Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

Протокол засідання № 201 від 17 вересня 2024 року

09  год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

(у режимі відеоконференції)

 

Головує: Голова Комітету Підласа Р.А.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Бакунець П.А., Батенко Т.І., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Лунченко В.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Пузійчук А.В., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Фролов П.В., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 26 народних депутатів України.

Відсутні:

Члени Комітету: Лопушанський А.Я., Цабаль В.В., Борт В.П., Герман Д.В., Гончаренко О.О., Кіссе А.І., Люшняк М.В., Поляк В.М., Пуртова А.А., Урбанський А.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Бурякова Т.С., Івашко Т.Ю., Кочубей О.П., Луценко Н.В., Новацька О.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Філіпченко Т.О., Шевченко Н.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

Запрошені та інші присутні за засіданні особи:

від Міністерства фінансів України

Улютін Д.В. – перший заступник Міністра;

від Рахункової палати

Клименко К.О. – член Рахункової палати;

Сторожук Д.А. – радник Голови Рахункової палати;

Кравченко Т.Г. – заступник директора департаменту – начальник відділу комунікації з органами державної влади та громадськістю Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій;

Бережнюк О.В. – головний спеціаліст відділу інформації та зв’язків з медіа Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій;

від секретаріату Голови Верховної Ради України

Огонь Ц.Г. – радник Голови Верховної Ради України.

Відкриваючи засідання, Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала народних депутатів України – членів Комітету, що на її звернення більше половини членів Комітету надали згоду на проведення 17 вересня п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції, і водночас у зв’язку з відсутністю секретаря Комітету Цабаля В.В. визначила для здійснення підрахунку голосів під час голосування щодо рішень Комітету першого заступника Голови Комітету Крулька І.І.

Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні і затвердження порядку денного, члени Комітету перейшли до розгляду питання порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони (реєстр. № 11417) /додатковий розгляд/.

Голова Комітету Підласа Р.А. передусім звернула увагу, що, керуючись частиною п’ятою статті 44 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітет може додатково розглянути відповідний законопроект, якщо за це проголосує більшість членів Комітету. За результатами голосування порядок денний підтримано усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету /проголосували: «за» – 22, «проти» – 0, «утрималися»  0, «не голосували»  0 (на час голосування на засіданні були присутні 22 народні депутати України – члени Комітету)/.

СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Підласої Р.В. про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони, за реєстр. № 11417 /додатковий розгляд/.

Відмітили:

І. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ за підсумками розгляду на своєму засіданні 13 вересня 2024 року (протокол № 199) питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони за реєстр. № 11417 /далі – законопроект № 11417/ ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект № 11417 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками. При цьому з 640 пропозицій у порівняльній таблиці до законопроекту № 11417 Комітетом запропоновано врахувати 7 пропозицій (з них частково – 1, в іншій редакції – 2) і відхилити 633 пропозиції. Відтак Комітет направив на розгляд Верховної Ради України відповідний висновок (лист від 13.09.2024 № 04-13/3-2024/200272 (1660961), копія якого надана народним депутатам України – членам Комітету) і порівняльну таблицю до законопроекту № 11417 (включаючи додатки до законопроекту) (від  14.09.2024 № 04-13/3-2024/200284 (1660988)).

Після зазначеного розгляду Комітетом даного питання народний депутат України Крулько І.І. звернувся до Комітету (лист від 16.09.2024 № 173д9/5-2024/201356 (1662743) копія якого надана народним депутатам України і додається/ з проханням врахувати додаткову пропозицію до законопроекту № 11417. Зокрема, пропонується у законопроекті № 11417 у додатку № 3 /щодо змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»/ передбачити за загальним фондом збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою 6591060 «Наукова і науково-технічна діяльність у сфері агропромислового комплексу» на 5 000 тис. грн (для Національної наукової сільськогосподарської бібліотеки Національної академії аграрних наук України) та зменшити видатки споживання за бюджетною програмою 3511130 «Внески до міжнародних організацій» на 5 000 тис. грн (із внесенням відповідних змін до підсумкових та узагальнюючих показників).

Згідно з вимогами частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України така додаткова пропозиція не може бути включена до порівняльної таблиці до законопроекту № 11417, оскільки надійшла після встановленого кінцевого терміну подання пропозицій /тобто після 10.09.2024/. При цьому, така додаткова пропозиція безпосередньо не стосується предмету правового регулювання законопроекту № 11417, а відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту, який прийнятий Верховною Радою України за основу.

Разом з тим, згідно з пунктом 4 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» комітет Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону чи іншого акта Верховної Ради України. Водночас згідно з частиною п’ятою статті 44 цього Закону прийняті комітетом Верховної Ради України акти можуть бути переглянуті, якщо за це проголосує більшість від затвердженого Верховною Радою України складу членів комітету.

У разі підтримки на засіданні Комітету такої додаткової пропозиції її потрібно за авторством народних депутатів України – членів Комітету, які підтримають зазначену пропозицію, включити до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 11417 (при цьому її доцільно розмістити останньою, тобто за № 641, щоб не змінювати нумерацію інших пропозицій), відобразити висновок Комітету щодо врахування такої пропозиції. Крім того, народним депутатом України Крульком І. І. запропоновано переглянути висновки Комітету в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 11417, відхиливши пропозицію № 626 /за авторством Тимошенко Ю. В. та Крулька І. І./, яка була врахована в іншій редакції за наслідками розгляду законопроекту № 11417 на засіданні Комітету 13 вересня 2024 року (протокол № 199). Відповідно належить внести відповідні зміни до додатку №3 /щодо змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»/.

Проект рішення надано народним депутатам України – членам Комітету.

IІ. Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України члени Комітету Підласа Р.А., Крулько І.І., Лаба М.М., а також перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. і член Рахункової палати Клименко К.О.

Зокрема, перший заступник Голови Комітету Крулько І.І. коротко зазначив зміст додаткової пропозиції до законопроекту № 11417 та обґрунтував її необхідність.

Перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. і член Рахункової палати Клименко К.О. не висловили заперечень щодо такої додаткової пропозиції.

Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування пропозицію, зокрема: керуючись пунктом 4 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» включити ініційовану народним депутатом Крульком І.І. додаткову пропозицію до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 11417 за авторством членів Комітету, які підтримають зазначену пропозицію, розмістивши її останньою, тобто за № 641 (щоб не змінювати нумерацію інших пропозицій), та врахувати зазначену пропозицію, при цьому вважати відхиленою пропозицію за № 626, яка була врахована на засіданні Комітету 13 вересня цього року, про що зазначити в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 11417, і відповідно уточнити додаток № 3 до законопроекту. За результатами голосування відповідне рішення прийнято /проголосували: «за» – 23, «проти» – 0, «утрималися»  0, «не голосували»  0 (на час голосування на засіданні були присутні 23 народні депутати України – члени Комітету)/. Отже, таку пропозицію включено до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 11417, розмістивши останньою за № 641 (щоб не змінювати нумерацію інших пропозицій), за авторством народних депутатів України – членів Комітету (які підтримали зазначену пропозицію, а саме: Підласа Р.А., Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Бакунець П.А., Батенко Т.І., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В.,

 

 

Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лунченко В.В., Пасічний О.С., Пузійчук А.В., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Фролов П.В., Шпак Л.О.), і враховано.

Таким чином, із 641 пропозиції в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 11417 Комітетом пропонується врахувати 7 і відхилити 634 пропозиції.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. запропонувала перейти до прийняття остаточного рішення і поставила на голосування таку пропозицію: рекомендувати Верховній Раді законопроект № 11417 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту (з урахуванням прийнятого рішення щодо підтримки додаткової пропозиції за № 641 та відхилення пропозиції № 626), з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками. За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету. Копія уточненої порівняльної таблиці до законопроекту № 11417 додається.

Ухвалили:

Рекомендувати Верховній Раді України законопроект за реєстр. № 11417 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.

Голосували: «за» – 21, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 0 (на час голосування на засіданні був присутній 21 народний депутат України – член Комітету).

Голова Комітету                                                        Роксолана ПІДЛАСА

Секретар Комітету                                                     Володимир ЦАБАЛЬ
Перший заступник
Голови Комітету                                                        Іван КРУЛЬКО 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку