На доповнення до листа-висновку Комітету від 05.10.2023 № 04-13/3-2023/219235 про підготовку до ІІ читання законопроекту за реєстр. № 10037
06 жовтня 2023, 11:52
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 6 жовтня 2023 року (протокол № 171) додатково розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) та інформує про таке.
Комітетом за підсумками розгляду на своєму засіданні 5 жовтня 2023 року (протокол № 170) питання про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) /далі – законопроект № 10037/ ухвалено таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект № 10037 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками. При цьому з 909 пропозицій у порівняльній таблиці до законопроекту № 10037 Комітетом запропоновано врахувати 35 і відхилити 874 пропозиції. Комітет направив на розгляд Верховної Ради України відповідний висновок /лист від 05.10.2023 № 04-13/3-2023/219235 і порівняльну таблицю до законопроекту № 10037.
Після розгляду Комітетом даного питання до Комітету надійшло звернення народних депутатів України Корнієнка О.С., Арахамії Д.Г., Фролова П.В., Горбенка Р.О., Кулініча О.І. Бойка Ю.А., Мотовиловця А.В. з додатковою пропозицією до законопроекту № 10037 /лист від 05.10.2023 № 7д9/1-2023/219884/. Керуючись положенням пункту 4 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» (згідно з яким комітет Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону), у Комітеті за участю Міністерства фінансів України опрацьовано таку додаткову пропозицію до законопроекту № 10037, в результаті народними депутатами України – членами Комітету внесено до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 10037 додаткову пропозицію за № 910 та враховано її.
Таким чином, Комітетом в остаточній редакції законопроекту № 10037, підготовленого до другого читання, пропонується новий пункт 60 розділу VI Бюджетного кодексу України викласти у такій редакції:
«60. Установити, що, як виняток з положень пунктів 1 і 1-1 частини першої статті 64 та пункту 1 частини першої статті 66 цього Кодексу, частина податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України та згідно із зазначеними нормами цього Кодексу належить до доходів загального фонду відповідних місцевих бюджетів, зараховується в повному обсязі до спеціального фонду Державного бюджету України та спрямовується у таких пропорціях за такими напрямами:
1) з 1 жовтня 2023 року по 31 грудня 2023 року:
50 відсотків — Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання;
50 відсотків — Міністерству оборони України для закупівлі артилерійських систем;
2) з 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX:
45 відсотків — Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання;
45 відсотків — Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України на виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення;
10 відсотків – головним розпорядникам коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, для подальшого автоматичного спрямування військовим частинам Збройних Сил України, інших військових формувань на матеріально-технічне забезпечення пропорційно до фактично сплаченого податку за осіб, визначених у цьому пункті, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Напрями використання коштів, зазначених в абзаці другому підпункту 1 і абзацах другому і третьому підпункту 2 цього пункту, погоджуються відповідно Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України з комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки.
Дозволити Міністерству фінансів України вносити зміни до розпису спеціального фонду Державного бюджету України з метою відображення фактичних надходжень, зазначених у цьому пункті, та здійснення відповідних видатків державного бюджету».
Отже, з 910 пропозицій в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 10037 Комітетом пропонується врахувати 36 пропозицій і відхилити 874 пропозиції.
За підсумками додаткового розгляду даного питання Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з урахуванням внесення необхідних редакційних і техніко-юридичних правок.