Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

Протокол засідання №171 від 06 жовтня 2023 року

09 год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

(у режимі відеоконференції)

 

Головує: Голова Комітету Підласа Р.А.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Лопушанський А.Я., Цабаль В.В., Бакунець П.А., Батенко Т.І., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Гончаренко О.О., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Поляк В.М., Пуртова А.А., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Фролов П.В., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 33 народні депутати України.

Відсутні:

Члени Комітету: Борт В.П., Кіссе А.І., Пузійчук А.В.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Больбат О.О., Бурякова Т.С., Войтенко Є.А., Івашко Т.Ю., Корольковська М.М., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Луценко Н.В., Новацька О.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Сторожук Т.Б., Філіпченко Т.О., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Рощенко С.В., Сторожук О.В.

Запрошені:

Улютін Д.В. – перший заступник Міністра фінансів України;

Майснер А.В. – т.в.п. Голови Рахункової палати.

 

Відкриваючи засідання, Голова Комітету Підласа Р.А. поінформувала народних депутатів України – членів Комітету, що на її звернення більше половини членів Комітету надали згоду на проведення 6 жовтня п.р. засідання Комітету у режимі відеоконференції.

Затим, після реєстрації присутності членів Комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні, Голова Комітету Підласа Р.А. пояснила, що повернення до розгляду питання щодо підготовки до другого читання законопроекту за реєстр. № 10037 викликано тим, що після розгляду Комітетом 5 жовтня п.р. даного питання до Комітету з питань бюджету надійшло звернення народних депутатів України Корнієнка О.С., Арахамії Д.Г., Фролова П.В., Горбенка Р.О., Кулініча О.І. Бойка Ю.А., Мотовиловця А.В. /лист від 05.10.2023 № 7д9/1-2023/219884 надано народним депутатам України – членам Комітету/ з проханням додатково розглянути дане питання і врахувати нову пропозицію до законопроекту № 10037. При цьому Голова Комітету Підласа Р.А. коротко виклала суть додаткової пропозиції.

Поряд з тим прокоментувала, що відповідно до положень Закону України «Про комітети Верховної Ради України» прийняті комітетом акти можуть бути переглянуті, якщо за це проголосує більшість від затвердженого складу членів комітету, під час розгляду на своєму засіданні проекту закону комітет має право вносити пропозиції і поправки до нього, відмітивши, що підтримка порядку денного більшістю від затвердженого складу буде вважатися поверненням до розгляду питання.

Після затвердження порядку денного (проголосували: «за» – 25, «проти» – 0, «утрималися» – 3, «не голосували» – 0 /на час голосування на засіданні були присутні 28 народних депутатів України – членів Комітету/) члени Комітету перейшли до розгляду питання порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) /додатковий розгляд/.

СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Підласої Р.А. про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) /додатковий розгляд/.

 

 

Відмітили:

Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ за підсумками розгляду на своєму засіданні 5 жовтня 2023 року (протокол № 170) питання про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) /далі – законопроект № 10037/ ухвалено таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект № 10037 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками. При цьому з 909 пропозицій у порівняльній таблиці до законопроекту № 10037 Комітетом запропоновано врахувати 35 і відхилити 874 пропозиції. Комітет направив на розгляд Верховної Ради України відповідний висновок /лист від 05.10.2023 № 04-13/3-2023/219235/ і порівняльну таблицю до законопроекту № 10037.

Разом з тим, після розгляду Комітетом даного питання до Комітету надійшло звернення народних депутатів України Корнієнка О.С., Арахамії Д.Г., Фролова П.В., Горбенка Р.О., Кулініча О.І. Бойка Ю.А., Мотовиловця А.В. врахувати додаткову пропозицію до законопроекту № 10037, а саме:

новий пункт 60 розділу VI Бюджетного кодексу України викласти у такій редакції:

«60. Установити, що, як виняток з положень пунктів 1 і 1-1 частини першої статті 64 та пункту 1 частини першої статті 66 цього Кодексу, частина податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України та згідно із зазначеними нормами цього Кодексу належить до доходів загального фонду відповідних місцевих бюджетів, зараховується в повному обсязі до спеціального фонду Державного бюджету України та спрямовується у таких пропорціях за такими напрямами:

1) з 1 жовтня 2023 року по 31 грудня 2023 року:

50 відсотків – Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання;

50 відсотків – Міністерству оборони України для закупівлі артилерійських систем;

2) з 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX:

45 відсотків – Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання;

45 відсотків – Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України на виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення;

10 відсотків – головним розпорядникам коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, для подальшого автоматичного спрямування військовим частинам Збройних Сил України, інших військових формувань на матеріально-технічне забезпечення пропорційно до фактично сплаченого податку за осіб, визначених у цьому пункті, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Напрями використання коштів, зазначених в абзаці другому підпункту 1 і абзацах другому і третьому підпункту 2 цього пункту, погоджуються відповідно Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України з комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки.

Дозволити Міністерству фінансів України вносити зміни до розпису спеціального фонду Державного бюджету України з метою відображення фактичних надходжень, зазначених у цьому пункті, та здійснення відповідних видатків державного бюджету».

/Копія пропозиції надана народним депутатам України – членам Комітету і додається/.

Голова Комітету Підласа Р.А. зазначила, що керуючись положенням пункту 4 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» (згідно з яким комітет Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону), у разі підтримки такої додаткової пропозиції її буде включено за № 910 до таблиці пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту № 10037 за авторством народних депутатів України – членів Комітету, які підтримають таку пропозицію, та вказано про стан її врахування (з внесенням відповідних змін до порівняльної таблиці).

Загалом у представленні та обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Підласа Р.А., Гончаренко О.О., Задорожній М.М., Крулько І.І., Фролов П.В., Цабаль В.В., перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В.

Зокрема, перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. висловив позицію Міністерства фінансів про підтримку даної пропозиції.

 

Під час обговорення даного питання народний депутат Гончаренко О.О. вніс пропозицію новий пункт 60 розділу VI Бюджетного кодексу України викласти у такій редакції:

«Установити, що, як виняток з положень пунктів 1 і 1-1 частини першої статті 64 та пункту 1 частини першої статті 66 цього Кодексу частина податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового та начальницького складу, що сплачується, перераховується згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України та згідно з зазначеними нормами цього Кодексу належить до доходів загального фонду відповідних місцевих бюджетів, зараховується у повному обсязі до спеціального фонду Державного бюджету України та спрямовується у таких пропорціях та за такими напрямами:

з 1 жовтня 2023 року до 31 грудня 2023 року 25% – Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання; 25% – Міністерству оборони України для закупівлі артилерійських систем, 50% – залишити в місцевих бюджетах;

з 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX: 22,5% – Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання; 22,5% – Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України на виконання державних цільових і програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення; 10% – головним розпорядникам коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони для подальшого автоматичного спрямування військовим частинам Збройних Сил України, інших військових формувань на матеріально-технічне забезпечення пропорційно фактично сплаченому податку за осіб, визначених у цьому пункті, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів; відповідно 45% залишти у місцевих бюджетах». Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену народним депутатом Гончаренком О.О. пропозицію.

За результатами голосування така пропозиція не була підтримана присутніми на засіданні на час голосування народними депутатами України – членами Комітету (проголосували: «за» – 6, «проти» – 1, «утрималися» – 19, «не голосували» – 0 /на час голосування на засіданні були присутні 26 народних депутатів України – членів Комітету/).

 

Затим Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування питання про включення до порівняльної таблиці до законопроекту № 10037 дододаткової пропозиції, що була ініційована народними депутатами Корнієнком О.С., Арахамією Д.Г., Фроловим П.В., Горбенком Р.О., Кулінічем О.І. Бойком Ю.А., Мотовиловцем А.В., та її врахування. За результатами голосування така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні на час голосування народних депутатів України – членів Комітету (проголосували: «за» – 26, «проти» – 0, «утрималися» – 3, «не голосували» – 0 /на час голосування на засіданні були присутні 29 народних депутатів України – членів Комітету/). Таким чином, цю пропозицію додатково включено до відповідної порівняльної таблиці за № 910 за авторством народних депутатів України – членів Комітету, які її підтримали (а саме: Підласа Р.А., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Цабаль В.В., Бакунець П.А., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Качний О.С., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Поляк В.М., Пуртова А.А., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Фролов П.В., Шпак Л.О.), та враховано її.

Водночас, народний депутат Крулько І.І. запропонував вилучити із щойно проголосованої пропозиції слова «поліцейськими», а в абзаці щодо погодження напрямів використання коштів, зазначених в абзаці другому підпункту 1 і абзацах другому і третьому підпункту 2 пункту 60, додати слова «з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету». Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування озвучену народним депутатом Крульком І.І. пропозицію. За результатами голосування така пропозиція не була підтримана присутніми на засіданні на час голосування народними депутатами України – членами Комітету (проголосували: «за» – 6, «проти» – 0, «утрималися» – 17, «не голосували» – 0 /на час голосування на засіданні були присутні 23 народні депутати України – члени Комітету/).

Отже, з 910 пропозицій в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту № 10037 Комітетом пропонується врахувати 36 пропозицій і відхилити 874 пропозиції.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Підласа Р.А. поставила на голосування пропозицію прийняти таке рішення Комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект № 10037 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції (з урахуванням підтриманої додаткової пропозиції № 910), викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з урахуванням внесення необхідних редакційних і техніко-юридичних поправок законопроекту. Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні на час годосування народних депутатів України – членів Комітету.

Уточнена порівняльна таблиця до законопроекту № 10037 (на заміну) додається.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037) прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з урахуванням внесення необхідних редакційних і техніко-юридичних правок.

Голосували: «за» – 22, «проти» – 0, «утрималися» – 2, «не голосували» – 0 (на час голосування на засіданні були присутні 24 народні депутати України – члени Комітету).

Голова Комітету                                                        Роксолана ПІДЛАСА

Секретар Комітету                                                     Володимир ЦАБАЛЬ
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку