СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

4 лютого 2025 року

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день. На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету у режимі відеоконференції, тому ми його проводимо у Zoom.

У зв'язку з відрядженням секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича прошу здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування голову підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу Кузбита Юрія Михайловича.

Але я зараз буду оголошувати за списком прізвище члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Підласа Роксолана Андріївна присутня.

Крулько Іван Іванович.

Гевко Володимир Леонідович.

Забуранна Леся Валентинівна.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко присутній. Доброго ранку.

 

ПІДЛАСА Р.А. Гевко присутній. Зареєстрували.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Доброго ранку всім. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку.

Лопушанський Андрій Ярославович.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Доброго ранку. Присутній Молоток.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пуртова Анна Анатоліївна.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Батенко Тарас Іванович.

БАТЕНКО Т.І. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Борт Віталій Петрович.

 

КРУЛЬКО І.І. Доброго ранку. Крулька зареєструйте. Теж присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Зареєстрували, Іване Івановичу.

 

КРУЛЬКО І.І. Доброго раночку.

 

ПІДЛАСА Р.А. Герман Денис Вадимович.

Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Присутній Драбовський.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв Сергій Володимирович.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Присутній. Доброго ранку.

 

ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов присутній? Перепрошую.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Присутній. Доброго ранку.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Качний Олександр Сталіноленович.

Кіссе Антон Іванович.

Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Доброго ранку. Люшняк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.

Пузійчук Андрій Вікторович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

ПОЛЯК В.М. Доброго ранку. Поляк. Зареєструйте, будь ласка. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Зареєстрували, Владіслав Миколайович.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тарарін Микола Олександрович.

 

ТАРАРІН М.О. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Доброго ранку. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Юрій Михайлович, прошу підтвердити наявність кворуму.

 

КАЧНИЙ О.С. Добрий день. Там Качного підключіть, будь ласка.

 

ГЕРМАН Д.В. Роксолано Андріївно, Герман присутній.

Трішки запізнився, вибачаюсь.

 

КАЧНИЙ О.С. Качного підключіть. Качний.

 

ПІДЛАСА Р.А. Качний і Герман. Зареєстрували.

Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. У нас 24 зареєструвалися народні депутати присутні. Кворум є.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного і відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО, в чат і на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу голосувати.

Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Роксолана Андріївна.

Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Крулько Іван Іванович. Іван Іванович!

Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Я – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Забуранна Леся Валентинівна.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський Андрій Ярославович.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Цабаль Володимир Володимирович

ЦАБАЛЬ В.В. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

КРУЛЬКО І.І. Голос Крулька врахуйте, будь ласка. Дякую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Врахували, Іван Іванович. Дякуємо.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Іван Іванович, ми уточняємо: ви ж підтримуєте порядок денний, ми правильно зрозуміли?

 

КРУЛЬКО І.І. Так-так. Я підтримую порядок денний. Це дуже важливе голосування, звичайно.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякуємо.

Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв Сергій Володимирович.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній. Підтримую порядок денний.

 

КУЗБИТ Ю.М. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович.

КАЧНИЙ О.С. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кіссе Антон Іванович.

Кузбит Юрій Михайлович. Підтримую.

Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за порядок денний.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.

 

ТАРАРІН М.О. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Підтримую, Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.

 

КУЗБИТ Ю.М. 24 – за.

 

ПІДЛАСА Р.А. Рішення прийнято.

Перше питання порядку денного. Про погодження пропозицій Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати, поданих листами від 15 та 30 січня цього року.

Хочу звернути вашу увагу, що це вперше після ухвалення змін до Закону України "Про Рахункову палату" ми здійснюємо свою контрольну функцію щодо Рахункової палати і погоджуємо їхню кількість і граничну чисельність.

Тому прошу Голову Рахункової палати Піщанську Ольгу Станіславівну представити пропозицію Палати щодо граничної чисельності докладно, щоб ми зрозуміли, про що йде мова.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Добрий день, шановна Роксолано Андріївно! Добрий день, шановні депутати! Перш за все я дякую за організацію даного засідання і за ухвалення норм закону, відповідно до яких ми підготували сьогодні дану пропозицію.

Відповідно до нової редакції Закону "Про Рахункову палату" перед затвердженням граничної чисельності Рахункової палати її необхідно обов'язково погодити з Бюджетним комітетом Верховної Ради.

Керуючись нормами частини четвертої статті 17 Закону України, Рахункова палата підготувала і направила на розгляд шановних депутатів наступну пропозицію: погодити граничну чисельність апарату Рахункової палати у кількості: у 2025 році – 702 одиниці, у 2026 році – 839 одиниць, починаючи з 2027 року – 989 одиниць.

Готуючи цю пропозицію, Рахункова палата керувалася в першу чергу наявним на сьогоднішній день затвердженим бюджетом і наявною штатною чисельністю, а саме 702 одиниці, тобто на 25-й рік у нас не збільшується гранична чисельність, вона забезпечена повністю фінансуванням і при прийнятті на роботу фахівців надає можливість почати розширення повноважень Рахункової палати. За умови необхідності виконання норм закону, а саме розширення повноважень Рахункової палати на місцеві бюджети і на перевірку підприємств з державною формою власності, пропонується збільшити штатну чисельність у 26-му році до 839 одиниць і починаючи з 27-го – 989 одиниць.

Дякую вам. Готова відповідати на ваші запитання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Ольго Станіславівно, уточніть, будь ласка, тобто на 25-й рік ви не будете просити збільшення фінансування?

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Ні, на 25-й рік збільшення фінансування ми не будемо просити. У нас все залишається без змін відповідно до затвердженого бюджету на 25-й рік.

 

ПІДЛАСА Р.А. А можете ще уточнити, скільки з цих 702 людей це аудиторські посади, а скільки персонал, який забезпечує роботу аудиторів?

 

ПІЩАНСЬКА О.С. На сьогоднішній день аудиторські посади відповідно до діючого штату 493 одиниці, інші посади – 207 одиниць. Відповідно до відсоткового відношення 30 відсотків – це інші посади і 70 відсотків – це посади аудиторські.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є запитання до доповідача? Ігор Федорович, у вас запитання? Прошу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Ну це запитання, роз’яснення для колег. Мова іде про чисельність апарату Рахункової палати, а не членів Рахункової палати. Поясніть, будь ласка, щоб наші колеги були в курсі.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Дякую. Ви абсолютно праві. Іде мова про погодження граничної чисельності апарату. Кількість членів Рахункової палати визначена законом, тому ми погоджуємо саме апарат.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є запитання?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є питання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Прошу, Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

У мене питання наступного характеру. Як ми почули, з 26-го року чисельність апарату Рахункової палати має зрости на 20 відсотків. Що буде в цьому напрямку відбуватися? Нові департаменти будуть створюватися чи доукомплектовуватися діючі? Тому що на 20 відсотків збільшення чисельності апарату, вибачте, але це серйозно. А ще через рік ще так само. Тому, якщо можна було б пояснити нам, які це будуть нові департаменти, у скільки це виллється додатково в бюджетний запит, який Рахункова палата зробить в 25-му році на 26-й рік. Тобто що це означає з точки зору витрат бюджету на Рахункову палату в наступних періодах?

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Дякую Вам за запитання. Так, дійсно, іде збільшення кожного року на 140 – 150 людей, два роки. Це посади аудиторів, тобто це збільшення саме професійної кількості Рахункової палати. Не інших посад, а саме аудиторських посад. Це не створення нових департаментів, це укомплектування наявних департаментів у Рахунковій палаті після затвердження структури, яка має бути затверджена в цьому році після погодження штатної чисельності.

Відповідно до додаткових коштів. Це буде стосуватися заробітної плати, яка має сплачуватися даним працівникам. На сьогодні в бюджеті Рахункової палати закладено кошти для забезпечення робочих місць аудиторів. Більш того, Рахункова палата цього року після проведеної тривалої роботи отримала додаткову допомогу у якості 90 ноутбуків для аудиторів від наших партнерів. І таким чином ми використовуємо всі можливі інструменти для того, щоб з мінімальними вимогами до бюджету забезпечити роботу Рахункової палати.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую за відповідь. Але я, чесно кажучи, так нічого й не зрозумів. Що це означає? Як це виллється з точки зору збільшення фінансування, скільки це коштів? Яка буде в цих аудиторів середня заробітна плата? Можна ці всі речі роз'яснити?

І найголовніше питання: а сьогодні наскільки діючий апарат Рахункової палати завантажений максимально, що вимагає з 2026 року плюс 20 відсотків до чисельності апарату? І скільки зараз, чи є сто відсотків заповнено з тієї граничної кількості, яка затверджена відповідно до наших попередніх рішень? Можна, будь ласка, в цифрах? Тому що це загальні речі, а хотілося б більше конкретики.

Дякую.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Дякую Вам за запитання. Воно дуже важливе.

Що стосується чисельності. Я хочу звернути увагу, що до сьогоднішнього року фінансування на Рахункову палату виділялося суто по фактичній чисельності, що унеможливлювало укомплектування Рахункової палати відповідно до штатної чисельності. Так, дійсно, є вакантні місця і на сьогоднішній день після затвердження структури у Рахунковій палаті оголошується набір фахівців.

Те, що стосується по коштах, я зараз передам слово керівнику бухгалтерського департаменту і вона чітко по коштах зазначить, які це будуть розміри.

Дякую.

 

ВОВЧЕНКО О.Л. Як уже зазначила Ольга Станіславівна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Представтесь, будь ласка, для протоколу.

 

ВОВЧЕНКО О.Л. Я, Вовченко Оксана Леонідівна, – директор фінансового департаменту Рахункової палати, головний бухгалтер.

Стосовно обсягу видатків на забезпечення діяльності Рахункової палати. Як уже було зазначено, в 2025 році додаткового фінансування пропозиції Рахункової палати стосовно граничної чисельності потребувати не будуть. У 2026 році видатки на забезпечення за орієнтовними розрахунками складуть мільярд 400 мільйонів гривень, порівняно з цим роком це плюс 200 мільйонів. На 27-й рік видатки складуть мільярд 600 мільйонів гривень, порівняно з 2026 роком це теж плюс 200 мільйонів.

Основна складова збільшення видатків це видатки на заробітну плату працівників з нарахуваннями на оплату праці відповідно до збільшення чисельності. Середня заробітна плата, яка закладалась, вона протягом трьох років залишається незмінною. Розрахунки ми готували в діючих умовах, виходячи з прожиткового мінімуму на сьогоднішній день, який застосовується для обрахунку посадових окладів, 2 тисячі 102 гривні.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. І я додатково додам по кількості людей. На 25-й рік це вакантні посади у кількості 130 одиниць. При погодженні на 26-й рік це буде додатково 137 аудиторів. І 27-й рік це додатково 150 аудиторів. Це повністю реальні цифри  для того, щоб цих людей прийняти на роботу і виконувати функцію Рахункової палати в повній мірі.

Дякую вам.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є? Володимир Володимирович Цабаль, бачу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. У мене коротка ремарка. З того, що я почув, це насправді стосується не тільки Рахункової, а й інших розпорядників. Оскільки зараз готуються вже бюджетні запити і скоро вже будуть готуватися до бюджетного процесу 26-го року, я вже не вперше почув, що при плануванні заробітних плат йде розрахунок, що вона буде незмінна. Тобто що це означає? Що в реальних гривнях з урахуванням інфляції, тобто ми прогнозуємо, що заробітна плата буде зменшуватися. Це не конкретно Рахункової стосується, це стосується багатьох розпорядників. У мене просто велике прохання, не прохання, а взагалі, щоб ми як Комітет звертали увагу на такі речі, тому що це нереалістичні речі. Дев'яносто відсотків, якщо ми в 27-му році подивимося назад – так не буде. Тобто відповідно всі ці бюджетні планування з незмінною заробітною платою, а в реальних гривнях це її зменшення, тобто вони по факту, скажемо так, не здійсняться. Це така ремарка без питань.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Окей. Дякую. Тобто коментар не потрібен, правильно, Володимир Володимирович? Чи потрібен?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ні, не потрібен. Я розумію, чому це робиться. Тому що зараз відповідно прожиткові мінімуми такі закладені, але по факту так не буде. По факту ми розуміємо, що все буде мінятись. Це ремарка і це більше для нас як для членів Комітету, а не до доповідача.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є ще запитання до Ольги Станіславівни?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене ще є запитання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так. Прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

Я хотів все-таки зрозуміти. Тобто 200 мільйонів на 26-й рік і плюс 200 мільйонів на 27-й рік. Це кошти, які підуть виключно на заробітну плату для нових працівників, які з'являться відповідно у 26-му і 27-му роках, правильно я розумію? Тобто це не інші видатки, це виключно заробітна плата, так?

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Так.

 

КРУЛЬКО І.І. Зрозуміло.

 

ПІДЛАСА Р.А. Від себе я хочу додати, що це не просто якісь працівники, це саме аудитори, які здійснюють аудит відповідно до Закону "Про Рахункову палату". Тобто мова не йде про технічний персонал.

 

КРУЛЬКО І.І. Звичайно, це для мене зрозуміло. Просто щоб ми розуміли, що ті люди, які сьогодні працюють у департаментах, вони по суті виконують функції аудиторів, тобто це ті самі люди. Відповідно до закону їх просто інакше обізвали, тому я тут не можу сказати, що не було аудиторів у Рахунковій палаті, а тут хлоп і вони раптом появляються з 2026 року, це ж не так.

Мова йде про те, що Рахункова палата за два роки зросте на 40 відсотків. Ми це розуміємо, колеги? І відповідно видатки на Рахункову палату зростуть так само. Ось це насправді я просто хочу зрозуміти, бо ми все-таки говоримо про кошти платників податків. Нам з вами, депутатам Верховної Ради, кількість помічників не збільшують, ми працюємо так само, як і працювали, а зараз збільшується, через два роки ми будемо мати Рахункову палату на 40 відсотків більшу, ніж зараз. Я не проти цього, але я хочу зрозуміти, наскільки це вплине якісно на ті результати роботи Рахункової палати, яких очікує Парламент.

Ось власне у мене в цьому плані є запитання і очікування. І якщо є розуміння як це вплине… Я ж запитав, які будуть нові департаменти створені, як вони будуть називатися, скільки в цих департаментах має працювати нових людей? Це є серйозні питання, тому що ми як Бюджетний комітет є комітетом, який по суті співпрацює найближче з Рахунковою палатою і повинен розуміти, як це все відбувається.

Дякую.

 

ПІДЛАСА  Р.А. Іване Івановичу, я зараз дам слово Ользі Станіславівні для відповіді на це запитання. Але чисто задля справедливості хочу сказати, що фонд оплати помічників народних депутатів у 2024 році збільшився. Тому тут давайте не лукавити.

 

КРУЛЬКО І.І. А Ви впевнені, Роксолано Андріївно, що якщо ми зараз порахуємо середню заробітну плату нашого працівника ... (не чути) то ви зрозумієте, що ваші помічники є нижчими? Ну так, якщо вже ремарка потрібна, то ось вона така.

 

ПІДЛАСА Р.А. Це вже не є предметом розмови.

 

КРУЛЬКО І.І. Звичайно.

 

ПІДЛАСА Р.А. Зараз Ольга Станіславівна відповість про кількість аудиторів і чим вони будь займатися.

Дякую.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Дякую Вам за ваше запитання.

Я дозволю собі ще раз нагадати, що на сьогоднішній день до 2025 року Рахункова палата фінансувалася виключно з фактичної чисельності. І саме максимальна неукомплектованість була в аудиторському секторі. Якщо по відсотках, то на сьогодні співвідношення аудиторських посад і допоміжних посад складає 65 і 35 відсотків. Тобто перше, куди направляються зусилля Рахункової палати, це укомплектувати в першу чергу штат посадами аудиторів.

Також згідно нового закону у Рахункової палати розширюються повноваження на місцеві бюджети, тобто Рахункова палата буде посилювати територіальні відділення, в яких зростають не тільки кількісно, а й якісно завдання щодо виконання аудитів. Тому всі пропозиції, які ми направили шановним народним депутатам, вони стосуються посилення, експертного посилення саме аудиторського сектору Рахункової палати. Сектор допоміжних посад залишається без змін.

Я вам дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Іван Іванович, є запитання у вас?

Добре. Давайте тоді дамо слово…

КРУЛЬКО І.І. Якщо, крім мене, це питання більше нікого не цікавить, то я, здається, вже всі для себе питання з'ясував. Я бачу, що це тільки мене одного цікавить тут.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Дякую.

Прошу Улютіна Дениса Валерійовича висловити позицію Міністерства фінансів з даного питання.

 

УЛЮТІН Д.В. Доброго дня, Роксолано Андріївно. Міністерство фінансів з даного питання може сказати тільки свою експертну частину, оскільки питання затвердження граничної чисельності Рахункової палати це не є повноваження Міністерства фінансів.

А що стосується цієї частини, ми можемо підтвердити, що дійсно гранична чисельність, яка затверджується на 2025 рік, це та чисельність, під яку планувався бюджет і видатки 2025 року.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякуємо, Денисе Валерійовичу.

Тоді прошу Молотка Ігоря Федоровича як голову підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати висловити позицію підкомітету і розповісти, до чого дійшов підкомітет.

 

МОЛОТОК І.Ф. Дякую, Роксолано Андріївно.

Шановні запрошені, шановні колеги! У підкомітеті 28 січня і 3 лютого ретельно розглядалося питання про погодження пропозицій Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати. Від підкомітету були направлені звернення до Рахункової палати для надання додаткових пояснень та до Міністерства фінансів для надання експертної думки.

У наданому проекті рішення Комітету викладено детальну інформацію з даного питання, включаючи отримані матеріали. При цьому слід зазначити таке.

Перше. Зважаючи на розширення повноважень Рахункової палати, є підстави для поступового збільшення граничної чисельності апарату, як пропонує Рахункова палата, у 2026 році на 137 одиниць та з 2027 року ще на 150 одиниць.

Друге. Збільшення граничної чисельності апарату Рахункової палати потребує збільшення видатків державного бюджету на її функціонування. Наприклад, за оцінками Рахункової палати, порівняно з поточними бюджетними призначеннями, потреба у видатках на 2026 рік може збільшитися орієнтовно на 217 мільйонів гривень.

Третє. Дане питання потребує термінового унормування, оскільки Рахунковій палаті необхідно затвердити на цей рік штатний розпис в межах граничної чисельності, а також формувати відповідні показники для складання Бюджетної декларації на 2026 – 2028 роки.

За підсумками розгляду даного питання пропонується Комітету з питань бюджету прийняти рішення згідно з наданим проектом ухвали, зокрема: керуючись частиною четвертою статті 17 Закону "Про Рахункову палату" погодити пропозиції Рахункової палати щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати у 2025 році – 702 одиниці, у 2026 році – 839 одиниць, з 2027 року – 989 одиниць.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні колеги, ставиться на голосування озвучена заступником Голови Комітету, головою підкомітету Молотком Ігорем Федоровичем пропозиція щодо прийняття рішення Комітету, яке було озвучене.

Юрій Михайлович, прошу провести голосування.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Роксолано Андріївно.

Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гевко. Володимир Леонідович, Ви з нами?

 

ГЕВКО В.Л. Я – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Забуранна Леся Валентинівна.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Підтримую, за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський.

Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток. Голосую – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пуртова.

Цабаль.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За.

КУЗБИТ Ю.М. Бакунець. Павло Андрійович!

Батенко. Тарас Іванович!

Борт Віталій Петрович.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Зареєстрували.

Гончаренко.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв.

Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За, підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Качний.

Кіссе Антон Іванович.

Кузбит Юрій Михайлович – за.

Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А. Ю. Кунаєв – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

Пасічний Олександр Станіславович.

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович. Немає.

Саламаха Орест Ігорович. Немає.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.

 

ТАРАРІН М.О. За, підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович. Ростислав Ярославович!

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. 20 депутатів – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.

Друге питання, це план роботи Комітету.

Ми можемо подякувати Рахунковій палаті і Голові Рахункової палати. Дякую, що завітали до нас на Комітет.

 

ПІЩАНСЬКА О.С. Зі свого боку від імені Рахункової палати дякуємо шановним депутатам. Дякуємо.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Я думаю, ми можемо Вас відпускати, тому що далі наші внутрішні питання.

Друге питання. Про план роботи Комітету на період тринадцятої сесії Верховної Ради дев’ятого скликання та пропозиції до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради.

Доповідає Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Шановні колеги, доброго дня ще раз всім. Проект плану роботи Комітету на тринадцяту сесію, що надано в розданих вам матеріалах, містить основні напрями діяльності Комітету. При цьому розділи І та ІІ проекту стосуються законопроектної роботи Комітету, в розділі ІV запропоновано перелік заходів з питань контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Поряд з тим, на виконання доручення Голови Верховної Ради надано проект листа з переліком законопроектів для включення до порядку денного тринадцятої сесії, а також таких, що пропонується не включати до порядку денного, з відповідними поясненнями. Загалом пропонується включити до порядку денного 32 законопроекти, зняти з розгляду 18 у зв'язку з втратою їх актуальності.

Відтак, пропонується затвердити план роботи Комітету на тринадцяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити і не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання згідно з проектами, що надані.

Дякую, колеги.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є запитання або пропозиції?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є пропозиція.

 

ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

Я пропоную з додатку 2 виключити проект Постанови за реєстраційним № 12223 від 19 листопада 2024 року про невідкладні заходи збалансування державних фінансів, розвитку грошово-кредитної активності та здійснення контролю за монетарною політикою. Тобто є пропозиція його прибрати з пункту 2, тобто це ті законопроекти, які ми рекомендуємо не включати, і, навпаки (це, мабуть, помилково так вийшло), включити в пункт № 1 ті законопроекти, які ми рекомендуємо Комітетом включити до порядку денного. І власне з таким саме форматом пропонується проголосувати наше рішення в цілому.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я думаю, заперечень немає.

Чи є в когось ще пропозиції? (шум у залі)

Лесю Ярославівно, чи могли б Ви сказати це в мікрофон?

 

ДЖИНДЖИРИСТА Л.Я. Іване Івановичу, ми, як правило, включаємо до порядку денного Верховної Ради проекти законів, а проекти постанов включаються по мірі їх розгляду Комітетом. Тим більше цей проект пропонувався для зняття з розгляду, тому що там питання регулювалося 2024 роком. Тому ми пропонували…

 

ПІДЛАСА Р.А. Іван Іванович, можемо прийняти компромісне рішення не знімати його з розгляду і залишити це на розсуд Погоджувальної ради.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є пропозиція. Дивіться, знаєте, чому так, як правило, відбувається? Тому що наш Бюджетний комітет дуже рідко розглядає проекти постанов. Але в той же час проект постанови, як і проект закону є виявом права законодавчої ініціативи народного депутата або групи народних депутатів. Тому тут ніяких проблем немає. Це не є порушення, це є рекомендація нашого Комітету. Але дійсно, оскільки ми мало розглядаємо проектів постанов, то такі моменти бувають.

Хоча, коли у нас іде, наприклад, постанова про призначення, скажімо, якихось посадових осіб, наприклад, членів Рахункової палати, то ми включаємо це в пункт 1 як рекомендацію Парламенту включити до розгляду на засіданні Верховної Ради. Тому я проблем не бачу жодних. І моя пропозиція є логічною.

 

ПІДЛАСА Р.А. Окей. Добре.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тоді, я думаю, що немає заперечень. Я зараз одразу в рішенні Комітету озвучу вашу пропозицію всередині рішення.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Кузбитом Юрієм Михайловичем пропозиція із змінами, які озвучив Іван Іванович Крулько, а саме: затвердити План роботи Комітету на тринадцяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити і не включати до проекту порядку денного тринадцятої сесії згідно з наданими проектами документів, водночас видалити з переліку законопроектів, які не включаться до проекту порядку денного тринадцятої сесії, проект Постанови за реєстраційним № 12223 і включити її до переліку законопроектів і постанов, які пропонується включити в порядок денний тринадцятої сесії. Прошу голосувати.

 

КУЗБИТ Ю.М. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Забуранна.

Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лопушанський.

Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пуртова.

Цабаль. Володимире Володимировичу!

Бакунець.

Батенко.

Борт.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гончаренко.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв.

Задорожній. Миколо Миколайовичу!

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За, підтримую.

 

КУЗБИТ Ю.М. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Качний.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Кіссе – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. І зареєструвати, так? Зареєструвати.

Кузбит Юрій Михайлович – за.

Кунаєв Артем Юрійович. Артеме Юрійовичу!

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович. Немає.

Саламаха Орест Ігорович. Немає.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.

 

ТАРАРІН М.О. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. 19 депутатів проголосували – за. Рішення прийнято.

 

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Третє питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам. Прошу не розходитися і не відключатися. Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна. Після цього голосуємо ще два питання коротких.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Роксолано Андріївно.

За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету підготовлено і подано на ваш розгляд 111 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, це 48 законопроектів та такими, що впливають на показники бюджету, це 63 законопроекти, з них 39 мають безпосередній вплив та 24 опосередкований. При цьому один законопроект містить положення, що потребує узгодження з бюджетним законодавством і щодо нього пропонуються відповідні рекомендації профільному комітету.

Дякую. Прошу підтримати.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов'ю Олександрівною пропозиція, як було щойно озвучено.

Юрію Михайловичу, будь ласка.

Підласа – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Крулько. Іван Іванович!

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Забуранна Леся Валентинівна.

Копанчук Олена Євгенівна. Олена Євгенівна!

Лопушанський Андрій Ярославович.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за. Порахуйте, будь ласка.

 

КУЗБИТ Ю.М. Порахували. Дякую.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Цабаль Володимир Володимирович.

Бакунець Павло Андрійович.

Батенко Тарас Іванович.

Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую.

Гончаренко Олексій Олексійович. Немає.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Заремський Максим Валентинович.

Заремський Максим Валентинович.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Качний Олександр Сталіноленович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит Юрій Михайлович – за.

Кунаєв Артем Юрійович.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Лунченко Валерій Валерійович.

Люшняк Микола Володимирович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

КУЗБИТ Ю.М. Пузійчук Андрій Вікторович. Немає.

Саламаха Орест Ігорович.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тарарін Микола Олександрович.

 

ТАРАРІН М.О. За.

 

КУЗБИТ Ю.М. Тістик Ростислав Ярославович.

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. 17.

 

ПІДЛАСА Р.А. Колеги, 18 голосів – за.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 17.

 

ПІДЛАСА Р.А. 17 людей присутні на голосуванні. У нас…

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Прохання врахувати.

Поганий зв'язок, в дорозі.

 

КУЗБИТ Ю.М. Заремський плюс.

 

ПІДЛАСА Р.А. 18. Хтось ще хоче проголосувати? Ще хтось хоче проголосувати?

Шановні колеги, на голосуванні відсутній кворум. Оголошую засідання закритим. Продовжимо наступного разу.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку