Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

Протокол засідання №213 від 4 лютого 2025 року

11  год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

(у режимі відеоконференції)

 

Головує: Голова Комітету Підласа Р.А.

Присутні:

Члени  Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Молоток І.Ф., Цабаль В.В., Бакунець П.А., Батенко Т.І., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кіссе А.І., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Люшняк М.В., Пасічний О.С., Поляк В.М., Северин С.С., Тарарін М.О., Тістик Р.Я., Шпак Л.О.

Всього  присутніх – 26 народних депутатів України.

Відсутні:

Члени  Комітету: Забуранна Л.В., Лопушанський А.Я., Пуртова А.А., Борт В.П., Гончаренко О.О., Дунаєв С.В., Лунченко В.В., Пузійчук А.В., Саламаха О.І., Урбанський А.І., Фролов П.В.

Присутні:

Від  секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Пунда О.Б., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Войтенко Є.А., Івашко Т.Ю., Корольковська М.М., Кочубей О.П., Луценко Н.В., Новацька О.В., Пінчукова А.В., Расчислова Л.В., Філіпченко Т.О., Шевченко Н.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Рощенко С.В., Сторожук О.В.

Запрошені та інші присутні на засіданні особи:

від Міністерства фінансів України:

Улютін Д.В. – перший заступник Міністра;

Рожкова Л.О. – директор Департаменту видатків бюджету органів влади;

від Рахункової палати:

Піщанська О. С. – Голова;

Клименко К.О. – член Рахункової палати;

Ларіонова О.В. – директор Департаменту правового забезпечення;

Вовченко О. Л. – директор Фінансового департаменту;

Хаменко І. Т. – заступник директора департаменту-начальник відділу добору персоналу та проходження державної служби Департамент по роботі з персоналом;

Бережнюк О.В. – начальник відділу інформації та зв’язків з медіа Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій;

Пігнаста Д.В. – головний спеціаліст відділу інформації та зв’язків з медіа Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій;

Кравченко Т.Г. – заступник директора департаменту – начальник відділу комунікації з органами державної влади та громадськістю Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій.

Відкриваючи засідання, Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала народних депутатів України – членів Комітету, що на її звернення більше половини членів Комітету надали згоду на проведення 04 лютого п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції, і водночас у зв’язку із відрядженням секретаря Комітету Цабаля В.В. уповноважила голову підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Комітету Кузбита Ю.М. здійснювати підрахунок голосів під час голосування щодо рішень Комітету.

Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні і затвердження порядку денного, члени Комітету перейшли до розгляду питань порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про погодження пропозицій Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати (поданих листами від 15.01.2025 № 15- 81 і від 30.01.2025 № 13-190).

2. Про план роботи Комітету з питань бюджету на період тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та пропозиції до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

3. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

4. Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період дванадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та стан виконання Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2024 рік /питання не розглянуто/.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Рахункової палати Піщанської О.С. про погодження пропозицій Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати (поданих листами від 15.01.2025 № 15-81 і від 30.01.2025 № 13-190).

Відмітили:

І. До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ 15 січня 2025 р. надійшло звернення Рахункової палати /далі – РП/ про погодження пропозицій РП щодо граничної чисельності апарату РП у 2025, 2026 і 2027 рр. (копію листа РП від 15.01.2025 № 15-81 з відповідним фінансово-економічним обґрунтуванням надано народним депутатам України – членам Комітету).

Зокрема, керуючись частиною четвертою статті 17 Закону України "Про Рахункову палату" /далі – Закон/, РП просить погодити граничну чисельність апарату РП в кількості у 2025 р. – 702 одиниці, 2026 р. – 839 одиниць, 2027 році – 989 одиниць.

Частиною четвертою статтею 17 Закону (із змінами, внесеними Законом України від 30.10.2024 № 4042–IX "Про внесення змін до Закону України "Про Рахункову палату" та деяких інших законодавчих актів України" /далі – Закон № 4042–ІХ/) встановлено, що гранична чисельність апарату РП затверджується РП за погодженням з Комітетом, при цьому структура, штатний розпис апарату РП затверджуються РП в межах граничної чисельності апарату РП та бюджетних призначень на забезпечення діяльності РП.

У фінансово-економічному обґрунтуванні щодо пропозицій РП /далі –обґрунтування РП/ наведено деталізацію запропонованої граничної чисельності апарату РП на 2025 р. за видами посад працівників апарату РП із зазначенням обсягів коштів за складовими зарплати в межах бюджетних призначень, визначених Законом України "Про Державний бюджет України на 2025 рік", а щодо показників на 2026 і 2027 рр. вказано лише інформацію про орієнтовну потребу у видатках на забезпечення діяльності РП у цих роках.

Враховуючи зазначене та необхідність належного розгляду даного питання, заступником Голови Комітету, головою підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності РП Молотком І.Ф. направлено звернення до:

РП щодо надання Комітету додаткових пояснень і розрахунків, зокрема: стратегічного бачення щодо розвитку РП на середньостроковий період з урахуванням запропонованої граничної чисельності апарату РП, включаючи наміри щодо кадрового забезпечення; інформації про запропоновану граничну чисельність апарату РП у 2025, 2026 і 2027 рр. в розрізі видів посад працівників за формою штатного розпису із зазначенням обсягів коштів за складовими зарплати (у т.ч. вказавши відповідну інформацію щодо територіальних підрозділів); інформації про фактичну чисельність апарату РП на 01.01.2025 разом і в розрізі видів посад працівників за формою штатного розпису (у т.ч. вказавши відповідну інформацію щодо територіальних підрозділів) (лист від 23.01.2025 № 04-13/12-2025/19263 (1789209));

Міністерства фінансів України /далі – Мінфін/ щодо надання Комітету експертної думки з даного питання (лист від 23.01.2025 № 04-13/12-2025/19261 (1789217)).

Розглянувши відповідне звернення, РП надала деякі додаткові пояснення з даного питання (лист від 24.01.2025 № 13-146, копію якого надано народним депутатам України – членам Комітету), а також окремо доповнила обґрунтування РП даними щодо реалізації пропозицій РП у 2028 р. та дещо уточнила показники видатків на 2026 та 2027 рр. (лист від 30.01.2025 № 13-190, копію якого надано народним депутатам України – членам Комітету).

Мінфіном також надано відповідь з даного питання (лист від 30.01.2025 № 08010-03-2/3092, копію якого надано народним депутатам України – членам Комітету).

ІІ. У Комітеті опрацьовано дане питання, проаналізовано отримані матеріали і звернуто увагу на таке.

1. У первинній редакції частини четвертої статті 17 Закону (до внесення змін Законом № 4042-ІХ) передбачалося, що гранична чисельність апарату РП затверджується Верховною Радою України за поданням РП в межах бюджетних призначень на забезпечення її діяльності. Разом з тим, за період дії такої норми (з часу набрання чинності Законом у серпні 2015 р. до внесення відповідних змін Законом № 4042–ІХ) питання щодо граничної чисельності апарату РП залишалося неврегульованим. При цьому Комітет за підсумками розгляду щорічних звітів про діяльність РП неодноразово рекомендував РП подати на затвердження Верховної Ради України відповідні пропозиції.

Поряд з тим, з часу набрання чинності Законом два рази змінено кількісний склад РП: первинною редакцією частини першої статті 17 Закону визначалося, що РП складається з 9 членів РП; наприкінці 2019 р. збільшено склад РП до 13 членів РП (згідно із законом від 14.11.2019 № 293–IX); наприкінці 2024 р. зменшено склад РП до 11 членів РП (згідно із Законом № 4042–ІХ).

Відповідно до штатного розпису, затвердженого РП, штатна чисельність працівників РП у 2015 р. становила 490 од. (з них 9 членів РП), у 2016–2018 рр. – 600 од. (з них 9 членів РП), у 2019 р. – 609 од. (з них 9 членів РП), у 2020–2024 рр. – 713 од. (з них 13 членів РП).

Згідно із звітом РП за 2023 р. і звітом про виконання паспорта бюджетної програми на 2023 р. фактична чисельність працівників РП на 31.12.2023 становила 489 осіб, у т.ч.: 8 членів РП /у цьому показнику не враховано 4 членів РП, які призначені Постановою Верховної Ради України від 21.12.2023 № 3529–ІХ і приступили до виконання повноважень у січні 2024 р./, 427 державних службовців (з них 323 посадові особи, що здійснюють контрольні заходи), 21 працівник патронатної служби, 33 інші працівники. Отже, на кінець 2023 р. вакантними були 220 посад, з них 1 посада члена РП та 153 посади осіб, що здійснюють контрольні заходи.

Загалом укомплектованість апарату РП у 2020–2023 рр. становила від 67% до 69% штатної чисельності /фактична чисельність працівників апарату РП у 2020–2023 рр. коливалася від 469 осіб до 481 особи/.

У 2024 р. кадрове забезпечення апарату РП дещо покращилося. За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Мінфіну, у грудні 2024 р. фактична чисельність працівників РП була 511 осіб (з них 5 членів РП /зважаючи, що Постановою Верховної Ради України від 23.04.2024 № 3640-ІХ звільнено 7 членів РП, строк повноважень яких закінчився/), вакантні посади – 202 од. (з них 6 членів РП), отже укомплектованість апарату РП трохи зросла і на кінець 2024 р. становила 72%.

2. Частиною третьою статті 17 Закону передбачено, що для забезпечення виконання покладених на РП повноважень діє апарат РП, що складається з департаментів, територіальних та інших структурних підрозділів (включаючи патронатні служби членів РП), організацію роботи члена РП забезпечує його патронатна служба у складі не більше 3 радників.

Відповідно до рішення РП від 12.01.2024 № 1-1 (у редакції рішення РП від 14.05.2024 № 24-1), розміщеного на офіційному сайті РП, структура апарату РП включає 19 департаментів, 7 територіальних управлінь і 20 інших структурних підрозділів (включаючи патронатні служби членів РП).

Законом № 4042–ІХ внесено суттєві зміни до Закону (крім вищезгаданих змін), якими серед іншого передбачено:

розширення повноважень РП в частині здійснення заходів державного зовнішнього контролю (аудиту) щодо усіх коштів місцевих бюджетів, діяльності суб'єктів господарювання державного і комунального секторів економіки, коштів фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, а також консолідованої фінансової звітності суб’єктів державного сектору та бюджетів /зміни до статті 7 Закону/;

утворення в апараті РП посад державних аудиторів і визначення особливостей проходження служби державними аудиторами, а також непоширення дії Закону України "Про державну службу" на членів РП, Секретаря РП, його заступника, державних аудиторів і радників членів РП /зміни до статті 18 Закону і доповнення розділу VIII Закону пунктом 4-5/;

уточнення умов оплати праці працівників РП, зокрема визначено складові зарплати та їх розміри для членів РП, Секретаря РП, його заступника, державних аудиторів і радників членів РП (до внесення таких змін зарплата членів РП була унормована в інший спосіб, а умови оплати праці усіх посадових осіб апарату РП визначалися відповідно до Закону України "Про державну службу") /зміни до статті 24 Закону і доповнення розділу VIII Закону пунктом 4-7/;

оновлення процедур проведення конкурсу на посади членів РП із запровадженням відкритого попереднього відбору кандидатів дорадчою групою експертів та вимогу розпочати з дня набрання чинності Законом № 4042–ІХ (19.12.2024) конкурс на посади членів РП, вакантні станом на цей день (йдеться про 6 посад) /зміни до статті 20 Закону та доповнення Закону статтею 20-1, пунктами 4-3 і 4-4 розділу VIII, а також зміни до статті 208-2 Регламенту Верховної Ради України/.

3. Законом України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" за загальним фондом державного бюджету встановлено РП бюджетні призначення за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері контролю за виконанням державного бюджету" (код 6511010) у сумі 1.200.527,6 тис. грн, з них на оплату праці – 860.930 тис. грн. В обґрунтуванні РП зазначено, що у державному бюджеті на 2025 рік врахована потреба у видатках на забезпечення діяльності РП відповідно до бюджетного запиту з урахуванням прийнятого Закону № 4042-IX, відтак реалізація пропозиції РП щодо граничної чисельності апарату РП у 2025 р. у кількості 702 од. не потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету.

Таким чином, відповідно до пропозицій РП та кількісного складу РП (11 членів РП) штатна чисельність працівників РП у 2025 р. не зміниться порівняно з 2020-2024 рр. і становитиме 713 од.

Виходячи з обґрунтування РП, у структурі граничної чисельності апарату РП у 2025 р. (702 од.) в розрізі видів посад переважатимуть посади державних аудиторів (461 од., або 65,7%) та державних службовців (йдеться про осіб, які виконують функції щодо правового забезпечення, управління персоналом, управління фінансами, діловодства тощо) /169 од., або 24,1%/.

Щодо визначення відповідного показника у 2025 р. (702 од.) РП пояснює, що:

враховуючи введення посад державних аудиторів, на сьогодні має бути створена нова система управління персоналом, що передбачає розроблення і затвердження кваліфікаційних вимог та критеріїв професійної придатності державних аудиторів та забезпечення добору працівників РП відповідно до цих вимог; забезпечення безперервного підвищення професійної компетенції державних аудиторів відповідно до стандартів ISSAI; впровадження прозорої системи оцінювання державних аудиторів;

зважаючи, що заходи з реформування потребують певного часу, потреба у чисельності працівників РП на 2025 р. визначена на рівні штатної чисельності 2024 р.;

у 2025 р. будуть заповнюватися вакантні посади, які не могли бути заповнені у минулому році, оскільки Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" (виходячи з пункту 14 Прикінцевих положень) видатки на оплату праці працівників РП затверджено на 516 штатних од.

При цьому слід відмітити, що з урахуванням тривалості процедури проведення розпочатого конкурсу на посади членів РП (може становити орієнтовно рік) лише наприкінці 2025 р. у разі призначення нових членів РП потенційно зможуть бути заповнені 24 посади в РП (6 посад членів РП і 18 посад радників членів РП).

4. РП на 2026 і 2027 рр. пропонує поступове збільшення граничної чисельності апарату РП і відповідно штатної чисельності працівників РП (з урахуванням членів РП) порівняно з п.р., а саме: у 2026 р. – до 839 од. і 850 од. (на 137 од. більше, ніж у 2025 р.), у 2027 р. – до 989 од. і 1000 од. (на 150 од. більше, ніж у 2026 р.). Тому згідно з пропозиціями РП гранична чисельність апарату РП у 2027 р. порівняно з 2025 р. зросте на 287 од., або на 40,9%.

У зв'язку з цим згідно з наведеною в обґрунтуванні РП орієнтовною потребою у видатках на забезпечення діяльності РП на 2026–2027 рр. передбачається збільшення видатків РП порівняно з бюджетними призначеннями на 2025 р.: у 2026 р. – на 220.375,9 тис. грн, або на 18,4% (з них на оплату праці – на 183.900,5 тис. грн, або на 21,4%), у 2027 р. – на 518.242 тис. грн, або на 43,2% (з них на оплату праці – на 382.951,3 тис. грн, або на 44,5%). Разом з тим, в уточненому обґрунтуванні РП наведено дещо меншу орієнтовну загальну потребу у видатках (без зміни видатків на оплату праці), що, як пояснює РП, відбулося зокрема за рахунок уточнення прогнозних цін на енергоносії, перенесення робіт з реставрації адмінприміщення на 2028 рік, отже з урахуванням уточнення збільшення видатків РП порівняно з бюджетними призначеннями на 2025 р. передбачається: у 2026 р. – на 217.461,8 тис. грн, або на 18,1%, у 2027 р. – на 471.597,9 тис. грн, або на 39,3%. Водночас в уточненому обґрунтуванні РП додатково наведено орієнтовну потребу у видатках на 2028 р., яка є більшою, ніж на 2027 р. (натомість штатну чисельність працівників РП і видатки на оплату праці вказано на рівні відповідних показників 2027 р.).

При цьому вказано, що розрахунок видатків на оплату праці виконано виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівників, в умовах п.р. (2102 грн). Ймовірно, що у зазначеному розрахунку також враховано вимогу пункту 4-7 розділу VIII Закону щодо незастосування з 01.01.2025 по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений з 24.02.2022, частини третьої статті 24 Закону (згідно з якою посадові оклади відповідних працівників РП та її апарату з місцезнаходженням у м. Києві встановлюються з коефіцієнтом 1,2). Тому при інших прогнозних умовах (наприклад, збільшення відповідного прожиткового мінімуму та припинення воєнного стану) може значно збільшитися потреба на 2026–2028 рр. у додаткових видатках РП на оплату праці з нарахуваннями.

Поряд з тим, в обґрунтуванні РП зазначено, що у поданому Мінфіну бюджетному запиті РП на 2025-2027 рр. потреба у видатках на забезпечення діяльності РП, зважаючи на розширення її повноважень, визначена виходячи із складу РП (11 членів РП) та чисельності працівників апарату РП у 2025 р. –702 од., 2026 р. – 839 од., 2027 р. – 989 од. Відтак, ця прогнозна чисельність працівників відповідає пропозиціям РП щодо граничної чисельності апарату РП. Разом з тим, у Бюджетній декларації на 2025-2027 роки (схваленій постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 751) та у супровідних матеріалах до законопроекту про Державний бюджет України на 2025 рік (реєстр. № 12000 від 14.09.2024) прогнозні показники штатної чисельності працівників РП на 2026 і 2027 рр. визначалися на рівні 713 од. і на такі роки не передбачалося збільшення видатків на забезпечення діяльності РП, оскільки затвердження цієї Декларації і подання зазначеного законопроекту відбулося значно раніше, ніж прийнято Закон № 4042–ІХ (30.10.2024).

РП з приводу надання додаткових розрахунків щодо запропонованої граничної чисельності апарату РП пояснює, що:

на даний час проводиться комплекс організаційних заходів для переходу спеціалістів, які здійснюють заходи державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту), на нові умови праці, визначені Законом (з урахуванням змін, внесених Законом № 4042–ІХ), розробляються проекти нормативних актів щодо відбору, призначення та проходження служби на посадах державних аудиторів (у т.ч. на умовах контракту);

здійснення аналізу результатів роботи апарату РП протягом 2025 р. та визначення потреби в якісному складі персоналу державних аудиторів певних категорій посад дасть можливість зробити деталізовані розрахунки на наступні роки, тому в обґрунтуванні РП деталізовані розрахунки надано на 2025 р., а на 2026–2027 рр. визначено загальні потреби.

Щодо надання експертної думки Мінфіном зазначено, що:

питання збільшення чисельності працівників апарату РП Мінфін розгляне після надання РП як головним розпорядником бюджетних коштів пропозицій до Бюджетної декларації на 2026–2028 рр. згідно з положеннями статті 33 Бюджетного кодексу України, з урахуванням поетапного набору працівників за результатами конкурсного відбору і необхідності фінансового забезпечення діяльності цих працівників;

відповідно до частини четвертої цієї статті Мінфін на підставі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на середньостроковий період та аналізу виконання бюджету у попередніх і поточному бюджетних періодах прогнозує обсяги доходів державного бюджету, визначає обсяги фінансування державного бюджету, повернення кредитів до державного бюджету та орієнтовні граничні показники видатків державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету на середньостроковий період.

Інформація щодо динаміки чисельності працівників РП та бюджетних призначень (потреби) на забезпечення діяльності РП у 2015–2028 роках надана народним депутатам України – членам Комітету.

ІІІ. Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Підласа Р.А., Молоток І.Ф., Крулько І.І., Цабаль В.В., Голова РП Піщанська О.С., директор Фінансового департаменту РП Вовченко О.Л., перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В.

Зокрема, спочатку Голова РП Піщанська О.С. представила пропозиції РП щодо граничної чисельності апарату РП та відповіла на запитання народних депутатів України – членів Комітету. Затим перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. висловив експертну думку з даного питання, зазначивши, що запропонована гранична чисельність апарату РП на 2025 рік відповідає чисельності, врахованій при плануванні видатків державного бюджету на 2025 рік.

Заступник Голови Комітету, голова підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати Комітету Молоток І.Ф. повідомив про розгляд даного питання у підкомітеті і запропонував Комітету прийняти рішення згідно з підготовленим у підкомітеті проектом ухвали (який надано народним депутатам України – членам Комітету), зокрема: керуючись частиною четвертою статті 17 Закону, погодити пропозиції РП щодо граничної чисельності апарату РП у 2025 р. – 702 од., у 2026 р. – 839 од., з 2027 р. – 989 од.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену заступником Голови Комітету, головою підкомітету Молотком І.Ф. пропозицію щодо прийняття рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали. За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись частиною четвертою статті 17 Закону "Про Рахункову палату", погодити пропозиції Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати у 2025 році – 702 одиниці, у 2026 році – 839 одиниць, з 2027 року – 989 одиниць.

Голосували: "за" – 20, "проти" – 0, "утрималися" – 0, "не голосували" – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 20 народних депутатів України – членів Комітету).

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію голови підкомітету з питань бюджетної політики та удосколення положень Бюджетного кодексу Комітету з питань бюджету Кузбита Ю.М. про план роботи Комітету з питань бюджету на період тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та пропозиції до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Відмітили:

Відповідно до Закону України "Про комітети Верховної Ради України" план роботи комітету затверджується рішенням Комітету.

Проект плану роботи Комітету з питань бюджету (далі – Комітет) передбачає основні напрями його діяльності з урахуванням вимог щодо застосування положень бюджетного законодавства в умовах дії воєнного стану (проект плану надано народним депутатам України – членам Комітету та додається).

Основою законотворчої роботи Комітету в період тринадцятої сесії (розділ І проекту плану роботи) має стати опрацювання проектів законів про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" та до Бюджетного кодексу України, а також розгляд питань щодо Бюджетної декларації на 2026 – 2028 роки, звіту про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік", щорічного звіту про діяльність Рахункової палати. Разом з тим, відповідно до підпункту 1 пункту 22 розділу VI Бюджетного кодексу  України в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації не застосовуються окремі норми цього Кодексу, зокрема частина перша статті 61 у частині дотримання терміну подання річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України.

У розділі ІІ проекту плану роботи передбачено розгляд проектів законів, до яких Комітетом мають бути надані висновки щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству. Відповідно до Регламенту Верховної Ради такі висновки Комітет надає до всіх зареєстрованих у Верховній Раді проектів законів.

У розділі ІV проекту плану роботи запропоновано перелік заходів з питань участі Комітету у процесі виконання та контролю за виконанням державного бюджету у 2025 році (зокрема шляхом погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо передачі бюджетних призначень і перерозподілу видатків державного бюджету, розподілу/перерозподілу міжбюджетних трансфертів) і контролю за дотриманням бюджетного законодавства. Разом з тим, згідно з підпунктом 1 пункту 22 розділу VI Бюджетного кодексу України в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації не застосовуються норми статей 23 і 108 цього Кодексу в частині погодження з Комітетом рішень Кабінету Міністрів України.

На виконання доручення Голови Верховної Ради від 26 грудня 2024 року № 06/04-2024/292489 (1763621) підготовлено переліки законопроектів, за якими Комітет визначено головним: таких, що пропонується включити до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради дев’ятого скликання, та таких, що не рекомендуються для включення до проекту порядку денного тринадцятої сесії, як такі, що втратили актуальність (проект відповідного листа надано народним депутатам України – членам Комітету та додається).

При цьому пропонується не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії законопроекти як такі, що втратили актуальність, та/або зняти їх з розгляду з інших причин, а саме:

проекти законів про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік":

реєстр. №№ 10383, 10400, 10436, 11027, 11042, 11042-1, 11154, 11154-1, 11190, 11190-1, 12031, 12273, 12274 – у зв’язку із завершенням бюджетного періоду 2024 року /з огляду на норми статті 96 Конституції України та статті 3 Бюджетного кодексу державний бюджет затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, а відтак бюджетний період становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Крім того, згідно з частиною 12 статті 23 Бюджетного кодексу усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім передбачених цим Кодексом випадків/;

проекти законів про внесення змін до Бюджетного кодексу України:

реєстр. № 10045 (щодо впровадження міжнародних стандартів державного зовнішнього аудиту у бюджетному процесі) – оскільки порушені у законопроекті питання певним чином врегульовуються згідно із проектом Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень" (реєстр. № 12245 від 25.11.2024), який 16.01.2025 прийнято в цілому як закон;

реєстр. № 10045-1 (щодо забезпечення фінансової незалежності Рахункової палати відповідно до міжнародних стандартів державного зовнішнього аудиту) – оскільки порушені у законопроекті питання певним чином врегульовуються згідно із проектом Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень" (реєстр. № 12245 від 25.11.2024), який 16.01.2025 прийнято в цілому як закон;

реєстр. № 11201 (про внесення змін до статті 29 Бюджетного кодексу України щодо усунення термінологічних неузгодженостей) – оскільки порушене у законопроекті питання унормовано у Законі України від 18.09.2024 № 3979–ІХ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України";

проекти постанов Верховної Ради України:

реєстр. № 11437 (про Бюджетну декларацію на 2025-2027 роки) – зважаючи, що визначений статтею 152 Регламенту Верховної Ради України граничний термін розгляду відповідного питання минув та прийнято Закон України від 19.11.2024 № 4059–ІХ "Про Державний бюджет України на 2025 рік";

реєстр. № 12223 (про невідкладні заходи збалансування державних фінансів, розвитку грошово-кредитної активності та здійснення контролю за монетарною політикою) – зважаючи, що вказані у зазначеному проекті терміни виконання відповідних доручень (у грудні 2024 року) вже минули, а також окремі питання проекту стосувалися законопроекту про Державний бюджет України на 2025 рік, який вже прийнято (Закон України від 19.11.2024 № 4059–ІХ).

Завершуючи доповідь з даного питання, голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу  Комітету Кузбит Ю.М. запропонував Комітету затвердити план роботи Комітету на тринадцяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити та не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, згідно з наданими проектами документів.

В ході обговорення народний депутат України Крулько І.І. вніс пропозицію: виключити з переліку законопроектів, які пропонується не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання проект постанови за реєстр. № 12223, включивши його до переліку законопроектів, які пропонується включити до відповідного проекту порядку денного.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену головою підкомітету Кузбитом Ю.М. пропозицію із змінами, озвученими народним депутатом України Крульком І.І., зокрема: затвердити план роботи Комітету на тринадцяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити і не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії згідно з наданими проектами документів, виключивши з переліку законопроектів, які не включаться до проекту порядку денного тринадцятої сесії, проект постанови за реєстр. № 12223 і включивши його до переліку законопроектів, які пропонується включити до проекту порядку денного тринадцятої сесії. За результатами голосування така пропозиція була підтримана усіма присутніми на час голосування на засіданні народними депутатами України – членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити план роботи Комітету з питань бюджету на тринадцяту сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання (додається).

2. Схвалити переліки законопроектів, за якими Комітет з питань бюджету визначено головним: таких, що пропонується включити до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, та таких, що не рекомендовані до розгляду та для включення до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (відповідний лист додається).

Голосували: "за" – 19, "проти" – 0, "утрималися" – 0, "не голосували" – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 19 народних депутатів України – членів Комітету).

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію голови підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству Комітету з питань бюджету Шпак Л.О. про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

Відмітили:

3.1. Законопроекти, що не мають впливу на показники бюджетів,

у тому числі:

3.1.1. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України у зв’язку з формуванням комплексної та справедливої соціальної підтримки (виплат та послуг) для осіб, в яких обмежена працездатність, зокрема осіб з інвалідністю" (реєстр.№ 12210 від 14.11.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.2. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо окремих питань перевезень швидкопсувних харчових продуктів автомобільними транспортними засобами" (реєстр. № 12182 від 06.11.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.3. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення конкурентоспроможності на ринку праці шляхом професійного навчання" (реєстр. № 12129 від 16.10.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.4. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про Державну кримінально-виконавчу службу України"" (реєстр. № 11378 від 25.06.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.5. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 90 Кримінального процесуального кодексу України щодо уточнення джерел доказів у кримінальному провадженні" (реєстр. № 12204 від 13.11.2024, народні депутати України Славицька А.К., Бурміч А.П., Яковенко Є.Г.);

3.1.6. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо доповнення підстав для отримання статусу учасника бойових дій" (реєстр. № 12315 від 13.12.2024, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.1.7. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 26 Закону України "Про військовий обов’язок та військову службу" щодо прирівняння прав військовослужбовців на звільнення з військової служби, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України як цивільних осіб" (реєстр. № 12275 від 02.12.2024, народні депутати України Гончаренко О.О., Мазурашу Г.Г., Ар'єв В.І. та інші);

3.1.8. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу" щодо зменшення граничного віку перебування на військовій службі та військовозобов'язаних у запасі, а також збереження доступу до військової служби громадян, які виявили бажання проходити службу після досягнення граничного віку перебування на військовій службі" (реєстр. № 12222 від 18.11.2024, народні депутати України Гончаренко О.О., Ар'єв В.І., Саврасов М.В. та інші);

3.1.9. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про Державне бюро розслідувань" щодо управління об’єктами державної власності" (реєстр. № 12286 від 04.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.10. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" щодо звільнення осіб, які перебували в місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України, від сплати адміністративного збору за оформлення паспорта громадянина України" (реєстр. № 12333 від 18.12.2024, народні депутати України Задорожний А.В., Горбенко Р.О., Кузнєцов О.О., Яременко Б.В., Касай К.І. та інші);

3.1.11. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 136 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" щодо можливості Бюро економічної безпеки України отримувати інформацію, що міститься у системі депозитарного обліку" (реєстр. № 12296 від 06.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.12. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 35 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України щодо удосконалення процесу підготовки наказів" (реєстр. № 12332 від 17.12.2024, народний депутат України Гривко С.Д.);

3.1.13. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації адвокатам" (реєстр. № 12348 від 19.12.2024, народні депутати України Петруняк Є.В., Дмитрієва О.О., Дануца О.А. та інші);

3.1.14. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питання проведення обов’язкової евакуації" (реєстр. № 12353 від 23.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.15. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про ратифікацію Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування"" (реєстр. № 0293 від 13.11.2024, Президент України);

3.1.16. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" щодо встановлення відповідальності за злочинне переслідування (сталкінг)" (реєстр. № 12088 від 02.10.2024, народні депутати України Володіна Д.А., Костюх А.В., Дануца О.А. та інші);

3.1.17. Проект Закону України "Про внесення змін до Земельного кодексу України" (реєстр. № 12194 від 11.11.2024, народні депутати України Павліш П.В., Клочко А.А. та інші);

3.1.18. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення питань моменту виявлення правопорушення та місця вчинення правопорушення" (реєстр. № 12203 від 13.11.2024, народні депутати України Славицька А.К., Бурміч А.П.);

3.1.19. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо спорту ветеранів війни" (реєстр. № 12233 від 25.11.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.20. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 126-1 Кримінального кодексу України щодо питань систематичного вчинення домашнього насильства" (реєстр. № 12290 від 06.12.2024, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

3.1.21. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 263-1 Кримінального кодексу України щодо декриміналізації виготовлення в умовах воєнного стану з метою виконання бойових завдань, пов’язаних із захистом національного суверенітету та територіальної цілісності України, бойових припасів, вибухових речовин та вибухових пристроїв" (реєстр. № 12026 від 10.09.2024, народний депутат України Гривко С.Д.);

3.1.22. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо уточнення порядку отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності слідчого, дізнавача чи прокурора" (реєстр. № 11450 від 29.07.2024, народний депутат Україним Юрченко О.М.);

3.1.23. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо адміністративної юрисдикції спорів про оскарження рішень стосовно фактів, що мають юридичне значення, прийнятих у позасудовому порядку" (реєстр. № 12281 від 03.12.2024, народний депутат України Юрченко О.М.);

3.1.24. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 20 Господарського процесуального кодексу України щодо юрисдикції господарських судів" (реєстр. № 12282 від 03.12.2024, народний депутат України Юрченко О.М.);

3.1.25. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про медіа" та Закону України "Про систему громадського здоров’я"" (реєстр. № 12302 від 11.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.26. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо уточнення деяких особливостей провадження у справах про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України" (реєстр. № 12312 від 13.12.2024, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.1.27. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів щодо забезпечення рівних прав та можливостей громадян із представництва у наглядових радах та органах управління державних унітарних підприємств, господарських товариств та державних банків, комунальних унітарних підприємств" (реєстр. № 12198 від 13.11.2024, народні депутати України Жмеренецький О.С., Шинкаренко І.А., Торохтій Б.Г., Драбовський А.Г. та інші);

3.1.28. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про сертифіковані товарні склади та прості і подвійні складські свідоцтва"" (реєстр. № 12225 від 20.11.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.29. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо гарантування права на отримання спадщини спадкоємцями, якщо спадкодавцем є військовослужбовець, який загинув беручи участь в бойових діях під час дії воєнного стану" (ресєстр. № 12263 від 28.11.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

3.1.30. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини у зв’язку з необізнаністю спадкоємця про наявність заповіту, складеного на його ім’я" (реєстр. № 12264 від 28.11.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

3.1.31. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо врегулювання факторингу" (реєстр. № 12307 від 11.12.2024, народний депутат України Гетьманцев Д.О. та інші);

3.1.32. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей управління об'єктами державної власності в умовах воєнного стану та у перехідний період" (реєстр. № 12224 від 19.11.2024, народні депутати України Тимошенко Ю.В., Власенко С.В., Пузійчук А.В. та інші);

3.1.33. Проект Закону України "Про кредитну історію" (реєстр. № 12260 від 28.11.2024, народні депутати України Василевська-Смаглюк О.М., Гетманцев Д.О. та інші);

3.1.34. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо приведення окремих його положень у відповідність з Законом України "Про поштовий зв’язок" (реєстр. № 12294 від 06.12.2024, народні депутати України Павлюк М.В., Іонушас С.К., Медяник В.А. та інші);

3.1.35. Проект Закону України "Про визнання таким, що втратив чинність, Декрету Кабінету Міністрів України "Про об'єднання державних підприємств зв'язку" (реєстр. № 12382 від 07.01.2025, Кабінет Міністрів України);

3.1.36. Проект Закону України "Про Національну систему кваліфікацій" (реєстр. № 12305 від 11.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.37. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 30-1 Закону України "Про охорону дитинства" щодо реалізації права дітей на отримання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій чи збройних конфліктів" (реєстр. № 12385 від 08.01.2025, народні депутати України Скрипка Т.В., Констанкевич І.М. та інші);

3.1.38. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 164 Сімейного кодексу України щодо рішення суду про позбавлення батьківських прав" (реєстр. № 12292 від 06.12.2024, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

3.1.39. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань сплати аліментів на утримання неповнолітньої дитини" (реєстр. № 12323 від 16.12.2024, народний депутат України Юрченко О.М.);

3.1.40. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення особливостей розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця у разі відсутності працівника на роботі в період дії воєнного стану" (реєстр. № 12255 від 27.11.2024, народний депутат України Лукашев О.А.);

3.1.41. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 11 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" щодо порядку зупинення дії окремих положень колективного договору" (ресєтр. № 12291 від 06.12.2024, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

3.1.42. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 11 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" щодо зупинення дії окремих положень колективного договору" (реєстр. № 12291-1 від 20.12.2024, народні депутати України Третьякова Г.М., Цимбалюк М.М., Бондаренко О.В., Бакумов О.С., Стефанчук М.О.);

3.1.43. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 7 Закону України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України" щодо деяких питань поновлення розгляду заяв про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна" (реєстр. № 12071 від 25.09.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

3.1.44. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо продовження термінів дії документів з планування територій" (реєстр. № 12283 від 03.12.2024, народні депутати України Бондар Г.В., Безгін В.Ю., Микиша Д.С. та інші);

3.1.45. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з оновленням офіційного перекладу Європейської хартії регіональних або міноритарних мов" (реєстр. № 12364 від 26.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.1.46. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виїзду з України окремих категорій громадян на навчання" (реєстр. № 12361 від 26.12.2024, народні депутати України Горбенко Р.О., Козир С.В. та інші);

3.1.47. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Службу безпеки України" щодо посилення проведення заходів безпеки з метою припинення збройної агресії, терористичних та інших посягань" (реєстр. № 12379 від 07.01.2025, народний депутат України Скороход А.К.);

3.1.48. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 9 Закону України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України"" (реєстр. № 12173 від 01.11.2024, народні депутати України Фріз І.В., Климпуш-Цинцадзе І.О., Гончаренко О.О., Геращенко І.В. та інші.).

3.2. Законопроекти, що мають вплив на показники бюджетів,

у тому числі:

Безпосередній:

а) такі, що зменшують надходження та / або збільшують витрати

3.2.1. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про засади державної регіональної політики" щодо створення Єдиної державної цифрової системи відновлення та розвитку України" (реєстр. № 12154 від 28.10.2024, народні депутати України Безгін В.Ю., Аліксійчук О.В.);

3.2.2. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 22 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" щодо забезпечення права застрахованої особи на отримання допомоги по безробіттю у належному розмірі у випадках невнесення даних про її страховий стаж уповноваженим органом" (реєстр. № 11528 від 28.08.2024, народний депутат України Мороз В.В.);

3.2.3. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 22 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" щодо забезпечення права застрахованої особи на отримання допомоги по безробіттю у випадках не внесення даних про її страховий стаж уповноваженим органом та інших порушень, що призводять до заниження страхового стажу" (реєстр. № 11528-1 від 16.09.2024, народний депутат України Третьякова Г.М.);

3.2.4. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"" (реєстр. № 11367 від 24.06.2024, народні депутати України Рудик С.Я., Мазурашу Г.Г., Федина С.Р. та інші);

3.2.5. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення гарантій соціального і правового захисту військовослужбовців, ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, а також громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (реєстр.  11375 від 24.06.2024, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.2.6. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку працевлаштування іноземців в Україні" (реєстр. № 11405 від 15.07.2024, народні депутати України Циба Т.В., Пушкаренко А.М. та інші);

3.2.7. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права внутрішньо переміщених осіб на отримання допомоги по безробіттю у випадку призупинення дії трудового договору з такими особами" (реєстр. № 12214 від 15.11.2024, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.2.8. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України щодо уточнення строків звернення до адміністративного суду у справах щодо нарахування суми пенсії, не отриманої з вини органу, що призначає та виплачує пенсію" (реєстр. № 11361 від 20.06.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

3.2.9. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо використання технічних засобів електронних комунікацій при надісланні запитів про міжнародне співробітництво" (реєстр. № 12140 від 21.10.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.10. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо забезпечення реалізації прав зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб на отримання соціальних виплат незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування таких осіб" (реєстр. № 11413 від 18.07.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

3.2.11. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 14 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо забезпечення права на отримання посвідчень та користування пільгам для членів сімей військовозобов'язаних та резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби" (реєстр. № 12268 від 29.11.2024, народні депутати України Ковальов О.І., Бурміч А.П.);

3.2.12. Проект Закону України "Про внесення змін до пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України" (реєстр. № 12246 від 26.11.2024, народний депутат України Бондарєв К.А.);

3.2.13. Проект Закону України "Про внесення змін до пункту 9-24 розділу XXI Митного кодексу України" (реєстр. № 12247 від 26.11.2024, народний депутат України Бондарєв К.А.);

3.2.14. Проект Закону України "Про внесення зміни до підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану" (реєстр. № 12328 від 16.12.2024, народні депутати України Стефанчук Р.О., Корнієнко О.С., Грищук Р.П. та інші);

3.2.15. Проект Закону України "Про внесення зміни до підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану" (реєстр. № 12328-1 від 19.12.2024, народний депутат України Третьякова Г.М.);

3.2.16. Проект Закону України "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо особливостей застосування окремих норм й гарантування сталого розвитку оборонно промислового комплексу"(реєстр. № 12258 від 28.11.2024, народні депутати України Янченко Г.І., Ковальчук О.В., Мандзій С.В. та інші);

3.2.17. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо забезпечення права цивільних громадян України, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранень чи інших ушкоджень здоров’я від вибухових речовин, боєприпасів чи військового озброєння, у тому числі ракетних обстрілів, на отримання статусу осіб з інвалідністю внаслідок війни" (реєстр.  12212 від 15.11.2024, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.2.18. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про систему громадського здоров’я" (реєстр. № 11330 від 10.06.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.19. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 20 Закону України "Про оборону України", до ст.1,3,5,8 Закону України "Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України", щодо розслідування безповоротних втрат особового складу та/або знищення чи пошкодження військової техніки або іншого військового майна" (реєстр. № 11381 від 26.06.2024, народний депутат України Юрченко О.М.);

3.2.20. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу" (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385) щодо проходження військової служби та перебування в резерві в умовах воєнного стану" (реєстр. № 12217 від 15.11.2024, народні депутати України Німченко В.І., Мамка Г.М., Мамоян С.Ч.);

3.2.21. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо гарантування права військовослужбовців на виплату грошової компенсація за всі невикористані дні щорічних основної та додаткової відпусток у разі звільнення зі служби під час дії воєнного стану"(реєстр. № 11495 від 19.08.20240, народний депутат України Ковальов О.І.);

3.2.22. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо забезпечення права на отримання грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення військовослужбовцям та членів їх сімей" (реєстр. № 12048 від 20.09.2024, народні депутати України Ковальов О.І., Славицька А.К., Мороз В.В. та інші);

3.2.23. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про правопорушення, пов'язані з культурними цінностями" (реєстр. № 12309 від 12.12.2024, Президент України);

3.2.24. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законів щодо вдосконалення законодавства у сфері запобігання зловживанням на оптовому енергетичному ринку" (реєстр. № 12299 від 09.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.25. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо впорядкування діяльності автостанцій" (реєстр. № 12228 від 22.11.2024, народні депутати України Крейденко В.В., Мазурашу Г.Г. та інші);

3.2.26. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо окремих підстав звільнення з військової служби в період воєнного стану" (реєстр. № 11421 від 19.07.2024, народний депутат України Яценко А.В.);

3.2.27. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення правового регулювання питань, пов’язаних з компенсацією за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, та веденням Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України" (реєстр. № 11444 від 26.07.2024, народні депутати України Шуляк О.О., Бондаренко О.В., Безугла М.В., Горбенко Р.О. та інші);

3.2.28. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 11 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо оплати тарифів на електроенергію при розміщенні внутрішньо переміщених осіб у приміщеннях, які належать непобутовим споживачам електричної енергії" (реєстр. № 12143 від 22.10.2024, народні депутати України Разумков Д.О., Петруняк Є.В., Саладуха О.В. та інші);

3.2.29. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо поліпшення становища сімей із дітьми шляхом відновлення адекватного розміру допомоги при народженні дитини" (реєстр. № 12184 від 06.11.2024, народні депутати України Гончаренко О.О., Вацак Г.А. та інші);

3.2.30. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо поліпшення становища сімей із дітьми шляхом відновлення адекватного розміру допомоги при народженні дитини" (реєстр. № 12184-1 від 21.11.2024, народні депутати України Разумков Д.О., Микиша Д.С., Божик В.І., Шпак Л.О., Саладуха О.В., Бабій Р.В. та інші);

3.2.31. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо поліпшення становища сімей із дітьми шляхом відновлення адекватного розміру допомоги при народженні дитини" (реєстр. № 12184-2 від 21.11.2024, народні депутати України Микиша Д.С., Разумков Д.О. та інші);

3.2.32. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо збільшення та диференціації допомоги при народженні (усиновленні) дитини" (реєстр. № 12184-3 від 22.11.2024, народні депутати України Приходько Н.І., Столар В.М., Ковальов О.І., Бурміч А.П.);

б) такі, що збільшують надходження та / або зменшують витрати

3.2.33. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань пенсійного забезпечення працівників прокуратури" (реєстр. № 12149 від 24.10.2024, народні депутати України Совсун І.Р., Безугла М.В., Третьякова Г.М. та інші);

3.2.34. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" щодо надання державними і комунальними закладами платних послуг у сфері фізичної культури та спорту, що не є орендою" (реєстр. № 12284 від 04.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.35. Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування надавачів ритуальних послуг" (реєстр. № 12189 від 08.11.2024, народні депутати України Мотовиловець А.В., Бондаренко О.В., Безугла М.В. та інші);

3.2.36. Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування виробників лікарських засобів" (реєстр. № 12276 від 02.12.2024, народний депутат України Лукашев О.А.);

3.2.37. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо провадження господарської діяльності у сфері ресторанного обслуговування" (реєстр. № 12288-1 від 24.12.2024, народні депутати України Санченко О.В., Грищук Р.П. та інші);

3.2.38. Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового Кодексу України та Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" щодо стимулювання вирощування українського тютюну та використання вітчизняної сировини під час виробництва тютюнових виробів, посилення боротьби з нелегальним обігом тютюнових виробів та приведення положень національного законодавства до стандартів ЄС." (реєстр. № 12251-1 від 09.12.2024, народні депутати України Мулик Р.М., Кіт А.Б. та інші);

3.2.39. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 86 Закону України "Про прокуратуру" щодо особливостей пенсійного забезпечення прокурорів в умовах воєнного стану" (реєстр. № 12149-1 від 12.11.2024, н.д. Павлюк М.В.);

Опосередкований:

3.2.40. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей приватизації об’єктів державної та комунальної власності, переданих в оренду" (реєстр. № 12230 від 22.11.2024, народні депутати України Радіна .О., Івченко В.Є., Мовчан О.В., Железняк Я.І., Гетманцев Д.О. та інші);

3.2.41. Проект Закону України "Про внесення змін до статей 10 та 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" щодо сприяння відновленню стану атмосферного повітря" (реєстр. № 12144 від 22.10.2024, народний депутат України Гривко С.Д.);

3.2.42. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо створення умов провадження господарської діяльності у сфері рекреаційного обслуговування" (реєстр. № 12288 від 06.12.2024, народні депутати України Заблоцький М.Б., Мовчан О.В., Клочко А.А., Мазурашу Г.Г., Безугла М.В.);

3.2.43. Проект Закону України "Про факторинг" (реєстр. № 12306 від 11.12.2024, народні депутати України Гетьманцев Д.О., Лічман Г.В. та інші);

3.2.44. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо удосконалення відповідальності та особливостей застосування запобіжних заходів за вчинення окремих корупційних і пов'язаних із корупцією кримінальних правопорушень під час дії воєнного стану" (реєстр. № 12287 від 06.12.2024, народні депутати України Наливайченко В.О., Пузійчук А.В., Волинець М.Я. та інші);

3.2.45. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" щодо удосконалення надання послуг для певних категорій осіб" (реєстр. № 12295 від 06.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.46. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 13 Закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (реєстр. № 12295-1 від 09.12.2024, народні депутати України Скорик М.Л., Бойко Ю.А., Ларін С.М., Мамка Г.М., Качний О.С. та інші);

3.2.47. Проект Закону України "Про внесення до Закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" щодо компенсації витрат певних категорій осіб" (реєстр. № 12295-2 від 19.12.2024, народні депутати України Третьякова Г.М., Гончаренко О.О., та інші);

3.2.48. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 299 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за жорстоке поводження з тваринами" (реєстр. № 12289 від 06.12.2024, народні депутати України Мороз В.В., Гнатенко В.С.);

3.2.49. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення вимог законодавства про колективні трудові спори" (реєстр. № 12035 від 16.09.2024, народні депутати України Третьякова Г.М., Вельможний С.А., Галайчук В.С. та інші);

3.2.50. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення кримінальної відповідальності за незаконне підключення об'єкта самочинного будівництва до інженерних мереж" (реєстр. № 12109 від 09.10.2024, народний депутат України Яценко А.В.);

3.2.51. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за підроблення, збут чи використання підроблених документів, які стосуються наявності інвалідності" (реєстр. № 12171 від 31.10.2024, народний депутат України Гривко С.Д.);

3.2.52. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за систематичні порушення правил дорожнього руху" (реєстр. № 12172 від 01.11.2024, народні депутати України Горенюк О.О., Іонушас С.К., Павлюк М.В. та інші);

3.2.53. Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 323 Кримінального кодексу України" (реєстр. № 12280 від 03.12.2024, народні депутати України Беленюк Ж.В., Кожем'якін А.А., Борзова І.Н., Мокан В.І. та інші);

3.2.54. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення його окремих положень про кримінальні правопорушення проти громадського порядку та моральності" (реєстр. № 12191 від 11.11.2024, народні депутати України Железняк Я.І., Неклюдов В.М. та інші);

3.2.55. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за втручання у відеофіксацію (відеозапис) пленарного засідання сесії органів місцевого самоврядування, незберігання та неоприлюднення відповідного відеозапису" (ресєтр. № 12186 від 07.11.2024, народні депутати України Дирдін М.Є., Заремський М.В., Бакумов О.С. та інші);

3.2.56. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення вимог особливого правового режиму-воєнного стану, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях" (ресєтр. № 12354 від 23.12.2024, Кабінет Міністрів України);

3.2.57. Проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за катування та інші жорстокі, нелюдські чи такі, що принижують гідність види поводження та покарання" (ресєтр. № 12319 від 16.12.2024, народні депутати України Бакумов О.С., Дануца О.А., Мінько С.А., Арешонков В.Ю., Неклюдов В.М. та інші);

3.2.58. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо забезпечення дотримання гарантій адвокатської діяльності" (ресєстр. № 12320 від 16.12.2024, народні депутати України Мамка Г.М., Медяник В.А., Бужанський М.А., Іонушас С.К., Мінько С.А., Захарченко В.В.);

3.2.59. Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" щодо стимулювання вирощування українського тютюну та використання вітчизняної сировини під час виробництва тютюнових виробів" (ресєтр. № 12251 від 26.11.2024, народний депутат України Арахамія Д.Г.);

3.2.60. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 5 Закону України "Про судовий збір" щодо пільг від сплати судового збору" (реєстр. № 12322 від 16.12.2024, народний депутат України Юрченко О.М.);

3.2.61. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо встановлення Національного дня молитви" (реєстр. № 12336 від 19.12.2024, народні депутати України Арахамія Д.Г., Крулько І.І. та інші);

3.2.62. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів щодо впорядкування питання надання додаткової відпустки одному з батьків дитини в разі визнання іншого зниклим безвісти за особливих обставин" (реєстр. № 12369 від 30.12.2024, народні депутати України Гнатенко В.С., Мороз В.В.);

Законопроекти, що мають опосередкований вплив на показники бюджету та потребують узгодження з бюджетним законодавством

3.2.63. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів Українищодо підвищення ефективності управління державним майном, вдосконалення процедур захисту прав кредиторів, механізму реалізації арештованого майна та наближення правових стандартів в Україні до європейських стандартів" (реєстр. № 11139 (доопрац.) від 11.11.2024, народні депутати України Наталуха Д.А., Мовчан О.В.).

Представляючи дане питання, голова підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству Шпак Л.О. поінформувала про результати опрацювання у підкомітеті 111 законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, та запропонувала визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 48 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, – 63 законопроекти, з яких 39 мають безпосередній вплив та 24 опосередкований (з них 1 потребує узгодження з бюджетним законодавством) (переліки законопроектів надано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Голова Комітету з питань бюджету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену головою підкомітету Шпак Л.О. пропозицію щодо рішення Комітету, однак на час голосування була недостатня кількість народних депутатів України – членів Комітету для прийняття рішення з даного питання.

Голова Комітету                                                        Роксолана ПІДЛАСА

Секретар Комітету                                                     Володимир ЦАБАЛЬ

Голова підкомітету з питань

бюджетної політики та удосконалення

положень Бюджетного кодексу України                           Юрій КУЗБИТ

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку