СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету
13 грудня 2024 року
ПІДЛАСА Р.А. Шановні народні депутати, всім доброго дня. Пропоную розпочинати роботу.
На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету в режимі відеоконференції, тому ми його проводимо у Zoom.
Прошу Юрія Михайловича Кузбита здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.
Зараз я буду оголошувати за списком прізвище члена Комітету, який має відповідно підтвердити свою присутність і ми його зареєструємо.
Підласа Роксолана Андріївна присутня.
Крулько Іван Іванович.
КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній. Доброго ранку!
ПІДЛАСА Р.А. Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Гевко присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Забуранна Леся Валентинівна.
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. За. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Лопушанський Андрій Ярославович.
Молоток Ігор Федорович.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. Добрий день! Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Цабаль Володимир Володимирович.
Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКО Т.І. Добрий день! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Добрий день! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Гончаренко Олексій Олексійович.
Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв Сергій Володимирович.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній присутній. Всім доброго дня!
ПІДЛАСА Р.А. Микола Миколайович, а можете камеру включити? Бо у нас тут пише Zoom-юзер. Доброго дня!
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Я є. Доброго ранку!
ПІДЛАСА Р.А. Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Добрий ранок! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Максим Валентинович, до вас таке ж прохання. Можете або камеру включити або назватися з прізвищем, бо у нас тут...
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський Максим Валентинович присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Вітаю всіх! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.
Кіссе Антон Іванович.
Кузбит Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.
Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. Доброго дня! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Лунченко Валерій Валерійович.
Люшняк Микола Володимирович.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго дня! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Доброго дня! Поляк присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. Колеги, доброго дня! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Тарарін Микола Олександрович.
ТАРАРІН М.О. Добрий день! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Роксолано Андріївно, доброго дня! Колеги, вітаю. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Доброго дня.
Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Доброго дня! Фролов присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.
Юрію Михайловичу, прошу підтвердити наявність кворуму.
КУЗБИТ Ю.М. Кворум є. Можемо починати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Юрію Михайловичу.
Засідання оголошую відкритим.
Щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Шановні колеги, проект порядку денного та відповідні матеріали Вам було надіслано в СЕДО, в чат і на електронну пошту у Верховній Раді. Але у зв'язку з тим, що Анна Анатоліївна до нас добирається особисто, прошу змінити порядок питань, тобто спочатку розглянути питання про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, а потім законопроект № 12245.
Якщо немає заперечень, прошу підтримати такий порядок денний.
Юрію Михайловичу, прошу.
КУЗБИТ Ю.М. Підласа Роксолана Андріївна.
ПІДЛАСА Р.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Крулько Іван Іванович.
КРУЛЬКО І.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Забуранна Леся Валентинівна. Леся Валентинівно!
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.
КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський Андрій Ярославович. Андрій Ярославович!
Молоток Ігор Федорович. Немає.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. За. Дякую. Цабаль Володимир Володимирович.
Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКО Т.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Гончаренко Олексій Олексійович.
Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв Сергій Володимирович.
Задорожній Микола Миколайович. Миколо Миколайович, ми Вас бачили. Задорожній!
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. І ще раз побачите. Я – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Миколо Миколайовичу.
Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую. Заремський.
КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. За порядок денний.
КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович. Немає.
Кіссе Антон Іванович.
Кузбит Юрій Михайлович – за.
Кунаєв Артем Юрійович. Артем Юрійович! Немає.
Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. Лаба – за.
КУЗБИТ Ю.М. За. Дякую.
Лунченко Валерій Валерійович. Немає.
Люшняк Микола Володимирович.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за. І прошу зареєструвати.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Є.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович. Андрій Вікторович!
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. За. Дякую.
Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.
ТАРАРІН М.О. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Урбанський Анатолій Ігорович. Немає.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.
КУЗБИТ Ю.М. Шпак Любов Олександрівна.
Любов Олександрівна! Немає.
22 – рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги. Рішення прийнято.
Переходимо до першого питання порядку денного: розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.
Доповідає член Комітету Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Ще раз доброго дня, колеги. За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та на відповідність законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 61 законопроект. З них пропонується визнати такими, що не мають впливу на показники бюджету 40, та такими, що впливають на показники бюджету 21, з яких 9 мають безпосередній вплив та 12 опосередкований. При цьому 2 законопроекти містять положення, що потребують узгодження з бюджетним законодавством і щодо них пропонуються відповідні рекомендації профільним комітетам.
Прошу підтримати таке рішення підкомітету. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Чи є запитання до доповідача? Якщо запитань немає, то ставиться на голосування озвучена Задорожнім Миколою Миколайовичем пропозиція, а саме: визначити такими, що не мають впливу на показника бюджету, 40 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету, 21 законопроект згідно з наданими вам переліками.
Прошу голосувати.
КУЗБИТ Ю.М. Підласа Роксолана Андріївна.
ПІДЛАСА Р.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Крулько Іван Іванович. Іван Іванович!
Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. За.
КУЗБИТ Ю.М. Забуранна Леся Валентинівна.
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. За.
КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський Андрій Ярославович.
Молоток Ігор Федорович.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за. Зареєструйте, будь ласка.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Є.
Пуртова Анна Анатоліївна. Анна Анатоліївна!
ПУРТОВА А.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую.
Цабаль Володимир Володимирович. Немає.
Бакунець Павло Андрійович. Павло Андрійович!
БАКУНЕЦЬ П.А. Я – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую.
Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКОТ.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович. Герман Денис Вадимович.
Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Гончаренко Олексій Олексійович.
Драбовський Анатолій Григорович. Анатолій Григорович!
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
КРУЛЬКО І.І. Прошу мене також, зафіксуйте мій голос – за. Це Крулько. Дякую.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Зафіксували, Іване Івановичу.
Дунаєв Сергій Володимирович. Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович.
Кіссе Антон Іванович.
КІССЕ А.І. За.
І зареєструйте, будь ласка.
КУЗБИТ Ю.М. Є, Антоне Івановичу. Дякуємо. Зареєстрували.
Кузбит Юрій Михайлович – за.
Кунаєв Артем Юрійович.
КУНАЄВ А.Ю. За.
І прошу зареєструвати, будь ласка.
КУЗБИТ Ю.М. І Кунаєва, будь ласка, зареєстрували.
Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. За.
КУЗБИТ Ю.М. Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Зареєстрували.
Люшняк Микола Володимирович.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович.
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.
ТАРАРІН М.О. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. За.
КУЗБИТ Ю.М. Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
КУЗБИТ Ю.М. Шпак Любов Олександрівна. Немає.
26 – за. Проти, утримались – немає.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.
Друге питання порядку денного – це зміни до Бюджетного кодексу, № 12245, поданий Кабінетом Міністрів.
Слово для доповіді надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.
УЛЮТІН Д.В. Дякую, Роксолано Андріївно.
Шановна пані Голово, шановні народні депутати! Проектом Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень пропонується внесення змін до ряду положень Бюджетного кодексу з метою виконання зобов'язань Уряду, визначених Меморандумом про економічну та фінансову політику з МВФ від 4 жовтня 24-го року і статтею 347 Угоди про асоціацію з ЄС, Рекомендацій Європейської комісії, а також Плану заходів з реалізації дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями на 2024–28 роки.
Крім того, з метою врегулювання питань, пов'язаних із положенням Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік", безпосередньо даний законопроект пропонує внести низку змін до Бюджетного кодексу України, спрямованих на покращення управління публічними інвестиціями, зокрема запроваджується термінологія з питань управління публічними інвестиціями, визначаються джерела фінансового забезпечення та процедури реалізації публічних інвестиційних проектів, включаючи залучення кредитів та позик від іноземних партнерів, оновлюються процедури планування та реалізації публічних інвестиційних проектів і програм публічних інвестицій, що сприятиме більш ефективному використанню державних коштів.
Важливим аспектом є врахування ґендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі, зокрема врахування головними розпорядниками бюджетних коштів та іншими учасниками бюджетного процесу ґендерних аспектів у процесі планування, виконання та звітування про виконання бюджетних програм, що забезпечить рівні можливості для всіх громадян та сприятиме соціальній справедливості. Також зміни до Кодексу спрямовані на посилення фінансової незалежності та розширення повноважень Рахункової палати щодо здійснення контролю за надходженням та використанням усіх коштів місцевих бюджетів.
Крім того, пропонуються зміни до Кодексу для подальшого розвитку системи державного внутрішнього фінансового контролю шляхом гармонізації з міжнародно визнаними стандартами та методологіями, а також найкращою практикою Європейського Союзу щодо внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту в державних органах.
Одночасно законопроектом пропонується актуалізація та удосконалення деяких положень кодексу:
уточнення норм щодо розробки Мінфіном Стратегії управління державним боргом на середньостроковий період та затвердження її Урядом щороку у місячний строк з дня схвалення Урядом Бюджетної декларації, подання змін до частини 10 статті 16. Я знаю, вчора по цій частині саме було питання. Тому саме потреба у місячному терміні після прийняття Бюджетної декларації для розробки та затвердження Стратегії управління державним боргом обумовлена необхідністю врахування в стратегії показників та цілей державної політики, визначених Бюджетною декларацією. І оскільки дані два документи взаємопов'язані, Бюджетна декларація і Стратегія управління державним боргом, ми якраз і пропонуємо по строкам унормувати таке подання. Таким чином розроблення проекту стратегії має починатися після схвалення декларації та тривати принаймні місяць, а на 2026–28 роки до 1 грудня 25-го року подання та не пізніше 31 грудня 25-го року затвердження;
також перерахування правонаступнику залишків коштів власних надходжень бюджетних установ в разі зміни її організаційно-правового статусу. Це питання щодо безпосередньо перетворення медичних закладів. І є питання щодо необхідності саме продовження використання правонаступниками коштів, які були у таких медичних установ до того. Це питання неодноразово піднімалося безпосередньо впродовж поточного року;
також зміни стосуються розширення напрямів спрямування коштів державного фонду декарбонізації та енергоефективної трансформації, зокрема на фінансове забезпечення кредитування, фінансового лізингу, факторингу, гарантування реалізації енергоефективних заходів, впровадження енергосервісу, збільшення використання відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива і скорочення викидів вуглецю;
крім того, пропонується уточнення вимог щодо оприлюднення інформації про Державний бюджет України та місцеві бюджети. Виключається вимога щодо публікації інформації про бюджет в газетах, водночас залишається вимога оприлюднювати таку інформацію про Державний бюджет України на офіційних сайтах Кабміну, Мінфіну, а по місцевих бюджетах – на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування або в інший спосіб відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації";
також запроваджуються нові доходи загального фонду Державного бюджету України у зв’язку зі змінами до законодавства, зокрема плата за видачу інтегрованого довкіллєвого дозволу, плата (збір) за вторинну (оброблену) геологічну інформацію при оформленні спеціального дозволу на користування надрами, також кошти від продажу на земельних торгах земельних ділянок, конфіскованих за рішенням суду у власність держави, у випадку, передбаченому абзацом другим частини четвертої статті 145 Земельного кодексу України;
крім того, пропонується уточнення найменувань окремих доходів загального і спеціального фондів Державного бюджету України і місцевих бюджетів з метою приведення норм Кодексу у відповідальність до змін у законодавство;
окрім того, унормування на постійній основі в Кодексі окремих джерел надходжень спеціального фонду державного бюджету, зокрема: 30 відсотків вартості адмінпослуги, отриманої як частина адміністративного збору за оформлення, обмін документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус відповідно до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус"; плата за продукцію, документи, що видаються під час надання адміністративних послуг відповідно до законів України; їх спрямування відповідно на розбудову інфраструктури Єдиного державного демографічного реєстру та функціонування розпорядника зазначеного реєстру;
крім того, залучення на поворотній основі Казначейством коштів ЄКР для покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів без погодження з Мінфіном;
врегулювання питання фінансового забезпечення діяльності органів виконавчої влади в разі їх перейменування в поточному бюджетному періоді;
встановлення вимог щодо затвердження тимчасового розпису місцевого бюджету у випадку, якщо до 1 січня планового року не затверджено розпис місцевого бюджету;
виключення з переліку видатків Державного бюджету України на охорону здоров'я видатків на державні програми та заходи у сфері охорони здоров'я, що здійснюються загальнодержавними закладами охорони здоров'я, у зв'язку з долученням таких закладів до програми медичних гарантій з 1 січня 2025 року;
уточнення підходів щодо визначення обсягу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами;
врегулювання питання списання заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам;
визначення єдиних підходів і критеріїв надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї;
перегляд підходів до фінансового забезпечення соціальної підтримки окремих категорій осіб з метою взятих Україною зобов'язань перед Міжнародним валютним фондом у частині запровадження комплексної реформи соціальної політики, зокрема і щодо покращення адресності надання соціальної підтримки тим, хто її потребує, та механізмів прив'язки соціальних пільг до матеріального стану родини;
врегулювання питання фінансового забезпечення середньострокових державних контрактів (договорів) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів.
Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", пов'язані з врегулюванням статусу та перегляду умов оплати праці посадових осіб органів державного фінансового контролю.
Оскільки даний законопроект є дуже важливим саме для виконання всіх наших зобов'язань, а також для запровадження нової моделі використання коштів, обмежених коштів, які будуть спрямовуватися в тому числі на відновлення, відбудову, реконструкцію, пропонуємо даний законопроект включити до порядку денного дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, визначити невідкладним та скоротити строки внесення альтернативних законопроектів до початку розгляду Верховною Радою цього питання.
Прошу підтримати. Дякую за увагу.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Денисе Валерійовичу.
Ви навіть відібрали трохи роботи у голови підкомітету з вашою пропозицією.
Шановні колеги, чи є запитання до доповідача по суті законопроекту?
Олено Євгенівно, прошу.
КОПАНЧУК О.Є. Добрий день всім, колеги! У мене є запитання, саме основне і складне це те, що стосується Закону про соціальний захист військовослужбовців та членів їх сімей. Прошу роз'яснити, чому саме вноситься зараз ця норма, яка в майбутньому просто обмежить надання пільг на комунальні послуги нашим військовослужбовцям з таким розрахунком, який подається зараз у законопроекті.
Тобто замість того, щоб ми сьогодні військовим, навпаки, допомагали, їхнім сім'ям, зараз ми в першому читанні дамо знову багато розмов в нашому суспільстві про те, що фактично з таким розрахунком ні одна сім'я військовослужбовців не буде отримувати пільги. Якщо навіть складається сім'я з трьох чоловік – чоловік, жінка і дитина і в когось одного зарплата в 13 тисяч гривень, вони вже позбавляються пільги на комунальні послуги, що є неприпустимим, якщо розраховувати, що 4 тисячі гривень на одну особу. Тому прошу роз'яснити і які виходи із ситуації є можливі. Ну не скасування таких пільг. Не такий розрахунок.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Денисе Валерійовичу, прошу.
КОПАНЧУК О.Є. Прошу пояснити заступника Міністра, так.
УЛЮТІН Д.В. Дякую за запитання.
Отже, безпосередньо в Бюджетному кодексі ми перенесли і визначаємо єдині підходи і критерії надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї, перегляду підходів до фінансового забезпечення і соціальної підтримки таких категорій, окремих категорій осіб з метою взяття Україною зобов'язань перед Міжнародним валютним фондом у частині запровадження саме комплексної реформи соціальної політики, зокрема також щодо покращення адресності надання соціальної підтримки.
Хочу сказати, що в Законі про бюджет такі речі вже були відпрацьовані і протестовані. І оскільки вони показали свою ефективність, вони були перенесені безпосередньо до Бюджетного кодексу. Нами була така пропозиція надана і Кабінетом Міністрів була підтримана щодо саме безпосередньо, чому ми вважаємо, що такі єдині підходи і критерії надання пільг будуть дієві, оскільки будь-яка пільга і будь-яка допомога має надаватися не відповідно до статусу, а відповідно до фінансового стану і фінансово-матеріального положення. Таким чином це буде якраз адресність і таргетованість, про яку нам неодноразово вказують наші міжнародні партнери, які фінансують такі видатки.
Дякую.
КОПАНЧУК О.Є. Можна ремарочку? Я хочу сказати, що якщо хоча би одна особа, яка отримує зарплату в 15 тисяч гривень і утримує трьох осіб, вона не зможе навіть заплатити за продукти харчування, тому що всі кошти йдуть на комунальні послуги, що є неприпустимим, цей розрахунок, і я не думаю, що міжнародні партнери зацікавлені в тому, що ми будемо мати колапс з сім'ями військовослужбовців. Тому прошу колег задуматися. Ми, звісно, будемо подавати правки, звісно, будемо відстоювати позицію не скасування пільг для наших військовослужбовців.
Дякую.
УЛЮТІН Д.В. При розрахунку надання пільги береться сукупний доход сім'ї. Якщо в сім'ї отримує заробітну плату тільки одна особа і отримує 15 тисяч, то така сім'я стає отримувачем пільг і субсидій. Вона ділиться на кількість членів сім'ї. Не може бути…
КОПАНЧУК О.Є. Дивіться, ми ж говоримо про те, що ви порахували 4 тисячі гривень на одну особу. Якщо троє є осіб – чоловік, жінка і дитина – це 12 тисяч гривень. Ну якщо особа якась одна, чоловік, отримує зарплату в 13 тисяч гривень, 13800, все, сім'я ця втрачає пільгу цю. Хоча я вже мовчу, що за 14 тисяч гривень сім'я з 3 осіб не зможе прожити місяць за сьогоднішніми цінами. Ну, це не є припустимо.
Дуже дякую. Можемо переходити до голосування.
УЛЮТІН Д.В. Я не можу не погодитися з вами, чесно, 14 тисяч заробітна плата – це, можливо, досить низька заробітна плата, але це питання економічної політики, а не бюджетного законодавства. В даному випадку ми бюджетним законодавством маємо запровадити виконання базових принципів саме Бюджетного кодексу і Конституції: це рівність всіх при наданні соціальних благ. В даному випадку те, що ви пропонуєте, це буде викривлення. І знову ж таки я з вами погоджуюсь, що неприпустима така низька зарплата, але це не є принципи, які мають регулюватись безпосередньо бюджетним законодавством і тим паче Бюджетним кодексом. Бюджетний кодекс надає критерії розподілу фінансового ресурсу, який є в державі, і він має бути рівномірний, єдиний.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Шановні народні депутати, чи є в когось ще запитання до доповідача з приводу законопроекту?
КУЧЕРЕНКО О.Ю. Пані Роксолано, можна слово сказати?
ПІДЛАСА Р.А. Давайте спочатку Юрій Михайлович, а потім ви, Олексій.
КУЗБИТ Ю.М. Я просто хотів зазначити, що вчора на підкомітеті у мене було питання щодо стратегії управління боргом, і от зараз представники Кабміну це пояснили, тому сьогодні вже питання другий раз задавати не буду.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Д якую.
Олексій Юрійович.
КУЧЕРЕНКО О.Ю. Дякую.
Пані Голово, шановні колеги, я в принципі до другому питанню хотів взяти участь, але тут, коли мова зайшла про пільги та субсидії, я не нав’язую вам дискусію, це може окремо треба буде на друге читання все це з’ясовувати, але я просто звертаю увагу шановного першого заступника Мінфіну, пільга це пільга, а субсидія це субсидія. І це абсолютно різні речі. І може існувати одночасно як і пільга, так і субсидія. Пільга не має залежати від доходу родини, вона надається за ознаками професійними, а от субсидія – дійсно за ознаками середнього доходу в родині. Тому я думаю, тут треба буде обов’язково розібратись. Не хочу гальмувати ваш процес, але питання тонке.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
УЛЮТІН Д.В. Я з Вами повністю згоден. Пільга і субсидія – це по суті різні речі. Але на що нам постійно вказують, чому саме безпосередньо по пільгам у нас є проблеми щодо переконання наших всіх міжнародних партнерів? В принципі немає міжнародної практики, яка пільга просто надається за ознакою, не прив'язуючись до фінансового стану сім’ї або людини. Тобто така річ, така річ, це, можна сказати, наша унікальність, коли ми надаємо пільгу, просто не виходячи з фінансового стану сім’ї або людини.
КУЧЕРЕНКО О.Ю. Я повністю погоджуюся. Тому треба вносити кучу змін в закони, якими надавалися ці пільги.
ПІДЛАСА Р.А. Колеги, я пропоную тоді цю дискусію окремо провести, якщо буде така потреба. Чи можливо є в когось запитання та коментарі щодо публічних інвестицій?
Добре, тоді в мене буде пропозиція до народних депутатів. До законопроекту № 12245 ми отримали висновок Головного науково-експертного управління щодо цього законопроекту. Вони висловили свої застереження щодо виведення з державної служби працівників Державної аудиторської служби, зокрема Голови Державної аудиторської служби і його заступників. Тому я пропоную це зауваження ГНЕУ взяти до уваги і при прийнятті законопроекту № 12245 у першому читанні виключити положення щодо непоширення на керівника органу державного фінансового контролю та його заступників законодавства про державну службу та щодо встановлення їм зарплати на рівні закону.
Я вам надіслала уточнений проект ухвали з даного питання в чат у WhatsApp та офіційно в СЕДО. Чи є заперечення щодо цієї пропозиції?
КРУЛЬКО І.І. Роксолано Андріївно, дозволите?
ПІДЛАСА Р.А. Так, звісно.
КРУЛЬКО І.І. Я би пропонував, мабуть, з цього питання заслухати Голову Держаудитслужби, якщо вона до нас приєдналася, а вона мала би приєднатися.
ПІДЛАСА Р.А. Так, вона до нас приєдналася.
КРУЛЬКО І.І. Це було б логічно – заслухати її, тому що це стосується безпосередньо, так би мовити, структури Держаудитслужби.
І я хотів дуже коротко прокоментувати питання, яке піднімалося, стосовно субсидування. Я згоден тут з першим заступником Міністра фінансів паном Денисом щодо того, що субсидії мають розподілятися уніфіковано по всій країні і має бути один принцип розподілу. Але в той же час, якщо ми гарантували нашим військовослужбовцям, що вони все-таки отримуватимуть певну пільгу саме через те, що вони пішли по суті захищати своїм здоров'ям і життям Українську державу, то мені здається, це треба зробити обов'язково, і можливо навіть нам треба зараз подумати, щоб це якимось чином зафіксувати в першому читанні. Тому що ми отримаємо стосовно цього законопроекту купу негативу, про що вже говорилося, у зв'язку з тим, що ми там забираємо від когось якісь можливості мати субсидування по житлово-комунальних послугах.
Я би просто хотів, щоб ми не зробили знову кроки, які призведуть до того, що будуть стріли йти на Парламент і ще більше знижуватися довіра до Парламенту з боку суспільства, особливо зараз, коли ми знаємо ситуацію з мобілізацією, ми знаємо, наскільки складна ситуація на фронті. Мені здається, що стосовно військовослужбовців ми повинні просто це правильно прокомунікувати, щоб не було жодних запитань.
І по державних публічних інвестиціях, я вважаю, що це теж має бути предмет для нашого діалогу, особливо що стосується створення і діяльності відповідної міжвідомчої комісії, яка за задумом першого читання не включає в себе складову парламентського контролю. Я вважаю, що складова парламентського контролю з боку Бюджетного комітету обов'язково має бути. Але ми це поправимо, мені здається, до другого читання. Це буде логічно і справедливо.
Дякую. У мене все.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Тоді я хочу надати слово Аллі Валентинівні Басалаєвій щодо пропозиції по моїй пропозиції по виключенню з закону, з тексту закону саме Голови і заступників Державної аудиторської служби.
БАСАЛАЄВА А.В. Добрий день. Дякую, Роксолано Андріївно.
Шановні народні депутати, я абсолютно не проти правки, запропонованої Головою Комітету. У Державної аудиторської служби, у Міністерства фінансів і в Уряду за мету точно не стояло забезпечити належний рівень оплати праці голови або заступників голови. Я прошу підтримати в цілому законопроект № 12245, зокрема в частині положень щодо оплати праці органам державного фінансового контролю.
Ми звернулися до кожного члена Бюджетного комітету із листом, де дуже детально описали зобов'язання Уряду, міжнародні зобов'язання Уряду. Державна аудиторська служба є урядовим органом і забезпечує захист національних фінансових інтересів не лише національних, а і фінансових інтересів Європейського Союзу.
Державна аудиторська служба з 2021 року дуже ефективно виконувала повноваження національного контактного пункту OLAF по взаємодії з Європейським управлінням з питань запобігання зловживанням та шахрайству, а з вересня 2024 року Державна аудиторська служба визначена як національний координатор у боротьбі із шахрайством AFCОS (Аnti-fraud coordination service).
Державна аудиторська служба відповідальна за фінансовий контроль в рамках міжнародних зобов'язань, взятих Україною за міжнародними договорами. Так, Державна аудиторська служба відповідальна за ефективне використання бюджетних коштів, наданих в рамках інструмента Ukraine Facility. Державна аудиторська служба відповідно до плану заходів із реалізації Листа про наміри Уряду України, Національного банку України і Меморандуму про економічну і фінансову політику з Міжнародним валютним фондом відповідальна за комплексний аудит використання коштів, виділених на реконструкцію і аудит ефективності окремих проектів.
Так само хочу наголосити, що Державна аудиторська служба здійснює функції національного контролера в рамках контролю проєктів, що реалізуються у спільній операційній програмі міжнародного співробітництва Європейського Союзу: "Danube Interreg, Interreg Next Польща – Україна – Словаччина – Угорщина, Румунія – Україна, Румунія – Україна – басейн Чорного моря, Interreg Europe, Interreg urbact. Тому належна оплата праці співробітникам Державної аудиторської служби прямо залежить від ефективності виконання Урядом взятих на себе зобов'язань. Тому в цілому прошу підтримати законопроект.
А щодо правки Голови Державної аудиторської служби і заступників Голови Аудиторської служби, я прошу підтримати пропозицію Голови Бюджетного комітету. Голова Державної аудиторської служби і заступники залишаться солідарними з народними депутатами щодо умов оплати праці. Будемо залишатися на маленькій заробітній платі, проте служити державі.
Дуже дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякуємо, Алла Валентинівна.
Шановні народні депутати, чи є ще запитання, пропозиції, коментарі? Добре.
Якщо таких пропозицій немає, я прошу…
ЛЮШНЯК М.В. Я перепрошую, Роксолано Андріївно. Люшняк Микола.
ПІДЛАСА Р.А. Так, прошу.
ЛЮШНЯК М.В. Дивіться, дійсно ми зараз стаємо на граблі з забиранням цих пільг, субсидій і так далі. Читаю зараз цю правку, ну насправді ми зараз будемо мати хороший закон, хороша ініціатива, але ми насправді зараз будемо мати внутрішні протистояння, тому що це буде використано проти нас. Тому я думаю, що це зараз якось треба обговорити, або просто забрати цю норму в законі, тому що ми будемо мати з сьогоднішнього дня поіменні проблеми, хто голосував в бюджеті за цей закон. Закон хороший, тільки норма погана в частині пільг.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Давайте тоді, можливо, проголосуємо і виключимо вже до першого читання саме цю норму про військовослужбовців, щоб усунути будь-який суспільний резонанс чи негатив в наш бік і в бік Уряду також.
КРУЛЬКО І.І. Це мудро, Роксолано Андріївно. Так і треба зробити.
ЛЮШНЯК М.В. Абсолютно підтримуємо.
ПІДЛАСА Р.А. Тоді я прошу секретаріат сформулювати пропозицію для голосування. Нам треба кілька хвилин для того, щоб сформулювати.
Давайте поки що, поки секретаріат сформулює пропозицію щодо виключення цієї норми, ми надамо слово Голові Рахункової палати Ользі Станіславівні Піщанській з приводу законопроекту № 12245. І є там позиція щодо Рахункової палати. Можете, будь ласка, прокоментувати?
ПІЩАНСЬКА О.С. Доброго дня, шановна Голово. Доброго дня, шановні народні депутати. Рахункова палата ознайомилася з законом і у нас є пропозиції до цього законопроекту. Ми дали цей лист, в якому зазначили, що в даному законопроекті не враховано питання належного унормування фінансового забезпечення діяльності Рахункової палати, не вирішено питання унормування повноважень Рахункової палати у бюджетному процесі. Також питання розширення повноважень, яке визначено прийнятим Законом про Рахункову палату, в даному законопроекті не відображено і буде невідповідність двох законів: Бюджетного кодексу і Закону про Рахункову палату.
Також щодо нормувань. Є певна невизначеність у чинному законодавстві, немає чіткого понятійного апарату, яке зумовлює непорозуміння, дублювання в трактуваннях змісту таких понять як державний фінансовий контроль, державний зовнішній фінансовий контроль, аудит, внутрішній державний фінансовий контроль, державний фінансовий аудит, зовнішній аудит, інспектування. Тобто всі ці поняття потрібно чітко визначити і розмежувати повноваження.
Якщо можливо було б їх врахувати до першого читання, було б дуже добре. Якщо ні, то ми будемо наполягати до другого читання всі ці правки врахувати, які надані Рахунковою палатою.
Дякую вам.
ПІДЛАСА Р.А. Ольго Станіславівно, дякую.
Як Ви вважаєте, чи можна ці зауваження ваші врахувати до другого читання законопроекту чи вони настільки критичні, що їх зараз потрібно враховувати?
ПІЩАНСЬКА О.С. Дивіться, з 2015 року прийнятий був Закон України про Рахункову палату і певні невідповідності не визначені були ще з того періоду. На сьогоднішній день у нас прийнято новий Закон про Рахункову палату і ці невідповідності ще більше поглибилися.
Тому я думаю, що це на ваше рішення, пані Роксолано, яким чином краще зробити.
Краще було б зробити це зараз. Якщо це буде потребувати певних складнощів, ми готові розглянути, але ми маємо розуміти, що вони будуть враховані.
ПІДЛАСА Р.А. Ольго Станіславівно, просто там такий великий блок, який на разі у нас не сформульований, тому я думаю, що потрібно краще це доопрацювати на друге читання і на базі підкомітету провести, можливо, якусь робочу групу, щоб сформулювати ці правки, узгодити між собою і подати від народних депутатів. Я думаю, що і Ігор Федорович Молоток, і Анна Анатоліївна Пуртова будуть готові це зробити.
КРУЛЬКО І.І. Роксолано Андріївно, якщо дозволите, я б теж хотів прокоментувати дану ініціативу.
ПІДЛАСА Р.А. Прошу, Іване Івановичу.
КРУЛЬКО І.І. Дивіться, в мене абсолютно така сама пропозиція. Нам треба зробити нормальну робочу групу, і дійсно те, що ми приймаємо законодавство дуже часто, коли одна рука не знає, що робить друга, це в нас така практика склалась, це не зараз, раніше, і нам потрібно дійсно запросити не тільки Рахункову палату на цю робочу групу, але і представників Державної аудиторської служби. Тут є Алла Валентинівна, і це дуже добре, і Ольга Станіславівна, і це теж дуже добре, що керівники обидвох цих контролюючих органів присутні на засіданні Комітету. І нам потрібно дійсно узгодити розподіл повноважень між Рахунковою палатою і Державною аудиторською службою. І якщо вже в нас є зараз дискусія в контексті прийняття цього законопроекту про зміни в Бюджетний кодекс, давайте ми дійсно на цій робочій групі з залученням представників і Рахункової палати, і Держаудитслужби зробимо таку спробу розмежувати і правильно виписати повноваження, щоб в нас не було такого, що ці повноваження по суті дублюються. Я підтримую створення робочої групи між першим і другим читанням. Це серйозна дискусія.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, ну ми не будемо формально створювати робочу групу, тому що в нас є підкомітет Анни Анатоліївни Пуртової, який за це відповідає. Я впевнена, що...
КРУЛЬКО І.І. Мене влаштовує на рівні підкомітету, але щоб дійсно запросили представників обидвох державних органів і ми могли провести серйозну дискусію. Нехай це буде на базі підкомітету.
ПІДЛАСА Р.А. Прекрасно. Я пропоную, як тільки буде проведено голосування, щоб вкластися в строк подання правок, зразу Анна Анатоліївна збере підкомітет.
Візьмете слово, Анна Анатоліївна?
ПУРТОВА А.А. Я повністю підтримую пропозицію Івана Івановича і дійсно після голосування в першому читанні ми створимо робочу групу, де проговоримо всі питання, що виникають.
ПІЩАНСЬКА О.С. Я звертаю увагу, що була пропозиція йти по скороченню, тобто у нас буде 7 днів для того, щоб розглянути таку значну кількість і розподіл повноважень, те, що пропонує пан Крулько.
ПІДЛАСА Р.А. Ольго Станіславівно, ми не будемо скорочувати строки подання пропозицій.
ПІЩАНСЬКА О.С. Добре. Я почула.
ПІДЛАСА Р.А. 14 днів, я думаю, достатньо, тому що немає сенсу їх скорочувати, все одно засідання в січні, аж 8 січня.
ПІЩАНСЬКА О.С. Добре.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Тоді повертаємося до питання щодо пільг для військовослужбовців.
Я ставлю на голосування пропозицію виключити у підпунктах 3 і 4 пункту 48 розділу I законопроекту № 12245 зміни, пов'язані з Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
Прошу провести голосування, Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Підласа Роксолана Андріївна.
ПІДЛАСА Р.А. За.
КРУЛЬКО І.І. Вибачте, мене щось вибило. Зарахуйте, будь ласка, мій голос "за", якщо мене чути. Це Крулько. У мене немає звуку зараз з Комітету.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Це не тільки у Вас. Заремський, також…
КУЗБИТ Ю.М. Крулько Іван Іванович, зареєстрували.
Наступний Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Забуранна Леся Валентинівна.
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. За.
КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський Андрій Ярославович.
Молоток Ігор Федорович.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за. І підтримую створення робочої групи чи підкомітету, долучуся до роботи.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Перепрошую, що перериваю голосування.
Ігорю Федоровичу, дуже прошу Вас долучитися до роботи підкомітету Анни Анатоліївни от саме з цього питання: Рахункової палати, ДАСУ. Оскільки ваш підкомітет профільний, ваша експертиза буде дуже потрібна у цій роботі.
МОЛОТОК І.Ф. Я думаю, що з Анною Анатоліївною ми точно знайдемо спільну мову.
КУЗБИТ Ю.М. Продовжуємо, колеги.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Цабаль Володимир Володимирович.
Бакунець Павло Андрійович. Павло Андрійович!
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Батенко Тарас Іванович. Тарас Іванович! Немає.
Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
Гнатенко Валерій Сергійович. Валерій Сергійович!
Гончаренко Олексій Олексійович.
Драбовський Анатолій Григорович. Анатолій Григорович!
Дунаєв Сергій Володимирович.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Я – за.
Я так розумію, що буде поправка пані Підласої стосовно Аудитслужби. Правильно? Ми окремо голосуємо?
ПІДЛАСА Р.А. Ні, ми її вже включили у попередню ухвалу, надану народним депутатам, тому голосувати окремо не будемо по ДАСУ, тільки по військовослужбовцях.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Дякую.
За запропоновану пропозицію – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Миколо Миколайовичу.
Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.М. За, підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. Качний – за. І зареєструвати.
КУЗБИТ Ю.М. Зареєстрували.
Кіссе Антон Іванович.
КІССЕ А.І. За, підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит Юрій Михайлович – за.
Кунаєв Артем Юрійович.
КУНАЄВ А.Ю. За.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Лаба Михайло Михайлович.
Михайло Михайлович!
Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Люшняк Микола Володимирович.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
І дякую за розуміння.
КУЗБИТ Ю.М. Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович.
ПУЗІЙЧУК А.В. Добрий день, колеги. Зареєструйте, будь ласка.
Пузійчук – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую. Зареєстрували.
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.
ТАРАРІН М.О. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. За.
КУЗБИТ Ю.М. Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.
КУЗБИТ Ю.М. Шпак Любов Олександрівна.
За – 24.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за. Зареєструйте, будь ласка. Проголосував.
КУЗБИТ Ю.М. За – 25. Проти, утрималися – немає.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Рішення прийнято.
Анно Анатоліївно, можете, будь ласка, доповісти, як пройшов підкомітет і яке рішення ви пропонуєте?
ПУРТОВА А.А. Так. Шановні колеги, шановна пані Голово, під час розгляду законопроекту № 12245 у підкомітеті основну увагу, звичайно, було приділено обговоренню запропонованих підходів щодо інтеграції нової системи управління публічними інвестиціями у бюджетний процес. При цьому наголос було зроблено на необхідності гармонізації таких змін до кодексу з чинним базовим законодавством, узгодження положень щодо так званих "Піпів" з бюджетною методологією та між собою.
За підсумками розгляду питання підкомітетом пропонувалось таке рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроект № 12245 включити до порядку денного дванадцятої сесії і за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
Водночас з врахуванням ініційованих Головою Комітету пропозицій щодо змін до Закону про основні засади здійснення державного фінансового контролю в частині виключення положень щодо непоширення на Голову Держаудитслужби та його заступників законодавства про державну службу та щодо встановлення таким посадовим особам заробітної плати у цьому законі, пропонується підтримати уточнений проект ухвали з даного питання, що вам надісланий, тобто рекомендувати Верховній Раді законопроект № 12245 включити до порядку денного сесії, за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу з урахуванням пропозицій Комітету, що наведені в уточненому проекті ухвали та з урахуванням додатково підтриманої пропозиції, доручити Комітету доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради у другому читанні.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Ставиться на голосування пропозиція заступника Голови Комітету Пуртової Анни Анатоліївни прийняти рішення Комітету згідно з уточненим проектом ухвали та з урахуванням проголосованої на Комітеті пропозиції. Прошу голосувати.
Юрій Михайлович, прошу провести голосування.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Роксолано Андріївно.
Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Крулько Іван Іванович.
КРУЛЬКО І.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Володимир Леонідович – за?
ГЕВКО В.Л. За. За.
КУЗБИТ Ю.М. Забуранна Леся Валентинівна.
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. За.
КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський Андрій Ярославович.
Молоток Ігор Федорович. Ігор Федорович! За закон голосуємо.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Цабаль Володимир Володимирович
Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую.
Батенко Тарас Іванович. Тарас Іванович!
Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
Гнатенко Валерій Сергійович.
Гончаренко Олексій Олексійович.
Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв Сергій Володимирович.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. підтримую.
КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Кіссе Антон Іванович.
КІССЕ А.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит Юрій Михайлович – за.
Кунаєв Артем Юрійович. Артем Юрійович!
КУНАЄВ А.Ю. За.
КУЗБИТ Ю.М. Лаба Михайло Михайлович.
Лаба Михайло Михайлович!
Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. За. Лунченко – за. Лунченко – за.
КУЗБИТ Ю.М. Люшняк Микола Володимирович.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович. Андрій Вікторович!
Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. За.
КУЗБИТ Ю.М. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.
ТАРАРІН М.О. За.
КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. За, Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
КУЗБИТ Ю.М. Шпак Любов Олександрівна.
23 – за. Проти, утримались, немає.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Рішення прийнято.
Питання порядку денного вичерпано. Дякую всім за участь.
Оголошую Комітет закритим.