Повідомлення

Перейти до розділу
15 вересня 09:36
Проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік за реєстр. №8000 від 14.09.2022 посилання...
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України у 2021 році та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ від 15.07.2021 №1652-IX «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
02 грудня 18:28
Українську націю не зламати російським енергетичним тероризмом – стверджують у Комітеті з питань бюджету докладніше
02 грудня 09:00
Оголошення про умови та строки проведення повторного конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати докладніше
01 грудня 17:35
Комітет з питань бюджету направив Верховній Раді України рішення про результати проведених заходів конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати разом з висновками щодо кожного кандидата докладніше
28 листопада 12:44
У Комітеті з питань бюджету вітають прийняття рішень про визнання росії державою-спонсором тероризму докладніше
21 листопада 14:11
Комітет з питань бюджету інформує про видатки державного бюджету на національну безпеку та оборону за десять місяців поточного року докладніше
16 листопада 17:03
Щодо розгляду заяви Голови Рахункової палати Пацкана В.В. про звільнення з посади докладніше
16 листопада 16:30
Президентом України підписано Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (прийнятий 19 жовтня 2022 року) докладніше
10 листопада 17:04
У державному бюджеті на 2023 рік передбачено достатньо коштів для проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану докладніше
10 лютого 2015, 18:14

Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №2 від 12.12.2014

Стенограма підготовлена

відділом стенографування

Управління технічної роботи з документами

Апарату Верховної Ради України

 

 

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань бюджету

 

12 грудня 2014 року

 

Веде засідання Голова Комітету Павелко А.В.

 

ПАВЕЛКО А.В. Уважаемые коллеги, зарегистрировалось 15 членов комитета. Кворум есть, заседание объявляю открытым.

На минулому засіданні були внесені зміни до керівного складу комітету і переобрано першого заступника нашого комітету, їм став Амельченко Василь Васильович. Таким чином потрібно внести відповідне уточнення до затвердженого нами на попередньому засіданні розподілу обов’язків між заступниками голови комітету. Підтримується ця пропозиція? Підтримується.

Хочу сказати, що на даний час надійшло 2 заяви про входження до складу підкомітетів. Прошу народних депутатів визначитись щодо входження до підкомітетів і подати заяви до секретаріату комітету.

На сьогоднішньому  порядку денному одне питання – про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики на 2014 рік. Прошу Кривенка Віктора Миколайовича здійснювати підрахунок результатів голосування, оскільки секретар комітету відсутній.

Хочу сказати, що це питання ми розглядали на минулому засіданні. Проте виникло багато питань до Міністерства соціальної політики і ми визначились, щоб повернутись до нього додатково.

Надаю слово Федорович Наталії Володимирівні  - заступнику міністра соціальної політики.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Шановний пане голово, шановні народні депутати, на ваш розгляд виноситься проект рішення комітету про перерозподіл видатків в сумі 4 мільйонів гривень шляхом зменшення видатків споживання та встановлення видатків розвитку за програмою 2501440 «Реалізація державної політики з питань сім’ї та дітей».

Що це за рішення? Це рішення, яке дозволить профінансувати проведення реконструкції приміщень центру «Наші діти». Чому ми просимо погодити це рішення? Тому що цей центр – це унікальна установа, це є надзвичайно позитивний приклад публічного приватного партнерства, і  основна сума видатків на функціонування цього центру залучається за рахунок благодійних коштів, велика частина яких це залучені кошти від наших партнерів з –за кордону. Ви знаєте, що  центр фінансується за рахунок коштів українсько-польсько-німецького товариства.

Для нас ця установа є цінною не тільки тим, що мала сума коштів з державного бюджету і в даному випадку прохання допомоги у завершенні реконструкції, а і тим, що цей центр надає якісні послуги. Ми проаналізували, що 50% дітей, які знаходяться у цьому центрі, пройшовши програму реабілітації, повертаються у свої сім’ї. І це дуже важливо, тому що ми відповідно зменшуємо навантаження на державний бюджет, зменшуючи таким чином чисельність дітей в інтернатних установах.

По-друге,  ми працюємо зараз з цим центром та з рядом інших громадських організацій, створивши коаліцію громадських організацій, які працюють на надання соціальних послуг для дітей, і ми плануємо на найближче засідання Кабміну винести проект постанови про затвердження типового положення функціонування центру, використання публічного приватного партнерства при функціонуванні такого типу установ.  Це є нова річ, тому що до цих пір ми говорили виключно про установи, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів. Тут ми переходимо до абсолютно іншого підходу, коли є частка держави, є частка бюджету, чи-то місцевого, чи-то державного.

Тому ми просимо підтримати це рішення. Воно важливе, воно корисне, і воно буде добрим зразком для наших партнерів з-за кордону, які вкладають кошти у функціонування цього центру.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, запитання.

 

КРИВЕНКО В.М. Нам подобається ця ідея. Тим паче, наш секретар комітету вчора був на об’єкті. Але звідкіля виникло саме питання? Рішення уряду 26 листопада, міністра тоді ще не було, він був призначений пізніше.

Ми сказали, що готові зібратись під куполом, але нам важливо, щоб це було узгоджено з міністром, який несе відповідальність за всі ці речі. Нам перший заступник сказав, що все погоджено. Вчора я говорив з міністром і він сказав, що з ним це не погоджувалось. І ось це у нас викликало певний дисонанс.

Я розумію, що це треба підтримувати, особисто я буду підтримувати, тому що наш представник комітету виїхав на об’єкт. Ми б хотіли почути позицію міністра, а не вельмишановних заступників, чи він підтримує або не підтримує такі речі.

Дякую.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Я теж підтримую вашу позицію. Тим більше, що 8 років я теж працювала керівником і  вважала, що рішення мають бути не просто погоджені  з керівником, а керівник є відповідальний за прийняття рішень.

Я спілкувалась з першим заступником і він сказав, що все погоджено, але я особисто з міністром це питання не обговорювала.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Сергій Іванович.

 

МЕЛЬНИК С.І. Ми не проти центру і не проти того, щоб допомогти. Тобто якщо є можливість записати, що це зарахувати як внесок уряду до статутного капіталу, то я тоді підтримаю, бо це бюджет розвитку. Але розумієте, держава не може формально фінансувати бюджет розвитку одержувачу коштів.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Звичайно, це ваше право приймати рішення. Але, на мою думку, важливо введення цього третього корпусу і наша підтримка саме розвитку. От зверніть увагу на ваші слова, ви гарно закцентували увагу саме на  розвитку. Розвиток є дуже важливий, тому що введення нового корпусу, нових приміщень дасть можливість більшій кількості дітей проходити реабілітацію в цьому корпусі. Бо якщо ми спрямовуємо кошти на поточні видатки, то це є видатки проїдання.

Для нас дуже важливо збільшувати кількість послуг і збільшувати кількість клієнтів, які отримують ці послуги.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хочу спитати: а цей центр є бюджетною установою?

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Ні. Він не є бюджетною установою. Він входить в мережу як одержувач бюджетних коштів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Іван Іванович.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. В українсько-німецько-польському підприємстві яка частка держави Україна у відсотках?

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Дивіться, це є українсько-польсько-німецьке товариство. Я не готова говорити зараз про українську частку через те, що це є громадська організація. Я просто не аналізувала частки держав.

Фактично фінансування центру здійснюється за рахунок неукраїнських коштів.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. У зв’язку з тим, що це громадська організація і виділені кошти ми не можемо зарахувати в українську долю, то я вважаю, що треба приймати рішення. Якщо міністерство має можливість перерозподілу коштів, хай завершить роботу, але далі ми повинні розуміти, що фінансувати державним бюджетом розвиток недержавних підприємств це неправильно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хочу надати слово нашому колезі Миколі Княжицькому.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Шановні колеги, я є членом наглядової ради цього центру і хочу сказати вам про його статус. Це є громадська організація і я є одним з засновників цієї організації, але ніякої частки там не маю, тому що це є фонд, і вся моя частка – це те, що я жертвую туди.

Ми понад 10 років тому взяли розвалений дитячий садочок на Березняках, де силами різноманітних жертводавців, серед яких був і український уряд раніше, так само  німецький уряд, польський уряд і дуже багато громадян України, побудували справді унікальний центр. Розумієте, там діти виховуються у соціальних сім’ях і в кожній сім’ї по 8 дітей. Це діти, яких в дитячі будинки не брали, тому що це діти, яких били вдома, вибачте, гвалтували, над якими знущались. І через центр соціальної молоді Київської міської ради цих дітей направляли туди.

Цей центр справді унікальний хоча би через те, що енергозабезпечення здійснюється за унікальною в Україні «зеленою» технологією, він обігрівається за рахунок енергії землі. Це дійсно фантастичні речі.

Там проводяться міжнародні організації. Користуючись нагодою, хочу вас запросити, 17-18 грудня буде величезна організація «Роль і вплив громадських організацій на державну підтримку щодо забезпечення прав дитини», де буде дитячий омбудсмен Польщі, Болгарії, багатьох європейських країн.

Оскільки цей центр як громадська організація, він підтримується урядом Німеччини та урядом Польщі. Я був би дуже вдячний якби ви підтримали рішення української держави теж долучитись до цієї підтримки.

Дякую.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Коли я вперше приїхала в цей центр, моя позиція була такою ж категоричною як позиція шановного пана депутата з цього приводу. Я також говорила про те, яке може бути фінансування розвитку, коли це небюджетна установа.

Але коли ми проаналізували статус і те, що вона робить, то це насправді дуже важливо для українського уряду показати, що уряд теж підтримує такого типу установи.

 

ПАВЕЛКО А.В. Наталья Владимировна, все уже понимают важность этого процесса. Кто-то настаивает на выступлении? Пожалуйста.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановний пане голово, шановні депутати, ми це питання вже обговорювали і я пропоную проголосувати, але в той же час є одна пропозиція до Міністерства соціальної політики. Коли на наступний рік ви будете планувати бюджет, будь ласка, плануйте таким чином, щоб ці витрати відразу були в бюджеті.

А за це питання давайте проголосуємо. Я буду його підтримувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Я ставлю вопрос на голосование. Кто за то, чтобы поддержать данное предложение, прошу голосовать. Кто за? Кто против? Кто воздержался? Решение принято.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Я хочу подякувати вам сердечно. Ми будемо спілкуватись з нашими колегами з Мінфіну, щоб відразу правильно формувати ці видатки. Дякую вам.

 

УНГУРЯН П.Я. Я хочу сказати з мотивів. Ми підтримали це рішення, тому що це діти. Я хотів звернути увагу на величезне питання і прохання, щоб це було в стенограмі, ви зараз плануєте бюджет на наступний рік, даєте запити на Мінфін, оскільки в нас є проблема окупованого Криму, діти фактично оздоровлюються у вільній частині Чорноморського узбережжя. Ключовим сьогодні замість «Артека» та інших морських курортів є «Молода гвардія», яка є у сфері управління вашого міністерства.

Я як одесит наполегливо прошу вас, ви знаєте стан цього табору, який здатний приймати декілька тисяч дітей одночасно, але табір на території «Молодої гвардії» зруйнований повністю. Енергозабезпечення немає, хоча «Молода гвардія» є унікальною і може приймати дітей цілий рік. Нам потрібно табір привести у відповідність. Я дуже прошу, щоб ви це зазначили при підготовці бюджетних призначень на 2015 рік.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Дякую вам за увагу до цього питання. Я вчора ввечері розмовляла з міністром з цього приводу. У нас є пропозиції і ми сподіваємось, що ви їх підтримаєте.

Дякую.

 

КРИВЕНКО В.М. Так само з мотивів дуже коротко. У нас є принципова пропозиція по добудові «Охмадита» і подивіться, що є в межах компетенції вашого міністерства, з якими ви можете виходити ініціативами.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Олександр Леонідович.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Хочу відзначити, що потрібно відновлювати ті об’єкти, які у державній власності, але це не є перспектива розвитку, в тому числі світова такої сфери відпочинку дітей. Я думаю, що достатньо сьогодні приватних об’єктів, які можуть забезпечити за ті самі вартості не гірший, а набагато кращий відпочинок.

Я приведу для прикладу «Буковель». Ми протягом одного місяця мобілізувались і прийняли декілька тисяч дітей одночасно. І це не означає, що всі об’єкти належать «Буковелю», це означає, що вони належать підприємствам і підприємцям цілого Прикарпаття.  Там є певна інфраструктура і той рівень позитиву, який отримали діти, є знаковим і визначним.

Тому, знаєте, можна намагатись реанімувати щось, але можливо в деяких випадках можна просто закінчити з тими об’єктами, закрити їх і перейти на зовсім іншу більш справедливу систему. Це  при якій держава жодних глобальних інвестицій не буде мати,  а буде мати  поточні інвестиції на компенсацію вартості путівок. Це, напевно, самий дієвий метод, при якому діти будуть відпочивати.

Тому я би хотів зазначити, що які б не були об’єкти, яка б не була форма власності, головне, щоб той рівень відпочинку і рівень реабілітації був достатній, щоб діти отримали те на що вони претендують. Дякую.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Я погоджуюсь з вашою останньою тезою, щоб ми забезпечили необхідний рівень реабілітації та оздоровлення.

І останнє. Ми в цьому році стикнулись з проблемою втрати трьох санаторіїв для спинальників: двох у Криму та одного у Слав’янську. В результаті 8 місяців не відправили жодного інваліда спинальника на оздоровлення, через те, що санаторії державні, а приватні установи не могли запропонувати нам необхідних послуг. І ми зробили цілий ряд кроків, стимулюючи приватників, щоб вони в себе передбачили реабілітаційні заходи для спинальників.

Я думаю, що держава завжди повинна бути на підстраховці того, щоб комплексні послуги були. І тому тут питання, як на мене, дискусійне.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Ще хотів би коротко додати. Ви знаєте, коли говорять про те кожен говорить про своє, то я кажу про розвиток Прикарпаття. Але я хочу сказати, якщо ми оздоровили за гроші 5 тисяч дітей, то ми і безкоштовно оздоровили також 5 тисяч за свій рахунок. Хто може сказати, що він зробив те саме, прошу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Я всім дякую за роботу. Порядок денний вичерпано. Рішення комітету прийнято.

 

 

 

 

 

 

(На цьому стенографування засідання припиняється)