СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

30 вересня 2022 року 

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні народні депутати та запрошені, вітаю вас.

На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету у режимі відеоконференції.

Отже, сьогоднішнє засідання ми проводимо у режимі відеоконференції.

Нагадую, що відповідно до законодавчих вимог голосування на засіданні комітету у режимі відеоконференції забезпечується у спосіб підняття рук та висловлення своєї позиції "за", "проти" чи "утримався". Прошу слідкувати за дотриманням зазначених вимог.

Тепер, шановні колеги, я оголошую за списком прізвище члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Арістов. Я – є.

Крулько Іван Іванович.

Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лопушанський Андрій Ярославович.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Трухін Олександр Миколайович.

Цабаля Володимира Володимировича немає.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго ранку. Я – є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго ранку.

Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Присутній. Доброго ранку.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго ранку.

Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Добрий ранок всім. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго ранку.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Доброго ранку. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго ранку.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Всім доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Всім доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кунаєв Артем Юрійович.

Кіссе Антон Іванович. Десь бачили ми вже його. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Кіссе присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачимо.

Лаба Михайло Михайлович. Є Лаба Михайло Михайлович?

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Колеги, вітаю. Лунченко присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Доброго дня. Люшняк присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Молоток Ігор Федорович. Не підключився? Добре.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пузійчук Андрій Вікторович.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Доброго ранку. Пузійчук присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пуртова Анна Анатоліївна.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Добрий ранок. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго ранку.

Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Доброго ранку. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Урбанський Анатолій Ігорович. Немає?

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Доброго ранку. Присутня.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній також. Прошу відмітити. Вітаю.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, 22. Вірно?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній. Підключаюсь, відмітьте.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 23.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Відмічаємо. Добре. Дякую.

Так, більше половини членів Комітету підтвердили свою присутність. 23 члена. Наявність кворуму є. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.

Проект порядку денного та відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО, а також в чат і на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.

Прошу голосувати.

Арістов. Я – за.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лопушанський Андрій Ярославович.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Трухін Олександр Миколайович.

Цабаль Володимир Володимирович.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гончаренко Олексій Олексійович. Не чутно.

Драбовський Анатолій Григорович. Бачимо, але не чуємо.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.М. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кунаєв Артем Юрійович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Лаба Михайло Михайлович. Немає.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за. Підтримую порядок денний.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк - за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

МОЛОТОК І.Ф. Пузійчук Андрій Вікторович.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пуртова Анна Анатоліївна.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест  Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха підтримує, за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Урбанський Анатолій Ігорович.

І Шпак Любов Олександрівна.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за, пане голово.

 

ШПАК Л.О. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шпак підтримує.

 

ШПАК Л.О. Шпак підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, 24 – за, одноголосно. Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Перше питання – щодо оформлення Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік", прийнятого Верховною Радою 21 вересня.

Доповідає голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Забуранна Леся Валентинівна. Будь ласка.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Доброго дня. На підкомітеті ми розглянули дане питання. Мова йде про… Це у нас по 131-й статті Регламенту, так?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Мова іде про певну неузгодженість, яка виникла внаслідок голосування у Верховній Раді законопроекту 7669, оскільки була підтримана правка народного депутата Южаніної 47-а, яка, власне, і викликала протиріччя між текстом законопроекту і відповідно підтриманою поправкою. На підкомітеті ми розглянули дане питання і прийшли до згоди, що ми рекомендуємо Комітету винести пропозицію Голові Верховної Ради скористатися порядком статті 131 Регламенту, згідно якої відповідно Верховна Рада може, власне, визначитися в процесі голосування остаточної редакції даного законопроекту і відповідно уточнити нову редакцію статті 38 Закону про державний бюджет на 2022 рік, виклавши цю статтю наступним чином: встановити, що в 2022 році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, до 50 відсотків коштів державного дорожнього фонду спрямовуються на будівництво і реконструкцію міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами Європейського Союзу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

Заперечень з боку Міністерства фінансів і Рахункової палати не було.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є зауваження від Міністерства інфраструктури?

 

ШКУРАКОВ В.О. Доброго дня, колеги. Зауважень у нас немає, для того, щоб не було колізій, підтримуємо рішення підкомітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає зауважень. Підтримується рішення підкомітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Доброго дня. Немає зауважень, підтримуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю Добре. В кого є питання?

Якщо немає питань, то переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція прийняти рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали, зокрема: направити звернення до Голови Верховної Ради щодо застосування змін норм статті 131 Регламенту для внесення на розгляд Верховної Ради пропозиції щодо уточнення редакції статті 38 Закону "Про Державний бюджет України на 2022 рік" в тексті прийнятого 21 вересня Закону, виклавши цю статтю в редакції, що пропонувалася Комітетом на друге читання як остаточна, а саме: «Установити, що у 2022 році, як виняток з положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, до 50 відсотків коштів державного дорожнього фонду спрямовуються на будівництво та реконструкцію міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами Європейського Союзу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».

Голосуємо.

Арістов. Я – за.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лопушанський Андрій Ярославович.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Трухін Олександр Миколайович.

Цабаль Володимир Володимирович.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую, за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Підтримую, за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кунаєв Артем Юрійович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лаба Михайло Михайлович.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пузійчук Андрій Вікторович.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пуртова Анна Анатоліївна.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Урбанський Анатолій Ігорович.

І Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. 21 – за, 3 – не голосували. Дякую. Рішення прийнято.

Друге питання – про законопроект про внесення змін до Закону про Державний бюджет на 2022 рік щодо створення фонду ліквідації наслідків збройної агресії за номером 8027, поданий народними депутатами Арістовим, Пасічним та іншими.

Як співавтор законопроекту коротко його представлю. Цей законопроект розроблено за ініціативою Уряду і безпосередньо Міністерства фінансів та передбачає створення фонду ліквідації наслідків збройної агресії у складі спеціального фонду державного бюджету.

Зокрема, законопроектом пропонується:

визначити джерелом формування такого фонду кошти, отримані у зв'язку з виконанням Закону «Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів»;

встановити, що рішення про виділення коштів з такого фонду приймаються Кабінетом Міністрів за погодженням з Комітетом з питань бюджету;

визначити напрями використання коштів такого фонду, зокрема, на: будівництво, капремонт громадських будівель і захисних споруд цивільного захисту; реконструкцію, капремонт об'єктів критичної інфраструктури, пов'язаних з наданням послуг водо- і теплопостачання; будівель для забезпечення житлом ВПО та осіб, які втратили житло внаслідок збройної агресії; розроблення проектно-кошторисної документації для об'єктів, зруйнованих внаслідок збройної агресії; закупівлю шкільних автобусів, спецтранспорту для закладів охорони здоров'я та комунальних підприємств з благоустрою територій;

передбачити щомісячне звітування щодо надходжень і використання коштів такого фонду.

Також передбачені пов'язані зміни до статті 4 Закону «Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».

За інформацією Уряду у цьому році джерелом формування відповідного фонду можуть бути конфісковані 15,8 мільярда гривень, виведених з ринку Міжнародного резервного банку та Промінвестбанку.

Міністерство фінансів підтримує законопроект.

Враховуючи зазначене та необхідність оперативного врегулювання порушених законопроектом питань, прошу підтримати цей законопроект та рекомендувати Верховній Раді його прийняти за основу і в цілому.

Для співдоповіді слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Вітаю ще раз, колеги. Ми зранку на підкомітеті розглянули даний законопроект. Відповідно хотілось би зазначити, що до нього також надійшли певні пропозиції народних депутатів щодо доповнення напрямів використання коштів фонду. Це, зокрема, розроблення проектно-кошторисної документації будівель для забезпечення житлом ВПО та осіб, які втратили його внаслідок збройної агресії, придбання готового житла особам, у яких було знищено житло, і створення та функціонування центрів ветеранського розвитку.

Відповідно на підкомітеті було прийнято рішення: рекомендувати Комітету щодо того, щоб Верховна Рада включила до порядку денного 8-ї сесії законопроект 8027 і за результатами розгляду у першому читанні прийняла за основу і в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету, наведених у проекті ухвали.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Для висловлення позиції Міністерства фінансів щодо законопроекту слово надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні народні депутати, даний законопроект дуже важливий в умовах саме необхідності оперативного виділення коштів на ліквідацію наслідків збройної агресії. І ці кошти будуть використані саме в результаті реалізації Закону "Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів". Конфісковані кошти таким чином будуть повністю використані для відновлення критичної інфраструктури, для відновлення соціальної інфраструктури, для підтримки ветеранського руху, тобто загалом на всі напрямки, які нам необхідні в даний момент часу.

Тому прошу підтримати даний законопроект зараз на Комітеті і потім в залі.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Юрію Юрійовичу, ми будемо підтримувати. Але є пропозиція, щоб в законопроекті встановити обсяги доходів і бюджетних призначень за новою бюджетною програмою Міністерства фінансів 3511430 "Фонд ліквідації наслідків збройної агресії". І в законопроекті так само не запропоновано затвердити порядок виділення коштів з цього фонду. Якщо є можливість, врахувати, тому що це може потім призвести до непрозорого використання даних коштів з відновлення критичної інфраструктури, що постраждала внаслідок бойових дій. Решту будемо підтримувати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу, прокоментуйте інформацію.

 

УЛЮТІН Д.В. Даним проектом передбачається наявність порядку використання коштів, тому це досить прозоре використання коштів. Більш того, рішення про виділення коштів з такого фонду приймається Кабінетом Міністрів і після того воно погоджується з Комітетом Верховної Ради з питань бюджету. Тому ми не бачимо якоїсь непрозорості саме в моменті при використанні коштів. Більш того, саме напрямки використання коштів також чітко визначені відповідним проектом. Тому ми не бачимо необхідності вносити якісь додаткові зміни саме в цій частині.

 

ПАЦКАН В.В. Тобто я вірно розумію, що ви будете регулювати постановою Кабінету Міністрів в подальшому цей розподіл коштів, так?

 

УЛЮТІН Д.В. Так, порядок. Але він буде повністю відповідати тим напрямкам, які визначені законом.

 

ПАЦКАН В.В. Добре. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре.

Є питання?

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Є питання.

Шановний Юрію Юрійовичу, шановні присутні! Сьогодні зранку до мене звернулися з округу стосовно цього закону. Чи є можливість сьогодні рішенням Комітету доповнити придбання медичного обладнання? 162 округ суттєво постраждав від збройної агресії. Є Тростянецька лікарня, яку з танків розстрілювали, є амбулаторії сільські, які постраждали, і постраждало медичне обладнання, яке потрібне для надання якісних медичних послуг. Чи можемо ми добавити цей пункт в порядок надання фінансування з цього фонду?

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Позиція Міністерства фінансів.

 

УЛЮТІН Д.В. Так, Юрію Юрійовичу. Дякую.

Дивіться, у нас в даному проекті є відновлення об'єкту. Тобто медичне обладнання, воно знищене в результаті знищення об'єкту, а не просто знищено медичне обладнання. Тому в рамках відновлення об'єкту буде проектно-кошторисна документація, яка буде включати також і відновлення та закупівлю відповідного обладнання. Тому немає необхідності окремо виділяти обладнання, тому що обладнання не буде окремо…

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Все. Я зрозумів. Якщо ми зможемо так, дякую. Якщо ми зможемо таким чином, то влаштовує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще запитання?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Олексій Гончаренко. В мене є питання, прохання до пана Улютіна. Воно стосується тематики, не напряму законопроекту.

У нас є постанова Кабінету Міністрів щодо використання коштів і там мова іде про бомбосховища. І там сказано про ремонт, облаштування бомбосховищ. На жаль, там немає пункту про будівництва. На жаль, на моєму, наприклад, окрузі в більшості громад немає ніяких бомбосховищ, немає що облаштовувати і ремонтувати.

Тож я хочу попросити, щоб ми, може, від Комітету звернулися до пана заступника Міністра з проханнями і, може, з відповідним письмовим, щоб Кабінет Міністрів і Міністерство фінансів розглянули це і можливо внесли відповідні зміни в постанову, щоб дозволити нам будувати бомбосховища, бо це сьогодні дуже важливо. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Так, Юрію Юрійовичу. Так, я прокоментую. Річ в тім, що коли ми вносили саме бомбосховища в укомплектування і реконструкцію – в 590-у, ми… що якраз досить короткий проміжок часу необхідний для того, щоб це підготувати.

Розуміючи, що в наступному році в бюджеті вже виділена окрема субвенція на облаштування бомбосховищ, у тому числі і будівництво, звісно ми будемо вносити зміни саме в 590 постанову для того, щоб можна було реалізувати ці видатки, які передбачені бюджетом. Тому, дякуємо, ми обов'язково при наступних змінах внесемо цю правку.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. Прохання це зробити не відтягуючи.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ми від Комітету зробимо лист.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую дуже, пане Юрію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Ще питання?

 

КРУЛЬКО І.І. Юрію Юрійовичу, якщо дозволите, чи там ще хтось?

 

ЛЮШНЯК М.В. Іване Івановичу, я, якщо можна, одну хвилинку.

Я би хотів, щоб пропозицію Задорожного, якщо можна, прописати. Тому що відновлення – це там можна включати обладнання, а можна не включати, а  дійсно є з цим проблеми. Тому якщо сьогодні дозволяється, треба прописати: "а також на закупівлю медичного обладнання в закладах, які постраждали від російської агресії". Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дивіться, моя позиція в тому, що у нас вже в цьому році мало часу для реалізації таких ініціатив, у нас тут пару місяців залишилося. А от в наступному році це такий же фонд, там я Миколу запрошую подати правку до державного бюджету 8000 і там прописати чітко з юристами, щоб ми зараз з голосу не наробили якихось дурниць, плюс ми не зможемо це реалізувати. Якщо всі не проти?

Іване Івановичу, які у вас питання?

 

КРУЛЬКО І.І. Так, дякую, Юрію Юрійовичу.

Ви знаєте, законопроект правильний, по духу я його підтримую, тому що правильне і джерело наповнення коштів, і треба відновлювати. Але подивіться, скільки ми почули запитань від колег і від Рахункової палати були запитання, те, що треба було б додати.

Мені здається, що все-таки цей законопроект логічно було б на цьому тижні пленарному, який у нас планується, прийняти за основу, скоротити строки внесення поправок і на наступний тиждень винести його в цілому з урахуванням тих поправок, які колеги подадуть.

Скажімо, я от зараз не хочу оголошувати поправки також, але у мене теж були би до другого читання до цього законопроекту пропозиції. Тобто законопроект, який не буде діяти там один місяць або два місяці. Ми ж приймаємо цей фонд, який буде діяти досить тривалий час, як мінімум кілька років. Тому очевидно, що варто було би прописати там всі положення таким чином, щоб не треба було потім вносити  додаткових схем.

Дякую. Пропоную перше читання зі скороченням термінів і потім друге читання через тиждень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Іване Івановичу, по-перше, там я думаю, що всі фракції висловлять свою позицію і в залі приймуть рішення підтримувати його там у першому читанні тільки чи в цілому.

А по-друге, цей законопроект був створений для реалізації у 2022 році. І все. У 2023 році в бюджеті він уже закладений у 29-й статті. Тому відповідні зміни, внесені до неї, будуть регулювати його  дію у 2023 році. Якщо ми будемо затягувати прийняття цього закону, то ті гроші, які я сьогодні озвучував, які є на сьогодні, на які ми могли вже почати будівництво, реконструкцію і так далі, ми просто не зможемо почати відбудовувати, тому що поки ми проголосуємо на наступному засіданні, навіть якщо в чомусь скоротимо, потім підпише чи не підпише Президент, і це буде вже кінець листопада. Ну і що ми тоді, яку роботу зможемо зробити?

Тому моя пропозиція – підтримати рішення підкомітету, дати можливість залу прийняти його швидко. Ну якщо фракції приймуть рішення на друге читання, ну будемо йти по Регламенту.

Але шанси реалізувати ці гроші в цьому році є тільки якщо ми  швидко приймемо. Інакше це буде таке…

Як ви вважаєте?

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Юрію Юрійовичу, ще одне питання. А ці кошти перехідні? Тому що враховуючи те, що ви сказали, що теоретично вони можуть бути в листопаді - в грудні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу, це ж перехідні кошти?

 

УЛЮТІН Д.В. Так, звісно, це перехідні, спецфонд.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Це спецфонд. Він залишиться і в 2023 році. І я пропоную всім витратити час, дати пропозиції в 2023 році. Тому що основна реалізація цього спецфонду буде не в цьому році. Це очевидно. Дякую.

Ще є питання?

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Так. Пузійчук має питання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, Андрію Вікторовичу.

 

ПУЗІЙЧУК А.В.  Денисе Валерійовичу, скажіть, будь ласка, а чому у нас в Бюджетному кодексі не передбачений цей спецфонд? Яка логіка, що ми передбачаємо тільки в державних бюджетах?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ну це ж перший раз, по-моєму?

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Ну зрозуміло. Але дивіться, це спецфонд, у нас повинні бути зміни до Бюджетного кодексу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ну логіка… Денис Валерійович може мати іншу думку.

 

УЛЮТІН Д.В. По-перше, у нас немає такого постійного джерела, як постійна конфіскація. Тобто це ж процес не вічний, коли ми будемо конфісковувати кошти. Там закінчився період – і все, конфіскували кошти, вони наново не з'явилися. А тому фіксувати такий фонд і джерело його надходжень в Бюджетному кодексі, як і джерело видатків, немає сенсу. А окрім того, використання якихось нових можливо джерел, які будуть знаходитись, більш продуктивно саме зробити через Закон про бюджет. Наприклад, в наступному році ми добавляємо туди джерелом доходи Національного банку, для того щоб мати можливість саме ресурсного забезпечення великого, широкого кола задач по ліквідації наслідків. Що буде в 2024 році? Можливо, якесь інше буде джерело. Можливо, там появляться МФО, які захочуть зайти, теж через цей механізм фінансувати. Наразі таких немає. Тобто якщо ми будемо фіксувати все в Бюджетному кодексі, це більш складна процедура, ніж Закон про бюджет.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Дивіться, а логіка ж була яка? Створити фонд відновлення. Ми розуміємо, що Україна дуже сильно зруйнована і навіть за наявності коштів її неможливо буде відбудувати там за півроку чи за рік. Тобто ви говорите фактично за різні  джерела наповнення цього фонду. Я задаю питання по аналогії, умовно там, з державним фондом регіонального розвитку, дорожнім фондом…

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Андрію Вікторовичу, я вибачаюсь. Андрію Вікторовичу, фонд відновлення буде створений окремо. Це фонд ліквідації наслідків. І він має більш короткий проміжок часу, коли він буде використовуватися. А от фонд відновлення – оце фонд, про який кажуть і в Офісі Президента. Той фонд якраз і на дуже великий час – на відновлення України.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. І друге питання. Стосовно того, що задавав Іван Іванович. Юрію Юрійовичу, скажіть, Денисе Валерійовичу, наскільки я розумію, ці всі об'єкти, які планується розпочати в цьому році, вони повинні мати проектно-кошторисну документацію, яка затверджена, яка пройшла експертизу і по цих об'єктах уже повернуто проведення тендерних процедур.

 

УЛЮТІН Д.В. Ну і як будь-яке будівництво, так, воно без ПКД не будується. Немає такого об'єкту, який можна просто побудувати з нуля, не маючи на руках жодної будівельної документації. Тому, звісно, це має бути саме таким чином.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ну, в законі у нас передбачено витрачати…

 

ПУЗІЙЧУК А.В. … проведення тендерних процедур.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. У нас в доповненні є можливість витрачати гроші на проектно-кошторисну документацію. Так що я думаю, що якраз час на проекти якраз є.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Юрію Юрійовичу, ну, ми розуміємо, що в цьому році буде в кращому випадку розпочато виготовлення проектно-кошторисної документації, тому що це дуже значний період. Будівлі потрібно обстежити. Ну, тобто фактично замовник повинен мати кошти укласти договір. Якщо більше 50 тисяч гривень, це знову тендерні процедури  на розробку проектно-кошторисної документації. Так а чому сьогодні не підтримати пропозицію Івана Івановича і дійсно допрацювати цей законопроект, щоб він був робочий з урахуванням всіх застережень, які озвучили наші колеги?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так ми вже відповідали на ці питання. Тому що основа роботи цього фонду – це 2023 рік. І вносити в бюджет 2023 року от сьогодні і завтра у нас останні дні. Туди вносити. А навіщо зараз затягувати? Тоді ми ні проект, нічого не зробимо в цьому році.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Юрію Юрійовичу, так він не буде робочий, цей фонд. Він фактично не буде працювати…

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Андрію Вікторовичу, ну, це ж інструмент, який ми даємо, а там уже… Це нормативні акти. А там зможуть використати його чи ні… Наше завдання – як можна швидше дати його як інструмент. Тобто я за те, щоб його запустити, а там уже в 2023 році відточувати майстерність. Явно, що не всі статті використання заклали. Будуть пропозиції розширити. Може, ще з чимось стикнемося. Дякую.

Є ще питання? Давайте переходити до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція прийняти рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали, зокрема: рекомендувати Верховній Раді законопроект 8027 включити до порядку денного 8-ї сесії та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу і в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету, наведених у проекті ухвали, зокрема техніко-юридичних уточнень щодо погодження рішень Уряду з Комітетом та виключення частини другої статті 4-ї Закону щодо примусового вилучення об'єктів власності Росії, а також пропозицій щодо доповнення напрямів використання коштів відповідного фонду з редакційними і техніко-юридичними правками.

Будемо голосувати.

Арістов. Я – за.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. За. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лопушанський Андрій Ярославович.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Трухін Олександр Миколайович.

Цабаль Володимир Володимирович.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кунаєв Артем Юрійович.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лаба Михайло Михайлович.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за. Підтримую, колеги.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пузійчук Андрій Вікторович.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Пуртова Анна Анатоліївна.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

АРІСТОВ Ю.Ю. Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Урбанський Анатолій Ігорович.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Підтримую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. 21 – за. 3 – не голосували. Дякую. Рішення прийнято.

Шановні колеги, щодо питань порядку денного рішення Комітету прийняті.

Сьогодні засідання Комітету оголошую закритим.

Дякую всім за участь.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку