СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

27 листопада 2019 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвались скільки сьогодні? 21 народний депутат. Кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Порядок денний у вас. Є пропозиції?

Шановні колеги, прошу визначатись щодо запропонованого проекту порядку денного та проголосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти?

 

ШКУРАКОВ В.О. Є пропозиція до порядку денного.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ШКУРАКОВ В.О. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати, просимо включити до розгляду лист Міністерства фінансів щодо погодження розпорядження Кабінету Міністрів від 27.11.2019 № 1104-р про збільшення у 2019 році обсягу джерел фінансування державного бюджету в зв’язку із зменшенням його з іншими джерелами фінансування. Прошу підтримати до розгляду.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Давайте ще раз проголосуємо з врахуванням пропозиції Мінфіну.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до розгляду питань порядку денного сьогоднішнього засідання.

Перше питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.

Доповідає заступник голови Комітету Копанчук Олена Євгенівна. Прошу.

 

КОПАНЧУК О.Є. Доброго дня. За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 70 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 19, та такими, що впливають на показники бюджету, – 51, з них 40 мають безпосередній вплив та 11 мають опосередкований вплив. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання до доповідача? Немає.

Тоді голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання. Про погодження переліків об’єктів будівництва, реконструкції ремонту автомобільних доріг, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету: у Вінницькій області (згідно з листом Вінницької обласної державної адміністрації).

Доповідає начальник управління дорожнього господарства Вінницької облдержадміністрації Бабій Олег Васильович. Прошу.

 

БАБІЙ О.В. Просимо підтримати змінений перелік об’єктів. Прошу погодити.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику директора Департаменту "Укравтодору" Кондратенку Михайлу Юрійовичу.

 

КОНДРАТЕНКО М.Ю. Доброго дня, Юрію Юрійовичу. Шановні народні депутати, шановні присутні. Державним агентством автомобільних доріг опрацьовано та погоджено відповідний перелік. Просимо також погодити.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Зауваження відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Вінницькій області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції. Поданий лист від Вінницької облдержадміністрації від 1 листопада 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є пропозиції, зауваження?

Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначитися щодо озвученою головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозиції погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Вінницькій області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

У Запорізькій області згідно з листом Запорізької обласної державної адміністрації.

Доповідає директор Державного підприємства "Місцеві дороги Запорізької області" Тімченко Геннадій Анатолійович.

 

ТІМЧЕНКО Г.А. Шановні народні депутати, просимо погодити уточнений перелік об'єктів ремонту, який виконується за рахунок коштів субвенції з держаного дорожнього фонду.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику директора Департаменту "Укравтодору" Кондратенку Михайлу Юрійовичу.

 

КОНДРАТЕНКО М.Ю. Відповідний перелік по Запорізькій області опрацьований і погоджений Державний агентством автомобільних доріг. Просимо також підтримати та погодити.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Зауваженя відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Запорізькій області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції. Поданий лист від Запорізької облдержадміністрації від 1 листопада 2019 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначитися щодо озвученою головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозицією погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Запорізькій області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Рішення прийнято одноголосно.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

У Сумській області згідно з листом Сумської обласної державної адміністрації.

Доповідає начальник управління інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації Дудченко Володимир Васильович.

 

ДУДЧЕНКО В.В. Шановний Юрій Юрійовичу, шановні народні депутати! Сумською обласною державною адміністрацією відповідно до статті 3 Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" направлено до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету уточнений перелік об'єктів реконструкції, капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг місцевого значення Сумської області на 2019 рік. Даний перелік було погоджено з "Укравтодором". Просимо погодити даний перелік по Сумській області.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику директора Департаменту "Укравтодору" Кондратенку Михайлу Юрійовичу.

 

КОНДРАТЕНКО М.Ю. Відповідний перелік опрацьований та погоджений "Укравтодором". Просимо також погодити. Дякую. 

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Зауваження відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Сумській області, що здійснюється в 2019 році за рахунок відповідної субвенції, поданий листом облдержадміністрації від 8 листопада 2019 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначатись щодо озвученої головою підкомітету Саламахи Ореста  Ігоровича пропозиції погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Сумській області, що здійснюється в 2019 році за рахунок відповідної субвенції з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В.  Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

ДУДЧЕНКО В.В. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. У Волинській області (згідно з листом Волинської обласної державної адміністрації).

Доповідає тимчасово виконуючий обов'язки директора Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації Довгополюк Віктор Васильович. Прошу.

 

ДОВГОПОЛЮК В.В. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні депутати Верховної Ради! Просимо погодити уточнений перелік, погоджений "Укравтодором", по ремонту, утриманню, капітального ремонту автомобільних доріг в Волинській області.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику директора Департаменту "Укравтодору" Кондратенку Михайлу Юрійовичу.

 

КОНДРАТЕНКО М.Ю. Шановний Юрію Юрійовичу, відповідні переліки опрацьовані та погоджені "Укравтодором". Просимо також погодити.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Відсутні зауваження.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Волинській області, що здійснюється в 2019 році за рахунок відповідної субвенції, та уточнений перелік об'єктів за рахунок її залишку на початок року, поданий листом облдержадміністрації від 6 листопада 2019 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначатись щодо озвученої головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозиції погодити уточнений перелік об'єктів щодо автомобільних доріг у Волинській області, що здійснюється в 2019 році за рахунок відповідної субвенції, та уточнений перелік об'єктів за рахунок її залишку на початок року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

ДОВГОПОЛЮК В.В. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. В Полтавській області (згідно з листом Полтавської обласної державної адміністрації).

Доповідає директор Державного підприємства "Агентство місцевих доріг Полтавської області" Басан Олексій Ігорович.

 

БАСАН О.І. Шановні народні депутати, прошу погодити уточнений перелік об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення в Полтавській області. Прошу розглянути та погодити.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику директора Департаменту "Укравтодору" Кондратенку Михайлу Юрійовичу.

 

КОНДРАТЕНКО М.Ю. Шановний Юрію Юрійовичу, відповідний перелік опрацьовано та погоджено Державним агентством автомобільних доріг. Просимо також підтримати та погодити.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити уточнений перелік об’єктів щодо автомобільних доріг у Полтавській області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції, поданий листом облдержадміністрації від 5 листопада 2019 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначитись щодо озвученої головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозиції погодити уточнений перелік об’єктів щодо автомобільних доріг у Полтавській області, що здійснюється у 2019 році за рахунок відповідної субвенції та з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Рішення прийнято одноголосно.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету: перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству юстиції (розпорядження Уряду № 982-р).

Доповідає заступник Міністра юстиції Василик Віталій Валентинович.

 

ВАСИЛИК В.В. Вітаю, Юрію Юрійовичу! Доброго дня, шановні народні депутати, члени бюджетного комітету. Просимо схвалити розпорядження Кабінету Міністрів від 20 жовтня 2019 року стосовно зменшення обсягу видатків на суму 233 мільйони 982 тисячі, що виникла за рахунок економії бюджетних коштів по напрямку "Платежі на виконання рішень закордонних юрисдикційних органів, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України" та збільшити відповідні видатки по іншим напрямкам, які детально розписані в розпорядженні Кабінету Міністрів, зокрема там 93 мільйони на Державну кримінально-виконавчу службу, на архівні установи. Економія виникла за рахунок невиплати Україною по рішенням Європейського суду, по яким рішення винесені, однак не визначено суму зі стягнення. Тому прохання схвалити та перерозподілити дані кошти на напрямки, які критично необхідні системі Міністерства юстиції. 

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу, Олексію.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.

В мене два питання до шановного пана заступника міністра. Перше питання щодо виконання рішень Європейського суду з прав людини, бо там достатньо є серйозна ситуація в України з цим, і ми, на жаль, проходимо в переліку тих, хто не виконує їх, і є відповідні звернення вже на нас як на державу. Хотів би, можливо, маленький коментар щодо цього питання, тим більше, що воно напряму стосується того, що ви зараз доповіли.

А друге. В мене була вже зранку можливість зустрітись на іншій конференції з паном заступником міністра, однак я хотів би під протокол. Справа в тому, що я на позаминулому тижні відвідав Одеське СІЗО, як кажуть, "от тюрьмы и от сумы не зарекайся", і подивився на умови, в яких знаходяться там люди, і можу сказати, що це є катастрофа, і там дві речі, а саме: стан каналізації і стан медичного обладнання щодо стоматологічної допомоги - вони просто нелюдські.

І я хотів би просто попросити, я знаю, що пан заступник міністра тільки нещодавно до цього всього приступив, просто хотів би ще і протокольно, щоб ми в стенограмі це відобразили, таке прохання, щоб ви звернули на це увагу, тому що це безпосередньо, наскільки я знаю, у вашій сфері відповідальності, і по можливості всі заходи необхідні здійснили, щоб виправити ситуацію, бо це життя людей, тим більше, навіть не засуджених, навіть якщо б і засуджених, це люди і ставлення до них має бути людське.

Дякую.

 

ВАСИЛИК В.В. Дозволите коротку репліку, так?

Щодо заборгованостей держави Україна по виплатам перед Європейським судом з прав людини, у нас відсутня така заборгованість. Я акцентую вашу увагу, акцентую увагу голови бюджетного комітету та шановних народних депутатів. Це перше. Навпаки, у нас виникла економія у сумі 233 мільйони 982 тисячі, які ми якраз і плануємо перерозподілити, в тому числі на такі видатки, як нелюдські умови в усіх СІЗО. За цей короткий період часу я вже встиг дещо відвідати. Там дійсно вони відсутні, ці умови! І, власне кажучи, ми туди просимо перерозподілити ці кошти, тому що інших варіантів за попередні роки і такої ніколи можливості не було.

Персонально для вас, я ж вам дійсно сказав, що беру під особисту відповідальність ситуацію в Одеському СІЗО. На жаль, вона не тільки в Одеському СІЗО, але оскільки вам болить ваш рідний регіон, то дуже добре, що ви акцентували увагу. І я готовий до таких самих коментарів та сприймати відповідні рекомендації від шановних депутатів по своїм округам.

Власне кажучи, у мене все. Я прошу підтримати, тому що, власне кажучи, замість виплат по міжнародним зобов'язанням по судовим рішенням ми ці кошти спрямуємо на комунально-побутове обслуговування, там у нас мініфонди, найбільш критичної сфери в нашій системі Міністерства юстиції - пенітенціарній.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякуємо.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Міністерство фінансів підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження, пропозиції у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. У Рахункової палати, за нашою оцінкою, для проведення 60% перерозподілених видатків необхідно здійснення закупівель. До кінця року дуже мало часу, тому треба докласти всіх зусиль, щоб встигнути.

 

ВАСИЛИК В.В. Можна відповідати?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так.

 

ВАСИЛИК В.В. Стосовно закупівель, якраз і розраховано ті статті та ті напрямки, де ми встигнемо провести ті закупівлі відповідно до чинного законодавства.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Нам надійшов цей перерозподіл, ми його розглядали двічі на підкомітеті. І, власне кажучи, обґрунтування були достатніми для того, щоб ми прийняли комплексне рішення.

Отже, за результатами розгляду зазначеного питання пропонується: по-перше, погодити встановлений розпорядженням Уряду від 20 жовтня за № 982-р перерозподіл видатків державного бюджету; по-друге, рекомендувати Уряду доручити Міністерству юстиції опрацювати питання та вжити відповідних заходів щодо оптимізації видатків державного бюджету на виконання кримінальних покарань та пробації насамперед шляхом продовження реформування пенітенціарної системи.

І друге, покращення якості планування та ефективності використання коштів державного бюджету на здійснення платежів на виконання рішень закордонних юрисдикційних органів, забезпечивши реалістичність та обґрунтованість планування і посилення роботи з відшкодування збитків державному бюджету внаслідок здійснених виплат за рішенням Європейського суду з прав людини.

 

ВАСИЛИК В.В. Міністерство юстиції погоджується. І, власне кажучи, ефективність використання даних коштів дозволить Україні отримувати менше негативних рішень від Європейського суду з прав людини, оскільки будуть створені більш людські умови, до яких ми звикли всі.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначитися щодо озвученої головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиції погодити встановлений розпорядженням Уряду від 20 жовтня 2019 року № 982-р перерозподіл видатків державного бюджету та надати рекомендації Уряду, про які було зазначено та викладено у розданих вам матеріалах. Голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Вищому антикорупційному суду (розпорядження Уряду № 988-р).

Доповідає голова Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду Чорненька Даниїла Степанівна.

 

ЧОРНЕНЬКА Д.С. Доброго дня, шановні народні депутати члени комітету! Прошу підтримати наше звернення, суддів Вищого антикорупційного суду, у зв'язку з тим, що у нас почалася робота трошки пізніше, у нас з'явилася економія коштів, і ми просимо їх перерозподілити для того, щоб вони були використані, скажімо, з розумом і на ті потреби, на які передбачені у Законі "Про Вищий антикорупційний суд".

Прошу підтримати розпорядження Кабінету Міністрів від 23 жовтня 2019 року № 988-р. Маю право представляти Апеляційну палату, тому, будемо так казати, що частково можу собі дозволити підтримувати в пункті № 2, але, звичайно, є прохання, щоб це підтримати в повному обсязі.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ШКУРАКОВ В.О. Просимо підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження і пропозиції у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Виконання цього перерозподілу потребує здійснення закупівель. До кінця року мало часу. Є ризики невикористання коштів.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Ми також сьогодні розглядали це питання повторно. До нас звернулися 29 жовтня з даним питанням щодо перерозподілу. Сьогодні у зв'язку з процесом використання бюджетних коштів виникла ситуація, коли кошти, які мали йти на розподіл Вищого антикорупційного суду у розмірі 36,6 мільйонів, уже не можуть бути розподілені на дану програму. Відповідно це потребує внесення змін у розпорядження Кабінету Міністрів, і тому ми прийняли рішення рекомендувати комітету на розгляд дане питання, і в разі прийняття рішення, можливо, на доопрацювання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так що пропонує підкомітет? Відправити на доопрацювання?

 

ЗАБУРАННА Л.В. Так. На доопрацювання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є зауваження?

Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тут є один загальний коментар. Чи там дійсно потрібно суддів, більшість з яких не мешкають в Києві, забезпечити житлом, але таке загальне у мене зауваження, що гроші будуть направлені на купівлю нерухомості, яка стане державною власністю. Тобто ми зараз на шляху зменшення державної власності, оскільки ми кажемо, що держава неефективно управляє не тільки підприємствами, а в тому числі й іншими об'єктами власності, а даний перерозподіл пропонує збільшити державну власність, відповідно держава повинна буде, умовно, бути в цьому бізнесі щодо орендарем, там, управління нерухомістю і квартирами. Тобто тут прозвучало, щоб було прийнято "рішення з розумом". Я не впевнений, що купівля нерухомості державою - це найкращий спосіб вирішення цієї проблеми, можливо, є інші способи, але враховуючи, що це кінець року і що там кошти можуть бути не розподіленими та іншими способами не можуть бути використані, можливо, це єдине рішення. Але сама ідеологія цього рішення, мені здається, невірною – купівля нерухомості.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лесю Валентинівно, прошу ще раз визначитися, за що ми проголосуємо. Яка пропозиція підкомітету?

 

ЗАБУРАННА Л.В. Рекомендувати комітету встановлений розпорядженням Уряду від 23 жовтня 2019 року № 988-р перерозподіл видатків державного бюджету направити на доопрацювання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Щодо додатково включеного питання. Про погодження зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету у 2019 році згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів від 27.11.2019 № 1104-р.

Доповідає заступник Міністра фінансів Шкураков Василь Олександрович.

 

ШКУРАКОВ В.О. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! Просимо підтримати Міністерство фінансів щодо погодження розпорядження Кабінету Міністрів від 27.11.2019 № 1104-р про збільшення у 2019 році обсягу джерел фінансування державного бюджету у зв'язку із зменшенням його за іншими джерелами фінансування. Зазначений проект розпорядження прийнято відповідно до частини 4 статті 15 Бюджетного кодексу, яка регулює питання фінансування державного бюджету. Прийняття зазначеного акту обумовлено необхідністю виконання показників державного бюджету, затверджених Законом України "Про Державний бюджет на 2019 рік".

За інформацією Фонду державного майна приватизація в цьому році буде виконана у розмірі до 700 мільйонів гривень. Відповідно було передбачено за джерелами фінансування державного бюджету від надходжень від приватизації державного майна, суму 17,1 мільярдів гривень.

Пропозиція: збалансувати показники бюджету за рахунок заміщення недонадходжень від приватизації державного майна на державні запозичення, що відповідає бюджетному законодавству. Просимо підтримати і погодити зазначене рішення Уряду.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Гевку Володимиру Леонідовичу.

 

ГЕВКО В.Л. У підкомітеті з питань доходів державного бюджету і фінансування державного бюджету та державного боргу таке питання не розглядалося, оскільки відповідне звернення Міністерства фінансів надійшло щойно, і лише сьогодні Урядом було прийнято відповідне рішення.

Хочу наголосити, що можливість здійснення Урядом такої зміни джерел фінансування державного бюджету та їх погодження Комітетом з питань бюджету передбачено частиною четвертою статті 15 Бюджетного кодексу. Внаслідок здійснення такої зміни джерел фінансування у зв'язку із збільшенням плану державних запозичень на відповідну суму збільшиться державний борг. У зверненні Мінфіну не наведено пояснень і фінансово-економічних обґрунтувань щодо такої зміни джерел фінансування. Хоча зрозуміло, що така зміна, як і в попередні роки, пов'язана з недовиконанням плану надходжень від приватизації державного майна.

Варто зауважити, що комітетом 1 жовтня погоджено розпорядження Уряду від 21 серпня № 675-р, яким передбачено навпаки зменшити запозичення на 9,1 мільярди гривень у зв'язку з відповідним передбаченням коштів від дострокового погашення Фондом гарантування вкладів фізичних осіб заборгованості перед державним бюджетом. Таким чином порівняно із затвердженими показниками збільшення плану запозичень становитиме загалом 7,3 мільярди гривень.

Пропонується на засіданні комітету визначитися щодо погодження зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету у 2019 році згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів від 27 листопада 2019 року № 1104-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є зауваження?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дуже велика швидкість, дійсно на моїх очах було прийнято це розпорядження дві години тому, десь 120 хвилин тому. І вже встиг підписати. Що означає, що Прем'єр має самокат – це дає серйозні пожвавлення в руху всіх паперів.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Прошу визначатись щодо погодження зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету у 2019 році згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів від 27 листопада 2019 року № 1104-р. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за участь.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку