Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

Протокол засідання № 188 від 23 травня 2024 року

15  год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

(у режимі відеоконференції)

 

Головує: Голова Комітету Підласа Р.А.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Поляк В.М., Пуртова А.А., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Фролов П.В., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 28 народних депутатів України.

Відсутні:

Члени Комітету: Лопушанський А.Я., Бакунець П.А., Борт В.П., Гончаренко О.О., Забуранна Л.В., Качний О.С., Кіссе А.І., Пузійчук А.В.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Бондар Ю.М., Бурякова Т.С., Івашко Т.Ю., Корольковська М.М., Кочубей О.П., Луценко Н.В., Новацька О.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Філіпченко Т.О., Шевченко Н.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Рощенко С.В., Сторожук О.В.

Запрошені:

Єрмоличев Р.В. – заступник Міністра фінансів України;

Кравченко Р.А. – начальник Київської обласної військової адміністрації;

Бойко М.М. – перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації;

Панова Н.В. – заступник Голови Фонду державного майна України;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати.

Відкриваючи засідання, Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала народних депутатів України – членів Комітету, що на її звернення більше половини членів Комітету надали згоду на проведення 23 травня п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції, і водночас запросила здійснювати підрахунок голосів під час голосування за рішення Комітету члену Комітету Задорожньому М.М. (у зв’язку із відсутністю інтернет-зв’язку у секретаря Комітету Цабаля В.В.).

Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні і затвердження порядку денного, члени Комітету перейшли до розгляду питань порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії:

1.1. Київській обласній державній адміністрації (для Київської обласної військової адміністрації) (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2024  № 528);

1.2. Фонду державного майна України (згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.05.2024 № 437-р, звернення Фонду державного майна щодо якого з грифом «ДСК»).

2. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

1. Про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії.

1.1 СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Київської обласної військової адміністрації Кравченка Р.А. про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії Київській обласній державній адміністрації (для Київської обласної військової адміністрації) /згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2024 № 528/.

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ надійшли звернення Київської обласної державної адміністрації (Київської обласної військової адміністрації) /далі – Київська ОВА/ від 14.05.2024 № 4502/01/34.06.04/2024 (1564418) та від 16.05.2024 № 4591/02/34.06.04/2024 (1566389) (копію яких надано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2024 № 528 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії» /далі – постанова КМУ № 528/.

I. Щодо формування та використання коштів фонду ліквідації.

1. Відповідно до статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» /далі – Закон/ з метою ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, у складі спеціального фонду державного бюджету створений фонд ліквідації наслідків збройного агресії /далі – фонд ліквідації/, кошти якого передбачено спрямовувати на:

будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) громадських будинків та споруд (з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту), захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо);

будівництво об’єктів інфраструктури, зокрема пов’язаних з наданням послуг з водопостачання, водовідведення, виробництва теплової енергії, теплопостачання, електропостачання;

нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації будівель для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб та осіб, які втратили його внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;

розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації для об’єктів, зруйнованих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;

будівництво, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об’єктів критичної інфраструктури;

закупівлю шкільних автобусів, спеціалізованого санітарного транспорту для центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, спеціального транспорту для комунальних підприємств з благоустрою територій;

компенсацію за знищений/пошкоджений об’єкт житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові);

відновлення пошкоджених об’єктів житлового (у тому числі будинків дачних та садових) та громадського призначення;

нове будівництво об’єктів житлового призначення для осіб, які втратили житло внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, розроблення та експертизу проектної документації на будівництво таких об’єктів;

будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації, поточний ремонт) закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичної та реабілітаційної допомоги особам, постраждалим внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.

У виняткових випадках кошти фонду ліквідації можуть спрямовуватися на забезпечення потреб сектору оборони.

При цьому визначено, що обмеження, встановлені частиною десятою статті 23 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/ (зміни розмірів, мети та обмеження в часі бюджетних призначень, крім випадків, передбачених цим Кодексом, здійснюються лише за наявності у законі про Державний бюджет України відповідного положення), не застосовуються у випадках прийняття рішень про виділення коштів за напрямами, передбаченими цією статтею.

2. Згідно з цією статтею Закону рішення про виділення коштів з фонду ліквідації приймаються Кабінетом Міністрів України (з відкриттям у разі потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам) за погодженням з Комітетом (як виняток з положень підпункту 1 пункту 22 розділу VI Кодексу).

3. Постановою Кабінету Міністрів України від 10.02.2023 № 118 (із змінами) затверджений Порядок використання коштів фонду ліквідації /далі – Порядок № 118/, згідно з яким визначені механізм, напрями, порядок та умови використання коштів фонду ліквідації, а також встановлені вимоги щодо формування, розгляду та узагальнення пропозицій щодо виділення коштів з фонду ліквідації та підготовки проекту відповідного акта Кабінету Міністрів України, включаючи положення про забезпечення відповідним головним розпорядником бюджетних коштів погодження прийнятого рішення про виділення коштів фонду ліквідації з Комітетом.

На виконання вимог абзацу другого пункту 9 Порядку № 118 постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2023 № 412 утворено Міжвідомчу робочу групу з розгляду узагальнених пропозицій заявників та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів фонду ліквідації, визначено її склад та затверджено відповідне положення про діяльність такої робочої групи.

4. Згідно з пунктом 13 статті 14 Закону у 2024 році фонд ліквідації передбачається за бюджетною програмою Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (загальнодержавні видатки та кредитування) "Фонд ліквідації наслідків збройної агресії" за кодом 3121430 (без визначення бюджетних призначень у додатку 3 до Закону).

Джерелами формування коштів фонду ліквідації Законом визначені такі надходження спеціального фонду державного бюджету:

кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» і Закону України «Про санкції» /пункт 8 статті 11 Закону/;

залишок коштів, джерелом формування яких у 2022-2023 роках були надходження, визначені пунктом 12 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів») та пунктами 8 і 9 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» та Закону України «Про санкції», і 50 відсотків коштів, що перераховуються Національним банком України відповідно до Закону України «Про Національний банк України») /пункт 5 статті 12 Закону/.

5. Використання коштів фонду ліквідації, який створено у складі спеціального фонду державного бюджету, належить здійснювати з урахуванням таких вимог Кодексу:

- відповідно до частини третьої статті 13 Кодексу видатки спеціального фонду бюджету здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету;

- згідно із положеннями частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23 та частини другої статті 48 Кодексу розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять витрати за спеціальним фондом бюджету виключно в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету;

- відповідно до частини другої статті 57 Кодексу Казначейство на кінець бюджетного періоду зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.

6. За інформацією Державної казначейської служби України /далі – Казначейство України/ про залишки коштів, що утворились станом на 01 січня 2024 року, наданою листом від 25.01.2024 року № 14-01-01/1838, станом на 01 січня 2024 року залишки коштів фонду ліквідації, невикористаних у 2023 році, відповідно до пункту 5 статті 12 Закону становили 23.743.121,1 тис. гривень.

Довідково: у 2023 році за даними звіту Казначейства України про надходження та використання коштів фонду ліквідації за січень-грудень 2023 року до фонду ліквідації надійшло 61.860.083,1 тис. грн, виділено за рішеннями Кабінету Міністрів України – 56.600.343,2 тис. грн, використано за відповідними бюджетними програмами – 38.117.343,9 тис. грн (або 67,3% виділених коштів).

Згідно із звітом Казначейства України про виконання державного бюджету за січень-квітень 2024 року обсяг коштів фонду ліквідації станом на 01 травня 2024 року становив 23.790.111,4 тис. грн, з яких:

надходження, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про санкції», – 46.990,3 тис. гривень;

залишок коштів фонду ліквідації відповідно до пункту 5 статті 12 Закону – 23.743.121,1 тис. гривень.

7. Загалом, станом на 22 травня п. р. (на підставі офіційно оприлюдненої інформації) рішеннями Уряду (від 05.03.2024 № 247, від 22.03.2024 № 321 і № 327, від 23.04.2024 № 360-р, від 26.04.2024 № 369-р і № 388-р, від 10.05.2024 № 528, від 17.05.2024 № 437-р, від 21.05.2024 № 588) з фонду ліквідації вже виділено 20.851.871,8 тис. гривень, а нерозподілений обсяг коштів фонду ліквідації становить 2.938.239,6 тис. гривень.

ІІ. Постановою КМУ № 528 передбачено:

Відповідно до пункту 1: виділити з фонду ліквідації за рахунок джерела, визначеного пунктом 5 статті 12 Закону /залишок коштів, джерелом формування яких у 2022-2023 роках були надходження, визначені пунктом 12 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" та пунктами 8 і 9 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік"/, на безповоротній основі Київській обласній державній адміністрації (для Київської обласної військової адміністрації) 189.525,99 тис. грн (видатки розвитку) на нову бюджетну програму для завершення відновлення пошкоджених багатоквартирних житлових будинків у Київській області.

/При цьому визначено, що Київська обласна державна адміністрація є головним розпорядником коштів державного бюджету та відповідальним виконавцем нової бюджетної програми, а розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня – Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації/.

Відповідно до пункту 2: затвердити перелік проектів (об’єктів, заходів), які фінансуються у 2024 році за рахунок коштів фонду ліквідації, для завершення відновлення пошкоджених багатоквартирних житлових будинків у Київській області та обсяги бюджетних коштів для їх фінансового забезпечення згідно з додатком.

Відповідно до пункту 3: установити, що використання коштів, передбачених пунктом 1 цієї постанови, здійснюється відповідно до Порядку № 118.

Відповідно до пункту 4: забезпечити Київській обласній державній адміністрації (Київській обласній військовій адміністрації) погодження виділення коштів, передбачених пунктом 1 цієї постанови, з Комітетом, а Міністерству фінансів після зазначеного погодження – визначення коду та назви нової бюджетної програми, а також внесення в установленому порядку змін до розпису державного бюджету

III. З приводу здійсненого постановою КМУ № 528 виділення коштів з фонду ліквідації у матеріалах, наданих Київською ОВА, зазначено, зокрема про таке:

1) з травня 2023 року розпочаті відновлювальні роботи 18 пошкоджених багатоквартирних житлових будинків Київської області (що зазнали значних руйнувань протягом лютого-березня 2022 року, у яких на момент руйнування проживало 3697 осіб) за рахунок коштів, що були виділені для такої мети у сумі 638.935,395 тис. грн згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів від 10.01.2023 № 20-р "Про передачу коштів з рахунка “Фонд відновлення зруйнованого майна та інфраструктури”" (орієнтовна вартість відновлення зазначених будинків на січень 2023 року складала 808.979,365 тис. грн).

У 2023 році касові видатки за відповідною бюджетною програмою “Відновлення зруйнованого майна та інфраструктури” (код 7801020) становили 364.131,679 тис. гривень;

2) у 2024 році у зв’язку із виникненням додаткових об’ємів робіт, що не були передбачені проектно-кошторисною документацією, відбулося коригування проектів, що в свою чергу призвело до збільшення їх вартості, а відтак загальна кошторисна вартість здорожчала і склала 929.044,479 тис. гривень.

Тому розпорядженням Кабінету Міністрів від 29.03.2024 № 283-р «Про передачу у 2024 році Київській обласній державній адміністрації коштів з рахунка “Фонд відновлення зруйнованого майна та інфраструктури”» виділено Київській ОВА додаткові кошти на бюджетну програму “Відновлення зруйнованого майна та інфраструктури” (код 7801020) у сумі 81.589,489 тис. гривень.

Наразі продовження реалізації заходів, спрямованих на відновлення 18 пошкоджених багатоквартирних будинків, потребує додаткових коштів у сумі 189.525,99 тис. грн (що виділені з фонду ліквідації), оскільки відновлювальні роботи на об’єктах знаходяться в активній фазі. Крім того, відновлення таких будинків має значний суспільний інтерес та зацікавленість у повному їх відновленні міжнародних інвесторів (з метою ефективного використання коштів нагляд за ходом реалізації проектів здійснює ПРООН).

Поряд з тим, Київською ОВА надано окрему інформацію про такі 18 житлових багатоквартирних будинків із зазначенням їх адрес і населених пунктів області, кошторисної вартості за кожним проектом, передбачених обсягів коштів згідно з рішеннями Уряду та станом їх використання, відсотку виконаних робіт та орієнтовних строків завершення робіт за кожним об’єктом, а також вказано посилання на об’єкт на урядовому ресурсі UNITED 24 (де наведено короткий опис кожного об’єкту). При цьому, посилаючись на таку інформацію, слід відмітити, що:

для відновлення заплановані об’єкти у місті Ірпінь (7), селищах Бородянка (4) та Гостомель (3), селах Мила (3) та Бузова (1);

відсотки виконання робіт на об’єктах знаходяться в межах від 20% (1 об’єкт) до 99% (1 об’єкт). Загалом, 4 об’єкти з готовністю від 95% до 98%, 5 об’єктів мають готовність від 80% до 89%, 5 об’єктів – від 60% до 75%, 2 об’єкти – 30% і 40%;

відповідно строки завершення робіт визначено, починаючи з 31 травня 2024 до 31 грудня 2024 (хоча у додатку до постанови строком реалізації проектів вказано 2024-2025 роки).

Разом з тим, варто зауважити, що надані матеріали не містять фінансово-економічних розрахунків та обґрунтувань щодо зростання вартості запланованих проектів і потреби у коштах для їх завершення, а також належних пояснень щодо можливостей завершення таких об’єктів у 2024 році.

Довідково:

згідно із звітом Казначейства України про виконання державного бюджету за 2023 рік за новою бюджетною програмою “Відновлення зруйнованого майна та інфраструктури” (код 7801020) було передбачено 638.935,395 тис. грн, виконання становило 364.131,679 тис. грн, або 57% передбаченого обсягу. Залишок невикористаних коштів склав 274.803.716 тис. гривень;

у березні 2024 року на зазначену мету Київській ОВА було передано 81.589,489 тис. грн та дозволено використовувати залишок невикористаних у 2023 році коштів. Таким чином, загальний обсяг коштів за бюджетною програмою 7801020 станом на 1 квітня п. р. становив 356.393,206 тис. гривень. Згідно із звітністю Казначейства України про виконання державного бюджету за січень-квітень 2024 року використано 75.402,469 тис. грн, або 21,2% виділеного обсягу. За інформацією Київської ОВА станом на 15 травня п. р. використання таких коштів становить 87.209,741 тис. грн (24,5%);

з урахуванням коштів, виділених Київській ОВА з фонду ліквідації постановою КМУ № 528, у 2024 році загальний обсяг коштів для завершення відновлення пошкоджених багатоквартирних житлових будинків у Київській області становитиме 545.919,196 тис. гривень.

Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України члени Комітету Підласа Р.А., Лаба М.М., Задорожній М.М., Урбанський А.І., заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В., начальник Київської обласної військової адміністрації Кравченко Р.А., перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Бойко М.М., заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету  Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І.

Зокрема, заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В. і заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І. повідомили, що у Міністерства фінансів і Рахункової палати відповідно відсутні зауваження щодо постанови КМУ № 528.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування пропозицію прийняти таке рішення Комітету: керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону, погодити передбачене у пункті 1 постанови КМУ № 528 виділення для Київської обласної військової адміністрації з фонду ліквідації коштів на безповоротній основі для завершення відновлення пошкоджених багатоквартирних житлових будинків (враховуючи вимоги Кодексу щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету). За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету.

 

 

 

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», погодити передбачене у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2024 № 528 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії» виділення Київській обласній державній адміністрації (для Київської обласної військової адміністрації) з фонду ліквідації наслідків збройної агресії за рахунок джерела, визначеного пунктом 5 статті 12 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», на безповоротній основі 189.525,99 тис. гривень (видатки розвитку) на нову бюджетну програму для завершення відновлення пошкоджених багатоквартирних житлових будинків у Київській області /з дотриманням вимог щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету, встановлених частинами третьою та восьмою статті 13, частиною четвертою статті 23, частиною другою статті 48, частиною другою статті 57 Бюджетного кодексу України/.

Голосували: «за» – 21, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 21 народний депутат України – член Комітету).

1.2 СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Голови Фонду державного майна України Панової Н.В. про погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії Фонду державного майна України /відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.05.2024 № 437-р/.

На початку розгляду питання Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала членів Комітету про те, що Фондом державного майна України зверненню до Комітету із зазначеного питання присвоєно гриф «Для службового користування», та наголосила на тому, що законодавством для опрацювання документів з грифом «Для службового користування» встановлено особливі вимоги щодо їх обліку, збереження, передачі та оприлюднення, і закликала учасників засідання Комітету дотримуватися вимог зазначеного законодавства.

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ надійшло звернення Фонду державного майна України /далі – ФДМУ/ від 21.05.2024 № 10-14-96ДСК щодо погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії /далі – фонд ліквідації/ відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.05.2024 № 437-р «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії» /далі – розпорядження КМУ № 437-р/.

I. Нормативно-правові вимоги щодо створення та використання коштів з фонду ліквідації:

1) Статтею 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» /далі – Закон/ з метою ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, передбачено створення у 2024 році у складі спеціального фонду державного бюджету фонду ліквідації, положеннями якої встановлено таке:

- рішення про виділення коштів з фонду ліквідації приймаються Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом, як виняток з положень підпункту 1 пункту 22 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/ (довідково: це положення передбачає в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації незастосовування норм цього Кодексу, зокрема, статті 23 щодо погодження з Комітетом рішень Кабінету Міністрів України щодо змін бюджетних призначень, а також норм закону про державний бюджет в частині погодження з Комітетом);

- рішення про виділення коштів з фонду ліквідації можуть передбачати відкриття у разі потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам;

- у випадках прийняття рішень про виділення коштів з фонду ліквідації за напрямами, передбаченими цією статтею Закону, не застосовуються обмеження, встановлені частиною десятою статті 23 Кодексу (довідково: така норма встановлює вимогу, що зміни розмірів, мети та обмеження в часі бюджетних призначень, крім випадків, передбачених Кодексом, здійснюються лише за наявності у законі про державний бюджет відповідного положення);

- звіт про надходження і використання коштів фонду ліквідації подається Державною казначейською службою України /далі – Казначейство України/ Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті, Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України та Міністерству фінансів України /далі – Мінфін/ щомісяця, не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним;

- кошти фонду ліквідації спрямовуються на:

будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) громадських будинків та споруд (з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту), захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо);

будівництво об’єктів інфраструктури, зокрема пов’язаних з наданням послуг з водопостачання, водовідведення, виробництва теплової енергії, теплопостачання, електропостачання;

нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації будівель для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб та осіб, які втратили його внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;

розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації для об’єктів, зруйнованих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;

будівництво, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об’єктів критичної інфраструктури;

закупівлю шкільних автобусів, спеціалізованого санітарного транспорту для центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, спеціального транспорту для комунальних підприємств з благоустрою територій;

компенсацію за знищений/пошкоджений об’єкт житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові);

відновлення пошкоджених об’єктів житлового (у тому числі будинків дачних та садових) та громадського призначення;

нове будівництво об’єктів житлового призначення для осіб, які втратили житло внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, розроблення та експертизу проектної документації на будівництво таких об’єктів;

будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації, поточний ремонт) закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичної та реабілітаційної допомоги особам, постраждалим внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;

- у виняткових випадках кошти фонду ліквідації можуть спрямовуватися на забезпечення потреб сектору оборони.

2) Згідно з пунктом 13 статті 14 Закону у 2024 році фонд ліквідації передбачається за бюджетною програмою Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (загальнодержавні видатки та кредитування) «Фонд ліквідації наслідків збройної агресії» (код 3121430), при цьому, у додатку 3 до Закону бюджетні призначення за цією програмою не визначено. Джерелами формування коштів фонду ліквідації є кошти спеціального фонду державного бюджету в частині таких надходжень:

кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» та Закону України «Про санкції» (далі – примусово вилучені кошти) /пункт 8 статті 11 Закону/;

залишок коштів, джерелом формування яких у 2022 – 2023 роках були надходження, визначені пунктом 12 статті 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів»), пунктами 8 і 9 статті 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (кошти, отримані у зв’язку з виконанням Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» та Закону України «Про санкції»; 50% коштів, що перераховуються Національним банком України відповідно до Закону України «Про Національний банк України») (далі – залишок коштів фонду) /пункт 5 статті 12 Закону/.

3) Формування та використання коштів фонду ліквідації, який створено у складі спеціального фонду державного бюджету, належить здійснювати з урахуванням таких вимог бюджетного законодавства:

- відповідно до частини третьої статті 13 Кодексу видатки спеціального фонду бюджету здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету;

- згідно з положеннями частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23 та частини другої статті 48 Кодексу розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять витрати за спеціальним фондом бюджету виключно в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету;

- відповідно до частини другої статті 57 Кодексу Казначейство України на кінець бюджетного періоду зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.

На підставі вказаних норм Кодексу пунктом 49 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ» (зі змінами), зокрема, встановлено, що видатки бюджету та надання кредитів з бюджету спеціального фонду бюджету провадяться виключно в межах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з урахуванням внесених до них змін, а у разі внесення змін до спеціального фонду кошторису (бюджетного розпису) зміни до закону про державний бюджет не вносяться.

4) Порядок використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії /далі – Порядок № 118/ затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10.02.2023 р. № 118 (зі змінами) /розміщено за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/118-2023-%D0%BF#Text/.

Порядок № 118 визначає механізм, напрями та порядок використання коштів фонду ліквідації, а також встановлює вимоги щодо забезпечення відповідним головним розпорядником бюджетних коштів погодження рішення Кабінету Міністрів України про виділення коштів фонду ліквідації з Комітетом.

II. Інформація щодо формування та використання коштів фонду ліквідації:

1) За інформацією Казначейства України про залишки коштів, що утворились станом на 01 січня 2024 року, наданою листом від 25.01.2024 року № 14-01-01/1838, станом на 01 січня 2024 року залишки коштів фонду ліквідації, невикористаних у 2023 році, відповідно до пункту 5 статті 12 Закону становили 23 743 121,1 тис. гривень.

Довідково: у 2023 році за даними звіту Казначейства України про надходження та використання коштів фонду ліквідації за січень-грудень 2023 року до фонду ліквідації надійшло 61 860,5 млн грн, виділено за рішеннями Кабінету Міністрів України – 56 600,3 млн гр, використано за відповідними бюджетними програмами – 38 117,3 млн грн (або 67,3% виділених коштів).

За даними звітності Казначейства України про виконання державного бюджету за січень-квітень 2024 року надходження для формування фонду ліквідації за джерелами спеціального фонду державного бюджету, визначеними пунктом 8 статті 11 та пунктом 5 статті 12 Закону, фактично становили 23 790,1 млн грн (плановий обсяг таких надходжень Законом не затверджено), з яких:

примусово вилучені кошти – 47 млн грн;

залишок коштів фонду – 23 743,1 млн гривень.

2) Станом на 22 травня п.р. (на підставі офіційно оприлюдненої інформації) рішеннями Уряду (від 05.03.2024 № 247, від 22.03.2024 № 321 і № 327, від 23.04.2024 № 360-р, від 26.04.2024 № 369-р і № 388-р, від 10.05.2024 № 528, від 17.05.2024 № 437-р, від 21.05.2024 № 588) з фонду ліквідації вже передбачено виділити 20 851,9 млн грн, а нерозподілений обсяг коштів фонду ліквідації становить 2 938,2 млн грн (до загального фактичного обсягу коштів цього фонду).

III. Положеннями розпорядження КМУ № 437-р визначено наступне:

1) Виділити ФДМУ з фонду ліквідації за рахунок залишку коштів цього фонду на безповоротній основі 826 230 тис. грн (видатки розвитку) на нову бюджетну програму для фінансування заходів з відновлення пошкоджених інфраструктурних об’єктів Зміївської та Трипільської теплових електричних станцій публічного акціонерного товариства «Центренерго», пов’язаних з ліквідацією наслідків, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України /пункт 1 розпорядження КМУ № 437-р/.

Головним розпорядником коштів державного бюджету та відповідальним виконавцем нової бюджетної програми визначено ФДМУ, одержувачем бюджетних коштів – публічне акціонерне товариство «Центренерго».

2) Установити, що передбачені пунктом 1 цього розпорядження кошти спрямовуються ФДМУ на будівництво та відновлення об’єктів критичної інфраструктури, будинків та споруд Зміївської та Трипільської теплових електричних станцій публічного акціонерного товариства «Центренерго», яке виконує функції замовника робіт з будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту), ремонту, модернізації інфраструктури, об’єктів виробничого комплексу, інженерно-транспортної, енергетичної інфраструктури, захисних споруд цивільного захисту, інших об’єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення, військових об’єктів та майна, у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель /пункт 2 цього розпорядження КМУ/.

 

 

3) Доручити:

ФДМУ, Міністерству енергетики за участю публічного акціонерного товариства “Центренерго”, у разі отримання гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики від донорів, внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо коригування суми коштів, передбачених пунктом 1 цього розпорядження, на вартість енергетичного обладнання, яке може бути поставлене, зокрема, як гуманітарна допомога, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2022 № 824 «Деякі питання отримання, розподілу, використання та обліку гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики в умовах воєнного стану» /пункт 3 цього розпорядження КМУ/.

ФДМУ забезпечити погодження з Комітетом виділення бюджетних коштів, передбачених пунктом 1 цього розпорядження, а Мінфіну за пропозиціями ФДМУ визначити код та найменування нової бюджетної програми та внести відповідні зміни до розпису державного бюджету після зазначеного погодження /пункт 4 цього розпорядження КМУ/.

IV. Щодо положень розпорядження КМУ № 437-р слід зазначити наступне:

1) ПАТ «Центренерго» розпорядженням КМУ від 16.01.2019 № 36-р серед інших об’єктів віднесено до об’єктів великої приватизації державної власності, яка проводиться ФДМУ.

2) Постановою КМУ від 17.05.2024 № 561 з резервного фонду державного бюджету на заходи з відновлення інфраструктурних об’єктів Зміївської та Трипільської теплоелектростанцій публічного акціонерного товариства «Центренерго» виділено 725,6 млн гривень. Тобто, на відповідні заходи Урядом прийняті рішення щодо виділення коштів з резервного фонду державного бюджету та фонду ліквідації загалом у обсязі 1 551,8 млн гривень.

3) Відповідно до частини сьомої статті 20 Кодексу за новими бюджетними програмами належить визначити нормативно-правовий механізм використання бюджетних коштів, натомість, дане питання наразі не врегульовано, при цьому, в розпорядженні КМУ № 437-р відповідні положення також відсутні.

V. Звернення ФДМУ, яке надійшло до Комітету з цього питання, містить короткі пояснення та перелік витрат, які будуть здійснюватись. Водночас, цьому зверненню було присвоєно гриф «Для службового користування», відтак розгляд зазначеного питання належить здійснювати з урахуванням вимог щодо опрацювання службової інформації.

Довідково щодо вимог з опрацювання службової інформації:

- відповідно до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 08.02.2021 № 19 «Про деякі питання забезпечення документообігу у Верховній Раді України в електронній та паперовій формах» (зі змінами), робота з документами, що містять службову інформацію, у Верховній Раді України, органах Верховної Ради України, Апараті Верховної Ради України здійснюється з дотриманням вимог законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», Регламенту Верховної Ради України, з урахуванням особливостей, передбачених вказаним Положенням;

- пунктом 354-1 вищевказаного Положення, зокрема, визначено таке:

ознайомлення з документом з грифом ДСК, зокрема, в комітеті Верховної Ради України та структурному підрозділі Апарату Верховної Ради України /далі – Апарат/ здійснюється виключно після проставлення особою особистого підпису в листі ознайомлення;

представники Кабінету Міністрів України, міністерств, інших державних органів, громадських об’єднань, а також експерти, фахівці та інші особи, які беруть участь у роботі комітетів Верховної Ради України, можуть ознайомлюватися з документами, що містять службову інформацію, які виносяться на розгляд відповідного органу, на підставі письмового доручення керівника цього органу відповідному секретаріату. При цьому, такі особи беруть на себе письмове зобов’язання щодо нерозголошення службової інформації та в разі його порушення несуть відповідальність згідно із законом;

Голова комітету Верховної Ради України, керівник структурного підрозділу Апарату здійснює контроль за дотриманням порядку опрацювання документів з грифом ДСК;

- Типовою інструкцією про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 р. № 736, зокрема, встановлено такі вимоги:

забороняється використовувати для передачі службової інформації відкриті канали зв’язку;

документи з грифом «Для службового користування» видаються у тимчасове користування відповідно до визначеного в установленому порядку списку осіб;

забороняється використовувати службову інформацію, що міститься в документах з грифом «Для службового користування», для відкритих виступів або опублікування у засобах масової інформації та демонструвати такі документи на стендах, у вітринах на відкритих виставках або в інших громадських місцях;

документи і справи з грифом «Для службового користування» зберігаються у шафах, сейфах, що розташовані у службових приміщеннях або сховищах архіву, і у спосіб, що унеможливлює доступ до них сторонніх осіб.

Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України члени Комітету Підласа Р.А., Задорожній М.М., заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В., заступник Голови Фонду державного майна України Панова Н.В., заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І.

Зокрема, заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В. і заступник директора Департаменту – начальник відділу експертизи й аналізу надходжень державного бюджету Департаменту контролю державного бюджету Рахункової палати Тесленко О.І. повідомили, що відповідно у Мінфіну і Рахункової палати відсутні зауваження щодо розпорядження КМУ  № 437-р.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування пропозицію прийняти таке рішення Комітету: керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону, погодити передбачене пунктом 1 розпорядження КМУ № 437-р виділення коштів з фонду ліквідації Фонду державного майна України на безповоротній основі у сумі 826,2 млн  грн на нову бюджетну програму щодо відновлення пошкоджених інфраструктурних об’єктів Зміївської та Трипільської теплових електричних станцій публічного акціонерного товариства «Центренерго» (з дотриманням вимог Кодексу щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету). За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами частини другої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», погодити передбачене пунктом 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.05.2024 № 437-р виділення Фонду державного майна України коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії за рахунок джерела, визначеного пунктом 5 статті 12 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», на безповоротній основі у сумі 826 230 тис. грн (видатки розвитку) на нову бюджетну програму для фінансування заходів з відновлення пошкоджених інфраструктурних об’єктів Зміївської та Трипільської теплових електричних станцій публічного акціонерного товариства «Центренерго», пов’язаних з ліквідацією наслідків, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України /із дотриманням вимог щодо проведення видатків за спеціальним фондом державного бюджету, встановлених частинами третьою та восьмою статті 13, частиною четвертою статті 23, частиною другою статті 48, частиною другою статті 57 Бюджетного кодексу України/.

Голосували: «за» – 23, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 23 народні депутати України – члени Комітету).

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію голови підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству Комітету з питань бюджету Шпак Л.О. про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

Відмітили:

2.1. Законопроекти, що не мають впливу на показники бюджетів,

у тому числі:

2.1.1. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо правового статусу громадських об’єднань ветеранів війни" (реєстр № 11123 від 25.03.2024, Кабінет Міністрів України);

2.1.2. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 27 Закону України "Про державну таємницю" щодо розширення переліку державних посад, за якими надається доступ до державної таємниці усіх ступенів секретності" (реєстр № 11125 від 25.03.2024, народний депутат України Мамка Г.М.);

2.1.3. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 19 Закону України "Про виконавче провадження" щодо обов’язку боржника подавати декларацію про доходи та майно" (реєстр № 11118 від 25.03.2024, народні депутати України Юрченко О.М., Ковальов О.І.);

2.1.4. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України щодо адміністративної юрисдикції спорів стороною в яких є платник податків, щодо якого порушено справу про банкрутство" (реєстр № 11128 від 26.03.2024, народні депутати України Лукашев О.А., Ковальов О.І.);

2.1.5. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 92 Регламенту Верховної Ради України щодо строку розміщення зареєстрованих законопроектів на веб-сайті Верховної Ради України" (реєстр № 11167 від 11.04.2024, народний депутат України Бурміч А.П.);

2.1.6. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 114 Регламенту Верховної Ради України щодо уточнення підстав визнання законопроекту відхиленим" (реєстр № 11166 від 11.04.2024, народний депутат України Бурміч А.П.);

2.1.7. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 19 Сімейного кодексу України щодо вимог до висновку органу опіки та піклування" (реєстр № 11108 від 22.03.2024, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

2.1.8. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 171 Сімейного кодексу України щодо сприяння у врахуванні думки дитини у справах, що стосуються її інтересів" (реєстр № 11110 від 22.03.2024, народні депутати Українии Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

2.1.9. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 158 Сімейного кодексу України щодо належних відповідачів у спорах про оскарження рішень органу опіки та піклування про визначення способів участі у вихованні дитини та спілкуванні того з батьків, хто проживає окремо від неї" (реєстр № 11119 від 25.03.2024, народні депутати України Юрченко О.М., Ковальов О.І.);

2.1.10. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ефективного виконання рішень судів про участь у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї" (реєстр № 11121 від 25.03.2024, народні депутати України Юрченко О.М., Ковальов О.І.);

2.1.11. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо приведення у відповідність до Закону України "Про споживче кредитування"" (реєстр № 11180 від 15.04.2024, народний депутат України Калаур І.Р. та інші);

2.1.12. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення шкоди, яку гральний бізнес завдає українській армії та українському суспільству (реєстр № 11160 від 09.04.2024, народний депутат України Гончаренко О.О.);

2.1.13. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку проведення спеціальної перевірки" (реєстр № 11145 від 03.04.2024, Кабінет Міністрів України);

2.1.14. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 46 Закону України "Про запобігання корупції" щодо можливості автоматичного перенесення до декларації відомостей з інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних" (реєстр № 11222 від 29.04.2024, народний депутат України Бурміч А.П.);

2.1.15. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо посилення гарантій захисту прав жінок при визначенні виду і розміру кримінальної відповідальності" (реєстр № 11230 від 01.05.2024, народний депутат України Качура О.А.);

2.1.16. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо удосконалення механізму захисту права власності" (реєстр № 11185 від 18.04.2024, народні депутати України Чернявський С.М., Нагаєвський А.С. та інші);

2.1.17. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо механізму захисту права власності третіх осіб" (реєстр № 11195 від 22.04.2024, народний депутат України Арахамія Д.Г.);

2.1.18. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо врегулювання деяких питань відмови від прийняття спадщини спадкоємцем у випадку наявності вимог кредиторів за зобов’язаннями спадкодавця" (реєстр № 11220 від 29.04.2024, народний депутат України Лукашев О.А.);

2.1.19. Проект Закону України "Про визнання таким, що втратив чинність, Декрету Кабінету Міністрів України "Про об’єднання державних підприємств транспорту і дорожнього господарства"" (реєстр № 11224 від 29.04.2024, Кабінет МіністрівУкраїни);

2.1.20. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення термінологічних неузгодженостей" (реєстр № 11200 від 25.04.2024, Кабінет Міністрів України);

2.1.21. Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо усунення термінологічних неузгодженостей" (реєстр № 11202 від 25.04.2024, Кабінет Міністрів України);

2.1.22. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 206 Кримінального кодексу України щодо усунення термінологічних неузгодженостей" (реєстр № 11203 від 25.04.2024, Кабінет Міністрів України);

2.1.23. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 490 Цивільного кодексу України щодо усунення термінологічних неузгодженостей" (реєстр № 11204 від 25.04.2024, Кабінет Міністрів України).

2.2. Законопроекти, що мають вплив на показники бюджетів,

у тому числі:

Безпосередній:

а) такі, що зменшують надходження та / або збільшують витрати

2.2.1. Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо виокремлення в бюджеті Пенсійного фонду України призначень для виплати сум пенсій, нарахованих на виконання рішень судів (реєстр. № 11086 від 14.03.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Ковальов О.І., Мороз В.В.);

2.2.2. Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про оборону України» щодо реалізації деяких норм міжнародного гуманітарного права в Україні (реєстр. № 11126 від 26.03.2024, народні депутати України Копитін І.В., Здебський Ю.В. та інші);

2.2.3. Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» щодо розміру допомоги при народженні (усиновленні) дитини та встановлення державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (реєстр. № 11072 від 11.03.2024, народний депутат України Саладуха О.В. та інші);

2.2.4. Проект Закону України про внесення змін до підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення товарів для потреб виробництва та/або ремонту безпілотних систем механізованого розмінування (реєстр. № 11148 від 03.04.2024, народні депутати України Горенюк О.О., Бужанський М.А. та інші);

2.2.5. Проект Закону України про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом товарів для потреб виробництва та/або ремонту безпілотних систем механізованого розмінування (реєстр. № 11149 від 03.04.2024, народні депутати України Горенюк О.О., Мезенцева М.С., Бужанський М.А., Гетманцев Д.О. та інші);

2.2.6. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності управління проблемною заборгованістю державних банків» (реєстр. № 11138 від 01.04.2024, народні депутати України Мовчан О.В., Мотовиловець А.В., Железняк Я.І., Швець С.Ф., Горобець О.С. та інші);

2.2.7. Проект Закону України «Про внесення змін до пункту 96 підрозділу 2 Розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо підтримки діяльності з охорони людського життя на морі відповідно до міжнародних договорів України» (реєстр. № 11215 від 29.04.2024, народний депутат України Кісєль Ю.Г., Бондар В.В. та Негулевський І.П.);

2.2.8. Проект Закону України «Про внесення змін до пункту 4 Розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо підтримки діяльності з охорони людського життя на морі відповідно до міжнародних договорів України» (реєстр. № 11216 від 29.04.2024, народні депутати України Кісєль Ю.Г., Бондар В.В. та Негулевський І.П.

б) такі, що збільшують надходження та / або зменшують витрати

2.2.9. Проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби (реєстр. № 11090-1 від 01.04.2024, народні депутати України Петруняк Є.В., Мазурашу Г.Г., Ніколаєнко А.І.);

2.2.10. Проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби (реєстр. № 11090-2 від 01.04.2024, народний депутат України Кривошеєв І.С.

2.2.11. Проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби (реєстр. № 11090-3 від 03.04.2024, народні депутати України Булах Л.В., Нікітіна М.В., Перебийніс М.В. та іншими);

2.2.12. Проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приведення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до вимог європейського законодавства (реєстр. № 11090-4 від 03.04.2024), народні депутати України Южаніна Н.П., Геращенко І.В. та іншими).

Опосередкований:

2.2.13. Проект Закону України про внесення змін Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення при порушенні порядку ведення податкового обліку» (реєстр. № 11157 від 08.04.2024, народний депутат України Васильченко Г.І.);

2.2.14. Проект Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і державної реєстрації/перереєстрації лікарських засобів (реєстр. № 11181 від 16.04.2024, народні депутати України Зуб В.О., Безугла М.В., Вагнєр В.О. та інші);

2.2.15. Проект Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і допуску на ринок лікарських засобів (реєстр. № 11181-1 від 03.05.2024, народні депутати України Тарарін М.О., Іонушас С.К., Зуб В.О. та інші);

2.2.16. Проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з приєднанням України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року (реєстр.  11209 від 25.04.2024, поданий Президентом України);

2.2.17. Проект Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення кримінальної відповідальності за прийняття незаконного рішення державним органом, органом місцевого самоврядування (реєстр.  11210 від 26.04.2023, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

2.2.18. Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» стосовно врегулювання питання щодо права на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону громадськими об’єднаннями національних меншин (спільнот) та представницькими органами корінних народів» (реєстр. № 11207 від 25.04.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.).

Законопроекти, що мають опосередкований вплив на показники бюджету та потребують узгодження з бюджетним законодавством

2.2.19. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення ефективності управління державним майном, вдосконалення механізму реалізації арештованого майна та наближення правових стандартів в Україні до європейських стандартів» (реєстр. № 11139 від 01.04.2024, народні депутати України Мовчан О.В., Мотовиловець А.В. та інші).

У представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Підласа Р.А., Шпак Л.О.

Зокрема, голова підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству Шпак Л.О. поінформувала, що за результатами опрацювання у підкомітеті законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено і подано на розгляд Комітету 42 законопроекти, з яких пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 23 законопроекти, та такими, що впливають на показники бюджету, – 19 законопроектів (переліки законопроектів надано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Голова Комітету з питань бюджету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену головою підкомітету Шпак Л.О. пропозицію щодо рішення Комітету, однак на час голосування була недостатня кількість народних депутатів України – членів Комітету для прийняття рішення з даного питання.

Голова Комітету                                                      Роксолана ПІДЛАСА

Секретар Комітету                                                   Володимир ЦАБАЛЬ
Член Комітету                                                           Микола ЗАДОРОЖНІЙ
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку