потреби, ми не були фіналізовані з усіма контрактами в переговорних процедурах, в яких було залучено вище керівництво держави, Президент України, уряд, то, напевно, ми б дочекалися кілька місяців, три місяці, чотири місяці, коли внесуться зміни в Закон України "Про Державний бюджет на 2021 рік".

Я хочу нагадати Міністерству фінансів, що бюджетний запит Міністерства охорони здоров’я в минулому році на 2021 рік на вакцину був 15,1 мільярди гривень. Для Міністерства охорони здоров’я фінансування виділено в межах бюджету було лише 2,6 мільярди гривень, після цього перерозподіл 1,3 зі спецфонду.

Тому на сьогоднішній день існує реальна необхідність фінансування і укладання тих контрактів, по яким вже були проведені всі необхідні переговори.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ремарка. Лист Міністерства охорони здоров’я щодо необхідності врахування 15 мільярдів гривень на вакцини надійшов до Мінфіну 11 вересня 2020 року. Ви як члени бюджетного комітету розумієте, що бюджет вже був давно сформований і вже давно мався податися. Тому позиція Міністерства охорони здоров’я щодо апеляції до Мінфіну на сьогодні є некоректною.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Іване Івановичу, прошу, питання.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене виникло питання у зв’язку з цим діалогом, який ми тільки що слухали. Ми, бюджетний комітет, рішення бюджетного комітету стосуються погодження перерозподілу, який здійснює Кабінет Міністрів України на своєму засіданні. У мене виникає запитання, а урядові комітети, засідання Уряду, це не достатня площадка, щоб ці питання з’ясувати? Тому що ви між собою пишете листи, а в результаті комітет повинен вникати у вашу внутрішню переписку, хто, коли, кому, що написав. Це одне питання. Тобто я вважаю, що це абсолютно неприпустимо, коли Кабінет Міністрів має дві точки зору з одного питання, яке проголосоване Урядом. Тут або має бути одна позиція, а ми вже як комітет можемо, як та сторона, яка погоджує, дивитися, наскільки рішення Уряду схвалене. Це один момент.

Другий момент, це стосується 6,5 мільярдів. Я все-таки хочу також зрозуміти, перший момент, якщо ці 6,5 мільярдів передбачені будуть відповідно до рішення, погодження комітету, яку кількість вакцин отримає Україна, чи це буде тотально для вакцинування всього населення, чи цього буде недостатньо? Це одне питання.

Друге питання. Якщо все-таки ці кошти, про які говорив заступник Міністра фінансів, будуть Україною отримані від міжнародних інституцій, що тоді відбудеться з цими 6,5 мільярдів? Вони назад повернуться як кошти в НСЗУ чи нам недостатньо буде цієї суми? Тобто тут нам дайте роз’яснення.

І третє питання. У нас є спеціальний фонд державного бюджету сформований, який стосується якраз питань подолання COVID, в мене запитання до Мінфіну, а що з цим фондом, чому він не наповнюється, чому кошти, які мали би йти в цей фонд, вони не направляються, зокрема з коштів "Нафтогазу"? Давайте його наповнювати і звідти оплачувати. Бо ми ж так дійдемо до кінця року, що потім заберемо всі кошти, які передбачені на лікування інших хворих, а вони ж нікуди, ці хвороби, не подівалися, людей треба лікувати. Тому або давайте дивитися інші джерела, або тоді дайте обґрунтування, яким чином потреби по лікуванню інших хвороб, які мають бути в НСЗУ, будуть реалізовані.

От в мене є такі три питання. Але вони є важливі, тому що ми, я думаю, через місяць знову повернемося до цієї дискусії на бюджетному комітеті.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ШАТАЛОВА С.М. Шановний Іване Івановичу, реалізація постанови дозволить придбати орієнтовну кількість 25 мільйонів доз вакцини, що дасть можливість охопити щепленням приблизно 70% дорослого населення України в 2021 році. Кількість доз вакцини була визначена після вирахування всіх очікуваних майбутніх поставок по законтрактованим угодам та схваленому запиту МОЗ щодо отримання вакцини за механізмом COVAX.

Водночас те, що стосується програми медичних гарантій, ми діємо наразі в межах бюджету, який виділений Міністерству охорони здоров’я, і це тимчасова норма. Програма медичних гарантій з грудня, з листопада і з жовтня, оці кошти за рахунок програми медичних гарантій дозволять нам дати час Мінфіну знайти додаткове джерело, додатковий ресурс і нам законтрактувати ті вакцини, які повинні приїхати до кінця 2021 року.

Що стосується інших, ви сказали, міжнародних партнерів і угод з ними. Ми дуже сподіваємося, що ці видатки пройдуть дійсно до кінця 2021 року і дадуть нам можливість здійснити постачання на 2022 рік, підготуватися до 2022 року. Тому що навіть Міністерство фінансів план використання коштів по кільком кредитним угодам ставить 2022-й, навіть  2023 рік.

Дякую.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Іване Івановичу, щодо питання по спеціальному фонду, це залишок, який утворився з минулого року. Він склався на початок року близько 6 мільярдів гривень. На сьогодні він повністю розподілений відповідно до рішення Уряду, в тому числі і на вакцинацію додатково, в тому числі на доплати в 300% лабораторним центрам, інші речі, і в тому числі і рішення щодо виплати суб’єктам господарювання 8 тисяч гривень відповідно до прийнятого закону.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Я особисто обіцяю вам в кінці травня доповісти щодо виконання програми медичних гарантій. У нас закінчується аудит з цього приводу. Побачите, як там використовувалися кошти.

Що стосується перерозподілу, це непростий перерозподіл і не останній. Хоча це вимушена міра, безумовно, це потрібно робити, але все ж таки розрахунки і чіткий план дій має бути. Дали пізніше, я не бачив, ви зараз сказали, там є цифри. Дай Боже, щоб вони втілилися в життя.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання ще?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

У підкомітеті з питань видатків державного бюджету дане питання не розглядалося, оскільки звернення міністерства з відповідним рішенням уряду щойно надійшли до комітету. Пропонується на засіданні комітету визначитися щодо цього питання. При цьому рекомендується комітету погодити встановлений постановою Уряду від 14 квітня за номером 338 перерозподіл видатків державного бюджету, водночас рекомендувати Уряду забезпечити необхідність відновлення видатків за бюджетною програмою щодо реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2021 році на суму зменшення обсягу видатків, запропонованих у зазначеній постанові, і щомісяця інформувати Комітет з питань бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція: погодити встановлений постановою Уряду за номером 338 перерозподіл видатків державного бюджету; рекомендувати Уряду вжити заходів щодо відновлення видатків за бюджетною програмою з реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення в 2021 році, зменшених зазначеною постановою, та щомісяця інформувати Комітет з питань бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Четверте питання. Законопроект про внесення змін до Закону про Державний бюджет на 2021 рік щодо збільшення видатків на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами (№ 5304), поданий народними депутатами України Демченком, Костіним та іншими.

Доповідає співавтор народний депутат Демченко Сергій Олексійович. Прошу.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Дякую, пане голово. Всім доброго дня.

Колеги, мова йде про ситуацію, яка вже, не можна назвати іншим словом, ніж катастрофічна, яка склалася на сьогоднішній день в судовій системі. В нас зупиняються суди, не видають рішення, немає коштів на комунальні послуги, на інші накладні витрати. Ми з вами до цієї ситуації нібито і були готові, але й вийшло так, як вийшло. Чому нібито були готові? Тому що ми саме в Законі про державний бюджет на цей рік закладали, що маємо переглянути витрати на судову гілку влади і дофінансувати її до належного рівня. Мова йде, на цей рік буде мінімальна необхідність десь близько 2,5 мільярди гривень. Розраховуючи цю цифру, ми поквартально взяли, що близько 600 мільйонів, щоб закрити цей квартал і вирівняти, щоб в нас правосуддя не зупинилося.

Які кошти ми пропонуємо залучити на ці питання? Є рішення щодо скасування Дефлімпійських ігор в цьому році, вони відкладені внаслідок пандемії на наступний рік, і вивільняється близько 1,3 мільярди гривень. З цих 1,3 мільярди гривень ми просимо 600 мільйонів гривень передати саме для покриття частково сьогоднішнього дефіциту, підкреслюю, катастрофічного дефіциту щодо системи правосуддя. Є відповідні погодження Міністерства фінансів, ГНЕУ, відсутність заперечень з боку Міністерства спорту. Це вивільнені кошти внаслідок того, що скасовані Дефлімпійські ігри. Вони були передбачені саме на участь в Дефлімпійських іграх.

Прошу підтримати даний законопроект і надати можливість нашій державі далі існувати з можливістю відправляти правосуддя задля нас з вами і громадян, яких ми представляємо.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні колеги, на нашому засіданні присутня тимчасово виконуюча обов’язки Голови Державної судової адміністрації України Гізатуліна Людмила Василівна.

Людмило Василівно, будь ласка.

 

ГІЗАТУЛІНА Л.В. Доброго дня, шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати. Я прошу підтримати запропонований законопроект, тому що дійсно ситуація критична складається. Я думаю, що ви всі знаєте, тому що і до бюджетного комітету, і до Верховної Ради, і до Комітету з питань правової політики щоденно надходять звернення від судів, в яких зазначається про недостатній рівень фінансового забезпечення на 2021 рік. Це пов’язано в першу чергу і з питанням заробітної плати працівників апаратів судів, і з відправленням правосуддя, тому що не достатньо поточних видатків на роздруківку процесуальних документів, на відправку повісток. І враховуючи все ж таки структуру бюджету 2021 року, що в структурі бюджету 94,7% - це видатки на заробітну плату з нарахуваннями, яких все рівно не вистачає на оплату праці працівників апарату в обсязі основних складових, це посадовий оклад, ранг і вислуга, на 2021 рік, тому я дуже прошу підтримати цей законопроект, щоб хоча би на якийсь незначний період, але хоч трішечки ситуацію вирівняти і забезпечити суди необхідними витратними матеріалами і мінімально необхідними складовими для оплати праці працівників апаратів судів.

Дякую. Сподіваюся на підтримку.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається заступнику Міністра фінансів Єрмоличеву Роману Володимировичу.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми розглядали зазначений законопроект. Ми його підтримали, враховуючи ситуацію дійсно з фінансуванням судової гілки влади і враховуючи необхідність передбаченої норми в Законі про державний бюджет про дофінансування цієї статті. Там просто необхідно внести техніко-юридичні правки до цього законопроекту.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

НЕВІДОМИЙ В.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

 

КРУЛЬКО І.І. В мене є запитання. В мене запитання до авторів законопроекту і до Людмили Василівни Гізатуліної. Дивіться, цей законопроект – 600 мільйонів, а ви сказали, що це покриває, 94% з цієї суми іде на заробітну плату суддям, а утримання судів, а оплата орендних платежів за ті приміщення, які суди орендують, а сплата комунальних послуг і так далі, і так далі? Скажіть, будь ласка, чому саме 600 мільйонів, чому не 700, не 500, чому така в нас кругла цифра? І на скільки часу воно вирішує проблему в судовій системі?

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Дякую за запитання. Сергій Демченко, народний депутат України. Спробую відповісти.

Правильно каже Людмила Василівна, ми взяли б і більше. Як я сказав, що в нас дефіцит щонайменше судової гілки влади в цьому році 2,5 мільярди гривень. 600 мільйонів – це та можливість, яка в нас виникла внаслідок узгодженої позиції Міністерства фінансів і тих пропозицій, які є на сьогоднішній день в ситуації поточній.

На скільки вирішить ці питання, на скільки по часу? Ну воно вирівняє поточні майбутні 2-2,5 місяці, не більше. Але ми сподіваємося, що це не останнє рішення, яке ми знаходимо.

Але я підкреслював вже на підкомітеті, в нас на сьогоднішній день вже є позови, їх не десятки, їх вже сотні, до Європейського суду з прав людини, пов’язані з тим, що ми не відправляємо своєчасно правосуддя. Кожний позов за собою тягне майже 5 тисяч євро, які держава буде змушена сплатити. Тому в нас на сьогоднішній день це єдина можливість, яка винайдена разом з представниками Уряду, разом з нашою робочою групою, в тому числі учасники – це народні депутати, присутні тут. Іншого варіанту в нас не існує, це єдиний варіант.

Я прошу підтримати. Ще раз звертаю увагу, що мова йде не про забаганки, питання не заробітних плат суддів. Судді отримують суддівську винагороду, яка гарантована законом, її розмір, і вона на сьогоднішній день, враховуючи наші дії з наближення та дії з використання резервного фонду, вона поточно забезпечена. Але не забезпечені на сьогоднішній день, крім відповідних витрат, не забезпечені зарплати працівників апаратів судів на рівні окладів, без будь-яких доплат, не забезпечені відповідні витрати щодо оренди приміщень, на які також ці кошти враховані, не забезпечені комунальні витрати.

Є, наприклад, в нас, на жаль, дуже складна ситуація в Дніпропетровській області, в моїй рідній області, де я народний депутат, є апеляційний господарський суд, який не може сплатити за оренду приміщення, в якому він знаходиться. Ми зараз намагаємося вирішити паралельно це питання. І враховуючи цю проблему, його вирішити, і враховуючи проблему, що все-таки вишукуємо можливість інших приміщень там, де ми не витримуємо. Тому що, на жаль, на сьогоднішній день ми виходимо не з того, що правосуддя має бути в максимально комфортних умовах, ми виходимо з того, які можливості в нас є в державі фінансові, і їх ми маємо враховувати. Тому, можливо, по деяким судам, де ми не витримуємо взагалі фінансування, якщо в нас не буде додатково в цьому році, крім того, що ми зараз заявили, то, можливо, суди деякі будуть змушені взагалі змінювати приміщення, відмовлятися від апарату судів. До чого це призведете? Мінімум, що я вам сказав, це звернення і відповідні рішення стовідсоткові, по 5 тисяч євро кожне звернення буде стягнуто з держави. І яка це сума? Я думаю, ви краще мене можете порахувати, ви більші спеціалісти в цифрах. Але я ще раз звертаю увагу, це не для того, щоб хтось жирував, це не для того, щоб сплатити якісь преміальні незрозумілі, це просто виживання. На сьогоднішній день кожного дня звільняються не тільки судді, звільняються на сьогоднішній день працівники апаратів судів десятками. Нікому буде працювати в судах. Ще місяць, я не знаю, скільки часу знадобиться, щоб ми зайшли повністю в колапс.

У нас кожного дня приходять з судів. Ми зупинили кримінальне провадження, ми зупинили привозити під вартою осіб, які знаходяться, тому що немає коштів. Я можу так продовжувати безкінечно. Я перепрошую.

 

КРУЛЬКО І.І. Ви не почули моє запитання. Ви нам виливаєте болі судової системи. Питання в мене було про інше. Цифра, яка оголошена і передбачена була на Дефлімпійські ігри, 1,3 мільярди, ви подаєте пропозицію на 600 мільйонів. Так у мене є пропозиція, якщо ці ігри вже не будуть і ми розуміємо, що вони відмінені, так треба тоді подати комплексний законопроект, де всю суму передбачити. У нас в державі маса витрат, які чекають свого вирішення. Це один момент.

Другий момент. Якщо ви самі говорите, що цей закон вирішує проблему тільки на два місяці, а через два місяці що буде? Сесія Верховної Ради закінчиться в липні, що, суди перестануть працювати влітку чи що?

Тому я ще раз кажу, що для того, щоб вирішити цю проблему, в тому числі тих судів, про які ви говорили, треба подати, щоб був законопроект, який вирішує проблему в принципі. Я вважаю, що те, що ви подали, тут ми всі розуміємо, що є проблема з відправлянням правосуддя, ми не проти цього, щоб її вирішити, але я просто не розумію половинчастих рішень. От ви подали рішення на 600 мільйонів. Я запитую, чому 600 мільйонів? А ви кажете про те, що будуть в Європейський суд з прав людини подані позови. Так не про це ж питання. Питання, чому 600? Логіка ж має бути будь-якого рішення. Я закликаю до логіки, от і все.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Все правильно. Логіка в тому, що скільки коштів нам була винайдена можливість щодо вирішення цього питання, інші кошти, я так розумію, були спрямовані на інший напрямок. Тому на сьогоднішній день це щонайменше, що ми могли знайти з вільних коштів державного бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні колеги, ми дійсно коли приймали бюджет на 2021 рік, і в нас є у висновку, що в Прикінцевих положеннях було доручення Кабінету Міністрів розглянути можливість збільшення видатків. Ніхто не обговорює те, що не потрібно збільшувати видатки на судову адміністрацію, але питання в тому, за рахунок чого. Тобто ви пропонуєте збільшити видатки за рахунок Міністерства спорту. І ви наводите аргумент, що Міністерство молоді і спорту погодило. Так от, шановні колеги, візьміть, будь ласка, у нас є матеріали, остання сторінка, де чітко зазначено: враховуючи, що видатки за бюджетними програмами Мінмолодьспорту як головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до бюджетного запиту на 2021 рік не забезпечені в повному обсязі, міністерство наразі розробляє проект розпорядження про перерозподіл деяких видатків, передбачених на 2021 рік, яким планує перерозподілити вільні кошти в межах бюджетних програм Мінмолодьспорту. Тобто Мінмолодьспорту не погоджувало саме те, що зніметься. Ми всі маємо лист. Тобто ви зараз підмінюєте поняття.

Давайте тоді запросимо Міністра спорту або його профільного заступника, і так, як Іван Іванович пропонує, ми будемо розуміти, яка є економія коштів по Міністерству молоді і спорту та запропонуємо якісь інші, можливо, варіанти використання цих коштів. Але на сьогоднішній день ми не маємо повноважень для того, щоб приймати такі рішення. Тому що, шановні колеги, головний розпорядник відповідно до пункту сьомого частини п’ятої статті 22 Бюджетного кодексу здійснює управління бюджетними коштами у межах, встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних програм. І вони про це зазначають в листі, що будуть надані матеріали на розподіл.

Тому є пропозиція зняти це питання з розгляду, перенести на наступне засідання та заслухати Мінполодьспорту. Це перше.

Друге. Дослухатися до пропозиції нашого колеги Івана Івановича Крулька і дійсно напрацювати комплексне рішення. Тому що навіть в листі Державної судової адміністрації ви зазначаєте, що цей законопроект не вирішує проблему, дослівно: "це лише частково дозволить вирішити питання, але не вирішить проблему в цілому".

Давайте напрацюємо комплексне рішення, але не за рахунок Мінмолодьспорту. Тому що на сьогоднішній день в Україні особливо дитячий спорт не розвивається. І коли ми з вами, колеги, приймали бюджет, ми домовлялися про те, що будемо започатковувати програми будівництва стадіонів, будівництва спортивних майданчиків по всій країні. І натомість ми не збільшуємо видатки для Мінмолодьспорту, а ще й забираємо.

Тому є така пропозиція: не підтримувати цей законопроект.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є ще питання? Прошу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги, Юрію Юрійовичу! В мене коротеньке питання, звісно, до Сергія Демченка. Ви наш колега і дійсно лобіюєте це питання, але є фактично розпорядник коштів в судовій системі, ми хотіли б почути саме розпорядника коштів, який розказав би про біль судової системи.

Саме словосполучення "судова система" наразі у людей викликає такий негатив. Я не за і не проти, щоб ми добавляли кошти, ще потрібно розібратися в цьому питанні, але в мене окреме питання до уряду. Якщо уряд при плануванні бюджету 600 мільйонів не добавив на цей рік, а зараз ми знімаємо з Міністерства молоді і спорту, то це не правильне, на мою думку, планування грошей. І в цьому потрібно шукати вихід.

І те, що Мінмолодьспорту, можливо, сьогодні і не має потреби в грошах, але це пов’язано з пандемією коронавірусу. А якщо б ці кошти були потрібні, що б ми робили з судовою системою?

Тут двояке питання. До колеги, в принципі ми почули вашу думку. Питання більше до Уряду, до представника Уряду.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми всі чудово розуміємо, що бюджет має бути збалансований і всі потреби головних розпорядників, в тому числі Міністерства охорони здоров’я на 259 мільярдів, задовольнити дуже складно. Потреба Державної судової адміністрації, додаткові потреби, це, наскільки я пам’ятаю, близько 13 мільярдів гривень, які вони хотіли як додатковий обсяг. Це, зрозуміло, треба було збалансовувати.

Щодо підходів, чому в даному випадку не вистачає. Це питання по працівникам апаратів судів, де розрахована заробітна плата в середньому по 9 тисяч 300 гривень, це районний рівень – 9300, відповідно на руки люди отримують 7 тисяч. В даному випадку йде мова просто про збільшення заробітних плат працівникам судів щодо виплати цієї заробітної плати.

Дякую.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Дозвольте я прокоментую, маленька ремарка відносно того, що Роман Володимирович зазначає. Колеги, у нас у висновках на сторінці 5 зазначається, що, зокрема, затверджений обсяг видатків на оплату праці дозволяє виплатити середню заробітну плату працівникам всіх апаратів судів у розмірі 9750, з урахуванням обов’язкових складових зарплати, без врахування стимулюючих виплат середній її рівень має складати 10255, відповідно дефіцит видатків на оплату праці працівників апарату судів на виплату основних складових зарплати складає 144 мільйони гривень. Не 600.

А далі ми для себе повинні, наприклад, розглянути питання, ми на підкомітеті задавали питання Людмилі Василівні, якщо проаналізувати 2020 рік і проаналізувати перший квартал 2021 року, скільки з видатків на оплату праці направлено на заробітну плату, а скільки направлено на преміювання. Дайте, будь ласка, інформацію бюджетному комітету. Можливо, у вас співвідношення один до одного чи на 50% у вас є преміювання. Ми не розуміємо, наскільки ви преміюєте своїх працівників апарату і з чого вам не вистачає. У нас немає інформації для прийняття рішення.

І ще раз зазначу, Ігорю Федоровичу, Міністерство молоді і спорту не відмовлялося від коштів. Вони чітко пишуть, що вони будуть пропонувати перерозподіл.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще питання? Любове, прошу.

 

ШПАК Л.О. Хочеться підсумувати наше питання, яке ми обговорювали. Все ж таки дуже прикро, що саме в судовій системі відбувається така проблематика і на сьогоднішній день ми не маємо фінансування. Але все ж таки хотілося б дійсно знати, на яких розрахунках, на яких показниках коефіцієнтів саме базується ця сума, яку ви подаєте. І хочеться говорити про те, що ця сума задовольнить вас до кінця року.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе, прошу.

 

ГЕРМАН Д.В. Шановні колеги, на моїй пам’яті, до нас Комітет з питань правової діяльності звертається  вже не перший, не другий, не третій раз, і кожного разу ми розглядаємо одне й те саме питання, що суди недофінансовані, у них немає грошей на марки, канцелярію, на заробітну плату та таке інше.

У мене є, мені здається, конструктивна пропозиція. Давайте запросимо Міністра фінансів чи профільного зама, запросимо відповідно судову адміністрацію, нехай вони нам нададуть обґрунтування по цих питаннях, з якими вони приходять.

Я повністю підтримую колегу, що це нерозумно знімати кошти з Мінмолодьспорту чи з якогось іншого розпорядника, щоб закрити потреби судової адміністрації. Але закривати очі на ті проблеми, з якими вони до нас вже третій чи п’ятий раз приходять, теж неможливо. Тому давайте запросимо їх на комітет і розглянемо це питання по суті.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Володимире, прошу.

 

ГЕВКО В.Л. Я дійсно підтримую Дениса в тому, що він сказав, це вже не перший раз, коли до нас звертаються з цією проблемою. Це дійсно дуже болюча проблема зараз нашої судової системи. Ми всі розуміємо, що ми не дофінансували в повному обсязі ті потреби, які були першочергові навіть в цій структурі, і зараз дійсно вони там не мають елементарних речей, які їм потрібні просто для повсякденного виконання своїх робочих обов’язків. Тому є пропозиція підтримати цей перерозподіл.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Це проект закону.

Останнє питання.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Шановні колеги, я хотів би звернути увагу на те, що на сьогоднішній день у нас є не тільки проблема недофінансування судової системи, але й величезна недовіра громадян до судової системи. В мене в окрузі, зокрема в 162-у, дуже багато звернень стосовно роботи судів і невдоволення роботою судів, це окреме питання, і ми як народні депутати не можемо втручатися в діяльність судової системи. При цьому хочу зауважити на розмір суддівської чи винагороди, чи зарплати, яка встановлена законом. Чи не розглядалося питання представниками і судової системи, і профільного комітету перегляду тих заробітних плат, зменшити їх на 20-30%, і ця різниця якраз покриє ті потреби, які є, хоча би в поточному році? І в будь-якому випадку це може покрити фінансування системи, і тим більше, може якось покращити довіру до системи у громадян України.

Дякую.

 

ПУШКАРЕНКО А.С. Колеги, я підтримую те, що сказав Денис Герман, давайте ми всі сторони запросимо і комплексно послухаємо. Тому що оце вже, на нашій пам’яті, в котрий раз питання, і ми ходимо по колу.

І Андрія підтримую. Дійсно, те, що Мінмолодьспорту від цих коштів не відмовлялося.

І третє. Юрію Юрійовичу, як ми скличемо всі сторони і вислухаємо, ми все ж таки рухаємося, щоб в нас держава була у смартфоні, так, може, вже в якійсь частині пора переходити від конвертів і марок до якихось більш сучасних технологій?

Дякую.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Якщо дозволите?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, Сергію.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Друзі, колеги, дивіться, насамперед всі ці питання, що ви зараз висловили, вони всі справедливі, але вони не є такими, що без відповіді, вони всі давно розглянуті, на них вже надані публічно відповіді.

Питання щодо суду в смартфоні, питання щодо запуску ЄСІТС, воно пов’язане з тими коштами, які також на сьогоднішній день відсутні. Тут буде трохи замкнутий круг. На кожне ваше питання я скажу, що необхідні ще кошти для того, щоб запустити електронну систему, на те питання необхідні ще кошти для того, щоб нам отримати відповідно, погасити на весь період, на весь рік.

Але весь цей час, незважаючи на те, що ми знаємо проблему, у нас є цифри, які підтверджені Міністерством фінансів, є цифри, які підтверджені на нашому комітеті, робочою групою відповідною, є цифри, які надані зараз на розгляд, весь цей час суди не будуть працювати. Я не знаю, що може бути гіршим в нашій країні, в тому числі на міжнародній арені, як ми будемо про це казати, що в нас зупинено правосуддя.

Внаслідок того, що в минулому році, коли ми приходили до профільного комітету, ми з вами обговорювали, була не узгоджена сума понад 5 мільярдів гривень. Ця сума була повністю і депутатом Лабою, і всіма іншими була розрахована, вона повністю була підтверджена. Тому зараз, якщо ми вважаємо з вами, що маємо дорахувати до цих 600 мільйонів ще кошти, про які ми з вами зараз кажемо, я з вами погоджуюся. Будь ласка, я пропоную долучатися до робочої групи, я пропоную надати відповідну інформацію на наступні засідання комітету. Але якщо ми зараз терміново не вирішимо хоча б ці 600 мільйонів, правосуддя зупиниться. Я не знаю, чим ми будемо пояснювати нашим громадянам, що вони не можуть отримати судове рішення в суді, у них не буде можливості реалізувати своє право, яке Конституцією закріплене, яке ми з вами також маємо захищати.

Колеги, я дуже прошу не відкладати питання, розглянути його сьогодні, розглянути позитивно.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Сергію, почули.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Було засідання робочої групи правового комітету з Міністерством фінансів, і цей закон – це вже як компромісне рішення. З Міністерством спорту це погоджено. Тому сума 600 – це компромісне рішення між двома міністерствами.

Якщо є питання, я думаю, що при другому читанні можна буде їх враховувати, доповнювати чи спростовувати.

Слово надається Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Пропонується комітету прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, зокрема: рекомендувати Верховній Раді законопроект 5304 включити до порядку денного сесії та за результатами розгляду парламентом в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням редакційних та техніко-юридичних пропозицій, наведених у розданому проекті ухвали.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція ухвалити рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме: рекомендувати Верховній Раді законопроект 5304 включити до порядку денного сесії та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу і в цілому як закон з урахуванням редакційних та техніко-юридичних пропозицій. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утрималися? 13 – за. 7 – утрималися. 1 – проти. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

 

ДЕМЧЕНКО С.О. Дякую, колеги.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Про Постанову Кабінету Міністрів від 3 лютого 2021 року № 69 "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2020 року № 308". Доповідає голова підкомітету Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

До комітету надійшло звернення Мінекономіки щодо погодження положень постанови Уряду № 69. Оскільки цією постановою вносяться зміни до показників держбюджету 2020 року, зокрема умов виділення коштів із фонду COVID-19 фонду безробіття, слід звернути увагу на вимоги Бюджетного кодексу. На дані вимоги бюджетного законодавства посилається у своїх листах також Рахункова палата і Мінфін, які на прохання комітету висловили свою позицію з цього питання.

Тому у зв’язку із закінченням бюджетного періоду 2020 року, зважаючи на вимоги бюджетного законодавства, пропонується повернути звернення Мінекономіки без погодження положень постанови № 69, повідомивши про це, як зазначено в проекті листа, копії якого надано у ваших матеріалах. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція згідно з розданим проектом листа, а саме: повернути відповідне звернення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства без погодження положень постанови Уряду № 69. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Всі – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим.