СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

                                                                             21 березня 2018 року

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, займаємо місця, шановні колеги та запрошені!

Шановні колеги, доброго дня! Зареєструвалося 16 народних депутатів, на засіданні присутні більше половини від складу членів комітету, кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування. Дякую.

На цьому засіданні пропонується завершити роботу, що була розпочата членами комітету 16 березня на Тернопільщині, та ухвалити рішення комітету щодо обговорених питань. У наданих вам матеріалах міститься інформація Тернопільської обласної держадміністрації за усіма напрямами, що розглядалися. А також є пропозиція від депутатів від Тернопільщини також в цю підтримку.

Нагадаю, серед них питання щодо стану місцевих бюджетів, перспективного розвитку транспортної інфраструктури та системи охорони здоров'я, проблемні питання розвитку зимових видів спорту. Поряд з тим додається звернення керівництва області  щодо врегулювання проблемних питань за відповідними напрямами та запропоновано проект листа до уряду.

Шановні колеги, на нашому засіданні присутній голова Тернопільської облдержадміністрації Степан Степанович Барна. Пропонується надати йому слово.

Будь ласка, Степане Степановичу.

 

БАРНА С.С. Доброго дня, шановні члени Комітету з питань бюджету Верховної Ради України! Шановний Андрію Васильовичу! По-перше, дякую всім членам комітету, котрі переймаються проблематикою областей України, переймаються долею тих проблем, котрі мають місце в областях. Ми маємо розуміти, що специфіка формування і бюджетоуворення, а також видаткова частина, вона якраз пов'язана безпосередньо з людьми. Саме тому дякую ще раз за те, що вислухали наші пропозиції. Я не буду багато говорити, я прошу лише підтримати ті клопотання, котрі були предметом обговорення на засіданні комітету в Збаражі і в Тернополі.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Степане Степановичу. Дякуємо вам за дуже плідну працю нашого комітету на Тернопільщині, всім це дуже запам'яталось. І я впевнений, що кожен член бюджетного комітету при прийнятті рішення буде підтримувати ті питання, які ми з вами розглядали на виїзному засіданні.

Шановні колеги, є пропозиція прийняти наступне рішення: рекомендувати уряду розглянути можливості врегулювання порушених Тернопільською облдержадміністрацією питань реалізації наданих пропозицій, направивши відповідне звернення до уряду. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно, рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Рішення приймається.

Степане Степановичу, вам дякуємо.

І, шановні колеги, після засідання ми ще обговоримо ряд питань, підсумовуючи сьогоднішнє засідання.

Розгляд питання виїзного засідання в Тернопільській області завершено. Засідання комітету оголошую закритим. Дякую.

 

Наступний комітет. Шановні колеги, зареєструвалося 16 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету, кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету. Дякую.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку сьогоднішнього засідання. Будь ласка, яке питання?

Будь ласка, Сергій Михайлович Марченко, від Міністерства фінансів.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Є прохання включити до розгляду сьогоднішнього порядку денного законопроект номер 8175. Це фактично той законопроект, який вчора розглядався на засіданні Верховної Ради 8099, який сьогодні уряд прийняв і подав у Верховну Раду додатково, але в редакції бюджетного комітету. Тобто це урядовий законопроект 8099 в редакції урядового комітету за номером 8175. Зараз матеріали мають піднести.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ми поки будемо відпрацьовувати.

Шановні колеги, пропонується підтримати дане рішення і прийняти в цілому наш порядок денний з запропонованим додатковим питанням Сергія Михайловича Марченка, законопроект, пов'язаний з Кабінетом Міністрів. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Якщо більше питань немає, переходимо до запропонованого порядку денного. По першому питанню. Я би з задоволенням і з великою повагою хотів би представити перше питання, а саме: представлення нового складу Рахункової палати.

Насамперед від імені Комітету з питань бюджету вітаю всіх з завершенням конкурсу та призначенням нового складу Рахункової палати.

Дозвольте подякувати всім вам, тим колегам, які працювали над новим Законом "Про Рахункову палату", над новим конкурсом. Особливо хотів би подякувати Івану Івановичу Крульку за його працю, за його наполегливість в цьому питанні. І особливо, мені дуже приємно, що ця праця вилилася в результативне голосування, яке дало, мабуть, рекордні голоси новому голові Рахункової палати, нашому в минулому колезі Валерію Васильовичу Пацкану. Я з задоволенням надаю йому слово для представлення нового складу Рахункової палати.

Дякую.

 

ПАЦКАН В.В. Шановний пане голово, шановні народні депутати! Хочу вам подякувати від всього складу Рахункової палати, новообраного складу Рахункової палати за вашу велику рутинну працю, яка була впродовж трьох років, але вона завершилась позитивним голосуванням.

Андрію Васильовичу, це зокрема ваша заслуга, тому що ми неодноразово бачили, як ви виносили питання, клопотали за обрання нового складу Рахункової палати.

Хочу від імені всіх членів Рахункової палати подякувати підкомітету під головуванням Івана Івановича Крулька.

Хочу окремо подякувати Василю Васильовичу Амельченку, Богдану Васильовичу Дубневичу, Віктору Миколайовичу Кривенку і Олексію Юрійовичу Савченку.

Друзі, дякуємо вам за те, що ви провели конкурс, за те, що ви провели неупереджений конкурс, що ви приклали максимум зусиль для того, щоб ця Рахункова палата запрацювала. Це один з найважливіших органів у нашій державі. Я беру на себе зобов'язання і обіцяю вам, що ми будемо частими вашими друзями на комітеті і будемо об'єктивно, неупереджено проводити перевірки в частині доходної і витратної частини фінансів нашої держави.

Я хотів би вас завтра всіх запросити на спільне засідання Рахункової палати та бюджетного комітету в Рахункову палату України. Друзі, ми вас там чекаємо, запрошуємо. Я вважаю, що інституція Рахункової палати і бюджетного комітету мають працювати спільно. У нас є ще багато напрацювань у частині зміни законодавства, завтра у нас буде заслуховування річного звіту Рахункової палати. Я вважаю, що без бюджетного комітету заслуховувати звіт не є доцільним. Так що завтра очікуємо всіх. Я думаю, що секретаріат комітету додатково повідомить вас про час і місце зустрічі в Рахунковій палаті України. Місце я вже повідомляю: Коцюбинського, 7 – Рахункова палата України.

Дякую вам усім. Мені дуже приємно. І ми завтра вже, думаю, в Рахунковій палаті обговоримо ряд спільних завдань, проектів.

Андрію Васильовичу, ще раз дякую. Друзі, ще раз дякую. І до нових співпраць і в тому числі з Міністерством фінансів і всіма іншими органами.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Валерію Васильовичу.

Я думаю, шановні колеги, ми підтримуємо дану пропозицію і завтра ми окремо оголосимо час засідання і разом поспілкуємося і попрацюємо над вже новим складом Рахункової палати. Дуже приємно, що кожен з цих членів Рахункової палати має підтримку в парламенті, має підтримку від нашого комітету. І найближчим часом ми відкриємо нову сторінку в співпраці між парламентом, бюджетним комітетом та Рахунковою палатою. І завтра ми вже маємо цю нагоду. І я дуже всіх також наполегливо запрошую взяти участь в завтрашньому засіданні разом двох інституцій, які обов'язково будуть налаштовані на співпрацю, на те, щоб публічні фінанси в нашій країні були максимально відкритими і ці всі рішення були доступні для наших громадян.

Іван Іванович Крулько, буквально пару слів.

Будь ласка.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую, Андрію Васильовичу.

Я від підкомітету з питань державного фінансового контролю діяльності Рахункової палати хотів би привітати особисто Валерія Пацкана, новообраного Голову Рахункової палати, і членів Рахункової палати з тим, що дійсно завершився такий певний етап, епопея, яка тривала довгих три роки. За цей час ми встигли два конкурси провести. Члени нашого комітету брали активну участь в процесі конкурсу. І насправді так, як конкурс проходив в Рахункову палату, це був певний, мені здається, зразок стосовно того, як, в принципі, можна проводити конкурси по підбору кандидатів. І я в цьому плані хотів би дійсно подякувати комітету за те, що всі ті рекомендації і рішення, які приймалися конкурсною комісією підкомітету, підтримувалися в комітеті і потім вони знайшли своє відображення і в парламенті.

Але насправді це не завершення. Це тільки початок. Початок нашої спільної роботи в новій якості. Реформа Рахункової палати триває. І я вважаю, що нам в цьому контексті доведеться ще дуже багато спільно попрацювати. Закон, яким ми гордимося, який прийнятий, він уже зараз потребує певних втручань, невеликих, але дуже точкових, для того щоб посилити можливості для роботи Рахункової палати. Ми будемо спільно працювати над цим.

Ну а тут найголовніше зараз – щоб Рахункова палата до нас приходила з конкретними висновками по конкретних питаннях, де вони виявили, як у нас здійснюється витрачання бюджетних коштів чи як у нас здійснюється наповнення бюджету, а вже ми комітетом будемо ці висновки розглядати.

Тому дуже велика надія, що дійсно наші партнери в Україні, за кордоном, які цим питанням цікавляться, будуть оцінювати діяльність нової Рахункової палати на найвищу оцінку.

Тому з початком нового етапу всіх нас і Рахункову палату новообрану.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, шановні колеги. Дякую, Валерій Васильович. Ми завтра зустрінемось.

Переходимо до наступного питання – друге питання. Доповідає секретар комітету Шкварилюк Володимир Васильович.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Шановний Андрій Васильович, шановні члени комітету, запрошені! Вашій увазі пропонується розглянути 19 законопроектів, які опрацьовані підкомітетом, і пропонується, щоб 8 з 19 є такі, що не мають впливу на показники бюджету і 11 такі, що мають вплив на показники бюджету. Якщо у членів комітету немає зауважень, то прошу підтримати дані законопроекти. Якщо є, то прошу висловити свою думку.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, у вас роздані матеріали. Якщо немає заперечень, я хотів би поставити на голосування наступне питання. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Рішення прийнято.

Наступне. Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Рішення прийнято. Дякую.

Наступне третє питання – про погодження розподілу між місцевими бюджетами обсягу субвенції на погашення заборгованості з різниці між фактичною вартістю послуги та встановленими тарифами (постанова уряду № 110). Доповідає директор Департаменту економіки і системи життєзабезпечення Мінрегіонрозвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Хоцянівська Наталія Володимирівна. Будь ласка.

 

ХОЦЯНІВСЬКА Н.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати члени бюджетного комітету! На засіданні уряду 14 лютого на виконання вимог Закону "Про Державний бюджет" було прийнято постанову за № 110 про затвердження субвенції на погашення різниці між фактичними витратами підприємств тепло та водопостачання та встановленими тарифами. Реалізація постанови дозволить такій категорії підприємств зменшити кредиторську заборгованість за спожиті енергоносії на 1 мільярд гривень на суму цих коштів, які передбачені в Законі "Про Державний бюджет".

Мінрегіоном було зроблено розподіл субвенції відповідно до інформації, отриманої від обласних адміністрацій, тих обсягів заборгованості, яка була підтверджена територіальними комісіями обласними. Розподіл було зроблено пропорційно до наявних обсягів заборгованості і відповідно цього мільярда, який передбачений в Законі "Про Державний бюджет".

Я прошу підтримати цю постанову.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Наталія Володимирівна.

Слово надається заступнику Голови Київської міської державної адміністрації Пантелеєву Петру Олександровичу. Будь ласка.

 

ПАНТЕЛЕЄВ П.О. Шановні народні депутати, я тут присутній за дорученням міського Голови Віталія Кличка також в контексті сказаного питання. Справа в тому, що в місті Києві цей рік визначальний для теплоенергетики міста, оскільки 17-річна угода між "Київенерго" та містом завершується, і активи будуть передані комунальному підприємству, і комунальне підприємство міста буде виконувати функцію забезпечення гарячою водою, опаленням містян. Саме тому ми хочемо звернути вашу увагу на те, що не вистачає коштів для того, щоб закрити на сьогоднішній день потребу міста Києва в різниці в тарифах, а це кошти, які безпосередньо отримає НАК "Нафтогаз", для розрахунку з НАК "Нафтогаз".

Це питання детально опрацьовано, в тому числі з Мінрегіоном, і просто ми маємо величезний ризик того, що кошти взагалі будуть втрачені як джерело. Це призведе, можливо, і до нестабільної роботи теплоенергетичного блоку і також може мати вплив на тариф для населення, що ніяк не можна допустити.

Питання комунального управління теплоенергетикою в місті Києві підтримується всіма фракціями політичними. Завтра в нас буде сесія, на якій чергове питання буде розглядатись визначальне, і переконаний, що буде підтримано. Тому просимо розглянути цей розподіл різниці в тарифах з врахуванням ситуації, яка склалась сьогодні в місті Києві.

Голова звернувся до комітету з відповідним листом і просимо це врахувати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Петро Олександрович.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Немає.

Слово надається голові підкомітету Молотку Ігорю Федоровичу. Будь ласка.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги, ретельно вивчили це питання, була гаряча дискусія з цього приводу, щоб ми врахували потреби Київської міської державної адміністрації. Пропонується підтримати таке рішення комітету: направити здійснений відповідно до Постанови уряду від 14 лютого за № 110 розподіл між місцевими бюджетами субвенції на погашення різниці між фактичною вартістю відповідних послуг та тарифами на доопрацювання, додатково врахувавши можливість щодо врахування пропозиції Київської міської державної адміністрації. Прохання підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, є пропозиція підтримати дане рішення підкомітету та проголосувати за рішення підкомітету запропоноване.

Будь ласка, Сергій Іванович.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я все-таки хотів уточнити: так алгоритм розподілу був пропорційно до кредиторської заборгованості?

 

ХОЦЯНІВСЬКА Н.В. Алгоритм  розподілу був здійснений до фактично підтвердженої територіальними комісіями різниці між фактичними витратами і встановленим тарифом. У вас там  таблиці є.

 

МЕЛЬНИК С.І. Так для чого переносити? Ми ж алгоритм не змінимо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Алгоритм залишиться.

Дмитро Білоцерковець, будь ласка.

 

БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ Д.О. Дозвольте, колеги. Основна проблема полягає в тому, якщо через те, що "дебиторка" не переходить на нове комунальне підприємство, є велика вірогідність того, що місто Київ просто по різниці в тарифах втратить сотні мільйонів гривень. І зараз ми кажемо про те, щоб нівелювати цю проблему і на Кабінеті Міністрів додатково розглянути це питання, тому що на законодавчому рівні це все не врегульовано і фактично ми, коли отримаємо назад не юридичне підприємство або не майно загалом, а проінвентаризоване(?) майно. Це важке питання.

 

МОЛОТОК І.Ф. Тобто це

стосується окремих міських організацій і не тільки, а такі проблеми є в місті Києві. Але рішення підкомітету я сказав, то давайте вже не заговорювати це питання.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, є пропозиція підтримати голову підкомітету Молотка Ігоря Федоровича та проголосувати за рішення: направити здійснений відповідно до Постанови уряду від 14 лютого № 110 розподіл між місцевими бюджетами субвенції на погашення різниці між фактичною вартістю відповідних послуг та тарифами на доопрацювання, додатково розглянувши можливість і врахування пропозицій Київської міської державної адміністрації. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? – 1. Рішення прийнято. Дякую.

Наступне, четверте питання. Про погодження Переліків об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України.

Перше питання – у Харківській області ( згідно з відповідним листом Харківської обласної державної адміністрації). Доповідає заступник голови Харківської обласної державної адміністрації Шахненко Євген Дем’янович. Будь ласка.

 

ШАХНЕНКО Є.Д. Шановний Андрій Васильович, шановні члени бюджетного комітету! До вашої уваги пропонується розглянути перелік об’єктів дорожнього господарства Харківської області в рамках митного експерименту. Даний перелік був погоджений "Укравтодором". Прошу розглянути та погодити.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Євген Дем’янович.

Слово надається виконуючому обов’язки заступника голови Держагентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу. Будь ласка.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрій Васильович, шановні члени бюджетного комітету! Перелік об’єктів, наданий Харківською обласною державною адміністрацією на залишок коштів 47,9 мільйонів гривень, "Укравтодором" розглянуто та погоджено. Просимо вас погодити цей перелік.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Іванович.

Чи є зауваження у Міністерства фінансів? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу. Будь ласка.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити перелік об’єктів з розвитку автомобільних доріг у Харківській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Харківської обласної державної адміністрації від 26 лютого 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдан Васильович.

Є пропозиція підтримати дане рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Рішення прийнято. Дякую.

Наступне питання - у Тернопільській області (згідно з відповідним листом Тернопільської обласної державної адміністрації). Доповідає голова Тернопільської обласної державної адміністрації Барна Степан Степанович. Будь ласка, Степан Степанович.

 

БАРНА С.С. Шановні колеги, депутати Комітету з питань бюджету, шановний Андрій Васильович, є прохання з боку обласної державної адміністрації підтримати зміни в частині спрямування 15 мільйонів 226 тисяч митного перевиконання на об’єкт Стрий-Тернопіль-Кропивницький. Ідеться про місто Бережани, через яке проходить державна дорога і аварійна ситуація. Ми домовились про співфінансування з Бережанською міською радою. Прошу підтримати ці зміни.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Степан Степанович.

Слово надається виконуючому обов’язки заступника голови Держагентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу. Будь ласка.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрій Васильович, шановні депутати, перелік, поданий Тернопільською адміністрацією, "Укравтодором" розглянуто та погоджено. Просимо вас також погодити цей перелік.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.

Чи є зауваження у Мінфіну? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення. Погодити перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Тернопільській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Тернопільської облдержадміністрації від 19 березня 2018 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу, щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

Є пропозиція підтримати дане рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Степане Степановичу, вам. Дякую, шановні колеги.

П'яте питання – про погодження індикативних показників надходжень митних платежів на 2018 рік (згідно з відповідним листом Міністерства фінансів України).

Доповідає заступник міністра фінансів Марченко Сергій Михайлович.

Будь ласка.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановні народні депутати! Просимо вас погодити індикативні показники надходження митних платежів відповідно до митного експерименту, які розраховувались відповідно до методики розрахунків щомісячних показників, відповідно по кожному податок окремо: податок на додану вартість, акцизний податок, ввізне мито, вивізне мито. При розрахунку щомісячних індикативних показників застосовується єдиний формульний підхід для всіх регіонів. З метою своєчасного перерахування коштів обласним бюджетам Міністерство фінансів просить погодити щомісячні індикативні показники.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергію Михайловичу.

Наскільки я знаю, на підкомітеті дуже гаряче обговорювалось це питання. Зараз Павло Якимович підійде, ми заслухаємо їх рішення.

Чи є доповнення Державної фіскальної служби? Немає.

Є пропозиція…

 

ІЗ ЗАЛУ. Може, перейдемо і заслухаємо інше питання, а потім це проголосуємо?

 

ПАВЕЛКО А.В. Так? Добре.

Наступне було додаткове, запропоноване Міністерством фінансів.

 

МАРЧЕНКО С.М. Пакет. Буквально тільки що піднесли.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ну виступите.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ви розкажіть, а ми підтримаємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка.

 

МАРЧЕНКО С.М. Основна суть законопроекту. Ми просимо народних депутатів підтримати можливість відтермінування подачі Основних напрямків бюджетної політики, з тим щоб ми могли якісно підготувати документ і змогли порахувати "стелі" по доходах і по видатках на торішню перспективу, показати "стелі" по головних розпорядниках, показати перспективи по головних розпорядниках. Тому ми просимо відтермінувати подання Бюджетної декларації (або Основних напрямків бюджетної політики) до 1 червня 2018 року.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Підкомітет?

Іщейкін Костянтин. Будь ласка, коментар від підкомітету.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Прохання підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Підтримуємо?

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Так.

 

ПАВЕЛКО А.В. За основу і в цілому? Як і попередній – 8099.

 

ІЗ ЗАЛУ. Це за основу і в цілому?

 

ПАВЕЛКО А.В. Так. Так.

Шановні колеги! По 6 питанню, яке зараз ми заслухали, є пропозиція підтримати за основу і в цілому даний законопроект. Хто - за, прошу голосувати.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Хто за?

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Одноголосно. Дякую.

Де Павло Якимович?

 

ІЗ ЗАЛУ. Іде вже, підходить.

 

ПАВЕЛКО А.В. Є пропозиція в "Різному"… Іде? Павле Якимовичу, вам слово.

Ми чекали голову підкомітету, він до нас приєднався.

О, дуже приємно, Андрій Леонідович. Проходьте. 

Павло Якимович, будь ласка, вам слово від підкомітету по даному питанню.

 

УНГУРЯН П.Я. Шановні колеги, ми по нинішню хвилину проводили консультації, вивчення по індикативних показниках, які до нас надійшли листом Міністерства фінансів разом з ДФС. Що ми маємо на сьогодні? Оскільки в Державному бюджеті України передбачене суттєве зростання дохідної частини державного бюджету передусім за рахунок тих податків, які формували успішність експерименту в 2017 та 2016 роках, індикативні показники є доволі високими, завищеними в порівнянні з фактом, навіть не планом, а фактом, фактичним виконанням митницями в 2017 році. При цьому правило, при якому область отримує кошти лише у випадку, якщо вся Україна перевиконала план, ця норма також залишається.

Третє. Ми маємо ситуацію, при якій, виходячи з якоїсь дуже складної логіки, Міністерство фінансів запропонувало помісячну розбивку індикативів, яка не співпадає з логікою, якою користується користувач експерименту "Укравтодор" і його обласні підрозділи. Логіка користувача коштів або реципієнта коштів полягає в тому, що йому потрібно якомога більше коштів накопичити в першому півріччі, щоб запустити тендери і запустити дорожнє будівництво з огляду на сезонність цих робіт. А логіка отримання коштів через індикативи і взагалі отримання коштів через систему митниць, вона передбачає відповідну сезонність надходжень товарів або транзиту, або експорту, або імпорту.

В результаті ми маємо ситуацію, при якій навантаження по надходженню коштів в другому півріччі суттєво відрізняється від першого півріччя. Тобто індикативні показники для митниць є надзвичайно високими в першому півріччі, що зменшує кількість коштів, які залишаються на спецрахунках для будівництва доріг в першому півріччі, а потім є достатньо спокійними в другому півріччі, коли ці кошти вже, відверто кажучи, мало кому потрібні, тому що сезон будівництва завершився.

Саме з огляду на ці питання підкомітет не ухвалив рішення щодо підтримки або непідтримки даних індикативних показників. Ми маємо за 3 місяці поточного року: січень, лютий, березень – лише січень перевиконання. Хоча в цілому по країні 80 мільйонів має бути покрито за рахунок дорожнього фонду, оскільки до 1,5 мільярда не вистачає цих 80 мільйонів.

Що стосується лютого та березня, то перевиконання немає взагалі. По динаміці ми вже бачимо. Тому є пропозиція зараз просто обговорити, щоб висловилися, бо, Андрію Васильовичу, я просто наголошую, що це серйозний політичний момент, тому що "справа пахне" тим, що експерименту не буде взагалі. І тим більше, якщо і 1,5 мільярда мають компенсуватися з Державного дорожнього фонду, а Державний дорожній фонд розподілений вже по бюджетних програмах, я так розумію, постановами уряду вже кошти спрямовані на області, то щоб потім не довелося ці кошти виймати назад.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, я пропоную це питання відкласти, зробити робочу групу на чолі з головою підкомітету, запросити працівників Укравтодору, Міністерства фінансів, ГФС, разом відпрацювати це питання, і вже ми приймемо рішення на наступному засіданні комітету.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Андрей Васильевич, а можно всем участвовать? … (Не чути)

 

ПАВЕЛКО А.В. Так, будь ласка. Андрей Леонидович, вам можно везде вне очереди.

Шановні колеги, приймається: відкласти це питання і зробити робочу групу для доопрацювання, доопрацювати в підкомітеті? Приймається.

Шановні колеги, переходимо до питання "Різне". Про проект листа до Кабінету Міністрів щодо проведення Міністерством культури у 2018 році окремих загальнодержавних культурно-мистецьких заходів. Слово має голова підкомітету з питань видатків Державного бюджету Горбунов Олександр Володимирович.

Будь ласка, Олександре Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Шановні друзі, шановні колеги, в понеділок на підкомітеті з питань видатків ми розглянули питання щодо фінансування Українського культурного фонду, який передбачений у бюджетній програмі 1801140. Разом з представниками Міністерства фінансів, з представниками Українського культурного фонду, з представниками Міністерства культури України ми не отримали, на жаль, відповіді чому на даний час не проведені видатки за вказаною бюджетною програмою, відсутнє належне нормативно-правове забезпечення. Відповідно до даних звітності казначейства за підсумками січня-лютого поточного року видатки на вказані заходи так і не проводилися.

На сьогоднішній день є пропозиція звернутися, я можу зачитати лист, в принципі, який ми можемо підтримати, матеріали, так, у вас лист є. Які ризики це несе? Значить, у нас заплановано, згідно цієї програми - 1801140 - проведення вже щорічного національного мистецького фестивалю "Кропивницький", третього міжнародного мистецького фестивалю країн карпатського регіону "Карпатський простір" у місті Івано-Франківську і мистецького фестивалю "Українська Бессарабія", Павле Якимовичу.

Тому ми звертаємось до Кабінету Міністрів України негайно врегулювати дане питання. І, скажемо так, ці мистецькі заходи повинні бути своєчасно профінансовані і проведені.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Олександре Володимировичу, дякуємо вам.

Я думаю, що всі колеги підтримують запропонований проект листа до Кабінету Міністрів. І хочу запросити проголосувати.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Доповнення?

 

КРИВЕНКО В.М. Я дуже перепрошую. А можна доповнити ще однією "строчкою" і по Культурному фонду. Там теж заходи на підтримку української пісні, які можуть…в кожному місті… (Не чути)

 

ПАВЕЛКО А.В. Доопрацюємо. Доопрацюємо.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Должна же быть какая-то логика, да? Раз есть невыполнение, значит, должна быть фамилия человека, который не выполняет. Поэтому привлечь к ответственности министра культуры за зраду в вопросах создания украинского информационного и культурного простору. Обратиться на Кабинет Министров с лыстом от комитета. Это же важно! Сколько это будет продолжаться?

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрей Леонидович, дякуємо вам. Дуже цікава пропозиція.

Шановні колеги! Інформую вас щодо запланованих засідань комітету.

У місті Житомирі у цю п'ятницю, 23 березня: виїзд автобусом об 11 годині з вулиці Грушевського, 5.

У місті Івано-Франківську, через п'ятницю, 30 березня, щодо участі у цьому засіданні прошу народних депутатів визначитися до кінця завтрашнього дня, 22 березня, та звернутися в приймальню Голови Комітету в разі необхідності придбання квитка на потяг до Івано-Франківська. Запрошую всіх взяти участь у таких засіданнях.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за участь і бажаю успіхів.

Дякую.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку