СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

4 липня 2018 року

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалося 16 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування.

Шановні колеги, на початку засідання хочу поінформувати, що на наступному тижні в п'ятницю 13 липня пропонується провести виїзне засідання комітету на Херсонщині. Запрошую всіх взяти участь в такому засіданні.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Будь ласка, є пропозиції, доповнення?

Будь ласка, Горбунов Олександр.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні друзі, колеги! Пропонується додатково включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству молоді і спорту на 2018 рік, відповідно до Постанови уряду від 4 липня 2018 року за номером 513.

І також пропонується включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Мінпаливенерго на 2018 рік, відповідно до розпорядження уряду від 2 липня 2018 року за номером 451-р.

 

ІЗ ЗАЛУ. Це якщо документи надійдуть. Якщо ні, тоді завтра.

 

ГОРБУНОВ О.В. Да.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дубневич, будь ласка.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую.

Шановні колеги, прошу додатково включити до порядку денного питання про погодження уточнених Переліків об'єктів в рамках експерименту у Волинській та Чернівецькій областях.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, по порядку денному більше немає?

Ігор Федорович, будь ласка.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги, шановний головуючий! Знялося питання по НКРЕКП, четвертий номер, так що, його не буде.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, хто за те, щоб в цілому затвердити порядок денний? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

По першому питанню доповідає Шкварилюк Володимир Васильович. Будь ласка.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Дякую.

Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени комітету! На ваш розгляд пропонуються 33 законопроекти, які опрацьовані в підкомітетах, з них: 16 - таких, що не мають впливу на показники бюджету, а 17 – таких, що мають вплив на показники бюджету. Якщо немає заперечень, прошу підтримати два різних законопроекти голосуванням, якщо є, то прошу озвучити свої питання.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Є пропозиція приймати рішення.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Наступне. Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. По першому питанню рішення прийнято.

Друге питання. Про погодження Переліків об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу: перше – у Житомирській області (згідно з відповідним листом Житомирської обласної державної адміністрації). Доповідає заступник голови Житомирської облдержадміністрації Ясюнецький Олексій Олексійович.  Будь ласка.

 

ЯСЮНЕЦЬКИЙ О.О. Дякую, Андрію Васильовичу.

Вашій увазі пропонується Перелік об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг в межах Житомирської області, ремонт яких буде здійснюватися за кошти в рамках митного експерименту. Даний перелік пройшов погодження "Укравтодору" Профільне міністерство сьогодні погодило.

Загальна сума сьогодні в обласному бюджеті – це 136 мільйонів 300 тисяч гривень, з них 116 мільйонів – це залишок коштів за 2017 рік, 19,5 мільйона надійшло в поточному році.

Пропонується вказані кошти використати наступним чином: на дороги державного значення витратити 60 мільйонів, на дороги місцевого значення – 66,2 мільйона, і відремонтувати комунальну дорогу, яка суміщена з дорогою державного значення М-21 у місті Коростень – 10,1 мільйона. В подальшому всі кошти, які будуть надходити в поточному році в рамках митного експерименту, планується спрямувати на дорогу міжнародного значення М?21 від кордону з Республікою Білорусь і далі на південь, загальна протяжність 23 кілометри.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олексію Олексійовичу.

Слово надається виконуючому обов'язки заступника голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу.

Будь ласка, Олександре Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени бюджетного комітету, "Укравтодором" поданий Житомирською обласною державною адміністрацією перелік доріг розглянутий та погоджений, тож просимо вас також погодити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.

Чи є зауваження Міністерства фінансів? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету прийняти таке рішення: поданий Перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Житомирській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Житомирської облдержадміністрації від 27 червня 2018 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

Є пропозиція: голосувати. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олексію Олексійовичу.

 

ЯСЮНЕЦЬКИЙ О.О. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Наступне питання, друге - у Київській області (згідно з листом Київської обласної державної адміністрації від 03.07.2018 № 11?11/3036). Доповідає голова Київської обласної державної адміністрації Горган Олександр Любомирович.

Будь ласка, Олександре Любомировичу.

 

ГОРГАН О.Л. Дякую.

Доброго дня, шановний Андрію Васильовичу! Доброго дня, вельмишановні члени Комітету з питань бюджету! Київською обласною державною адміністрацією спільно з Службою автомобільних доріг у Київській області подано прохання затвердити перелік доріг і загального користування доріг держаного значення на суму 664,2 мільйона і доріг місцевого значення на суму 679 мільйонів – всього на суму 1 мільярд 343 мільйона. Загальна протяжність доріг – 395 кілометрів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Любомировичу, за особисту презентацію.

 Слово надається виконуючому обов'язки заступника голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу.

Будь ласка, Олександре Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановні народні депутати, "Укравтодором" погоджено поданий Київською обласною державною адміністрацією перелік доріг у частині капітального та поточного середнього ремонтів доріг загального користування державного значення.

Що стосується автомобільних доріг загального користування місцевого значення, то, як ви знаєте, з 1.01.2018 вони передані зі сфери управління "Укравтодору" до сфери управління органів місцевого самоуправління, тому "Укравтодор" не має позиції щодо запропонованих об'єктів, оскільки відповідно до статті 10 Закону України "Про автомобільні дороги" здійснює державне управління автомобільними дорогами загального користування тільки державного значення.

В цілому ми погодили, просимо вас також розглянути і визначитися.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.

Чи є зауваження у Мінфіну? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу .

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити Перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Київській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Київської обласної державної адміністрації від 3 липня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів із спеціального фонду бюджету.

Як на мою думку, там нема господарського підходу до правильності розміщення коштів і правильного ремонту доріг в Київській області. Там просто іде, м'яко кажучи, викидання коштів в ніщо, в нікуди.

 

ПАВЕЛКО А.В. В наступному, будь ласка, більш детально відпрацьовуйте з підкомітетом.

 

ГОРГАН О.Л. Добре.

 

ПАВЕЛКО А.В. Я пропоную все ж таки підтримати озвучену головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем пропозицію та погодити Перелік об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів в Київській області в рамках експерименту, поданий листом Київської обласної держадміністрації від 3 липня 2018  року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів із спеціального фонду бюджету.

Є пропозиція підтримати.

Коментар? Будь ласка.

 

МОЛОТОК І.Ф. Хвилиночку. Хотілося б, щоб цей приклад, коли опікується про свої дороги голова обласної адміністрації, був прикладом для усіх інших областей. І інші області приїжджали, і голова адміністрації так само особисто спілкувався про це.

 

ПАВЕЛКО А.В. Особисто.

 

МОЛОТОК І.Ф. Прохання підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Любомирович.

Наступне, додаткове питання, яке озвучив Богдан Васильович. Щодо додатково включеного питання про погодження уточненого Переліку об'єктів щодо експерименту з розвитку автомобільних доріг у Чернівецькій області. Доповідає: Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області - Гах Ігор В'ячеславович. Будь ласка.

 

ГАХ І.В. Станом на 1 липня 2018 року за рахунок понадпланових надходжень в рамках митного експерименту Чернівецька область отримала 169 мільйонів 77 тисяч гривень на будівництво автомобільних доріг загального користування. Перелік об'єктів на суму 28 мільйонів 422 тисячі був погоджений комітетом 21.06.2018 року.

Сьогодні представлений Перелік об'єктів на залишок суми 140 мільйонів 655 тисяч. Перелік налічує 5 об'єктів поточного середнього ремонту ділянок доріг державного значення, що, на думку Чернівецької обласної державної адміністрації, потребують першочергової уваги.

Просимо підтримати та погодити поданий на розгляд перелік.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ігор В'ячеславович.

Для співдоповіді слово надається виконуючому обов'язки заступника голови "Укравтодору" Харченку Олександру Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Перелік об'єктів, поданий Чернівецькою обласною держадміністрацією, "Укравтодором" погоджено. Просимо вас також погодити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Іванович.

Чи є зауваження у Мінфіну? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу. Богдане Васильовичу, по Чернівецькій області.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений Перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Чернівецькій області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Чернівецької обласної адміністрації від 3 липня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів із спеціального фонду бюджету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Да, будь ласка, Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Смотрите, есть такая маленькая Сумская область, Черниговская область, да? Со страной-агрессором держит границу. Приблизительно та же сумма средств, которая по таможенному эксперименту. И самый большой объем контрабанды, который идет по западной границе (я же не могу ни верить Премьер-министру Гройсману), и такая маленькая сумма перевыполнения бюджета. Давайте обратим внимание местной таможни, местной администрации на то, что часть контрабандного потока надо перераспределить в бюджет для выполнения решения вопроса по строительству дорог. Чистая статистика: 175. Честно говоря, стыдно. Такой поток контрабандный и всего так мало денег на бюджет.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрій Леонідович.

Є пропозиція…

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Пане Ігорю, скажіть мені, будь ласка, ми з вами говорили раніше про те, що дорога Житомир-Чернівці у нас закінчується і кошти, скажімо, експерименту ми направимо саме на цей малесенький до Чернівців участок дороги. Ми думаємо про це, не забули?

 

ГАХ І.В. Ні, Василь Васильович, не забули. Кошти, Житомир-Чернівці, у нас дійсно дорога 03 закінчується в Припрутті, і підхід до міста Чернівці – це є дорога вже Н-10. Ми її плануємо, але плануємо на наступний рік. Там є у нас ще дві сумні ділянки, які потребують капітального ремонту, і тут передбачені проектні роботи на них.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Зрозуміло. Дякую.

Бо буде прикро, коли дорога буде у нас: велика ділянка якісна і трошки до Чернівців, де буде неякісний участок.

 

ГАХ І.В. Ми обов’язково врахуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую всім.

Є пропозиція підтримати озвучену головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем пропозицію. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Дякую, одноголосно.

Наступне. Додатково було включене питання про погодження уточненого Переліку об'єктів щодо експерименту з розвитку автомобільних доріг у Волинській області. Будь ласка, доповідає Харченко Олександр Іванович.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени бюджетного комітету! Волинською державною обласною адміністрацією поданий на розгляд перелік об'єктів на загальну суму коштів 276 мільйонів гривень 854 тисячі 800 гривень. До переліку об'єктів включена дорога Н-22 Устилуг-Рівне-Луцьк протяжністю 37,3 кілометра, загальною вартістю 245 мільйонів 428 тисяч гривень, дорога М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, під'їзд до міста Луцька, на суму 15 мільйонів 713 тисяч гривень, і ця ж дорога на відрізку 132-140 кілометр на суму 15 мільйонів 713 тисяч гривень.

Просимо вас розглянути та погодити. "Укравтодором" це питання розглянуто. Прохання погодити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Іванович.

Чи є зауваження у Міністерства фінансів? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений Перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг у Волинській області, що здійснюється у рамках експерименту, поданий листом Волинської держадміністрації від 4 липня 2018 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдан Васильович.

Є пропозиція підтримати. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую. Рішення приймається.

Переходимо до третього питання.

 

ІЗ ЗАЛУ. Вибачте, можна включити…

 

ІЗ ЗАЛУ. Додатково, це перерозподіл. (Шум у залі)

 

ПАВЕЛКО А.В. А ми його включили.

 

ІЗ ЗАЛУ. Я маю на увазі зараз розглянути.

 

ПАВЕЛКО А.В. Розглянути?

 

ІЗ ЗАЛУ. По Волині одноголосно?

 

ПАВЕЛКО А.В. По Волині – одноголосно.

Є пропозиція, додатково було включено питання, його зараз розглянути. Немає заперечень? Немає.

Ще раз. Питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству молоді та спорту України на 2018 рік відповідно до постанови уряду від 4 липня 2018 року за номером 513.

Доповідач Сушкевич Валерій Михайлович, Уповноважений Президента України з прав інвалідів.

Будь ласка.

 

СУШКЕВИЧ В.М. Дякую.

Шановні колеги! За підсумками ХІІ Зимових паралімпійських ігор під час змагань ми планували на паралімпіаді зимовій у Кореї зайняти друге місце в світі після американців. На жаль, трапилась ситуація, скажімо так, не дуже гарна з точки зору нашого російського опонента. Вони зробили можливість "списку Макларена", я думаю, ви знаєте, що це список допінгових скандальних спортсменів, вони змогли провести цих спортсменів поза регламентом на змагання і вони забрали у нас ті медалі, яких не повинно було бути у російської команди. Це перше.

Друге. Наша провідна спортсменка, зірка біатлону, на жаль, вона захворіла за два місяці до паралімпіади. Таким чином ми недорахувались певної кількості медалей, що вивело нас на третє місце, ми здобули третє місце в світі. І таким чином утворилась економія бюджетних коштів на виплату нагород спортсменам-переможцям. Ці кошти, ми звернулись до уряду України, спортсмени, тренери, фахівці, про перерозподіл цих коштів на забезпечення насамперед календаря учбово-тренувальних зборів і змагань для паралімпійців, проведення національних заходів фізкультурно-спортивних і реабілітаційних в тому числі для воїнів АТО. І уряд пішов назустріч і постанова була прийнята стосовно того, що торкається перерозподілу цих коштів. І відповідно була прийнята ця постанова, кошти перерозподілені. І відповідно звертаюсь до шановних членів бюджетного комітету погодити цей перерозподіл, щоб ми могли використати ці кошти на розвиток паралімпійського руху вже не по зимовому спорту, а на наступну каденцію підготовки наших паралімпійців і, безумовно, реабілітацію людей з інвалідністю, в тому числі фізкультурно-спортивну реабілітацію воїнів АТО.

Дякую за увагу. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую вам, Валерію Михайловичу.

Слово для співдоповіді - Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Шановні колеги! На підкомітеті ми розглянули дане питання, і абсолютно логічний і потрібний розподіл коштів державного бюджету. Я пропоную погодити встановлений постановою уряду від 4 липня за номером 513 перерозподіл видатків державного бюджету.

Прощу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Шановні колеги! Є пропозиція підтримати.

А, слово Івану Івановичу Крульку.

 

КРУЛЬКО І.І. Я хотів також виступити в підтримку цієї ідеї, тим більше відзначити роботу Валерія Михайловича з розвитку паралімпійського спорту, багаторічну роботу – і дуже важливу і дуже успішну. І навіть те, що третє місце на олімпійських іграх, мені здається, якби у нас були такі місця у нашої Національної збірної, ми були б тут задоволені. Тому я пропоную підтримати.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Підтримується.

Шевченко Олександр.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Також підтримую велику заслугу цієї людини. Він був попередній раз зі мною в парламенті. Мені дуже було приємно. Я, правда, був 4 чи 5 місяців, а він був довше. Я як людина, яка має відношення також до спорту, тому що, як би там не було, минулого року бюджетний комітет підтримав і відповідно було затверджено, чи організовано Центр олімпійської підготовки в туристичному комплексі "Буковель", то я би хотів також запросити, можливо, тих людей, які потребують допомоги в реабілітації і в тренуванні паралімпійської збірної. У нас вже, як кажуть, і гроші на те є, слава Богу, виділені парламентом, вже є тренувальна база, вже є центр і інфраструктура може бути опрацьована. Так що, давайте, як кажуть, будемо спільними зусиллями ще кращі показувати результати. І саме головне, щоб люди, які мають проблеми, з інвалідністю, щоб вони відчували себе такими, як і всі решта.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка.

 

СУШКЕВИЧ В.М. Я хочу подякувати членам комітету, персонально базу "Буковель", тому що я вже знаю відгуки, що там відкриті двері для людей на візку та інших категорій людей з інвалідністю. Дякую.

І якщо дозволять, то не по цьому питанню. Я звертаюсь, Андрію Васильовичу, до вас і до всіх членів бюджетного комітету, на жаль, інколи іде перерозподіл бюджетних коштів, які стосуються людей з інвалідністю, які чомусь не використались, і починають їх перерозподіляти. Я дуже хотів би просити, я не завжди встигаю потрапити на ці перерозподіли, я дуже просив би їх дуже уважно розглядати і поринути в суть цього питання, чому все-таки кошти для людей з інвалідністю, для яких закони України, на жаль, не виконуються, а чомусь ці кошти вважаються лишніми, і вони перерозподіляються.

В мене прохання таке і звернення до вас, подивіться уважно на ці варіанти перерозподілу.

Я дякую, вибачте.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Валерію Михайловичу.

В комітеті є повна підтримка вас з цих питань.

Шановні колеги, є пропозиція погодити встановлений Постановою уряду від 4 липня за № 513 перерозподіл видатків державного бюджету. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Валерію Михайловичу, дякую вам.

Шановні колеги, переходимо до наступних питань порядку денного.

Третє питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передачі бюджетних призначень, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету.

Перше. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Державному агентству автомобільних доріг (розпорядження уряду № 399-р).

Доповідає виконуючий обов’язки заступника голови Держагентства автомобільних доріг Харченко Олександр Іванович. Будь ласка.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановні народні депутати, я вам доповідав з цього приводу на попередньому бюджетному комітеті. Суть питання: Постановою Кабінету Міністрів прийнято рішення про перерозподіл коштів з програми розвитку автомобільної дороги Р-46 Харків-Охтирка, де загалом було по програмі 2 мільярди гривень, яка складалась з 1 мільярда 200 дорожньому фонду і 800 мільйонів гривень спец конфіскату, на бюджетну програму, нашу основну, "Розвиток мережі" 3111020 в сумі 1 мільярд 17 мільйонів гривень. На минулому засіданні рішення було не прийнято. Прошу вас розглянути.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Зважаючи на вимоги законодавства, за результатами додаткового розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету ухвалити наступне рішення: заважаючи на вимоги пункту 19 статті 14 та статті 33 Закону "Про Державний бюджет на 23018 рік" щодо джерел проведення видатків на розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення направити на доопрацювання перерозподіл видатків державного бюджету, визначений розпорядженням уряду від 10 травня за № 399-р. Прошу підтримати це рішення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Чи є зауваження, пропозиції? Мінфін? Рахункова палата? Підтримують. Дякую.

Будь ласка, Ірина Миколаївна Іванова, член Рахункової палати.

 

ІВАНОВА І.М. Дякую за надане слово, Андрію Васильовичу!

Шановні народні депутати члени Комітету з питань бюджету! Я перший раз беру участь у цьому засіданні, тому хочу вас проінформувати, що саме я є куратором в Рахунковій палаті контрольних заходів по будівництву доріг "Укравтодору" і взагалі Мінінфраструктури. Ми вже налагодили співпрацю з "Укравтодором", і є розуміння, в якому напрямку все-таки треба рухатись, щоб зменшити кількість порушень.

І в мене дуже велике прохання до шановних народних депутатів ближче до осені сформувати, якщо у вас будуть пропозиції щодо тих областей, які на 2019 рік ви вважаєте більш за доцільне, щоб Рахункова палата перевірила. Бо я маю амбітний план за 6 років, на які ви нас обрали, перевірити всі 27 областей. На друге півріччя ми плануємо 3 області. Ну ще не затверджений план, але в проекті, 10-го плануємо затвердити, Дніпропетровськ, Хмельницький і Закарпаття. Поки 3, виходячи з того, що не дуже великий зараз кадровий потенціал.

І друге питання, яке не відноситься до порядку денного, але я скористаюсь нагодою і від усіх членів Рахункової палати хочу подякувати за вчорашнє голосування щодо змін до Закону "Про Рахункову палату", що дозволить нам ефективно витрачати бюджетні кошти.

Дуже дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ірино Миколаївно.

Я думаю, що у нас є підкомітет також по цих питаннях. Так що я думаю, наш підкомітет з вами, Ірино Миколаївно, буде співпрацювати. І Валерію Васильовичу також вітання. Дякую.

Андрію Леонідовичу, будь ласка.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Эту тему уже обсуждали – Харьков-Охтырка, если почитать стенограммы бюджетного комитета. Мы же не зря говорим. Мы тогда просили выделить 250 миллионов на Киев-Сумы, а не устраивать "потемкинские деревни" в режиме 77 километров за 2 миллиарда гривен. Ну, к сожалению, нас тогда не услышали. И тем не менее мы перераспределяем. Поэтому с точки зрения сегодняшней стенограммы хочу обратить внимание, что для нас, для всех сумчан, приоритетом является дорога Сумы-Киев.

Спасибо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрію Леонідовичу.

Є пропозиція підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію, а саме: зважаючи на вимоги пункту 19 статті 14 та статті 33 Закону "Про Державний бюджет на 2018 рік", направити на доопрацювання перерозподіл видатків державного бюджету, визначений розпорядженням уряду від 10 травня № 399-р.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Рішення прийнято. Дякую.

Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Я хотів з'ясувати. Олександре Івановичу, я так розумію, що виділялося 2 мільярди з гаком на цю дорогу. А тепер ви хочете ті самі 2 мільярди залишити на цю дорогу, просто частину коштів – половину за іншою програмою розподілити. Чи на які це? Я ж дивлюся, що тут дорога та сама - Харків-Охтирка.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Я зараз поясню ситуацію. Програма в бюджеті була зафіксована, це окрема програма загальною вартістю 2 мільярди гривень. 1 мільярд 200 мільйонів гривень – дорожній фонд і 800 – спецконфіскат.

Постановою Кабінету Міністрів затверджений перелік об'єктів на цьому маршруті – Харків-Охтирка – під виготовлену проектно-кошторисну документацію. На жаль, спочатку робили, фіксували масу коштів, а потім робили проектно-кошторисну документацію. Реально по цьому об'єкту ми після виготовлення проектно-кошторисної документації попередньо зафіксували в переліку об'єктів тому, який в цілому був затверджений постановою Кабінету Міністрів, суму 982 мільйони гривень. Не 2 мільярда гривень, а 982. Ми пропонували цією постановою, ми виходили ініціатором, "Укравтодор", ми ініціювали зняття різниці між 2 мільярдами гривень і 982 мільйонами, тобто різницю – 1 мільярд 17 мільйонів гривень - кинути на програму 3111020 "На розвиток мережі" як потенційне отримання, у зв'язку з тим, що у нас недостатньо коштів по експлуатації в цілому по всій Україні 2,4 мільярда гривень. Ми хотіли цю суму коштів у 1 мільярд вкинути в 20-у програму, роз приділити пропорційно мережі доріг по всій Україні. Припустимо, є 6 тисяч кілометрів – отримав таку суму, є 7 – отримав таку, пропорційно без якогось ручного режиму.

 

КРУЛЬКО І.І. Я зрозумів. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, ідемо по порядку денному.

Рішення прийнято.

Переходимо до наступного. Передача бюджетних призначень, передбачених Державному агентству з питань електронного урядування (розпорядження уряду від 20.06.2018 № 421-р). Доповідає Голова Державного агентства з питань електронного урядування Риженко Олександр Володимирович.

Будь ласка, Олександре Володимировичу.

 

РИЖЕНКО О.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Вашій увазі представляється розпорядження 421-р, розроблений Державним агентством з питань електронного урядування в межах виконання повноважень генерального державного замовника Національної програми інформатизації та відповідно з Законом України "Про національні програми інформатизації".

Метою даного розпорядження є: ресурсне забезпечення органів державної влади, в яких не впроваджений внутрішній електронний документообіг; посилення апаратного забезпечення та захищеності ключових інформаційних систем Секретаріату Кабінету Міністрів і Міністерства юстиції; проведення серії фахових тренінгів для технічних спеціалістів органів влади; Національним агентством держаної служби України реалізація другого етапу модернізації інформаційної системи урядового контактного центру.

Загальна суму бюджетних видатків, що перерозподіляється, 77 мільйонів 478 тисяч.

Результатом реалізації акту буде перерозподіл бюджетних призначень від Державного агентства з питань електронного урядування на впровадження системи електронного безпаперового документообігу у 20 органах державної влади на суму 36 мільйонів 327 тисяч гривень. Модернізація інформаційної системи урядового контактного центру на суму 2 мільйона 200 тисяч гривень, розвиток інформаційних систем Секретаріату Кабінету Міністрів на суму 27 мільйонів 850 тисяч гривень. І розвиток захисту інформаційних систем Міністерства юстиції на 8 мільйонів 400 тисяч гривень.

Просимо погодити даний проект розпорядження.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів? Немає.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Шановні колеги, при опрацюванні даного питання на підкомітеті було звернуто увагу на певні неточності у формулюванні передбаченої передачі бюджетних призначень з огляди на вимоги частини 6 статті 23 Бюджетного кодексу та відповідного порядку використання бюджетних коштів.

Зважаючи на прийняття урядом даного рішення, пропонується рекомендувати комітету підтримати встановлену розпорядженням уряду від 20 червня за № 421-р передачу бюджетних призначень. Прошу підтримати таке рішення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Володимировичу.

Чи є зауваження у Рахункової палати? Немає.

Будь ласка, Кривенко Віктор.

 

КРИВЕНКО В.М. Дякую.

Олександре Володимировичу, я неодноразово звертався, і мені обіцяв і попередній Міністр фінансів, і діючий Перший віце-прем'єр-міністр, обіцяли вирішити таке питання: ви займаєтеся електронним урядуванням, і я розумію, що надважливим є питання інтелектуальної власності на всі наші програмні продукти, які ми використовуємо. У 2013 році, якщо я не помиляюся, компанія "АБІ Україна" і "ABBYY" єдина, яка дала там знижку до 80 відсотків на свої програмні продукти, там у них "Acrobat Readrer " і інші продукти, і повністю легалізувала все в органах державної влади. Після цього з ними не розрахувались. Вони нарахували потенційних 15 мільйонів гривень пені за ці три роки, які пройшли, вже чотири роки, ця сума, я думаю, ще збільшилась, і готові, щоб просто їм повернули кошти, які там були по курсу 8, ті 5 мільйонів гривень. І скільки вже дурили нас представники Міністерства економіки, Міністерства фінансів, що просто вже якось соромно.

Мабуть, пропустимо цей розподіл, але чи можна, щоб ви особисто взялися і довели цю справу до кінця, щоб українська держава не ганьбилась і щоб вона зайві кошти не витрачала? Ваша позиція, будь ласка.

 

РИЖЕНКО О.В. Я можу уточнити по цьому питанню. Наскільки мені відомо, це питання було в рамках, реалізовувалось в рамках легалізації по програмі, яку тоді проводила Державна служба інтелектуальної власності, яка зараз ліквідована, її функції передані Міністерству економіки. Дійсно, була така закупівля, але можу сказати, що зараз ситуація ускладнена ще тим, що  "АБІ Україна" потрапила в санкційний список, наскільки я знаю.

 

КРИВЕНКО В.М. Ні, вже немає їх там і не було.

 

РИЖЕНКО О.В. Давайте уточнимо. Але наскільки я знаю, в нас був такий лист.…

 

КРИВЕНКО В.М. Це була частина атаки проти них, тому що вони вирішили, що вони можуть державі говорити, що за борги треба платити і деякі виконавці в міністерстві, ми знаємо вже хто, займались цими провокаціями.

 

РИЖЕНКО О.В. Давайте ми уточнимо.

 

КРИВЕНКО В.М. Будь ласка.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Віктор Миколайович.

Є пропозиція перейти до голосування і підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один утримався. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Проти?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Значить, 1 - проти.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Наступне питання. В нас було додатково включено питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Мінпаливенерго на 2018 рік відповідно до розпорядження уряду від 2 липня 2018 року за № 451-р.

Доповідає заступник Міністра Корзун Анатолій Васильович. Будь ласка, Анатолію Васильовичу.

 

КОРЗУН А.В. Доброго дня, шановні народні депутати! Прохання підтримати розпорядження за № 451 від 2 липня поточного року для забезпечення виплати поточної заробітної плати шахтарям, погашення заборгованості. З неї здійснити перерозподіл коштів видатків розвитку в сумі 220 мільйонів гривень шляхом зменшення їх обсягу за програмою 1101070 "Ліквідація збиткових вуглевидобувних та вуглепереробних підприємств" - на 220 мільйонів, і збільшення обсягу за програмами 1101590 – це "Здійснення заходів із забезпечення вітчизняного виробництва вугільної  продукції та подальшого реформування державного сектору вугільної промисловості" - на 205 мільйонів гривень, і програми бюджетної 1101530 "Державна підтримка будівництва шахти № 10 "Нововолинська" - на 15 мільйонів гривень.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо, Анатолій Васильович.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу. Будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу.

Комітету пропонується ухвалити наступне рішення: погодити встановлений розпорядженням уряду від 2 липня за № 451-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу підтримати таке рішення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Є пропозиція підтримати.

У вас виступ? Запитання. Іван Іванович Крулько, будь ласка.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є таке питання. Скажіть, будь ласка, чи вирішує цей перерозподіл виплату повної заборгованості, яка утворилася на шахтах по Західній Україні?

 

КОРЗУН А.В. Повної заборгованості не вирішує. Ну, ми сподіваємося, що, можливо, буде розглянутий проект відповідного закону, який уже внесений до порядку денного Верховної Ради, це 8362, яким пропонується збільшення видатків саме за цією також бюджетною програмою, який дозволить забезпечити…

 

КРУЛЬКО І.І. Яка всього заборгованість?

 

КОРЗУН А.В. На сьогодні близько 600 мільйонів. Це буде з 10 липня. З червнем буде 1 мільярд 100.

 

КРУЛЬКО І.І. З червнем буде 1 мільярд 100?

 

КОРЗУН А.В. Так.

 

КРУЛЬКО І.І. А тоді у мене ще одне питання, якщо дозволите. А скажіть, будь ласка, для чого допускати ситуацію, коли питання такого характеру вирішується тільки після того, як шахтарі починають бунт і вирішують іти на Київ, пікетувати Верховну Раду, Кабмін і так далі? Чому ці питання ми не можемо вирішувати в такому режимі, щоб не допускати бунтів людей, які зробили роботу, і за роботу не можуть отримати заробітну плату? Будь ласка, дайте відповідь.

 

КОРЗУН А.В. Я хочу доповісти, що на поточний рік ми пропонували значно більші обсяги державної підтримки. Тільки в минулому році ми також шляхом таких подібних переносів, скажемо так, неодноразових, з допомогою вашого комітету збільшили обсяг державної підтримки майже до 2 мільярдів 200 мільйонів. На поточний рік виділено всього 900 мільйонів. Жодної гривні не було інвестовано ні протягом минулого року, не рахуючи тільки кредит, який ми там отримали, невеличкий, в банку під відсотки взяли, вірніше. І в цьому році на технічне переоснащення, коштів з 2012 року галузь не отримує. Ну, якщо в минулому році було 2 200 майже (2 мільярда 200 мільйонів) і ми в поточному році з тих 900, які були на цей рік, 365 ще мільйонів, трошки більше, віддали на погашення боргів минулого року, у нас залишилося те, що залишилося. То ми вже другий раз просимо збільшити обсяг за цією статтею шляхом зменшення інших програм бюджету. Інших джерел у нас просто не існує.

 

ПАВЕЛКО А.В. Анатолій Васильович, дякую.

Будь ласка, Сергій Іванович.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хотів запитати. Скажіть, а яка собівартість продукції?

 

КОРЗУН А.В. Собівартість продукції в середньому по галузі десь 3 тисячі 200 приблизно гривень тонна. Я точно ціни не знаю по російським вугіллям. Я знаю, що в минулому році закупили понад 13 мільйонів тонн вугілля, близько 1 мільярд 800 мільйонів доларів США.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, є пропозиція все ж таки по цьому питанню висловитись шляхом голосування. А також є ще пропозиція Василя Васильовича Амельченка. Будь ласка.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, я пропоную підтримати проект, який запропонував голова підкомітету Олександр Горбунов.

І, враховуючи ситуацію, яка склалася взагалі з питаннями оплати праці шахтарів і подальшою модернізацією шахт, я пропоную додатково включити в порядок денний розгляд законопроекту 8362 про зміни до Закону України "Про Державний бюджет на 2018 рік" (щодо належного фінансування забезпечення державного сектору вугільної галузі).

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Зараз тут і автори законопроекту, я думаю, що ми можемо.

Будь ласка, Хвича Нодарович.

 

МЕПАРІШВІЛІ Х.Н. Сегодня  еще поднялся вопрос по … (нерозбірливо) области. Шахтерам за два года не была выплачена заработная плата. Это прямо было выступление с трибуны и там упомянули министра и премьер-министра. Учтите эти вопросы, если можно тоже, потому что снова будут проблемные.

 

КОРЗУН А.В. Вони враховані в розрахунках.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Крулько Іван Іванович, потім Павлов.

 

КРУЛЬКО І.І. Я чому, власне, ставив питання? Я от деколи не розумію, ми тут є бюджетний комітет і народні депутати. Законопроект, який буде розглядалися і який запропонували включити, теж його авторами є народні депутати.

Міністерство каже, роками в цю галузь, з 2012 року чи з якого там, в цю галузь не вкладалося жодних коштів, в державне видобування вугілля. Так, а хто це повинен робити? У нас є профільне міністерство, ці шахти не є приватними, вони є державними. Так чому міністерство не б'є набат, не приходить на комітети, в парламент, не пропонує проекти законів від уряду про те, що є така проблема і треба збільшувати фінансування?!

А таким чином ви констатуєте факти, факт того, що це не робиться, перекладаєте цю всю проблему на парламент. Парламент повинен, значить, тут її вирішувати. Люди бунтують, ідуть на Київ! Це не є нормальний підхід. Я не можу з таким погодитись!

Тому, якби я чув голос міністерства з цього приводу постійно про те, що ця проблема не вирішується і, скажімо, уряд її не вирішує, то це одна ситуація. Але коли начебто робиться вигляд, що все нормально, а потім, коли припекло, тоді прийшли, то це зовсім інша ситуація.

Тому, насправді, ми-то це рішення приймемо сьогодні, і закон, мабуть, будемо підтримувати в парламенті, але я просто говорю про те, що ці рішення мають іти не від парламенту, не від депутатів окремих, а має бути державницька позиція міністерства по управлінню державною галуззю.

Дякую. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Павлов Костянтин.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Мы сейчас перераспределяем средства с определенных программ, которые мы уменьшаем. Какая сумма на остатке по этим программам осталась до конца года? И не проще ли сразу

 

КОРЗУН А.В. Вибачаюсь. Тут залишились кошти, по суті, тільки заробітна плата і утримання цих підприємств, які є в ліквідації, щоб не було якихось надзвичайних наслідків екологічного характеру і такого іншого, і якихось соціальних негативних наслідків.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Медуниця Олег.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Скажіть, будь ласка, а у вас є на наступний рік якась така стратегія, щоб ми з державного бюджету не платили зарплату шахтарям і не утримували би збиткові шахти?

 

КОРЗУН А.В. Так, я зрозумів. Дякую, за запитання.

Така стратегія існує. Вона не тільки на наступний, і на поточний рік також є. Але для того, щоб дати старт цій стратегії, вона не піде без заробітної плати. Коли у нас не вистачає  обсягів реалізації кожен місяць, ось в середньому за 5, які ми прожили, мінус іде кожен місяць, 315,5 мільйонів нам не вистачає банально, як кажуть, без відтворення, будь-якого відтворення виробництва, просто на утримання наших підприємств, це зарплата…

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Тобто ми останній раз даємо бюджетні гроші для…

 

КОРЗУН А.В. Але їх обсяг значно менший. От я вам для порівняння скажу, по тих шахтах, які сьогодні на контрольованій території, в 2013 році було виділено майже 6 мільярдів. В поточному році за цими ж самими статтями виділено те, що я сказав. На порядок менше.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Є пропозиція перейти до голосування та приймати рішення. Пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію погодити встановлену розпорядженням уряду від 20 червня 2018 року № 421-р передачу бюджетних призначень.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Одноголосно. Дякую.

І, будь ласка, зараз була пропозиція додатково включити до порядку денного розгляд законопроекту 8362.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Додатково включено.

Наступне питання – четверте. Про звернення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо погодження проекту кошторису комісії на 2019 рік. А, ми ж це питання зняли. Так, четверте питання було знято на початку.

Наступне – п'яте питання. Законопроект про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" № 8496, поданий народним депутатом Князевичем Русланом Петровичем.

Шановні колеги! На засіданні комітету присутня заступник Голови Центральної виборчої комісії Усенко-Чорна Жанна Іванівна, яка доповість з цього питання.

Будь ласка.

 

УСЕНКО-ЧОРНА Ж.І. Шановний пане Голово! Шановні народні депутати! Центральна виборча комісія просить підтримати законопроект № 8496, який спрямований на забезпечення захисту інформаційних ресурсів ЦВК та підвищення кібербезпеки.

Для реалізації такої мети в законопроекті пропонується внести зміни до додатка № 3 до Закону України "про Державний бюджет України на 2018 рік", розподіливши зокрема кошти наступним чином.

Збільшити за загальним фондом держбюджету на поточний рік обсяг бюджетних призначень для комісії за бюджетною програмою 1010 "Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів" у сумі 36 мільйонів 810 тисяч та по програмі 1050 "Функціонування Державного реєстру виборців" у сумі 12 мільйонів 850 тисяч.

При цьому варто зауважити, що законопроект не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів, оскільки такий перерозподіл пропонується здійснити в межах загального обсягу видатків, тих, які уже присутні у Законі "Про Державний бюджет України".

Хочу зазначити, що ці кошти за рахунок економії по програмі 1020, а саме "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам для проведення виборів депутатів місцевих рад", зокрема ці кошти – понад 75 мільйонів 770 тисяч – економляться за рахунок непроведення виборів у ОТГ у містах обласного значення у зв'язку із прийняттям Верховною Радою України Закону України від 3 квітня поточного року. Тобто там виборів проводити не потрібно, 75 і понад мільйонів - економиться, і їх ми 50 пропонуємо приблизно перерозподілити Центральній виборчій комісії на зміцнення кіберзахисту.

У 2019 році планується проведення виборів Президента України, народних депутатів України, і ці заходи конче необхідні для Центральної виборчої комісії. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Жанно Іванівно.

Слово надається заступнику Міністра фінансів Марченку Сергію Михайловичу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановні народні депутати, враховуючи те, що законопроект є збалансованим, у мене заперечень проти його розгляду немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергій Михайлович.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрій Васильович.

І за результатами обговорення законопроекту пропонується комітету ухвалити наступне рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроект 8496 прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету, викладених у розданих матеріалах та пов'язаних з оформленням законопроекту відповідно до правил законотворчої техніки.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Є пропозиція підтримати.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Пожелание есть.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Пожелание – записать в стенограмму: не привлекать для организации работ по кибербезопасности нашей избирательной комиссии предприятий, переданных в слепой траст Президентом Украины Петром Порошенко.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один утримався. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Рішення прийнято.

Дякую, вам Жанно Іванівно.

По законопроекту ми прийняли рішення.

Наступне. Додатково було включене питання по законопроекту 8362. Доповідач – народний депутат України Бондар Михайло Леонтійович.

 

БОНДАР М.Л. Дякую.

Шановні колеги, під час розгляду перерозподілу коштів по постанові, напевно, вже всі питання, які задали, я хочу всіх підтримати колег, які говорили, що це не депутатська функція, це міністерство профільне має цим займатися. Ну, на жаль, ми йому і допомагаємо в тому числі.

Люба реформа, ви знаєте, що не вдається без фінансування. Я скажу, що вже є приклади, коли фінансувалися державні підприємства вугільної галузі, і вони виходять на беззбитковість. Так, наприклад, ДП "Львіввугілля" зараз видобуває, наприклад, при обсязі заробітної платні там 130-135 мільйонів, видобуває на 150, на 160, на 170, і є план добувати і до 200 мільйонів. Тобто цим законопроектом ми першочергово плануємо виділити кошти на модернізацію шахт, на розробку нових лав. І тільки тоді шахти можуть вийти на беззбитковість, і вже не просити з державного бюджету дотацій, а будуть самодостатні. Тому прошу колег підтримати цей законопроект, 8362.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Михайло Леонтійович.

Слово надається Ігорю Федоровичу Молотку.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановний головуючий, шановні колеги!.. (Шум у залі)

 

ПАВЕЛКО А.В. А? Будь ласка, Міністерство фінансів. Будь ласка.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановний Андрій Васильович, шановні народні депутати! Зазначений законопроект не підтримується як такий, що не забезпечений джерелом покриття видатків.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Ігор Федорович Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. Дійсно, розглянули цей законопроект і пропонується ухвалити таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект за реєстраційним номером 8362 за результатами розгляду в першому читанні повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання з метою забезпечення збалансованості показників державного бюджету та визначення реалістичних джерел покриття додаткових видатків. Але звернутися до Кабміну та рекомендувати додатково опрацювати проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" щодо належного фінансового забезпечення державного сектору вугільної галузі, запропонувавши реалістичні джерела покриття додаткових видатків державного бюджету. Комплексно вивчити стан та проблеми державних вуглевидобувних підприємств і запропонувати шляхи фінансового оздоровлення галузі. У разі необхідності, вибачте, до вас звернення, внести відповідні законодавчі пропозиції. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ігорю Федоровичу.

Крулько Іван Іванович, будь ласка, вам слово.

 

КРУЛЬКО І.І. Я відкрию невеликий секрет всім нам, не знайдуть, скільки б ми їх не просили, ініціаторів внесення законопроекту, реальні джерела покриття видатків. Це неможливо зробити. Це не є прерогативою народних депутатів – шукати джерела. Тому що тільки уряд може знати, де можуть бути джерела для покриття тих чи інших видатків. Чому я і говорив у своєму виступі, що подібного роду законопроекти, вони мають бути ініціативою уряду, який має всі механізми і інструменти для того, щоб знаходити джерела покриття видатків. Депутат напише все, що завгодно, скаже, що з коштів, які будуть завтра зароблені чи післязавтра зароблені.

Проблема є, яка полягає в тому, що заборгованість, навіть той перерозподіл, який ми сьогодні зробили, на 200 мільйонів, він не покриє заборгованість, яка є на сьогоднішній день. А ми почули, червень закінчується, уже закінчився, і заборгованість уже тепер не 600 мільйонів, а 1 мільярд 100. А липень закінчиться, ця заборгованість буде уже близько 2 мільярдів. І так далі ми будемо іти в цій прогресії. Тому питання полягає в тому, щоб знайти вирішення проблеми.

Верховна Рада працює цей і наступний тиждень. Тому вирішити це питання можна тільки впродовж двох тижнів. Далі ми ідемо на канікули, збереться парламент у вересні, ми всі знаємо графік роботи. А проблема заборгованості буде тільки наростати, наростати і наростати.

Тому у мене є пропозиція, незважаючи на те, що цей законопроект не має дійсно реалістичних механізмів покриття видатків, але його треба запускати в парламент, приймати в першому читанні завтра і потім між першим і другим читанням знаходити разом із Кабміном механізми для того, щоб покрити заборгованість шахтарям. Ось як я пропоную робити в даному контексті. Не приймати його в цілому, а прийняти в першому читанні і знайти можливості, і після цього виносити на друге читання. Оце моя пропозиція.

Дякую.

 

(Без мікрофону)

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. То була пропозиція.

Будь ласка, Андрій Леонідович Деркач.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Уважаемые коллеги, я согласен с предыдущим выступающим, задача правительства - искать историю, связанную с покрытием дефицита. Но хочу напомнить нашим коллегам, мы неоднократно говорили о ситуации, сегодня нет, к сожалению, НКРЕКП, но, тем не менее, по оценкам экспертов, в том числе и международных, сегодня государство Украина в коррупционных схемах ТЭКа тратит 7 миллиардов долларов. Простые цифры.

И вы задавали вопросы, откуда берутся, там, цена угля рентабельна, не рентабельна? Арендованные ТЭЦ. Цена тепла Калушской ТЭЦ - разница с Сумской, Черкасской, Черниговской, Дарницкой практически в два раза. Общий объём на арендованных ТЭЦ - 3 миллиарда убытков коррупционных в год.

"Роттердам плюс" - 30 миллиардов убытков, авторы схем понятны, известны и здесь присутствовали. Украинский газ: 60 долларов - цена добычи, 250 долларов - цена для населения – это 75 миллиардов в год.

Экспорт электроэнергии и "бурштин" – 4 миллиарда гривен - это прямых убытков, и каждый киловатт дотируется на 70 копеек гражданами Украины.

"Баумгартен плюс" – это схема, придуманная Коболевым и Витренко, и их куратором бывшим, снятым, … (нерозбірливо) от внешнего управления. Общая схема убытков - 25 миллиардов на реверсе.

Итого, из кармана украинцев за 2017 год - 230 миллиардов гривен, или 550 гривен у каждого украинца, включая младенцев и пенсионеров.

Поэтому пусть уряд не рассказывает, что он не искал где-то и не знает, где взять деньги с точки зрения коррупционных схем. Объявите такую же программу в ТЭКе, как вы объявили в контрабанде, давайте порешаем и закроем эти загадки.

Прошу считать мое выступление по 214 статье как заявлением, прошу подготовить для рабочих документов стенограмму моего выступления на комитете.

Спасибо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрій Леонідович.

Будь ласка, Василь Васильович.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні друзі, я нагадаю історію питання в тому числі. Михайле, я вибачаюсь, можливо, присідайте ви.

Ми вже з вами на комітеті декілька разів піднімали серйозно це питання, здійснюючи чергові перерозподіли. Я нагадаю вам, у нас Анатолій Васильович одного разу на комітеті, згідно нашого доручення, виступав і доповідав нам якби стратегію або елементи стратегії, але тоді так все було "скомкано", так швидко все це пройшло, за одну хвилину, заступник міністра доповів, і ми погодились. Але, на жаль, системного підходу ми так не почули і не побачили.

Тому, Андрію Васильовичу, я пропоную знову: давайте все-таки, викликаємо сюди міністра. І правильно, я підтримую абсолютно слова Андрія Леонідовича, які підтверджують те, що сказав Іван Іванович, нам реально треба вимагати від уряду, від профільного міністерства бачення виходу із ситуації, із кризи.

Я прошу протокольне зробити чергове доручення до Кабінету Міністрів. Все-таки давайте не в форматі комітету або в будь-якому іншому форматі шукати шлях, щоб нарешті запропонувати зробити галузь прибутковою.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги…

 

БОНДАР М.Л. Шановні колеги, я все-таки буду просити вас підтримати цей закон, винести в сесійний зал. Не забувайте, що ви завтра, ідучи на роботу, зустрінете шахтарів, які будуть біля Верховної Ради. Це не я ініціатор. Тут є двоє голів профільних комітетів, це вони якраз їх приведуть.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ми вас зараз вислухали. Є пропозиція приймати рішення. Ви зараз маєте можливість отримати рішення комітету і завтра в парламенті доповідати та відстоювати цю позицію.

 

БОНДАР М.Л. Дякую, колеги.

 

ПАВЕЛКО А.В. І парламент її підтримає, може, інше рішення прийме. Будь ласка, це вже ваша праця в парламенті.

Одне слово від профспілки. Будь ласка, 2 хвилини.

 

ВОЛИНЕЦЬ М.Я. Михайло Волинець, голова Незалежної профспілки гірників України.

Шановні народні депутати, в нас, власне, запасів вугілля, виходячи з того, що ми видобули в минулому році і зараз, вистачить на 830 років видобутку. В нас є шахти, є шахтарі, є вся інфраструктура, шахтарські міста. В той же час прошу врахувати, інформацію хочу дати, що за кордоном в минулому році купили і завезли в Україну вугілля на 52 мільярди гривень. Якби хоч 10 відсотків дали у вугільну галузь, то ми б зберегли і шахти, і не було б цієї заборгованості. Це перше питання.

В нас запасів нафти на 33 роки, розвіданих запасів, природного газу – на 26 років. І те, що ми зараз намагаємось купувати 85 відсотків об’єму імпортованого вугілля з Росії, з країни-агресора, то ми також залежимо від всіх видів енергоносіїв від Росії: по нафті, газу, по ядерному паливу, по зберіганню ядерного палива і таке подібне.

Тому велике прохання зробити все можливе, зараз позитивно проголосувати, бо ми закладаємо міну завтра на парламент, перекладаючи відповідальність на інших.

Дуже дякую, що ви уважно поставились, вислухали нас. Заборгованість зараз по заробітній платі, представник міністерства намагався сором’язливо  в два рази зменшити. Є повна тенденція до зростання. Ні однієї копійки не закладено на зарплату до кінця року шахти № 10 "Нововолинської".

Вночі видали шахтаря з кровотечою. Прошу це врахувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо за ваш виступ.

І завтра пропонуємо в парламенті…

 

ТУРМАНОВ В.І. Два слова. Коллега мой сказал. Вот здесь многие депутаты поднимали вопрос...

Я – Турманов Виктор Иванович – председатель профсоюзов работников угольной промышленности Украины.

Депутаты правильно вопрос подимали – это проблема правительства. Но я хочу вам последнее сказать, мы туда обращались, я встречался как председатель профсоюза раза три с Первым вице-премьер-министром Кубивым по поручению Премьер-министра. И мы обговаривали: давайте отрасль сбалансируем. Мы наметили реформы. Какие реформы можно проводить, если не платится зарплата 2-3 месяца? У нас вообще катастрофа! Сегодня "амбарные книги" завели, шахтер выезжает, в семью же надо продукты, подходит под запись – записался в "амбарной книге", потом получил, потом принес. Ну, куда мы дошли?!

Поэтому Министерство финансов такую позицию ведет постоянную: "коштів немає"! На последнем заседании, когда были шахтеры 20 июня здесь, на акции, Премьер-министр дал поручение Министру финансов, Министерству угля сбалансировать отрасль. Он же сам подчеркнул, в прошлом году было выделено по этой статье, что мы говорим, себестоимость – 2,3 миллиарда, в этом году 900 миллионов. Ну, о чем можно говорить? Ну, сделали шахтеров заложниками, вы знаете, нищими. Вот каждый раз к вам... Честно говоря, огромное спасибо, что вы с пониманием, но все время мы натыкаемся на "перенос надо сделать". Как "пожарники" работаем, так не должно быть.

Поэтому я бы просил вас, уважаемые коллеги, поддержите шахтеров, поддержите проект закона 8362.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую вам за виступ.

Я думаю, що ми якраз і наполягаємо на зверненні до Кабінету Міністрів України додатково опрацювати таку можливість фінансування забезпечення державного сектору вугільної галузі, те, про що доповів голова підкомітету Молоток Ігор Федорович.

Ще раз, колеги, пропонується перейти до голосування та підтримати першого доповідача голову підкомітету Молотка Ігоря Федоровича, його пропозицію по проекту рішення. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Утрималися – 4. Рішення прийнято.

 

ІЗ ЗАЛУ. 5 утрималося.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Рішення приймається.

Шановні колеги, хочу проінформувати вас, що 6 липня у приміщенні Міністерства оборони України має відбутися зустріч керівництва Міністерства оборони з народними депутатами України з метою обговорення законодавчого врегулювання актуальних питань життєдіяльності Збройних Сил України та запропонувати вам у разі зацікавленості взяти участь у зустрічі.

Дякую, колеги.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим.

Дякую всім за участь. Бажаю успіхів.

Будь ласка, Андрій Гордєєв – наш почесний член комітету.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Доброго дня, шановні колеги! За час роботи бюджетного комітету є певні зрушення і результати роботи в Херсонській області, тому принагідно всіх запрошую на виїзне засідання 13 липня до Херсонщини.

 

ІЗ ЗАЛУ. Будемо обов'язково.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую всім за участь!

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку