СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

 

 

7 лютого 2018 року

 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги! Є пропозиція почати комітет із обговорення питання другого, яке передбачене порядком денним, про фінансове забезпечення реалізації державної політики щодо діяльності в зоні відчуження, системи поводження з радіоактивними матеріалами та відродження чорнобильських територій.

Немає зауважень? Дякую.

Слово надається заступнику міністра екології та природних ресурсів України Вакарашу Віктору Михайловичу.

 

ВАКАРАШ В.М. Так, дякую.

Шановний Василю Васильовичу! Шановні народні депутати! Шановні учасники засідання комітету!

В першу чергу я від імені міністра і від свого імені, і від ДАЗВ, і від Чорнобильської АЕС, від усіх підрядників і тих підприємств, які працюють і обслуговують зону відчуження, хочу висловити вдячність за те, що ми відчуваємо постійну підтримку і галузевого комітету, і бюджетного комітету в питаннях, які потребують вирішення в оперативному порядку і в перспективному. Це стосується в тому числі підтримки Закону про створення Фонду поводження з РАВ, і маємо надію на те, що завдяки діяльності цього фонду, який почне працювати з 1 липня 2018 року, ми виконаємо майже 50 відсотків завдань, які стоять і перед ДАЗВ, і перед міністерством в питаннях формування і реалізації державної політики. Це перше.

Друге. Ми звернулися і маємо надію на те, що все-таки члени бюджетного комітету спільно з міністерством, ДАЗВ і Чорнобильською зоною - відвідаємо ми територію ту і побачимо, і отримаємо практичні настанови від членів бюджетного комітету, яким чином діяти далі в тому, щоб і заходи, які сплановані, були профінансовані, і були виконані своєчасно.

Наступна теза така, що дійсно останнім часом, ви знаєте, що активно ведуться роботи по цілому ряду напрямків. Крім того, що "Енергоатом" розпочав будівництво визначених об'єктів, ми також визначили для міністерства і для ДАЗВ окремі напрямки виконання робіт, запропонували комітету проект рішення комітету. Думаю, що ми сьогодні обговоримо, буде прийнято рішення і відчуємо чергову підтримку комітету.

Я пропоную, щоб Віталій Вікторович Петрук більш предметно розповів по тих напрямках діяльності, які ми запланували на 2018 рік і на перспективу. Якщо будуть питання, є директор Чорнобильської АЕС, який також готовий висловитись зі своєї проблематики, яка стосується якраз поточних питань, які необхідно вирішити у 2018 році.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую вам.

Слово надається Голові Державного агентства України з управління зоною відчуження Петруку Віталію Вікторовичу. Прошу.

 

ПЕТРУК В.В. Дякую.

Шановні народні депутати, шановні присутні! Дійсно, цього року завдяки тим змінам законодавчим, які були здійснені в минулому році, ми почнемо виконувати заходи, передбачені Загальнодержавною програмою поводження з радіоактивними відходами, яка за останнє десятиліття була виконана лише на 10 відсотків у зв'язку з не функціонуванням по тих принципах, які були закладені, якраз Фонду поводження з радіоактивними відходами. І тому на цей рік у нас визначені пріоритетні напрямки, над якими ми будемо працювати.

Перше – це те, що, як і обіцяли, коли якраз в комітеті розглядалось питання, пов'язане з відновленням Фонду РАВ, це те, що ми цього року маємо виконати роботи з мінімізації впливу радіаційної аварії на сховищах 5, 6, 7 київського спецкомбінату (той, що знаходиться в межах міста Києва). Цього року ми розпочнемо і, я думаю, вже будуть результати, принаймні по ліквідації ситуації з радіаційними аваріями.

Друге – це здійснимо заходи, пов'язані з зачищенням одного з так званих, як це говориться, могильників, що знаходиться за межами зони відчуження, "Піски-1", де у нас здійснені всі проектні роботи, і теж ця територія буде очищена, і ті відходи, які там були, будуть перевезені на територію зони відчуження.

Крім того, важливим пріоритетом є виконання функцій агентства по об'єкту, який створює "Енергоатом" в зоні відчуження, централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива, це завершення будівництва першої черги комплексу "Вектор". Тому що та інфраструктура, яка є на комплексі "Вектор", вона необхідна для функціонування якраз і їхнього сховища. Теж на цей рік відповідні видатки передбачені, і вони будуть завершені.

Але є проблемне питання, яке я хотів підняти і заручитись теж підтримкою комітету, принаймні просити про це, це те, що сховище, яке будується, сховище, яке, я ще упустив, осклованих відходів, яке планується, і ми переходимо до стадії робочого проекту цього року, підготовки робочого проекту, це реконструкція залізничної колії протяжністю 42 кілометри від станції Вільча до станції Янів.

Справа в тому, що відповідно до проекту, який ми минулого року зробили, профінансували, завершили, зайшли в експертизу в грудні місяці минулого року, загальна кошторисна вартість складає 928 мільйонів і термін будівництва - 36 місяців. А термін будівництва сховища, що будує "Енергоатом", - 24 місяці. І ситуація така, що навіть якщо буде побудоване це сховище, а не буде реконструйована ця залізнична колія, то знову ж таки прийдеться "Енергоатому" нести додаткові затрати, пов'язані з тим, що відпрацьоване ядерне паливо потрібно буде відправляти на тимчасове зберігання до Російської Федерації, тобто – додаткові затрати.

Сценарій наступний. Наразі документ знаходиться в експертизі. В лютому місяці ми маємо забрати цей документ з експертизи, потім отримати рішення уряду про схвалення цього проекту і розпочати процес його вже будівництва. До активної фази реалізації будівництва ми перейдемо в серпні місяці. З серпня місяця потрібні видатки. За попередніми розрахунками, це близько 200 мільйонів гривень для початку реконструкції цієї залізниці з відповідним продовженням фінансування на 2018 рік. Даний проект знайшов підтримку і на Державній комісії по інвестиційних проектах, скрізь схвалено, але гроші не виділені.

Що стосується Чорнобильської станції. Я передам слово Ігорю Івановичу – директору Чорнобильської станції. Але перед цим хочу сказати, що на Чорнобильській станції у нас цього року планується введення фактично всіх об'єктів ключових в експлуатацію. Це завод рідких радіоактивних відходів, завод твердих радіоактивних відходів, перехід до "гарячих" випробувань на сховищі СХОЯТ-2, а також введення в експлуатацію нового безпечного конфайнменту.

Цього ж року планується якраз заключна конференція донорів, пов'язана з введенням в експлуатацію НБК. Відповідно потрібні видатки на експлуатацію.

Ігорю Івановичу, будь ласка.

 

ГРАМОТКІН І.І. Добрый день, уважаемые депутаты. Действительно, как сказал Виталий Викторович, в этом угоду заканчиваются все проекты международной технической помощи на Чернобыльской АЭС. Более того, страны "Большой семерки" и Европейский банк реконструкции и развития подтвердили, что заключительная ассамблея доноров пройдет в Украине: в Киеве и на Чернобыльской АЭС, где все страны-доноры, 28 стран, и "Большая семерка" подведут итог многолетнему международному сотрудничеству.

Все проекты завершаются, а в этом году мы их введем в эксплуатацию, мы сейчас находимся на этапе испытаний. И на нас ложится огромная ответственность по обеспечению функционирования этих объектов в этом году и финансирования в этом году. Те средства, которые нам в этом году выделены, мы их максимально перераспределили для того, чтобы выполнить все технические вопросы и задания, которые бы обеспечили подключение всех этих объектов в работу.

Однако остаются открытыми вопросы, которые не позволяют нам надежно эксплуатировать эти объекты. В первую очередь не урегулирован вопрос с возмещением в Пенсионный фонд. Это возмещение порядка 200 миллионов гривен, которые в общем-то не являются обязательством Украины, это обязательство в соответствии с законодательством компенсации тем пенсионерам, которые были и ушли досрочно на пенсию.

У нас остается открытым вопрос порядка 150 миллионов гривен финансирования на оплату электроэнергии и около 100 миллионов гривен оплаты за электричку. К сожалению, у нас этих средств недостаточно. И нам необходимо, для того чтобы не сорвать мероприятия, как я говорю, межправительственного масштаба на нашей площадке, необходимо это финансирование получить.

Кроме этого, что очень важно, в результате нашей работы в Чернобыльском фонде "Укрытие" было сэкономлено порядка 60 миллионов евро. Эти деньги остались нераспределенными и в ближайшее время доноры будут принимать решение о дальнейшей судьбе этих средств. Потому что уже сейчас на предварительной договорённости есть, что мы профинансируем оборудование, необходимое для демонтажа, мы профинансируем запасные части на наши объекты, а также разработаем проект демонтажа за счет этих средств. Кроме этого, доноры готовы продолжать сотрудничать, но, как уже было ранее сказано, при том условии, что это будет взаимно: как со стороны Украины, так и с нашей стороны.

Поэтому у меня большая просьба, понимая, что в середине года заключительная ассамблея будет проходить в Украине, что это наши обязательства перед нашими иностранными партнерами, найти возможность и профинансировать нас на текущую эксплуатацию и погашение в Пенсионный фонд суммарно около 500 миллионов гривен. Это кратко.

Спасибо.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Василю Васильовичу, є кворум.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Є пропозиція розпочати офіційне засідання, а потім продовжити, Ярославу Маркевичу надам слово, щоб продовжити розгляд цього питання.

Шановні колеги, шановні народні депутати, запрошені, сьогодні, за дорученням голови комітету, на засіданні головую я – перший заступник.

Зареєструвалося 15 народних депутатів. Кворум є. На засіданні присутні більше половини.

Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Колеги, тепер щодо порядку денного. Вам розданий порядок денний. У кого є якісь доповнення, пропозиції? Немає.

Прошу затвердити порядок денний. Хто - за? Хто - проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийнято.

Тепер ми продовжуємо розгляд другого питання. Потім повернемося до першого.

Прошу, народний депутат України Ярослав Маркевич. Вам слово.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Я готов зачитать проект решения, подготовленный подкомитетом, если у коллег нет вопросов. Может, кто-то хочет задать вопросы?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ярославе, я думаю, що цього достатньо. Але, враховуючи неформальний початок нашого засідання, у вас, як у фахівця, як голови підкомітету, можливо, є своя думка?

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Да, у меня безусловно есть мысль. Предлагаю вначале нашему коллеге задать вопрос, а потом мы уже пойдем дальше…

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Немає проблем. Приймається такий порядок.

Прошу, Андрій Леонідович Деркач.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Вопрос сначала юридический. Согласно действующему законодательству Украины государственный орган, который занимается эксплуатацией, не может заниматься работой с радиоактивными отходами. То есть Министерство топлива и энергетики, которое является управляющим органом для "Энергоатома", у нас по нашему законодательству все РАО должны через промежуток времени (это наша концепция) передаваться в специальный орган (радиоактивные отходы), который занимается непосредственно работой с радиоактивными отходами. У нас есть Закон о порядке принятия решений представительства объектов ядерной энергетики и работы с радиоактивными отходами, принятый в 2006 году. Есть определенный порядок.

Вот вы пишете... Меня удивляет история, связанная с твердыми высокоактивными отходами, получаемыми из России. Я, например, как специалист в этой отрасли, не знаю, а что, принято государственное решение о порядке, о нашей стратегии в отношении высокоактивных отходов? Если есть какой-то документ, назовите номер этого документа.

Вы говорите: "Нам надо 60 миллионов на проект для хранилища высокоактивных отходов". А кто принимал решение о том, что это хранилище будет строиться? Каким документом? Потому что, смотрите, мы исходили из чего? Там до определенного промежутка времени нас привозили как депутатов на Чернобыльскую станцию, делали "гоп-ца-ца", наливали водку и долго рассказывали на тему, как хорошо строится. В итоге, СХОЯТ-1, который был построен до Грамоткина еще, СХОЯТ, потом не лезли туда стержни от "ТВЭЛов", потом 50 миллионов евро были зарыты, переделывали,  состояние переделки и так далее.

Мокрое хранение, "ущільнене" хранение - экспертиза не прошла. Состояние объекта по мокрому хранению на Чернобыльской станции у меня, например, вызывает большой вопрос по количеству сборок, которые там находятся. Я его здесь в приоритетах не увидел, ну, по финансированию, по работе, по отработанному ядерному топливу Чернобыльской станции, к сожалению. Зато я увидел в приоритетах там 400 миллионов на организацию работы зоны отчуждения, потрачены, 600 миллионов на организацию разных процессов.

И просто прошу коллег обратить внимание. Это очень сложный вопрос, и если мы говорим о европейских процедурах, то принятие решений любого ядерного объекта – это слушания, это, как правило, референдум, это, как правило, публичное обсуждение, это отчеты и все остальное.

Так вот, по первому вопросу для меня важный момент: есть ли какое-то решение и понимание? Может быть, мы продлили договор с Российской Федерацией за последние 4 года как со страной-агрессором на хранение? А если не продлили, тогда статус наших отношений с Российской Федерацией по вопросам высокоактивных отходов? Может быть, какой-то обмен письмами происходил на эту тему? То есть, что происходит? Мы опять строим что-то, не понимая, что будет дальше. Они нам отдадут эти высокоактивные отходы? У нас есть подтверждение того, что мы получим их назад? Ответьте, пожалуйста, на вопрос.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто готовий?

 

ПЕТРУК В.В. Я почну свою відповідь, Ігор Іванович доповнить, що стосується по Чорнобильській станції.

Переговорна процедура, пов'язана з поверненням цих відходів, це контрактні договори "Енергоатома". І тому тут я не можу коментувати.

Що стосується будівництва сховища осклованих відходів, які мають повертатися з Російської Федерації, то це було передбачено Загальнодержавною програмою поводження з радіоактивними відходами, яка була схвалена законом України ще, здається, в 2007 році, діяла до 2017 року. І це сховище мало бути побудоване ще в 2013 році. Але воно у зв'язку з тим, що не було належного фінансування загальнодержавної програми, не побудовано. Наразі здійснюється актуалізація цієї програми. І вимога щодо будівництва сховища, вона з порядку денного не знята. Це що стосується осклованих відходів, які мають повертатися з Російської Федерації.

Те, що будується на Чорнобильській станції, сховище під високоактивні відходи, це під високоактивні відходи чорнобильського походження, тобто ті відходи, що утворюються в результаті зняття Чорнобильської АЕС з експлуатації.

А по СХОЯТ-2, Ігор Іванович, будь ласка.

 

ГРАМОТКІН І.І. (Без мікрофону)

 

ПЕТРУК В.В. Ми діяли в рамках Загальнодержавної програми поводження…

 

ДЕРКАЧ А.Л. Она закончилась или нет?

 

ПЕТРУК В.В. Ми її зараз актуалізуємо. Вона закінчилась минулого року у грудні місяці.

 

ІЗ ЗАЛУ. Другого документа у вас нет?

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Выполняем ее?

 

ДЕРКАЧ А.Л. Она закончилась. Про что вы говорите? Я объясняю для коллег еще раз, чтобы было понятно. Сложный вопрос. Переговорный процесс с "Энергоатомом" на тему возврата высокоактивных…

 

(Мікрофон вимкнено)

 

ГРАМОТКІН І.І. Ну, во-первых, Андрей Леонидович, я хочу вас поблагодарить за то, что вы так детально помните вопросы, которые касаются наших объектов. Я вообще удивлен, что вы так детально помните. Андрей Леонидович, вы действительно справедливо отметили, что хранить ядерное топливо в мокром хранилище уже небезопасно. Его нужно как можно быстрее перемещать на сухое хранение. Я как раз и говорю о том, что в этом году работы все завершены, мы на этапе ввода сейчас в эксплуатацию. Я и прошу услышать нас, что нам необходимо. Мы максимально все средства, которые на станции сейчас есть, мы их перераспределили. Мы свои обязательства перед донорами в части обеспечения подключения, инфраструктуры, отдельной подстанции, мы все это сделали.

Теперь нам нужно закрыть вопрос выплаты в Пенсионный фонд, оплаты электроэнергии порядка 150 миллионов, и необходима вот эта электричка, то, что персонал, вы хорошо знаете, со Славутича ездит. Вот у нас это дефицит средств страшный. И мы не знаем, как его будем закрывать. Тем более, что Пенсионный фонд решения суда выносит, сдергивает деньги, ну, автоматически. Мы ничего сделать не можем. Мы можем оказаться голыми.

Ваш хороший знакомый господин Винс Новак 21 февраля будет здесь. Он как раз озабочен, будет встречаться и с министром, и, наверное, и с вашим подкомитетом будет, как раз это будет обсуждать. Мы не можем сорвать ввод в эксплуатацию СХОЯТа-2, сухого хранилища, мы не можем сорвать ввод в эксплуатацию "Арки" из-за того, что мы не заплатим в Пенсионный фонд либо за электроэнергию. Но то, что вы говорите, вы абсолютно правы: как можно быстрее топливо нужно начинать размещать на сухое хранение, и мы в этом году это начнем.

Спасибо.

 

ДЕРКАЧ А.Л. (Репліка без мікрофону)

 

ГРАМОТКІН І.І. Да, абсолютно правы. Абсолютно.

 

ДЕРКАЧ А.Л.  (Репліка без мікрофону).

 

ГРАМОТКІН І.І. Да. Да.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я спросил, сколько будет стоить нам Чернобыльская станция на 10 лет…

 

ГРАМОТКІН І.І. Значит, вот сейчас нами сделана оценка: на эксплуатацию ХОЯТа-2, только одного ХОЯТа-2, мы будем тратить порядка от 80 до 100 миллионов гривен в год, на "Арку" – приблизительно такая же сумма, на ЗПЖРО, на ПКТРО – сопоставимые. Поэтому наш бюджет на следующий год надо будет увеличивать в два раза. Если сейчас мы где-то около 800 миллионов гривен просим, то на следующий год нужно будет 2 миллиарда, потому что это надо все эксплуатировать.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Тогда у меня такой вопрос следующий. У вас же там проводились какие-то исследования на солнечную энергию, какие-то отзывы… (Не чути, без мікрофону)

 

ПЕТРУК В.В. На самом деле этот проект реализуется, прямой корреляции нет, мы больше его рассматриваем как вопрос, связанный с тем, что территория довольно-таки депрессивная, и нужны рабочие места для людей, которые на окружающих территориях проживают. Поэтому мы больше это рассматриваем как использование нашей инфраструктуры для реализации этих проектов потенциально, когда они будут, и плюс рабочие места для населения. Поэтому прямой корреляции мы не проводим вот так, как вы спрашиваете.

 

ДЕРКАЧ А.Л. (Не чути, без мікрофону)

 

ГРАМОТКІН І.І. Андрей Леонидович, можно я поделюсь с вами информацией? Именно сегодня перед тем, как ехать сюда, мы подключили в сеть первый мегаватт солнечной электроэнергии. На нашей площадке (у нас пилотный проект) первый мегаватт уже подключен. Значит, есть огромный интерес инвесторов, и я думаю, что мы сейчас, министр Семерак Остап Михайлович поставил соответствующую задачу, мы сейчас максимально готовим нашу площадку для того, чтобы размещать подобные альтернативные источники энергии. Первый мегаватт сегодня подключен.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую вам, шановні.

 

ДЕРКАЧ А.Л. (Не чути, без мікрофону)

 

ПЕТРУК В.В. Уважаемый Андрей Леонидович, у нас есть решение и понимание о том, что 10 процентов будет направлено на социальное развитие от общей суммы, предусмотренной на строительство "Укрытия", и в счет этих 10 процентов мы сейчас отрабатываем порядок, чтобы как раз предусмотреть финансирование строительства железной дороги за счет этих процентов. Ми в порядок використання коштів заклали такий напрямок. Як він буде підтриманий, побачимо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Шановні колеги, питання непросте. Я просив би дати ще одній дуже поважній людині слово – Державному секретарю Міністерства соціальної політики Іванкевичу Віктору Вікторовичу. Я думаю, що це буде в контексті тих питань, які ми зачепили.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Шановні народні депутати, крім тих сум, які були названі, я просто хочу додати, що до тих 200 мільйонів боргу перед Пенсійним фондом, який сьогодні є, ще також у нас не вистачить 81 мільйон на проведення доплат за роботу в зоні відчуження, це в цьому році. Ми подавали заявку. На жаль, можливості бюджету не дозволили врахувати цю суму, тому в цьому році нам треба буде також коригувати ці витрати.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Ярослав Маркевич.

І Анатолій Сергійович просив якесь питання? То давайте останнє питання. Мінфіну буде дано слово, звичайно.

 

МАТВІЄНКО А.С. Якщо можна, я не є поінформованим в деталях, але концептуально я не отримав відповідь. Ми сховище облаштовуємо. Якщо б ми його не мали, ми кудись мали б дівати відходи, я кажу в кінцевому варіанті, так, як ми віддавали до Росії. В результаті того, що ми щось будуємо, несемо затрати, в результаті як ми все це закінчимо, якби ми цього не мали, ми мали б якийсь плюс? Чи мали б далі ще більший мінус в результаті експлуатації цього сховища? Замість того, щоб і далі комусь продавати його, в даному випадку теоретично Росії. От кінцевий варіант: є плюс такого проекту чи немає? Якщо я не компетентно задаю запитання, прошу вибачення.

 

(Загальна дискусія)

 

МАТВІЄНКО А.С. Мы же вывозили его куда-то, да? В балансе, вот мы построили что-то, машину, да, она теперь уже наша. Вот надо было ее строить?

 

ДЕРКАЧ А.Л. Когда мы не вывозим отработанное топливо, мы имеем плюс – это хорошая экономия 40%... Это хороший инвестиционный проект, который у нас превратился в коррупционный проект. Из 120 миллионов он стал стоить 380…

 

МАТВІЄНКО А.С. Ну а если мы закончим, мы будем иметь баланс?

 

(Загальна дискусія)

 

ДЕРКАЧ А.Л. …плюс все равно будет, не 40% , будет 17% доходности, любые деньги дадут любые американцы и европейцы. Но когда мы забираем оттуда, мы отправили сюда, а оттуда остаются высокоактивные отходы, у нас был договор – высокоактивные мы забираем. За 30 лет (?) высокоактивные мы должны забрать… Ну это там остеклованные отходы в виде там плутония остатков и прочего.

Так вот эта история, она для нас убыточная, потому что, когда мы (нерозб.) привозим, мы должны понимать, что мы делаем. Потому что мы не можем, у нас нет решения о том, что мы его захораниваем, мы должны хранить, опять держать, опять содержать и так далее, и так далее.

 

МАТВІЄНКО А.С. То есть баланса нет. Понятно.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Слово надається заступнику Міністра фінансів України Марченку Сергію Михайловичу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановний головуючий, шановні народні депутати, Міністерство фінансів вважає, що розпорядник коштів Державне агентство України з управління зоною відчуження має діяти відповідно до Закону України про державний бюджет на 2018 рік і в межах тих бюджетних призначень, які виділені. Ми вважаємо, що коштів більш ніж достатньо, це йде мова про 1 мільярд 960 мільйонів гривень для того, щоб вирішити ті завдання, які стоять перед зазначеним міністерством та агентством в 2018 році.

Більш того, питання перегляду бюджету і збільшення асигнувань на даному етапі я би вважав передчасним і не розглядав.

Дякую за увагу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Сергію Михайловичу.

Голова підкомітету з питань використання коштів державного фонду поводження…

 

МАРКЕВИЧ Я.В. У меня последний вопрос к господину Марченко. Тут же мы ж понимаем, что здесь разделение. Есть, как мы сегодня выяснили, фонд, который не имеет никакого отношения к деятельности Чернобыльской станции, к объектам, которые расположены на самой станции. Понимаем да?

 

МАРЧЕНКО С.М. За рахунок фонду фінансуються програми, які…

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Например, "Укриття" не финансируется за счет этого фонда. А там создалась достаточно серьезная ситуация, связанная…

 

МАРЧЕНКО С.М. "Укриття" фінансується за рахунок фонду. Частина коштів фонду використовується на "Укриття" – 108 мільйонів гривень.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Давайте разберемся. Сегодня мы выясняли этот вопрос. Оказывается, нет.

 

МАРЧЕНКО С.М. Я відкриваю Закон про бюджет. От є стаття, код програми 2408120 – 108 мільйонів гривень за рахунок Фонду РАВ, з 506-и. Це діючий Закон про бюджет.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Мне "ОК".

 

МАРЧЕНКО С.М. Ну, все. Які питання?

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Сейчас, еще минуточку. Второй вопрос по поводу... Я бы хотел услышать реакцию управления.

 

ПЕТРУК В.В. По этой сумме я вам не готов сказать, но, в принципе, Фонд РАВ використовується на інші програми. Я зараз не готовий просто саме по цій сумі.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Закон о бюджете Украины имеет превалирующую силу над подзаконными актами.

 

ПЕТРУК В.В. Фонд РАВ у нас буде з другого півріччя цього року, тобто не в першому.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Он назвал правильно, потому что годовой мы рассчитывали на 1 миллиард 200, а 560 – он назвал правильную сумму.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Мы обсудим это потом. Хорошо.

И второй вопрос. Здесь была поднята проблема, связанная с Пенсионным фондом, с отчислениями в Пенсионный фонд. Здесь нужен просто совет: что с этим сделать? У нас есть государственное предприятие, есть бюджет, и они между собой не могут перечислить деньги в Пенсионный фонд. И то итог – один карман государства, карманы в одних штанах, просто в соседних местах. Как нам быть? У государственного предприятия задолженность перед Пенсионным фондом. Как возможно решить этот вопрос? Мы можем сделать какой-то взаимозачет, еще что-нибудь?

 

МАРЧЕНКО С.М. Можем. Но надо менять Закон о бюджете. Просто подзаконными актами это не решается вопрос.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Какие еще есть рекомендации?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Чекаємо урядової ініціативи в даному випадку.

 

МАРЧЕНКО С.М. Я не готовий зараз запропонувати рішення, але є варіанти вирішення цього питання, шляхом підготовки зміни до бюджету можна це питання  вирішити.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. О! Поможете нам, спасибо. Благодарю. С вашего разрешения, коллеги, я готов зачитать.

"За наслідками розгляду пропонується рекомендувати уряду розглянути можливості при внесенні змін до державного бюджету на 2018 рік передбачити додаткові кошти за бюджетними програмами Державного агентства з управління зоною відчуження та Міністерства соціальної політики для врегулювання порушених Агентством питань.

Невідкладно забезпечити підготовку пропозицій щодо врегулювання питання відшкодування Пенсійному фонду витрат на виплату і доставку пільгових пенсій працівників підприємств сфери управління  Агентства.

Розглянути можливість врегулювання порушених ДАЗВ питань щодо фінансового забезпечення окремих напрямків соціально-економічного розвитку міста Славутич та Іванківського району згідно з пропозиціями, наданими у зверненнях Славутицької міської ради та Іванківської райдержадміністрації.

Друге. Керуючись положенням статті 4 Закону України "Про поводження з  радіоактивними відходами" і відповідно до подання Комітету  з питань екологічної політики та зважаючи на вимоги бюджетного законодавства, Комітет  з питань бюджету погоджується, що запропонований Комітетом  з питань екологічної політики розподіл коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами за бюджетними програмами відповідає визначеним у додатку 3 до  Закону "Про державний бюджет на 2018 рік" бюджетним призначенням за спеціальним фондом державного бюджету за вказаними бюджетними програмами".

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякуємо.

Шановні колеги! Обговорення завершено. Пропонується підтримати озвучене головою підкомітету Маркевичем Ярославом таке рішення.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Прошу пробачення. Технічно там забули Поліський район. Прошу вважати, що він там є. Поліський.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Це технічна правка. Відредагується.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Приймається.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Хто - за?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Пропонується підтримати озвучене головою підкомітету Маркевичем таке рішення. Хто - за? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 1 - утримався. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийняте.

І, шановні колеги, все-таки бачите, користь від виїзних засідань є велика, дуже багато питань до доповідачів. І тому я в цьому контексті хочу передати слово Микитасю Максиму, який нас запрошував на виїзне.

 

МИКИТАСЬ М.В. Не лише виїзних, а й "недовиїзних".

Дякую. Я щиро дякую вам, колеги, за підтримку даних змін до бюджету, адже для мене це особливо важливо, і мій округ мажоритарний знаходиться навколо зони відчуження. І зона відчуження – це місце завжди було не для жартів і завжди мало прискіпливу, навіть більш ніж прискіпливу увагу з боку міжнародної спільноти.

І зараз як ніколи нам треба показувати свій клас, нам треба показувати в тому числі і роботу зони відчуження, що ми теж вміємо працювати не лише за гроші міжнародних донорів, адже, на жаль, їм зараз набридло їх платити.

А об'єкти, які ми вводимо в цьому році в експлуатацію, фактично для всього світу є більш ніж унікальними. Адже я вам, до речі, нагадаю, що коли сталася "Фукусіма", то саме в першу чергу спеціалісти Чорнобильської атомної станції їздили туди і проводили конференції, проводили наради.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, пане Максиме.

Повертаємося до розгляду першого питання. І у зв'язку з відсутністю голови підкомітету Левченка Юрія Володимировича по першому питанню доповідає секретар комітету Шкварилюк Володимир Васильович.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Дякую.

Шановний Василю Васильовичу, шановні колеги депутати! На ваш розгляд подано 101 законопроект, які опрацьовані. Із тих 101 законопроекту є у нас 28 таких, що мають вплив на показники бюджету, а 73 не мають впливу на показники бюджету. Якщо у вас, колеги, немає питань до даних законопроектів, то прошу підтримати їх у такій редакції, яка вам роздана. Прошу голосувати, прошу підтримати.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Хто - за? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 1 - утримався. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийнято. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто - за? Проти? Утримався? 

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 1 – утримався. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Порядок денний вичерпано.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, по всіх питаннях порядку денного прийнято відповідні рішення.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку