Повідомлення

Перейти до розділу
15 вересня 09:36
Проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік за реєстр. №8000 від 14.09.2022 посилання...
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України у 2021 році та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ від 15.07.2021 №1652-IX «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
02 грудня 18:28
Українську націю не зламати російським енергетичним тероризмом – стверджують у Комітеті з питань бюджету докладніше
02 грудня 09:00
Оголошення про умови та строки проведення повторного конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати докладніше
01 грудня 17:35
Комітет з питань бюджету направив Верховній Раді України рішення про результати проведених заходів конкурсу на зайняття посади члена Рахункової палати разом з висновками щодо кожного кандидата докладніше
28 листопада 12:44
У Комітеті з питань бюджету вітають прийняття рішень про визнання росії державою-спонсором тероризму докладніше
21 листопада 14:11
Комітет з питань бюджету інформує про видатки державного бюджету на національну безпеку та оборону за десять місяців поточного року докладніше
16 листопада 17:03
Щодо розгляду заяви Голови Рахункової палати Пацкана В.В. про звільнення з посади докладніше
16 листопада 16:30
Президентом України підписано Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (прийнятий 19 жовтня 2022 року) докладніше
10 листопада 17:04
У державному бюджеті на 2023 рік передбачено достатньо коштів для проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану докладніше
12 лютого 2019, 11:58

Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №166 від 06.02.2019

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

 

 

6 лютого 2019 року

 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. … Кворум є. Засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснювати підрахунок голосів, результатів голосувань щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного. Проект порядку денного у вас є. Чи є пропозиції ще до порядку денного?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Якщо пропозицій до порядку денного немає, переходимо до розгляду питань.

По першому питанню доповідає Левченко Юрій Володимирович, голова підкомітету.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Я буду. Його немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Вибачте. Шкварилюк Володимир Васильович.

Прошу.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Дякую, Василю Васильовичу. Поки Левченка немає, то я буду доповідати по першому питанню. Опрацьовано за весь період між засіданнями 47 законопроектів, із них 16 такі, що не мають впливу на показники бюджету, і 31 такі, що мають вплив на показники бюджету. Якщо немає заперечень і доповнень до цих законопроектів, то прошу підтримати. Якщо є, то прошу висловитись.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Володимире Васильовичу.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету, прошу голосувати.

Хто за? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати проект рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто за? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Переходимо до розгляду другого питання. Про погодження переліку об'єктів будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг у Закарпатській області, що здійснюються у 2019 році за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету згідно з листом Закарпатської обласної державної адміністрації. 

Доповідає директор департаменту Закарпатської ОДА Маляр Едуард Миколайович.

Прошу, Едуарде Миколайовичу.

 

МАЛЯР Е.М. Доброго дня, шановні депутати! На розгляд відповідно до вимог Бюджетного кодексу подається перелік об'єктів, які плануються в 2019 році до ремонту. У 2018 році розпочали ми так само ремонт цих доріг і запланували їх продовжити у 2019 році. Нещодавно було даний перелік погоджено Укравтодором. Укравтодор нам погодив і надав пропозицію, щоб ми, розпочавши об'єкти, завершували чимскоріше, тому що ремонт необхідний.

Прошу комітет підтримати по даному питанню.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Едуарде Миколайовичу.

Слово надається виконуючому обов'язки заступника Голови Держагентства автомобільних доріг України Харченку Олександру Івановичу.

Прошу, Олександре Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Василю Васильовичу! Шановні члени бюджетного комітету! Укравтодор перелік, поданий Закарпатською обласною державною адміністрацією, погодив з невеликими зауваженнями.

Просимо вас також погодити.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Олександре Івановичу. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Немає представника Міністерства фінансів?

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую. Юрію Володимировичу, я проінформую вас, що, на жаль, так склалося, що тільки, щойно, було розглянуто перше питання. Так що вибачайте, будь ласка. Ну без його присутності.

Так, дякую.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу. Прошу, Богдане Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую, Василю Васильовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перелік об'єктів  щодо автомобільних доріг у Закарпатській області, що здійснюється за рахунок відповідної субвенції, поданий листом Закарпатської облдержадміністрації від 5 лютого 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

Шановні колеги! Прошу, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я подивився цей перелік, але оскільки він зачепив мою частину, рідну частину Закарпаття, я не можу не висловитись з приводу цього переліку. Я дивлюсь мій рідний Іршавський район. Передбачається виділити на ремонт 3 мільйони 860 тисяч, в тому числі дорога, яка йде мимо мого села, але ніяк не доходить (село, в якому останній раз робили ремонт за часів Австро-Угорщини), де поруч з селом на дорогу Загаття - Чорний Потік 200 тисяч гривень.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 200 гривень?

 

ПИНЗЕНИК В.М. 200 тисяч. Друзі, то краще не давати. Та краще не давати, ну це смішно, коли на цілий район… Для чого ми це робимо? Ну що, треба викинути гроші по 200 тисяч? На другу 300 тисяч. Якщо немає грошей, то є людська логіка: давайте якусь дільницю збудуємо, а не будуємо інше. Але це просто смішно - витрачати… Я думаю, що це не тільки проблема мого того куточка, який я добре знаю. Там бездоріжжя повне. Але, мабуть, така ситуація і в інших районах Закарпаття. Я вважаю, що ми не повинні розпорошувати, кусочком солі розмазувати копійки. Нічого такий ремонт не дає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Едуарде Миколайовичу, прошу вас.

 

МАЛЯР Е.М. Можна відповісти?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Нужно.

 

МАЛЯР Е.М. Дякую.

Із загальної кількості кілометрів, які є в Закарпатті, передані відповідно до постанови Кабінету Міністрів з 2400 кілометрів, ми можемо зробити на ту суму, яку нам було передбачено в 2018 році, 46 кілометрів. Тобто ми повинні з 2,5 тисяч кілометрів вибрати десь 46 кілометрів, зробити. Тому прийнято рішення обласною адміністрацією й обласною радою розпочати будівництво, виготовлення проектних документацій (це ми все здійснили в 2018 році) і на кожну дорогу виділяємо для того, щоб тендерні процедури, якщо провелися, щоб ми могли зареєструвати договір із інших джерел, не заборонених законодавством. А це, пояснюю, в 2018 році на дороги було виділено з державного бюджету 218 мільйонів, робіт ми зробили на 450 мільйонів за рахунок Дорожнього фонду, за рахунок Державного фонду регіонального розвитку, за рахунок соціально-економічного. Тобто в цьому році ми так само плануємо виконати роботи не за 200 тисяч гривень, як ви говорите, безпосередньо на цій ділянці дороги, а є тендерні процедури. Вас цікавить, я перепрошую, яка то дорога була?

 

ПИНЗЕНИК В.М. (Без мікрофону)  …. загальний державний фонд.   

 

МАЛЯР Е.М. Там по тендерних процедурах вартість становить 8-10 мільйонів гривень.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. А навіщо 200 тисяч тоді?

 

МАЛЯР Е.М. Ми провели тендер, щоб зареєстрували угоду, нам потрібно було виділити певну суму.

 

МАТВІЄНКО А.С. Та ви без цього можете робити, це не ті гроші.

 

МАЛЯР Е.М. Дивіться, ці цільові кошти передбачаються на дороги місцевого значення.

 

МАТВІЄНКО А.С. Виділяти не обов'язково, ви робіть проект.

 

МАЛЯР Е.М. Проекти готові.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Це для тендеру, Анатолію Сергійовичу, вони це не на проект. Проект у них вже є.

 

(Загальна дискусія)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, Едуарде Миколайовичу, ну скажіть, на яку суму готовий проект, от на питання Віктора Михайловича? 8 мільйонів? 200 мільйонів? 200 мільйонів, зрозуміло.

Ще питання у кого? Іван Іванович Крулько, прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановний Едуарде Миколайовичу, є до вас питання, скажіть, будь ласка, на яку суму в цьому проекті, який ви нам подали, закладений ремонт двох доріг? Це дорога Н-09.

 

МАЛЯР Е.М. Це державна дорога.

 

КРУЛЬКО І.І. Державна дорога? Це тільки місцеві дороги?

 

МАЛЯР Е.М. Це суто місцеві дороги. Дороги, які були передані обласним адміністраціям.

 

КРУЛЬКО І.І. 150 мільйонів гривень закладено на Н-09.

І дорога Київ – Чоп, це теж дорога загальнодержавного значення.

 

(Шум у залі)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Дякуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Едуард Миколайович, але ж я… Ні, не дякуємо. У нас не буде більшої можливості, початок року. Дайте мені, будь ласка, відповідь, коли ви в останній раз були в Рахові?

 

МАЛЯР Е.М. Я?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так, ви.

 

МАЛЯР Е.М Відповідаю, я родом із Рахова, з Великого Бичкова. Я був у батьків на свято на Різдво.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Скажіть мені, будь ласка, чи у вас чи у Москаля, ну, болить же ж душа за цю дорогу Мукачеве – Рахів? Чи не болить?

 

МАЛЯР Е.М. Болить.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Болить. Ми ж з вами звичайні люди. Ті депутати бувають в округах, і в тому числі і в Закарпатті, кожний від своєї команди, фракції відповідає. Скажіть, будь ласка, що заважає, чого не вистачає керівництву області, керівництву "Автодору", Олександре Івановичу, і до вас це питання, бо це державна дорога, чого не вистачає, щоб цю дорогу зробити? І забути, як каже Віктор Михайлович, на 10 років, бо має бути гарантія 10 років дорозі, яку зроблено як нову. Прошу.

 

(Шум у залі)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути) 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Це була преамбула. Едуарде Миколайовичу, прошу вас.

 

МАЛЯР Е.М. Я перепрошую, по компетенції за державні дороги відповідає у нас Укравтодор. Але я можу відповісти, що у 2018 році кошти, які були виділені і підтримані бюджетним комітетом – це по митному експерименту, ми намагалися на цю дорогу виділяти ці кошти. І це було 200 мільйонів гривень, які пішли на Мукачеве – Рогатин. Але так як тендер був на мільярд 600 мільйонів, то, зрозуміло, що зробити і так, як ви кажете, дуже важко з фінансового стану, який на сьогоднішній день доведений.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Я сподіваюсь, що я правильно зрозумів. І просив би колег, якщо я правильно розумію, і ви підтвердите, що мова йде не про загальний обсяг фінансування, мова йде про те, що починаються роботи по фінансуванню. Але я хотів би почути від вас і від "Автодору", що якщо будуть на наступні виділення коштів, то вони будуть іти на ті вже дороги, які ми тут зазначили щоб не розпорошувати кошти.

 

МАЛЯР Е.М. Звичайно.

 

ПИНЗЕНИК В.М. В такому випадку я готовий закликати і колег теж підтримати.

 

МАЛЯР Е.М. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую. Іване Івановичу, у вас немає питань більше?

 

КРУЛЬКО І.І. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Олександр Іванович Харченко, а коли ми будемо затверджувати розподіл коштів на державні дороги?

 

ХАРЧЕНКО О.І. (Без мікрофону) … Сьогодні прийнята постанова на Кабінеті Міністрів.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Робимо висновки, шановні народні депутати.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо!

 

МАЛЯР Е.М. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Пропонується підтримати комітету рішення, запропоноване головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем, а саме: погодити перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Закарпатський області, що здійснюється за рахунок відповідної субвенції, поданий листом Закарпатської облдержадміністрації від 5 лютого 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо. Хто за? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один утримався, рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Переходимо до розгляду третього питання: про звернення Рахункової палати від 16 січня цього року щодо перешкоджання посадовими особами Національної акціонерної компанії НАК "Нафтогаз України" проведенню заходу державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту).

Доповідає член Рахункової палати Яремчук Ігор Миколайович.

Прошу, Ігорю Миколайовичу.

 

ЯРЕМЧУК І.М. Дякую, Василю Васильовичу. 11 червня 2018 року до Рахункової палати звернулись народні депутати Яніцький і Дехтярчук з проханням проведення перевірки надходжень до державного бюджету дивідендів, нарахованих на акції публічного акціонерного товариства НАК "Нафтогаз України". В 2018 році Рахункова палата розглянула звернення народних депутатів і включила до плану роботи на 2018 рік розгляд питання щодо проведення аудиту ефективності за управлінням об'єктами державної власності, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, а саме корпоративними правами держави у статутному капіталі компанії НАК "Нафтогаз України".

В жовтні місяці був розпочатий аудит ефективності, були проведені контрольні заходи на об'єктах управління (це Міністерство економіки і Секретаріаті Кабінету Міністрів). В жовтні місяці, 3 жовтня, контрольна група вийшла на об'єкт НАК "Нафтогаз України" щодо здійснення заходу контролю на об'єкті, самому НАК "Нафтогаз України". "Нафтогаз України" розглянув наше звернення і на адресу Рахункової палати направив лист за підписом директора департаменту з правових питань НАК "Нафтогаз України" Теклюка щодо відсутності у Рахункової палати підстав для проведення аудиту НАК "Нафтогаз України".

На неодноразові звернення Рахункової палати щодо можливості проведення зовнішнього фінансового контролю на об'єкті контролю, який називається НАК "Нафтогаз України" була нам надана письмова відповідь щодо неможливості здійснення цього заходу.

В жовтні місяці, а саме 26 жовтня, контрольна група була не допущена в приміщення НАК "Нафтогаз України", про що контрольною групою було складено протокол про адміністративне правопорушення і направлено його до Шевченківського районного суду.

Голова Рахункової палати в жовтні місяці, 31 жовтня, звернувся до Прем'єр-міністра України Гройсмана Володимира Борисовича щодо прохання в межах повноважень сприяти у здійсненні Рахунковою палатою проведення аудиту.

Також ми звернулися листом до Голови Верховної Ради і такий же лист ми направили до бюджетного комітету. Разом з тим, відповідь "Нафтогазу" була наступною, про те, що ми не маємо повноважень щодо здійснення цього контрольного заходу.

У мене все.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую за інформацію.

Слово надається члену правління НАК "Нафтогаз" Колбушкіну Юрію Петровичу. Прошу, Юрію Петровичу.

 

КОЛБУШКІН Ю.П. Добрий день, Василю Васильовичу! Шановні депутати! Дійсно, ми неодноразово звертали, подавали свої зауваження до цієї перевірки, оскільки в той час, по-перше, там написано "суб'єкт перевірки", а у нас суб'єкт перевірки Кабінет Міністрів, а ми - об'єкт. А у нас об'єкт управління - це корпоративні права.

Крім того, в той час, коли збиралася прийти на аудит Рахункова палата, у нас уже проходив аудит Державної аудиторської служби і Державної фіскальної служби одночасно.

І з цього питання наша юридична служба дала свої, як кажуть, висновки,  що було неодноразово направлено в державну Рахункову палату, а також учора ми направили і на підкомітет, ваш підкомітет.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякуємо, Юрію Петровичу.

Слово надається голові підкомітету Крульку Івану Івановичу.

Прошу, Іване Івановичу.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую. Ну звичайно, така досить детальна відповідь була шановного Юрія Петровича від "Нафтогазу". І я хотів би сказати одну ключову річ, що всі публічні фінанси, які є в структурі державного бюджету або наповнюють його, вони є об'єктом перевірки в тому числі Рахункової палати.

І я хотів би сказати, що це не рядова ситуація, яку ми зараз розглядаємо, це є прецедент, коли орган зовнішнього фінансового контролю - Рахункова палата, яка має належні повноваження, діяльність якої регулюється Конституцією України і Законом "Про Рахункову палату", не була допущена до виконання своїх безпосередніх обов'язків в НАК "Нафтогаз".

Вчора відбулося засідання підкомітету з питань державного фінансового контролю і діяльності Рахункової палати з цього приводу. Жоден представник від НАК на це засідання не прибув. Лист, який ми отримали, він був такого змісту, що, значить, НАК "Нафтогаз" запізно отримав. Тобто отримали в п'ятницю - лист на 5 сторінок написати часу було, а прислати представника не було.

Тому я вважаю, що ці всі дії, про які ми зараз говоримо, вони зроблені з однією метою, щоб ті можливі корупційні діяння, які відбуваються в НАК "Нафтогазі", ніхто не міг перевірити. Ви є публічною компанією, 100 відсотків власності НАК "Нафтогазу" належить державі. І хто, як не орган зовнішнього фінансового контролю – Рахункова палата, повинен перевірити діяльність? Навпаки, потрібно створювати такі умови, тому що це в першу чергу підвищуватиме довіру партнерів, міжнародних партнерів, інвесторів до України. Якщо НАК "Нафтогаз" закритий, якщо створюються прецеденти, коли не допускається до такого аудиту Рахункова палата, то, по-перше, це принижує Рахункову палату, це принижує парламент, який формував Рахункову палату, і це сформує недовіру до Української держави з боку наших міжнародних партнерів.

Я вважаю, що наше завдання як парламентського комітету, який якраз тісно співпрацює з Рахунковою палатою, і, власне, Рахункова палата є органом парламентського контролю за публічними фінансами, не просто розібратися в цій ситуації, а зробити все можливе, забезпечити, щоб такий аудит відбувся.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Репліка без мікрофону)

 

КРУЛЬКО І.І. Дайте я завершу.

Тому я хотів би у зв'язку з цим запропонувати для нашого комітету проект ухвали, який, я вважаю, ми повинні прийняти. Можливо, для початку все-таки зрозуміти логіку "Нафтогазу", в чому була така причина, чому вчора під час підкомітету не з'явився ваш уповноважений працівник, в чому була причина, і, власне, щоб ми тут як комітет мали можливість заслухати. Є Рахункова палата, є член Рахункової палати, який за цей контрольний захід відповідальний, тут присутній заступник голови Рахункової палати, є член правління "Нафтогазу". Давайте, будь ласка… Для нас надзвичайно важливо зрозуміти вашу логіку, чим ви керувалися, коли не виконали вимоги Закону "Про Рахункову палату" і не допустили Рахункову палату на своє засідання.

 

МАТВІЄНКО А.С. Треба створити групу…

 

КРУЛЬКО І.І. Група створена.

 

МАТВІЄНКО А.С. (Без мікрофону) …. Давайте вивчимо, що ж ми…

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Іване Івановичу.

 

КРУЛЬКО І.І. Секунду! Будь ласка, дайте відповідь на питання. У мене зараз буде проект ухвали. Я би хотів просто логіку зрозуміти.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Іване Івановичу, я розумію, проект ухвали є. Але я пропоную після вашого виступу голови підкомітету дати можливість колегам задати питання.

 

КРУЛЬКО І.І. Добре. Тоді я запропоную проект ухвали нашого комітету. Перше: НАК "Нафтогазу" забезпечити виконання законних вимог Рахункової палати щодо проведення аудиту ефективності, стану планування і своєчасності надходження до державного бюджету дивідендів, нарахованих на НАК "Нафтогаз".

Друге: Рахунковій палаті вжити необхідні, передбачені законом заходи, для притягнення до відповідальності винних у перешкоджанні посадовими особами НАК "Нафтогаз" здійсненню зазначеного аудиту, керуючись статтями 7, 32, 33, 41 Закону про Рахункову палату, статтями 188 зі значком "19" і 255 Кодексу про адмінправопорушення і статтею 351 зі значком "1" Кримінального кодексу.

Третє: рекомендувати Рахунковій палаті у тижневий строк надати комітету деталізовану інформацію щодо перешкоджання посадовими особами "НАК "Нафтогаз" здійсненню Рахунковою палатою зазначеного аудиту і вжиття Рахунковою палатою передбачених законом заходів про притягнення до відповідальності винних осіб.

Хочу нагадати, що ми як комітет, коли розробляли Закон про Рахункову палату і приймали його на засіданні Верховної Ради, чітко передбачили всі можливості для Рахункової палати реагувати. Як ми почули із інформації члена Рахункової палати Ігоря Миколайовича Яремчука, такі дії були зроблені. Відповідно подана заява до суду.

Тому я вважаю, що ви, як відповідно до нашої ухвали, інформуйте комітет стосовно того, що ви робите. Зі свого боку ми також зробимо свої дії як комітет, якщо комітет це підтримає, як Комітет Верховної Ради з питань бюджету, поінформуємо Голову парламенту і Кабінет Міністрів стосовно цієї ситуації і будемо всіляко сприяти тому, щоби все-таки повноваження Рахункової палати реалізовувались і прецедентів таких не створювати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Іване Івановичу.

Я тепер прошу колег задавати питання по суті.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

КРУЛЬКО І.І. Ми маємо лист Рахункової палати до комітету. Дайте ж я відповім на ваше питання. Ми маємо лист Рахункової палати до комітету про те, що вони не змогли зробити захід перевірки, оскільки їх не було допущено на об'єкт перевірки НАК "Нафтогаз".

Питання полягає в тому, що вони не могли зробити жодних висновків, оскільки відповідний захід, який мав відбутися на НАК "Нафтогаз", не відбувся через фізичний недопуск контрольної групи, яка туди виїжджала. Тому ми як Комітет з питань бюджету для того, щоб не створювати такі прецеденти, бо це перший прецедент фактично в діяльності Рахункової палати, власне, і винесли це питання на комітет. Бо це не рядова ситуація, це прецедент.

 

МАТВІЄНКО А.С. Може комітет підготувати рішення з цього приводу?

 

КРУЛЬКО І.І. Рішення готово.

 

МАТВІЄНКО А.С. Але ж ви дали висновок…

 

КРУЛЬКО І.І. Ні. Я оголосив резолютивну частину рішення Комітету з питань бюджету. В рішенні комітету ми викладаємо всі підстави, які були.

 

(Загальна дискусія)

 

КРУЛЬКО І.І. Ні, я як підкомітет вношу пропозицію.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Іване Івановичу.

Шевченко, потім Мельник.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Вітаю друзі!

Я тут підтримую, як кажуть, Івана Івановича Крулька. Прошу депутатів підтримати. Тому що, як мінімум, в моральному аспекті прийдеться всім відповісти, якщо будемо "кришувати" схеми НАК "Нафтогаз" і "Роттердам плюс". А ці схеми ведуть в приміщення, яке напроти нас – в Адміністрацію Президента, через отого як кажуть, Вовка чи Зайця, як його звати? Вовк і заєць – "Ну, погоди" у нас: біжимо по кругу.

Тобто у кожної родини через НАК "Нафтогаз" і "Роттердам плюс" вимивається 5 тисяч гривень щороку – це страшні мільярди гривень! Тому такі організації, які не допускають Рахункову палату, вони не повинні взагалі бути, скажімо, на небосхилі нашого бізнесу. Тому що в незалежності від того, якої форми власності підприємство, воно не може так нахабно себе поводити. А я ще раз кажу, чому дозволяється так нахабно поводитись керівництву НАК "Нафтогаз", тому що все це одна велика, знаєте, така, можна сказати, злочинна шайка і організація, яка називається "Адміністрація Президента і його друзі". Тобто якщо ми сьогодні не переможемо оту корупцію, яка сьогодні повністю обв'язала все наше суспільство, в лиці Президента і його "компашки", нічого хорошого не буде. Тому, друзі, давайте не боятись, давайте не допустимо і зробимо імпічмент Президенту, не допустивши його на другий термін. (Шум у залі) Тому що якщо ми допустимо його на другий термін, то, вибачте, спочатку "уб'ють" великих, потім заберуть все у всіх. Анатолію Сергійовичу, це моя думка, на вашу не претендую.

По суті треба зробити так і прийняти результативне рішення, щоб не допускати вплив "Президента і Ко" на, перепрошую, на рішення НАК "Нафтогаз". І чимшвидше те акціонерне товариство буде продане в чесні руки, тим швидше у нас буде порядок. А поки держава володіє будь-якою власністю, бардак і хаос забезпечено. Це моя думка, і це відношення до цих конкретних людей не має. Вони заручники ситуації.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую. Дякую, Олександре Леонідовичу.

Прошу, Сергій Іванович Мельник.

 

МЕЛЬНИК С.І. Шановні колеги! Я хотів би просто сказати, знаєте, як колишній міський голова. Мені досить дивно, наприклад, що я направляю на перевірку у "Хмельницькводоканал" чи "Хмельницьктеплокомуненерго", яким я затверджую фінплан і в кінці року розглядаю виконання фінплану, а тут кажуть, що, вибачте, це не ваша компетенція.

Наступне питання. Щодо формулювання - я свою думку скажу. Я десь тут погоджуюсь, і мені здається, дуже грамотні юристи "Нафтогазу", тому що метою аудиту є встановлення фактичного стану справ щодо діяльності суб'єктів управління корпоративними правами. Ну я погоджуюсь, що десь не до кінця Рахункова палата правильно сформулювала, тому що це не йде перевірка. Але питання, розумієте, от взяти просто неправильне формулювання, от я згоден, що десь ви просто, знаєте, так…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  … вони "лазейку" нашли, щоб просто сказати…

 

МЕЛЬНИК С.І. Так. "Ви неправильно сформулювали, ми вас не допустили". Тому я вважаю, Іван Іванович більш грамотно сформулював, абсолютно тут погоджуюсь. Тому я вважаю, що комітет має підтримати формулювання Івана Івановича, дати можливість, якщо наступний раз буде недопуск, тоді ми будемо по-іншому говорити. А зараз, я вважаю, треба підтримати позицію підкомітету, їх формулювання і рухатись вперед.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так, Богдан Васильович Дубневич.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Я підтримую пропозицію Івана Івановича. І дуже, шановні колеги, прошу вас усіх, чотири роки в бюджетному комітеті не було політики, і я вас дуже прошу дотримуватися того. Політика є за дверима бюджетного комітету, а в бюджетному комітеті прошу по-діловому і по-розумному.

Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я тому і закликав всіх колег задавати питання по суті. Шановні колеги, є ще питання до представника "НАК "Нафтогазу"?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Немає. Прохання підтримати Івана Івановича від підкомітету.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую вам. Іване Івановичу, прошу, заключне слово.

 

КРУЛЬКО І.І. Якщо дозволите, коментар. У мене пропозиція дуже чітка, є проект ухвали. Я дякую всім колегам за підтримку. І найголовніше завдання, яке сьогодні з цього комітету ми повинні винести для себе, що якщо ми дозволимо, щоб отой орган, який є єдиним органом незалежним фінансового контролю, був упосліджений у правах, коли вони навіть не можуть зробити аудит… Аудит робиться для кого? Для того, щоб суспільство і парламент знали реальні обставини діяльності всіх підприємств державних структур, які оперують публічними фінансами. Особливо такі, як НАК "Нафтогаз".

Тому дякую і прошу підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую. Шановні колеги, я тільки… Сергію Івановичу! Значить, ви всі дуже правильно говорили, і позиція Івана Івановича дуже правильна. Для того, щоб ми розуміли, що Рахункова палата – це важливий і, можливо, єдиний елемент парламентського контролю, який має сьогодні зробити все, щоб відновити довіру платників податків до держави, і тому я прошу вас підтримати запропоноване головою підкомітету Крульком Іваном Івановичем рішення. Хто за, прошу голосувати. Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 1 - утримався. Рішення прийнято. А ні, не утримався? Вибачте, я просто по привичці. Одноголосно - за.

 

(Шум у залі)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую. Шановні колеги, щодо питань порядку денного рішення комітету прийнято. Оголошую засідання комітету закритим.

Дякую всім. Бажаю успіхів.