СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету
21 серпня 2024 року
ПІДЛАСА Р.А. Переходимо до наступного засідання у режимі відеоконференції.
Чи є у нас Zoom? Чи добре нас чують на Zoom? Може хтось відізватися?
Дякую Міністерству внутрішніх справ, що прийшли.
Шановні колеги на Zoom, чи може хтось подати ознаки життєдіяльності? Чи може хтось подати сигнал, що чує нас? На Zoom хтось нас чує? Дякую. Чудово.
Тоді переходимо до традиційного нашого засідання у режимі відеоконференції. Кому потрібно фізично бути відсутнім з нами у білій залі, ви можете підключатися на Zoom і власне переміщатися в ті простори, в які ви хочете.
Вітаю вас ще раз. Продовжуємо роботу. Пропоную розпочинати засідання.
На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету у режимі відеоконференції.
Напишіть, будь ласка, депутатам в чаті, щоб вони підключалися. Добре?
Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.
Зараз я буду оголошувати за списком прізвища члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.
Підласа Роксолана Андріївна присутня.
Крулько Іван Іванович.
КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Лопушанський Андрій Ярославович.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Цабаль Володимир Володимирович.
ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Батенко Тарас Іванович. Тарас Іванович!
БАТЕНКО Т.І. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
ГЕРМАН Д.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Тільки ми вас не бачимо. А можна зробити так, щоб ми бачили людину, яка говорить? О, дякую.
Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Гончаренко Олексій Олексійович. У мікрофон, будь ласка.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.
Забуранна Леся Валентинівна.
ЗАБУРАННА Л.В. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кіссе Антон Іванович.
КІССЕ А.І. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кузбит Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.
Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. В залі присутній Лаба? Чи на Zoom? Ага, бачу, бачу.
Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Люшняк Микола Володимирович.
ЛЮШНЯК М.В. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Молоток Ігор Федорович.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.
Пуртова Анна Анатоліївна.
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. Колеги, доброго дня. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Дякуємо, Оресте Ігоровичу, що включились.
Северин Сергій Сергійович.
Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.
ШПАК Л.О. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Володимире Володимировичу, прошу підтвердити наявність кворуму.
ЦАБАЛЬ В.В. Зареєструвалось 28 членів Комітету. Кворум є.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Засідання оголошую відкритим.
Шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного і відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО, а також в чат і на електронну пошту у Верховній Раді. Прошу підтримати.
Володимире Володимировичу!
ЦАБАЛЬ В.В. Так. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук. Олено Євгенівно! Не голосувала.
Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Павле Андрійовичу! Не голосував.
Батенко.
БАТЕНКО Т.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна. Відсутня на голосуванні.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний.
КАЧНИЙ О.С. Качний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Кунаєв. Відсутній.
Лаба Михайло Михайлович. Відсутній.
Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЛАБА М.М. Лаба – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба – "за".
Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний. Олександр Станіславович!
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха, 22.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. Шпак – за.
ЦАБАЛЬ В.В. 26 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Шановні колеги, переходимо до розгляду питань порядку денного.
Я хочу повідомити, що ми трошки обмежені в часі, тому що о 16:30 у цій залі відбувається міжнародна зустріч у Голови Верховної Ради, але я сподіваюся, нам вистачить часу для обговорення цього питання. Питання важливе – про підготовку до другого читання проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні під номером 11131.
Відповідну порівняльну таблицю і проект рішення вам надано.
Пропоную ухвалити регламент розгляду цього питання.
Для доповіді голови підкомітету – до 2 хвилин; для виступів авторів пропозицій – до 3 хвилин по усіх поправках цього автора; для коментаря Мінфіну щодо виступу кожного з авторів про підтримку або не підтримку такого рішення – до 2 хвилин.
Прошу підтримати такий регламент. Володимире Володимировичу!
ЦАБАЛЬ В.В. Так, колеги, хто за?
Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Крулько –- за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній на голосуванні.
Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман. Відсутній на голосуванні.
Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Я підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний.
КАЧНИЙ О.С. Качний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Підтримую. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. Підтримую.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 26 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.
Прошу секретаря...
ГЕРМАН Д.В. А можна голос Германа зарахувати "за"? Перепрошую, не почув, коли оголошували.
ЦАБАЛЬ В.В. Тоді 27 – за. Германа Дениса Вадимовича зареєстрували як "за".
Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича слідкувати за дотриманням регламенту.
Прошу всіх, хто хоче висловитися щодо поправок, піднімати руку в залі або в Zoom, щоб ми вас бачили.
Слово надається голові підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу Кузбиту Юрію Михайловичу.
Прошу, Юрію Михайловичу, у вас 2 хвилини.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Роксолано Андріївно.
Шановні колеги! Законопроект був прийнятий за основу 18 липня і у встановлені строки (не пізніше 1 серпня) до нього надійшло 237 пропозицій. За підсумками їх обговорення у підкомітеті, яке відбувалося за участі Міністерства фінансів та Рахункової палати, пропонується врахувати 6 пропозицій та відхилити 231 пропозицію, що відмічено у порівняльній таблиці до законопроекту.
Дещо про відхилені пропозиції. Нагадаю, основним предметом регулювання законопроекту стало відновлення норм щодо складання прогнозів місцевих бюджетів на середньостроковий період.
Більшість наданих пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту, а виклад окремих пропозицій не містить самостійного юридичного змісту.
Інша група пропозицій, пов'язана з виконанням державного та місцевих бюджетів у 2024 році та їх формування на 2025 рік, і також не є предметом регулювання цього законопроекту. Загалом, усі пропозиції, що зумовлюють зміну показників державного та місцевих бюджетів, належить розглядати разом із законопроектом про державний бюджет на 2025 рік, зважаючи на фінансові можливості відповідних бюджетів.
Ще одна група пропозицій не відповідає вимогам нормотворчої техніки. Це, зокрема, пропозиції 37, 38, 50, 51, 110, 111, 122, 123.
Тепер щодо пропозицій, які пропонується врахувати.
Перше, пропозиція 28, згідно з якою зберігається чинне положення про право міської, селищної, сільської територіальної громади на здійснення місцевих запозичень, для узгодження з іншими положеннями Кодексу.
Друге, пропозиції 113 і 114, згідно з якими запропоновано узгодити перелік доходів загального фонду державного бюджету з чинним законодавством.
Третє, пропозицію 143, виключивши положення, що втратило актуальність, щодо здійснення запозичень на термомодернізацію будівель обласними військово-цивільними адміністраціями, яких наразі не існує.
Четверте, пропозицію 221, уточнивши термін набрання чинності окремими положеннями Закону, насамперед, визначити, що положення щодо прогнозів місцевих бюджетів набирають чинності з 1 січня 2025 року…
ЦАБАЛЬ В.В. Регламент.
КУЗБИТ Ю.М. …П'яте, пропозицію 232, згідно з якою пропонуються зміни до інших законів, передбачивши право органів місцевого самоврядування приймати рішення про затвердження місцевих програм відновлення, пошкодженого/знищеного нерухомого майна, та про передачу його у власність отримувачам відповідної компенсації.
З урахуванням зазначеного та беручи до уваги, що ухвалення законопроекту є однією з вимог виділення коштів у рамках програми Світового банку, пропонується підтримати таке рішення Комітету: врахувати 6 пропозицій і відхилити 231 пропозицію та рекомендувати Верховній Раді проект Закону № 11131 прийняти у другом у читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.
Вибачте за затримку, колеги. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Юрію Михайловичу, дуже дякуємо за скорочитання.
Шановні колеги, давайте зразу, колеги, я прошу перейти до обговорення конкретних пропозицій. Хто з авторів поправок не згоден або просто хоче виступити на тему своїх поправок?
Микола Люшняк був перший. Потім Юрій Кузбит. Потім Тістик. Потім Цабаль. Потім Крулько.
ЛЮШНЯК М.В. Доброго дня! Шановні колеги, у мене є таке коротеньке питання. 171 правка. Чому, наприклад, мотивуйте, скажіть мені, будь ласка, чому її відхилили? Там просте рішення йде, що громади мають використовувати вільні залишки, на які потреби. Ну в чому вона суперечить? Це раз. І друге. ПДФО, МНС, поліцейських – ну ми не можемо все його забирати. Місцеві громади сьогодні в принципі фінансують дуже багато зі свого бюджету видатків на місцях на утримання поліції, Державної служби надзвичайних ситуацій, СБУ і так далі. Ну ми ж говоримо про те, щоб громади могли якось функціонувати і брати участь в тому. Далі ми бачимо… Що ми сьогодні бачимо? В бюджеті нам сказали, от стільки буде на дрон. Але ми бачимо, що сьогодні левову частку дронів купляють фактично громади. А кошти ми в них забрали. Ну, це я розумію, але це є несправедливо. Тому я хочу повернутись до цих правок. 171 правка, вона взагалі нічому не суперечить. Прокоментуйте її.
КУЗБИТ Ю.М. Можна?
ПІДЛАСА Р.А. Хочете прокоментувати?
КУЗБИТ Ю.М. У двох словах. Дивіться, у нас зараз, я буду піднімати питання, у нас є ця 171-а, тотожна до 154-ї, про розширення напрямків використання, я буду зараз просити Комітет поставити її все-таки на голосування і на прийняття. Я думаю, що ми знайдемо консенсус. 154-а. Прошу звернути увагу. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. 154-а, правильно?
ЛЮШНЯК М.В. Вона така сама, як 151-а, аналогічна.
КУЗБИТ Ю.М. Подібна. Розширення напрямків використання…
ПІДЛАСА Р.А. Денисе Валерійовичу!
УЛЮТІН Д.В. (Без мікрофону)
ЛЮШНЯК М.В. Мені позиція Мінфіну незрозуміла по ПДФО, яке… Ми говоримо за ПДФО поліцейських, СБУ, ДСНС. Давайте повернемося до цього питання. Чому ви так категорично до цього відноситеся? Давайте частинку їм залишимо. На їхнє утримання, на все… Фактично до кінця року у багатьох громадах коштів не залишиться. Ми не можемо просто повністю їх оголити. Ну є ж якесь справедливе рішення! Тобто є якийсь консенсус. Ми розуміли, що це потрібно. Але ми сьогодні розуміємо, що вони просто не дотягнуть до кінця року і наступний рік ще буде важчий. І військова агресія не зупиниться. Залишити їм частину ПДФО – 20-30 відсотків від тих служб, які знаходяться і знаходились на їхній території. Чому таке категоричне рішення?
ПІДЛАСА Р.А. Давайте ми попросимо Мінфін прокоментувати по залишкам спочатку, по 171-й і по 154 правці. А потім по ПДФО, який відраховується з оплати праці поліцейських.
І по 2 хвилини на кожного… Володимире Володимировичу, прошу засікти час, по 2 хвилини.
УЛЮТІН Д.В. Ми підтримуємо 154 правку. І тому 171-у вважаємо, якщо 154-а буде підтримана, такою, що також підтримана.
Що стосується ПДФО. Тут питання розлоге. Перше, ми не можемо виділити окремий код ПДФО, грошове забезпечення окремих категорій населення, яке знаходиться на тій чи іншій території. А друге, це те, що всі органи місцевого самоврядування дофінансовуються, місцеві бюджети вірніше, до ресурсу 2021 року. Таким чином ми повертаємо через додаткову дотацію кошти, які вони втратили в результаті збройної агресії Російської Федерації.
Дякую.
ЛЮШНЯК М.В. Давайте тоді дотації і лишіть ті кошти. Для чого це переливання? Залишіть ті кошти і громади приймуть рішення.
Ну по вільних залишках вони підтримують, Мінфін.
КРУЛЬКО І.І. Я хотів уточнити у автора, щоб по черзі, бо ми змішуємо все на світі. Я теж за те, щоб вільні залишки залишити.
У нас є поправок таких багато на цю ж саму тему. Ми тільки одну робимо "враховано", а всі інші відхиленими, да? А тепер, чи можна зрозуміти, що та, наприклад, поправка, про яку говорив колега Люшняк, що вона повністю включена в 154-у, розширити перелік, чи ні? Частково. Тобто ми не розширяємо перелік повністю з іншими колегами, а тільки на щось.
Тепер давайте розберемося, раз ми на Комітеті, а що саме, якщо можна, ми розширюємо і чи це задовольняє колег? Щоб ми розуміли. Може ми іншу поправку тоді підтримаємо, а не 154-у, наприклад?
ПІДЛАСА Р.А. Так, Юрію Михайловичу, можете озвучити ваші поправки, які розширені?
КУЗБИТ Ю.М. Я озвучу. Колеги, дивіться, по 154-й повернемося. Пропозиція 154-а – пропонується доповнити новими напрямками переліки видатків, що здійснюють за рахунок вільних залишків коштів, зокрема придбання первинних мобільних укриттів, ремонт пошкоджених або знищених внаслідок збройної агресії об'єктів критичної інфраструктури, соціально-культурної сфери, соціального захисту населення та житлового призначення, заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій. Це 154-а – перелік розширених напрямків.
ПІДЛАСА Р.А. І реконструкцію захисних споруд цивільного захисту.
КОПАНЧУК О.Є. А ВПО? Я перепрошую, а по ВПО є там розширення? Про влаштування внутрішньо переміщених осіб?
ПІДЛАСА Р.А. А ВПО у нас є в базовій нормі до першого читання.
КУЗБИТ Ю.М. Дивіться, я ж зачитав повністю. Ще раз, придбання первинних мобільних укриттів, ремонт пошкоджених або знищених внаслідок збройної агресії об'єктів критичної інфраструктури, соціально-культурної сфери, соціального захисту населення та житлового призначення, заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій. Це ж комплексна правка.
ПІДЛАСА Р.А. І реконструкція, ви також додаєте.
КРУЛЬКО І.І. А ВПО немає.
ПІДЛАСА Р.А. ВПО є в першому читанні, колеги.
Колеги, перестаньте говорити в залі, бо складно модерувати цей процес. Давайте надамо...
Я ще раз від себе хочу сказати, що ВПО є в першому читанні у тій версії, яку подав Кабінет Міністрів. Але давайте зараз ще раз надамо слово Міністерству фінансів з цього приводу.
УЛЮТІН Д.В. Перш за все хочу звернути увагу, чому ми обмежили використання залишків коштів на перше число. Оскільки це дуже сильно впливає на ліквідність. І з метою саме збалансування ліквідності і було запроваджено обмеження використання, цільове обмеження. Причина, по якій це обмеження було введено, а саме збройна агресія, вона нікуди не поділась, і ці обмеження будуть продовжуватись.
Що стосується ВПО, вони були враховані в базовій редакції, яку подавав Кабінет Міністрів.
ЛЮШНЯК М.В. Але моя правка є більш розширена для використання коштів, більш розширена. Ви зараз говорите, Юрію Михайловичу, що ваша правка більша. Ви пропонуєте тільки…
КУЗБИТ Ю.М. Я не казав "більша".
ЛЮШНЯК М.В. У нас ширший спектр використання цих коштів.
КУЗБИТ Ю.М. Дивіться, я ж не проти.
ЛЮШНЯК М.В. Ну ми дискутуємо. Ми ж на Комітеті дискутуємо.
Іван Іванович правильно сказав, є правки, в яких є більш розгорнутіше, більше напрямків, на які можна.
ПІДЛАСА Р.А. Почекайте, ну але в нас немає мети включити всі напрями використання в залишки. Ну ми хочемо обмежити використання залишків.
ЛЮШНЯК М.В. Роксолано Андріївно, ми сьогодні маємо з фонду ліквідації використання коштів, наприклад, на ці речі. А їх же не було (правда?) в початковому законі. А вони сьогодні є в законі. Так? Тому ми пропонуємо ширше.
КРУЛЬКО І.І. Колеги, в мене є конструктивна пропозиція. Ось дивіться, зверніть увагу, будь ласка, на поправку номер 166. Це поправка авторства вашого покірного слуги Крулька і там ще співавтори. От, наприклад, які тут є речі, які, на мою думку, мали би бути передбачені обов'язково? Створення умов для лікування, відновлення, реабілітації осіб, які постраждали внаслідок агресії. Облаштування місць внутрішньо переміщених осіб – це є, я з цим уже згоден. Заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки, підготовка Сил, підтримка Сил безпеки і оборони, будівництво фортифікаційних споруд, співфінансування з місцевих бюджетів, платежі, пов'язані з виконанням гарантійних зобов'язань, підтримка підприємств з виробництва, транспортування і постачання теплової енергії, централізованого постачання холодної води. Придбання модульних котелень для забезпечення населення і установ альтернативним опаленням. Ну це ж важливо! Проектування, будівництво, ремонт систем опалення – ми йдемо в зиму. І так далі. Тобто є більш широке, тобто тут всі ці речі, вони правильні. То я не розумію, чому нам обмежувати? Ми йдемо зараз, є залишки, йдемо в опалювальний сезон. В них, вибачте, в багатьох там торба через в тому числі атаки дронів, які відбуваються, і так далі. Якщо вони зможуть ці залишки використати на ті речі, щоб там школи були з теплом, лікарні були з теплом і так далі, так давайте можливість, це зробимо. Тут всі речі, наприклад, у 166 поправці. Так само в поправці колеги Люшняка. Вони більш комплексно дають можливість дійсно зараз і врегулювати питання там, де треба підтримка у зв'язку зі збройною агресією, і допомогти по підготовці до опалювального сезону. Ну чому ж це не підтримати? Давайте підтримаємо і розширимо трошки. Це ж немає ніяких проблем.
І я тут не бачу ні одної речі, от те, що я зачитав по 166 поправці, яка би могла якимось чином обмежувати те, проти чого може бути Міністерство фінансів. Я думаю, що Міністерство фінансів може це якраз підтримати, це правильні речі абсолютно.
ПІДЛАСА Р.А. Денисе Валерійовичу, можете висловити свою позицію щодо спрямування залишків коштів місцевих бюджетів на перераховані Іваном Івановичем напрямки?
УЛЮТІН Д.В. Міністерство фінансів висловило свою позицію щодо підтримки правки 154. Всі решта правок ми не підтримуємо. Чому? Я на це акцентував увагу з самого початку. Введення обмеження було не забаганкою Міністерства фінансів, введення обмеження було виключно необхідністю у зв'язку з відсутністю можливості збалансування ліквідності.
ЛЮШНЯК М.В. Роксолано Андріївно, а можемо ми внести сьогодні комітетську правку і збалансувати її? Не можемо?
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, дивіться, була пропозиція від одного і від іншого депутата, ми можемо їх в кінці винести на голосування обидві.
КРУЛЬКО І.І. А чому не зараз?
ПІДЛАСА Р.А. Ну тому що, щоб не тримати всіх людей на Zoom, хто там хоче відлучитися, ми в кінці всі голосування підряд поставимо.
Колеги, хто на Zoom, чуєте нас? Всередині Комітету є наполягання, щоб голосувати прямо зараз підряд після кожного обговорення. Я не заперечую, не маю ніяких принципових заперечень. Але тоді прошу всіх не відключатися, не відлучатися і перебувати на зв'язку з нами.
У нас є пропозиція. Перша прозвучала 171 поправка, друга поправка 154-а і третя поправка 166-а. Чи є потреба голосувати всі? Чи якщо там перша проходить, то далі не голосуємо? Як скажете? Давайте у хронологічному порядку, поки одна з поправок не пройде, тому що вони всі на одну тему.
Тоді першою ставлю на голосування поправку Миколи Люшняка № 171. Вона наразі за пропозицією підкомітету відхилена. Автор просить її врахувати. Прошу голосувати.
Володимир Володимирович!
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. Утрималась.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – утримався.
Бакунець. Павло Андрійович!
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Тарас Іванович! Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Олександр Сталіноленович, не почув.
КАЧНИЙ О.С. Качний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний – "за".
Кіссе.
КІССЕ А.І. Кіссе – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Колеги, я все-таки свою буду підтримувати, тому я утримуюсь.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Артем Юрійович, я вас бачив, ви приєдналися. Кунаєв відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.
ПУЗІЙЧУК А.В. Добрий день, колеги! Володимире Володимировичу, зареєструйте, будь ласка, Пузійчука. І Пузійчук підтримує, за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 18 – за. 11 – утримались. Рішення прийнято.
КРУЛЬКО І.І. У зв'язку з прийняттям поправки я свою знімаю.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, колеги.
Юрію Михайловичу. Ну вашу теж немає сенсу… Ну вона пройшла.
КУЗБИТ Ю.М. Якщо вже є прийнята і ми домовилися… Я в принципі її не знімаю, якщо є бажання у колег, можемо проголосувати.
ГОНЧАРЕНКО О.О. У мене, для стенограми, Гончаренко, є така сама, ну схожа за сенсом, поправка. Я хотів наполягати, але тепер немає сенсу, тому що я голосував за цю поправку. Вона повністю відповідає. Все, тоді питання знімається.
ПІДЛАСА Р.А. Так-так, будь ласка.
УЛЮТІН Д.В. Ну, по-перше, хочу ще раз звернути увагу тоді, щоб до Мінфіну не було ніяких питань, я підкреслюю, під стенограму. У 171-й у нас є дороги. Дороги, про які всі дуже сильно, дуже сильно всі кричали про те, що дороги фінансувати під час війни не можна. Вони є в 171 правці. Це перше.
Ми зараз проголосували 171-у. 171-у.
А також немає частини 154 правки, яка стосується товарів, робіт, послуг, необхідних для облаштування укриттів. Тобто ми проголосували ту правку, яка виконує певну частину у вигляді доріг і не вирішує питання, пов'язані з будівництвом укриттів, і вирішення питань надзвичайних ситуацій.
ПІДЛАСА Р.А. Колеги, добре. Правка підтримана така, яка підтримана. Йдемо далі.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Поточний ремонт доріг тут є, колеги.
УЛЮТІН Д.В. Я знаю. 154 правка, є друга частина, вона комплексна, ціла правка. Перша частина – укриття і все інше, тимчасове, а друге – товари, роботи, послуги, пов'язані з цим.
КРУЛЬКО І.І. Тому є пропозиція. Роксолано Андріївно, є пропозиція. Ми підтримали поправку № 171, але є важлива річ (увага, колеги!), про яку сказав шановний перший заступник Міністра фінансів з приводу другої частини поправки, яка є в поправці Кузбита. Тому є пропозиція поправку Кузбита врахувати частково, для того щоб ту частину, яку сюди треба вкласти: роботи, послуги і так далі – вкласти у цю нашу поправку. Так можна зробити, правильно?
ПІДЛАСА Р.А. В якій частині?
КРУЛЬКО І.І. Можемо так зробити? Можемо. Тому давайте це врахуємо, тому що це ідуть роботи, послуги... Тоді буде правильно таким чином: ми 171-у беремо як враховану, а 154-у беремо враховану частково і даємо, що саме ми частково там врахували, які слова будуть доповнювати. І ми перераховуємо оці слова і голосуємо цю річ. Це правильно.
КУЗБИТ Ю.М. Давайте я тоді озвучу. Озвучувати?
ПІДЛАСА Р.А. Так, озвучуйте, в якій частині.
КУЗБИТ Ю.М. Тоді, дивіться, 154-а в частині... Колеги, давайте я тоді вже озвучу, щоб ми закрили це питання по цій правці. Значить, дивіться, абзац другий (щодо змін до абзацу другого пункту 22-8) доповнити словами "або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів".
ПІДЛАСА Р.А. Юрію Михайловичу, так? Те, що ви озвучували, ставимо на голосування. Добре?
КУЗБИТ Ю.М. Якщо є підтримка, окей.
ПІДЛАСА Р.А. Ставиться на голосування пропозиція врахувати поправку № 154 в частині, щойно озвученій Кузбитом Юрієм Михайловичем. Прошу голосувати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Герман – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна. Відсутня на голосуванні.
Задорожній.
ЗАБУРАННА Л.В. Вибачте, будь ласка, зі зв'язком проблеми. Забуранна – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Мікрофон.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Я не приймаю участі в голосуванні.
ЦАБАЛЬ В.В. Не приймаєте. Задорожній тоді 1 – "не голосував".
Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній на голосуванні.
Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк. Микола Володимирович!
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Андрій Вікторович! Не голосував.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
ПУЗІЙЧУК А.В. Володимире Володимировичу, Пузійчук – за. Я перепрошую, поганий зв'язок.
САЛАМАХА О.І. Саламаха підтримує. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ПУЗІЙЧУК А.В. Володимире Володимировичу!
ЦАБАЛЬ В.В. Андрію Вікторовичу, я вас врахував як – "за".
Северин. Вибачте, не почув.
ПУЗІЙЧУК А.В. Я перепрошую, Володимире Володимировичу. Пузійчук – за. Поганий зв'язок.
ЦАБАЛЬ В.В. Так-так.
ПУЗІЙЧУК А.В. Зафіксуйте, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Ми вас почули. Андрію Вікторовичу, ми вже двічі "за" врахували.
Вибачте, Сергію Сергійовичу, я вас не почув, бо перебивали.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Так, 27 у нас – за. Секретаріат, все правильно, так?
27 – за. Рішення прийнято.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Можна?
ПІДЛАСА Р.А. Ні, почекайте. У нас тут же ж черга. Миколо Володимировичу, ви вже все, так? Ми вас повністю задовольнили сьогодні? Прекрасно. Сподіваємось на підтримку законопроекту в другому читанні.
Юрій Михайлович, прошу.
КУЗБИТ Ю.М. Так, дякую, Роксолано Андріївно. Колеги, ще є пропозиція. Значить, колеги, дивіться. Я пропоную врахувати ще одну мою правку номер 149. Згідно з цією пропозицією передбачається у пункті 22-5 прикінцевих положень Кодексу абзац другий, згідно з яким дозволяється в період дії воєнного стану здійснювати видатки на утримання бюджетних установ з різних бюджетів та видатки, не віднесені Кодексом до місцевих бюджетів шляхом надання міжбюджетного трансферту, доповнити словами "або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів".
І також, крім того, у нас же іде ще, пропозиція складається з двох частин. Реалізація першої дозволить місцевій владі придбавати матеріальні засоби для подальшої передачі на потреби сектору безпеки і оборони. А реалізація другої пов'язана з прийняттям Верховною Радою Закону за номером 9559-д, що направлений на підпис Президенту. Наразі такий закон не підписаний Президентом.
Тому прошу підтримати пропозицію частково в її першій частині, тій, яку я озвучив. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Юрій Михайлович, ви хочете повністю її врахувати чи частково?
КУЗБИТ Ю.М. Частково, частково. Першу частину, яку я озвучив.
ПІДЛАСА Р.А. Першу частину. Добре.
Тоді ставиться на голосування пропозиція врахувати частково правку № 149 в тій частині, яку щойно Юрій Михайлович озвучив під стенограму.
ЦАБАЛЬ В.В. Можна ще позицію Міністерства фінансів теж?
УЛЮТІН Д.В. Міністерство фінансів підтримує.
ПІДЛАСА Р.А. Міністерство фінансів підтримує.
Юрій Михайлович, можете повторити для колег, про що ви хочете врахувати правку? Бо вони вас не слухали.
КУЗБИТ Ю.М. Окей, дивіться. Я під стенограму просто ще раз. Згідно пропозиції передбачається у пункті 22-5 прикінцевих положень Кодексу доповнити словами "або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів".
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Прекрасно. Тобто я правильно розумію, що правка дозволить органам місцевого самоврядування купувати товари для забезпечення військових і передавати їх напряму для військових частин?
КУЗБИТ Ю.М. Так-так. Я ж це озвучив. Реалізація дозволить місцевій владі придбавати матеріальні засоби для подальшої передачі на потреби сектору безпеки і оборони.
ЦАБАЛЬ В.В. Це те, що в законопроекті Безгіна було?
ПІДЛАСА Р.А. 9559-д. Да, це так.
КУЗБИТ Ю.М. Так. Він ще не підписаний просто Президентом зараз.
ПІДЛАСА Р.А. Окей.
Шановні колеги, ставлю на голосування пропозицію № 149 Кузбита Юрія Михайловича в частині, яку озвучив щойно Юрій Михайлович під стенограму, і прошу підтримати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко. Володимир Леонідович!
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна. Леся Валентинівна! Чекаємо. Відсутня на голосуванні.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній на голосуванні.
Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Андрій Вікторович! Чекаємо. Відсутній на голосуванні.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак. Відсутня на голосуванні.
ШПАК Л.О. Шпак – за.
ЦАБАЛЬ В.В. 26 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Юрію Михайловичу, у вас все?
КУЗБИТ Ю.М. Це все. Дякую, Роксолано Андріївно.
ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Дякую, Роксолано Андріївно.
Я, звичайно, хотів би підняти дві правки, але буду наполягати на одній, тому що друга правка якраз пов'язана з 64 відсотками якраз ПДФО, але так як тут є позиція, безумовно, то просив би інших колег підняти цю правку. Але я підняв би правку, номер її 128. В цій правці мова йдеться якраз про те, щоб виконавчі органи сільських, селищних, міських рад координували якраз діяльність відповідних органів, що контролюють справляння надходжень бюджету щодо виконання визначених для територій показників доходів бюджету. Тобто, колеги, такі повноваження органів місцевого самоврядування використовуватимуться для загальної організації спільної роботи в громадах з органами, що контролюють справляння надходжень до бюджету, зокрема з ДПС, якраз Державною податковою службою, але не виключно, щодо забезпечення виконання відповідних місцевих бюджетів, а саме виконання планових помісячних і річних показників надходжень до бюджетів. Підкреслюю слова "надходжень до бюджетів відповідно до затвердженого розпису бюджету на кожний бюджетний період". Я власне не до кінця розумію, чому вона відхилена і в чому є якісь заперечення? Можливо Міністерство фінансів? Так як вона тільки сприятиме надходженню коштів в державний бюджет і в громади наші. Тому просив би всіх колег цю правку підтримати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Можна почути позицію Міністерства фінансів?
УЛЮТІН Д.В. Ми не підтримуємо цю правку. Вона не відповідає нормі Закону "Про органи місцевого самоврядування".
ТІСТИК Р.Я. А можна в цей раз якусь вичерпну відповідь?
УЛЮТІН Д.В. Я ж так і сказав, Закон "Про органи місцевого самоврядування" ці повноваження виділяє за фінансовим органом.
ПІДЛАСА Р.А. Можете більш детально розповісти, за яким органом ці закріплюються повноваження?
КОРЕНЬ Д.В. На сьогоднішній день Бюджетним кодексом визначено, що координація діяльності всіх учасників бюджетного процесу забезпечується фінансовими органами відповідних органів місцевого самоврядування. І в тому числі координація діяльності органів, які здійснюють справляння надходжень, також здійснюється фінансовими органами. Оскільки фінансовий орган при підготовці проектів місцевих бюджетів чи прогнозів місцевих бюджетів здійснює формування прогнозної частини доходів за поданнями саме органів, які контролюють справляння надходжень. Тобто, за зверненнями фінансових органів до цих органів надається відповідна інформація щодо прогнозних надходжень, щодо виконання потім цих показників чи зміни цих показників. Тому на сьогоднішній день це питання врегульоване Кодексом: координація діяльності на місцевому рівні здійснюється фінансовими органами. Виконавчий комітет. І знову ж таки, якщо ми беремо поняття виконавчий орган, то фінансовий орган – це теж один із виконавчих органів на місцевому рівні, оскільки всі структурні підрозділи органу місцевого самоврядування виконкому, це і є виконавчий орган. Фінансовий орган, він і є виконавчим органом.
ПІДЛАСА Р.А. Ростислав Ярославович, у вас є коментар, уточнення? Ні-ні. Кажіть, кажіть, Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Я тоді пропоную зняти поки що цю правку і доопрацювати її наступного разу.
ПІДЛАСА Р.А. Можливість, я так розумію, до кінця року у нас ще буде один Бюджетний кодекс, і можна буде пропрацювати з Мінфіном і зробити те, що ви хочете, щоб ми зробили. Це не в бюджеті, це в Бюджетному кодексі.
Скажіть, яка наступна поправка?
ТІСТИК Р.Я. Наступна правка була 183.
ПІДЛАСА Р.А. 183. Прошу, представте її.
ТІСТИК Р.Я. Якщо коротко, в кінці, це якраз правка, якою вносяться зміни до Бюджетного кодексу України саме в частині податку на доходи фізичних осіб, що сплачується згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя) і зараховується до загального фонду державного бюджету в розмірі 21 відсоток, до загального фонду бюджетів якраз сільських, селищних і міських територіальних громад – у розмірі 64 відсотки. Під цією правкою, ми бачимо десятки народних депутатів, зокрема троє з нашого Бюджетного комітету, якраз підписалися, за що їм дякуємо.
І є також запитання додаткове, тому що я бачу, що вчора відбувся якраз Конгрес місцевих та регіональних влад при Президентові України. І саме якраз у його присутності був навіть підписаний ще додатковий меморандум якраз про взаємодію у сфері підвищення енергетичної стійкості громад України. І зокрема якраз йшла мова саме про цю пропозицію, яка дозволила би зберегти попередні домовленості, які були озвучені ще у 2021 році, та закріпити 64 відсотки якраз в бюджетах територіальних громад.
Тому прошу колег всіх також підтримати.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Денис Валерійович, прошу позицію Міністерства фінансів. Але можна більш розлого?
УЛЮТІН Д.В. Міністерство фінансів не підтримує таку пропозицію в Бюджетному кодексі, оскільки, нагадую, в 2016 році була запроваджена нова модель фінансової незалежності місцевих органів самоврядування і місцевих бюджетів. Відповідно до цієї моделі 60 відсотків відправлялись на органи місцевого самоврядування. Виключно з метою збереження тарифів цей відсоток був підвищений до 64-х. І зрозуміло, що це не може бути постійна норма, оскільки вона повністю викривляє всю модель і логіку горизонтального вирівнювання, яка була запроваджена у 2016 році. Тому ми не підтримуємо це в Бюджетному кодексі як модель, яка буде постійно застосовуватися. Більше того, виключно ця призведе до зменшення показників державного бюджету і буде нести відповідні втрати в доходах саме державного бюджету.
Дякую.
ТІСТИК Р.Я. Можна?
ПІДЛАСА Р.А. Так, звісно.
ТІСТИК Р.Я. Я так розумію, що Міністр ще затримався якраз на конгресі. Але, колеги, допустимо, Міністр економіки, Міністр інфраструктури, Міністр якраз інфраструктури та громад, зокрема об'єднане наше міністерство, і Міністр енергетики – про це не відомо, про цю позицію, я так розумію. І вони, безумовно, якраз її публічно підтримують. Правильно?
ПІДЛАСА Р.А. Я не думаю, що Мінфін може відповісти за інші міністерства.
ТІСТИК Р.Я. Але ж я розумію, що присутній Міністр фінансів залишився і якраз проробляє роботу з колегами відповідну, правильно?
ПІДЛАСА Р.А. Ростислав Ярославович, ви будете ставити на голосування?
ТІСТИК Р.Я. Ні, не буду.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Цабаль Володимир Володимирович.
ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, у мене дві правки. Але я пропоную їх разом розглядати, тому що вони одна без одної не працюють.
ПІДЛАСА Р.А. Прошу.
ЦАБАЛЬ В.В. Це 225-а і 234-а. Одну секундочку. Колеги, 11 січня 2024 року була зареєстрована петиція, автором якої була Аліна Артурівна Михайлова – волонтерка і офіцерка Збройних Сил України, керівниця медичної служби 1-го окремого штурмового батальйону "Вовки Да Вінчі" імені Дмитра Коцюбайла, а також багаторічна посестра Да Вінчі, Героя України Дмитра Коцюбайла. Відповідна петиція набрала 25 тисяч необхідних підписів. Петиція, це було звернення до Президента. І в цій петиції пропонується: на час воєнного стану щоб усі некритичні видатки державного бюджету направлялися на Збройні Сили України. Зокрема в цій конкретній петиції мова йде про державне фінансування політичних партій. Там наголошується, що це важлива річ, що це повинна держава робити для збільшення незалежності, але, оскільки під час воєнного стану потрібно всі критичні видатки направляти на Збройні Сили України, йде прохання, ну в цій петиції до Президента, щоб розглянулась можливість, щоб на час війни направити на Збройні Сили України.
Відповідно, оскільки з тих пір, ну з січня нічого не відбулося, як реакція на цю петицію, мною була подана правка номер 225 і 234 про те, щоб установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану видатки Державного бюджету України на фінансування статутної діяльності політичних партій в повному обсязі спрямовувалися Міністерству оборони України на забезпечення діяльності Збройних Сил України.
Я всіх прошу підтримати цю правку. Я розумію важливість цих видатків у мирний час, я підтримую, щоб ці видатки далі зберігались і розширювались. Але ми зараз всі категорично проти. Дуже багато, скажемо так, бачимо тих ініціатив на збільшення фінансування Збройних Сил за рахунок збільшення податків і так далі, і так далі, і в той же час ми закриваємо очі на те, що у нас ще є певні резерви, так, вони не популярні, які ми можемо передати на Збройні Сили України замість того, щоб продовжувати фінансувати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Це ви по одній правці виступили? По двох. І ви обидві хочете поставити на голосування, так?
ЦАБАЛЬ В.В. Так.
ПІДЛАСА Р.А. Окремо чи разом? Разом?
КРУЛЬКО І.І. У мене є пропозиція відразу. А можна, якщо одна не проходить, то вже другу тоді і не ставити, щоб ми два рази не робили...
ЦАБАЛЬ В.В. Я пропоную дві одночасно розглянути – 225, 234. Не 235.
ПІДЛАСА Р.А. 225 і 234.
ЦАБАЛЬ В.В. 235 суперечить, ні не ставте.
ПІДЛАСА Р.А. Добре, зрозуміло.
Скажіть, будь ласка, яка позиція Міністерства фінансів.
КРУЛЬКО І.І. А можна прокоментувати?
ПІДЛАСА Р.А. Давайте спочатку Мінфін прокоментує, а потім ви.
УЛЮТІН Д.В. Не заперечуємо.
ПІДЛАСА Р.А. Коротко.
КРУЛЬКО І.І. Дякую. У мене є пропозиція, шановні колеги, всі, хто є у нас в залі і онлайн. Я хочу сказати, нагадати, що введення державного фінансування політичних партій визначено як одну із ключових реформ стратегії антикорупційної політики. Це можливість, щоб політичні партії, які впливають на прийняття державних рішень у парламенті, не були заручниками фінансування олігархів, олігархічного впливу і таким чином були незалежні у своїй діяльності. Я не знаю, звідки фінансуються які політичні партії, я можу сказати про нашу політичну силу, яку я представляю, про те, що державне фінансування політичних партій дає дійсно можливість партії ефективно працювати, залучати експертів, виплачувати вчасно заробітну плату працівникам, таким самим, які у нас працюють, наприклад, помічниками чи ще десь, але вони працюють на роботі в політичній партії. Тому це є один із ключових інструментів, в тому числі нашої європейської інтеграції, це наше зобов’язання було, коли створювались антикорупційні органи – НАЗК, НАБУ і так далі, тоді ж було вирішено, була рекомендація для України стосовно введення державного фінансування партій. Тому, якщо ми це скасуємо, це буде відступ від наших євроінтеграційних устремлінь, в тому числі в контексті переговорного процесу з ЄС, на якому ми зараз знаходимось. Тому я би не хотів, щоб ми приймали такі рішення. Але це зовнішня частина. І моя аргументація така само, як була зовнішньою частиною аргументації мого колеги, якого я дуже поважаю. Але є внутрішня історія.
У мене є пропозиція, що для того, щоб не виносити таке рішення і не будоражити суспільство, бо у нас дійсно багато є популістських рішень і бажання від всіх все забрати і всім поділити, це ще було за часів Леніна. Але розібратися всередині, наприклад, між фракцією і партією. Якщо розберетеся між фракцією і партією, можливо тоді не буде це питання виникати так гостро, як воно виникає в кожному законі, який стосується Бюджетного кодексу. От і все. Я завершив доповідь. Можна голосувати.
ПАСІЧНИЙ О.С. Колеги, якщо дозволите, я також хотів би висловитися.
ПІДЛАСА Р.А. Так, прошу, Олександре Станіславовичу.
ПАСІЧНИЙ О.С. Вітаю всіх! Дивіться, я також хотів підтримати Івана Івановича в тому сенсі, що це дійсно ми штовхнемо політичний процес, може люди не зовсім розуміють, штовхнемо в якийсь пошук інших фінансів, і це негарно буде. І наші всі євроінтеграційні напрями, також це буде заважати.
По-друге, я хотів би сказати, мені здається, що це не зовсім відання Бюджетного кодексу і нашого Комітету, тому що це рішення політичне. Мені здається, його треба обговорювати разом зі всіма фракціями.
Я не знаю, як працюють інші партії, можу сказати, що партія "Слуга народу" щорічно дуже великі кошти, залишки з фінансування партії виділяє на Збройні Сили України, це робиться щорічно.
Тому я також не підтримую. І вважаю, що це рішення більше політичне і не стосується нашого технічного питання, нашого Бюджетного кодексу.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Чи є ще коментарі з цього приводу?
ГЕВКО В.Л. Я ще також хочу кілька слів сказати. Я абсолютно підтримую попередніх виступаючих, і ризик прийняття такої поправки може зробити партії, залежні від тих донорів, які все рівно будуть фінансувати партію, без державного фінансування. Тому це є дуже ризиковане рішення і навряд чи є зараз сенс його приймати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Володимир Володимирович, прошу.
ЦАБАЛЬ В.В. Просто одна ремарка. Хочу нагадати, що з великої кількості політичних партій на даний момент зараз тільки три фінансуються з державного бюджету. Так, я розумію. Да. Просто, коли йде річ про те, що незалежність і так далі, ми говоримо конкретно про три політичні партії. Всі інші політичні партії в Україні держава не фінансує.
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, тоді пропоную переходити до голосування і ставлю на голосування дві пропозиції одразу. Вони обидві відхилені, але вони обидві стосуються одного і того ж самого: повністю позбавлення 100 відсотків фінансування політичних партії з державного бюджету.
ЦАБАЛЬ В.В. На період воєнного стану.
ПІДЛАСА Р.А. На період воєнного стану. Обидві пропозиції були подані Цабалем Володимиром Володимировичем і обидві вони наразі відхилені за пропозицією підкомітету. Отже, це поправки 225 і 234. Ставлю їх на голосування. Прошу визначатися.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. Утрималась.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній на голосуванні.
Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман. Відсутній на голосуванні.
Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Відсутній на голосуванні.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Не приймаю участі в голосуванні.
ЦАБАЛЬ В.В. "Не голосував".
Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Проти.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній на голосуванні.
Кіссе. Відсутній на голосуванні.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба. Відсутній.
Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Микола Володимирович! Не голосував.
Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк. Відсутній.
Пузійчук. Відсутній.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха. Відсутній на голосуванні.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. Шпак – за.
ЦАБАЛЬ В.В. 7 – за. 1 – проти. 9 – утримались. 2 – не голосували. Всього 19. Рішення не прийнято.
Колеги, я тоді, Роксолано Андріївно, якщо можна, по другій правці. Дійсно, я почув аргументацію Івана Івановича, я бачу, що Комітет не підтримав, тому що є такий важливий аргумент, який напевно… Тобто, з одного боку, ми розуміємо що потрібно всі, скажемо так, кошти, які не найкритичніші, перенаправляти на Збройні Сили України, з іншого боку, є от аргумент, який ми почули, що значна частина коштів політичних партій направляється на заробітні плати працівників, яким дійсно треба платити гроші. Тому я пропоную, як компроміс, підтримати 235 правку. Я тоді зачитаю її зміст.
ПІДЛАСА Р.А. Може краще поясніть.
ЦАБАЛЬ В.В. Я поясню, потім зачитаю. 235 правка, вона якраз реагує на ті контраргументи, вона говорить про те, що ми не забираємо кошти з політичних партій, але їх можна використовувати тільки на заробітні плати працівникам, тобто на різні там некритичні речі не можна використовувати, відповідно всі залишки, якщо не підуть працівникам, вони підуть в державний бюджет і відповідно на фінансування, оскільки це внутрішні надходження, на фінансування армії. Тому прохання підтримати 235 правку. Мені здається, що вона якраз компромісна, яка реагує на ті зауваження, які я почув і побачив в рішенні Комітету. Колеги, прохання підтримати.
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, чи є запитання щодо 235 правки? Це знову ж таки правка про фінансування політичних партій. Правка Цабаля.
ЦАБАЛЬ В.В. Я зачитаю.
ПІДЛАСА Р.А. Не треба, ти ж пояснив. У нас у всіх в таблиці є ця поправка. Вона говорить про те, що фінансування, яке держава виділяє політичним партіям, можна використовувати лише на оплату праці працівників центрального та регіональних офісів.
Володимире Володимировичу, прошу голосувати.
ПАСІЧНИЙ О.С. У мене є питання.
ПІДЛАСА Р.А. Давайте.
ПАСІЧНИЙ О.С. А де ці люди будуть працювати: в офісах чи вдома? Чи як? Ми їм зберігаємо заробітні плати, а це як приклад, а де, в яких офісах вони будуть працювати, якщо ця правка не враховує такі речі, то де вони будуть, на вулиці десь працювати? Ну це та сама історія. Я вважаю, що це потрібно приймати на рівні іншому, політичному, скажімо, приймати як окремим законом, а не в Бюджетному кодексі.
Дякую.
ЦАБАЛЬ В.В. Я дам відповідь. Насправді у правці не йдеться про те, що вони в офісах фізично мають сидіти, у правці йдеться про те, що вони є штатними працівниками. Тобто, якщо людина є штатний працівник, ці гроші можуть використовуватися.
ПАСІЧНИЙ О.С. Ні, ви не зрозуміли. Партії фінансують партійні офіси в різних регіонах. Вони знімають приміщення в оренду. Якщо в цій правці будуть збережені зарплати, а немає в правці просто про забезпечення життєдіяльності. Я розумію, що всі зайві кошти, я підтримую політично це, але я вважаю, що ця правка не дасть змогу все одно цим людям працювати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Якщо більше немає коментарів...
КРУЛЬКО І.І. У мене є коментар.
ПІДЛАСА Р.А. Прошу, Іване Івановичу.
КРУЛЬКО І.І. Це та сама історія, що була попередня поправка, я буду голосувати "утримався" і пропоную колегам те саме зробити. Це та сама історія абсолютно, тобто немає нічого тут нового.
ЦАБАЛЬ В.В. Я хотів би прокоментувати. Це зовсім інша історія, тому що в більшості, в деяких політичних партіях в цьому фінансуванні більшість коштів якраз іде на зарплати. І це, мені здається, якраз правильно. І я не буду називати ті партії, але це якраз добре. Але не у всіх, на жаль. І тому це не та сама історія, це збереже більшу, це більша половина коштів, вона буде збережена. Це якраз найбільш критичні видатки. Некритичні видатки будуть повернуті в державний бюджет і відповідно підуть наступного року на фінансування Збройних Сил України.
КУЗБИТ Ю.М. Колеги, але, дивіться, у мене питання в доповнення до Пасічного, те, що він сказав, – логічно. А як буде фінансуватися оренда офісів партійних? А як будуть фінансуватися залучення експертів? … Вигнати, так?
ЦАБАЛЬ В.В. Я нагадаю, що в Україні значна кількість партій має членські внески та інші джерела. Держава фінансує зарплати, всі інші видатки фінансуються з членських внесків.
ПІДЛАСА Р.А. Ще Микола Миколайович Задорожній хоче висловитися.
Потім будемо переходити до голосування.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Шановні колеги, хоча нині я є безпартійним, тим не менше маю певний досвід партійної роботи, і крім зарплат, те, що пропонується цією правкою, є оренда офісу і те, що говорили колеги, є техніка, телевізори, комп'ютери, мультимедіа різні, і проводяться різні заходи, навіть не політичні. Я вам можу сказати по місту Охтирка, де постійно проводяться заходи для в тому числі і ментальної реабілітації людей й інші, й інші заходи, які потрібні на той момент, або є вимога в місцевому суспільстві.
Тому, оскільки попередня правка, яка була схожа, визначились, колега наполягає, вважаю, що потрібно поставити на голосування цю правку і далі визначатися.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Шановні колеги, ставлю на голосування поправку № 235 авторства народного депутата Цабаля про те, щоб у державному фінансуванні політичних партій використовувати кошти лише на оплату праці працівників центрального та регіональних офісів. Наразі правка за пропозицією підкомітету відхилена, автор пропонує її врахувати. Прошу голосувати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. Утрималася.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Відсутній на голосуванні.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна. Відсутня на голосуванні.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній на голосуванні.
ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе. Відсутній на голосуванні.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба. Відсутній.
Лунченко. Відсутній.
Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк. Відсутній.
Пузійчук. Відсутній.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха. Відсутній.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 6 – за. 14 – утримались. Рішення не прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги. На жаль, не прийнято.
Іван Іванович Крулько. А, перепрошую, Володимире Володимировичу, у вас все?
ЦАБАЛЬ В.В. Так, у мене все.
ПІДЛАСА Р.А. Добре.
Іван Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Колеги, є одна пропозиція по одній поправці. В принципі, ми попередньо обговорювали її. Є начебто згода. Це поправка номер 196, яка пропонує виключити підпункт 7 пункту 15 розділу законопроекту, виключити те, що в першому читанні було. Мова йде про харчування дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, які постраждали внаслідок воєнних дій, збройних конфліктів, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах.
Була пропозиція додати "виходячи з наявних фінансових ресурсів", але таких ресурсів, ясно, що не буде, тому є пропозиція залишити діючу норму і таким чином в тому числі підтримати частину третю статті 22 Конституції України про те, що забороняється звуження діючих прав і свобод. Мова йде про тих дітей, які внутрішньо переміщені або які постраждали внаслідок збройних конфліктів, воєнних дій, щоб їм залишити безкоштовне харчування. Прошу підтримати 196 поправку.
ПІДЛАСА Р.О. Дякую.
З нами на зв’язку є Єрмоличев Роман Володимирович. Чи можна попросити ваш коментар з цього приводу?
ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Я так розумію, там ця правка щодо доповнення Прикінцевих положень і визначення, що деякі закони застосовуються у порядку, встановленому Кабміном, і у межах фінансових можливостей.
ПІДЛАСА Р.А. Так.
ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ну дивіться, наведені аргументи Івана Івановича про те, що хтось забирає право, воно не відповідає дійсності, бо в даному випадку лише Кабміном врегульовується питання, яким чином виконується ця норма, і чітко написано, що виконання окремих норм застосовується в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів, в межах наявних фінансових можливостей. Ви мабуть, як представники Бюджетного комітету, народні депутати, як ніхто інші повинні розуміти, що держава не може витратити ті кошти, яких немає, і це, мабуть, логічно. І в першу чергу, мабуть, народні депутати – члени Бюджетного комітету повинні розуміти, що ми на сьогодні повинні, мабуть в даному випадку, не концентруватись на тому, щоб харчувати всіх, а саме концентруватись на тих, хто цього потребує в даному випадку. На сьогодні Урядом напрацьовуються механізми щодо реалізації норм цього Закону і встановлення чітких і прозорих критеріїв харчування в школах саме тих категорій дітей, які реально цього потребують. Тому я вважаю, що ця норма має залишитись.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Я так розумію, що автори правки 196 пропонують просто повернутись до чинного законодавства. Правильно? Окей, зрозуміло.
Шановні колеги, нас вже тут трохи підганяють, ми розуміємо все. Міжнародні заходи.
Давайте голосувати цю поправку швидко. Ставлю на голосування поправку № 196 про те, щоб повернути норму про, коротше, повернутись до чинного законодавства в питанні харчування і фінансування харчування.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко. Володимир Леонідович! Відсутній на голосуванні.
Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський. Відсутній на голосуванні.
Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 10.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній на голосуванні.
Кіссе. Відсутній на голосуванні.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. За.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за, зарахуйте, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба – "за".
Лунченко. Відсутній на голосуванні.
Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк. Відсутній.
Пузійчук. Відсутній на голосуванні.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак. Любов Олександрівно! Відсутня на голосуванні.
22 – за.
ШПАК Л.О. Шпак – за. Додайте, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. 23 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, 16:20, ми маємо залишати це приміщення. Скажіть, чи є готовність голосувати в цілому законопроект?
ГЕВКО В.Л. Так, давайте, голосуємо за закон в цілому.
КОПАНЧУК О.Є. Так, можна голосувати.
ПІДЛАСА Р.А. Тут є в залі пропозиції у колеги, тому я оголошую перерву в нашому засіданні. Про продовження засідання буде повідомлено додатково.
От у Гончаренка є пропозиції.