СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету
18 квітня 2018 року
ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати!
Іван Крулько з нами.
Зареєструвалися 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим.
Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснювати підрахунок результатів голосування.
Шановні колеги, на початку засідання хочу поінформувати, що у п'ятницю 20 квітня заплановано виїзне засідання комітету у місті Вінниці. Виїзд відбудеться з Центрального залізничного вокзалу міста Києва. Запрошую всіх взяти участь у такому засіданні.
Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Є пропозиції до порядку денного?
Будь ласка, Олександр Горбунов.
ГОРБУНОВ О.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні колеги! Є пропозиція додатково включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік відповідно до пункту 2 постанови уряду від 28 березня 2018 року за номером 275.
Та другим пунктом питання про погодження перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству культури на 2018 рік, та розглянути це питання при наявності відповідних матеріалів.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Шановні колеги, є пропозиція: підтримати. Хто за те, щоб в цілому порядок денний затвердити з запропонованими пропозиціями. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Перше питання. У зв'язку з відсутністю голови підкомітету Левченка Юрія Володимировича по першому питанню доповідає Шкварилюк Володимир Васильович.
Будь ласка, Володимире Васильовичу.
ШКВАРИЛЮК В.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени комітету і запрошені! Вашій увазі пропонується 21 законопроект. Із них 9 тих, що не мають впливу на показники бюджету, а 12 такі, що мають вплив на показники бюджету. Пропоную підтримати даний законопроект. Якщо є у когось заперечення або зауваження, прошу їх висловити.
Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Володимире Васильовичу.
Є запитання, пропозиції? Немає.
Є пропозиція голосувати. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.
ШКВАРИЛЮК В.В. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Наступне. Хто за те, щоб підтримати проект рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
ДЕРКАЧ А.Л. … (не чути, без мікрофону)
ПАВЕЛКО А.В. А ви проти чи утримались?
ШКВАРИЛЮК В.В. Утримався – 1.
ПАВЕЛКО А.В. Рішення прийнято.
Друге питання. Про погодження Переліку об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг у Дніпропетровській області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України (згідно з відповідним листом Дніпропетровської державної адміністрації).
Доповідає начальник управління дорожньо-транспортного господарства Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації Немога Геннадій Вячеславович.
Будь ласка.
НЕМОГА Г.В. Доброго дня, шановні члени бюджетного комітету! Доброго дня, пане Голово. За підсумками першого кварталу 2018 року перевиконання бюджетних митних надходжень становить 217 мільйонів 288 тисяч гривень. Дніпропетровська обласна державна адміністрація пропонує розподілити їх на поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а саме – на автомобільну дорогу М04 – Знам'янка-Луганськ-Ізварине на ділянці 297-й і 357-й кілометр 113 мільйонів 600 тисяч гривень і на автомобільну дорогу Н08 Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя-Маріуполь на ділянці 414-й і 450-й кілометр в обсязі 103 мільйони 688 тисяч гривень. По даних дорогах ПКД виготовлено, тендери проведені, підрядники є, тобто роботи вже виконувалися.
ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо, Геннадію Вячеславовичу.
Слово надається виконуючому обов'язки заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу.
Будь ласка.
ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу! Шановні члени бюджетного комітету! Укравтодором перелік, поданий обласною адміністрацією дніпропетровською, розглянуто та погоджено. Просимо вас також погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.
Чи є зауваження у Мінфіну? Немає.
Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.
Будь ласка.
ДУБНЕВИЧ Б.В. Шановні колеги! По Дніпропетровській області пропонується комітету підтримати таке рішення. Погодити перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Дніпропетровській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Дніпропетровської облдержадміністрації від 16 квітня 2018 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.
Є пропозиція підтримати та голосувати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? 1 – утримався. Рішення приймається.
Дякую, Геннадію Вячеславовичу. Дякую вам за виступ.
Будь ласка, є запитання до Укравтодору, до Олександра Івановича Харченка від Горбунова Олександра.
ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги! Дякую, Андрію Васильовичу, за надану можливість. Геннадію Геннадійовичу, я вам не заважаю? Дякую.
Олександре Івановичу, у мене є таке питання. Чи контролює Укравтодор діяльність Державного підприємства "Автомобільні дороги України"? По моїх даних, тих, які надходять до мене від областей, я можу сказати за область Кіровоградську, що різниця в цінах при закупівлі бітуму на сьогоднішній день складає, в середньому 20 відсотків вони відрізняються. Чому це державне підприємство дозволяє собі купувати матеріали по таких завищених цінах? Чи є у вас інформація з цього приводу? Що ви можете сказати?
ХАРЧЕНКО О.І. Придбання матеріалів - за яких період і по яких підприємствах?
ГОРБУНОВ О.В. За минулий рік.
ХАРЧЕНКО О.І. Ми не моніторимо і не контролюємо закупки.
ГОРБУНОВ О.В. А в розрізі областей?
ХАРЧЕНКО О.І. Інформацію по цінах збирає наш інститут науково-дослідний, ми не займаємося цими речами. Контролю не ведемо.
ПАВЕЛКО А.В. Олександре Івановичу, я пропоную окремо це питання вивчити та доповісти детальніше з цього питання на наступне, ну, в рамках співпраці з підкомітетом, який очолює Горбунов Олександр Володимирович.
ГОРБУНОВ О.В. Рахункова палата у нас присутня?
ПАВЕЛКО А.В. Ні.
ІЗ ЗАЛУ. Присутня!
ПАВЕЛКО А.В. А, присутня?
ГОРБУНОВ О.В. А, є. Дякую.
Просто в цих варіантах я хочу звернутися більше до Рахункової палати. Або нам треба зробити рішення комітету, тому що в таких випадках, наскільки я розумію, треба робити негайні перевірки: це стан бюджету, це стан виконання бюджету і все, що стосується…
ІЗ ЗАЛУ. (Репліка без мікрофону)
ГОРБУНОВ О.В. Он уже удорожал.
МОЛОТОК І.Ф. Хвилинку буквально по цьому, якщо можна.
ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка. Ігор Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Дякую.
Колеги шановні, я хотів би сказати теж, я почув таку річ, і по Сумській області теж ситуація така ж сама. Ми не розуміємо, чому закупаються по такій ціні матеріали, з яких будуються дороги. Тобто мені це не зрозуміло. І хотілося б теж втрутитись в цю ситуацію і допомогти реально, щоб показували реальні ціни на матеріали. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Я пропоную окремо відпрацювати в підкомітеті та надати відповідну інформацію від Рахункової палати також по цьому питанню.
ІЗ ЗАЛУ. Правильно.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Наступне питання, третє питання: про погодження розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам. Розподіл між місцевими бюджетами в 2018 році обсягу субвенції на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад (розпорядження уряду № 201-р).
Доповідає державний секретар Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Малашкін Максим Анатолійович. Будь ласка.
МАЛАШКІН М.А. Шановний пане голово, шановні народні депутати! Вашій увазі пропонується на погодження розпорядження уряду № 201 від 4 квітня 2018 року. Вказаним розпорядженням розподілено між 665-ю об'єднаними територіальними громадами кошти субвенції в обсязі 1 мільярд 900 мільйонів гривень. Розподіл відповідний здійснено згідно закону за формулою, а саме: з рівною вагою таких факторів, як сільське населення і територія ОТГ. І відповідно вказаний перелік є додатком до цього розпорядження. Прошу погодити.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Максим Анатолійович.
Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Немає.
Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.
КУЛІЧЕНКО І.І. Шановні колеги, пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити розподіл в 2018 році між бюджетами об'єднаних територіальних громад субвенції з державного бюджету на формування їх інфраструктури в обсязі 1 мільярд 900 мільйонів гривень відповідно до розпорядження уряду від 4 квітня 2018 року № 201-р. Прошу підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Іван Іванович.
Чи є зауваження чи пропозиції у Рахункової палати? Немає? Дякую.
Переходимо до обговорення. Будь ласка, Рудик Сергій Ярославович.
РУДИК С.Я. Шановні колеги, всі ОТГ, створені принаймні в межах мого виборчого округу, є, але цифри суттєво відрізняються від першого року за реалізації реформи децентралізації. Пам'ятаю, що в перший рік Білозірська ОТГ, це перша ОТГ, створена в Черкаській області, отримала більше 7 мільйонів гривень. Зараз маємо суму в 2,5 рази менше. Я розумію, що по формулі. Але, може, давайте якось попрацюємо над тим, щоб ця формула була не меншою, ніж з чого починали, бо по великому рахунку, агітуючи сільські громади до створення ОТГ, ми якраз наводили приклад цих достатньо серйозних субвенцій. Наразі зменшення цієї суми робить цю роботу мало чи не такою привабливою, як було раніше. Що ви, як центральний орган, який займається вирішення цих питань, пропонуєте зробити для того, щоб повернути назад субвенцію на рівень, який дозволяє людям отримувати належний рівень послуг? Я вже не кажу про інфляцію і про всі інші речі.
Дякую.
МАЛАШКІН М.А. Дякую за запитання.
У першу чергу, ми всі знаємо, що на початку це була зовсім інша кількість об'єднаних територіальних громад, хоча обсяг підтримки був у перший рік – мільярд, другий – півтора, і на сьогоднішній день це є найбільший обсяг підтримки в розрізі субвенцій – 1 мільярд 900.
Разом з тим, враховуючи що збільшуються і громади, відповідно і розподіл цих коштів пропорційно зменшується в цій частині.
Проте для того, щоб це питання вирішити і було більш стабільне фінансування, для цього урядом було відповідно розроблено законопроект № 8213, він передбачає зміни до Закону "Про добровільне об'єднання громад" і передбачає саме визначення стосовно субвенцій, що вона має бути на рівні певному сталому, а також передбачає, що така підтримка, фактично починаючи з 2019 року, має бути все-таки на 5 років визначена. Тобто протягом 5 років, починаючи з 2019 року.
ІЗ ЗАЛУ. Повернути назад фінансування на рівні першого року …
КУЛІЧЕНКО І.І. Андрію Васильовичу, я можу доповісти.
ІЗ ЗАЛУ. Ви ж члени бюджетного комітету, колеги!
КУЛІЧЕНКО І.І. Я перепрошую, можу просто пояснити ситуацію цього року. Із 147 громад стало 665, вони хотіли 4 мільярда, ми пропонували навіть на бюджетному комітеті 4 мільярда, а залишилося всього 2. Пам’ятаєте, куди пішло все…
МАЛАШКІН М.А. У нас бюджетний запит…
КУЛІЧЕНКО І.І. Тому прийнятий зараз окремий закон, який на 5 років зберігає тенденцію, тепер у наступний бюджет треба буде закласти більше коштів для фінансування. Цього року уже нічого не поправимо.
МАЛАШКІН М.А. Якщо ми визначимо суму на 2019 рік для субвенції, то з розрахунку одного сільського жителя вона буде збережена фактично протягом 5 років відповідно. Тому саме такий механізм запропоновано.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Ще запитання, колеги?
Будь ласка, Андрію Леонідовичу.
ДЕРКАЧ А.Л. Уважаемые коллеги, вышел мониторинг по вопросам, связанным с вопросом громад. И в отдельных ситуациях у нас суммы издержек на содержание аппарата достигает 40 процентов громад. Я этот мониторинг только что получил. Значит, получается, у нас в отдельных громадах, скажем, у нас в Дружбинской громаде 21 процент на содержание, Березовская громада – 32, а Шалыгинская – 41.
Вот с точки зрения субвенции вы учитываете вопрос содержания и количества чиновников на одного жителя? Учитывается при распределении субвенции или этот коэффициент не берется? И как стимулировать к тому, чтобы не раздували аппараты до 42 процентов содержания? А потом мы видим, что у них там, просматриваешь декларации, с 18 вдруг начинает глава получать 35.. (шум у залі)... И дальше идет процесс творческий освоения денег.
Очень важный вопрос, Андрей Васильевич. 40% - на содержание громад.
МАЛАШКІН М.А. Питання в тому, що ця субвенція, вона абсолютно не іде на утримання апарату відповідної громади, відповідної ради. Це виключно на проект.
ДЕРКАЧ А.Л. Когда мы даем субвенцию государства, мы должны стимулировать к сокращению количества чиновников.
МАЛАШКІН М.А. Ми стимулюємо в даному випадку проекти і розвиток інфраструктури, тобто дороги, те саме освітлення, школи і все решта.
В частині, що стосується утримання апарату, то бюджет цей затверджує саме рада. І, звичайно, то виборці мають контролювати, в якому стані…
ДЕРКАЧ А.Л. Так избиратели первый год вместе с пьяными девками и главой так и ездят, они радуются первый год. Потом в конце приходит это просветление.
МАЛАШКІН М.А. Законодавчо ми не можемо обмежити, тому що конституційно місцеве самоврядування, воно самостійно вирішує питання в межах території.
ДЕРКАЧ А.Л. Андрей Васильевич, тогда полминуты для выступления.
Тогда конституционно получается, что громады у нас получают, а кто не в громадах, по Конституции, они другие. Потому что громады получают отдельно. А тот, кто живет вне громады, он не получает. Конституция тут у нас разная, а тут у нас одинаковая.
Я просто к чему говорю? О том, что надо поставить вопрос. Рахункова палата у нас уже появилась в каком-то варианте?
ПАВЕЛКО А.В. Так.
ДЕРКАЧ А.Л. В каком-то варианте она все-таки существует. Вот вопрос поставить. Анализ этот есть. 40% на содержание аппарата – это много, это, честно, много. Так нельзя.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрію Леонідовичу.
Я думаю, що ми всі питання, які зараз були надані до нашого доповідача, окремо відпрацюємо в підкомітеті, і на наступному засіданні ми їх винесемо окремо.
А зараз є пропозиція підтримати озвучене головою підкомітету Куліченком Іваном Івановичем наступне рішення комітету: погодити здійснення розподілу між місцевими бюджетами в 2018 році обсягу субвенції згідно з розпорядженням уряду № 201-р. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Максиме Анатолійовичу.
МАЛАШКІН М.А. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Наступне. Розподіл між місцевими бюджетами в 2018 році обсягу субвенції на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів у 2018 році (постанова уряду № 266). Доповідає радник Міністра освіти Даниленко Світлана Василівна.
Будь ласка, Світлано Василівно.
ДАНИЛЕНКО С.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Міністерство освіти і науки просить погодити перерозподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів на 2018 рік в обсязі 100 мільйонів гривень. Ці кошти будуть використані на створення 50 навчально-практичних центрів на базі діючих ПТНЗ, які визначені за поданням із областей.
Просимо погодити перерозподіл.
ПАВЕЛКО А.В. Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Немає.
Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.
Будь ласка, Іване Івановичу.
КУЛІЧЕНКО І.І. Шановні колеги, пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити розподіл між місцевими бюджетами у 2018 році субвенції на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів у сумі 100 мільйонів гривень згідно з постановою уряду від 11 квітня 2018 року № 266. Прошу підтримати.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Чи є зауваження і пропозиції у Рахункової палати? Немає. Дякую.
Будь ласка, Андрію Леонідовичу.
ДЕРКАЧ А.Л. Я понимаю, что у нас в космическом пространстве живет не одно министерство, а многие. Вот просто про Сумы хочу рассказать. Сумам дают сварщиков. Сварщики Сум уже 2 года учатся на деньги поляков, и все до единого уезжают в Польшу. Если мы дотируем обучение в польских украинцев, которые выезжают в Польшу, то надо назвать тогда стратегия развития Украины. Примите министерством уже стратегию: выехать, сбежать всем, кто может. Я понимаю, что это дала какая-то барышня в администрации, которая... Да, барышня в администрации. Возьмите, Олега Вячеславовича спросите.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрію Леонідовичу.
Є пропозиція підтримати озвучену головою підкомітету Куліченком Іваном Івановичем пропозицію підтримати таке рішення комітету. Погодити здійснення розподілу між місцевими бюджетами у 2018 році субвенцій згідно з постановою уряду № 266. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Утримався – 1. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлано Василівно.
Наступне питання, додаткове до включення. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік відповідно до пункту 2 постанови уряду від 28 березня 2018 року за номером 275. Доповідає Лінчевський Олександр Володимирович.
ЛІНЧЕВСЬКИЙ О.В. Шановні колеги, у 2019 році до Єдиного державного кваліфікаційного іспиту для лікарів буде включений міжнародний іспит з основ медицини. У 2018 році цей іспит буде проведено у формі моніторингового дослідження якості медичної освіти. Це міжнародно-визнаний іспит, який проводиться у всіх цивілізованих країнах Європи, Америки та Азії, і використовується одночасно стандартизований, по суті єдине зовнішнє незалежне оцінювання будь-якої медичної освіти.
Дані кошти були закладені в бюджет на цей рік. І цією постановою ми говоримо про створення окремої бюджетної програми і просимо перерозподілити видатки з основної нашої програми на окрему бюджетну програму для здійснення моніторингового дослідження.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.
Будь ласка, слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.
ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.
Згідно даного перерозподілу слід зазначити, що цим перерозподілом видатків Державного бюджету визначено спрямування бюджетних коштів за окремим напрямком шляхом відкриття нової бюджетної програми. Хоча відповідно до бюджетного законодавства цільове спрямування бюджетних коштів та бюджетні призначення встановлюються виключно Законом "Про Державний бюджет".
За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити перерозподіл видатків Державного бюджету, встановленого пунктом 2 постановою уряду від 28 березня за номером 275.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
Є пропозиція: підтримати озвучений Горбуновим Олександром Володимировичем проект рішення. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Проти – 1. Хто утримався?
ШКВАРИЛЮК В.В. Рішення прийнято.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую.
ЛІНЧЕВСЬКИЙ О.В. Дякую.
ПАВЕЛКО А.В. Наступне, запропоноване додатково питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству культури на 2018 рік. Прохання розглянути його за пропозицією Горбунова Олександра Володимировича. Матеріали вам роздані.
Будь ласка, Олександре Володимировичу.
ГОРБУНОВ О.В. Дуже коротко щодо даного розподілу. Якщо ви пам'ятаєте, за програмою 1801140 "Забезпечення функціонування Українського культурного фонду" на суму 6 мільйонів гривень було передбачено державні кошти на підготовку та проведення ІІІ Міжнародного мистецького фестивалю країн Карпатського регіону "Карпатський простір". Даним розпорядженням пропонується перерозподілити дані кошти для проведення цього ж фестивалю по програмі 1801170.
Прошу підтримати таке рішення: погодити встановлений розпорядженням уряду від 11 квітня 2018 року за номером 243-р перерозподіл видатків загального фонду державного бюджету. Прошу підтримати таке рішення.
ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.
Є пропозиція підтримати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую. Рішення прийнято.
В "Різному" у нас є пропозиція про орієнтовний розклад засідань Комітету з питань бюджету на травень, червень та липень 2018 року.
Шановні народні депутати, відповідно до Закону про комітети ми маємо затвердити розклад наших засідань з урахуванням календарного плану. Вам роздано розклад засідань на травень, червень та липень 2018 року. У разі уточнення розкладу засідань депутатів буде поінформовано. Пропонується затвердити такий розклад.
Немає заперечень? Немає.
Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Дякую. Рішення прийнято.
Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за участь і бажаю успіхів.