Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №40 від 15 червня 2020 року

 

 

 

17 год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн 510

Засідання фактично розпочалося о 18 год. 00 хв.

Головує: Голова Комітету Арістов Ю.Ю.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Трухін О.М., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Борт В.П. Герман Д.В., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Кіссе А.І., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Пузійчук А.В., Пушкаренко А.М., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 30 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Лопушанський А.Я., Гончаренко О.О., Задорожній М.М., Пуртова А.А.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Больбат О.О., Бурякова Т.С., Войтенко Є.А., Король Л.М., Криволап М.К., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Стадник М.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

Список запрошених та інших присутніх на засіданні осіб:

Народний депутат України Білозір Л.М.

Єрмоличев Р.М. – заступник Міністра фінансів України;

Кузькін Є.Ю. – директор Департаменту планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – головний бухгалтер Державного агентства автомобільних доріг України;

Іванова І.М. – член Рахункової палати;

Мазярчук В.М. – радник Голови Рахункової палати;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту з питань бюджетної політики Рахункової палати.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (реєстр. № 3509).

СЛУХАЛИ:

Інформацію голови підкомітету з питань видатків державного бюджету Комітету з питань бюджету Забуранної Л.В. про підготовку до другого читання проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (реєстр. № 3509).

Відмітили:

На засіданні Верховної Ради України 5 червня 2020 року було розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (реєстр.  3509 від 20.05.2020), поданий народними депутатами України Арістовим Ю.Ю., Трухіним О.М. та іншими, а також альтернативні до нього законопроекти за реєстр.  3509-1 від 02.06.2020, поданий народними депутатами України Цабалем В.В., Васильченко Г.І. та іншими, та за реєстр. № 3509-2 від 02.06.2020, поданий народними депутатами України Васильченко Г.І., Железняком Я.І. та іншими.

Водночас, у Верховній Раді України 04.06.2020 р. було зареєстровано ще один альтернативний законопроект за реєстр. № 3509-3, поданий народними депутатами України Василенко Л.В. та Бондаренком О.В., який Верховною Радою України не розглядався /відповідно до вимог частини другої статті 100 Регламенту Верховної Ради України альтернативний законопроект може бути внесений не пізніш як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання/.

Відтак, за результатами розгляду у першому читанні Верховна Рада України постановила прийняти законопроект за реєстр. № 3509 за основу із дорученням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких зауважень і пропозицій наполовину, та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні /Постанова Верховної Ради України від 05.06.2020 № 684-ІХ/.

Варто наголосити, що, керуючись частиною першою статті 116 Регламенту Верховної Ради України, пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою України за основу. При цьому, головний комітет, як виняток, може прийняти рішення про врахування внесених пропозицій і поправок щодо виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей у тексті законопроекту, інших структурних частин законопроекту та/або інших законодавчих актів, що не були предметом розгляду в першому читанні, якщо про необхідність їх внесення було зазначено у висновках цього головного комітету та/або експертного підрозділу Апарату Верховної Ради і оголошено головуючим на пленарному засіданні під час розгляду такого законопроекту у першому читанні. Такі пропозиції і поправки повинні відповідати предмету правового регулювання законопроекту.

Відтак, відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені законодавством строки /з 6 до 12 червня 2020 року включно/ до Комітету надійшло 34 пропозиції народних депутатів України, за наслідками розгляду яких підкомітетом з питань видатків державного бюджету підготовлено попередні висновки щодо кожної з таких пропозицій /порівняльна таблиця пропозицій та поправок до законопроекту роздана народним депутатам України – членам Комітету та додається/.

Голова підкомітету Забуранна Л.В., поінформувавши членів Комітету про результати опрацювання в очолюваному нею підкомітеті пропозицій, запропонувала, зокрема, врахувати або врахувати частково 20 пропозицій, відхилити 13 пропозицій та прийняти рішення безпосередньо на Комітеті по пропозиції № 31 щодо встановлення особливого порядку здійснення публічних закупівель щодо приймальних відділень опорних закладів охорони здоров’я у госпітальних округах.

Запропоновано підтримати:

пропозиції, які насамперед передбачають спрямування коштів із фонду COVID на покращення та утримання автомобільних доріг загального користування державного, місцевого значення, придбання обладнання для приймальних відділень опорних закладів охорони здоров’я у госпітальних округах, для медичних амбулаторій, фельдшерсько-акушерських і фельдшерських пунктів у сільській місцевості та проведення капітального ремонту, реконструкції цих приміщень;

пропозицію щодо доручення Кабінету Міністрів України включити інформацію про виконання цього Закону до звіту про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України за 2020 рік (пропозиція № 34 у порівняльній таблиці).

Запропоновано відхилити пропозиції, які подано з недотриманням вимог статті 116 Регламенту Верховної Ради, та ті, які можуть бути реалізовані на підставі чинної редакції статті 28 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»».

Підсумовуючи, голова підкомітету Забуранна Л.В. внесла пропозицію ухвалити таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект за реєстр. № 3509 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту, доручивши секретаріату Комітету уточнити порівняльну таблицю до законопроекту та формулювання остаточної редакції законопроекту відповідно до прийнятого рішення по пропозиції № 31.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Забуранна Л.В., Крулько І.І., Трухін О.М., Цабаль В.В., а також заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В., член Рахункової палати Іванова І.М.

Заступник Міністра фінансів України Єрмоличев Р.В. і член Рахункової палати Іванова І.М. висловилися про підтримку підготовленого у Комітеті до другого читання законопроекту № 3509 з урахуванням відхилення поправки № 31.

У ході обговорення народний депутат Трухін О.М. вніс пропозицію проголосувати про відхилення поправки № 31, автором якої він є.

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену народним депутатом Трухіним О.М. пропозицію про відхилення поправки № 31. Така пропозиція була підтримана присутніми на засіданні членами Комітету одноголосно.

Народний депутат Крулько І.І. вніс пропозицію положення законопроекту відповідно до поправки № 5, яку запропоновано врахувати, викласти з урахуванням поправки № 21 у такій редакції: "придбання обладнання для приймальних відділень опорних закладів охорони здоров’я в госпітальних округах, для відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги, що входять до багатопрофільних лікарень, для медичних амбулаторій, фельдшерсько-акушерських і фельдшерських пунктів у сільській місцевості та проведення капітального ремонту, реконструкції цих приміщень" і далі по тексту. Відповідно поправку № 21 вважати такою, що врахована редакційно.

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену народним депутатом Крульком І.І. пропозицію і її було підтримано присутніми на засіданні членами Комітету одноголосно.

Народний депутат Цабаль В.В. озвучив пропозицію щодо спрямування коштів COVID-19 на природоохоронні заходи та інші заходи зі збереження довкілля (до таблиці пропозицій не включено, оскільки не було подано у встановлені терміни), яку за наслідками голосування не було підтримано членами Комітету, присутніми на засіданні Комітету.

Підсумовуючи, Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування пропозицію підтримати таке рішення Комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 3509 прийняти у другому читанні та в цілому як закон у остаточній редакції, викладеній у підготовленій Комітетом порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням підтриманих пропозицій (відхилення поправки № 31 та врахування редакційно поправки № 21). Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

 

 

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (реєстр.  3509 від 20.05.2020) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту.

У разі прийняття законопроекту за результатами розгляду в другому читанні та в цілому доручити Комітету з питань бюджету при підготовці на підпис Голові Верховної Ради України здійснити спільно з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України його техніко-юридичне доопрацювання.

Голосували: «за» – 18, «проти» – 0, «утрималися» – 0, «не голосували» – 2 (на час голосування на засіданні Комітету були присутні 20 народних депутатів України – членів Комітету).

Голова Комітету                                                                Ю.Ю. Арістов

Секретар Комітету                                                              В.В. Цабаль
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку