Комітет Верховної Ради України з питань бюджету
Протокол засідання №203 від 11 жовтня 2024 року
14 год. 00 хв. м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510
(у режимі відеоконференції)
Головує: Голова Комітету Підласа Р.А.
Присутні:
Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Лопушанський А.Я., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Поляк В.М., Пузійчук А.В., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Фролов П.В., Шпак Л.О.
Всього присутніх – 30 народних депутатів України.
Відсутні:
Члени Комітету: Бакунець П.А., Борт В.П., Гончаренко О.О., Дунаєв С.В., Кіссе А.І., Пуртова А.А.
Присутні:
Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Фещук С.Л., Івашко Т.Ю., Кочубей О.П., Новацька О.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Філіпченко Т.О., Шевченко Н.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Рощенко С.В., Сторожук О.В.
Запрошені та інші присутні за засіданні особи:
Улютін Д.В. – перший заступник Міністра фінансів України;
Козловська Н.В. – заступниця Міністра розвитку громад та територій України;
Корень О.В. – директор Департаменту політики міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;
Бойко М.М. – перший заступник Голови Київської обласної державної адміністрації;
Сухомлин С.І. – Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України;
Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати.
Відкриваючи засідання, Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала народних депутатів України – членів Комітету, що на її звернення більше половини членів Комітету надали згоду на проведення 11 жовтня п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції, і водночас запросила здійснювати підрахунок голосів під час голосування за рішення Комітету заступника Голови Комітету Гевка В.Л.
Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні і затвердження порядку денного, члени Комітету перейшли до розгляду питань порядку денного.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 986 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1140).
2. Про заміщення вакантної посади заступника керівника секретаріату Комітету з питань бюджету.
1. СЛУХАЛИ:
Інформацію Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Сухомлина С.І. про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 986 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1140).
Відмітили:
До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ надійшли звернення Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України /далі – Агентство відновлення/ від 29.08.2024 № 2962/5/09-01/04 та від 07.10.2024 № 3324/5/09-01/04 (копію яких надано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройного агресії /далі – фонд ліквідації/ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 986 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації" із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1140 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 і від 13 серпня 2024 р. № 986".
I. Щодо формування та використання коштів фонду ліквідації.
1. Відповідно до статті 28 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" /далі – Закон/ з метою ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, у складі спеціального фонду державного бюджету створено фонд ліквідації, кошти якого передбачено спрямовувати на:
будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) громадських будинків та споруд (з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту), захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо);
будівництво об’єктів інфраструктури, зокрема пов’язаних з наданням послуг з водопостачання, водовідведення, виробництва теплової енергії, теплопостачання, електропостачання;
нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації будівель для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб та осіб, які втратили його внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації для об’єктів, зруйнованих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;
будівництво, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
закупівлю шкільних автобусів, спеціалізованого санітарного транспорту для центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, спеціального транспорту для комунальних підприємств з благоустрою територій;
компенсацію за знищений/пошкоджений об’єкт житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові);
відновлення пошкоджених об’єктів житлового (у тому числі будинків дачних та садових) та громадського призначення;
нове будівництво об’єктів житлового призначення для осіб, які втратили житло внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, розроблення та експертизу проектної документації на будівництво таких об’єктів;
будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації, поточний ремонт) закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичної та реабілітаційної допомоги особам, постраждалим внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.
У виняткових випадках кошти фонду ліквідації можуть спрямовуватися на забезпечення потреб сектору оборони.
При цьому визначено, що встановлені частиною десятою статті 23 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/ обмеження (зміни розмірів, мети та обмеження в часі бюджетних призначень, крім випадків, передбачених цим Кодексом, здійснюються лише за наявності у законі про Державний бюджет України відповідного положення) не застосовуються у випадках прийняття рішень про виділення коштів за напрямами, передбаченими цією статтею.
2. Згідно з цією статтею Закону рішення про виділення коштів з фонду ліквідації приймаються Кабінетом Міністрів України (з відкриттям у разі потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам) за погодженням з Комітетом (як виняток з положень підпункту 1 пункту 22 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу).
3. Постановою Кабінету Міністрів України від 10.02.2023 № 118 (із змінами) затверджено Порядок використання коштів фонду ліквідації /далі – Порядок № 118/, згідно з яким визначені механізм, напрями, порядок та умови використання коштів фонду ліквідації, а також встановлені вимоги щодо формування, розгляду та узагальнення пропозицій щодо виділення коштів з фонду ліквідації та підготовки проекту відповідного акта Кабінету Міністрів України, включаючи положення про забезпечення відповідним головним розпорядником бюджетних коштів погодження прийнятого рішення про виділення коштів фонду ліквідації з Комітетом.
На виконання вимог абзацу другого пункту 9 Порядку № 118 постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2023 № 412 утворено Міжвідомчу робочу групу з розгляду узагальнених пропозицій заявників та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів фонду ліквідації, визначено її склад та затверджено відповідне положення про діяльність такої робочої групи.
4. Згідно з пунктом 13 статті 14 Закону у 2024 році фонд ліквідації передбачається за бюджетною програмою Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (загальнодержавні видатки та кредитування) "Фонд ліквідації наслідків збройної агресії" (код 3121430) (без визначення бюджетних призначень у додатку № 3 до Закону).
Джерелами формування коштів фонду ліквідації Законом визначені такі надходження спеціального фонду державного бюджету:
кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" і Закону України "Про санкції" /пункт 8 статті 11 Закону/;
залишок коштів, джерелом формування яких у 2022-2023 роках були надходження, визначені пунктом 12 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів") та пунктами 8 і 9 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" та Закону України "Про санкції», і 50 відсотків коштів, що перераховуються Національним банком України відповідно до Закону України "Про Національний банк України") /пункт 5 статті 12 Закону/.
5. Використання коштів фонду ліквідації, який створено у складі спеціального фонду державного бюджету, належить здійснювати з урахуванням таких вимог Кодексу:
– відповідно до частини третьої статті 13 Кодексу видатки спеціального фонду бюджету здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету;
– згідно із положеннями частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23 та частини другої статті 48 Кодексу розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять витрати за спеціальним фондом бюджету виключно в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету;
– відповідно до частини другої статті 57 Кодексу Казначейство на кінець бюджетного періоду зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.
6. За інформацією Державної казначейської служби України /далі -Казначейство України/ про залишки коштів, що утворилися станом на 01 січня 2024 року, наданою листом від 25.01.2024 року № 14-01-01/1838, станом на 01 січня 2024 року залишки коштів фонду ліквідації, невикористаних у 2023 році, відповідно до пункту 5 статті 12 Закону становили 23.743.121,1 тис. гривень.
Довідково: у 2023 році за даними звіту Казначейства України про надходження та використання кошів фонду ліквідації за січень – грудень 2023 року до фонду ліквідації надійшло 61.860.083,1 тис. грн, виділено за рішеннями Кабінету Міністрів України – 56.600.343,2 тис. грн, використано за відповідними бюджетними програмами – 38.117.343,9 тис. грн (або 67,3% виділених коштів).
Згідно з оперативною інформацією Казначейства України про виконання доходів державного бюджету за січень – серпень 2024 року, обсяг коштів фонду ліквідації станом на 01 вересня 2024 року становив 24.294.301,7 тис. грн, з яких:
надходження, отримані у зв'язку з виконанням Закону України "Про санкції", – 551.180,6 тис. гривень;
залишок коштів фонду ліквідації відповідно до пункту 5 статті 12 Закону – 23.743.121,1 тис. гривень.
7. Загалом, станом на 10 жовтня п. р. (на підставі офіційно оприлюдненої інформації) рішеннями Уряду (від 05.03.2024 № 247, від 22.03.2024 № 321 і № 327, від 23.04.2024 № 360–р, від 26.04.2024 № 369–р і № 388–р, від 10.05.2024 № 528, від 17.05.2024 № 437–р, від 21.05.2024 № 588, від 28.06.2024 № 757, від 09.07.2024 № 637–р, від 25.07.2024 № 852, від 09.08.2024 № 908, від 13.08.2024 № 986, від 20.08.2024 № 943, від 04.10.2024 № 1140) з фонду ліквідації передбачено виділити 23.348.109,6 тис. грн, а нерозподілений обсяг коштів фонду ліквідації становить 946.192,1 тис. гривень.
Довідково: за даними звітності Казначейства України використання коштів фонду ліквідації за січень – серпень 2024 року становило 16.042.874,94 тис. грн або 66% коштів, що планувалося виділити згідно з рішеннями Уряду за такий період.
II. Постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 "Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації" (із змінами) /далі – постанова КМУ № 382/ підтримано пропозицію Мінінфраструктури і Агентства відновлення в частині реалізації протягом 2023 – 2025 років експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації (далі – експериментальний проект), затверджено Порядок реалізації такого експериментального проекту /далі – Порядок № 382/ та встановлено, що:
фінансове забезпечення експериментального проекту здійснюється за рахунок коштів фонду ліквідації та інших не заборонених законодавством джерел;
під час реалізації експериментального проекту не застосовуються:
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 "Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва";
положення пунктів 3, 6-11 Порядку № 118 (згідно з якими передбачено умови виділення коштів з фонду ліквідації, порядок відбору проектів, подання, розгляду відповідних звернень органів влади і підготовки проектів рішень Уряду з такого питання).
Порядком № 382 визначено процедуру реалізації експериментального проекту, який спрямований на відновлення населених пунктів, що постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, за переліком згідно з додатком до цього Порядку, а саме:
селище Бородянка Бородянської територіальної громади Київської області; село Мощун Гостомельської територіальної громади Київської області; село Посад-Покровське Чорнобаївської територіальної громади Херсонської області; місто Тростянець Тростянецької територіальної громади Сумської області; село Циркуни Циркунівської територіальної громади Харківської області; село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівської області.
При цьому Порядком № 382 передбачено, зокрема, таке:
1) відновлення населених пунктів включає виготовлення проектної документації (проектно – кошторисної документації), нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, поточний ремонт і придбання товарів;
2) для реалізації експериментального проекту:
облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) та органи місцевого самоврядування здійснюють в установленому законодавством порядку заходи з відведення земельних ділянок (у разі необхідності);
облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) за пропозиціями органів місцевого самоврядування формують переліки об’єктів незалежно від форми власності, які підлягають відновленню, а також переліки об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення виходячи з пріоритетності задоволення першочергових потреб населення;
3) до переліків об’єктів додається інформація про кожен об’єкт (опис об’єкта, звіт за результатами його обстеження, відомості про доцільність і можливість відновлення об’єкта, наявність вихідних даних та проектної документації, експертний звіт за результатами експертизи проектної документації (у разі наявності), інформація про можливість фінансового забезпечення відновлення об’єкта за рахунок інших, ніж державний бюджет, джерел, та очікувану вартість робіт) та пропозиції щодо замовників відповідних робіт (послуг).
Відомості про пошкоджені/зруйновані об’єкти, включені до переліків об’єктів, повинні бути внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, а з моменту офіційного початку роботи Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури – також до зазначеної системи;
4) сформовані переліки об’єктів разом з додатками облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) подають Мінінфраструктури та Агентству відновлення (до відома);
5) Мінінфраструктури у десятиденний строк з дня надходження переліку об’єктів готує проект акта Кабінету Міністрів України щодо затвердження переліків об’єктів, які підлягають відновленню, та обсягів бюджетних коштів для їх реалізації в рамках експериментального проекту.
Відповідно у 2023 році на реалізацію започаткованого експериментального проекту з фонду ліквідації було передбачено виділити 3.350.117,005 тис. грн згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2023 р. № 823 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації". Використання таких коштів згідно із звітом про виконання державного бюджету за 2023 рік становило 559.036,215 тис. грн, або 16,7% передбаченого обсягу.
III. У 2024 році постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 986 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації" /далі – постанова КМУ № 986/ (копію якої надано народним депутатам – членам Комітету) відповідно до пункту 1 передбачено виділити Агентству відновлення з фонду ліквідації за рахунок джерела, визначеного пунктом 8 статті 11 та пунктом 5 статті 12 Закону, на безповоротній основі 2.690.557,2 тис. грн (видатки розвитку) на нову бюджетну програму для відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації (визначивши Агентство відновлення відповідальним виконавцем за новою бюджетною програмою). Поряд з тим встановлено, що кошти, виділені згідно з пунктом 1 цієї постанови, використовуються відповідно до Порядку № 382.
При цьому згідно із затвердженим у пункті 3 постанови КМУ № 986 переліком об’єктів, що підлягають відновленню в рамках реалізації експериментального проекту, здійснено розподіл передбачених коштів за 171 об’єктом у населених пунктах, визначених Порядком № 382.
Відповідно до звернення Агентства відновлення від 29.08.2024 № 2962/5/09-01/04 щодо погодження виділення коштів з фонду ліквідації згідно з пунктом 1 постанови КМУ № 986 у Комітеті було вивчено це питання та проаналізовано затверджений постановою перелік об’єктів і додаткові матеріали щодо стану реалізації таких об’єктів (зокрема, в частині використання коштів, наданих в рамках експериментального проекту у 2023 році), що надіслані Агентством відновлення (лист від 04.09.2024 № 3911/5/09- 01/04-85/02-24, копію якого надано народним депутатам – членам Комітету).
За підсумками розгляду такого питання на засіданні підкомітету з питань видатків державного бюджету Комітету (20.09.2024) було звернуто увагу на окремі неузгодженості затвердженого переліку з бюджетною методологією (зокрема, видатки, визначені за підрозділом "Демонтажні роботи житлових та громадських будівель" у сумі 30 млн грн, за економічною природою є поточними видатками /відповідно до Інструкції застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333/, що не узгоджується із призначенням виділених згідно з пунктом 1 постанови КМУ № 986 коштів (видатки розвитку) та не може бути реалізованим за відповідною бюджетною програмою; обсяг коштів, передбачений на 2024 рік за 19 об’єктами у Київській області та 1 об’єктом у Сумській області, визначено без урахування видатків, проведених за такими об’єктами у 2023 році, що зумовило перевищення очікуваної вартості відновлення на 84,1 млн гривень), та визнано необхідність його доопрацювання (відповідно, 04 жовтня 2024 року до постанови КМУ № 986 були внесені зміни).
IV. Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1140 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 і від 13 серпня 2024 р. № 986" /далі – постанова КМУ № 1140/ (копію якої надано народним депутатам– членам Комітету) внесені зміни до пункту 1 постанови КМУ № 986 та передбачено виділити Агентству відновлення з фонду ліквідації 2.226.184,7 тис. грн для відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, зменшивши обсяг коштів на 464.372,5 тис. гривень.
Поряд з тим, внесені уточнення до переліку об’єктів (проектів), що підлягають відновленню в рамках реалізації експериментального проекту у селищі Бородянка Київської області. Зазначені зміни серед іншого торкнулися як очікуваної вартості об’єктів, так і обсягу фінансування деяких об’єктів (з урахування видатків, проведених за відповідними об’єктами у 2023 році), що відновлюються на території цього селища, а також з переліку виключені видатки за підрозділом "Демонтажні роботи житлових та громадських будівель".
Загалом відповідно до постанови КМУ № 986 із змінами, внесеними постановою КМУ № 1140, здійснено розподіл коштів у сумі 2.226.184,7 тис. грн за 169 об’єктами (проектами) у відповідних населених пунктах, а саме:
селище Бородянка Бородянської селищної територіальної громади Київської області – у сумі 884.680,3 тис. грн (або 39,7% передбаченого загального обсягу) для реалізації 88 об’єктів, з яких на об’єкти нового будівництва – 84.450 тис. грн (9,5%), об’єкти реконструкції – 121.000 тис. грн (13,7%) та об’єкти капітального ремонту – 679.230,3 тис. грн (76,8%);
місто Тростянець Тростянецької міської територіальної громади Сумської області – у сумі 278.127,8 тис. грн (або 12,5% передбаченого загального обсягу) для реалізації 4 об’єктів, з яких на об’єкти реконструкції – 95.782,4 тис. грн (34,4%), об’єкти капітального ремонту – 182.345,4 тис. грн (65,6%);
село Циркуни Циркунівської сільської територіальної громади Харківської області – у сумі 5.980 тис. грн (або 0,3% передбаченого загального обсягу) для реалізації 2 об’єктів нового будівництва;
село Посад-Покровське Чорнобаївської сільської територіальної громади Херсонської області – у сумі 819.318,3 тис. грн (або 36,8% передбаченого загального обсягу) для реалізації 59 об’єктів, з яких на об’єкти нового будівництва – 373.244,1 тис. грн (45,6%), об’єкти реконструкції – 365.180 тис. грн (44,6%), об’єкти капітального ремонту – 80.894,2 тис. грн (9,9%);
село Ягідне Іванівської сільської територіальної громади Чернігівської області – у сумі 238.078,3 тис. грн (або 10,7% передбаченого загального обсягу) для реалізації 16 об’єктів, з яких на об’єкти нового будівництва – 14.118,6 тис. грн (5,9%), об’єкти реконструкції – 8.030 тис. грн (3,4%), об’єкти капітального ремонту – 215.929,7 тис. грн (90,7%).
Разом з тим, у зверненні Агентства відновлення до Комітету не наведено пояснень та обґрунтувань щодо проведених змін та дотримання термінів реалізації запланованих об’єктів у рамках експерементального проекту.
Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Підласа Р.А., Цабаль В.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Молоток І.Ф., Фролов П.В., Урбанський А.І., перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., голова Агентства відновлення Сухомлин С.І., заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І.
Зокрема, перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. і заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І. не висловили заперечень і зауважень щодо виділення коштів Агентству відновлення на продовження реалізації експерементального проекту з відновлення населених пунктів.
Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Забуранна Л.В., поінформувавши про розгляд данного питання у підкомітеті, внесла пропозицію підтримати таке рішення Комітету: керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону, погодити виділення коштів з фонду ліквідації Агентству відновлення для відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, що передбачено пунктом 1 постанови КМУ № 986 із змінами, внесеними постановою КМУ № 1140 (враховуючи вимоги Кодексу щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету).
Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену головою підкомітету з питань видатків державного бюджету Забуранною Л.В. пропозицію щодо прийняття рішення Комітету. За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету.
УХВАЛИЛИ:
Керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік", погодити виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури України на нову бюджетну програму для відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, передбачене пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 986 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації", із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1140 /з дотриманням вимог щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету, встановлених частинами третьою та восьмою статті 13, частиною четвертою статті 23, частиною другою статті 48, частиною другою статті 57 Бюджетного кодексу України/.
Голосували: "за" – 27, "проти" – 0, "утрималися" – 0, "не голосували" – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 27 народних депутатів України – членів Комітету).
2. СЛУХАЛИ:
Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Підласої Р.А. про заміщення вакантної посади заступника керівника секретаріату Комітету з питань бюджету.
Відмітили:
У секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) є вакантною посада заступника керівника секретаріату, для заміщення якої пропонується призначити Пунду Ольгу Борисівну, яка на даний час працює на посаді головного консультанта секретаріату Комітету.
Пунда Ольга Борисівна, 1976 року народження, освіта вища, у 1997 році закінчила Київський національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, у 2003 році – Київський національний економічний університет з присвоєнням кваліфікації «економіст».
Пунда О.Б. має досвід роботи у сфері бюджету та фінансів 24 роки: з 2000 року працювала у Головному фінансовому управлінні Київської обласної державної адміністрації на посадах від економіста І категорії до головного економіста відділу фінансування соціально – культурної сфери, з 2001 по 2006 рік – у Міністерстві фінансів України на посадах провідного економіста, головного економіста-фінансиста, завідувача сектору Управління фінансів освіти, науки, культури та засобів масової інформації. З лютого 2006 року працює у секретаріаті Комітету на посаді головного консультанта.
Пунда О.Б. на займаній посаді забезпечує виконання завдань щодо організаційно-інформаційного, консультативно-правового, експертно-аналітичного та методичного забезпечення діяльності Комітету в частині витрат державного бюджету на забезпечення діяльності вищих органів державної влади та державних органів, які формують та реалізують державну політику у сферах освіти і науки, охорони здоров’я та зовнішньополітичної діяльності, здійснюючи, насамперед фахову експертизу, підготовку до розгляду законопроектів, за якими Комітет визначений головним, та забезпечує оформлення прийнятих відповідних законів і постанов. Відповідно до компетенції опрацьовує та готує експертні висновки до законопроектів, поданих до Комітету згідно з вимогами Бюджетного кодексу та Регламенту Верховної Ради України.
Пунда О.Б., працюючи у секретаріаті Комітету, бере активну участь у законотворчій діяльності, насамперед в опрацюванні та підготовці до прийняття щорічних законів про Державний бюджет України та внесенні змін до них, звітів Уряду про виконання законів про Державний бюджет України, низки змін до Бюджетного кодексу України (за закріпленими напрямами). Щорічно, відповідно до визначених законами повноважень Комітету у процесі виконання державного бюджету Пунда О.Б. здійснює якісну підготовку матеріалів та висновків щодо погодження рішень Кабінету Міністрів України з питань видатків державного бюджету.
За час роботи у секретаріаті Комітету Пунда О.Б. зарекомендувала себе як професійний, компетентний та сумлінний фахівець, володіє глибокими знаннями в системі бюджетних відносин та вдало використовує здобуті навички на практиці. При виконанні своїх обов’язків виявляє високу працездатність, принциповість, їй притаманні самостійність та наполегливість у роботі, вміння ефективно працювати в команді. У ставленні до колег виважена, толерантна, ділиться з ними професійним досвідом, користується повагою у колективі та серед працівників Апарату Верховної Ради України.
При цьому слід взяти до уваги вимоги законодавства щодо призначення на посади державної служби, зокрема:
статтю 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", згідно з якою у період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, а граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено у цей період, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану;
статтю 35 Закону України "Про державну службу", де йдеться про випробування та встановлення відповідності державного службовця займаній посаді;
статтю 55 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", згідно з якою працівники секретаріату комітету призначаються на посади Керівником Апарату Верховної Ради України за поданням комітету.
УХВАЛИЛИ:
Керуючись положеннями статті 55 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", статті 35 Закону України "Про державну службу" та статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", рекомендувати для призначення на посаду заступника керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Пунду Ольгу Борисівну, яка працює на посаді головного консультанта цього секретаріату, до дня визначення переможця конкурсу на цю посаду відповідно до законодавства, але на строк не більше 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану, із встановленням випробування строком шість місяців.
Голосували: "за" – 28, "проти" – 0, "утрималися" – 0, "не голосували" – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 28 народних депутатів України – членів Комітету).
Голова Комітету Роксолана ПІДЛАСА
Секретар Комітету Володимир ЦАБАЛЬ
Заступник Голови Комітету Володимир ГЕВКО