Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №155 від 18.05.2023

26 травня 2023, 12:48

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань бюджету

 

18 травня 2023 року

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку ще раз, шановні колеги. В нас присутні 19 людей на zoom та в Комітеті, тому ми можемо розпочинати наше засідання.

На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду для проведення сьогоднішнього засідання Комітету в режимі відеоконференції. Отже відтак ми його і проводимо в zoom.

Чи присутній Цабаль Володимир Володимирович з нами? Добре. Тоді, поки він відсутній, я буду здійснювати облік членів Комітету.

 

КУЗБИТ Ю.М. Присутній, пані Роксолано, от зі мною, заходимо в Комітет.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Поки ви заходите, я буду здійснювати облік членів Комітету та підрахунок голосів самостійно.

 

КУЗБИТ Ю.М. Добре, дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тому оголошуватиму прізвище і прошу підтвердити свою присутність.

Підласа Роксолана Андріївна присутня.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Доброго дня ще раз всім. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Присутня. Доброго дня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Можна сказати і так.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Вітаю. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко присутній. Вітаю.

 

ПІДЛАСА Р.А. Вітаю.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

Задорожній Микола Миколайович.

Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський присутній. Доброго дня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго дня.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Доброго дня. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго дня.

Кузбит Юрій Михайлович присутній в залі, але ви все одно не відключайтесь від zoom, тільки відключіть звук, будь ласка.

 

КУЗБИТ Ю.М. В мікрофон сказати?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так.

 

КУЗБИТ Ю.М. Присутній. Кузбит.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Доброго дня, присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. У вас така гарна фотографія, Михайло Михайловичу.

 

ЛАБА М.М. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Доброго дня. Лунченко присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Доброго дня. Люшняк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго дня. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго дня.

Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Доброго дня. Поляк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Доброго дня. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Доброго дня. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Доброго дня. Фролов присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Присутня.

 

ДУНАЄВ С.В. Дунаєв також присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв також присутній. Зареєстрували.

 

МОЛОТОК І.Ф. Щось пропустили Молоток Ігор Федорович. Я не почув своє ім'я, був присутній. Доброго дня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Ні, ми вас не пропускали, Ігорю Федоровичу.

 

ГЕРМАН Д.В. Відмітьте, будь ласка, Герман Денис присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Герман присутній.

Отже, у нас присутні 24 члени Комітету. Кворум є.

Можемо розпочинати засідання. І прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.

Оголошую засідання відкритим.

Тепер щодо порядку денного. Проект порядку денного та відповідні матеріали були вам надіслані в СЕДО, а також в чат Комітету і на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський Андрій Ярославович. Немає.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Борт Віталій Петрович. Відсутній.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович. Відсутній.

Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський Анатолій Григорович. Відсутній.

Дунаєв Сергій Володимирович.

 

ДУНАЄВ С.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна Леся Валентинівна. Відсутня.

Задорожній Микола Миколайович. Відсутній.

Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович. Немає.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович. Немає.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Прошу вибачення. Добрий день, Забуранна приєдналась, також підтримую. Доброго дня.

 

ЦАБАЛЬ .В.В Порядок денний.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Так, так.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лесю Валентинівно, відмітили, зареєстрували. Порядок денний – за.

Поляк Владіслав Миколайович. Не голосував. Ну відсутній на час голосування.

Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський Анатолій Ігорович. Відсутній.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак – за.

Там хтось щось говорив, бо не було зрозуміло.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Володю, Задорожній. Прошу врахувати мій голос – за і зареєструвати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували.

25 – за. Рішення прийнято.

 

ПОЛЯК В.М. Вибачаюсь, колеги. Поляк теж за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 26 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую, Владиславе Миколайовичу.

Отже, переходимо до питань порядку денного. Перше питання: про звіт Рахункової палати за 2022 рік.

Відповідно до статті 30 Закону України "Про Рахункову палату" Рахункова палата щороку готує та не пізніше 1 травня кожного року, наступного за звітним, подає Верховній Раді щорічний звіт про свою діяльність.

Хочу вам повідомити, що звіт Рахункової палати був поданий вчасно. Ми маємо його розглянути та запропонувати Верховній Раді розглянути його на пленарному засіданні.

Тому звіт доповідає тимчасово виконуючий повноваження Голови Рахункової палати Майснер Андрій Васильович. Прошу, регламент – 5 хвилин.

 

МАЙСНЕР А.В. Дякую, шановна Роксолано Андріївно.

Шановні колеги народні депутати, члени Бюджетного комітету Верховної Ради України, учасники засідання, маю честь сьогодні презентувати вам основні показники і основні характеристики звіту про результати діяльності Рахункової палати за 2022 рік. Відповідний документ був надісланий для ознайомлення заздалегідь, можливо, для формування певних питань.

Структура документа в порівнянні з попередніми роками була змінена в деяких аспектах, зокрема було відповідно до Закону України "Про Рахункову палату" приділено увагу персональній відповідальності членів Рахункової палати за ввірені їм напрями діяльності за сферами і галузями для того, щоб народним депутатам України і всім користувачам звіту було зручно і корисно дізнаватися інформацію і знати, хто саме в державі в особі Рахункової палати відповідає за той чи інший напрям.

Нагадаю, що завдяки вам, шановні народні депутати, Верховній Раді України, саме нас, членів Рахункової палати обирали персональним голосуванням, і саме ми, кожен окремо, несемо свою персональну відповідальність, окрім того, що у нас є колегіальна відповідальність як державного органу незалежної аудиторської інституції.

Хотілось би зазначити, що, безумовно, терористична війна російської недофедерації проти України дала свій негативний відбиток на діяльності Рахункової палати – ми були вимушені міксувати дистанційну форму роботи з безпосередньо очним перебуванням в офісі наших працівників відповідно до потреб. Це також вплинуло не тільки на форму, але й на зміст, кількість проведених контрольних заходів. Деякі з них за формою були змінені з аудитів, зокрема ефективності Performance audit, на аналізи діяльності здійснення державної політики, її ефективності у тих чи інших галузях економіки і системи публічних фінансів України.

Всі показники ключові по кількості, за результатами тих чи інших контрольних заходів Рахункової палати в 2022 році наведені в звіті докладно з розбивкою по членах Рахункової палати.

Хотілось би також зазначити, що є і проблемні питання, які ми, як Рахункова палата, розкриваємо публічно в своїй діяльності і демонструємо, що ми розуміємо цю проблематику і сьогодні її вже активно усуваємо. Зокрема мова йде про стратегію діяльності і розвитку Рахункової палати як інституції. На жаль, дуже низький відсоток фактичного виконання, трохи більше 14 відсотків, тих завдань, які ставилися в стратегії Рахунковою палатою перед собою, як інституцією. І повірте, в 2023 році ця картина наразі зараз динамічно міняється і Рахункова палата безумовно прагне бути надійним аналітичним, фаховим партнером Комітету з питань бюджету, Верховної Ради та інших державних і міжнародних партнерів і стейкхолдерів.

Хотілось би зазначити також, що в 2022 році ми продовжили, не дивлячись на воєнні дії, активну взаємодію з INTOSAI, з EUROSAI як спільнотами відповідних органів, вищих органів аудиту Supreme Audit institutions, і наразі знову-таки зазначаю, що в 2023 році з урахуванням тих недопрацювань, можливо, які, до речі, відображені в звіті публічно, ми сьогодні посилюємо ці позиції і результат не забариться.

Хотілось би також зазначити, що, на жаль, в звіті цього писати ми от так, як я зараз це зазначу, не стали, але я дуже прошу вас і звертаюсь до вас, шановні народні депутати України, члени Комітету з питань бюджету, Верховної Ради України, що потенціал Верховної Ради на сьогодні використовується незначний в порівнянні з тим, що міг би бути, відсоток з точки зору синергії з депутатським корпусом, зокрема з Комітетом. Ми сьогодні здатні за напрямами, конкретно члени Рахункової палати (я підтверджую, це наша консолідована позиція, я з колективом говорив перед цим представленням звіту), готові працювати з народними депутатами – членами Комітету по всіх темах, які вас сьогодні хвилюють як державників, для того щоб забезпечити вам належну аналітичну базу за результатами нашої діяльності. Будемо реагувати. І ще раз звертаю вашу увагу, що краще це робити до того, як ми формуємо річний план, на ті сигнали, які даються профільним комітетом з точки зору актуалізації тих чи інших тем. Це не руйнує основного принципу, який у нас є, незалежності Рахункової палати, це лише підкреслює нашу з вами державницьку синергію.

Готовий відповісти на всі запитання, які виникають у вас після того, як ви ознайомилися зі звітом Рахункової палати за 2022 рік. І також хотів би попросити вас, Роксолано Андріївно, і всіх членів Комітету, які будуть голосувати за відповідний проект рішення Комітету з цього питання порядку денного, по-перше, всі сигнали, всі рекомендації, які будуть надані, їм буде приділено відповідну гідну увагу. Це перше. І увага ця буде з точки зору знову-таки синергії і діалогу з Комітетом з питань бюджету.

Що стосується строків. Є велике прохання все ж таки… У нас синергія ця присутня, є повне взаєморозуміння, визнання авторитету Комітету і незалежності Рахункової палати. Прошу нам в такому форматі, якщо ви погодитесь, я дуже прошу від імені колективу Рахункової палати не виставляти дедлайни, але, повірте, весь колектив Рахункової палати сьогодні спрямований на те, щоб кожен день, поки ми тут, в тилу, працюємо з цифрами, а наші дівчата і хлопці боронять нас і наші родини, і державу на фронті, ми не збираємось затягувати і кожен день буде використаний максимально ефективно, в тому числі з точки зору імплементації ваших рекомендацій.

Дякую за увагу. Слава Україні!

 

ПІДЛАСА Р.А. Героям слава! Дуже дякую, Андрію Васильовичу.

Давайте почуємо членів Комітету з приводу звіту та вашої пропозиції. Чи хоче хтось висловитись з членів Комітету? Прошу, піднімайте руку, хто на zoom. Чи хоче хтось в залі з членів Комітету висловитись?

Будь ласка, давайте Володимир Цабаль тоді, а після цього Павло Фролов. Прошу коментарі до 2-х хвилин.

 

ЦАБАЛЬ В.В. У мене такий коментар скоріше, ніж питання, але в тому числі питання. Воно не стосується цього звіту. Зі звітом ознайомився, дуже дякую за презентацію. У мене більше питання стосується роботи на цей рік. Як ми знаємо, в нас і в минулому році, і особливо в цьому році, значна частина бюджету фінансується не нами, а нашими донорами. Це Європейський Союз, G7, якщо так більш конкретно, Штати, Міжнародний валютний фонд і інші. І з кожним, скажімо так, з кожним кварталом кількість питань, які нам задають, коли я їжджу в різні міжнародні поїздки, які стосуються того, що ми робимо, щоб було, по-англійськи, як вони кажуть, most cruelly, тобто найбільш скрупульозно перевіряли, як використовуються гроші. Ці питання задають не тому, що не хочуть нам давати, а тому що виборці, в тому числі їх країн, запитують, а як ефективно ми використовуємо ці гроші. Ось. І я думаю, що нам як Верховній Раді і Рахунковій палаті, й іншим органам державної влади треба дивитись, скажімо так, на крок вперед, щоб ми могли проактивно адресувати ці зауваження, в тому числі наших донорів, конкретних політичних діячів були відповіді для своїх політичних партій, для своїх виборців, що ми робимо по ефективному використанню коштів. Відповідно один з яскравих прикладів такої проактивної позиції було, наприклад, рік тому створення (не рік тому, десь місяць тому) створення Тимчасової спеціальної комісії по контролю матеріально-технічної допомоги по зброї. Це була проактивна позиція, де ми, не чекаючи поки нас почнуть питати, самі як Верховна Рада почали цим займатися.

Відповідно, таке саме прохання до Рахункової палати: як ми проактивно можемо, скажімо так, адресувати в майбутньому потенційні запитання, які до нас можуть бути.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, якщо можна, до однієї хвилини коментар.

 

МАЙСНЕР А.В. Дякую, пані Голово.

Дякую за запитання, пане Володимире, і за ваш той вектор, який ви визначили, як один із пріоритетних.

Рахункова палата поділяє повністю вашу думку з того приводу. Ми щойно повернулися з спільною делегацією Бюджетного комітету, Рахункової палати з Німеччини, де мали низку зустрічей. Німеччина є одним з ключових наших партнерів в Євросоюзі з точки зору також фінансової допомоги, допомоги в формі матеріально-технічної допомоги. І ми вже зараз моделюємо можливості методологічні й інші щодо проведення так званих паралельних аудитів і інших форм спільної роботи з Федеральною Рахунковою палатою Німеччини. І також були зустрічі з трьома земельними рахунковими палатами, які в Німеччині на відміну від України мають повну незалежність від Федеральної, зокрема земель Саксонія, Гессен і Баварія.

Що стосується американської сторони. Всім зрозуміло, який обсяг допомоги надають американські партнери в різних формах на різних етапах. І 30-го числа цього місяця делегація членів Рахункової палати відбуває до Кракова на зустріч з GAO (Government Accountability Office), нашими колегами, по суті Рахунковою палатою США, для того щоб за ініціативою американської сторони сформувати модель по двох аудитах, які стосуються коштів, які американська сторона сьогодні здійснює у вигляді допомоги нам, і сприяння Україні.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Андрію Васильовичу.

Павле Фролов, 2 хвилини. Прошу.

 

ФРОЛОВ П.В. Добрий день, шановні колеги! Дякую за надане слово.

По-перше, я хотів би прокоментувати діяльність всієї Рахункової палати минулого року. На жаль, показники роботи Палати значно погіршилися у 2022 році при тому, що ми бачили, що багато інституцій нашої держави з огляду на широкомасштабне вторгнення та повномасштабну війну, вони переформатувалися і працювали ще більш ефективно.

Стосовно показників і цифр. Я наведу деякі дані. Наприклад, незважаючи на збільшення видатків з державного бюджету у минулому році майже вдвічі – на 1 трильйон 214 мільярдів гривень, обсяг перевірених Рахунковою палатою коштів держбюджету зменшився на 40 відсотків, або майже на 250 мільярдів. По відношенню до 2020 року охоплення контролем коштів держбюджету впало аж у три рази. Кількість проведених аудитів, я підкреслюю, аудитів, а не державних контрольних заходів, у 2020 році впало у 2,5 рази з 50-и до 20-и.

На жаль, при минулому керівництві ми всі бачили так званий корпоративний конфлікт, коли і зривався кворум, тобто не могла Рахункова палата зібратись через якісь особисті речі. Я сподіваюсь, що це все залишиться в минулому і Рахункова палата буде рухатися вперед, стане тим вищим органом державного аудиту, який є у світі, і стане найкращим аналогом.

І я хочу також звернутися до усіх членів Бюджетного комітету, звернути увагу всіх нас, а також ще більше до членів профільного підкомітету, що ми маємо розглядати звіти Рахункової палати, ми маємо розглядати аудити Рахункової палати. Якщо я не помиляюсь, з початку цього скликання…

 

ЦАБАЛЬ В.В. Павло Валерійовичу, 10 секунд.

 

ФРОЛОВ П.В. …було розглянуто лише два аудиторські звіти. Ну це просто дисонує і суперечить усій світовій практиці. Я закликаю всіх нас розглядати кожен звіт і збиратися на Комітеті, на підкомітеті.

Дякую за увагу.

 

МАЙСНЕР А.В. Дякую вам, пане Павле, за конструктивні критичні зауваження на адресу Рахункової палати. Безумовно, ми вже працюємо над цими питаннями і це не стільки і не тільки стосується обсягу охоплення, скільки якості контрольних заходів, їх релевантних форм і видів, релевантних саме з запитом часу, воєнного стану, очікуванням наших міжнародних партнерів щодо підзвітності, прозорості та ефективності в частині публічних фінансів в Україні.

І безумовно, я вас цілком підтримую і дуже вдячний, що ви ставите питання перед колегами, яких я теж також шаную, і дуже прошу, завжди була така практика в Бюджетному комітеті, я впевнений, що Роксолана Андріївна і всі колеги мають підтримати, все ж таки ми робимо аудити перш за все для того, щоб ви могли їх використовувати в своїй депутатській діяльності за двома ключовими функціями: це парламентський контроль і законотворчість. Повірте, ми зробимо все, щоб це були якісні матеріали, а не просто статистичні добірники якоїсь там інформації.

Дякую.

 

ФРОЛОВ П.В. Я вибачаюсь, Роксолано Андріївно, можна запитання до вас? Ми можемо поставити на голосування доповнити наш проект рішення реченням, що Бюджетному комітету та підкомітету, відповідальному за діяльність Рахункової палати, розпочати розгляд кожного звіту, який надходить від Рахункової палати до парламенту, розгляд на засіданні нашого Комітету? Ми можемо доповнити проект нашого рішення таким реченням?

 

ПІДЛАСА Р.А. Вибачте, яке змістовне навантаження буде нести це речення? До нас регулярно заходять звіти, які готує Рахункова палата. Ми їх розписуємо, по-перше, на всіх народних депутатів, по-друге, на всі релевантні державні органи, яких стосується цей звіт. Вони виконують рекомендації, які зазначаються в звітах Рахункової палати, і інформують нас про виконання цих рекомендацій. Тобто це не якась нова практика, це відбувається постійно, відбувалося три роки тому і буде відбуватись після нас.

 

ФРОЛОВ П.В. Ні, Роксолано Андріївно, немає розгляду на засіданні підкомітету та Комітету. Ну дивіться, ви ж знаєте прекрасно, що Європейська комісія констатувала, що виконання рекомендацій на нульовому рівні знаходиться і без змін до законодавства, до профільного закону… Ми вже зараз можемо почати впроваджувати саме розгляд і виконання рекомендацій Рахункової палати об'єктами аудиту. Якщо ми як Комітет будемо розглядати відповідні звіти Рахункової палати, ми можемо з залученням відповідних об'єктів аудиту, які мають звітувати про стан виконання цих заходів, і ми можемо бути тут так званим арбітром або тим органом, який має більше повноважень тиснути на об’єкт аудиту, виконувати ті рекомендації, якщо ми будемо вважати, що вони є адекватними і правильними, виконувати ті рекомендації Рахункової палати у своїй діяльності.

 

ПІДЛАСА Р.А. Ми можемо звернутись до Ігоря Федоровича та його підкомітету з пропозицією розглядати ці звіти, які надходять до Комітету, на підкомітеті та інформувати нас про розгляд таких звітів.

 

ФРОЛОВ П.В. Ну я думаю, це буде першим кроком. Це приймається, це буде дуже гарною ідеєю, що хоча би почати з підкомітету.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Дякую.

Тоді, якщо немає інших питань та пропозицій, я тоді...

 

КРУЛЬКО І.І. Я би просив теж надати слово, якщо можна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, звісно.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую, пані Роксолано.

Шановні колеги, безумовно, що зауваження стосовно того, як би ми хотіли покращити роботу Рахункової палати, стосовно самої Рахункової палати і її спроможностей, приймається безперечно. Але я хотів би також, колеги, підняти питання про те, що у нас є як у Комітету з питань бюджету і Парламенту перед Рахунковою палатою певна заборгованість.

Нагадаю, ми з вами за ініціативи депутатів прийняли зміни вже в цьому скликанні, де збільшили склад Рахункової палати з 9 до 13 членів Рахункової палати. Але в той же час ми не заповнили квоти, хоча конкурси відповідні в Комітеті були проведені. Парламент так і не розглянув ті результати конкурсів і недообрав, недоукомплектував склад Рахунковою палатою. Чи впливає це на роботу Рахункової палати? Впливає. Тому що коли піднімаються питання в тому числі про кворум, так він береться з того, що склад Рахункової палати для забезпечення кворуму на засіданні дуже часто був мінімальний, і це передбачало, що всі члени Рахункової палати мусили бути в цей момент на місці офлайн і брати участь у засіданні Рахункової палати.

Те саме стосується і спроможностей. Якщо кожен член Рахункової палати, якого ми обираємо, має відповідну сферу обов'язків і проводить контрольні заходи, проводить аудити, то заповнення квоти в Рахунковій палаті, яка потрібна відповідно до закону, воно підвищить її ефективність роботи. Більше можна буде зробити, якщо буде більше тих членів Рахункової палати, які можуть такі контрольні заходи проводити.

Тому я би хотів, щоб ми собі, коли приймаємо сьогодні рішення, теж додали в рішенні про те, що Парламенту слід розглянути результати відповідних наших конкурсів і доукомплектувати склад Рахункової палати.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Буде коментар від вас? Прошу.

 

МАЙСНЕР А.В. Іване Івановичу, дуже дякую вам за цю позицію.

Хотів би лише додати і довести до відома інформацію, яку ви зараз озвучили, що фактично на сьогодні станом за останні місяці після прийняття кадрового рішення Парламентом, не було жодного зірваного засідання, на засіданнях постійно кворум з плюсом.

Окрім того, я не коментую саму позицію щодо виконання норм закону щодо заповнення квоти, це не моя компетенція, це на розсуд Комітету і Верховної Ради, як ви правильно зазначили.

Єдине, що хотів би зазначити, що ми готові сьогодні і тим кількісним складом головне робити якість цієї роботи. І не завжди кількісні показники чи кількість тих чи інших виконавців безпосередньо симетрично впливає на якість цієї роботи, хоча в цілому ви як законотворець і народний депутат знову чітко зазначили, що така норма закону є.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Тоді...

 

ФРОЛОВ П.В. Можна також прокоментувати, Роксолано Андріївно?

 

ПІДЛАСА Р.А. Павле Валерійовичу, ви вже прокоментували все, що могли.

 

ФРОЛОВ П.В. Ні, так те, що Іван Іванович сказав. Я погоджуюся майже з усім, але ж стосовно збільшення чисельності, на жаль, я би пропонував це обговорити ще більш детально, тому що насправді по цій моделі у нас члени Рахункової палати за законом не мають керувати аудитами, хоча насправді у зв'язку з відсутністю керівників аудиторських департаментів на практиці ми маємо таку ситуацію, яка не зовсім корелює з чинним законом.

І мені здається, що збільшення членів Рахункової палати до 13-и не сприятиме ефективності роботи Рахункової палати, бо саме та модель, яка зараз є, там, навпаки, я би пропонував додати, можливо, більше штату аудиторів, які на практиці роблять ці аудити. А стосовно членів я би пропонував все-таки обговорити це питання більш детально.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Павле Валерійовичу, дозвольте я вас перерву, тому що чисельність і кількість членів Рахункової палати – це предмет розгляду не звіту Рахункової палати, а конкретного законопроекту. Коли і якщо у нас буде такий законопроект на розгляді Комітету, ми обов'язково обговоримо, скільки має бути членів у Рахунковій палаті.

Якщо ще в когось із членів Комітету є коментарі з приводу звіту Рахункової палати, то запрошую висловитися. Але якщо немає, то пропоную надати слово голові підкомітету Молотку Ігорю Федоровичу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Добрий день, шановні колеги, пані Роксолано! Дуже приємно, що у шановних колег багато дискусій викликало це питання. Але я хотів би зауважити, що нещодавно був підкомітет, на якому можна було жваво обговорювати, скільки завгодно часу і отам оці питання можна було б просто задавати і отримати на них відповіді.

Стосовно звітів Рахункової палати, я запрошую всіх на підкомітет, запрошую до співпраці тимчасового Голову Рахункової палати, щоб ми більш детально обговорювали всі звіти.

У підкомітеті у вівторок розглянуто звіт Рахункової палати за 2022 рік. За результатами опрацювання цього звіту та пов'язаних матеріалів у наданому проекті рішення наведена узагальнена інформація щодо результатів роботи Рахункової палати у звітному році, зазначено стан врахування наданих Комітетом рекомендацій за підсумками розгляду попереднього звіту та звернуто увагу на питання, які потребують належного опрацювання Рахунковою палатою з метою підвищення ефективності її діяльності.

У наданому проекті ухвали наведено відповідні рекомендації Рахунковій палаті, зокрема пропонується рекомендувати:

подати пропозиції щодо граничної чисельності Апарату Рахункової палати;

поінформувати про заходи, що вживаються Рахунковою палатою для врахування зауважень з питань зовнішнього аудиту, наведених у главі 32 аналітичного звіту Європейської комісії щодо узгодження законодавства України з правом ЄС;

надати пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів, насамперед до Закону «Про Рахункову палату», спрямовані на удосконалення діяльності Рахункової палати, виходячи з практики застосування чинного законодавства, а також на імплементацію права ЄС з урахуванням зауважень Європейської комісії;

здійснити належне укомплектовування Апарату Рахункової палати шляхом заповнення вакантних посад;

розглянути можливість здійснення окремого аудиту щодо державних запозичень, державних гарантій, обслуговування і погашення боргу;

передбачити здійснення заходів фінансового контролю щодо використання коштів, визначених пунктом 56 розділу 6 Бюджетного кодексу, або щодо використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії;

переглянути форму подання Верховній Раді інформації про стан виконання об'єктами контролю рішень Рахункової палати з метою розширення можливостей її практичного застосування при здійсненні парламентського контролю;

затвердити ІТ-стратегію Рахункової палати;

надати звіти про результати внутрішнього аудиту (дуже важливо) Рахункової палати за 2018-2022 роки за підсумками його розгляду.

За підсумками розгляду даного питання пропонується Комітету прийняти рішення згідно з наданим проектом ухвали, зокрема:

перше, звіт Рахункової палати за 2022 рік взяти до відома;

друге, надати Рахунковій палаті рекомендації, наведені у проекті ухвали;

третє, поінформувати Верховну Раду про розгляд Комітетом зазначеного звіту.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Ігорю Федоровичу. Тобто переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Молотком Ігорем Федоровичем пропозиція прийняти рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали з урахуванням змін, які запропонував голова підкомітету:

перше – звіт Рахункової палати за 2022 рік взяти до відома;

друге – надати Рахунковій палаті рекомендації, наведені у проекті ухвали з урахуванням змін, які озвучив голова підкомітету;

і третє – поінформувати Верховну Раду про розгляд Комітетом зазначеного звіту.

Прошу голосувати.

 

МАЙСНЕР А.В.  (Без мікрофону)  

 

ПІДЛАСА Р.А. Як Ігор Федорович озвучив, так і внесемо.

Ми вже перейшли до голосування, Андрію Васильовичу.

Тому прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук підтримує. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, зареєстрували вас. Копанчук – за.

Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович. Денисе Вадимовичу.

 

ГЕРМАН Д.В. Я підтримую. Вибачте, зв'язок поганий.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович. Олексію Олексійовичу! Відсутній на цьому голосуванні.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович.

 

ДУНАЄВ С.В. Утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Утримався.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович. Ростиславе Ярославовичу!

 

ТІСТИК Р.Я. За, за, Володю, перепрошую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 24 – за, 1 – утримався. Рішення прийнято.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Прошу Драбовського порахувати. Мій голос – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Драбовського порахували і зареєстрували.

Ще раз оголошую результат голосування: 25 – за, 1 – утримався. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Володимире Володимировичу.

Переходимо до наступного питання: щодо підкомітетів Комітету з питань бюджету.

Шановні колеги, на даний час у складі Комітету працює 8 підкомітетів.

Водночас була ухвалена Постанова Верховної Ради про здійснення заходів щодо виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, а вона була ухвалена 29 липня 2022 року і визначила наше зобов'язання про те, що нам потрібно створити підкомітет, визначивши предметами його відання питання адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу.

Також до Комітету надійшли листи Голови Верховної Ради 5 серпня 2022 року про необхідність створення підкомітету з питань євроінтеграції та від Першого заступника Голови Верховної Ради 13 вересня 2022 року, який нас поінформував, що наш Комітет був один серед чотирьох, які на той момент не створили підкомітет з питань європейської інтеграції. Зараз, наскільки мені відомо, ми один з двох комітетів, який не створив такий підкомітет. І я пропоную на цьому засіданні виправити цю ситуацію та створити у складі Комітету підкомітет з питань європейської інтеграції та визначити предмети його відання.

А також, як вам запропоновано було у проекті рішення, обрати головою підкомітету Тістика Ростислава Ярославовича та покласти координацію діяльності цього підкомітету на заступника голови Комітету Гевка Володимира Леонідовича. Членам Комітету визначитися щодо входження до складу цього підкомітету та не пізніше 31 травня подати відповідні заяви.

Також пропонується обрати головою підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу Кузбита Юрія Михайловича, оскільки посада голови цього підкомітету наразі є вакантною.

Чи є запитання чи пропозиції? Якщо запитань та пропозицій немає...

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Пропоную переходити до голосування.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Тоді переходимо до прийняття рішення.

 

ЛАБА М.М. Підтримати.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я не знаю, хто це, але дякую.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. Підласа – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна – за.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Це дійсно дуже важливе рішення, тому я голосую "за" і закликаю також всіх підтримати. Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Скажіть, будь ласка, колеги, ми в рішенні двох голів підкомітетів голосуємо?

 

ПІДЛАСА Р.А. Олено Євгенівно, створення підкомітету євроінтеграції, призначення голови, покладення координації на заступника Гевка та обрання голови підкомітету з питань бюджетної політики та Бюджетного кодексу, який, до речі, у вашому віданні, Кузбита Юрія Михайловича на цю посаду.

 

КОПАНЧУК О.Є. В одному рішенні. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко Тарас Іванович. Тарасе Івановичу! На цьому голосуванні немає.

Борт Віталій Петрович. Немає.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Підтримую таке рішення.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович. Немає.

Гончаренко Олексій Олексійович. Немає.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович.

 

ДУНАЄВ С.В. Утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Підтримую, своєчасне рішення. Давно потрібно було. І закликаю всіх. Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Однозначно підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович. Немає.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Підтримую, Володю, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Може, утримаєшся?

Так, ще раз, Кузбит Юрій Михайлович підтримує.

Кунаєв Артем Юрійович. Немає.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Лаба – за.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко теж за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович – за.

Люшняк Микола Володимирович. Немає.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович. Немає.

Пуртова Анна Анатоліївна. Немає.

Саламаха Орест Ігорович. Немає.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Дякую, колеги, за довіру та прошу всіх підтримати. Дякую за підтримку. Але я хотів уточнити, Володимире Володимировичу, стосовно конфлікту інтересів. Необхідно утриматись? Правильно ви наголошували Кузбиту?

 

ДУНАЄВ С.В. Наконец то услышал.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Слушне питання. Це до регламентного комітету, але я думаю, що ми в перший день у Верховній Раді, коли голосували склади комітетів, там всі були в складах, і голови, і так далі, і всі голосували. Ну це комплексне рішення, але знову ж таки це моя особиста думка.

 

ДУНАЄВ С.В. Є конфлікт інтересів.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Утримався.

 

ЛЮШНЯК М.В. Дивіться, Люшняк Микола, голос – за. Перепрошую, в мене пропав зв'язок.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Люшняк – за.

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак – за.

Отже, у нас троє утримались, 22 – за. Рішення прийнято.

 

ТІСТИК Р.Я. Дякую, колеги.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Кузбит утримався, знаходячись в залі.

 

ПІДЛАСА Р.А. Юрію Михайловичу, нам це треба сказати в мікрофон.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит, прошу відмітити, утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тут я так і відмітив насправді.

22 – за, 3 – утримались. Рішення прийнято. 22 – за.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Юрію Михайловичу, Ростиславе Ярославовичу, вітаю вас з обранням.

Третє питання: про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

Будь ласка, Любове Олександрівно.

 

ШПАК Л.О. Дякую. За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та на відповідність законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 34 законопроекти. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 14 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, 20 законопроектів. З них 11 мають безпосередній вплив та 9 мають опосередкований.

Дякую, прошу підтримати.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Любове Олександрівно.

Чи є запитання до доповідача? Якщо немає запитань, то переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов’ю Олександрівною пропозиція, а саме: визначити такими, що не впливають на показники бюджету, 14 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, 20 законопроектів, згідно з наданими вам переліками.

Будь ласка, Володимире Володимировичу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко Тарас Іванович. Немає.

Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович.

 

ДУНАЄВ С.В. Утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна Леся Валентинівна.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович.

Кіссе Антон Іванович.

Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

Хтось щось сказав, я не почув. Можете повторити, бо нечітко.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую, Олександре Станіславовичу.

Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович. 

 

ТІСТИК Р.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов – за, голосую – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 20 – за, 1 – утримався. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.

Отже, питання порядку денного у нас вичерпані.

Оголошую про те, що засідання Комітету є закритим.

Дякую всім за участь.